Ghost of Tsushima (PS4/PS5&PC)

Ei vaan semmoiset neliskanttiset puukaaret tien päällä. Suurin osa on ollut vuorien huipuilla.
 
Tykkään kyllä pelin värikkyydestä mutta välillä se haittaa kyllä etenemistä. Piti sinisiä kukkasia seuraa mutta päivä muuttui illaksi ja auringonlaskun myötä kaikki oli sellasta rusehtavaa ettei muita värejä oikein nähnyt.
 
Oma keräilyversio saapui tänään. Olen aika positiivisesti yllättynyt tuosta naamion laadusta. Ihan kunnon naamion kokoinen jota pystyisi itsekin pitämään ja sillä on painoakin hieman, ei ole mikään halpa muovipaska toisin kuin tuo itse jalusta. Kirjahyllylle koristeeksi taitaa tosin mennä, kerrankin semmonen "patsas" jota kehtaa pitää esillä.

Nuo kangasliput ja fyysinen taidekirja vähän turhia. Kerran niitä vilkaisee, niin sitten menevätkin takaisin laatikkoonsa. Ennemmin joku soundtrack näiden härpäkkeiden tilalle. Mutta steelbook ja naamio on oikeasti hienot.

Finngamerin video tästä julkaisusta:
 
Tulee ajoittain Red Dead Redemtion 2 vibat, kun pelimaailmassa ratsastaa. Tutkittavaa riittää, yksityiskohtia on paljon ja sieltä sun täältä löytyy ruumiita :D
Jokunen tunti peliä takana ja ainakin vielä vaikuttaa erittäin kiinnostavalle. Risuja tosiaan tuosta taistelukamerasta. Olisi mukava, jos kameran saisi säädettyä vähän kauemmas Jinistä.
 
Varsinkin noissa kaksintaisteluissa tuntuu että framerate laskee pron "peremman kuvan" asetuksella reilusti alle tuon 30 hetkittäin, kun on nuita erikois efectejä varsinkin mythic tehtävien loppu taisteluissa. Ja omassa ohjaimessa akku tuntuu olevan kovilla, kun tuntuu melkein kokoajan ohjain tärisevän. Act 1 vieläkin puurran, kaikki vastaan tulleet taistelut mennyt suht helpoksi, kun on nyt nuo kaikki stancet käytössä, travelers outfit kokoajan päällä. Taitaa olla eka alueeseen pistetty reilusti eniten tekemistä...
 
Tänään ehti pintaraapaisun ottamaan pelistä, 1-2h ja ainakin alkuun vaikuttaa todella hyvältä peliltä. Taistelut on sopivan haastavia, toki alkuun vähän näppäimet menee sekaisin. Tuo haasto juttu alkuun on ihan hieno kun hidastetusti silpaisee vastujan hengiltä. Komeita maisemia ja tuntuu, että tämä peli pitää otteessa ja saa aikaa tuhlattua tekemällä kaikki mahdolliset tehtävät.
 
On tämäkin peli näyttänyt huomattavasti paremmalle reveal gameplayn aikaan 2018.



Miks vitussa on pitäny lisätä tuohon joku typerä filtteri, että kaikki on sinertävää...

Sinertävyys tosiaan johtuu säästä ja vuorokauden ajasta. Tuon videon loppupuoliskolla tuota efektiä ei näy. Tuosta videosta näkee, että ainakin lähitekstuurit on selvästi tarkempia nykyversiossa kuin tuossa 2018 versiossa.

Edit: Ja jos sinertävyys häiritsee, niin aina voi käyttää Kurosawa-modea, joka muuttaa pelin mustavalkoiseksi :D
 
Viimeksi muokattu:
Varsinkin noissa kaksintaisteluissa tuntuu että framerate laskee pron "peremman kuvan" asetuksella reilusti alle tuon 30 hetkittäin, kun on nuita erikois efectejä varsinkin mythic tehtävien loppu taisteluissa. Ja omassa ohjaimessa akku tuntuu olevan kovilla, kun tuntuu melkein kokoajan ohjain tärisevän. Act 1 vieläkin puurran, kaikki vastaan tulleet taistelut mennyt suht helpoksi, kun on nyt nuo kaikki stancet käytössä, travelers outfit kokoajan päällä. Taitaa olla eka alueeseen pistetty reilusti eniten tekemistä...
Ainakin digital foundryn videon perusteella fps laskee vai. 27-29 tasolle huonoimmillaankin.
 
Ainakin digital foundryn videon perusteella fps laskee vai. 27-29 tasolle huonoimmillaankin.
Uskallan ilman mitään mittalaitteita tai erityisen hyvin kalibroitua silmää väittää että kyllä ne satunnaisesti alemmas tippuu. Siellä ei ole vain sattunut tarkastelujaksoon osumaan kyseistä tapahtumaa. Pari kertaa ~10-15 tuntiin on siis minulla hidastunut niin merkittävästi että mielestäni diashowsta puhuminen ei olisi liioiteltua.
 
Kaippa siellä moisia voi olla. Itsellä nyt reilut 40h takana ka vasta nyt sain kartan alaosan pääpiirteittäin vapaaksi (21/24), joten voisi alkaa siirtyä sinne keskelle. Mutta itse en ole huomannut mitään nytkähtelyä missään välissä resoluutio moodilla.
 
Kohta 40 tuntia takana peliä ja menihän tää aika helposti all time top1 peliksi itsellä. Kertaakaan ei ole iskenyt yhtäkään kyllästymisen tunnetta. Tarina on täyttä timanttia, taistelu harmonista kun sen kunnolla oppii, peli on äärimmäisen kaunis. Aika helposti paras peli mitä ikinä pelannut. Open worldin yleiset ongelmat puuttuvat eikä kertaakaan ole tullut mitään grindaamisfiilistä niinkuin lähes kaikissa muissa OW peleissä, en siis käytännössä enää pelaa muita koska niistä tulee vain sellainen interaktiivinen elokuva fiilis. Julkkarimallin plegellä mennään eikä itselle ole kertaakaan tullut peli-iloa rikkovaa fps-droppia vastaan.
 
Kaippa siellä moisia voi olla. Itsellä nyt reilut 40h takana ka vasta nyt sain kartan alaosan pääpiirteittäin vapaaksi (21/24), joten voisi alkaa siirtyä sinne keskelle. Mutta itse en ole huomannut mitään nytkähtelyä missään välissä resoluutio moodilla.
Taisin aavistuksen aliarvioida peliaikani koska olen aika lailla juuri samassa pisteessä peliä. Onkohan minulla sitten vaan konsolissa joku bitti vinossa? Vai voisiko siellä olla jonkin asetuksen, joka meillä sitten olisi eri asennossa, toteutuksessa jotain häikkää joka sen aiheuttaa? Pahin oli yhdessä standoffissa kun peli vaihtoi standoff kameraan niin kuva kirjaimellisesti pysähtyi hetkeksi heti fade inin jälkeen.
 
En ole minäkään mitään jökkimistä havainnu, muuta kuin gear-valikoissa joskus kestää vähän aikaa ladata se kuva miekasta, asusta tms.

Tämän enginen pohjalta ois hyvä tehdä melko eeppinen Lone Wolf & Cub peli.... :hmm:
 
Olipa act 1 loppu tehtävän 'video' hidas, varmaan 5-10 fps tippui hetkeksi tulen/soihdun äärellä. Edeltävä duel vaikutti toimivan ihan hyvin. Yksi ihme bugi tuli vastaan kun viimeistelin ekan alueen tehtäviä, kun pelaajan hahmolla oli jonkun aikaa vauriottava aura ympärillään, eikä voinut hyökätä (munkin parannus kiertue tehtävä). Ja tuota mainuttua hidastelua 3d mallien latauksessa menuissa, jos suostuu latamaan ollenkaan. Ainiin on pari tuommoista kultaista lintua ykkös alueella jotka tuntuvat ohjaavan ei minnekään

Peli on ulkoisessa USB 10G SSD "raid" telakkassa, jossa yksi levy käytössä. Konsoli on ns. laukaisu PS4 Pro, hdr päällä 4k uhd, default asetukset eli kuvan parannus mode, kotiteatteri systeemi äänille.
 
Taisin aavistuksen aliarvioida peliaikani koska olen aika lailla juuri samassa pisteessä peliä. Onkohan minulla sitten vaan konsolissa joku bitti vinossa? Vai voisiko siellä olla jonkin asetuksen, joka meillä sitten olisi eri asennossa, toteutuksessa jotain häikkää joka sen aiheuttaa? Pahin oli yhdessä standoffissa kun peli vaihtoi standoff kameraan niin kuva kirjaimellisesti pysähtyi hetkeksi heti fade inin jälkeen.
Ainut mikä tulee mieleen on kiintolevy. Mulla on hybridi levy sisässä joka parantaa kaikkea latausta jne, joten voinee auttaa tuohonkin.
En ole minäkään mitään jökkimistä havainnu, muuta kuin gear-valikoissa joskus kestää vähän aikaa ladata se kuva miekasta, asusta tms.

Tämän enginen pohjalta ois hyvä tehdä melko eeppinen Lone Wolf & Cub peli.... :hmm:
Tätä mullakin tekee jos on saanut uuden tavaran auki.
 
En tiedä olenko vaan paska pelaaja, vai johtuuko etten ole tottunut pelin taistelumekaniikkoihin, mutta jopa keskimmäisellä vaikeustasolla taistelut olleet aika haastavia, monta kertaa jo kuollut.
Viholliseen lukkiutumisen puuttuminen vähän myös häiritsee mikä ehkä on mahdollistanut monet kuolemani.

Peli on graafisesti ihan nätti, yksi kohta missä pelin päähahmo putoaa ihan alussa sillalta ja seuraavassa kohdassa istuu rannalla katsoen merta näytti minusta vähän huonolta. Oliko valaistus siinä kohdassa jotenkin vaisu.

Pelaatteko muuten japaninkielellä vai englannilla? Ite tykitän samuraielokuvaksi.
 
Viimeksi muokattu:
En tiedä olenko vaan paska pelaaja, vai johtuuko etten ole tottunut pelin taistelumekaniikkoihin, mutta jopa keskimmäisellä vaikeustasolla taistelut olleet aika haastavia, monta kertaa jo kuollut.
Viholliseen lukkiutumisen puuttuminen vähän myös häiritsee mikä ehkä on mahdollistanut monet kuolemani.

Peli on graafisesti ihan nätti, yksi kohta missä pelin päähahmo putoaa ihan alussa sillalta ja seuraavassa kohdassa istuu rannalla katsoen merta näytti minusta vähän huonolta. Oliko valaistus siinä kohdassassa jotenkin vaisu.

Pelaatteko muuten japaninkielellä vai englannilla? Ite tykitän samuraielokuvaksi.
Boomstick Gamingistä kannattaa aina tsekata vinkkejä taisteluun, jos tuntuu, että homma vähän tökkii:



Pelaan vaikealla vaikeustasolla ja täytyy sanoa, että tuntuu juuri sopivalta haasteelta. Ei voi kovin helposti vain lampsia leiriin ja ruveta rämppäämään nappuloita. Täytyy oikeasti keskittyä ja käyttää eri taktiikoita hyödyksi. Duelit ovat kyllä ankaria ja täytyy olla tarkkana vihun iskuista. Tosin jotkin duelit menee kyllä ihan ensimmäisellä yrittämällä läpi.
 
En tiedä olenko vaan paska pelaaja, vai johtuuko etten ole tottunut pelin taistelumekaniikkoihin, mutta jopa keskimmäisellä vaikeustasolla taistelut olleet aika haastavia, monta kertaa jo kuollut.
Viholliseen lukkiutumisen puuttuminen vähän myös häiritsee mikä ehkä on mahdollistanut monet kuolemani.

Peli on graafisesti ihan nätti, yksi kohta missä pelin päähahmo putoaa ihan alussa sillalta ja seuraavassa kohdassa istuu rannalla katsoen merta näytti minusta vähän huonolta. Oliko valaistus siinä kohdassa jotenkin vaisu.

Pelaatteko muuten japaninkielellä vai englannilla? Ite tykitän samuraielokuvaksi.

Japaniksi mennään ja itse kyllä suosittelen jopa kurosawa moodia, on meinaan niin eri tunnelma pelissä. Parhaimmillaan kauhuleffa fiilistä.

Ja tuo taistelu helpottuu hurjasti kun saat haarniskan, miekan paremmaksi, tahtoa/kuntoa isommaksi ja opit eri vihuille eri asennot.
Alkuun oli vaikeaa, nyt voi mennä mihin kylään vaan ja riehua hymyssä suin 30 äijää matalaksi.
 
Itse pelailen japanin kielellä ja suomenkielisillä subeilla ilman kurosawaa. En ole koskaan aikaisemmin käyttänyt suomenkielisiä subeja peleissä, mutta tähän ajattelin niiden sopivan. Ja sopiihan ne! Muutamia kieliopillisia virheitä ja käännöskukkasia löytyy, mutta pääosin ihan onnistuneet käännökset. Pienen kokeilun tein kurosawa-moodilla, mutta jäin nopeasti kaipaamaan pelin upeaa värimaisemaa.

Maanantaista asti joka päivä useamman tunnin sessioita pelanneena peli on imaissut sisäänsä todella hyvin. Last Of Us 2 sai jäädä tauolle ainakin joksikin aikaa vaikka hyvä peli sekin. Samurai-hommat vaan kiinnostaa tällä hetkellä enemmän :D
 
Japaniksi mennään ja itse kyllä suosittelen jopa kurosawa moodia, on meinaan niin eri tunnelma pelissä. Parhaimmillaan kauhuleffa fiilistä.

Kurosawa-moodilla voisi pelata sitten toisen pelikerran. Ekalla kerralla haluan nauttia väreistä ja grafiikoista.

Hahmojen huulisynkkaukset on kuitenkin englanninkielelle tehty, joka sekin kuulostaa varsin mainiolta, ja mietinkin jos pelaisi sittenkin englanniksi, kun japaninkielellä pelatessa on pakko keskittyä lukemaan tekstitykset ja voi välillä jäädä väliin mitä ruudulla tapahtuu. Japanilaiset dubit kun ei oikein synkkaa animaatioiden kanssa.

Taidan ekan pelikerran sittenkin vetää englanniksi ja tokan pelikerran sitten joskus japaniksi kurosawa-moodilla. :)

Tietääkö kukaan että onko tuosta kuvataajuus-tilasta paljonkaan hyötyä? Lukitseeko se kuvataajuuden vain 30fps:ään?
Ihmettelen suuresti jos ei ole 60fps edes Prolla.
 
Resoluutio moodissa 27-30fps ja 1800p reso. Fps moodissa lukittu 30fps ja 1080 ja suttuiset graffat huonommalla piirtoetäisyydellä.

Puhetta on loppupeleissä todella vähän ja nekin on niin rauhallisia kohtauksia että kyllä olisi suorastaan rikollista vetää tätä englanniksi. :D
 
En tiedä olenko vaan paska pelaaja, vai johtuuko etten ole tottunut pelin taistelumekaniikkoihin, mutta jopa keskimmäisellä vaikeustasolla taistelut olleet aika haastavia, monta kertaa jo kuollut.
Viholliseen lukkiutumisen puuttuminen vähän myös häiritsee mikä ehkä on mahdollistanut monet kuolemani.

Peli on graafisesti ihan nätti, yksi kohta missä pelin päähahmo putoaa ihan alussa sillalta ja seuraavassa kohdassa istuu rannalla katsoen merta näytti minusta vähän huonolta. Oliko valaistus siinä kohdassa jotenkin vaisu.

Pelaatteko muuten japaninkielellä vai englannilla? Ite tykitän samuraielokuvaksi.
Pelin taistelusysteemi vaatii vähän totuttelua. Itse sain myös alussa aika helposti turpaan, mutta nyt taistelu sujuu huomattavasti paremmin kun on tottunut kontrolleihin ja saanut uusia skillejä ja stanceja. Tuo että viholliseen ei voi lukittua aiheutti itsellekkin hutilyöntejä, mutta senkin kanssa on oppinut paremmin elämään.
Pelaan japaninkielellä ja väreillä. Täytyy varmaan joskus kokeilla tuota Kurosawa-modeakin.
 
Hahmojen huulisynkkaukset on kuitenkin englanninkielelle tehty, joka sekin kuulostaa varsin mainiolta, ja mietinkin jos pelaisi sittenkin englanniksi, kun japaninkielellä pelatessa on pakko keskittyä lukemaan tekstitykset ja voi välillä jäädä väliin mitä ruudulla tapahtuu. Japanilaiset dubit kun ei oikein synkkaa animaatioiden kanssa.
En tiedä onko minulla silmissä vikaa, mutta kyllähän tuo japaninkielinen puhe menee myös ihan huulisynkassa. itsekkin aloitin enkuksi juuri tuosta syystä, mutta kokeilin vähän ajan päästä japaninkieltä ja sillä mennään loppuun asti. Tuohan se ihan erinlailla tunnelmaa, kun hahmot puhuu alkuperäisellä kielellä.
 
Muistelen että ainoastaan ekassa "videossa" japanin kielellä meni suun liikkeet selvästi päin honkia. Sen jälkeen ei niin hirveästi ole häirinnyt, tai sit jostain syystä pelimoottorilla toteutetut cut scenet on ainoastaan englanniksi syncattuja. Ja pelatessa on japani synkat, vai olisiko joku bugi...

Act 2 menossa vaikealla vaikeus tasolla, alkaa olla kaikki skillit ja aseet maxattu(mitä tarvitsee) +suku haarniska, alkaa olla vihulais leirit/partiot, sisään juoksu, haasto ja nirhaa ne muutamat mitä jää jäljelle jos jää. Ainoastaan nuissa vallatuissa kylissä riittää vihollisia muihin hengiltä päästö tapoihin.

Hankaluuksia eniten tähän mennessä tuotti mythic tehtävän luolassa tapahtunut duel. Ei jostain syystä parry meinannut toimia haluamallani tavalla osaan hyökkäyksistä, ja tuo dodge kuperkeikka päivitys sotkee normaalit dodget jostain syystä joissakin yhteen otoissa, vaikka olevinaan vain kerran ohjaimen nappia painan. Tai sit saa rämpyttää ja ei vain dodge toimi. Mitä nopeammin vihollinen tekee noita kompojaan sitä hangalammaksi näyttää menevän tuo parryn ajoittaminen. Omaan tyyliin taidan liian aikaisin painella ja sitten parry ei toimi. Nooh perfect parry/dodge ase päivitys, niin saa tarpeeksi parannuksia käyttöön, ja dodgeammalla nuo muutamat olevinaan torjuttavat hyökkäykset, ja jatkoon.
 
Viimeksi muokattu:
‘Ghost Of Tsushima’ Shatters PS4 New IP Sales Records With 2.4 Million Units In 3 Days

Sony has released the numbers, and Ghost of Tsushima has sold 2.4 million units in its first 3 days, a record for a new IP in the PS4 era. That bests the likes of a game like Horizon Zero Dawn, which sold 2.6 million after two weeks.

I did wonder if Sony was considering Insomniac’s Spider-Man a “new IP” here, because it was that studio’s first run at the superhero, but apparently that does not count, because Spider-Man sold 3.3 million copies in 3 days, which at the time, was a record, beating out God of War’s 3.1 million in 3 days. But the 3 day record holder? That would be the recent release of The Last of Us Part 2 with 4 million.


‘Ghost Of Tsushima’ Shatters PS4 New IP Sales Records With 2.4 Million Units In 3 Days

Tämäkin yksinoikeus on myynyt kovaa heti alusta lähtien :)
 
Yli 60 tuntia takana jo vasta raapaissut act2 pintaa, mun pelityylini kun on että kaikki on tehtävä. Ja tarinat mennään siinä järjestyksessä kun vastaan tulee ja numerojärjestyksessä. Ainoa missä olen oikonut on noi siniset tehtävät, ne olen ns suorittanut välissä parempien haarniskoiden jne perässä. Veikkaan että tulen kuluttamaan lähes 200 tuntia ellen jopa enemmän tähän ensimmäiseen peluukertaan. Tämä on, mitä pidemmälle pelaan, ylivoimaisesti paras peli mitä olen ikinä pelannut. Ja oma pelaamiseni on alkanut jo kasarilla joten muutamaa peliä oon tuossa ajassa kerennyt pelaamaan.
 
ghost-test-logo-11nov19


1200-luvulla mongolivaltakunta on ehtinyt tuhota kokonaisia kansakuntia idän valloitusretkellään. Tsushiman saari on viimeinen linnake Japanin pääsaaren ja mongolien massiivisen laivaston välissä. Laivastoa johtaa armoton ja viekas kenraali Khotun Khan.
Kun saari liekehtii mongolien ensimmäisen hyökkäyksen jälkimainingeissa, samuraisoturi Jin Sakain klaanin pääluku alkaa käydä vähiin. Hän on päättänyt suojella kansaansa ja vallata kotinsa takaisin hinnalla millä hyvänsä. Hänen on hylättävä perinteet, jotka ovat tehneet hänestä soturin, kuljettava aaveen polkua ja vapautettava Tsushima epätavallisen sodan keinoin.

ghost-of-tsushima-screenshot-02-ps4-02mar20-en-us
ghost-of-tsushima-screenshot-05-ps4-02mar20-en-us

Lopuksi vielä hetki sitten julkistettu 18 minuuttia gameplaytä:


Aika jumalpeliltähän tämä vaikuttaa, sopivasti juuri generaation lopuksi.

Siinä on heppa!
 
Semmosta pientä häikkää ollu ohjauksen kanssa, että yhdellä pelikerralla ei standoff toiminu, painoin kolmiota ja päästin oikea-aikaisesti, mutta ukko ei tehny mitään. Kuulemma joku vastaava 'soft' bugi ollu muillakin? Elikkäs palaa normaaliksi, kun käynnistää uudelleen pelin.

Sitten eilen illalla hepan selässä meni ohjaus ihan sekaisin, ei päässy pois hepan selästä ollenkaan ja ohjaus muutenkin toimi ihan miten sattu. Polle kirmas ihan omiaan, Ei saanut edes ohjattua suuntaa tai muutenkaan hallintaan. Lopetin siihen siltä illalta. Pitää katsoa korjautuuko itsestään, kun käynnistää pelin taas.
 
Platinum Trophy napsahti eilen ja ei voi kuin sanoa että olihan jumalpeli!
Itsellä kävi tuuri enkä minkäänlaiseen bugiin törmännyt matkani varrella.
 
Itselläni on ollut joitakin bugeja matkan varrella.
  • Jin näytti tuottavan miekalla vahinkoa, vaikka en painanut mitään nappia eikä mitään animointia näkynyt. Rupesi vain kuulumaan miekan sivallusääntä silloin tällöin, ja kun olin hepan vieressä, siitä lähti veriläiskät merkiksi että "sivalsin" heppaa. Erittäin omituinen.
  • Jinin kädet jumittuivat kiinni keskiruumiiseen ja vain ranteet liikkuivat. Miekan heiluttelu oli ihan huvittavan näköistä tuossa asennossa.
  • Jonkin tehtävän cutscene jumittui valkoiseen ruutuun.
Näistä kaikista on päässyt eroon pelin restarttaamalla.
 
70 tuntia itsellä takana peliä eikä yhtäkään maininnan arvoista bugia tullut vastaan. Julkkarimallin pleikkarilla pelaan.
 
Itsellä on tullut vastaan ehkä kolme kertaa sellainen bugi, että vihollisjoukkiosta yksi tai kaksi hermannia on eksynyt joukosta ja seisoo tumput suorana jossain kauempana. Ellei koko vihollisjengiä saa hengiltä, niin pelitilanne ei välttämättä etene tai panttivankia ei saa vapautettua. Pari kertaa joutunut etsimään hetken näitä karkulaisia.
 
Nyt on vähän enemmän tullut pelattua, ja kyllähän tämä maistuu. Matkailijan puvulla viitta hulmuten ja olkihatulla tuntee itsensä joksikin Japanin Clint Eastwoodiksi. Ja kun on tullut avattua uusia skillejä ja talismaaneja mitkä buustaa jotain ominaisuuksia, niin combat sujuu jo paljon paremmin. Mutta jos iso röykkiö kimpussa, niin kyllä siinä saa ihan keskittyä ettei tule nokkaan.

Pari asiaa mitkä kuitenkin vaivaa. Sivutehtävien dialogikohtaukset. Nää on ihan samanlaisia kuin AC: Originissa, tylsiä katsella ja monotoniset kamerakulmat. Miten näitä ei osata tehdä yhtään kiinnostavimmiksi. Panostaisivat edes sen verran kasvoanimaatioihin, että näitä dialogeja voisi näyttää samasta kuvakulmasta kuin esim. Witcher 3:ssä. Oikeasti ei noihin jaksa edes keskittyä kun niin tylsää katsottavaa.

Toinen asia johtuu täysin RDR2:sta, siinä pelissä ehtinyt jo tottua todella hyviin animaatioihin, niin tuntuu vähän köyhältä että tässä pelissä ei tavaroiden ja kasvien noukkimiseen ole minkäänlaista animaatiota. Eikä ole niin paljon yksityiskohtia. Tietty epäreilua verrata Rockstariin, satojen miljoonien arvoiseen pelifirmaan, mutta kyllähän tuo immersiota vähän syö.

Ja itse en oikein tykkää tuosta kuinka löydät jotain juttuja jos seuraat kettuja tai lintuja, ainakin minusta tämä vie vähän iloa maailman tutkimisesta ja paikkojen löytämisestä. Ja tuntuu että olisin lähinnä jossain opastetulla huvipuistoajelulla. Itse en jaksa enää seurata laululintuja jos niitä hyppii ruudulle.

Ja lopuksi vihollisilta saatavat lootit on aika tylsiä.

Mutta graafisesti tämä on oikein hieno ja kaunista silmäkarkkia. Tunnelmaltaan myös hyvä. Eilen suoritin tehtävän missä sai jonkun mystisen miekaniskun ja piti kaksintaistella toista samuraita vastaan ja salamat löi pisin taistelukenttää. :tup:

En ihmettele että peli on Japanissa loppuun myyty, kyllä tämä ehdottomasti hyvä peli on, ei kuitenkaan omassa listassani sijoitu aivan kärkeen. En kuitenkaan ihmettelisi enkä väheksyisi jos tämä voittaisi vuoden peli-palkinnon. Tulee todennäköisesti kilpailemaan siitä Cyberpunkin kanssa. Ja ehkä Last of Us 2:n. Mahtaakohan myös ensi kesällä lomamatkat Tsushimaan nousta suosioon.
 
Itsellä on tullut vastaan ehkä kolme kertaa sellainen bugi, että vihollisjoukkiosta yksi tai kaksi hermannia on eksynyt joukosta ja seisoo tumput suorana jossain kauempana. Ellei koko vihollisjengiä saa hengiltä, niin pelitilanne ei välttämättä etene tai panttivankia ei saa vapautettua. Pari kertaa joutunut etsimään hetken näitä karkulaisia.

Joo tätä käynyt itsellänikin nyt pariin otteeseen. Yhdessäkin tarinatehtävän battlessa tovi jos toinenkin tuli taistelutannerta ympäri juostua kun ei pelitilanne edennyt minnekään, mutta ketään ei kuitenkaan näkynyt missään. Lopulta sitten tajusin kuuntelutilassa skannailla ympäristöä ja mongolikoirahan siellä oli seinän viereen jäätynyt. Ei hyökkinyt päälle vaikka ihan vierestä olin usein juossut.
 
Toinen asia johtuu täysin RDR2:sta, siinä pelissä ehtinyt jo tottua todella hyviin animaatioihin, niin tuntuu vähän köyhältä että tässä pelissä ei tavaroiden ja kasvien noukkimiseen ole minkäänlaista animaatiota. Eikä ole niin paljon yksityiskohtia. Tietty epäreilua verrata Rockstariin, satojen miljoonien arvoiseen pelifirmaan, mutta kyllähän tuo immersiota vähän syö.
Luojan kiitos, että eivät menneet tuolle tasolle ja pelaamista hidastavia animaatioita ei pahemmin ole. Todella puuduttavaa RDR2:ssa kun suurin osa ajasta menee hitaiden ja turhien animaatioiden tuijottamiseen. RDR2 jäi puhtaasti kesken sen takia kun pelaamisesta on tehty todella kankeaa ja hidasta. Enemmän sitä immersiota syö kun joutuu tuijottelemaan turhia animaaioita koko ajan ja jotka ovat todella pitkiä ja ei ole mahdollisuutta skipata niitä.
 
Luojan kiitos, että eivät menneet tuolle tasolle ja pelaamista hidastavia animaatioita ei pahemmin ole. Todella puuduttavaa RDR2:ssa kun suurin osa ajasta menee hitaiden ja turhien animaatioiden tuijottamiseen. RDR2 jäi puhtaasti kesken sen takia kun pelaamisesta on tehty todella kankeaa ja hidasta. Enemmän sitä immersiota syö kun joutuu tuijottelemaan turhia animaaioita koko ajan ja jotka ovat todella pitkiä ja ei ole mahdollisuutta skipata niitä.
Juu ekalla kerralla vielä ok, mutta sama eläin/kasvi uusiksi niin juuri Tsushiman tyyliin kiitos. Pelkästään tuolla tämän pelin läpipeluuaikaan saisi lykätä 160h extraa. :D
 
Juu ekalla kerralla vielä ok, mutta sama eläin/kasvi uusiksi niin juuri Tsushiman tyyliin kiitos. Pelkästään tuolla tämän pelin läpipeluuaikaan saisi lykätä 160h extraa. :D
RDR1:n kanssa jo tuskastutti hyvin nopeasti ne eläimen nylkemis animaatiot kun yritti varusteita päivitellä. Onneksi tuo oli lähinnä ainoa rasite RDR1:n osalta, mutta kakkonen vetää kaiken niin överiksi että pelaamisesta on tehty jo tuskastuttavan hidasta. Alun intron jälkeen into lopahti hyvin nopeasti kankeahkon pelaamisen vuoksi, kun yritetty vetää kaikki tietyiltä osin niin realistiseksi kuin vain voi. Todella hauskaa kun yhteen tehtävään kuluu lähemmäs viitisen minuuttia katsellessa laatikoiden ja kaappien avaamis ja sulkemis animaatioita.
 
Luojan kiitos, että eivät menneet tuolle tasolle ja pelaamista hidastavia animaatioita ei pahemmin ole. Todella puuduttavaa RDR2:ssa kun suurin osa ajasta menee hitaiden ja turhien animaatioiden tuijottamiseen. RDR2 jäi puhtaasti kesken sen takia kun pelaamisesta on tehty todella kankeaa ja hidasta. Enemmän sitä immersiota syö kun joutuu tuijottelemaan turhia animaaioita koko ajan ja jotka ovat todella pitkiä ja ei ole mahdollisuutta skipata niitä.
Täytyy kompata. Tekee pelaamisesta huomattavasti miellyttävempää, kun kamat saa napattua silmänräpäyksessä vaikka 1m päästä ja vaikka ratsailta, versus että pitää mennä ihan tavaran kohdalle ja katsoa se animaatio.
 
Onko tässä mahdollista saada suunnilleen kaikki kykypuut täyteen pisteitä, vai loppuuko tarina/tekeminen sitä ennen? Ilmeisesti mahdollisuutta niiden pojojen resetointiin ei ole :hmm:
 
Muutama kuvakaappaus eiliseltä pelipäivältä. Kyllä noissa maisemissa on tullut viihdyttyä, jo lähes 50 tuntia.

Ed33nyXXoAEVXuK


Ed34ACVWAAA-ZdB


Ed34X_MXsAA_vIQ



Onko tässä mahdollista saada suunnilleen kaikki kykypuut täyteen pisteitä, vai loppuuko tarina/tekeminen sitä ennen? Ilmeisesti mahdollisuutta niiden pojojen resetointiin ei ole :hmm:

Todennäköisesti saa kaikki täyteen. Itse sitten määrittelee missä järjestyksessä.
 
Onko tässä mahdollista saada suunnilleen kaikki kykypuut täyteen pisteitä, vai loppuuko tarina/tekeminen sitä ennen? Ilmeisesti mahdollisuutta niiden pojojen resetointiin ei ole :hmm:
Saa kaikki ja vielä yhden ylimääräisenkin jos tekee aivan kaiken.
EDIT: Korjaan vielä kun muistui, tosiaan Digital Deluxe Editionin mukana tuli 1 skilli piste joten tuosta varmaan johtuu tuo yksi ylimääräinen, eli jos kaiken tekee saa juuri kaiken avattua.
 
Viimeksi muokattu:
nko tässä mahdollista saada suunnilleen kaikki kykypuut täyteen pisteitä, vai loppuuko tarina/tekeminen sitä ennen? Ilmeisesti mahdollisuutta niiden pojojen resetointiin ei ole
Saa ja hyvissä ajoin ennen pelin loppua. Itsellä on viimeinen alue vielä puoliksi tutkimatta ja nyt jo on kaikki skillit auki ja mainekkin on jo tapissa.
 
Tuo on aina jotenkin tympeää, että koko puu on täynnä jo hyvissä ajoin ennen loppua. Itse haluaisin muutenkin ettei voisi edes täyteen saada.

Peliä en ole vielä ostanut.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 752
Viestejä
4 494 913
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Oliverr

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom