Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Monen tuotteen nimessä on peräkkäin kirjaimet f ja e, mutta minkään nimessä ei ole peräkkäin e:tä ja g:tä? Sama vaikka tuon paistinpannun kanssa: ensin tulee paistinpannut, sitten paistomittari -> painiketeline -> painonappi -> ... -> 24-pack jne. Hieno hakualgoritmi kyllä. Todennäköisesti Verkkis vain haluaa näyttää mahdollisimmin paljon tuloksia, täsmäsi ne sitten hyvin tai hyvin huonosti. Kyse on vähän samasta asiasta kuin mistä tässä blogikirjoituksessakin puhutaan, kun Netflix ja Youtube näyttää heti mitä sattuu ehdotuksia oikeiden hakutuloksien perään.
Tuo kyllä ainakin osittain selittää noiden hakualgojen "omituista" käytöstä. Valitettavasti yleensä nuo muka "älykkäät" hakualgoritmit enemmän häiritsevät ja ärsyttävät kuin auttavat. Sitten kun hakutulosten joukkoon vielä lisätään "suositellut", "sponsoroidut" sun muut ihmeellisyydet väkipakolla automaattisesti niin tuntuu että joistakin paikoista ei mitenkään meinaa löytää haluamaansa ellei veikkaa sopivaa hakusanaa tismalleen oikein.
 
Todennäköisesti Verkkis vain haluaa näyttää mahdollisimmin paljon tuloksia, täsmäsi ne sitten hyvin tai hyvin huonosti. Kyse on vähän samasta asiasta kuin mistä tässä blogikirjoituksessakin puhutaan, kun Netflix ja Youtube näyttää heti mitä sattuu ehdotuksia oikeiden hakutuloksien perään.

Tästä siis minunkin mielestäni on kyse. Tähän sairauteen on sairastunut suurin osa internetin kaupallisesta puolesta Googlesta lähtien ja kotimaiset verkkokaupatkin. Taudinkulkuun kuuluu se, että yleensä ensin lähtee tarkentava haku, lainausmerkit ja Boolen operaattorit. Lopulta haun tuloksella on vain hyvin heikko yhteys hakusanoihin.

Kagi vähän helpottaa tuskaani hakukoneiden osalta, mutta kauppojen osalta voin vaan selata sivuja yön pimeinä tunteina.
 
Viimeksi muokattu:
Ei voi kyllä taaskaan Multitronicia suositella. Yleensä kaupat ilmoittavat pelkän oman varastonsa, tai vaikka kuten Jimms ja Datatronic, onko se tukkurilla vai heidän varastossaan. Multitronic näyttää vain "tilattavissa verkkokaupasta" / vastaavaa, ja toimitusarvioksi jopa seuraavana päivänä alkavaa parin päivän ajanjaksoa. Näytetään siis varastotuotteen toimitusaikoja, vaikka tuotteet olisivat tukkurilla. Sunnuntaina tilasin tuotteen, eikä ole vieläkään lähetetty (toki itsenäisyyspäivä oli tällä viikolla), kesällä kesti yli viikko, vaikka toimitusaika oli luokkaa 1-3 päivää :D
En tiedä onko tuo varastotilanteen esitys muuttunut vai mitä, mutta oma viimeisin kokemus Multitronicista:

Tiistaina tilasin SSD:n ja äsken kävin hakemassa sen pakettiautomaatista. Toimitusaika oli 2vrk, niinkuin tuotesivulla ilmoitettiinkin optimistisesti.

En tarkemmin katsonut oliko tätä silloin varastossa vai mitä, eli tuote saattoi tulla suoraan tukkuriltakin tms, mutta päällä lukee lähettäjänä Multitronic ja toimitusaika oli kuitenki se mitä saattoi toivoa. Eli tuo arvioitu toimitusaika piti hyvin paikkaansa.

Noissa missä lukee "Saatavilla toimittajalta" toimitusaika varmaan vaihtelee enemmän ja on lähtökohtaisesti pidempi

1743072783652.png
 
Vähän kokemusta Verkkokauppa.comin asiakaspalvelusta ja outlet tuotteiden pakkaamisesta niin, että palautus on todella vaikeaa.

Ostin Asuksen Oled näytön outletista, kun myöhästyin tarjouskampanjasta ja katsoin, että kuranttia huollettua näyttöä saisi hyvään hintaa, kunhan hyväksyy puuttuvan alkuperäisen pakkauksen.

No eipä siinä, näyttö tuli eilen illalla ja aikomuksena asentaa nykyiseen näyttösetuppiin ja excelöidä niin pirusti tänään hdr-väreissä, mutta kappas paketista puuttuu sellainen olennainen kuin virtalähde, joka tähän on vielä mallia spesiaali ja saavat varastoon viikkojen kuluttua.

Asiakaspalvelija ilmoitti, että ota tai jätä, eli odota kunhan joskus lähettävät virtalähteen, mitään aikataulua en saanut tai palauta näyttö 14vrk palautusoikeuden nojalla. Oli kyllä eskalointitaidot asiakaspalvelussa ihan 5/5 totaaliseen raivoon.

Paketti jossa näyttö tuli, oli yksilöllisesti pakattu ja jokainen mukana tullut osa teipattu kiinni pakettiin, joten vähän oudolta vaikuttaa, että virtalähde vaan jää vahingossa uupumaan. Muutenkin pakkaus sellainen teippihelvetti, että jos itse yritän replikoida tätä kun palautan, niin on melkoinen riski sille, että kuljetuksessa näyttö vaurioituu.

Kun täällä foorumilla on kuluttajansuojaan perehtynyttä väkeä, niin mitä mahdollisuuksia tässä oikein on?

Verkkis taitaa päätyä tämän keissin jälkeen ainakin minun mustalle listalle, viimeeksi sai tapella kun myivät tarjouspakettikoneitaan 100 W pienemmällä virtalähteellä mitä mainostavat tuotetiedoissa ja takuulla on monilta koneen ostaneilta mennyt tämä kokonaan huomaamatta.
 
Omalta kohtaa kommentoin Datatronicin toimintaa.

Tilasin tuotteen X ja toimitusaika oli 1-2 arkipäivää.

Seuraavalla viikolla lähetin myyntiin sähköpostia, että peruutan tilauksen kun tarvitsin tuotetta jo aiemmin ja hankin korvaavan tuotteen kivijalkaliikkeestä.

Myöhemmin laitan heille uudelleen viestiä myyntiin, että onkohan edellinen viesti saavuttanut teidät?

Vuorokautta myöhemmin saan iloisen viestin, että tuotteeni on postitettu ja itse tuote saapuikin sitten seuraavana päivänä. Tuotteen arvo on ~12€, joten kävin hakemassa sen ja käytän joskus tulevaisuudessa. En viitsinyt noin... halvan tuotteen takia siirtää heille palautuksesta aiheutuvia kustannuksia.

Paketin saapumista seuraavan päivänä sain viestin, että vieläkö tahdon perua tilauksen?


Ei nyt ihan putkeen mennyt, sanoisin. Sen mitä olen seurannut datatronicin viestiketjua niin suurin osa viesteistä taitaa olla kadonneiden lähetysten selvittämistä/oikaisuja.

Seurailen ketjua enimmäkseen tarjousten tai tuotteisiin liittyvien juttujen toivossa, mutta vähän näyttää siltä, että markkinointiviestintä on kaatunut johonkin ja ketjussa käydään vain asiakkaiden ongelmia läpi. Mikä sinällään positiivista, mutta markkinoinnin kannalta ei ehkä se optimaalisin tilanne.
 
Multitronicin takuucase (posiitivista kokemuksista harvemmin kirjoitellaan):

Ostin viime vuoden lopulla kohtuullisen hyvästä tarjouksesta (30 €) Endgamen XSTRM-mikin. Jonkin ajan kuluttua huomasin, että filtterin kangas alkoi irrota itsestään toiselta puolelta (metalliverkko alla oli kuitenkin täysin kunnossa). Otin yhteyttä Endgameen, ja muutaman viestin jälkeen he totesivat, että koko tuote on vaihdettava – vaikka filtteri on vain magneetilla kiinni ja vänkkäsin, että minulle riittäisi uuden filtterin lähettäminen varaosana. Tämä ei kuitenkaan ollut mahdollista, vaan koko tuote pitää vaihtaa.

Laitoin viestiä Multitronicille ja välitin Endgamen viestit. Vastauksen sain noin viikon päästä: he pyysivät lähettämään mikrofonin takaisin tarkistettavaksi. Lähetin sen perjantaina ja maanantaina sain takaisin viestin, että he tilaavat minulle uuden tuotteen Endgamelta. Uusi mikki pitäisi saapua 1–2 viikon sisällä. Vielä toki se ei minulla ole, mutta uskosin että kyllä sieltä ihan tuliterä mikki boksissa tulee.

Perseestä kyllä se että koko mikki pitää yhden osan takia vaihtaa, tuon filtterin irrotus siis tosiaan ei vaadi mitään ruuvaamisia tai muuta, senkus vedät sen irti ja uusi tilanne. Noh, tämä ei toki multitronicin vika ole :smoke:

Toki meikäläinen puolet työstä teki kun valmistajalle viestittelin ja käytännössä vahvistivat rivien välistä luettuna että takuuseen menee. Mutta eipä se multitronikkikaan kauaa ottanut kun lopulta paketti heille saapui.
 
En nyt tiedä kuuluuko tää varsinaisesti tähän keskusteluun, mutta en parempaakaan ketjua äkkiseltään keksinyt. Verkkiksen Outlet-hinnoittelu on välillä aika... mielenkiintoinen. Nuo siis ilmestyivät tuonne palautukseni jälkeen "hieman" kovemmalla hinnalla :redface:

Screenshot_20250403_234428_Gallery.jpg


20250403_234403.jpg
 
Eikös nuo mene ajan mukaan? Hinta laskee koko ajan, jos ei mene kaupaksi. Eli varmaan puolen vuoden päästä tms. on samalla hinnalla kuin sinun ostaminasi.
 
Eikös nuo mene ajan mukaan? Hinta laskee koko ajan, jos ei mene kaupaksi. Eli varmaan puolen vuoden päästä tms. on samalla hinnalla kuin sinun ostaminasi.
Niin tässä siis hinta on tuplaantunut hiirten tullessa takaisin myyntiin, vaikka aikaa on kulunut alkuperäisestä ostohetkestä

E: sitähän taisit tarkoittaakin, sormet menee eritahtia aivojen kanssa... Joo tosiaan laskevat välillä hintoja jos joku tuote ei myy, mutta en nyt ihan näin radikaalia eroa osannut olettaa. Tuo G309 ei ollut kahta päivääkään myynnissä kun sen nappasin, sen verran usein tulee tuota outlet-osastoa selailtua.
 
Eikös nuo mene ajan mukaan? Hinta laskee koko ajan, jos ei mene kaupaksi. Eli varmaan puolen vuoden päästä tms. on samalla hinnalla kuin sinun ostaminasi.
Omien havaintojen mukaan tuleva outlet-hinta riippuu vain siitä, mikä hinta järjestelmässä on uudelle tuotteelle, sillä mitä asiakas on maksanut ei ole mitään väliä, jos 499€ tuote on ollut tarjouksessa hetken aikaa 299€, asiakas palauttaa tarjoustuotteen niin kyllä se tulee myyntiin lähelle 500 euroa, ei alle 300€.

Itse olen miettinyt että syy voi olla ihan looginen, esim. valmistaja sponsoroi tietyn eräkoon tai tietylle ajalle, sitten tuotteen valmistajan osuus on jo kerran myönnetty (299€ asiakkaalle) tai kampanja-aika on ohi.
 
Onkohan gigantin palautuskäytäntö nykyään muuttunut? Eilen gigantissa käydessä siellä tiskin takana oli ständi jossa luki että palautusoikeus klubilaisille 50 päivää, ilman klubia 30 päivää ja avatuilla tuotteilla 14 päivää. Ennen ainakin oli kaikille se 50 päivää ja se oli myös avatuille ja kokeilluille tuotteille. Oli niin pikainen käynti etten sitten henkilökunnalta sitä viitsinyt kysellä.
 
Onkohan gigantin palautuskäytäntö nykyään muuttunut? Eilen gigantissa käydessä siellä tiskin takana oli ständi jossa luki että palautusoikeus klubilaisille 50 päivää, ilman klubia 30 päivää ja avatuilla tuotteilla 14 päivää. Ennen ainakin oli kaikille se 50 päivää ja se oli myös avatuille ja kokeilluille tuotteille. Oli niin pikainen käynti etten sitten henkilökunnalta sitä viitsinyt kysellä.
Onneksi on internet.

 
Onkohan gigantin palautuskäytäntö nykyään muuttunut? Eilen gigantissa käydessä siellä tiskin takana oli ständi jossa luki että palautusoikeus klubilaisille 50 päivää, ilman klubia 30 päivää ja avatuilla tuotteilla 14 päivää. Ennen ainakin oli kaikille se 50 päivää ja se oli myös avatuille ja kokeilluille tuotteille. Oli niin pikainen käynti etten sitten henkilökunnalta sitä viitsinyt kysellä.
Onhan tuosta jo aikaa, kun täällä asiasta oli juttua

Näköjään Gigantti muuttanut palautusehtojaan. Saa nähdä meneekö montakin viikkoa, että Power ja Verkkokauppa seuraavat perässä.

Joskus oikean ostopäätöksen teko on hankalaa. Tästä syystä Gigantti haluaa tarjota kaikille asiakkaille 30 päivän palautusoikeuden ja Gigantti klubin jäsenenä tai rekisteröityneenä yritysasiakkaana 50 päivän palautusoikeuden avaamattomille tuotteille.

Uusiin laitteisiin tutustuminen voi viedä aikaa ja joskus on vaikeaa tietää, sopiiko tuote lopulta käyttöösi. Siksi tarjoamme avatuille tuotteillemme 14 päivän vaihto- ja palautusoikeuden – jotta sinä voisit kokeilla tuotetta kotonasi ja nähdä vastaako se odotuksiasi. Jos esimerkiksi ostamasi televisio on liian pieni, voit palauttaa sen meille ja saat rahasi takaisin.

Palautusta koskevat rajoitukset​

Palautus vaatii alkuperäisen pakkauksen ja kaikki myyntipakkauksen tarvikkeet ja manuaalit. Mikäli olet palauttamassa suurta kodinkonetta, et tarvitse alkuperäistä pakkausta, esim. pyykinpesukone tai jääkaappi.”

Enää avatuille 14vrk, ja paketti on oltava mukana.
 
Näköjään on mennyt täysin ohi toi muutos, enkä sitä käynyt edes nettisivuilta tarkistamassa, kun mietin vaan ymmärsinkö sen oikein, mutta nyt tiedän. Kiitos vastanneille.
 
Verkkokauppa.comista tuli kysely, että miten onnistuivat huoltotapauksessa. Vastasin sinne rehellisesti ja annoin huonoimman mahdollisen arvosanan, kun tilanne on sellainen että kolmisen viikkoa sitten on tuote laitettu huoltoon eikä mitään ole kuulunut sen jälkeen. Ilmeisesti palautekysely lähtee automaatiolla tietyn ajanhetken jälkeen eikä ole sidottuna mitenkään siihen, että huoltotapaus kirjataan järjestelmässä valmiiksi :D
 
Kysytään täällä hieman neuvoa. Tilasin Kärkkäiseltä ruuvinvääntimen. Avausvääntö 310nm ja kiristys 210nm. Tuote tuli, ja ei mitään vääntöä. Saan pidettyä käsin kiinni päästä eikä jaksa pyörittää. Kerran siis kokeiltu ja totesin täysin turhaksi laitteeksi. Ilmoitin saman tien asiakaspalveluun jonka kanssa olen nyt yli viikon paininut. Nyt tuli viesti että "meillä ei ole tyytyväisyystakuuta, joten tuotteella ei ole palautusoikeutta ja tuotetta on kokeiltu". Huoltoon siis voi lähettää, mutta kauppoja ei voisi perua heidän mukaan. Eihän tämä voi pitää paikkansa, eikö minulla ole 14pv kapan perumisoikeus? En halua ruveta takuuhuoltojen kanssa tappelemaan, vaan haluan perua kaupan.
 
Kysytään täällä hieman neuvoa. Tilasin Kärkkäiseltä ruuvinvääntimen. Avausvääntö 310nm ja kiristys 210nm. Tuote tuli, ja ei mitään vääntöä. Saan pidettyä käsin kiinni päästä eikä jaksa pyörittää. Kerran siis kokeiltu ja totesin täysin turhaksi laitteeksi. Ilmoitin saman tien asiakaspalveluun jonka kanssa olen nyt yli viikon paininut. Nyt tuli viesti että "meillä ei ole tyytyväisyystakuuta, joten tuotteella ei ole palautusoikeutta ja tuotetta on kokeiltu". Huoltoon siis voi lähettää, mutta kauppoja ei voisi perua heidän mukaan. Eihän tämä voi pitää paikkansa, eikö minulla ole 14pv kapan perumisoikeus? En halua ruveta takuuhuoltojen kanssa tappelemaan, vaan haluan perua kaupan.

Jos on verkosta tilattu, senkun laitat takaisin. Pakko heidän on ottaa takaisin 14pv sisään.
Voivat kyllä ottaa sinulta maksuja, mm. postikuluja ja arvonalenemaa, mutta takaisin on pakko ottaa.
 
Jos on verkosta tilattu, senkun laitat takaisin. Pakko heidän on ottaa takaisin 14pv sisään.
Voivat kyllä ottaa sinulta maksuja, mm. postikuluja ja arvonalenemaa, mutta takaisin on pakko ottaa.
On tilattu verkosta. Miksi arvonalenemaa? Ja miksi postikuluja kun mainostavat ilmaista palautusta?
 
Verkkokauppa.comista tuli kysely, että miten onnistuivat huoltotapauksessa. Vastasin sinne rehellisesti ja annoin huonoimman mahdollisen arvosanan, kun tilanne on sellainen että kolmisen viikkoa sitten on tuote laitettu huoltoon eikä mitään ole kuulunut sen jälkeen. Ilmeisesti palautekysely lähtee automaatiolla tietyn ajanhetken jälkeen eikä ole sidottuna mitenkään siihen, että huoltotapaus kirjataan järjestelmässä valmiiksi :D
Voi olla (tai olla olemati) että sieltä tulee huomenna viimeistään kuittaus sen valmistumisesta :D itselleni tuli vastaava kysely palautuksen kanssa, ja seuraavan päivän aamuna kuittaus palautuksen hyväksymisestä, kun olin edellisenä iltana vastannut huonoimmalla mahdollisella arvosanalla...
 
Kysytään täällä hieman neuvoa. Tilasin Kärkkäiseltä ruuvinvääntimen. Avausvääntö 310nm ja kiristys 210nm. Tuote tuli, ja ei mitään vääntöä. Saan pidettyä käsin kiinni päästä eikä jaksa pyörittää. Kerran siis kokeiltu ja totesin täysin turhaksi laitteeksi. Ilmoitin saman tien asiakaspalveluun jonka kanssa olen nyt yli viikon paininut. Nyt tuli viesti että "meillä ei ole tyytyväisyystakuuta, joten tuotteella ei ole palautusoikeutta ja tuotetta on kokeiltu". Huoltoon siis voi lähettää, mutta kauppoja ei voisi perua heidän mukaan. Eihän tämä voi pitää paikkansa, eikö minulla ole 14pv kapan perumisoikeus? En halua ruveta takuuhuoltojen kanssa tappelemaan, vaan haluan perua kaupan.

Eipä tyytyväisyystakuulla mitään tekemistä ole sen asian kanssa, että kyseessä on tavaran virhe jos tavara ei vastaa kuvattua.

Sitten mennään kuluttajansuojalain mukaan tai tehdään se 14pv palautus.
 
Eipä tyytyväisyystakuulla mitään tekemistä ole sen asian kanssa, että kyseessä on tavaran virhe jos tavara ei vastaa kuvattua.

Sitten mennään kuluttajansuojalain mukaan tai tehdään se 14pv palautus.
Mitä jos Kärkkäinen väittää että laite on kunnossa eikä mitään vikaa ole? Siinä tapauksessa 14pv palautusoikeus pitäisi myös päteä? En luota takuuhuoltoon välttämättä tässä tapauksessa, kun laite pyörii kyllä. Jos esim käsivoimani on vaan niin kova että kevyesti puristamalla päästä väännin jää naksuttamaan jumiin kun ei jaksa vääntää.
 
Kysytään täällä hieman neuvoa. Tilasin Kärkkäiseltä ruuvinvääntimen. Avausvääntö 310nm ja kiristys 210nm. Tuote tuli, ja ei mitään vääntöä. Saan pidettyä käsin kiinni päästä eikä jaksa pyörittää. Kerran siis kokeiltu ja totesin täysin turhaksi laitteeksi. Ilmoitin saman tien asiakaspalveluun jonka kanssa olen nyt yli viikon paininut. Nyt tuli viesti että "meillä ei ole tyytyväisyystakuuta, joten tuotteella ei ole palautusoikeutta ja tuotetta on kokeiltu". Huoltoon siis voi lähettää, mutta kauppoja ei voisi perua heidän mukaan. Eihän tämä voi pitää paikkansa, eikö minulla ole 14pv kapan perumisoikeus? En halua ruveta takuuhuoltojen kanssa tappelemaan, vaan haluan perua kaupan.
Kyse on ihan vaan siitä, että miten asian ilmaiset. Haluatko palauttaa "koska tuote on huono" ->Saat ihan oikein vastauksen, ei ole tyytyväisyystakuuta. Vetoa 14vrk palautusoikeuteen, niin sieltä tulee palautusohjeet
 
Kyse on ihan vaan siitä, että miten asian ilmaiset. Haluatko palauttaa "koska tuote on huono" ->Saat ihan oikein vastauksen, ei ole tyytyväisyystakuuta. Vetoa 14vrk palautusoikeuteen, niin sieltä tulee palautusohjeet
Palautusohjeet sain, mutta että laite menee huoltoon/tarkistukseen eikä kauppoja voi perua. Säilyykö palautusoikeus jos tuotetta on koittanut? Muutoin käyttämätön.
 
Palautusohjeet sain, mutta että laite menee huoltoon/tarkistukseen eikä kauppoja voi perua. Säilyykö palautusoikeus jos tuotetta on koittanut? Muutoin käyttämätön.
Yritin sanoa, että pyydä palautusta vedoten 14vrk palautusoikeuteen. Huoltoon ei sinun ehjää (joskin huonoa) laitetta kannata lähettää, kun sillä et saa rahoja takaisin

Palautus Postilla
1. Luo palautusilmoitus Returnadossa "Tilaus vastaanotettu"-sähköpostiviestistä löytyvän linkin kautta tai osoitteessa Portal.
2. Saat sähköpostiin vahvistusviestin palautusilmoituksen rekisteröinnistä. Viestin liitetiedostosta löydät Postin Helposti-koodin.
3. Pakkaa palautuspaketti, tarvittaessa pehmusta palautettava tuote huolellisesti kuljetusta varten.
4. Vie palautuspaketti Postin palvelupisteelle tai pakettiautomaattiin. Palvelupisteen kautta palauttaessa kerro Helposti-koodi virkailijalle tai kirjoita se selkeästi palautuspaketin päälle. Pakettiautomaattiin palauttaessa seuraa näytön ohjeita, tarkemmat ohjeet löydät täältä. Huomioithan, että Helposti-koodi aktivoituu noin 30 minuutin kuluttua palautusilmoituksen rekisteröimisestä.
5. Säilytä palautuskuitti siihen saakka, että olemme vahvistaneet palautuksesi käsitellyksi.

Palautus Matkahuollolla
Huomioithan että ilmainen palautusoikeus Matkahuollon kautta edellyttää palautusetiketin tulostamista.
1. Luo palautusilmoitus Returnadossa "Tilaus vastaanotettu"-sähköpostiviestistä löytyvän linkin kautta tai osoitteessa Portal.
2. Saat sähköpostiin vahvistusviestin palautusilmoituksen rekisteröinnistä. Viestin liitetiedostosta löydät tulostettavan Matkahuollon palautusetiketin.
3. Pakkaa palautuspaketti, tarvittaessa pehmusta palautettava tuote huolellisesti kuljetusta varten.
4. Tulosta ja kiinnitä palautusetiketti lähetykseen, ja vie paketti Matkahuollon palvelupisteelle.
5. Säilytä palautuskuitti siihen saakka, että olemme vahvistaneet palautuksesi käsitellyksi.

Palautus Budbeella
Budbee-palautukset on mahdollisia vain Budbee Box tai Home toimitustavoilla toimitetuille tilauksille.
1. Luo palautusilmoitus Returnadossa "Tilaus vastaanotettu"-sähköpostiviestistä löytyvän linkin kautta tai osoitteessa https://karkkainen.returnado.com. HUOM! Returnadon palautusilmoituksessa ei ole mahdollista valita palautustavaksi Budbeeta koska nouto tulee itse tilata Budbeeltä, joten valitse palautustavaksi ”Palautus myymälään” jotta saamme ilmoituksen palautuksestasi. Saat sähköpostiin vahvistusviestin palautusilmoituksen rekisteröinnistä.
2. Pakkaa palautuspaketti, tarvittaessa pehmusta palautettava tuote huolellisesti kuljetusta varten. Laita palautuspaketin sisään nimesi ja tilausnumerosi.
3. Varaa nouto palautuksellesi Budbeeltä saamasi tilauksen toimituksen seurantalinkin kautta, mikäli tilauksesi on toimitettu Budbeella kotiisi. Mikäli tilauksesi on toimitettu Budbee Boxiin, mene Budbee toimituksesi tilaustietoihin, varaa palautus ja valitse mihin pakettiautomaattiin haluat palauttaa paketin. Budbeen lähettämästä vahvistusviestistä saat lisätietoja varaukseen liittyen. Budbee palautukset ovat etikettivapaita, eli et tarvitse palautustikettiä.
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/info/vaihto-ja-palautusoikeus
 
Palautusohjeet sain, mutta että laite menee huoltoon/tarkistukseen eikä kauppoja voi perua. Säilyykö palautusoikeus jos tuotetta on koittanut? Muutoin käyttämätön.


Kokeilu ei vakuta. Vetoa 14p peruuttamisoikeuteen sillä perusteella, että kokeilun perusteella tavara ei vastaa kuvausta. Soita tarvittaessa, niin ei tarvi käyttää päiviä sähköpostien lähettelyyn edestakaisin.

Edit:

Lisään vielä, että nuo Kärkkäisen sivujen ohjeet koskevat niiden tarjoamaa vapaaehtoista 30pv palautusoikuetta, jolla voi olla eri ehdot kuin lainmukaisella 14pv perumisoikeudella. Kärkkäisen ohjeissahan sanotaan mm. "Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön", joka ei 14pv peruutamisoikeutta koske.
 
Noi kalibrointipalvelut on kyllä ärsyttäviä, tilaisin yli viikko sitten tv:n powerilta ja piti olla varastossa, lähdin sitten vähän suunniteltua aikaisemmin reissusta kun tuli ilmoitus että noudettavissa

No, myyjä sitten raahasi avatun paketin että joo meillä oli vaan tämä valmiiksi kalibroitu mutta saat sen ilman lisähintaa.

En tietenkään huolinut mitään käytettyä/avattua joten piti sitten selviä ja tilata varastolta uusi avamaaton, jonka piti tänään olla melko varmasti perillä mutta eipähän tuo tullut

Eihän siinä jos joku haluaa maksaa turhasta tai ottaa noita käytettyjä uuden hinnalla, mutta olisi ihan hyvä vaikka soittaa etukäteen että ois vaan tää avattu paketti, kelpaako vai tilataanko uusi? Niin ei tulisi turhaa ajelua ja vaivas
 
Noi kalibrointipalvelut on kyllä ärsyttäviä, tilaisin yli viikko sitten tv:n powerilta ja piti olla varastossa, lähdin sitten vähän suunniteltua aikaisemmin reissusta kun tuli ilmoitus että noudettavissa

No, myyjä sitten raahasi avatun paketin että joo meillä oli vaan tämä valmiiksi kalibroitu mutta saat sen ilman lisähintaa.

En tietenkään huolinut mitään käytettyä/avattua joten piti sitten selviä ja tilata varastolta uusi avamaaton, jonka piti tänään olla melko varmasti perillä mutta eipähän tuo tullut

Eihän siinä jos joku haluaa maksaa turhasta tai ottaa noita käytettyjä uuden hinnalla, mutta olisi ihan hyvä vaikka soittaa etukäteen että ois vaan tää avattu paketti, kelpaako vai tilataanko uusi? Niin ei tulisi turhaa ajelua ja vaivas
Huoltovalikosta olisit nähnyt TV:n käyttötunnit, jos olisi epäilyttänyt se, onko käytetty TV. Ja jos olisi ollut käytetty TV, niin olisit voinut vaatia korvauksia, ettet vie juttua lehdistölle jne. Kyllä itse olisin ottanut ilmaisen kalibroinnin mieluusti.
 
Huoltovalikosta olisit nähnyt TV:n käyttötunnit, jos olisi epäilyttänyt se, onko käytetty TV. Ja jos olisi ollut käytetty TV, niin olisit voinut vaatia korvauksia, ettet vie juttua lehdistölle jne. Kyllä itse olisin ottanut ilmaisen kalibroinnin mieluusti.
Tuo kalibrointi on kyllä melkoista kusetusta.Paljonko siitä yleensä nykypäivänä laskutetaan? 50e? 100e? Kuitenkin käytännössä tuo tehdään niin että otetaan tuote paketista, tökätään USB-tikku laitteeseen, laite päälle ja luetaan konfiguraatiotiedosto laitteelle ja pistetään laite takaisin pakettiin, eli joku 5min homma. Eikä ole mitään takeita että tuo kalibrointi olisi edes sinne päin, työnnetään laitteeseen vaan jonkun tekemä kalibrointitiedosto.

Kuinkahan paljon nuo Power/Gigantti/vastaavat hermostuisivat jos ottaisi tuollaisesta "kalibroidusta" laitteesta tuon konffin talteen ja pistäisi nettiin ilmaiseksi jakoon...
 
Tuo kalibrointi on kyllä melkoista kusetusta.Paljonko siitä yleensä nykypäivänä laskutetaan? 50e? 100e? Kuitenkin käytännössä tuo tehdään niin että otetaan tuote paketista, tökätään USB-tikku laitteeseen, laite päälle ja luetaan konfiguraatiotiedosto laitteelle ja pistetään laite takaisin pakettiin, eli joku 5min homma. Eikä ole mitään takeita että tuo kalibrointi olisi edes sinne päin, työnnetään laitteeseen vaan jonkun tekemä kalibrointitiedosto.

Kuinkahan paljon nuo Power/Gigantti/vastaavat hermostuisivat jos ottaisi tuollaisesta "kalibroidusta" laitteesta tuon konffin talteen ja pistäisi nettiin ilmaiseksi jakoon...

Onko tuosta jotain ns. faktaa?

Kun esim. Gigantin myymälöissä on seinällä mainosta Calmanista, mikä ei olen ihan ilmainen, toki lienee vain muutaman tonnin.

En tiedä minkä firman tuote Calman nykyään on, mutta voisin kuvitella etteivät olisi kovin hyvillään, jos USB-tikulta vain luetaan konffit.

En myöskään ole tietoinen telkkareista, jotka asetukset lataa suoraan tikulta. Hyvin todennäköisesti olen vain tämän suhteen pudonnut kartalta. Voisiko jonkun haittaohelmankin ladata vain lyömällä tikun kiinni?
 
Huoltovalikosta olisit nähnyt TV:n käyttötunnit, jos olisi epäilyttänyt se, onko käytetty TV. Ja jos olisi ollut käytetty TV, niin olisit voinut vaatia korvauksia, ettet vie juttua lehdistölle jne. Kyllä itse olisin ottanut ilmaisen kalibroinnin mieluusti.
Aikoinaan kun omasta LG:stä kiinnosti nähdä käyttötunteja, selvisi että normaalilla kaukosäätimellä sitä ei näe mitenkään, vaan pitää olla huoltokaukosäädin. En ihmettelisi jos isommalta liikkeeltä semmoinen löytyisi takahuoneesta, mutta kuinkahan mielellään näyttäisivät valikkoa jos laite ei oikeasti ole käyttämätön?
 
Onko tuosta jotain ns. faktaa?

Kun esim. Gigantin myymälöissä on seinällä mainosta Calmanista, mikä ei olen ihan ilmainen, toki lienee vain muutaman tonnin.

En tiedä minkä firman tuote Calman nykyään on, mutta voisin kuvitella etteivät olisi kovin hyvillään, jos USB-tikulta vain luetaan konffit.

En myöskään ole tietoinen telkkareista, jotka asetukset lataa suoraan tikulta. Hyvin todennäköisesti olen vain tämän suhteen pudonnut kartalta. Voisiko jonkun haittaohelmankin ladata vain lyömällä tikun kiinni?
Nykytilanteesta en tiedä vieläkö noita "kalibroidaan" pelkällä tiedostolla mutta muutama vuosi sitten oli yksi tuttu eräässä kodinkoneliikkeessä töissä ja heillä ainakin silloin oli "kalibrointi" sitä että laitettiin kyseisen mallin asetuksista backup tikulle ja ladattiin se sitten "kalibroitavaan" laitteeseen.

Itse otin juuri yhden älytelkkarin jokunen aika sitten käyttöön ja siinä ainakin oli mahdollisuus kopioda laitteen kaikki asetukset USB-tikulle talteen ja palauttaa ne tarvittaessa takaisin. Noiden asetuksien joukossa oli siis kaikki värikalibrointiasetukset, normaalit kuva-asetukset (kirkkaus, kontrasti, ...), ääniasetukset taajuuskorjaimineen, kanavalistat, nettiasetukset, asennetut sovellukset jne. Käytännössä siis ihan kaikki mitä laitteen asetus-flashiin ja muistiin on tallennettu. Joten mahdollisuus tuollaiseen toimintaan ainakin on.
 
Aikoinaan kun omasta LG:stä kiinnosti nähdä käyttötunteja, selvisi että normaalilla kaukosäätimellä sitä ei näe mitenkään, vaan pitää olla huoltokaukosäädin. En ihmettelisi jos isommalta liikkeeltä semmoinen löytyisi takahuoneesta, mutta kuinkahan mielellään näyttäisivät valikkoa jos laite ei oikeasti ole käyttämätön?
Sen saa puhelimeen asennettavalla kaukosäätimellä auki, ainakin osalla valmistajista.

Ja @Hyrava epäilen suuresti, että kopioitaisiin tiedot, kun sivuilla mainitaan ohjelmistolla tehtävästä kalibroinnista, jonka mukaan saa ennen ja jälkeen arvot.
 
Sen saa puhelimeen asennettavalla kaukosäätimellä auki, ainakin osalla valmistajista.

Ja @Hyrava epäilen suuresti, että kopioitaisiin tiedot, kun sivuilla mainitaan ohjelmistolla tehtävästä kalibroinnista, jonka mukaan saa ennen ja jälkeen arvot.
Tietysti tällaista toimintaa voi ihan rehdisti tehdä, kaipa joku tekee. Konseptina se on vähän sama kuin polttoaineen tai moottoriöljyn lisäaineet. Jos jonkun Gigantin kannattaa tarjota moista palvelua jossa kesähessu oikeasti purkaa, säätää ja pakkaa, edes 169€ lisähintaan, paljonko sama toimenpide maksaisi valmistajalle tehtaalla? $1,69?

Touhu vaikuttaa sitäpaitsi ihan järkyttävältä kerskakulutukselta siinäkin tapauksessa että voisi oikeasti luottaa siihen, että toimenpide 1) tehdään ja 2) on hyödyllinen. Ehkä olisi älytöntä maksaa 400 euron ruudun kalibroinnista tai "kalibroinnista" 50 saati 169 euroa, mutta ehkä 2 000 euron laitteen tapauksessa lisäpalvelu houkuttaa. Mutta miten 2 000 euron laite voi olla niin paska, että moiselle turaukselle on jotain tarvetta? Sama kuin sveitsiläinen kello upotettaisiin kokoonpanon viime metreillä ammeeseen johon yhtäaikaisesti oudossa asennossa paskannetaan ihan just because, ennen kuin se myydään vaikkapa 10k€ tai 100k€ hintaan.
 
@Tonnin Seteli Ei kai se outoa ole, jos 77” 2000e OLED-TV:ssä on paneelien välillä suurtakin heittoa. Paneelit ovat yksilöllisiä, niissä on aina pientä heittoa. Ja kameralla tehtävä kalibrointi vie varmaan 15min aikaa, joten olisi aika kohtuuton kuluerä valmistajalle tehtaalla tehtäväksi, ei millään kannata. Ei tuota kulua saisi myyntihintaan, se jätetään jälleenmyyjien huoleksi.
 
@Tonnin Seteli Ei kai se outoa ole, jos 77” 2000e OLED-TV:ssä on paneelien välillä suurtakin heittoa. Paneelit ovat yksilöllisiä, niissä on aina pientä heittoa. Ja kameralla tehtävä kalibrointi vie varmaan 15min aikaa, joten olisi aika kohtuuton kuluerä valmistajalle tehtaalla tehtäväksi, ei millään kannata. Ei tuota kulua saisi myyntihintaan, se jätetään jälleenmyyjien huoleksi.
Tähän perustuukin viittaus kerskakulutukseen. Kun helppo homma jätetään tekemättä - 15 minuuttia överikalliin elintasotuotteen valmistusprosessissa ei ole mitään - sen lopullinen todellinen kustannus nousee alkaen ihan vähintään desimaalivirheellä.

Toki tämä on jo valmistajien kritiikkiä ja palatakseni aiheeseen minulla on erittäin matala luottamus siihen, että Gigantti tai vastaava oikeasti ihan varmasti suorittaa kalibrointinsa tilatusti.
 
Tähän perustuukin viittaus kerskakulutukseen. Kun helppo homma jätetään tekemättä - 15 minuuttia överikalliin elintasotuotteen valmistusprosessissa ei ole mitään - sen lopullinen todellinen kustannus nousee alkaen ihan vähintään desimaalivirheellä.

Toki tämä on jo valmistajien kritiikkiä ja palatakseni aiheeseen minulla on erittäin matala luottamus siihen, että Gigantti tai vastaava oikeasti ihan varmasti suorittaa kalibrointinsa tilatusti.
15 minuuttia massatuotteen valmistuksessa on ihan hemmetin pitkä aika. Valmistusmäärät kuitenkin miljoonia vuositasolla.
 
15 minuuttia massatuotteen valmistuksessa on ihan hemmetin pitkä aika. Valmistusmäärät kuitenkin miljoonia vuositasolla.
Tuo on täysin ohi sen, mitä edellä totesin. Jos joku Gigantti 169 euron hintaan tekee saman eli kustannus heille on 50 euroa, tehtaan tehokkuus on moninkertainen. Homma maksaisi ehkä vitosen.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
275 589
Viestejä
4 747 423
Jäsenet
77 349
Uusin jäsen
SamK

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom