Fysiikka, psyyke vai tekniikka mikä ratkaisee eniten tappelussa?

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
679
Bodaaja vastasi mulle, että oli lavastettu ettei thai äijä tiputa ykkösellä bodaria:)
Heh.
Tosiaan bodarit ei pärjää, räjähtävä voima suoran muodossa yleensä selvittää tilanteen. Nuo bodarit ja muut salilla maksimia vääntävät, ovat yleensä järkyttävän hitaita. Nyrkkeilyssä näkee, kuinka hidasta porukkaa, ja heiluttavat olkapäitä ennen iskua. Helppo lukea ja väistää/ torjua. Vastaiskulla tonttiin.
Ystävä aikoinaan treenasi tosissaan noita voimamieskisoja varten, 300 kiloa maasta ja 200 kiloa penkistä puhtaasti. Mutta kehässä ei mitään toivoa, helvetin hidas ja kankea.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 036
Ai miksi on?
Kadulla ei ole sääntöjä, jos "sucker punchilla" toinen tippuu, niin hävinnyt se on ja antaa aikaa poistua paikalta. Vaikka minkälainen Tyson vastassa niin kun aloitat lyömällä yläkoukun/ suoran pataan kunnolla niin voitat.
Toinen on että potkaisee polveen/ munille ensin ja sitten pasauttaa kunnolla päähän, melko varmasti toinen ei enää kykene vastaamaan.
Tappelu tarkoittaa 2 henkilöä jotka tappelee. Ei se ole tappelu että 1 henkilö vetää kadulla jotain yllättäen kuuppaan. Näin ainakin itse olen ymmärtänyt termin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
679
Tappelu tarkoittaa 2 henkilöä jotka tappelee. Ei se ole tappelu että 1 henkilö vetää kadulla jotain yllättäen kuuppaan. Näin ainakin itse olen ymmärtänyt termin.
Joo, mutta jos tappelija numero yksi pudottaa tappelija numero kakkosen ykkösellä, niin kait sekin tappelu on.
Siis jos tappelija numero yksi siis ei hyökkää ns. pyytämättä ja yllättäen vaan molemmat ovat valmistautuneet.
Kakkosen paskuutta vain on se, ykkösellä tonttiin ja kotia.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 036
Joo, mutta jos tappelija numero yksi pudottaa tappelija numero kakkosen ykkösellä, niin kait sekin tappelu on.
Siis jos tappelija numero yksi siis ei hyökkää ns. pyytämättä ja yllättäen vaan molemmat ovat valmistautuneet.
Kakkosen paskuutta vain on se, ykkösellä tonttiin ja kotia.
Ei se silloin ole enää sucker punch jos molemmat ovat jo ns. riisuneet hanskat ja alettu matsaamaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
679
Siis tilanteet voi lukea, jos tappelu näyttää välttämättömälle kannattaa olla aloitteellinen, ja lyödä ensin.
Silloin etuasema ja sama nyrkkeilyssä, kehässä kannattaa aloittaa aggressiivisesti,. saa toisen puolustusasemiin ja voi itse hallita.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 036
Siis tilanteet voi lukea, jos tappelu näyttää välttämättömälle kannattaa olla aloitteellinen, ja lyödä ensin.
Silloin etuasema ja sama nyrkkeilyssä, kehässä kannattaa aloittaa aggressiivisesti,. saa toisen puolustusasemiin ja voi itse hallita.
Tuo on aika ääriharvinainen tilanne että "näyttää välttämättömältä että tulee tappelu" ja poistuminen tilanteesta ei olisi mahdollista. Vähän kannattaa varmaan miettiä onko tuollaisella mentaliteetillä oikeasti itse syy siihen tappeluun. Lisäksi erittäin hyvät mahdollisuudet saada syyte pahoinpitelystä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
679
Ei se silloin ole enää sucker punch jos molemmat ovat jo ns. riisuneet hanskat ja alettu matsaamaan.
Joo tietysti näin.
Ja en siis kehoita ketään väkivaltaan, puhumalla/ karkuun juoksemalla yleensä pärjää.
Jos haluaa aggressioita purkaa, ja kokeilla niin aina kehässä.
Siellä on tilaa ja motivoitunut vastus, jos mielenkiintoa niin eikun kokeilemaan.
Aina parempi kuin tolloilla kadulla tai muuten.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
679
Tuo on aika ääriharvinainen tilanne että "näyttää välttämättömältä että tulee tappelu" ja poistuminen tilanteesta ei olisi mahdollista. Vähän kannattaa varmaan miettiä onko tuollaisella mentaliteetillä oikeasti itse syy siihen tappeluun. Lisäksi erittäin hyvät mahdollisuudet saada syyte pahoinpitelystä.
Aivan totta, karkuun juokseminen aina paras vaihtoehto jos mahdollista.
Puhuin teoreettisesti ketjun aiheeseen, en missään nimessä kannusta ketään väkivaltaan.
Jos haluaa kokeilla niin aina kehässä. Siellä on yhteiset säännöt ja motivoitunut vastustaja, ja hanskat!
Todellakin en siis suosittele tolloilemaan kadulla kenenkään. Syytteitä ja putkaa linnaa vankeutta semmoisille.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 264
Tuo on aika ääriharvinainen tilanne että "näyttää välttämättömältä että tulee tappelu" ja poistuminen tilanteesta ei olisi mahdollista. Vähän kannattaa varmaan miettiä onko tuollaisella mentaliteetillä oikeasti itse syy siihen tappeluun. Lisäksi erittäin hyvät mahdollisuudet saada syyte pahoinpitelystä.
Siinä vaiheessa kun toinen virittää sen snägäriheijarin, niin napsauttaa suoran leukaan. Toinen aloittaa, itse ehdit kuitenkin iskeä ensimäisen (ja viimeisen) napautuksen.

Toki pitäis varmaan olla aika terävä kamppailulajien taitaja, että osaa tuollaisen tempun tehdä. Itse en ole
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
679
Tuo on aika ääriharvinainen tilanne että "näyttää välttämättömältä että tulee tappelu" ja poistuminen tilanteesta ei olisi mahdollista. Vähän kannattaa varmaan miettiä onko tuollaisella mentaliteetillä oikeasti itse syy siihen tappeluun. Lisäksi erittäin hyvät mahdollisuudet saada syyte pahoinpitelystä.
Aikoinaan Turkissa kolme jannua yritti ryöstää minut. Kahdella ukolla oli puukko vielä apuna. Silloin katsoin oikeudekseni puolustaa itseäni, kun en karkuunkaan päässyt.
Mutta melko harvinainen tilanne, yleensä pääsee pakenemaan paikalta.
Silloin olin vielä nuori ja kunnossa.
En uskaltanut ilmoittaa poliisille, ajattelin että vielä minut ottavat kiinni.
Hölmöä sinänsä, jos en olisi pärjännyt niin olisin vielä saanut puukosta, ties miten olisi käynyt. Mutta vähän päissään, nuoruuden innossa vitutti, ja aattelin että nuo kusipäät ei ainakaan saa multa fyrkkaa.
Mutta normaalisti en suosittele, olen joutunut ryöstetyksi myös Ranskassa (Pariisissa), kannattaa antaa se lompakko suosiolla. Fyrkkaa saa aina lisää, ja passeja.
En siis suosittele väkivaltaan turvautumista missään tilanteessa.
Karkuun aina jos mahdollista, ja esim. ryöstön kohteeksi jos joutuu, niin kannattaa antaa lompakko ja fyrkat mitä on mukana, rahaa saa lisää ja vaikka passinkin saa uusittua.
Oma terveys kuitenkin tärkeintä, sitä ei saa välttämättä edes rahalla kuntoon.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
224
Kaikki riippuu niin tilanteesta ja siitä, kuinka pitkälle on valmis menemään, esim. puhkomaan silmiä tai viskaamaan kivellä naamaan. Sen verran sanoisin, että iso äijä, joka osaa vähääkään tapella, pistää kohtalaisestikin tappelevan pikkujätkän levyksi aika isolla todennäköisyydellä. Ja jos paskat valahtaa housuun heti kättelyssä, on etulyöntiasema kaverilla aikamoinen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 292
Se on kumma juttu, että tätä itsestäänselvyyttä ei kaikki tajua. Joskus toisella foorumilla krav magan alkeiskurssin selvittänyt oli sitä mieltä, että laittaa helposti kirveen kanssa päälle tulevan nippuun.
Saattaa hyvin olla, että joillekin asia on niin itsestäänselvä, ettei koko aiheesta jankkaamista jaksa edes aloittaa. Koko skenaariosta tekee mielenkiintoisen vasta se mahdollisuus, ettei aina - joko ihan määritelmällisesti tai moraalisesti - voi paeta. Aina hyökkäyksen kohteena ei esimerkiksi ole yksin liikkuva terve urheilullinen nuori mies. Koko ajatusleikki siitä, millaisessa tilanteessa voi selvityä voittajana, tulee merkitykselliseksi vain sen takia, että voi olla hyvinkin tarpeellista valita tappeleminen pakenemisen sijaan. Jättääkö mies esimerkiksi seuralaisensa puukotettavaksi, vaikka turpaan saaminen on todennäköistä, jos päättää taistella? Alunperinhän olisi tietenkin kannattanut jättää menemättä väärällä seurueella väärään paikkaan, mutta kaikki väkivaltatilanteethan eivät johdu uhrin varomattomuudesta, eikä turvallista paikkaa ole olemassa.

Jos myös jätetään kaikkein sekopäisimmät moottorisahamurhaajaskenaariot pois laskuista eikä puhuta mistään "alkeiskurssin" käyneistä, täytyy ottaa yhtälöön mukaan kiinniotto-oikeus. Kenelläkään ei ole ainakaan mitään velvoitetta paeta hyökkäyksen kohteena, vaan hyökkääjän saa laittaa nippuun ja joskus peräti pysäyttää, jos siihen kykenee.

Tietenkin määrällisesti eniten lienee niitä tapauksia, joissa nuori mies yksin liikkuu väärässä paikassa, ja joissa ripeä pakeneminen on varmin tapa, mikäli tilanteen muodostumisen ehtii havaita juuri ajoissa, vaikka tavallaan liian myöhään. Usein vaan väittely alkaa väärinkäsityksestä eli siitä kun joku ehdottaa lenkkareita jokapaikan aseeksi, ja toinen on kyllästynyt näin naiiviin ajatukseen. Eihän siinä kovasti keskustelun aihettakaan ole, että todella pahasta paikasta kannattaa paeta, jos suinkin muita tapattamatta voi.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 036
Jos myös jätetään kaikkein sekopäisimmät moottorisahamurhaajaskenaariot pois laskuista eikä puhuta mistään "alkeiskurssin" käyneistä, täytyy ottaa yhtälöön mukaan kiinniotto-oikeus. Kenelläkään ei ole ainakaan mitään velvoitetta paeta hyökkäyksen kohteena, vaan hyökkääjän saa laittaa nippuun ja joskus peräti pysäyttää, jos siihen kykenee.
Edes mitkään lajien mestarit ei pääse puukkoa heiluttavaa vastaan luotettaviin tuloksiin että puukko olisi joka kerta luotettavasti pois pelistä ilman että siitä olisi saanut mitään osumia. Sen takia yhtään missään ei kehoteta puukkoa heiluttavaa lähestymään juuri missään olosuhteissa.

Ainoa skenaario on se klassinen "olet lukitussa huoneessa ja avain on puukkojäbällä" tai että puukkojäbä tulee kadulla vastaan ja hyökkää mukana olevan mummosi kimppuun joita ei käytännössä koskaan tapahdu.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
177
Taito ja päänuppi.
Itse aloitin kamppailulajit kun olin 6-vuotias ja erilajeja tullut harrastettua tähän päivään asti. Vuodesta 2003 olen treenannut enemmän ja vähemmän aktiivisesti BJJ:tä, vapaaottelua ja potkunyrkkeilyä. Jotkut itsepuolustuslajit opettavat kyllä tekniikkaa mutta siitä ei ole hirveästi mun kokemusten mukaan apua jos ei ole tottunut kovempaan sparriin ja iskuihin koska se ensimmäinen vähän kovempi osuma saa tässä tapauksessa oman paketin sekaisin.
Mitä tulee tappeluun kadulla niin ehdottomasti kannattaa mahdollisuuksien mukaan välttää mahdollisia tilanteita ja olla provosoitumatta huuteluista. Kokematonta hyökkääjää vastaan on kuitenkin helppo pärjätä ja pistää nippuun vaikka olisikin heiluttanut puntteja koko elämänsä. Nämä tuppaavat vain kaasuttamaan nopeasti ja ovat sen jälkeen hyvin helposti hallittavissa.
Puukkoja tai isompaa porukkaa vastaan kannattaa olla kovassa juoksukunnossa koska niitä vastaan ei kannata lähteä kuin todellisen pakon edessä ja silloinkin lopputulos saattaa olla hyvin ikävä omalta kannalta.
Oma koko myös vaikuttaa siihen millä todennäköisyydellä porukka haluaa tapella koska harvoin nämä tyypit valitsevat yli 190cm ja 100kg kavereita vastustajaksi.
 

CalEpitan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 702
Siis mitä ominaisuutta pidätte tärkeimpänä hyökkäyksestä selviämiseen?
Itse olen ajatellut että psyyke/luonne ratkaisee tällaisessa tilanteessa. Tarkemmin ottaen agressiivisuus, itsevarmuus ja pelottomuus. Vai se, joka lyö ensin leukaan:think:

Ympäristön tarkkailu, ettet joudu yllätetyksi.
Jos joudut täysin yllätetuksi niin on aivan sama mitä osaat. Häviät.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 318
Pitääkö näiden olla toistensa poissulkevia vaihtoehtoja? Väittäisin, että snägärillä riidanhaastajat ovat aika vähissä jos fysiikkaa löytyy. Toisaalta ilman minkäänlaista psyykettä, et pärjää kenellekään.

Väittäisin, että paras on semmonen selvästi ulospäin näkyvästi lihaksikas, pari vuotta kamppailua harrastanut äijä. Tuossa kuitenkin se psyyke kehittyy ehkä samalla?
 

CalEpitan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 702
Pitääkö näiden olla toistensa poissulkevia vaihtoehtoja? Väittäisin, että snägärillä riidanhaastajat ovat aika vähissä jos fysiikkaa löytyy. Toisaalta ilman minkäänlaista psyykettä, et pärjää kenellekään.

Väittäisin, että paras on semmonen selvästi ulospäin näkyvästi lihaksikas, pari vuotta kamppailua harrastanut äijä. Tuossa kuitenkin se psyyke kehittyy ehkä samalla?

Se että on lihaksikas ja hallitsee kamppailulajit, tarkoittaa yleisesti (!!) että on suhteellisen tasapainoinen ihminen.

Tottakai tasapainoton ihminen voi harjoitella steroidien ottamista ja random kavereiden opettamia nivelten runnomis liikkeitä, mutta ei puhuta samasta asiasta. Toinen haluaa satuttaa, toinen haluaa opiskella.

Itse en ole opiskellut mitään ja jos joku käy päälleni niin on pakko käyttää ainoastaan rankkaa brutaalia voimaa sekä vittumaisia asioita kuten kyrpään ja kiveksiin puremista ja silmien sisälle painamista. Ne on aika tehokkaita silti yleensä kai?
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 318
Se että on lihaksikas ja hallitsee kamppailulajit, tarkoittaa yleisesti (!!) että on suhteellisen tasapainoinen ihminen.

Tottakai tasapainoton ihminen voi harjoitella steroidien ottamista ja random kavereiden opettamia nivelten runnomis liikkeitä, mutta ei puhuta samasta asiasta. Toinen haluaa satuttaa, toinen haluaa opiskella.

Itse en ole opiskellut mitään ja jos joku käy päälleni niin on pakko käyttää ainoastaan rankkaa brutaalia voimaa sekä vittumaisia asioita kuten kyrpään ja kiveksiin puremista ja silmien sisälle painamista. Ne on aika tehokkaita silti yleensä kai?

Piti vielä lisätä, että puhuin tällaisista päällekäymis-tilanteista. Ts. jos joku käy päällesi, on paras olla lihaksikas ja omata jonkun verran kamppailulajikokemusta.

Toki jokainen tekee sen minkä parahaaksi näkee. Itse en lähtökohtaisesti toisen kiveksistä lähde pureskelemaan, eikä tämä mainitsemani henkilö ole edes minä itse. :D Suuremmalla todennäköisyydellä koitan puhua itseni pois tilanteesta tai jos pakko on tapella, niin en varmaan ihan pystyssä lähtisi nyrkkeilemään, vaan koittaisin viedä toisen maahan. Tai vaihtoehtoisesti mittaan tilanteen/vastustajien määrän ja lähden karkuun.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 770
Olen aina silloin tällöin miettinyt, että miten itse toimisin uhkaavassa tilanteessa, josta ei ole helppoa pääsyä pois. Kamppailulajitaustaa löytyy jonkin verran ja olen lihaksikas. Potkut ovat (minulla) nopeita, ulottuvia ja voimakkaita, ja lopettavat vastarinnan kerrasta, vaikka ei päähän monoa tarjoisikaan. Riskinä tosin se, että jos se potku ei osukaan, niin siinä menee hetki ennen kuin on taas täysin tasapainoisessa asennossa. Kokematonta random-rähisijää vastaan myös napakka jabi saattaa lopettaa vastarinnan aika tehokkaasti. Näissä tosin oletuksena se, että itse pääsee tarjoamaan ensimmäisen iskun, sillä toisen hyökätessä tilanne muuttuu nopeasti ja menee enemmän vaiston ja improvisaation varassa kuin suunnitellun tekniikan mukaan.

Sopivasti etäisyyttä, niin ensimmäisenä varmaan lähtisin tarjoamaan potkua polveen/reiteen. Sinne napakka potku, niin iskuihin tottumaton joko putoaa tai on ainakin hyvin hidasliikkeinen sen jälkeen. Jos toisella on jokin teräase, saattaa olla, että kulkusille tähtäisin myös. Siitä ainakin putoaa kerrasta, eikä kävisi yhtään sääliksi, kerta on teräaseella käymässä kimppuun.

Kamppailua harrastamattoman uskaltaisin väittää voittavani melkein 100% tapauksista jos painiksi menee, mutta sekään ei nyt kovin hauskaa ole esim asfaltilla tai jos mahdollisia hyökkääjiä on vaikkapa 2, joten sitä välttäisin. Tosin aika usein tappelut menee painiksi, ellei jompikumpi putoa ekasta iskusta.

Itse näkisin tärkeimpänä tämmöisistä tilanteista selviytymiseen psyykeen siltä osin, että ei mene paniikkiin tilanteen kohdatessaan. Sen jälkeen tekniikan, nopeat, terävät ja tarkat iskut. Mieluiten potkut, sillä niillä on suurempi ulottuvuus ja pienikokoisellakin potkuissa on suhteellisen paljon voimaa. Fysiikasta on sitten enemmän hyötyä jos menee painiksi. Painissa yleensä vahvempi voittaa, ellei toisella ole tekniikassa suurta etua.

Omaa kokemusta on kehästä/tatamilta, ja siellä kyllä taitava potkija on vahvoilla, ellei vastapuoli ole erityisen hyvä lyömään sekä väistämään/torjumaan potkuja. Samoin kokemusta on myös portsarin hommista, mutta siellä sattumoisin ei paljon lyöntejä ja potkuja voi tarjoilla, joten painimalla ollaan siellä joka kerta pärjätty.
 

Dudem

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 852
Tekniikka, se kenellä isoin keppi voittaa. Mieluummin tosin pyrkisin puhumaan itseni tilanteesta pois tai ottamaan ns. jalat alle. Toki sitten tilanne missä ei olisi mitään muuta vaihtoehtoa kuin ottaa fyysistä kontaktia, niin kai sitä koittaisi omaa massaa hyödyntää, mutta aika varmasti saisin kuonooni jos toisella on kokemusta.

Väitän että ketään näistä io-tekin "ninjoista" ei pärjää henkilölle kuka tulee puukon kanssa päälle (varsinkin siinä tapauksessa että olette siinä käden ulottuvilla), ette edes kerkeä tajuamaan kun otat ensimmäisiä osumia. (aina voi tietysti hypätä sivuun ja puraista kaulaan) :lol:

Erittäin hyvä vanhempi video siitä:
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
177
Pitääkö näiden olla toistensa poissulkevia vaihtoehtoja? Väittäisin, että snägärillä riidanhaastajat ovat aika vähissä jos fysiikkaa löytyy. Toisaalta ilman minkäänlaista psyykettä, et pärjää kenellekään.

Väittäisin, että paras on semmonen selvästi ulospäin näkyvästi lihaksikas, pari vuotta kamppailua harrastanut äijä. Tuossa kuitenkin se psyyke kehittyy ehkä samalla?
Ei tietenkään ole.
Tuo on kyllä totta että riidanhaastajia ei löydy jos löytyy jokin verran kokoa. Taidostahan ei osaa kukaan sanoa etukäteen ennen kuin ne ensimmäiset iskut on vaihdettu. Yleensä ne jotka ovat haastaneet riitaa ovat olleet vitun jurrissa ja tunteneet olevansa elämänsä voimissa.
Joskus vaparin alkeiskurssille tulee toinen toistaan kovempia katutappelijoita joista voi sanoa että lopettavat 2-3kk jälkeen kun ego ei kestä kun sali on täynnä parempia jannuja.

Itseluottamus ja psyyke nousee vuosien saatossa kun taidot kehittyy ja kohta huomaakin sparraavansa ammattilaisten kanssa jolloin tietää itse mihin pystyy ja turhat todistelut kadulla on pelkkää ajanhukkaa sekä pahimmassa tapauksessa tappaa jonkun lyönnillä ja pilaa elämänsä. Paras tapa on kävellä mahdollisimman aikaisessa vaiheessa pois tilanteesta ja jättää pullistelu sekä egoilu muille.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Bodaaja vastasi mulle, että oli lavastettu ettei thai äijä tiputa ykkösellä bodaria:)
Viittasin erityisesti tohon järjestettyyin matsiin. Realistinen tilanne on asia aivan erikseen.
Ei välttämättä lavastettu, kadulla kädet vapaana on mahdollista saada kiinni tikku-ukosta. Jos saat jostain otteen, niin se ei pääse iskemään yhtä hyvin ja se on helpompi "repiä kappaleiksi". Päästä kiinni ja rutistaa kunnes sanoo poks.
Nyt suosittelen sulle parien videoiden katsomista. Tappelut ei todellakaan ole tollasia.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Älä nyt missään tapauksessa kerro "millaisia" tai laita viitettä videoon, mikä tulisi katsoa.
En viitsi koska yks vajakki vaanii syytä bannata mut. Mutta oikeasti suosittelen jostain parin katutappelun katsomista. Realistisessa tilanteessa esim ryöstäjä tulee takaapäin ja lyö sua täysillä ohimoon yllätyksenä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 195
Sun Tzu sanoo:
"Koosta riippumatta älä vittuile grillijonossa hepulle jolla on kukkakaalikorvat."

... ja nyt jonne voi kysyä että miten saan helpoiten ne kukkakaalikorvat? :kahvi:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Paras keino estää joukkotappelu on esittää sivistynyttä ja katsella yksittäistapausten painia. Siinä voi iskeä sellainen myötähäpeä, kun on kuullut huikeita tarinoita ja silmät näkee sellaista tyttömäistä läpsyttelyä ja heilumista. Monet voi näytellä kovaa ja kovasti öyhöttää, mutta tosi monessa tapauksessa näytön paikassa savijalat vaan pettää jo alkumetreillä ja kaverista voi pahimmillaan kuoriutua täysin hampaaton tapaus esim. ottaa joka mahapotkun vastaan.

Parempi vaan pitää ne huikeat tarinat ja skenaariot. :kahvi:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
241
Tuuheeta tarinaa.....

Nakkikioskitappelussa selväpäisyys on valttia ja otsakkeeseen vastaan: kaikki kolme on yhtä tärkeitä, koska ne yhdessä tekee lähes voittamattomaksi.

Itse kuitenkin pyrin aina tilanteesta ulos puhumalla tai juoksemalla karkuun. Suomen lain mukaan, saisin kuitenkin syytteen tapon yrityksestä tms. jos jäisin tappelemaan.

Järjen käyttö estää tappelun alkamisen (tilanteen ennakointi) ja miksi kukaan väkisin haluaisi tapella?
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Itsehän sanoisin että kokemus tappeluista auttaa aika paljon eli olet tapellut paljon ja sitten tulee se fyysinen kunto ja kovat lyönnit.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Itse en ole opiskellut mitään ja jos joku käy päälleni niin on pakko käyttää ainoastaan rankkaa brutaalia voimaa sekä vittumaisia asioita kuten kyrpään ja kiveksiin puremista ja silmien sisälle painamista. Ne on aika tehokkaita silti yleensä kai?
Jos nyt ajatellaan karhua ja yritetään puraista siltä kaulavaltimo poikki niin siihen ei kaikki pysty paksujen rasva/nahkakerrosten takia, mutta jos puraistaan karhua palleista niin se voi juosta karkuun, jos pääsee. Esimerkiksi karhukoirat puree karhua palleista, että se istuu niiden palliensa päällä, että eivät pääse puremaan.

Jotkut naiset saattaa osata jotain pirullisia pallikikkoja. Kunnon palliosuma mieheen on sellainen paukku, että sitä otetaan sen jälkeen lukua, kun nyrkiniskusta päähän vaan pää turtuu turvotuksesta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
272
Itsehän sanoisin että kokemus tappeluista auttaa aika paljon eli olet tapellut paljon ja sitten tulee se fyysinen kunto ja kovat lyönnit.
Totta monilta osin. Ainoa, minkä olen huomannut, että kokemus kehässä !== kokemus kadulla. Eli ainakin itsellä haraa vastaan lyödä / tönäistä / kaataa toinen ihminen oikeasti lujaa, sillä jokin aivoissa (lienee luonnollista) sanoo että se on väärin. Kun taas jotain säkkiä hakatessa sitä päästelee kaiken irti tai jossain pehmeämmässä ympäristössä voi heittää toisen nurin.

Toki hulluna mylläävät välittäjäaineet ylittävät tuon blokin aivoissa, mutta lähtötilanteessa ei aloittavana / hyökkäävänä osapuolena olekaan niin helppoa, ellei sitten aivokemioissa jokin ole jo valmiiksi pielessä.
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Jos nyt ajatellaan karhua ja yritetään puraista siltä kaulavaltimo poikki niin siihen ei kaikki pysty paksujen rasva/nahkakerrosten takia, mutta jos puraistaan karhua palleista niin se voi juosta karkuun, jos pääsee. Esimerkiksi karhukoirat puree karhua palleista, että se istuu niiden palliensa päällä, että eivät pääse puremaan.

Jotkut naiset saattaa osata jotain pirullisia pallikikkoja. Kunnon palliosuma mieheen on sellainen paukku, että sitä otetaan sen jälkeen lukua, kun nyrkiniskusta päähän vaan pää turtuu turvotuksesta.
Kyllä kakaratkin osaa ton,tiedän kokemuksesta.oikeaan paikkaan osuva pikku kätösen isku muuten tipauttaa sut polvillesi.Te pikkuriiviöt tiedätte kenestä kirjoitan.. :D
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
824
Itselläni on taustaa nyrkkeilystä kymmenen vuoden ajalta. Toki pientä treeniä on tullut tehtyä aktiivisen treenaamisen lisäksi. Kaksi kertaa olen joutunut yllätyshyökkäyksen kohteeksi näennäistä ylivoimaa vastaan. Toisella kertaa kaksi hyökkääjää, ja toisella kertaa 20 senttiä pitempi ja liki 30 kiloa painavampi hyökkääjä.

Molemmista selvisin nopean reagoinnin avulla, ensin alta pois ja sitten vastaiskulla tilanne hallintaan. Tuossa tilanteessa juuri se nopea toiminta on ratkaiseva tekijä. Jos jäät vain katselemaan, niin huonosti käy.

Sanoisin, että nyrkkeilystä ei ollut mitään apua tuohon ensimmäiseen reagointiin, vaan se tuli jostain syvemmältä. Nuoruudessa osa kavereista ja tutuista oli vähän epävakaata porukkaa, ja saattoivat hyökätä kimppuun ihan yllättäen, ja sieltä ajoilta on jäänyt jonkinlainen tiedostamaton valmiustila päälle. Huomaan, että ihan perus sanaharkan johdosta alkaa adrenaliini virtaamaan.
 

emagdnim

dnimretsam
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 416
Edit: tilanne baarista kotiin mentäessä:
Itse sain aikoinaan nyrkistä, kun erehdyin katseleen ja nostaan puhelimen (soittaakseni 112), kun iso ukko hakkas akkaansa. No sehä huusi, että mitä vittua mulkoilet ja mie pistin puhelimen taskuuni, ku alko pelottaan :D No tuli päälle silti ja iski nyrkillä naamaan varoittamatta. Vaistomaisesti sen jälkeen sukelsin kainaloon ja heitin viiden pisteen heiton molskiin (asfaltille). Jäi mies haukkoon happea ja lähin vittuun äkäseen ihmetellen mikä vittu muhun iski. Oli vähä töttöröö olo. Kaipa se nainen älys (toivottavasti) sillä välin ottaa etäisyyttä. Painia on tullu harrastettua.

Eipä noita pahemmin voi suunnitella. Puolustautuminen löytyy takaraivosta. Se, että mitä se puolustautuminen on, löytynee "takaraivosta". Itsekin ylläolevassa tilanteessa nostin käteni pystyyn ja "ei tässä mitään" ym, mut silti sieltä yhtäkkiä nyrkkiä tuli. Ehkä olis ollu parempi vaan olla huomioimatta, mut ei ihmistä voi hakattavaksi jättää. En uskonut että kimppuun kävisi. Seku iski vain.

Oikeastaan ainut tilanne, jolloin on tarvinut puolustuskykyjä. Yleensä onneksi iha puhumalla pärjää. Mut, jos joku on oikeasti sekaisin, nii se käy päälle.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 324
Viestejä
4 214 756
Jäsenet
71 039
Uusin jäsen
wormik

Hinta.fi

Ylös Bottom