Generation Zero (PC, PS4, XOne) julkaisu 2019

Hyvin, hyvin yksipuoleinen avoimen maailman toimintapeli. Alpine unrest DLCtä ei tullut pelattua, mutta emopeli itsessään oli nähty jo noin tunnin jälkeen. Mutta kyllä siitä sai kaverin kanssa sellaisen kevyehkön rupattelupelin.
 
miten se nyt ottaa. itte tykkäsin hyvin pitkälle. Tunnelmallinen hieno uniikki peli. Immersio oli vahvaa. kunnes pelin kesto tuottaa harmaita. mutta en ole viime aikoina pelannut muitakaan pelejä läpi joten tämä on ehkä oma ongelmani, kun tylsistyy nopeammin kun se +50h vaadittavat että peli olisi koluttu täysin läpi. Kenttä on todella laaja mikä tosin vaikuttaa se että omien jalkojen lisäksi vain polkupyörä on matkantekovälineenä.
Devaajat on akiitivisesti päivitellyt peliä siitä plussaa.

omaan kokemukseeni vaikutti voimakkaasti kun pelasin ns open tilassa ja pari pro pelaajaa tuli mukaan auttamaan menoa ja antoivat sitten aika alussa ns parhaimmat kaikki aseet.. alkuu se oli jee mutta sehän pilasi sen kokemuksen aikalailla kun ei ollut enään mitään mieltä löytää muita aseita taikka päivitellä olemassa olevia =F joten suosittelen älä ota vastaan lahjuksia. Koe se miten se on suunniteltu koettavaksi.
 
Mites pelaajien mukaan tilanne 2024? Ilmeisesti pätchiä ja sisältöä on tullut reilusti ja devaajat kehittäneet peliä aktiivisesti?
Kaipais kaverin kanssa uutta cooppia ja tää ei saanu kovin mairittelevia arvosteluja ilmestyessään, mutta mitä videoita kattonu niin kyllä porukka vissiin nykyään ihan pelailee vielä..

Eipä tää tosin hinnallakaan ole pilattu mutta kuitenkin..
 
Kai sen jaksaa cooppina plätkytellä läpi, neljänkin hengen voimin onnistuu. Yksinpelinä oli aika puuduttava.
 
Itse en ole pelannut vuosiin, pelasin lähinnä yksin jonkut vajaat 200h. Päästoorin ja sen karttaa laajentavan lisärin pelasin läpi, mutta en ole nyttemin tutkinut peliä ja näitä viime vuosien uusia sisältöjä.

Oli ehdottomasti lempipelini silloin julkaisun jälkeen, tykkäsin tuosta 80-luvun Ruotsista ihan simona.
Ja Rivals-päivityksenkin jälkeen juoksin vaan Farmlandsia ympäri farmaten ja levuttaen niitä vihuja. :D
 
Itse en ole pelannut vuosiin, pelasin lähinnä yksin jonkut vajaat 200h. Päästoorin ja sen karttaa laajentavan lisärin pelasin läpi, mutta en ole nyttemin tutkinut peliä ja näitä viime vuosien uusia sisältöjä.

Oli ehdottomasti lempipelini silloin julkaisun jälkeen, tykkäsin tuosta 80-luvun Ruotsista ihan simona.
Ja Rivals-päivityksenkin jälkeen juoksin vaan Farmlandsia ympäri farmaten ja levuttaen niitä vihuja. :D
Mitkäs noista on ns. peliä laajentavia lisäreitä? Nyt ostanu alesta noita asepäivityksiä ja jotain vastaavia.
 
Mitkäs noista on ns. peliä laajentavia lisäreitä? Nyt ostanu alesta noita asepäivityksiä ja jotain vastaavia.
Alpine Unrest laajentaa pelialuetta sinne yhteen saareen. Sielläkin oli oma stoorinsa, ja uusia vihollisia.
Niitä vihhollisia sitten kyllä spawnaili mun mielestä sen jälkeen muuallekkin, mutten ole 100% varma.

Tai "uusia vihollisia", uudet variantit ainakin Hunterista ja Tankista. Ne Alpine Unrestin Hunterit oli muistaakseni yksiä kusipäitä.
 
Alpine Unrest laajentaa pelialuetta sinne yhteen saareen. Sielläkin oli oma stoorinsa, ja uusia vihollisia.
Niitä vihhollisia sitten kyllä spawnaili mun mielestä sen jälkeen muuallekkin, mutten ole 100% varma.

Tai "uusia vihollisia", uudet variantit ainakin Hunterista ja Tankista. Ne Alpine Unrestin Hunterit oli muistaakseni yksiä kusipäitä.
Kiitos! Pitää nappaa alesta!
 
On tullut pelailtua vuodesta 2020 tätä säännöllisin väliajoin. Kerran soolona läpi ja toisen kerran cooppina porukalla. Kolmatta kertaa pojan kanssa aloteltu myöskin. Pelin tunnelma on omaa luokkaansa. Ehkä näin kasarilla syntyneenä tuosta tunnelmasta jotenki saa hitusen enemmän irti ja samoiten maisemat ovat hyvin kotoisan oloisat, vaikka Ruotsissa viiletetäänkin. Simppeli pelihän tämä kyllä on, mutta jo ihan tunnelman takia haluan säännöllisesti palata tämän pelin pariin. Syksyn öisissä metsissä kuun loisteessa juostessa syntikan melodian sekä robottien askelluksen kaikuessa taustalla paikalla olon tuntu on käsin kosketeltavissa. Nythän on kaiketi vielä tulossa viimeinen iso päivitys tähän, jossa ilmaseksi on tulossa tarinaakin lisää sekä uutta aluetta tutkittavaksi.
 
  • Tykkää
Reactions: PCB
Ihan mukavalta peliltä vaikkuttaa näin muutaman tunnin jälkeen.
Muutamia harmituksia tuossa on mistä huomaa että ei ole ihan niiden suurimpien pelitalojen tuotoksia..

Aseiden luodit ja lisäosat on hankalia. Ei oikein tahdo tietää mikä menee mihinkin ja mikä luoti menee mihinkin aseeseen ja mikä tekee millekkin eniten vahinko ja miksi, kun tässä vissiin kuitenkin kaikki on robotteja niin luulis että panssariluodit olis parhaita. Mutta sitten sulla on hollow pointeja ja full metal jacketteja.. mikähän niiden ero on kun ammutaan robottia..? Kunpi on parempi ja kenelle kun ei oikein mielestäni oikein selitetä.

Seinien läpi voi lootata kamaa ja kytkimiä painaa. Vähän tappaa immersiota.

Tavarat, joita ei voi ottaa ellei juoni sitä käske. Aiheuttaa hämmennystä että näät avaimen pöydällä mutta et voi ottaa sitä. Juokset toiselle puolelle kaupunkia ja kuulet että hae avain pöydältä.. puuh.

Inventory järjestelmä on vähän huonosti tehty ja varsinainen suunnittelun kukkanen on että en muista yritinkö laittaa laatikkoo vai ottaa sieltä jotain niin siirty koko inventario kerralla laatikkoon ja takaisin ja kaikki ihan sekaisin.. muistaakseni tossa ei ollut edes mitään are you sure kohtaa vaan väärä nappi ja humps, sinne meni.

Kaikkia näppäimiä ei voi uudelleen bindata. Erimerkiks jos laitat numeroille jotain niin se luulee aina että haluat vaihtaa ottaa tavaran inventorypaikasta.. tai sitten ei.. pystyt bindaamaan numerot parille toiminnolle ilman varoitusta, mutta kirjain-näppäimiä et ja eritysen raivostuttavaa on että tuo ei anna vaihtaa sitä mutta ei myöskään kerro mitä näppäintä yritetään uudelleen bindata eikä myöskään missä toiminnossa se on jo käytössä. Vittumaista kun pelaa jollain muulla kuin näppiksellä tai perushiirellä niin konffaus on aika tuskaa. Mulla esmes hiiressä ympyrässä napit 1-8 ja koska numerot pystyi uudelleen bindaamaan toiselle toiminnolle niin oli melko hämmentynyt kun kaikki toimi päin vittua kun laitoit vaikka napille 2 (nro 2) asepyörän, niin tää sankari repii esille jonku medipäkin eikä asepyörää..

Pikkujuttuja mutta sellaisia joihin vaan pitää yrittää tottua..
 
Aseiden luodit ja lisäosat on hankalia. Ei oikein tahdo tietää mikä menee mihinkin ja mikä luoti menee mihinkin aseeseen ja mikä tekee millekkin eniten vahinko ja miksi, kun tässä vissiin kuitenkin kaikki on robotteja niin luulis että panssariluodit olis parhaita. Mutta sitten sulla on hollow pointeja ja full metal jacketteja.. mikähän niiden ero on kun ammutaan robottia..? Kunpi on parempi ja kenelle kun ei oikein mielestäni oikein selitetä.


Nyt, jos muistini vain minua oikein palvelee, niin panssariluodit, vai fmj:t, mitä ovatkaan, tuhoaa tehokkaimmin ne roponttien teräslevypanssarit, ja hollow point elektroniikan.
Mulla olikin rynnäkkökiväärissä fmj:tä jolla porasi niistä panssaroinnit paskaksi, ja sitten konepistooli jolla laski sarjaa sisuskaluihin ja siniset kipunat vain lentelivät.
Panssariluodeista en sitten nyt edes muista, minulla oli niitä ainakin käytössä experimental .50 norsupyssyssä, sehän oli yksi raidetykki ja porasi koko rahalla.
 
Olennaista on myös mihin ampuu, jokaisella robotilla on omat heikkoutensa.
 
Tätä tullut nyt pelattua noin 45h ja tasolla 17.

Tässä on sekä hyvää että huonoa.
Hyvää on yleinen tunnelma ja noin muuten meininki, mutta julmettua loottaamista koska resursseja menee joka asiaan hirveästi ja saa olla jatkuvasti tyhjäilemässä reppua. Ja äänet tässä on aivan loistavat.

Huonoa taas tuntuu olevan että tää on osittain liian vaikea huonolla tavalla. Vaikeus ei mitään, mutta tässä rupee sieppaamaan että kun linnaketta esim valtaa, tai ottaa niitä isoja robotteja hengiltä niin sitä pikkupaskaa ja vihollisia tulee niin saatanasti, joka sekin olis ihan jees, mutta kun nää perkeleet osaa piirittää eikä niitä pääse minnekkään karkuun. Juokset niin ne ampuu selkään ja se on kaks kolme osumaa ja vainaa. Ja tosiaan minnekkään ei pääse juokset jonnekkin kiven taakse niin ne ampuu raketeilla tai kaasulla ja taas mennään. Olis niin kiva vähän taktikoida ja koittaa eri tekniikoita mutta se menee aina silmittömäks räiskinnäks koska ei pääse minnekkään turvaan laittamaan medipäkkiä tai kenttäradiota maahan saatika vaihtamaan loadouttia kun kamat loppuu. Sitten juostaan ympyrää ja räiskitään silmittömästi, alkaa nopeasti puuduttamaan. Monta kertaa yrittäny eri taktiikoita ja konsteja mutta kun esim sähkönuolet loppuu niin ei mitään toivoa että ehtisit laittaa uutta tavaraa asepyörään.
Sniperillakin oon yrittäny mutta kun meet maate ja saat edes vähän tähtäitä oikeaan robsuun niin sieltä tulee jo rakettia tai kaasua tai vähintäänkin niitä pikkutickejä pomppimaan päälle ja siinähän taas sitten sniperilla yrtät niitä ja aseen vaihtaminen kestää niin kauan että turpaan tulee. Sitten menee taas ympyrän juoksemiseksi ja silmittömäks räiskinnäks. Aivan helvetin turhauttavaa tommonen. Pitäis vähintäänkin olla kaks asepyörää missä toisessa olis vaikka heitettävät ja erikoisjutut. Nyt on turhauttavaa yrittää kaikkea änkeä kahdeksaan slottiin koska kun rähinä alkaa niin niitä et voi vaihtaa tai täydentää.
Puhumattakaan siitä että companion ja kenttäradio on helvetin nirsoja siitä mihin niitä voi laittaa ja usein ne pitää laittaa asepyörään että ne pystyy laittamaan toimintaan ja henkihän siinä lähtee.

Toi on niinkuin sellaista turhauttavan vaikeeta kun ei taisteluussa voi niinkuin mitään muuta tehdä kun räiskiä ympäriinsä. Flarejen ja ilotulitteliden heitosta ei ole mitään iloa kun ne ei ketään kiinnosta mutta erityisesti toi että ei mihinkään pääse turvaan etkä voi juosta pois koska ne pikkupaskat seuraa ja ampuu selkään. Kiven taakse kun meet niin piirittää ja tulittaa joka suunnasta tai sitten vähintään kaasua ja pitää lähteä pois ja salamana tulee turpaan. Toi alkaa olla siinä rajoilla että onko toi enää kivaa..

E: ja ne helvetin medipäkikkien käyttö. Voi luoja että riipoo että ensin pitää ottaa medipäkki käteen ja sen jälkeen painaa napillia sen käyttö. Vittumaista kun juokset ja sähellä medipäkin kanssa ja juuri kun saat vähän voimaa niin takaata joku ampuu selkään ja se meni sitten siinä. Uutta medipäkkiä ja sama juttu. Taisteluissa menee aina se 20-30 medipäkkiä kun se on semmosta hiton kiireessä sähläämistä. Pitäis olla instaheal että yhdellä napilla saisi parantauduttua eikä tommosta härväämistä kun hektisessä taisteluissa rupeet medipäkin kanssa sähläämään.
 
Viimeksi muokattu:
Tätä tullut nyt pelattua noin 45h ja tasolla 17.
Onhan nuo taistelut joskus aika kinkkisiä, monet kerrat on saveja ladattu. Ja kyllä minä ainakin jouduin pakenemaan kauemmas suojaan useinkin.

Millä pelaat, PC:llä vai konsolilla? Mietin vaan noita kontrolleja, ainakin PC:llä ne ei ole iso ongelma. Yksi olennainen kysymys, onko sulla hallussa mihin pitää mitäkin robottia pyrkiä ampumaan ja millä aseilla/ammuksilla? Tuo on aika olennaista taistelussa.
 
Viimeksi muokattu:
Onhan nuo taistelut joskus aika kinkkisiä, monet kerrat on saveja ladattu. Ja kyllä minä ainakin jouduin pakenemaan kauemmas suojaan useinkin.

Millä pelaat, PC:llä vai konsolilla? Mietin vaan noita kontrolleja, ainakin PC:llä ne ei ole iso ongelma. Yksi olennainen kysymys, onko sulla hallussa mihin pitää mitäkin robottia pyrkiä ampumaan ja millä aseilla/ammuksilla? Tuo on aika olennainan taistelussa.
PCllä pelaan millä menet kauemmas suojaan ku ne paskat seuraa ja ampuu selkään.

Juu on hallussa mihin roboja pitää ampua ja millä, mutta varsinkin niiden isojen paskojen kanssa se on ihan turhaa kun saat yhden osuman josta ei ota mitään vahinkoa ja sitten on kaikki tuhat robottia viiden kilometrin säteellä kimpussa etkä saa mitään mahdollisuutta tehdä tähdättyjä laukauksia kun ei auta muuta kun juosta ympyrää koska jos pysähdyt niin sut otetaan salamana hengiltä ja jos otat medipäkin esille ja sitä mukaan kun käytät niitä niin selkään tulee osumia ja se on semmonen limbo että ei ole kivaa. Ja tosiaan kun minnekään et pääse suojaan tekemään mitään saatika tähtäämään esim sniperillä kun heti on paskiaisia kimpussa ja kaasua ja raketteja sataa.
 
Kyllähän noita kaikkia robotteja pääsee juoksemalla karkuun. Hunterit seuraa pisimmälle, mutta eivät nekään ikuisuuksiin. Taistelua ei tietenkään kannata aloittaa millään pellolla.
Vaikein on harvester, kun se synnyttää huntereita, se on aina paha rasti. Pudota vaikeustasoa väliaikaisesti, jos jäät jumiin. Tuotahan voi säätää lennosta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
265 345
Viestejä
4 597 051
Jäsenet
75 596
Uusin jäsen
maro889

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom