Nykyaikana se trendi on menossa täysin päinvastaiseen suuntaan: on trendikästä poimia Facebookista/Youtubesta vaihtoehtofaktoja ja jättää alan asiantuntijat huomiotta. Yhä useammin kuvitellaan, että itse tiedetään paremmin kuin alaa vuosikymmeniä tutkineet. Vaikka itse ei enää läpäisisi edes yläasteen kemian koetta, jos sellainen lykättäisiin nenän eteen.Tuntuu että rikkaissa maissa on trendikästä olla nyt ilmastonmuutoksen puolestapuhuja. Odotan mielenkiinnolla mitä tapahtuu kun tämä trendi menee ohi ja omasta hyvinvoinnista lyhyellä tähtäimellä aletaan välittää enemmän. Olen toki hyvin itsekäs ja "minäminä" henkinen tässä asiassa, mutta elän nyt ja minulle on ihan sama jos maapallo räjähtää sadan vuoden päästä, kunhan saan nyt itse nauttia.
Eilen tuli taas tällainenkin, tästä voi poimia niitä omasta mielestä positiivisia muutoksia:
Tällaisia ongelmia seuraa, jos maapallo lämpenee kaksi eikä vain puolitoista astetta
Vain puolen lämpöasteen erolla on suuri merkitys maailmalle. Katso, miten iso ero mitättömältä tuntuvalla puolella asteella on ihmisille, luonnolle ja ruokaturvalle.