GlobalConnect (oli Onefiber) Valokuitu, tekniikka, kokemukset ja sopimusedoista

Paloiko sulla molemmat kokoajan vihreinä ennen kytkentää? Mulla vaihtui eilen yhdestä vilkkuvasta punaisesta -> kahteen vihreään joista toinen vilkkuu. Alue sama 28200.
Punainen valo vilkkui, ja vaihtui kahteen vihreään kun oli kytketty. Tänään pääsin töiden jälkeen testaamaan, ja tuntuisi pelittävän.
 
28220, Ruosniemi, Pori.
Illalla kun tulin töistä, niin huomasin valojen olevan vihreät ja oli näköjään eilen aamupäivällä tullut sähköposti.
Tökkäsin tuossa juuri piuhan paikalleen ja tuntuu toimivan.
Nyt soittoa aspaan ja julkista IP:tä vaatimaan
. Näyttökuva 2024-12-19 110400.png
 
28220, Ruosniemi, Pori.
Illalla kun tulin töistä, niin huomasin valojen olevan vihreät ja oli näköjään eilen aamupäivällä tullut sähköposti.
Tökkäsin tuossa juuri piuhan paikalleen ja tuntuu toimivan.
Nyt soittoa aspaan ja julkista IP:tä vaatimaan
.Näyttökuva 2024-12-19 110400.png

Kerro kokemukset miten meni aspan kanssa, sama edessä :) Pori 28660 vielä odottaa kytkemistä..
 
Porukoille tullut aamulla myös ilmoitus (28220 alue), yhteys ei kuitenkaan toimi. Molemmat valot palavat vihreinä.
Soitin aiheesta tänään aspaan. Toisena jonossa ja pienen hetken jälkeen selvisi että kuituyhteys olikin jo kunnossa, mutta nettiliittymä oli tilattu bahnhofilta joten ei osannut sanoa siihen mitään. Antoi kuitenkin bahnhofin aspan numeron. Soitto sinne, ei jonottamista. Selvisi että osoite näkyy heidän järjestelmissä mutta GC:ltä ei ollut tullut ilmoitusta nettiliittymästä. Ei muuta kuin uusi soitto GC:n aspaan. Tällä kertaa ei jonottamista ja selvisi että tieto nettiliittymän aktivoinnista oli siirtymässä bahnhofilla. Pitäisi alkaa toimimaan tämän päivän aikana. Katsotaan nyt miten käy.

Aavistuksen harhaanjohtava se GC:ltä tullut sähköposti kun siitä sai sen käsityksen että kaikki on kunnossa.
 
Alue 28220, alkuviikosta tullut ilmoitus kytkennästä.

Punainen valo vilkkuu. Olin yhteydessä aspaan ja pyysivät tarkistamaan kuituvastaanottimen tuotetarran sarjanumeron, että täsmääkö heidän tietoihinsa. Ei täsmännyt.

Laitettiin DNAn kaapelisopimus poikki vuodenvaihteeseen. Saapa nähdä, aloitetaanko vuosi ilman nettiyhteyttä.
 

Helsinki – Vantaa​

Ticket number: INC2344102
Location: Helsinki – Vantaa
Description: Multiple customer affecting fault
Fault type: Fiber break

Occurred: 2024-12-23 19:30 CET/CEST
Estimated Time of Repair: To be announced

Status: Fault correction in progress
Next update: 2024-12-23 20:48 CET/CEST

Last update(s):
2024-12-23 19:48 – Cable fault detected. Technicians are working on remedying the issue. // Kabelfel lokaliserat. Tekniker arbetar med att avhjälpa felet.
 
Jep. Toinen kerta tässä kuussa poikki, mukavasti joulun alla.
Onko näistä ilmoituskanavaa asiakaspalvelun aukioloajan ulkopuolella?
 
Edellinen liittymä oli dna valokuitu, siis todellisuudessa kaapeli. Ehti kolme vuotta olla ja yhteys oli poikki sinä aikana kerran, modeemi kyllä vaati uudelleen käynnistyksiä pari kuukauden välein, muuten ok. Tämä valokuitu saatiin nyt syksyllä ja yhteys on ollut kokonaan poikki jo tähän mennessä useamman kerran. Ei oikein vakuuta tämä GlobalDisconnect
 
Varareittejä vahinkotapauksissa ei näytä GC:llä olevan. Aina kun jossain eteläsuomessa on kaapeli poikki, niin koko uusimaa on alhaalla.
Hyvinkäällä ei siis toimi yhteydet, kuten on jo todettu. Ei kovin vakuuttavaa palvelua.
Asiakaspalvelua ei ole edes Ruotsiksi muuten kuin virka-aikana.
 

Helsinki – Vantaa​

Ticket number: INC2344102
Location: Helsinki – Vantaa
Description: Multiple customer affecting fault
Fault type: Fiber break

Occurred: 2024-12-23 19:30 CET/CEST
Estimated Time of Repair: 2024-12-24 07:00 CET/CEST

Status: Fault correction in progress
Next update: 2024-12-23 22:27 CET/CEST

Last update(s):
2024-12-23 21:27 – Subprovider is preparing to repair the cable. The work is estimated to complete during the night. // Underleverantör förbereder för lagning av kabeln. Arbete beräknas bli klart under nattens gång.
 
Sikäli huvittavaa, että valokuidun piti olla se varmempi yhteys mobiiliin verrattuna. Näyttääkin olevan päinvastoin. Yksi kaapeli poikki jossain päin Suomea, ja kaikki on pimeänä.
 
15340 alue pimeenä myös.
Etätöitä tehdään, vaimo tekee koko aika vielä. Mietinpä jatkossa vain, että miten mahdollisten korvauksien suhteen?
 
15340 alue pimeenä myös.
Etätöitä tehdään, vaimo tekee koko aika vielä. Mietinpä jatkossa vain, että miten mahdollisten korvauksien suhteen?
Kuluttaja liittymässä et saa mitään vahingonkorvauksia, jos joku muu kuin GC tai heidän aliurakoitsija on sen kaapelin katkaissut. Korvaus muutenkin on muistaakseni 20€/viikko, joten ei käytännössä mitään (siis silloin kun ongelma johtuu GC tai heidän alihankkijan toimista). Jos haluat, että katkoksesta saa vahingonkorvauksia, niin yritysliittymää kehiin ja soppariin sitten kirjataan vahingonkorvaukset ja tarkat rajaukset. Tosin ei taida ihan pienellä rahalla saada sellaista sopparia, että jonkun muun aiheuttamasta kaapelivauriosta saisi korvauksia. Nämä on lähinnä isommilla firmoilla, jotka myös maksavat sitten jotain ihan muuta kuin kymppejä kuussa yhteydestä. Heillä myös on sitten yleensä useampi kuitu juuri tämän takia. Halvin ratkaisu on hankkia varayhteys ja reitittimeen konffata failover, niin vaihtaa automaattisesti kun kuitu ei toimi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 489
Viestejä
4 553 924
Jäsenet
74 993
Uusin jäsen
hollow

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom