Grillit & grillaus

Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 824
säilyy ja ei säily.. suojahuppu on sinänsä hyvä idea mutta suomessa se ei toimi kuin grillin mädännyttäjänä... kosteus jää muhimaan hupun sisälle ja alle viikossa se on homeessa ja/tai umpiruosteessa.
parempana se säilyy taivasalla mutta tietenkin aina parempi jos grillille on katos tms mutta suojahuppua en ostaisisi.
Hyvin on säilynyt weberi suojahupun alla talvet mädäntymättä.
 

pinkeliviinica

Tukijäsen
Liittynyt
02.06.2017
Viestejä
534
Hyvin on säilynyt weberi suojahupun alla talvet mädäntymättä.
Kannattaa jättää hiukan ilmanottoaukkoja auki jos tuppaa grillit homehtumaan.
kumpikaan ei kerro että onko grilli taivasalla tms vai lasitetulla parvekkeella jolloin tilanne on eri.
itse olen tarpeeksi monta kertaa ostanut grillihupun (joskus valmistajan oman, joskus tarvikehupun joka on ollut isompi tms) vain todetakseni että taivasalla ainakaan vaikka grillistä olisi metri alaspäin tyhjää ilmatilaa eli huppu on vain yläosassa niin silti grilli menee homeeseen tms (joo aina ei ehdi polttamaan kaikkia rasvoja veke)
toki jos kesä olisi vähäsateinen ja aina paistaisi aurinko niin kaikki olisi paremmin :D
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 824
kumpikaan ei kerro että onko grilli taivasalla tms vai lasitetulla parvekkeella jolloin tilanne on eri.
itse olen tarpeeksi monta kertaa ostanut grillihupun (joskus valmistajan oman, joskus tarvikehupun joka on ollut isompi tms) vain todetakseni että taivasalla ainakaan vaikka grillistä olisi metri alaspäin tyhjää ilmatilaa eli huppu on vain yläosassa niin silti grilli menee homeeseen tms (joo aina ei ehdi polttamaan kaikkia rasvoja veke)
toki jos kesä olisi vähäsateinen ja aina paistaisi aurinko niin kaikki olisi paremmin :D
Lasittamattomalla terassilla.
 
Liittynyt
01.05.2019
Viestejä
447
Eipä mullakaan ongelmia ollut suojahupun kanssa vaikka ulottuu käytännössä maahan asti, ei se mielestäni niin tiivis ole. Grilli taivasalla. Ei ole 5 vuodessa ruostunutkaan ruuvinkantoja ja lämmönjakopeltejä (jotka tälle kesälle uusittu) lukuunottamatta. Pellit olis kestäny paremmin jos sais säilytettyä katoksessa. Noin 100 eur FXA kyseessä. Itse pidän kun grilli pysyy oikeastaan koko kesän riittävän puhtaana, kun ei pölyynny/linnunpaskastu pihassa.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 294
Jep. Kävin hypistelee grillejä. Sivupoltin ei tosiaan joo kiiinostele, kun induktio hoitaa homman. Lasiluukku kieltämättä vaikuttaisi mielekkäältä vaihtoehdolta, mutta tuntuu tyhmältä maksaa 800e tokmannin grillistä jos weberin saa 1200e :O.
Yllättävän vaikea on mallia valita, kun joutunee säilyttämään avoterassilla (ei lasitettu). Että paljonko viitsii laittaa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 465
Laitoin tilaukseen Weber Master-Touch GBS E-5750 + Weberin sytytyssarjan, K-Raudasta sai koko roskan posteineen 325€ hintaan. Talosta löytyy toki neljä vuotta vanha, varsin ahkeralla käytöllä olevan Mustangin kaasugrilli mutta eihän ruuan lämmittäminen mitään grillaamista ole.. Onko tähän Weberiin nyt olemassa mitään ns. "pakollisia" lisävarusteita? Entä mitä brikettiä aletaan ostamaan kun nuo Weberit loppuu?

Jep. Kävin hypistelee grillejä. Sivupoltin ei tosiaan joo kiiinostele, kun induktio hoitaa homman. Lasiluukku kieltämättä vaikuttaisi mielekkäältä vaihtoehdolta, mutta tuntuu tyhmältä maksaa 800e tokmannin grillistä jos weberin saa 1200e :O.
Yllättävän vaikea on mallia valita, kun joutunee säilyttämään avoterassilla (ei lasitettu). Että paljonko viitsii laittaa.
Grillipeite on hyvä investointi. Ei maksa paljoa ja pysyy grilli siistinä. Itselläkin on grilli takapihalla pienen lipan alla. Mitä grilliin tulee niin oma n. 300€ Mustang on palvellut moitteettomasti, kesässä menee n. 15kg kaasua. Toki, nyt alkaa hiljalleen näyttää antautumisen merkkejä mutta jospa se vielä tämän kesän palvelee. Kyseessä siis neljän polttimon Mustang Pullman 4+1, ei toki enää saatavilla mutta eiköhän nuo muut ole kutakuinkin samanlaisia. Sanomattakin selvää että lasikansia näissä ei ole.
 
Viimeksi muokattu:

pinkeliviinica

Tukijäsen
Liittynyt
02.06.2017
Viestejä
534
siinä vielä pikku vinkki että vaikka kaasugrilli sitten pikkuhiljaa mätänisi niin valurautaiset polttimot rupeaa jossakin kohtaa "hiutaloitumaan" eli pintaa kuoriutuu irti sellaisena hiutaleina ja sama tapahtuu myös siellä polttiomon sisällä eli se kannattaa ainakin keväällä ottaa irti ja puhaltaa paineilmalla tms puhtaaksi niin kaasu kulkee taas paremmin ja pinnalta harjata teräsharjalla tms rälläkällä suurimmat ruosteet veke.
toinen keino on samantien uudistaa polttimot esim rosterisiksi jolloin ne ovat jo melkeen ikuiset.
samalla lämmönjakopellit,rasvapellit, flavorizer bars millä nimellä tuota ohkasta peltiä ny kutsutaankin niin niitä saa varaosina melkein mistä vain esim bauhaussista ja itse olen myös tehnyt niitä itse veljeni grilliin kunhan pituus/leveys on likipitäen vain sama (ja taivutus keskellä) ja on rosteria niin uusituotanto pellit ovat nyt olleen 7vuotta eivätkä vielä ole edes missään määrin kulahtaneen näköiset eli sen verran sekundaa ne grillin mukana tulevat pellit ovat että itse saa tehtyä paremman :)
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 035
Mun aikaisimmissa halpisgrilleissä on olut em. ongelmaa, mutta ison showstopperi on ollut se, että polttimoiden kannakkeet takaseinästä ovat pettäneet, eli ruostunet irti seinästä. Ei siinä auta uudet rosteripolttimot enään kun koko takaseinä alkaa antautamaan.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 152
siinä vielä pikku vinkki että vaikka kaasugrilli sitten pikkuhiljaa mätänisi niin valurautaiset polttimot rupeaa jossakin kohtaa "hiutaloitumaan" eli pintaa kuoriutuu irti sellaisena hiutaleina ja sama tapahtuu myös siellä polttiomon sisällä eli se kannattaa ainakin keväällä ottaa irti ja puhaltaa paineilmalla tms puhtaaksi niin kaasu kulkee taas paremmin ja pinnalta harjata teräsharjalla tms rälläkällä suurimmat ruosteet veke.
toinen keino on samantien uudistaa polttimot esim rosterisiksi jolloin ne ovat jo melkeen ikuiset.
samalla lämmönjakopellit,rasvapellit, flavorizer bars millä nimellä tuota ohkasta peltiä ny kutsutaankin niin niitä saa varaosina melkein mistä vain esim bauhaussista ja itse olen myös tehnyt niitä itse veljeni grilliin kunhan pituus/leveys on likipitäen vain sama (ja taivutus keskellä) ja on rosteria niin uusituotanto pellit ovat nyt olleen 7vuotta eivätkä vielä ole edes missään määrin kulahtaneen näköiset eli sen verran sekundaa ne grillin mukana tulevat pellit ovat että itse saa tehtyä paremman :)
Melkoista säätämistä tuntuu olevan?

Itse jätin viime syksynä oman weberin suojahupun alle puukatokseen puhdistamattomana. Keväällä ennen ensi grillausta putsasin grillin.
Yllätyin kuinka hyvin noista emaloiduista rasvapelleistä lähti rasvat pois, samoin grillin rungosta.

Edellistä "tokamannin" grilliä sai hangata aina hampaat irvessä, että sai sen puhtaaksi. Samoin rasvapellit olivat muutaman kesän jälkeen vaihto kunnossa. Tokihan niitä kaupasta saa varaosina, tai kaverilta taivuttettuna, jos sellaisen kaverin tuntee. Mutta näiden kokemusten varjossa en kyllä enään noita Cello yms. kaupan grillejä suosittele kenellekkään. Parempi sijoittaa pari sataa enemmän, että saa merkki grillin, missä materiaalit ovat sellaiset kuin grilleissä kuuluu olla.
 

pinkeliviinica

Tukijäsen
Liittynyt
02.06.2017
Viestejä
534
Melkoista säätämistä tuntuu olevan?
Parempi sijoittaa pari sataa enemmän, että saa merkki grillin, missä materiaalit ovat sellaiset kuin grilleissä kuuluu olla.
oma kokemus on että vaikka maksat useita tonneja kaasugrillistä ja se nimellisesti olisi silloin jo rosteria tms et siltikään saa kunnollista.. edelleen ne kalliitkin ovat tehty ohkasesta materiaalista yms.. hinnalla saadaan vaan paljon vilkkuvia valoja ja kebabin pyöritys moottoreita ja polttimoita enemmän (pari kolmekin sivukeitintä jne), niin kohta pitää olla lentolupakirja grillistä kun vipua ja vipstaakia on kuin lentokoneen ohjaamossa konsanaan kun on niin paljon säädettävää ja väännettävää jne :D
katetta ne vaan saa paremmin kun myy sulle parinsadan kiiltävän rosterileikkikalun parillatonnilla ja mainostaa sitä paremmaksi kuin muut :D vielä uskottavamman saa kun lisätään ekstrapaksut valurauta parilat siihen kaveriksi että grilli painaa satoja kiloja ja silti se "pohja" on ihan yhtä p*kaa kuin ennenkin mutta vain kivemmalla kääreillä :D ja jotkut hönöt vielä myy pikkusiskonsakkin että saadaan ostettua se weberin tai jonkun muun "hifi merkin" kallein grilli :D
jos on vähäänkään metallialan koulutusta niin kannen avaamalla näkee jo heti perssilmällä että millasta patarautaa se on niissä kalleissakin malleissa.. kakka laatu vaan peitetään sillä kun keksitään kaikelle myyviä nimiä ja selitetään asiaa paremmaksi kuin onkaan.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
680
oma kokemus on että vaikka maksat useita tonneja kaasugrillistä ja se nimellisesti olisi silloin jo rosteria tms et siltikään saa kunnollista.. edelleen ne kalliitkin ovat tehty ohkasesta materiaalista yms.. hinnalla saadaan vaan paljon vilkkuvia valoja ja kebabin pyöritys moottoreita ja polttimoita enemmän (pari kolmekin sivukeitintä jne), niin kohta pitää olla lentolupakirja grillistä kun vipua ja vipstaakia on kuin lentokoneen ohjaamossa konsanaan kun on niin paljon säädettävää ja väännettävää jne :D
katetta ne vaan saa paremmin kun myy sulle parinsadan kiiltävän rosterileikkikalun parillatonnilla ja mainostaa sitä paremmaksi kuin muut :D vielä uskottavamman saa kun lisätään ekstrapaksut valurauta parilat siihen kaveriksi että grilli painaa satoja kiloja ja silti se "pohja" on ihan yhtä p*kaa kuin ennenkin mutta vain kivemmalla kääreillä :D ja jotkut hönöt vielä myy pikkusiskonsakkin että saadaan ostettua se weberin tai jonkun muun "hifi merkin" kallein grilli :D
jos on vähäänkään metallialan koulutusta niin kannen avaamalla näkee jo heti perssilmällä että millasta patarautaa se on niissä kalleissakin malleissa.. kakka laatu vaan peitetään sillä kun keksitään kaikelle myyviä nimiä ja selitetään asiaa paremmaksi kuin onkaan.
En allekirjoita väitettä ainakaan omalla kokemuksella Weberin Spirit II E-310 GBS grillistä, toki tuo ei tuhansia maksanut vaan 550€ luokkaa tarjouksesta. Ei tuossa mitää lentolupia tartte saatikka vilkkuvia valoja katsella, mutta viides kesä alkamassa ja taivasalla talvisin huputettuna säilytettynä. Flavorbaritkin ehjinä.. Samaan hengenvetoon voin todeta, että appiukolla on edelleen käytössä minun entinen weberin q3000 joka on ostettu about 2011-2012. Hivenen likainen on, mutta siinäkin on alkuperäiset osat huppua luukuunottamatta ja huputettuna taivasalla säilytys talvisin. Toki tuokaan ei ole monen tonnin kampe ollut alkujaan.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
200
siinä vielä pikku vinkki että vaikka kaasugrilli sitten pikkuhiljaa mätänisi niin valurautaiset polttimot rupeaa jossakin kohtaa "hiutaloitumaan" eli pintaa kuoriutuu irti sellaisena hiutaleina ja sama tapahtuu myös siellä polttiomon sisällä eli se kannattaa ainakin keväällä ottaa irti ja puhaltaa paineilmalla tms puhtaaksi niin kaasu kulkee taas paremmin ja pinnalta harjata teräsharjalla tms rälläkällä suurimmat ruosteet veke.
toinen keino on samantien uudistaa polttimot esim rosterisiksi jolloin ne ovat jo melkeen ikuiset.
samalla lämmönjakopellit,rasvapellit, flavorizer bars millä nimellä tuota ohkasta peltiä ny kutsutaankin niin niitä saa varaosina melkein mistä vain esim bauhaussista ja itse olen myös tehnyt niitä itse veljeni grilliin kunhan pituus/leveys on likipitäen vain sama (ja taivutus keskellä) ja on rosteria niin uusituotanto pellit ovat nyt olleen 7vuotta eivätkä vielä ole edes missään määrin kulahtaneen näköiset eli sen verran sekundaa ne grillin mukana tulevat pellit ovat että itse saa tehtyä paremman :)
Olen odottanut, että nuo valurautaiset polttimot hajoais, niin vois hyvin mielin pistää vanhan sulatukseen ja ostaa uuden. Mutta ei vielä 12 vuoden iässä oo tullut mitään ongelmia markettigrillille. Lämmönjakopellit nyt on hävinnyt kuumuuden johdosta, mutta liian hyvässä kunnossa on muuten, jotta luonne antaisi periksi ostaa jotain tehokkaampaa ja "parempaa" tilalle. Nyt kun on vaan kaksi valurautapoltinta, niin paistopintaa ei meinaa saada millään pihveihin.
Grilli on aika huolimattomalla huollolla ollut, mutta huppu päällä katetulla terassilla säilytetään. Viime talven seisoi samoilla sijoilla. Aikaisemmin tuli roudattua ulkovarastoon.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
526
En allekirjoita väitettä ainakaan omalla kokemuksella Weberin Spirit II E-310 GBS grillistä, toki tuo ei tuhansia maksanut vaan 550€ luokkaa tarjouksesta. Ei tuossa mitää lentolupia tartte saatikka vilkkuvia valoja katsella, mutta viides kesä alkamassa ja taivasalla talvisin huputettuna säilytettynä. Flavorbaritkin ehjinä.. Samaan hengenvetoon voin todeta, että appiukolla on edelleen käytössä minun entinen weberin q3000 joka on ostettu about 2011-2012. Hivenen likainen on, mutta siinäkin on alkuperäiset osat huppua luukuunottamatta ja huputettuna taivasalla säilytys talvisin. Toki tuokaan ei ole monen tonnin kampe ollut alkujaan.
Samat Weberit itellä :) Tosin kumpaakaan en ole koskaan huputtanut, koska grillaan myös talvella
Q3000 mökillä ja Spirit kotona.

Tuosta Spiritistä on ainakin 2 Flavorizer baria aivan pitsinä, yksi jopa taittuu keskeltä kahtia.
Otan kohta kuvat ja vedän ne takuuseen
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 465
Onko markettien (Tokmanni, S-market, K-Supermarket) hiilissä ja briketeissä mitään käytännön eroa ns. viikonloppugrillaajalle? Sitä kun asustaa täällä susirajan takana niin vaihtoehdot on em. marketit tai sitten tilaustavarana jostain. Onko sama homma savustuslastuissa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 989
Onko markettien (Tokmanni, S-market, K-Supermarket) hiilissä ja briketeissä mitään käytännön eroa ns. viikonloppugrillaajalle? Sitä kun asustaa täällä susirajan takana niin vaihtoehdot on em. marketit tai sitten tilaustavarana jostain. Onko sama homma savustuslastuissa?
Hiilissä ja briketeissä on huikeita eroja. Savustuislastuissa ei.
Bulkki hiilet ja briketit ei välttämättä pala kovin kuumana mutta savuttaa senkin edestä. Monet bulkkihiilet on myös sellaista silppua että eivät edes grillissä pysy ritilän päällä vaan menevät läpi pohjalle ja lopettavat palamisen.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 457
Rainbow-hiilet on kyllä 50% kakkaa, ihan silppua puolet pussista täynnä. Lidlin hiilet oli ihan ok.
Mustang-hiilet ihan ok. Vähän oli pientä silppua joukossa, mutta muuten kyllä syttyivät nopsaan ja paloivat hyvin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 989
Rainbow hiilet ja briketit never again, mutta perus Tokmannin Marienburgit ihan huippuhiiliä ja jos ei muuta niin Weberin brikettejä. Webereitä ei välttis ihan joka paikasta saa, mutta niiden perässä kannattaa jo vähän ajaakkin. Jokaisessa Tokmannissa pitäis olla Marienburgeja.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 457
Itse asiassa laadukkaat briketit hakusessa kun tuli päivitettyä oma grilli tuohon Landmannin Smokeriin ja savustus kyllä kiinnostaa.


Saa haukkua nyt kuinka paskan ja liian halvan grillin ostinkin, mutta vinkit laadukkaisiin briketteihin ja savustamiseen ovat enemmän tervetulleita.
 

Odi_

Tukijäsen
Liittynyt
06.06.2018
Viestejä
1 420
Marienburg ihan ok hiili, syttyy helposti, palaa kohtuu kuumana mutta palaa nopeasti.
Sitten toptier hiilet eli Marabu, Quebracho, Longan jne kovapuuhiilet, syttyy kohtalaisesti, palaa todella kuumana ja kauan.
Saatavilla esim sunsetcharcoal, säästötalo latvalassa on ollu quebrachoa, kodintavarataloissa ollu marabua, näissä siis kohtuu hintaan eikä mitään 40€ säkki.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 989
Mutta nyt oli kyse vissiinkin ihan markettihiilistä ja Marienburgia nyt pitäis löytyä joka Tokmannilta.
 
Liittynyt
03.01.2018
Viestejä
20
Marienburgista on kahta säkkikokoa, isommassa säkissä on myös isompaa hiiltä. Isoja säkkejä saa ainakin Puuilosta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 901
Marienburgista on kahta säkkikokoa, isommassa säkissä on myös isompaa hiiltä. Isoja säkkejä saa ainakin Puuilosta.
3 eri kokoa 20,30 ja 50 L. Tokmannista saa 20% alennus aikaan edullisesti noita 50L säkkejä myymälä noutona.13,59€ maksoi viimeksi 50 L säkki
 
Liittynyt
29.08.2017
Viestejä
241
Tuolta kunnollisia hiiliä:

 
Liittynyt
29.08.2017
Viestejä
241
Nyt kun tuli hiilet puheeksi, niin onko kukaan testannut Julassa myytäviä? Miten vertautuu kunnon hiiliin mitä linkkasin tuossa edellisessä viestissä?

 
Liittynyt
29.12.2017
Viestejä
748
Nyt kun tuli hiilet puheeksi, niin onko kukaan testannut Julassa myytäviä? Miten vertautuu kunnon hiiliin mitä linkkasin tuossa edellisessä viestissä?

Testaamatta paskaa eikä eroa mitenkään muista markettihiilistä. Kuten todettu Marienbugit ovat parasta markettilaatua ja sitten kovapuuhiilet kun haluat premiumia
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 465
Marienburgin 30L säkki sopivasti tarjouksessa Tokmannilla. Huomenna kauppaan ja viikonloppuna Weber testiin :tup:
 
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
424
Mökki- ja grillauskausi lähestyy, ai että. Tässä on kymmenen vuotta tullut grillailtua halvoilla kaasugrilleillä, meidän nykyinen kaasugrilli alkaa vedellä viimoisiaan, kyllähän sillä vielä läskit lämmittää, mutta aika rajuja heittelyjä grillausalan lämmöissä, putsauksista huolimatta. Tuota ennen tuli grillattua ihan puulla isukin tekemässä auton rengas grillissä. Elikkäs hiiligrilleistä ja niiden käytöstä ei mitään kokemusta.

Pari kesää olen innostunut myös lihojen savustamisesta. Kaloja on pitkään tullut savustettua pienellä sähkösvustimella, mutta nyt siis kasslerit ja ribsit on tullut savustettua sukulaisilta lainassa olleella hemmetin isolla, varta vasten isompien määrien savustamista varten, teetetyllä savustuspöntöllä ja rengaspolttimella. Hyvinhän tuo toimii, mutta on vähän overkill kokonsa puolesta ja on siinä oma hommansa raahata peräkärryn kanssa mökille, vaikkei pitkässä matkassa olekkaan.

Nyt siis kaipasin näkemyksiä että minkälaista vehjettä kannattaisi lähteä hommaamaan, mitä pitäisi huomioida jne. Toiveena siis vehje jolla onnistuu sekä hiiligrillaaminen ja tuntien savustushommatkin. Ilmeisesti niin tuommoiset smokerit kuin kamadotkin ovat toimivia pelejä molemmissa tarkoituksessa? Mitä plussia ja miinuksia näiden käytössä on? Vaikea löytää netistä rautalankaa kun ei ole tämmöisistä vehkeistä mitään kokemusta. Jos joku haluaa suoraan jotain mallia vinkata, niin budjetti on sitten ihan siellä haitarin alapäässä.
 
Liittynyt
29.12.2017
Viestejä
748
Mökki- ja grillauskausi lähestyy, ai että. Tässä on kymmenen vuotta tullut grillailtua halvoilla kaasugrilleillä, meidän nykyinen kaasugrilli alkaa vedellä viimoisiaan, kyllähän sillä vielä läskit lämmittää, mutta aika rajuja heittelyjä grillausalan lämmöissä, putsauksista huolimatta. Tuota ennen tuli grillattua ihan puulla isukin tekemässä auton rengas grillissä. Elikkäs hiiligrilleistä ja niiden käytöstä ei mitään kokemusta.

Pari kesää olen innostunut myös lihojen savustamisesta. Kaloja on pitkään tullut savustettua pienellä sähkösvustimella, mutta nyt siis kasslerit ja ribsit on tullut savustettua sukulaisilta lainassa olleella hemmetin isolla, varta vasten isompien määrien savustamista varten, teetetyllä savustuspöntöllä ja rengaspolttimella. Hyvinhän tuo toimii, mutta on vähän overkill kokonsa puolesta ja on siinä oma hommansa raahata peräkärryn kanssa mökille, vaikkei pitkässä matkassa olekkaan.

Nyt siis kaipasin näkemyksiä että minkälaista vehjettä kannattaisi lähteä hommaamaan, mitä pitäisi huomioida jne. Toiveena siis vehje jolla onnistuu sekä hiiligrillaaminen ja tuntien savustushommatkin. Ilmeisesti niin tuommoiset smokerit kuin kamadotkin ovat toimivia pelejä molemmissa tarkoituksessa? Mitä plussia ja miinuksia näiden käytössä on? Vaikea löytää netistä rautalankaa kun ei ole tämmöisistä vehkeistä mitään kokemusta. Jos joku haluaa suoraan jotain mallia vinkata, niin budjetti on sitten ihan siellä haitarin alapäässä.
Weberin 57cm pallogrilli. Sillä onnistuu kaikki. Täällä on monta kamadon puolestapuhujaa, itsellä ei siitä ole kokemusta eikä tarvetta kokeilla
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
14
Kamado varmaan paras kun halutaan ns. All-in-one ratkaisu. Traeger kun halutaan savustusta mahdollisimman helposti ja weber pallo kun halutaan "halpaa" ja hyvää. Weber ei ehkä pääse ihan samaan helppouteen pitkissä savustuksissa kuin kamado, mutta tässä mielipiteitä yhtä useita kuin sitä kuuluisaa alapään reikää. Henkilökohtaisesti väitän että kummallakaan ei voida mennä pieleen. Weberissä omasta mielestä parempi hinta-laatu suhde, mutta jos euroja on niin sitten se 200kg kamado terassille.
Jokerina mainitsen char-broil kamander. En ole testannut, mutta netin perusteella grillillä oma kannattajakuntansa ja asettuu ehkä johonkin Weberin pallon ja perinteisen kamadon väliin niin hinnaltaan kun ominaisuuksiltaan.

Muoks: auto-correct korjauksia
 
Liittynyt
29.08.2017
Viestejä
241
Testaamatta paskaa eikä eroa mitenkään muista markettihiilistä. Kuten todettu Marienbugit ovat parasta markettilaatua ja sitten kovapuuhiilet kun haluat premiumia
No en ihan testaamatta sanoisi. Arvosteluissa valitettiin "liian isoista" hiiiikokkareista. Voisi siis olla markettihiilistä parempaa päätä. Pitää testata.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 160
En jaksa/viitsi tehdä uutta katselmusta. Marienburg vs. Ns. kovapuuhiilet, mutta tässä vuoden takainen. Onko se ”ei premium” oikeasti halvempaa?


edit: pakko lisätä. Merkityksellisesti halvempaa. Jos haluaa enemmän makua/savua niistä hiilistä, niin unohtaa briketit/marienburgit.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 499
Viestejä
4 213 219
Jäsenet
71 074
Uusin jäsen
Hartsa24

Hinta.fi

Ylös Bottom