Gold Rush

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 890
ei tuu ihan siihe aikaa oltua hereillä :S, taitaa mennä sit mun kultakuumeet ohite, kun uusinnatkin tulee työaikaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 748
Kiitos tiedosta, tuli pistettyä boksille tän viikon gold rushit. Tulee tuo uusinta eri aikaankin huomenna, 6.45 ja 14.20. Todella hyvä kun kolmeen kertaan tulee uusintana.
 

Mikro-Make

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
609
Tulossa:
Kauden avausjakso tiistaina 31.10.2017 klo 21:00 (Discovery Channel).
 

Mikro-Make

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
609
Äsken tuli vaan edellä mainittu mainos Discovery Channel -kanavalla (siinä ei mainittu monesko kausi on kyseessä).

Lisäys: Taitaa olla 8. kausi tulossa.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Olen nähnyt Season 1 kokonaan ja se riittää minulle. Kaikilla makunsa.

Annan arvosanana 5/10.

Tiedän ainakin että minusta ei tule kullankaivaja sen perusteella mitä näin. Ei toki siinä ole mitään värää ja jokainen koettaa tulla riikkaaksi miten haluaa kunhan ei riko lakia tyylin myy huumeita.

Drama on kyllä hieman tässä sarjassa ja hermot menee kiireille.

Jo sain kyllä käsityksen että jos on jo surkea talous ehkä ei kannata edes aloittaa tosin ehkä ei joillakin ollut parempaa tekemistä työttömiä jne.

On se sitten kovaa mennä jonnekin monta kuukautta riskillä. Tämän lisäksi ovat niin syrjäseudulla että ei siellä käytännössä voi edes teoriassa saada mitään sivutyötä tai harrastaa mitään.

Tämäkö oli teidän ihanne?

Makunsa kaikilla. Toki ymmärrän reality sarja ei voi jännityydessä kilpailla monen epärealistisen TV sarjan kanssa.
Se voi tosin olla että jokainen katsoo mitä kinnostaa ja en ole töissä esim rakennus tai kaivuu alalla.

Olen minä nähnyt TV sarjoja jolla tulla rikkaaksi tai olla rikas mutta tämä ei ollut suosikkini. Katsoin esim mm.
Dragons' Den ja Shark Tank jotka kertoo yrittäjistä, mutta kyllästyin niihin TV sarjoihin lopulta vaikka hieman kiinnostavia.

Kävin yrittäjä kurssin mutta koska minun idea mitä en paljasta olisi maksanut noin 300 000 euroa en perustanut yritystä jos olisin myynyt ihan kaiken mitä omistan ja suurella riskillä perustanut yrityksen olisin voinut sen tehdä ja yksin ilman muita sijoittajia. Ei olisi ollut yhden miehen yritys olisin palkannut ainakin jonkun.

Jaaha ehkä minua kiinnostaa enemmän reality sarjat jotka ovat jo rikkaista tai sitten real estate investors koska se on minun alani. En ole toki mikään rikas miljonääri , mutta ero on että minusta on mukava katsoa TV sarjoja rikkaista.

Pidän myös urheilusta ja joku kilpamuotoinen kilpailu esim jotain urheilua voi minua myös katsoa jos on TV sarja siitä siis jos puhutaan niin kuin reality tv:stä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 851
Olen nähnyt Season 1 kokonaan ja se riittää minulle. Kaikilla makunsa.

Annan arvosanana 5/10.

Tiedän ainakin että minusta ei tule kullankaivaja sen perusteella mitä näin. Ei toki siinä ole mitään värää ja jokainen koettaa tulla riikkaaksi miten haluaa kunhan ei riko lakia tyylin myy huumeita.

Drama on kyllä hieman tässä sarjassa ja hermot menee kiireille.

Jo sain kyllä käsityksen että jos on jo surkea talous ehkä ei kannata edes aloittaa tosin ehkä ei joillakin ollut parempaa tekemistä työttömiä jne.

On se sitten kovaa mennä jonnekin monta kuukautta riskillä. Tämän lisäksi ovat niin syrjäseudulla että ei siellä käytännössä voi edes teoriassa saada mitään sivutyötä tai harrastaa mitään.

Tämäkö oli teidän ihanne?

Makunsa kaikilla. Toki ymmärrän reality sarja ei voi jännityydessä kilpailla monen epärealistisen TV sarjan kanssa.
Se voi tosin olla että jokainen katsoo mitä kinnostaa ja en ole töissä esim rakennus tai kaivuu alalla.

Olen minä nähnyt TV sarjoja jolla tulla rikkaaksi tai olla rikas mutta tämä ei ollut suosikkini. Katsoin esim mm.
Dragons' Den ja Shark Tank jotka kertoo yrittäjistä, mutta kyllästyin niihin TV sarjoihin lopulta vaikka hieman kiinnostavia.

Kävin yrittäjä kurssin mutta koska minun idea mitä en paljasta olisi maksanut noin 300 000 euroa en perustanut yritystä jos olisin myynyt ihan kaiken mitä omistan ja suurella riskillä perustanut yrityksen olisin voinut sen tehdä ja yksin ilman muita sijoittajia. Ei olisi ollut yhden miehen yritys olisin palkannut ainakin jonkun.

Jaaha ehkä minua kiinnostaa enemmän reality sarjat jotka ovat jo rikkaista tai sitten real estate investors koska se on minun alani. En ole toki mikään rikas miljonääri , mutta ero on että minusta on mukava katsoa TV sarjoja rikkaista.

Pidän myös urheilusta ja joku kilpamuotoinen kilpailu esim jotain urheilua voi minua myös katsoa jos on TV sarja siitä siis jos puhutaan niin kuin reality tv:stä.
Öö.. nyt ei oikein auennut mitä tässä oksennuksessa oikein yritetään sanoa.

Sen verran vaan että on hiukan tilanteet muuttuneet sitten ensimmäisen kauden, ja taisi parikymppinen Parkerkin riuhtoa kolmisen miljoonaa dollari viime kaudella että ei tossa ihan pikkurahoista ole kyse, plus että kullankaivuu ei todellakaan ole mitään tuuripeliä, vaan tarkkaa tieteellistä etsintää jossa on paljon huomioitavia asioita.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Öö.. nyt ei oikein auennut mitä tässä oksennuksessa oikein yritetään sanoa.

Sen verran vaan että on hiukan tilanteet muuttuneet sitten ensimmäisen kauden, ja taisi parikymppinen Parkerkin riuhtoa kolmisen miljoonaa dollari viime kaudella että ei tossa ihan pikkurahoista ole kyse, plus että kullankaivuu ei todellakaan ole mitään tuuripeliä, vaan tarkkaa tieteellistä etsintää jossa on paljon huomioitavia asioita.
Mikäli näin on miksi sitten tavalliset taallajat ne ei riikkaat moni niistä tulee köyhemmäksi yrittäessä?

Ryhmän johtaja myi vaikka kuinka paljon omaisuutta että olisi edes rimaa hipoen budjettia hankkeeseen. Kaivukoneet maksaa paljon.


Nähtiin esim se season 1 se entinen real estator ja tunsin sympatiaa koska olen itse asuntosijoittaja tosin en ole asuntovälittäjä kuten oli hänen ammattinsa.

Hän oli köyhä ja tuli köyhemmäksi yrityksessä.

Tämän lisäksi niin aika ilkeästi se yksi vanha mies otti haltuun alueen sitten kun se oli kääntynyt tuottavaksi.

Jos sinun mielestä asia on niin helppoa niin jospa menisit todistaa minulle sen asian ja tule miljonääriksi kaivamalla kultaa.

TV sarjat myös usein keskittyvät suhteellisen menestyneisiin tapahtumiin. Tulihan season 1 ilmi että joku edellinen ryhmä ennen heitä siis modernissa ajassa oli tehnyt konkurssin yrittäessä kaivaa kultaa.

Ymmärrätkö myös että monet reality TV sarjat ei aina ole realitya 100% ja asioita dramatisoidaan ja keksitään juoni jne? Todennäköisesti nuo osaanottajat TV sarjassa saavat hieman taloudellista apua TV sarjassa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 851
Mikäli näin on miksi sitten tavalliset taallajat ne ei riikkaat moni niistä tulee köyhemmäksi yrittäessä?

Ryhmän johtaja myi vaikka kuinka paljon omaisuutta että olisi edes rimaa hipoen budjettia hankkeeseen. Kaivukoneet maksaa paljon.


Nähtiin esim se season 1 se entinen real estator ja tunsin sympatiaa koska olen itse asuntosijoittaja tosin en ole asuntovälittäjä kuten oli hänen ammattinsa.

Hän oli köyhä ja tuli köyhemmäksi yrityksessä.

Tämän lisäksi niin aika ilkeästi se yksi vanha mies otti haltuun alueen sitten kun se oli kääntynyt tuottavaksi.

Jos sinun mielestä asia on niin helppoa niin jospa menisit todistaa minulle sen asian ja tule miljonääriksi kaivamalla kultaa.

TV sarjat myös usein keskittyvät suhteellisen menestyneisiin tapahtumiin. Tulihan season 1 ilmi että joku edellinen ryhmä ennen heitä siis modernissa ajassa oli tehnyt konkurssin yrittäessä kaivaa kultaa.

Ymmärrätkö myös että monet reality TV sarjat ei aina ole realitya 100% ja asioita dramatisoidaan ja keksitään juoni jne? Todennäköisesti nuo osaanottajat TV sarjassa saavat hieman taloudellista apua TV sarjassa.
Anteeks että en vastaa sun viestiis kun en kertakaikkiaan saa mitään tolkkua mitä sä ajat takaa. Tekstis on niin sekavaa luettavaa.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Anteeks että en vastaa sun viestiis kun en kertakaikkiaan saa mitään tolkkua mitä sä ajat takaa. Tekstis on niin sekavaa luettavaa.
Ok jos et ymmärrä niin olkoon asia niin. Jotkut ne vain eivät ymmärrä. Onhan se niin koulussa että jotkut ei valitse haastavampaa matematiikkaa. Ei tuon perusteella mitä kirjoitat itse ole selkeätä suomenkieltä. Menepä kieliopettajalle ja kysy sana "Tekstis".

En voi analysoida sinun vastausta enempää ja et muutenkaan vastannut haasteeseen menemällä kullankaivajaksi ja sillä tavalla menestyä:).

Jos nyt mennään aiheseen niin annoin palautteen ja jos sinulla ei ole sama maku niin olkoon niin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 851
Ok jos et ymmärrä niin olkoon asia niin. Jotkut ne vain eivät ymmärrä. Onhan se niin koulussa että jotkut ei valitse haastavampaa matematiikkaa. Ei tuon perusteella mitä kirjoitat itse ole selkeätä suomenkieltä. Menepä kieliopettajalle ja kysy sana "Tekstis".

En voi analysoida sinun vastausta enempää ja et muutenkaan vastannut haasteeseen menemällä kullankaivajaksi ja sillä tavalla menestyä:).

Jos nyt mennään aiheseen niin annoin palautteen ja jos sinulla ei ole sama maku niin olkoon niin.
En tarkoita millään pahalla, mutta en oikeasti saa tuosta ajatusten virrasta kiinni.

Koitetaan nyt purkaa hiukan:
Mikäli näin on miksi sitten tavalliset taallajat ne ei riikkaat moni niistä tulee köyhemmäksi yrittäessä?
Eli siis mitä? Miksi tavallisista tallaajista ei tule rikkaita vai että rikkaista tulee köyhiä kun yrittävät kaivaa kultaa?
Ryhmän johtaja myi vaikka kuinka paljon omaisuutta että olisi edes rimaa hipoen budjettia hankkeeseen. Kaivukoneet maksaa paljon.
Ryhmän johtaja (Todd Hoffman) josta koko juttu alkoi, omisti lentokentän, joka oli konkurssin partaalla ja myi kentän ja lähti onneaan kokeilemaan kullankaivuussa. On ollut hyviä ja huonoja kausia.

Nähtiin esim se season 1 se entinen real estator ja tunsin sympatiaa koska olen itse asuntosijoittaja tosin en ole asuntovälittäjä kuten oli hänen ammattinsa.
Kukahan se näistä mahtoi olla? En muista että kukaan olisi ollut asuntovälittäjä. Ja vaikka olisi ollutkin, niin laman aikana moni oli pakotettu etsimään uutta työtä. Se että sinä olet asuntosijoittaja ei taas liity tähän(kään) mitenkään vaikka siitä jaksat joka säikeessä mainita.

Hän oli köyhä ja tuli köyhemmäksi yrityksessä.
Jos edelleen putu Hoffmanista, niin hän oli hyvin keskiluokkainen, kunnes lentokenttäbisnes alkoi kusemaan eikä ollut muuta mahdollisuutta kuin yrittää jotain muuta. Ja tuohon aikaan kullan hinta oli ennätyskorkealla, joten ei mikään tyhmä päätös kun huuhdotaan ammattimaisesti.

Jos sinun mielestä asia on niin helppoa niin jospa menisit todistaa minulle sen asian ja tule miljonääriksi kaivamalla kultaa.
Jos sinun mielestä asia on niin helppoa niin jospa menisit todistaa minulle sen asian ja tule miljonääriksi kaivamalla kultaa.
Kuka on väitänyt että se olisi helppoa? Se on kovaatyötä jossa pitää tietää mitä tekee sekä olla hiukan onnea. Se mitä minä teen ei taas liity mitenkään tähän. Miksi kaikki eivät ole asuntosijoittajia jos se on niin helppo tie rikkauteen?

TV sarjat myös usein keskittyvät suhteellisen menestyneisiin tapahtumiin. Tulihan season 1 ilmi että joku edellinen ryhmä ennen heitä siis modernissa ajassa oli tehnyt konkurssin yrittäessä kaivaa kultaa.
Mitä sitten? Näin on joka alalla.


Ymmärrätkö myös että monet reality TV sarjat ei aina ole realitya 100% ja asioita dramatisoidaan ja keksitään juoni jne? Todennäköisesti nuo osaanottajat TV sarjassa saavat hieman taloudellista apua TV sarjassa.
Ymmärrän. Mitä sitten? Muuttaako se sitten jotenkin sitä paljonko ryhmä on kauden lopussa kerännyt kultaa?
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
En tarkoita millään pahalla, mutta en oikeasti saa tuosta ajatusten virrasta kiinni.

Koitetaan nyt purkaa hiukan:
Eli siis mitä? Miksi tavallisista tallaajista ei tule rikkaita vai että rikkaista tulee köyhiä kun yrittävät kaivaa kultaa?

Ryhmän johtaja (Todd Hoffman) josta koko juttu alkoi, omisti lentokentän, joka oli konkurssin partaalla ja myi kentän ja lähti onneaan kokeilemaan kullankaivuussa. On ollut hyviä ja huonoja kausia.


Kukahan se näistä mahtoi olla? En muista että kukaan olisi ollut asuntovälittäjä. Ja vaikka olisi ollutkin, niin laman aikana moni oli pakotettu etsimään uutta työtä. Se että sinä olet asuntosijoittaja ei taas liity tähän(kään) mitenkään vaikka siitä jaksat joka säikeessä mainita.


Jos edelleen putu Hoffmanista, niin hän oli hyvin keskiluokkainen, kunnes lentokenttäbisnes alkoi kusemaan eikä ollut muuta mahdollisuutta kuin yrittää jotain muuta. Ja tuohon aikaan kullan hinta oli ennätyskorkealla, joten ei mikään tyhmä päätös kun huuhdotaan ammattimaisesti.


Kuka on väitänyt että se olisi helppoa? Se on kovaatyötä jossa pitää tietää mitä tekee sekä olla hiukan onnea. Se mitä minä teen ei taas liity mitenkään tähän. Miksi kaikki eivät ole asuntosijoittajia jos se on niin helppo tie rikkauteen?


Mitä sitten? Näin on joka alalla.



Ymmärrän. Mitä sitten? Muuttaako se sitten jotenkin sitä paljonko ryhmä on kauden lopussa kerännyt kultaa?
Lyhyesti muistin sen heti koska minun englanti osaaminen on erittäin korkea ja ei edes tarvitse lukea jotain tekstiä että tiedän kun esittelevät entiset tai nykyiset ammattinsa.

En sanoisi että asuntosijoittajan helposti pääsee miljonääriksi ja en myöskään itse ole miljonääri. Asuntosijoittaminen on toki tapa jolla voi kasvattaa varallisuutta.

Asuntosijoittaja on hermoja raastavaa joskus ja siinä on omat haasteensa mutta se on nyt offtopic.

Jospa katsoisit season 1 uudestaan.

Olen katsonut vain sen eka seasonin.

Sanoin että minulle kullankaivaja ammatti ei sovi katsomisen perusteella mitä näin.

Miksi ei köyhät helposti menesty kullankaivuussa? No koska se vie kauan aikaa jos edes alat tienamaan siinä enemmän kun mitä menetät rahaa uhraamalla aikaasi siihen.

Ryhmällä seasonissa 1 loppui rahat kesken (Todd Hoffman meni lainamaan jo siskolta ison summan rahaa kun ei saa rahaa mistään) ja olivat köyhempiä kuin aloittaessa. Et ole edellekään todistanut minulle miksi sitten moni suomalainen mene kullankaivaajaksi ja tule miljonääriksi sillä tavalla?

Toiseksi en ole innostunut itse kaivuu tai rakennusalasta mutta en sano että ne ovat vääriä asioita on paljon ihmisiä jotka ovat kiinnostuneita niistä aloista. Kullankaivaaja ei sovi minulle. Mitä sitten tulee muihin jotka yrittää niin en usko että useimmat tulee siinä rikkaaksi ja aikamoinen riski se on tosin voi myös tulla tosi rikkaaksi jos onnistuu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
578
Ei ehkä kannata tuomita koko sarjaa ja ammattikuntaa kyseisen sarjan ensimmäisen kauden perusteella jossa täysin rookiet lähtevät lapioimaan soraa mutu tuntumalta.
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
377
En jaksa alkaa edes kommentoimaan noita edellisiä pitkiä höpinöitä. En ymmärrä miksi tulla pätemään lankaan jos asiasta ei ole kiinnostunut, kirjoittaa aiheen vierestä ja vaatii todisteita jostain.


Uuden kauden parin tunnin avausjakso tuli eilen kateltua suomi-discoverylta, ei tarvinnut etsiä striimejä kun sen verran nopeasti tännekin saapuvat jenkkilän jäljessä.

Samanlaiselta vaikuttaa kuin pari edellistäkin kautta, eikä se mitään haittaa muuten, mutta kaipaisi kyllä jonkin uuden porukan näihin jaksoihin mukaan. Nyt taitaa mennä koko kausi edelleen kolmea porukkaa seuraten. Toki kuvaamisen kustannukset ja jaksoon mahduttaminen olisi ongelma.

Itseäni kiinnostaisi myös tarkemmin tietää tapahtumien aikajana, mutta taitavat leikata niin sekaisin kohtauksia että hyppisi vähän liikaa. Aiemmilla kausilla ovat pohjoisessa olleet keväällä lumien vielä ollessa maassa, nyt näytti että kevät pyyhkäistiin nopeasti pois ja alettiin vaan huuhtoa maata. Jakson alussa oli lunta paikoitellen ja huuhtomo jäässä pintamaassa, mutta pian jo ajeltiin kaivurilla kesäisissä maisemissa. Eipä siinä, rentoa viihdettä.
 
Liittynyt
02.11.2017
Viestejä
31
Kyllä tämä ohjelma melko lavastettu on ja lisätty noita koneiden, moottorin, telojen yms. ääniä jälkeenpäin todella paljon. Olen huomannut että noista puskutraktorin ja kaivureiden teloista lähtee aina samanlainen jälkeenpäin lisätty ääniefekti kirskunta ja tuota on jatkunut monta tuotantokautta, ja aina kun kuvattu noita teloja niin kuuluu täsmälleen samanlainen kirskunta. Samoin moottorin kaasutusääni eri koneissa on aina samankuuloinen.

Samoin noissa Volvon koneissa näkyy ikkunoissa tai kyljessä ilmeisesti jonkin koneiden vuokrafirman tarrat kun tarkkaan katsoo: Cowin, Great West Equipment ainakin ja kaikkien kaivantojen/ryhmien Volvo-merkkisissä koneissa on nuo samat tarrat, siis beetsin, parkerin ja hoffmaneiden. Jostain syystä nuo firmat vuokraavat juuri Volvon maansiirtokoneita. Joissakin kohtauksissa olen huomannut että kaivinkoneen kauha, tai kaivinkone on vaihtunut kesken kuvauksen, tai sitten kuvataan ulkopuolelta kaivinkonetta ja kun kamera siirtyy ohjaamoon se onkin muuttunut pyöräkuormaajaksi tai puskutraktoriksi. Sarjassa myös näkyy että Parkerilla ja Hoffmaneilla on saman valmistajan huuhtomot, eli tuo MSI-Equipment.

Eräällä kaudella kun oli mukana se Fred Dodgen ja veljensä kaivanto niin siellä näkyi olleen sama Komatsun kaivinkone, mikä oli Hoffmaneilla 2-kaudella käytössä. Myös Dakota Boys-ryhmälläkin oli myöhemmin käytössä nuo Volvon kaivurit.

Kokemuksesta voin sanoa että kaivinkoneen teloista ei lähde noin kovaa ja selvästi kuuluvaa kirskuntaa kovinkaan usein, ellei ole kivi sopivasti jossain telan välissä. Kaivinkoneella ei todellakaan pysty tuolla tavalla kaasuttelemaan, kuten tuossa ohjelman ääniefektissä kuuluu, koska uudemmissa on kaasu/työkierrokset automaattiset, eli mikäli koneen kahvaa liikuttaa johonkin suuntaa niin kone nostaa automaattisesti työkierrokset 1500rpm paikkeille ja luulen että noissa Volvon kaivinkoneissa on samanlainen systeemi. Samoin noiden kaivureiden kaasunsäätö on potentiometrillä toimiva, eli samanlainen kuin radion pyöritettävä volumenuppi. Pienemmissä koneissa kaasua säädetään vaijerilla/kahvalla. Kaasupolkimia noissa ei ole.

Tuossa on vielä linkkejä noihin koneen vuokrafirmoihin:

Great West Equipment | Heavy Equipment Dealer » Great West Equipment

Gold Trommel Wash Plants | MSI Mining Equipment | Gold Mining equipment

Heavy Construction Equipment Dealers in AL, GA, & FL

Cowinin sivuillakin mainostettu Volvon kalustoa tuossa ohjelmassa 2013:

Cowin Equipment on Discovery's Gold Rush! - Cowin Equipment Company, Inc.

Olen ajanut myös todella monella erilaisella koneella, varmasti 6 eri kaivinkoneella, yli 6 metsäkoneella, erilaisilla kuormaajilla, traktoreilla ja kyllä voin sanoa että suurinosa noista koneiden viosta, upotuksista yms... tilanteista on täysin naurettavaa lavastusta, teatteria ja pelleilyä. Otetaan tuosta uusimman kauden ensimmäisestä jaksosta se pyöräkuormaajan moottoritilan tulipalo. Selitetään että turbon öljyletku sytytti palon, vaikka se turbo oli todellisuudessa moottorin oikealla puolella kun tarkkaan katsoo ja palo kuvattu vasemmalta. Toinen asia mikä pisti silmään oli se, että minkä takia siinä tilanteessa ei käytetty sitä koneessa ollutta, oikean takalokasuojan päällä ollutta isoa sammutinta, joka näkyi kun kuvattiin parkeria hyppimässä sen lokasuojan päällä. Noin uusi pyöräkuormaaja todellisuudessa tuskin mistään turbon öljyletkun pettämisestä syttyy tuleen. Tuon tulipalon savukin oli liian vaaleaa öljypaloksi.

Kaikissa uudemmissa työkoneissa on ainakin Suomessa tietääkseni myös sprinklerisammutus-järjestelmät rakenteissa, ainakin noissa metsäkoneissa on sellainen ohjaamon alla ja moottoritilassa.

Muutenkin naurettavaa että jokaisen pienenkin vian korjaamiseen tarvitaan aina mekaanikko korjaamaan, koska todellisuudessa monet viat vaikka metsäkoneessa on kuljettajan osattava korjata. Tuossa sarjassa taas menee vaikka letku kaivurista niin sellaiseen vikaan ei todellakaan aleta oikeasti mitään asentajaa soittelemaan paikalle, vaan kuski vaihtaa sen itse.

Monet "upotukset/jumiin" ajamiset ovat olleet täyttä teatteria ja monessa tilanteessa se kaivuri olisi oikeasti tullut puomilla avittamalla ylös sieltä kuopasta tai dumpperi lukot päällä. Dumppereiden kaatamiset on kans sen näköisiä, että olisi tuupattu tahallaan kaivurilla lava nurin ja melko outoa että se kaatuu juuri tasamaalla tai pienessä nyppylässä. Tuollainen kone ei kaadu noin helposti mitä tuossa sarjassa näkyy ja olen ajanut jyrkemmissä paikoissa metsäkonetta, jossa on huomattavasti korkeampi painopiste, johtuen nosturista ja koneen suuremmasta maavarasta. Tuollaisen maansiirtoauton painopiste taas on huomattavan matalalla.

Kummallista on myös se että tasauspyörästön-lukkoja ei osata laittaa tässä ohjelmassa koneisiin päälle, noissa juuttumistilanteissa, vaan ruovitetaan pari minuuttia niillä 3/6 vetävällä renkaalla ja sitten vedetään kaivurin kauhalla. Tuollaisissa koneissa on olemassa ihan kytkettävät lukot, jolloin veto saadaan oikeasti niille 6 renkaalle, eikä tarvitsisi hakea sitä jack tai todd hoffmania vetämään sillä kaivurilla. Tosin saadaanhan se näyttämään paremmalta TV-ohjelmassa kun vähän liioitellaan tilannetta.

Aikaisemmalla kaudella ajoivat myös Volvon kaivinkoneen jäihin ja mikäli olisi oikeasti ollut kokenut kuljettaja, niin ei varmasti tulisi mieleen ajaa heikolle jäälle tuollaista yli 50t painavaa kaivuria. Tosin tuossa kohtauksessa se kuoppa oli vain ehkä 1m syvyinen, josta tuon kokoinen kaivuri tulee ylös viimeistään puomin avulla.

Naurettavaa oli myös se viidakossa toyota hiluxin ajaminen sinne jokeen. Miten voi olla niin sokea ettei sellaista 2-3m leveää jokea muka huomannut, vielä ihan päivänvalossa.

Joku väitti noita vanhoja kaivureita muka kalliiksi ja ei tuollaiset 1-kaudella kaivinkoneina olleet vanhat Hitachit maksa kuin 20-50Teur paikkeilla/kone. Nuokin oli maalattu uusiksi ennen kuvauksia

Sarjassa pistää myös silmään sellainen asia että milläköhän nuo ryhmät pystyvät maksamaan nuo koneiden/laitteiden ja henkilöstön kulut keskellä kautta, kun on kerran aina kauden päätösjaksossa varaa esitellä sitä 100kg kultasaalista purkeissa. Muissa kullankaivuu-ohjelmissa kuten vaikka Yukon Gold National Geograph kanavalla ne kaivuuryhmät joutuvat myymään sitä kultaa kesken kauden, eikä esittelemään sitä kameralle viimeisessä jaksossa. Samoin näkyy olevan eri merkkisiä koneita joka ryhmällä.

Kyllähän tuo varmaan koneista tietämättömille ja muillekin realityfaneille menee täydestä, mutta kyllä tuosta todellisuudessa paistaa käsikirjoitus ja Volvon sponsorointi, sekä Discoveryn rahoitus läpi aivan selvästi, juuri noiden edellä mainittujen seikkojen takia. Parkerillakin on ollutkin monta kertaa Volvon lippis päässä. Tuosta Parkerin kiroilustakin uudemmilla kausilla huomaa hyvin, että käsikirjoitettua näyttelemistä sekin on ja näyttää todella typerälle. Samaa näyttelyä on nuo jotkut "tappelu"-nujakatkin ohjelmassa.

Kyllähän tuo viihteestä menee mutta oikeaa kullankaivuuta tuossa ohjelmassa tuskin näkyy.
 
Viimeksi muokattu:

a85

Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 009
@Pena77 Ota huomioon että ne ketä niit dumpereita kaatelee näissä jaksoissa, eivät ole ennen juurikaan ajanu millään vastaavilla laitteilla. Sitten kun ajetaan saapas syylärissä väsyneenä niin kyllä ne vaan kaatuileen. En kuitenkaa epäile sitä, etteikö tässä olisi dramatisoitu kohtauksia. Toinen vaihtoehto voi olla että kohtauksia on rekontruktioitu, kun ei olekkaan kamerat ollu käynnissä.

Sama nyyppä touhu pätee noiden koneiden huoltoihin. Kaverit on tulleet ilman kokemusta sinne ja osaa sen kaivamisen kyllä, mutta pienikin tekninen vika niin menee sormi suuhun.

Tuo koneiden vuokraus ja Volvon näkyvyys sarjassahan on ihan tietoinen juttu. Ilmeisesti nuo ryhmät saa noita koneita vuokralle pilkkahintaan tai jopa ilmaisiksi. Ehtona tietysti se että Discovery saa kuvata tuota sarjaansa.

Noiden kulujen maksamiseen, niin ainakin Parkerilla ja Tonylla on varmasti nappulaa taskujen pohjalla maksamaan kuluja. Parkerin kulujen maksamisten ongelmia näytettiin jollain kaudella. Hoffmannien taloudellinen tilanne on kyllä hieman kyseenalainen, etenkin kun kalustoa on noinkin reippaasti. Ja onhan tässäkin tuota kultaa myyty kesken kauden kun on haluttu ostaa uutta kalustoa (parker ja todd ainakin tehnyt näin?).

Omasta mielestäni tää sarja on ihan hyvä. Nuo teennäiset dramatisoinnit ja lisätyt äänifektit ärsyttää myös.
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
377
Juu, allekirjoitan myös nuo @Pena77 :n jutut. Itsekin koneilla ajanut ja nuo kaivureiden kaasuttelut pistää korvaan, kun ei niissä tosiaan mitään kaasupoljinta ole jota voisi pumppailla. Raha ratkaisee tuossakin sarjassa ja käsikirjoitettua juttua on varmasti paljon. Ja pakko kai sitä draamaa on sinne hakea jostain, se kuitenkin ihmisiä kiinnostaa.

Pikaisesti googlattuna jenkkilän katsojalukuja, Gold Rush kyseisen ajankohdan kärkeä edelleen, kuten parilla edelliselläkin kaudella, kyllä sinne sarjaan pitää vaan mielenkiintoisia tilanteita ja hahmoja saada kirjoitettua mukaan. Listakärjen mainosmyynti on taatusti valtaisaa, jolloin koko homman rahavirrat ohjaavat mitä jaksoissa näytetään. Ja jo monta kautta sitten oli juttua että tuotantoyhtiö maksaa merkittäviä summia ja toimii siten perälautana noille kullankaivajille.

Friday cable ratings: ‘Gold Rush’ leads, ‘Real Time with Bill Maher’ holds steady


Ei näitä "tositv"-sarjoja pidä yleensäkään katsoa liian vakavissaan, medialukutaito pitäisi olla nykyään pakollinen oppiaine jokaisella kouluasteella.
 
Liittynyt
02.11.2017
Viestejä
31
Ei varmasti kaadu dumpperi todellisuudessa noin helposti, koska olen ollut tiehommissa ja nähnyt ihan sora-autonkin ajavan kaltevammassa kohdassa kippi ylhäällä, tiellä minkä pohja oli suolle tehty ja sinne piti olla soraa levittämässä traktorilla ja takalevyllä. Metsäkoneestakin nousi aikoinaan ajourassa telin renkaat ilmaan kuormatilasta kuorman kanssa, eikä sellainen yli 16T painoinen ajokonekaan kaatunut siihen. Muutenkin outoa että tässä sarjassa on ne dumpperit kipattu nurin jo ties montako kymmentä kertaa, eikä virheistä ole silti otettu oppia. Eihän ne noissa muissakaan kullankaivuu-ohjelmissa kippaa koneita noin usein nurin, kuten vaikka Yukon Goldissa. Itseltä löytyy kokemusta koneilla ajamisesta 8-vuotiaasta lähtien, joten tiedän kyllä milloin sellainen painava kone saattaa kaatua oikeasti.


Noiden koneiden kallistukset tuntuvat muuten kopissa rajummilta, kuin mitä ne todellisuudessa ovat joten luulen että amatöörillä on jänis housuissa nopeammin ennen kuin kone kaatuu. Olen ajanut metsäkoneillakin melkoisissa rinteissä ja todella pehmeällä suolla. Suurinosa tuosta porukasta ei todellakaan osaa kaivuria käyttää, huomaa hyvin kun on itse sellaisia ajanut jonkin verran. Naurattaa kans kun kehuivat sitä Todd Hoffmanin poikaakin koneenkäyttö-taidosta, missä ei ollut mitään ihmeellistä ja ei tuollaisella kaivinkoneella ole rauhallisten liikkeiden tekeminen ja painavien esineiden nostelu kovinkaan vaikeaa, edes kokemattomalle kuskille. Sitten alkaa olla haastetta oikeasti kun pitäisi kaivaa maata esim. tiettyyn korkoon, tai tehdä todella tasainen pohja kuten rakennusten pohjaksi pitää tehdä.

Noissa juuttumistilanteissa oikea kuljettaja laittaisi tasauspyörästön lukot päälle ja kokeilisi ajaa niiden kanssa konetta ylös, eikä lähde heti hakemaan vetoapua toisesta koneesta.

Suomessa ajetaan muuten turvesuollakin kesällä putkeen traktoreilla yli 20h/vuoro ja ei ne sielläkään kovin usein aja niitäkään mihinkään suo-ojaan tai kaada. Metsäkoneetkin saattaa olla välillä ajossa 12h/kuski.

Muuten noita ärsyttäviä telojen, moottorin yms..ääniefektejä on käytetty monessa muussakin Discoveryn ohjelmassa. Nuo efektit on kuultavissa ihan selvästi niin miksi niitäkin täytyy lisäillä. Melko ärsyttävää että sama telan narina täytyy kuulua, joka kerta kun kuvataan kone "pahassa" paikassa ja kamerassa näkyy vähänkin se tela.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
434
Jos ahdistaa noin paljon, niin ei kait tätä pakko ole katsoa :confused:
Ainakaan itseä ei kyllä ahdista ja heti näin lauantai aamuna aina tarvitsee uusin jakso heti katsoa.

Mutta ainahan silti voi kritisoidakkin vaikka jostain pitääkin, harvoin kaikki asiat missään täydellisesti on.
 
Liittynyt
02.11.2017
Viestejä
31
Ei tuo ohjelma ahdistusta aiheuta, mutta kyllä tuollaiset asiat itseäni häiritsee tai huvittaa, kun on itse paljon ollut koneiden kanssa tekemisissä ja huomaa hyvin nuo lavastetut/liioitellut tilanteet. Tuohan oli vain oma näkökantani tähän ohjelmaan ja mielipide. Kirjoitin jo aikaisemminkin, että tämä ohjelma on hyvää viihdettä, mikä on varmaankin myös tarkoituksena. Löytyy myös monta eri syytä epäillä, että ei nämä oikeasti kultaa ole kaivamassa vaan kaikki on pelkää TV-Showta.

Tosin TV:stä löytyy nykyään myös melko paljon surkeampaakin ohjelmaa, varsinkin vapailta kanavilta. Noihin verrattuna tätä katsoo mielellään.

Tuota ohjelmaa on tietääkseni myös ulkomaisilla foorumeillakin kritisoitu melko paljon. Eikös se 1-kaudella mukana ollut Jimmy Dorsey ollut myös kertomassa tuosta ohjelman käsikirjoituksesta, monessakin paikassa.

Tuollakin luoteltu syitä miksi ohjelma on feikki: Reasons why Gold Rush is totally fake

Onhan myös Ice Road Truckers-ohjelmassakin vähän liikaa mainostettu, sitä jään heikkoutta ja kuinka sinne järveen hukkuu kun rekka menee jäistä läpi.

Kaikki asiat voidaan kyseenalaistaa tai kritisoida, vaikka osa ihmisistä ei siitä pitäisikään.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Ei tuo ohjelma ahdistusta aiheuta, mutta kyllä tuollaiset asiat itseäni häiritsee tai huvittaa, kun on itse paljon ollut koneiden kanssa tekemisissä ja huomaa hyvin nuo lavastetut/liioitellut tilanteet.

Tuollakin luoteltu syitä miksi ohjelma on feikki: Reasons why Gold Rush is totally fake

Kaikki asiat voidaan kyseenalaistaa tai kritisoida, vaikka osa ihmisistä ei siitä pitäisikään.
Juuri näin. Ne saa rahaa nämä näyttelijät. Tämän lisäksi kullankaivaminen on haastavampaa mitä tuo TV sarja uskottaa. Loistava linkki tuo totally fake ja kiitos siitä!
Kiitos myös koska sinulla on asiantuntemusta noista koneista ja osaat arvioida.

Kyllä löydän minun makuuni mukavempia reality sarjoja, mutta maku on tietysti jokaisella henkilökohtainen ja katsokaa jos pidätte tästä TV sarjasta. Jos pidätte kovasta työstä jne esim deadliest catch on vaarallista kun kalastavat rapuja merellä jossa on kauheita myrskyjä. Rapu kalastaminen tulo voi myös vaihdella aikaa paljon miten paljon onnistuu tienaamaan. Vesi on myös niin kylmää usein merellä että ei välttämättä pelasta jos olet loistava uimari...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.11.2017
Viestejä
31
Kyllä löytyy tuntemusta ja kokemusta melko monestakin työkoneesta ja traktorista. Huomaan kyllä, jos joku "vika" on lähes mahdottomalla todennäköisyydellä luotu, esim. tuo älytön turbon letkusta syttynyt tulipalo, noinkin uudessa pyöräkuormaajassa on oikeasti todella epätodennäköinen oikeassa koneessa, tai juuri nuo varmasti lavastetut koneen uppoamiset tässä sarjassa. Tuli uusintana tuo uusin jakso ja kuuntelin niin selvästi kuului sama telan "efekti" kirskunta noin 5-7 kertaa ainakin ja liioteltu telojen kitinä, parkerin ajaessa tony beetsin leirin läpi sillä Volvon kaivurilla. Kaivinkoneen tela pitää todellisuudessa enemmän kolkottavaa ääntä kovalla pinnalla, ei tuollaista typerää kitinää koko ajan. Telat eivät kitise tuolla tavalla, kuin silloin mikäli on kivi juuttunut jonnekin välikköön.

Tuo hengenvaarallinen saalis on sellainen ohjelma, mikä olisi lähes mahdoton lavastaa.

Tarkemmin kun kuuntelin noita koneen ääniä tässä ohjelmassa, niin taitaa olla melko monikin koneen ääni tehty noilla efekteillä jälkikäteen ja eivät kuulosta lähellekään oikean koneen ääntä. Tuo kaivureiden "kaasuttelu" tosiaan kuulostaa melko naurettavalta. Oikeasti tuollainen kaivuri hurisee työkierroksilla 1500-1600rpm kun sillä käytetään puomia tai ajetaan, eikä sillä kaasutella tuolla tavalla. Kauhastakin lähtee aikamoinen kolina todellisuudessa, kun sitä käytetään ja kivistä/kalliosta kynsittäessä lähtee myös ääntä jonkin verran.

Yksi hyvä realitypelleily oli myös Siberian Cut Discoveryllä, missä ajettiin Ponsseilla siperiassa. Oli kyllä melkoistä sähläystä niiden ajamiset metsässä. Yhdessä kohtauksessa myös selittivät että koneisiin ei ollut teloja/ketjuja vielä tullut, vaikka ne lojui tien vieressä koko ajan ja näkyivät aivan selvästi. Tais olla ihan uudet ecotrack telat sen Ponssen ajokoneen kuormatilassa, kun ajoivat sinne korpeen niitä. En ymmärrä mitä varten noiden piti mennä kokeilemaan ajoa metsässä paljailla renkailla, koska tuollainen kone ei kulje varsinkaan lumessa kovinkaan hyvin ilman niitä.

Myös se Jungle Gold oli ihan täyttä pelleilyä.
 
Viimeksi muokattu:

RoopeAnkka

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.03.2017
Viestejä
102
Juuri näin. Ne saa rahaa nämä näyttelijät. Tämän lisäksi kullankaivaminen on haastavampaa mitä tuo TV sarja uskottaa. Loistava linkki tuo totally fake ja kiitos siitä!
Kiitos myös koska sinulla on asiantuntemusta noista koneista ja osaat arvioida.
But the main reason is simple......and I quote...."If you want a Miner, call me.......if you want an Actor, pay me like one."



Vedetään taas perseestä johtopäätöksiä. Mutta joo, ylläri todellakin että reality sarjassa, eteenkin tässä mittakaavassa, esiintyy kohtauksia jotka saattavat olla dramatisoituja!
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
578
^^This Facebook post cannot be loaded.

Saisiko meille somesyrjäytyneille vaikka ruutuammuntana:confused:
 
Liittynyt
02.11.2017
Viestejä
31
Tuossahan on kiteytetty sarja hyvin. Eli eivät jatkaneet koska eivät halunneet olla näyttelijöinä TV-ohjelmassa. On tässä kyllä niin koomista ja naurettavaa sähläystä lähes koko ajan, että ei tuon sarjan tapahtumat voi olla mitenkään todellista.

Tässähän jatkuvasti menee jokin pieleen juuri sopivasti sillä hetkellä kun kaikki näyttää sujuvan. Huuhtomo tukkeutuu ja taas huudetaan "shut down", kaivurin tela tippuu, joku koneista "uppoaa" tai "kaatuu" yms.. lavastuksia. Jostain syystä noita tilanteita ei saada muka kuvattua suoraan, vaan kamera kääntyy maahan tai kuuluu jokin epämääräinen ääniefekti "onnettomuushetkellä".

Edes Yukon Goldissa ei sählätä tuolla tavalla koko aikaa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
578
Paras ääniefekti on huuhtomon tukkeutumisessa, lähes räjähdystä muistuttava rysähdys siitä, että hiekkaa ja kiviä alkaa kasaantumaan johonkin, mutta eipä jokapaikassa voi kameroita ja mikkejäkään olla ja jotenkin se huomio pitää herättää vaikka itse tapahtuma saadaan vasta hetkeä myöhemmin nauhalle jostakin kauempaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
668
"Parasta" noissa lavastuksissa on se kevät mainattiin ilman mitään ongelmia ja sitten keskellä kesää tulee vastaa ikirouta, huuhtomon tukkeutumiskuvissa puissa ei ole lehtiä mutta kun homma on saatu korjattua niin jo seuraavassa otoksessa lehti on puussa. Ihan tarkoitushakuista editointia, draamaa pitää saada ohjelmaan joten duunareita kannustetaan emämokiin joita sitten yritetään saada taltioitua. Sama homma Coloradossa, joesta piti saada nostettua vettä, no rakennetaan jyrkkään penkereeseen tie alas mutta millään ei voinut käyttää viime jo Fredin rakentamaan tietä vaan rakennettiin uusi ristiin vanhaan nähden ja saatiin draamaa kun lohkareet vyöryvät alas.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 748
Ja kunnon apinoita alaisilleen välillä nuo pomot parker, todd ym :D
 

a85

Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 009
"Parasta" noissa lavastuksissa on se kevät mainattiin ilman mitään ongelmia ja sitten keskellä kesää tulee vastaa ikirouta, huuhtomon tukkeutumiskuvissa puissa ei ole lehtiä mutta kun homma on saatu korjattua niin jo seuraavassa otoksessa lehti on puussa. Ihan tarkoitushakuista editointia, draamaa pitää saada ohjelmaan joten duunareita kannustetaan emämokiin joita sitten yritetään saada taltioitua. Sama homma Coloradossa, joesta piti saada nostettua vettä, no rakennetaan jyrkkään penkereeseen tie alas mutta millään ei voinut käyttää viime jo Fredin rakentamaan tietä vaan rakennettiin uusi ristiin vanhaan nähden ja saatiin draamaa kun lohkareet vyöryvät alas.
Joo näitä ihme leikkauksia kesken jakson, on näkyny nyt ainakin parilla viime kaudella. Pikkasen kysymysmerkkinä välillä kun ensin kuvassa on ruska ja maa vähän jäässä ja seuraavaksi onkin sitten taas kesä???

Ja nää seuraavien jaksojen "tiiserit" on kans ihan ihmeellisiä. Ekan jakson lopussa näytettiin tiiserissä kun se hoffmannin poika raivoo ja paiskii kypärää kun faijansa kanssa jotain riitaa. No tapahtuko sitä tässä tokassa jaksossa? Ei tietenkään. Ja taas tämän uusimman jakson lopussa, näytettiin samaa??? Tätäkin on jo parina viime kautena ollut ettei se jakson lopussa nähtävä tiiseri välltämättä olekkaan seuraavasta jaksosta. Joskus ei välttämättä näytetä niitä kohtauksia ollenkaan.
 
Liittynyt
02.11.2017
Viestejä
31
Olipahan taas melkoista touhua uusimmassa jaksossa. Tällä kertaa puskutraktorin telan kanssa "ongelmia". Ensin katkeaa puskukoneesta routapiikki, sitten telasta katkeaa pultit ja tela menee poikki, tuon jälkeen saman puolen telasta menee mukamas tukipyörästä laakeri ja taas kuuluu epämääräisiä ääniefektejä (lisätty kirskunta ja outo naputus). Haiskahtaa taas niin lavastetulta tilanteelta kuin olla ja voi.

Tuollaisen koneen tela on oikeasti niin järeää tavaraa että se ei helpolla pultteja katko. Parkerkin fiksuna kehottaa tarkastamaan koneen kuntoa ennalta. Sinällään väitteessä on perääkin, mutta ei noita teloja kukaan ala pultti kerrallaan oikeasti tarkastelemaan joka viikko. Jos nuo tapit olisivat oikeasti katkenneet, niin ensin ne olisivat löystyneet, mistä olisi seurannut kolkottava ääni, tai sitten olisi alkanut katkeamaan liitospultti kerrallaan, mitä kuljettaja ei olis voinut olla huomaamatta.

Katsoin että se tela oli 4 järeällä pultilla liitetty ja on aika epätodennäköistä, että ne kaikki katkeavat kerralla, kuten tuossa kohtauksessa kävi. Metsäkoneessakin on tela liitetty 2 paksulla pultilla, kummankin puolen liitoksessa/tela ja nekin joutuvat melkoiseen rasitukseen maastossa, eikä nekään katkea kovin usein. Kaivinkoneen tela on aika paljon samanlaisella rakenteella kuin tuossa puskukoneessa ja melko paljon täytyy tunteja ajaa että se menee poikki.

Sitten oli myös se todella epämääräinen "ammuskelutilanne". Yhdessä pätkässä näyttivät kun kyseinen "ampuja" uhosi Freddy Dodgelle, niin pisti silmään että tuo uhoaja näytti kovasti parkerille, samanlaiset hiukset, kävelytyyli ja ruumiinrakenne. Outoa oli kanssa se että minkä takia eivät soittaneet heti 911, vaan lähtivät koko hoffmanin joukko autosaattueella hakemaan seriffiä kaupungista. Käsittääkseni tuollaisessa tilanteessa olis viimeistään kuvausryhmä ilmoittanut heti 911/poliisille, jos tuo ampumakohtaus olisi ollut todellinen, mikä kyllä hiukan epäilyttää. Tilanne lähti siis käyntiin siitä että joku tienvarren asukas oli suuttunut liikenteestä ja alkanut ammuskelemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
152
Kannattaa lopettaa sarjan seuraaminen jos "reality show" ei kiinnosta :)
 
Liittynyt
02.11.2017
Viestejä
31
Ei kukaan tässä ole väittänyt, ettei sarja kiinnosta vaan nostin esille noita seikkoja, miksi tämä ei vaikuta juurikaan miltään muulta kuin massalampaille ja konetöistä ymmärtämättömälle suur-yleisölle tekaistulta "TV-Showlta", koko homma. Oikean kullankaivuun ja kaivostoiminnan kanssa tällä ei kovinkaan paljoa taida olla tekemistä. Myös nuo typerät ääniefektit voisi jättää lisäämättä tai vähentää rankalla kädellä.

Ainoa tässä sarjassa kuka oikeasti taitaa kaivaa kultaa on Tony Beets kaivoksineen. Parker ja Hoffman ei oikein vakuuta. Todella kummallista että hoffmanitkin menettivät sinne etelä-amerikan viidakkoreissulle kaikki rahat ja silti onnistui taas aloittaa "alusta", tai menihän se 1-kausikin metsään ja silti aloittivat 2-kauden.

Kyllähän tätä katsoo juurikin tuon älyttömän hölmöilyn ja mahdottomien tilanteiden takia, mutta vakavissaan tätä ei voi ottaa yhtään mitenkään.

Suosittelen katsomaan tuota Yukon Goldia (yukonin kultamaat), National Geographic kanavalla ja vertaamaan tähän. Tuossa ohjelmassa vaikuttaa koneiden ja huuhtomoiden rikot paljon aidommilta kuin tässä, eikä ne hajoa kaiken maailman lisättyjen ääniefektien säestyksellä.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
232
Älkää nyt viekö kaikkea iloa tämän katselusta. Tokihan ne jokaiseen näistä sarjoista lisäävät studiossa ääniefektit, lavastavat riitoja ja "jänniä tilanteita" jne. Ja bisnespuolta on käsitelty ketjussa jo aikaa sitten (varsinkin Toddin porukka pystyy toimimaan ainoastaan Discoveryn rahoilla, Volvo sponsorina jne.)

Kultaa niillä oli jälkishowssa muistaakseni joskus aikoinaan purkit täynnä hippuja. Discoveryhän voi hyvin ostaa nuo, tai välittää kaupan, niin että voidaan käyttää alkuperäisiäkin hippuja sitten viimeisessä jaksossa tai jälkishowssa. Tai lainata hiput jostain. 2015 kauden jälkishowssa (muistaakseni) kultaa oli harkkoina isot pinot pöydällä. Oli helppo arvioida, että kuvakulmastakin huolimatta, sitä oli paljon enemmän kuin mitä olivat kaivaneet. Luultavasti jotain lehtikullattuja feikkejä siis. Ne vitsailivatkin, ettei näy turvamiehiä missään toisin kuin edellisenä vuonna (vihjaten luonnollisesti siihen, että feikkikultaa oli studiossa).

Tuo uhkailu ja ampumatilanne oli muuten ihan todellinen. Tekijänä Aaron Borth, josta löytyi jotain tietojakin netistä. Muistaakseni oli muuttanut Fairplayhin useampi vuosi sitten joltain toiselta paikkakunnalta.
GOLD RUSH Todd Hoffman mine dispute leads to gunfire, arrest
Gold Rush: 15 Things Execs Don’t Want Us To Know

En ole vielä googlettanut siitä pressukeissistä (viimeisimmän jakson loppuspoilereista, spoilaamatta enempää), oliko todellinen.

Deadliest Catch taas, samoin alukset pyörittävät hommaa osin Discoveryn rahoilla. Syytetty mm. siitä, että vääristää kilpailua, kun muilla aluksilla ei ole vastaavaa tulonlähdettä (ja täten tienesteillä mahdollisuuksia varustaa alustaan, osallistua mahdollisiin kiintiöhuutokauppoihin tms.). Ja toki siinäkin lavastetaan kaikenlaista. Katsoin vähän pitkästä aikaa, olikohan kautta 11, ja Elliotin huumeongelmat olivat ilmeisen todellisia. Elliotin persoonallisuus näytti kuitenkin parantavan sarjan katsottavuutta, toisin kuin vaikkapa Joshin ja usempien muiden tylsien heppujen.
15 Dark Secrets From Deadliest Catch You Never Knew About

Joitakin muita, mitä on tullut paremman puutteessa väijyttyä: Edge of Alaska, Life Below Zero, ja jopa Alaska The Last Frontieria useampi kausi silloin, kun parempaa katseltavaa ei ole. Filty Rithceskin tuli katseltua (miksei meillä löydy gingsengiä).
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
434
Ja lisääkin uutisia, saas nähdä mikä tämä on. Toivottavasti parempi kuin se viime vuotinen Rick/Parker Gold Trail touhu.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
668
Olipa suorastaan vaivaannuttavaa katsella Dakota pojujen räpeltämistä. Eihän tuossa touhussa olisi edes muita tarvittu, kuin isä ja poika. Mikähän helvetin temppu se oli Hoffmanilta käydä rahaa pummimassa? Ei kai tuossa muusta ollut kyse, kuin yritti saada katsojia ohjelmalleen, kun Hoffmanitkin on "mukana".
Todd Hoffman omistaa oikeudet Gold Rush - tv-sarjaan, eli Todd rahoitti koko jutun kuvauksineen ja investointeineen ja möi sitten paketin Discoverylle. Dakotan veljeksille jäi "näyttelijän" roolit. Dakotan pojat on yrittäneet tehdä tuosta dokumenttia milloin milläkin verukkeella (Gilts and Glory, Gold Blooded) mutta ilmeisesti vakavasti otettavia ostajia ei ole ollut tai neuvottelut on syystä tai toisesta kariutunut. Nythän Todd vetäytyi kokonaan kullankaivuu-busineksestä ja keskittyy vain tuottamiseen, suunnittelee uutta realityä missä nobody-tyypeistä tehdään mainaajia antaen heille maa-alue ja laitteet alkua varten, "Hoffmanien tarina" uudessa muodossa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
578
Mielenkiintoiseksi vetää. Jos välineet on Hoffmaneilta ja maat Tonyltä niin koko ajan on joku huutamassa Rickin selän takana parempia tuloksia. Toisaalta voisi kuvitella Rickin tienanneen Parkerin hommissa ihan hyviä rahoja, että ihan paskaan soppariin tuskin olisi nimeään laittanut. Jatkaisikohan tuolla mistä Parker tällä kaudella tonki uudella huuhtomolla ja maassa ainakin tuntui olevan saalista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
668
Hoffmanienkin välineet kaikki olleet leasing tai sponsori (Volvo) -laitteita, omaa ainostaan Jackin kaivinkone. Luulen että jos Rick mainaa Klondikessa niin 1. ostos on Parkerin Big Red, omaa itsenäistä kokemusta ko. seulan pyörittämisestä on jo 2 kaudelta eikä Parker tarvise kahta...
 
Liittynyt
02.11.2017
Viestejä
31
Samoja leasing Volvoja ne muidenkin koneet on, kun melkein kaikissa samojen vuokrafirmojen tarrat (Great West Equipment, Cowin yms...). Discoveryhän tuota on varmasti paljonkin rahoittanut. Käsikirjoitusta ja lavastuksia tapahtumissa mukana reippaasti. Jännästi kun tuli erikoisjakso, missä näytettiin jossain maanrakennusmessuilla Parkerin ja Todd Hoffmanin vedonlyönti siitä, kumpi löytää enemmän kultaa, niin yllättäen Volvon osastolla sekin oli "kuvattu". Parkeriltakin lähti eukko lätkimään.

Se Jack Hoffmanin Hitachin vanha kaivurihan "porsi" ajat sitten yhdellä kaudella. Tilalle tuli yllättäen Volvon kaivuri.

Myös parker/rickin trail pelleilykin jatkuu ja tällä kertaa viidakossa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
578
Hoffmanienkin välineet kaikki olleet leasing tai sponsori (Volvo) -laitteita, omaa ainostaan Jackin kaivinkone. Luulen että jos Rick mainaa Klondikessa niin 1. ostos on Parkerin Big Red, omaa itsenäistä kokemusta ko. seulan pyörittämisestä on jo 2 kaudelta eikä Parker tarvise kahta...
Voi ne välineet silti olla Hoffmanien "järjestämät" vaikka oikeasti ovatkin liisattuja sponsorihintaan.
 
Liittynyt
02.11.2017
Viestejä
31
Kyllä nuo jotkut ongelmatilanteet ovat olleet niin naurettavia lisättyine "efektiäänineen", että taatusti on käsikirjoitusta mukana ja paljon. Telatkin pitäneet samanlaista kitinää jo monta kautta, sama huuhtomon jumittuessa kuuluva "kirskunta". Kyllä tuossa on ollut ihan uuttakin CAT-puskutraktoria mukana tuolla parkerin ryhmällä. Samoin jos CAT sponsorointia ei olisi niin logot olisi koneen kyljestä peitetty/sumennettu. Ei nuo muutkaan pillarit parkerilla ihan antiikkisia ole. Yksi typerimpiä efektiääniä on nuo kaivureiden kaasuttelut, mikä ei oikeasti ole tuollaisella koneella edes mahdollista.

On noilla ollut joissakin jaksoissa remonttia Volvojenkin kanssa, telat ainakin "katkenneet" tai tippuneet. Muistaakseni kauhan kiinnikkeetkin pettivät jossain jaksossa.
 
Liittynyt
02.11.2017
Viestejä
31
Sen takia tuollaisella kaivurilla ei voi kaasutella kuten polkimella painelisi koska ensinnäkin niissä on automaattiset työkierrokset, eli kun turvakytkin päällä ja vipuja liikuttaa kone nostaa kierrokset 1500rpm paikkeille. Sitä paitsi tuollaisessa kaasuttelussa ei olisi mitään järkeäkään, koska hydrauliikan paine tippuu ja puomi herkeää liikkumasta sulavasti, jolloin liikkeet hidastuvat ja menevät tökkiväksi. Kaikki koneet missä on tuollainen hydrauliikka nosturille/puomille tarvitsee aina kierroksia, että hydrauliikka toimii oikein. Samoin ajomoottorit teloissa tarvitsevat paineen vetääkseen kunnolla, eli mikäli pelleilee kaasulla, tai kokeilee ajaa tyhjäkäynnillä niin kone ei jaksa kulkea kunnolla. Metsäkoneissakin on kaasupoljin, mutta ei niilläkään voi ajaessa kaasuttaa tuolla tavalla.

Ei noissa kaivureissa mitään erillisiä kierrosasetuksia ole vaan työkierrokset hienosäädetään potentiometrillä, ja pienemmissä kaivureissa vaijeritoimisella kaasuvivulla. Kun liike vivuissa lakkaa kone pudottaa moottorin tyhjäkäynnille.

Olen ajanut yli 5 eri tela-alustaisella kaivurilla, joten tiedän aika tarkkaan noiden toiminnan. Sama metsäkoneissakin että nosturi ei liiku kunnolla ellei kierrokset ole 1500-1600rpm.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 347
Viestejä
4 198 760
Jäsenet
70 892
Uusin jäsen
hysteri

Hinta.fi

Ylös Bottom