Generation Zero (PC, PS4, XOne) julkaisu 2019

Hyvin, hyvin yksipuoleinen avoimen maailman toimintapeli. Alpine unrest DLCtä ei tullut pelattua, mutta emopeli itsessään oli nähty jo noin tunnin jälkeen. Mutta kyllä siitä sai kaverin kanssa sellaisen kevyehkön rupattelupelin.
 
miten se nyt ottaa. itte tykkäsin hyvin pitkälle. Tunnelmallinen hieno uniikki peli. Immersio oli vahvaa. kunnes pelin kesto tuottaa harmaita. mutta en ole viime aikoina pelannut muitakaan pelejä läpi joten tämä on ehkä oma ongelmani, kun tylsistyy nopeammin kun se +50h vaadittavat että peli olisi koluttu täysin läpi. Kenttä on todella laaja mikä tosin vaikuttaa se että omien jalkojen lisäksi vain polkupyörä on matkantekovälineenä.
Devaajat on akiitivisesti päivitellyt peliä siitä plussaa.

omaan kokemukseeni vaikutti voimakkaasti kun pelasin ns open tilassa ja pari pro pelaajaa tuli mukaan auttamaan menoa ja antoivat sitten aika alussa ns parhaimmat kaikki aseet.. alkuu se oli jee mutta sehän pilasi sen kokemuksen aikalailla kun ei ollut enään mitään mieltä löytää muita aseita taikka päivitellä olemassa olevia =F joten suosittelen älä ota vastaan lahjuksia. Koe se miten se on suunniteltu koettavaksi.
 
Mites pelaajien mukaan tilanne 2024? Ilmeisesti pätchiä ja sisältöä on tullut reilusti ja devaajat kehittäneet peliä aktiivisesti?
Kaipais kaverin kanssa uutta cooppia ja tää ei saanu kovin mairittelevia arvosteluja ilmestyessään, mutta mitä videoita kattonu niin kyllä porukka vissiin nykyään ihan pelailee vielä..

Eipä tää tosin hinnallakaan ole pilattu mutta kuitenkin..
 
Kai sen jaksaa cooppina plätkytellä läpi, neljänkin hengen voimin onnistuu. Yksinpelinä oli aika puuduttava.
 
Itse en ole pelannut vuosiin, pelasin lähinnä yksin jonkut vajaat 200h. Päästoorin ja sen karttaa laajentavan lisärin pelasin läpi, mutta en ole nyttemin tutkinut peliä ja näitä viime vuosien uusia sisältöjä.

Oli ehdottomasti lempipelini silloin julkaisun jälkeen, tykkäsin tuosta 80-luvun Ruotsista ihan simona.
Ja Rivals-päivityksenkin jälkeen juoksin vaan Farmlandsia ympäri farmaten ja levuttaen niitä vihuja. :D
 
Itse en ole pelannut vuosiin, pelasin lähinnä yksin jonkut vajaat 200h. Päästoorin ja sen karttaa laajentavan lisärin pelasin läpi, mutta en ole nyttemin tutkinut peliä ja näitä viime vuosien uusia sisältöjä.

Oli ehdottomasti lempipelini silloin julkaisun jälkeen, tykkäsin tuosta 80-luvun Ruotsista ihan simona.
Ja Rivals-päivityksenkin jälkeen juoksin vaan Farmlandsia ympäri farmaten ja levuttaen niitä vihuja. :D
Mitkäs noista on ns. peliä laajentavia lisäreitä? Nyt ostanu alesta noita asepäivityksiä ja jotain vastaavia.
 
Mitkäs noista on ns. peliä laajentavia lisäreitä? Nyt ostanu alesta noita asepäivityksiä ja jotain vastaavia.
Alpine Unrest laajentaa pelialuetta sinne yhteen saareen. Sielläkin oli oma stoorinsa, ja uusia vihollisia.
Niitä vihhollisia sitten kyllä spawnaili mun mielestä sen jälkeen muuallekkin, mutten ole 100% varma.

Tai "uusia vihollisia", uudet variantit ainakin Hunterista ja Tankista. Ne Alpine Unrestin Hunterit oli muistaakseni yksiä kusipäitä.
 
Alpine Unrest laajentaa pelialuetta sinne yhteen saareen. Sielläkin oli oma stoorinsa, ja uusia vihollisia.
Niitä vihhollisia sitten kyllä spawnaili mun mielestä sen jälkeen muuallekkin, mutten ole 100% varma.

Tai "uusia vihollisia", uudet variantit ainakin Hunterista ja Tankista. Ne Alpine Unrestin Hunterit oli muistaakseni yksiä kusipäitä.
Kiitos! Pitää nappaa alesta!
 
On tullut pelailtua vuodesta 2020 tätä säännöllisin väliajoin. Kerran soolona läpi ja toisen kerran cooppina porukalla. Kolmatta kertaa pojan kanssa aloteltu myöskin. Pelin tunnelma on omaa luokkaansa. Ehkä näin kasarilla syntyneenä tuosta tunnelmasta jotenki saa hitusen enemmän irti ja samoiten maisemat ovat hyvin kotoisan oloisat, vaikka Ruotsissa viiletetäänkin. Simppeli pelihän tämä kyllä on, mutta jo ihan tunnelman takia haluan säännöllisesti palata tämän pelin pariin. Syksyn öisissä metsissä kuun loisteessa juostessa syntikan melodian sekä robottien askelluksen kaikuessa taustalla paikalla olon tuntu on käsin kosketeltavissa. Nythän on kaiketi vielä tulossa viimeinen iso päivitys tähän, jossa ilmaseksi on tulossa tarinaakin lisää sekä uutta aluetta tutkittavaksi.
 
  • Tykkää
Reactions: PCB
Ihan mukavalta peliltä vaikkuttaa näin muutaman tunnin jälkeen.
Muutamia harmituksia tuossa on mistä huomaa että ei ole ihan niiden suurimpien pelitalojen tuotoksia..

Aseiden luodit ja lisäosat on hankalia. Ei oikein tahdo tietää mikä menee mihinkin ja mikä luoti menee mihinkin aseeseen ja mikä tekee millekkin eniten vahinko ja miksi, kun tässä vissiin kuitenkin kaikki on robotteja niin luulis että panssariluodit olis parhaita. Mutta sitten sulla on hollow pointeja ja full metal jacketteja.. mikähän niiden ero on kun ammutaan robottia..? Kunpi on parempi ja kenelle kun ei oikein mielestäni oikein selitetä.

Seinien läpi voi lootata kamaa ja kytkimiä painaa. Vähän tappaa immersiota.

Tavarat, joita ei voi ottaa ellei juoni sitä käske. Aiheuttaa hämmennystä että näät avaimen pöydällä mutta et voi ottaa sitä. Juokset toiselle puolelle kaupunkia ja kuulet että hae avain pöydältä.. puuh.

Inventory järjestelmä on vähän huonosti tehty ja varsinainen suunnittelun kukkanen on että en muista yritinkö laittaa laatikkoo vai ottaa sieltä jotain niin siirty koko inventario kerralla laatikkoon ja takaisin ja kaikki ihan sekaisin.. muistaakseni tossa ei ollut edes mitään are you sure kohtaa vaan väärä nappi ja humps, sinne meni.

Kaikkia näppäimiä ei voi uudelleen bindata. Erimerkiks jos laitat numeroille jotain niin se luulee aina että haluat vaihtaa ottaa tavaran inventorypaikasta.. tai sitten ei.. pystyt bindaamaan numerot parille toiminnolle ilman varoitusta, mutta kirjain-näppäimiä et ja eritysen raivostuttavaa on että tuo ei anna vaihtaa sitä mutta ei myöskään kerro mitä näppäintä yritetään uudelleen bindata eikä myöskään missä toiminnossa se on jo käytössä. Vittumaista kun pelaa jollain muulla kuin näppiksellä tai perushiirellä niin konffaus on aika tuskaa. Mulla esmes hiiressä ympyrässä napit 1-8 ja koska numerot pystyi uudelleen bindaamaan toiselle toiminnolle niin oli melko hämmentynyt kun kaikki toimi päin vittua kun laitoit vaikka napille 2 (nro 2) asepyörän, niin tää sankari repii esille jonku medipäkin eikä asepyörää..

Pikkujuttuja mutta sellaisia joihin vaan pitää yrittää tottua..
 
Aseiden luodit ja lisäosat on hankalia. Ei oikein tahdo tietää mikä menee mihinkin ja mikä luoti menee mihinkin aseeseen ja mikä tekee millekkin eniten vahinko ja miksi, kun tässä vissiin kuitenkin kaikki on robotteja niin luulis että panssariluodit olis parhaita. Mutta sitten sulla on hollow pointeja ja full metal jacketteja.. mikähän niiden ero on kun ammutaan robottia..? Kunpi on parempi ja kenelle kun ei oikein mielestäni oikein selitetä.


Nyt, jos muistini vain minua oikein palvelee, niin panssariluodit, vai fmj:t, mitä ovatkaan, tuhoaa tehokkaimmin ne roponttien teräslevypanssarit, ja hollow point elektroniikan.
Mulla olikin rynnäkkökiväärissä fmj:tä jolla porasi niistä panssaroinnit paskaksi, ja sitten konepistooli jolla laski sarjaa sisuskaluihin ja siniset kipunat vain lentelivät.
Panssariluodeista en sitten nyt edes muista, minulla oli niitä ainakin käytössä experimental .50 norsupyssyssä, sehän oli yksi raidetykki ja porasi koko rahalla.
 
Olennaista on myös mihin ampuu, jokaisella robotilla on omat heikkoutensa.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 725
Viestejä
4 563 952
Jäsenet
75 013
Uusin jäsen
52375

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom