- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 85
Veden virtaukset vetävät myös ihmisen pinnan alle ja varsinkin paksussa panssarissa ei virtaavassa vedessä ole yhtään mitään mahdollisuuksia selvitä hengissä. Virtaukset kun eivät ole kaikki joen suuntaisia vaan virtauksia on joessa joka suuntaan, ylös ja alas kanssa, pyörteisinä.
Samaten jäiseen veteen tippuminen on varma kuolema. Varsinkin jos pää on pinnan alla noin kauan. Sieltä ei nouse hengissä kukaan. Omilla voimilla sieltä ei nouse kukaan, ja toistenkin nostamana on hengenlähtö varma. Puhumattakaan että selviäisi minuuttiakaan hengissä märät vaatteet päällä. Ellei ole huonosti kirjoitettu kohtaus ja plotarmor. Koko jääkohtauksen olisi muutenkin voinut välttää kun drogon olisi vähän puhaltanut lieskaa niitä walking deadeja kohti ja joni olisi vain hypännyt loharin selkään ja menox kohti uusia ennalta-arvattavia seikkailuja.. Mutta logiikka on kiellettyä...
Kaikki on vain huonosti kirjoitettu ja kaikki sarjan tapahtumat hajoavat heti täysin jos niitä yhtään pohtii ja aukoo miksi näin. Syitä ja seurauksia ei ole ollenkaan.
Esimerkiksi aikaisemmassa viestissäni erehdyin kehumaan sitä merenkulkija pahiksen feikkiä poiskävelyä. Mutta ei siinäkään koko kohtauksessa ole yhtään mitään järkeä. Jos cersei ja merenkulkija olivat jo ennakkoon päättäneet että nyt danyn kanssa käytävissä keskusteluissa merenkulkija pahiksen pitää keksiä joku tekosyy lähteä pakoon kesken kaiken niin miksi ihmeessä cersei sitten myös myöhemmin lähtisi kesken kaiken pois kun jonilta ei saanu haluamaansa vastausta? Koko tämän juonen ainoa tarkoitus oli saada cersei näyttämään heikolta jotta dany uskoisi että cersein kanssa sovittu aselepo tulee pitämään (samalla kun paha merenkulkija hakee kultaviitat ja tekee "yllätyshyökkäyksen" niillä). Eli Cersei halusi tämän aselevon, se on hänen koko juonensa ainoa tärkeä elementti! Mutta kesken kaiken lähteekin pois eikä aselepoa synny. ASELEPO OLI KOKO SAATANAN JUONEN AINOA TARKOITUS ja nyt cersei lähtee pois kesken kaiken kun kaikki oli menossa juuri niinkuin hän oli etukäteen halunnut. . Sitten myöhemmin tulee takasin ja ok, whatever.
Pinnallisesti ajateltuna yksi tapa miten koko kohtaus olisi järkevä on että merenkulkija pahis ihan aikuisten oikeasti lähti kotiinsa pelkäämään ja cersei vain esitti jaimelle että mernekulkija pahis lähti hakeen kultaviittoja. Mutta ei siinäkään ole järkeä koska miksi cersei valehtelisi jaimelle ihan turhan takia... ai niin valehtelihan sansakin jonille ihan turhan takia. Ehkä ensi jaksossa nähdään joku typerä cliffhangeri joka "selittää" kaiken.
Cersei olisi vain voinut istua siellä ja hyväksyä aselevon ja koko homma olisi siten ollut selvä. Ehkä tämäkin paskuus selittyy sitten kuitenkin huonolla käsikirjoituksella. Jotenkin piti saada tyrionille viestitettyä että cersei on raskaana. Ehkä kyseessä onkin poikalapsi ja cersei uhraa sen tenavan yön pahikselle ja hyvä vastaan paha disneytaistelu on täydellisesti valmisteltu kun vielä jaime loikkaa armeijoineen danyn puolelle.
Sarjan taso on ihan täyttä paskaa kun mitään asioita ei kestä enää pohtia. Lopulta vain huomaa että missään ei ole yhtään logiikkaa. Kaikki on vain huonosti käsikirjoitettuja kohtauksia jotka liittyvät toisiinsa lähinnä olemassa samassa jaksossa peräkkäin toisten kohtausten kanssa.
Samaten jäiseen veteen tippuminen on varma kuolema. Varsinkin jos pää on pinnan alla noin kauan. Sieltä ei nouse hengissä kukaan. Omilla voimilla sieltä ei nouse kukaan, ja toistenkin nostamana on hengenlähtö varma. Puhumattakaan että selviäisi minuuttiakaan hengissä märät vaatteet päällä. Ellei ole huonosti kirjoitettu kohtaus ja plotarmor. Koko jääkohtauksen olisi muutenkin voinut välttää kun drogon olisi vähän puhaltanut lieskaa niitä walking deadeja kohti ja joni olisi vain hypännyt loharin selkään ja menox kohti uusia ennalta-arvattavia seikkailuja.. Mutta logiikka on kiellettyä...
Kaikki on vain huonosti kirjoitettu ja kaikki sarjan tapahtumat hajoavat heti täysin jos niitä yhtään pohtii ja aukoo miksi näin. Syitä ja seurauksia ei ole ollenkaan.
Esimerkiksi aikaisemmassa viestissäni erehdyin kehumaan sitä merenkulkija pahiksen feikkiä poiskävelyä. Mutta ei siinäkään koko kohtauksessa ole yhtään mitään järkeä. Jos cersei ja merenkulkija olivat jo ennakkoon päättäneet että nyt danyn kanssa käytävissä keskusteluissa merenkulkija pahiksen pitää keksiä joku tekosyy lähteä pakoon kesken kaiken niin miksi ihmeessä cersei sitten myös myöhemmin lähtisi kesken kaiken pois kun jonilta ei saanu haluamaansa vastausta? Koko tämän juonen ainoa tarkoitus oli saada cersei näyttämään heikolta jotta dany uskoisi että cersein kanssa sovittu aselepo tulee pitämään (samalla kun paha merenkulkija hakee kultaviitat ja tekee "yllätyshyökkäyksen" niillä). Eli Cersei halusi tämän aselevon, se on hänen koko juonensa ainoa tärkeä elementti! Mutta kesken kaiken lähteekin pois eikä aselepoa synny. ASELEPO OLI KOKO SAATANAN JUONEN AINOA TARKOITUS ja nyt cersei lähtee pois kesken kaiken kun kaikki oli menossa juuri niinkuin hän oli etukäteen halunnut. . Sitten myöhemmin tulee takasin ja ok, whatever.
Pinnallisesti ajateltuna yksi tapa miten koko kohtaus olisi järkevä on että merenkulkija pahis ihan aikuisten oikeasti lähti kotiinsa pelkäämään ja cersei vain esitti jaimelle että mernekulkija pahis lähti hakeen kultaviittoja. Mutta ei siinäkään ole järkeä koska miksi cersei valehtelisi jaimelle ihan turhan takia... ai niin valehtelihan sansakin jonille ihan turhan takia. Ehkä ensi jaksossa nähdään joku typerä cliffhangeri joka "selittää" kaiken.
Cersei olisi vain voinut istua siellä ja hyväksyä aselevon ja koko homma olisi siten ollut selvä. Ehkä tämäkin paskuus selittyy sitten kuitenkin huonolla käsikirjoituksella. Jotenkin piti saada tyrionille viestitettyä että cersei on raskaana. Ehkä kyseessä onkin poikalapsi ja cersei uhraa sen tenavan yön pahikselle ja hyvä vastaan paha disneytaistelu on täydellisesti valmisteltu kun vielä jaime loikkaa armeijoineen danyn puolelle.
Sarjan taso on ihan täyttä paskaa kun mitään asioita ei kestä enää pohtia. Lopulta vain huomaa että missään ei ole yhtään logiikkaa. Kaikki on vain huonosti käsikirjoitettuja kohtauksia jotka liittyvät toisiinsa lähinnä olemassa samassa jaksossa peräkkäin toisten kohtausten kanssa.