Ghost of Tsushima (PS4/PS5&PC)

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 299
ghost-test-logo-11nov19


1200-luvulla mongolivaltakunta on ehtinyt tuhota kokonaisia kansakuntia idän valloitusretkellään. Tsushiman saari on viimeinen linnake Japanin pääsaaren ja mongolien massiivisen laivaston välissä. Laivastoa johtaa armoton ja viekas kenraali Khotun Khan.
Kun saari liekehtii mongolien ensimmäisen hyökkäyksen jälkimainingeissa, samuraisoturi Jin Sakain klaanin pääluku alkaa käydä vähiin. Hän on päättänyt suojella kansaansa ja vallata kotinsa takaisin hinnalla millä hyvänsä. Hänen on hylättävä perinteet, jotka ovat tehneet hänestä soturin, kuljettava aaveen polkua ja vapautettava Tsushima epätavallisen sodan keinoin.

ghost-of-tsushima-screenshot-02-ps4-02mar20-en-us
ghost-of-tsushima-screenshot-05-ps4-02mar20-en-us

Lopuksi vielä hetki sitten julkistettu 18 minuuttia gameplaytä:​


Aika jumalpeliltähän tämä vaikuttaa, sopivasti juuri generaation lopuksi.​
 
Näyttää kyllä perus open world kliseeltä ala Assasins Creed, RDR2. Videostakin käy ilmi core gameplay. Vapauta kylä, avaa vista ja saat fast travel paikan, vapauta seuraava kylä. En näe mitään mullistavaa, paitsi grafiikat varsin hyvä PS4:lle. Varmasti tulee pelattua Assasins Creed fanina, jahka saa tarpeeksi halpaan hintaan PS5ella ja 60 fps. PS4 Prollani en viitsi mitään 30 fps action peliä pelata, liian tuskasta.
 
Näyttää kyllä perus open world kliseeltä ala Assasins Creed, RDR2. Videostakin käy ilmi core gameplay. Vapauta kylä, avaa vista ja saat fast travel paikan, vapauta seuraava kylä. En näe mitään mullistavaa, paitsi grafiikat varsin hyvä PS4:lle. Varmasti tulee pelattua Assasins Creed fanina, jahka saa tarpeeksi halpaan hintaan PS5ella ja 60 fps. PS4 Prollani en viitsi mitään 30 fps action peliä pelata, liian tuskasta.

Itse en näe, että joka pelin on tuottava jotain mullistavaa pöydälle että sitä kehtaa kehua. Enemmän minussa herätti ihmettystä tuo tappelu mekaniikka, vaikka videota vain nopeasti vilkaisin. Odotellaan vaan mongolit hyökkää vuorottellen ja sitten painastaan parry nappia, ja se on siinä.
 
Itse en näe, että joka pelin on tuottava jotain mullistavaa pöydälle että sitä kehtaa kehua. Enemmän minussa herätti ihmettystä tuo tappelu mekaniikka, vaikka videota vain nopeasti vilkaisin. Odotellaan vaan mongolit hyökkää vuorottellen ja sitten painastaan parry nappia, ja se on siinä.

No tuo taistelumekaniikkahan on pöllitty suoraan vanhoista Assassins Creedeistä. :lol:

Komialle näyttää kyllä.
 
No tuo taistelumekaniikkahan on pöllitty suoraan vanhoista Assassins Creedeistä. :lol:

Komialle näyttää kyllä.
Monihan on tosiaan kaipaillut jo tuota vanhojen Assassins Creedien combattia, vain ykkösen pelanneena ja siitä tykänneenä eiköhän tämä tappelun osalta ainakin miellytä.
Visuaalinen puoli saa kuolan valumaan :drool:
 
Gameplay-video jätti aika kylmäksi, vaikka oikein nätti peli onkin. Taistelumekaniikka ja pelin kulku ei vaan iskenyt. Tulee väkisinkin verrattua tätä viime vuoden parhaaseen peliin Sekiroon, jonka päihittäminen vaatii melkoisesti. :cigar2:
 
Toivon totisesti ettei tule liian Assassin's Creed / Far Cry -kopio mekaniikoiltaan, jumalattoman hyvältä muuten näyttää ja aihekin kiinnostaa. Kyllähän tää ostoon menee.

Toi 'tuuli' opastajana seuraavaan paikkaan on toisaalta ihan kiva idea, mutta sitten pitää kysyä miksi yleensä mitään opastimia tarvitaan? Ei se nyt liian vaikea pitäisi olla löytää paikkoja tuolta?
 
Yllättävän vähän vaatii kiintolevytilaa jos 50gb ilmoitetaan jenkkien storessa pelin kooksi.
 
Paljon Infamous-pelit vie tilaa PS4:sella? Luulisi että tämä ainakin tuplasti enemmän veisi.
 
Toivon totisesti ettei tule liian Assassin's Creed / Far Cry -kopio mekaniikoiltaan, jumalattoman hyvältä muuten näyttää ja aihekin kiinnostaa. Kyllähän tää ostoon menee.

Toi 'tuuli' opastajana seuraavaan paikkaan on toisaalta ihan kiva idea, mutta sitten pitää kysyä miksi yleensä mitään opastimia tarvitaan? Ei se nyt liian vaikea pitäisi olla löytää paikkoja tuolta?
Jep, peli on ilmeisesti aika lailla suunniteltu niin, että ei tarvitse opastimia, mutta tuo mekaniikka lienee lisätty kaiken varalta turistipelaajille, ja onkin aika kiva vaihtoehtoinen ominaisuus.

Toivottavasti pelaajat saavat karsia noita eri avustimia minimiin valikon kautta. Esim. itse haluaisin pois bambujen hohteen, mikä pistää vähän ikävästi silmiin noin muuten kauniissa pelissä.
 
Yllättävän vähän vaatii kiintolevytilaa jos 50gb ilmoitetaan jenkkien storessa pelin kooksi.
Nykyään peleistä tehdään tahallaan "isoja" kun se antaa kuvan että pelissä olisi paljon tavaraa tai pelattavaa. Se ei pidä paikkaansa.
 
Jep, peli on ilmeisesti aika lailla suunniteltu niin, että ei tarvitse opastimia, mutta tuo mekaniikka lienee lisätty kaiken varalta turistipelaajille, ja onkin aika kiva vaihtoehtoinen ominaisuus.

Toivottavasti pelaajat saavat karsia noita eri avustimia minimiin valikon kautta. Esim. itse haluaisin pois bambujen hohteen, mikä pistää vähän ikävästi silmiin noin muuten kauniissa pelissä.
Juuri tänään tulleesta haastattelusta:
We can reduce the shine effect on the items that we can pick up. He made a comparison with Red Ded Redemption which is for him a good and beautiful game but for Ghost of Tsushima they wanted the game to be pleasant as possible to play without having too many superfluous animations which break the rhythm and that is why Jin can pick up items on his horse.
 
Se on varmaan sitten katsojan silmässä, minusta upeat Japanin maisemat ja samuraimeininki näytti sen verran kiinnostavalta, että ennakkotilaus on päällä. Uskoisin miekkailumekanismienkin olevan karvan verran monipuolisempia kuin Assassiineissa. Tätä olen odottanu enemmän kuin TLOU2:sta edes spoilaamatta.

Kai nää 3. perspektiivin pelit on sitten kaikki kopioita toisistaan, jos sillä silmällä katsoo?
 
Kyllähän tästä näkee heti että taistelusysteemi on parempi kuin uusissa Assassins Creedeissä. Veikkaan että myös pelattavuus on samalla tasolla muiden Sonyn pelien kanssa, Sonyn peleissä tuntuma hahmoon on yleensä todella hyvä.

Ainut mikä itseä mietityttää on maisemat, että onko niissä tarpeeksi vaihtelua.
 
Jos ei muuta, niin musiikit ja visuaalinen ilme vaikuttaa oikein hyvältä.



Toivottavasti päätarinan ohella sivutarinoihin on panostettu ja pääsee kunnolla tutustumaan saaren muihin asukkeihin.
 
No missä muussa pelissä sitten on 1: samurai-aihe, 2: avoin maailma, 3: julmetun hienot grafiikat, 4: omanlaisensa miekkailutekniikat, 5) realistinen (ellei jopa semihistoriallinen) maailma ilman örkkejä ja muuta fantsua? Joo liikaa on tämänkaltaisia pelejä.

EDIT: Tai sanotaan ainakin, ettei toistaiseksi ole tullut mitään fantasiahommia trailereissa. Olen kovin pettynyt, jos tulee. Mun mielestä Nioh ja Sekiro on kyllä ihan tarpeeksi sitä lajia.
 
Viimeksi muokattu:
Joo ei tule samanlaista peliä heti mieleen. Siksi ennakkotilasin jo pelin. Tlou 2 lisäksi ainut peli minkä olen ennakkotilannut pitkään aikaan. Se ei pettänyt ja toivottavasti ei tämäkään.
 
Joo ei tule samanlaista peliä heti mieleen. Siksi ennakkotilasin jo pelin. Tlou 2 lisäksi ainut peli minkä olen ennakkotilannut pitkään aikaan. Se ei pettänyt ja toivottavasti ei tämäkään.
No itse pelihän on kuin kopio Assassin's Creed peleistä mutta vain laitettu tonne samurai ympäristöön

 
Odysseyssahan pelattavuus toimi joten jos peli on samalla tasolla niin ei ole ainakaan valittamista.
Tässä toisin ei pysty varmaan hyppää kalliolta alas ilman vahingoa tai kipeämään vaikka mistä, tässä toisin näyttää olevan joku naru apuna
 
Tuo kopio puhe on täysin naurettavaa kun puhutaan videopeleistä, kaikki saman genren pelit ovat yleensä jonkinasteisia kopioita toisistaan.
 
Ihan sama mitä peliä muistuttaa, mutta kyllä tämä minua kiinnostaa huomattavasti enemmän kuin Assassin's Creedit.
 
Tuskin peli tästä mihinkään muuttuu


Edelleen eiköhän saman genren pelit muistuta toisiaan jonkin verran. Ja veikkaan että taistelu tässä on vähän enemmän realismin suuntaan kuin Odysseyssa tai muissakaan bugisoftin peleissä. Ja muutenki pelattavuus on aika erinäköisiä.

Mutta sen näkee sitten tosiaan kun itte on päässyt pelaa. Voin toki olla väärässä ja tämä on samaa copypastea kuin AC:t.
 
Itse olen odottanut pitkän aikaa että Ubisoft olisi tehnyt Aasiaan sijoittuvan kunnollisen AC:n, mutta kun eivät saa mitään aikaiseksi siltä suunnalta niin otetaan tämä sitten ilolla vastaan. Ja hyvältähän tämä vaikuttaa ensisilmäysten perusteella eikä todellakaan haittaa vaikka kuinka apinoisivat AC:ta.
 
No missä muussa pelissä sitten on 1: samurai-aihe, 2: avoin maailma, 3: julmetun hienot grafiikat, 4: omanlaisensa miekkailutekniikat, 5) realistinen (ellei jopa semihistoriallinen) maailma ilman örkkejä ja muuta fantsua? Joo liikaa on tämänkaltaisia pelejä.

EDIT: Tai sanotaan ainakin, ettei toistaiseksi ole tullut mitään fantasiahommia trailereissa. Olen kovin pettynyt, jos tulee. Mun mielestä Nioh ja Sekiro on kyllä ihan tarpeeksi sitä lajia.
Sanoin tämän kaltaista, en tismalleen samanlaista..
No itse pelihän on kuin kopio Assassin's Creed peleistä mutta vain laitettu tonne samurai ympäristöön
Valitettavasti tämä tulee ensimmäisenä mieleen. Joillekin se on toki hyvä asia, jos tykkäävät näistä uusimmista AC:stä.
 
Taistelu näyttää hyvältä. Videossa kolmas vihollisen isku olisi tappanut, ellei olisi kierinyt pois tilanteesta, joten vaikeustaso näyttää olevan kohdallaan. Selkää ei voi jättää paljaaksi vihuille ja on kohdattava ne niin, ettei itse jää mottiin. Myös kiva, että on neljä erilaista taisteluasentoa. Tämä samurai-taistelu näyttää hauskemmalta kuin ghostina, sillä vihujen AI näyttää vähän pöhköltä niissä stealth-osuuksissa, mitä on näytetty.

 
Tässä on Pro:lla performance mode, mutta vielä ei ole tietoa että tähtääkö se 60fps, Horizonin performance mode tähtäsi lukittuun 30fps että on tuokin mahdollista, tosin näiden edellinen peli InFamous pyöri performance tilassa lukitsemattomalla ruudunpäivityksellä.

 
17:00 rävähtää arvostelut tiskiin, jos tulee semmoista 8-10 niin taitaa olla pakko-ostos.
 
Pitkästä aikaa kiinnostava ps4 exclu, menee ostoon. Uudet kuulokkeetkin hommattu niin ei haittaa kun konsoli huutaa kuin viimestä päivää.
 
Näiden edelliset pelit InFamous Second Son ja First Light eivät olleet mitään huikeita arvostelumenestyksiä, mitä niitä itse pelasin niin ihan ok pelejä.
Jos tämä ei ole kunnollinen arvostelumenestys niin ostan käytettynä vähän myöhemmin.
 

84 keskiarvo
 
Kuulostaa vähän siltä, että vaikea vaikeustaso voi olla nautittavampi tapa pelata tämä. Ostoon menee.
 
Tuon on kyllä omasta mielestä hyvä että tässä ei ole mitään leveleitä tyyliin uudet Assassins Creedit, meni melko pahasti Odysseyssa hermot siihen pakolliseen grindaamiseen, kyllä tämmöiset pelit pitää pystyä pelaamaan läpi ilman grindausta. Pitää varmaan käydä hakemassa perjantaina Gigantista tai Powerista 54,95€
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 522
Viestejä
4 539 186
Jäsenet
74 817
Uusin jäsen
pepponen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom