Fritz!Box 6590 kaapelimodeemi ei toimi

Jästipäisyys :D

Itselläni ei ole aiemmin ollut erikseen modeemia ja reititintä. Mietin, että jos vajavaisesti toimivan modeemin laittaa ottamaan yhteyden ja käyttää Fritziä reitittimenä, eikä tuo pätkivä modeemi toimi ihan yhtä pätkivänä, vai meneekö se data täysin käsittelemättä suoraan Fritziin ikään kuin "by pass" -meiningillä?
Ei kannata tässä tapauksessa enää Fritziä sotkea pakettiin. Eiköhän se modeemi millä saat yhteyden toimi ihan riittävän hyvin kun siltaat sen ja perässä oikea reititin. Siihen sitten teet ne juttusi.
 
Joo 4g hyvä jossei muuta saatavilla... tuo mua ihmetyttää kun moodemi löytää vaan yhdet kanavat molempiin suuntiin...paljonko noita kanavia löytyy toimivalla modeemilla? Oletko katsonut ettei pistorasiassa mitään skeidaa esim. Maalia tai muuta vikaa. Noitten jälkeen tule mieleen kun signaalien tasojen mittaus ja mahdollinen talovahvistimen säätö.

En kyllä mitään ongelmaa silmällä havainnut, rasiatkin näyttää aika uuden karheilta ja heiluttelin kevyesti rasiaa sekä kantta ja oikein napakasti oli kiinni. Kokeilin tänään myös toisessa huoneessa olevaa TV-rasiaa, ihan sama homma, ei yhteyttä.

Ei kannata tässä tapauksessa enää Fritziä sotkea pakettiin. Eiköhän se modeemi millä saat yhteyden toimi ihan riittävän hyvin kun siltaat sen ja perässä oikea reititin. Siihen sitten teet ne juttusi.

Toi Fritz on vaan niin helppo ja selkeä käyttää + ominaisuudet + omat puhelinappsit ym. Taistellen voittoon. Tai sitten myöhemmin häntä koipien välissä räknäämään vanhaa rojua kiinni. ;)
 
Jotain häiriöilmoitusta heittää logiin näköjään tää vanha Thomson TCW770:kin. Operaattorin kanssa tänään keskusteltiin ja oli kuulemma asia hoidossa Fritzin suhteen, mutta edelleenkään ei mitään aikatauluja annettu. Ei heidän mukaansa ole mitään vikaa heidän päässä vaan taloyhtiön omassa verkossa / laitteissa.

thomson tcw770 SNMP log.jpg
 
Jotain häiriöilmoitusta heittää logiin näköjään tää vanha Thomson TCW770:kin. Operaattorin kanssa tänään keskusteltiin ja oli kuulemma asia hoidossa Fritzin suhteen, mutta edelleenkään ei mitään aikatauluja annettu. Ei heidän mukaansa ole mitään vikaa heidän päässä vaan taloyhtiön omassa verkossa / laitteissa.

thomson tcw770 SNMP log.jpg

Joo kyllä minua vieläkin ihmetyttää tuo talovahvistimen puute. Luulisi että kerrostalossa nyt ainakin tarvii moisen kerta tälläsessä paritalossakin moinen on.
 
Joo kyllä minua vieläkin ihmetyttää tuo talovahvistimen puute. Luulisi että kerrostalossa nyt ainakin tarvii moisen kerta tälläsessä paritalossakin moinen on.

Piuhan kautta netti toimii kyllä ihan hyvillä nopeuksilla tällä hetkellä vanhalla Thomsonilla, mitä nyt välillä kättelee servuja kauemmin tai WLAN tiputtelee nopeuskia / junnaa pitkäänkin. Voiko noista virheilmoituksista päätellä, että talovahvistinta ei ole? Onko tuo talovahvistin taloyhtiön vai operaattorin asia tarkistaa / hoitaa?
 
Piuhan kautta netti toimii kyllä ihan hyvillä nopeuksilla tällä hetkellä vanhalla Thomsonilla, mitä nyt välillä kättelee servuja kauemmin tai WLAN tiputtelee nopeuskia / junnaa pitkäänkin. Voiko noista virheilmoituksista päätellä, että talovahvistinta ei ole? Onko tuo talovahvistin taloyhtiön vai operaattorin asia tarkistaa / hoitaa?

En osaa noista virheilmoituksista tarkemmin sanoa mutta mietin jos fritzi herkempi huonolle signaalille. Sellanen käsitys minulla että jompaa kumpaa yleensä tarvitaan vahvistusta tai vaimennusta riippuen miten kaukana on tukiasemasta. Yleensä kai tuommonen talo vahvistin joka talosta löytyy. Meillä operaattorin toimesta vaihtoivat tuon vahvistimen ja käsitin että siihen asti kuuluu heille. Mittasivat myös sisä rasiasta signaalit ja mitään erillistä laskua tuosta ei silloin tullut.
 
No, tuli testattua myös kämpän sisällä oleva jakokaappi mikä ei isännöitsijän mukaan pitänyt olla kytkettynä. Kyllä tuo ainakin vanhalla Thomsonilla nousi linjoille.

Huonommin löytyy TV-kanavia jakokaapin kautta FritzBoxin kanssa, nettiä ei ollenkaan.

Kokeilin myös makuuhuoneen antennirasiasta, ei parannusta.

Operaattori tänään soitti ja kyseli varmistaakseen, että CM MAC on oikein. Ei ilmeisesti ollut uutta MACia missään, minkä jo viime viikolla uudesta FritzBoxista annoin. Kuulemma käynyt jokin "sekaannus". Nyt ei oikein vakuuta. Ja edelleen FritzBox mykkänä.

IMG_20190124_124723.jpg
 
Kun laitteessa kerran on useampi MAC-osoite, heitetään nyt sekin mahdollisuus, että laitteen tarrassa ovat MAC-osoitteet menneet ristiin. Eli kohdassa "CM MAC" onkin jokin toinen. Anna kaikki osoitteet operaattorille ja anna heidän arpoa?
 
Kun laitteessa kerran on useampi MAC-osoite, heitetään nyt sekin mahdollisuus, että laitteen tarrassa ovat MAC-osoitteet menneet ristiin. Eli kohdassa "CM MAC" onkin jokin toinen. Anna kaikki osoitteet operaattorille ja anna heidän arpoa?

Eikait siinä useampaa osoitetta ole? Olen antanut heille entisen modeemin, sekä edellisen FritzBoxin cm macit ja tämän hetkisen. Kahden edellisen modeemin cm macit oli kuulemma heillä tiedossa ja jostain syystä viimeisin ei. Ei kuulemma OSI 1:sesta pääse läpi / linjoille.
 
Eiks siinä ole WLAN ? Luulis että sillä ja kaapeli phy:llä ja LAN töpselillä olis eri MAC ?
 
Joo on näissä tietty wlanilla oma mac mutta jos kerta cm macin antanut ja hallintapaneelistakin tuon saa katottua että vastaa tarran cmmacin kanssa. Eiköhän se ongelma ole edelleen siellä talon kaapeloinnissa/signaaleissa. Ainakin minulla fritsi löysi nuo samat kanavat ennenkun olin edes cmmaciä operaattorille ilmoittanut. Kyllä noita kanaviakin pitäisi enempi löytyä kun 1 molempiin suuntiin.

@gratnak jokos siellä cable guy käynit mittaamassa?
 
  • Tykkää
Reactions: jsa
Joo on näissä tietty wlanilla oma mac mutta jos kerta cm macin antanut ja hallintapaneelistakin tuon saa katottua että vastaa tarran cmmacin kanssa. Eiköhän se ongelma ole edelleen siellä talon kaapeloinnissa/signaaleissa. Ainakin minulla fritsi löysi nuo samat kanavat ennenkun olin edes cmmaciä operaattorille ilmoittanut. Kyllä noita kanaviakin pitäisi enempi löytyä kun 1 molempiin suuntiin.

@gratnak jokos siellä cable guy käynit mittaamassa?

Ei oo näkyny Jim Carreyta eikä ketään muutakaan mittamiestä. Operaattori omien sanojensa tutkii "datapuolen" kavereiden kanssa ongelmaa omalta pisteeltään käsin. Fritz!Boxin laitevalmistaja AVM antaa asiakastukea sähköpostitse ja ihmettelee, että missä vika kun missään ei pitäisi olla vikaa.
 
Mulle tuli nyt kyllä vähintäänkin typerä olo. AVM pisti viestiä ja kysyi miten olen kytkenyt kaapelit, voisinko lähettää heille kuvan. Laitoin kuvan sekä TV-rasiasta Tratecin TV/Data -splitterin kanssa, sekä kuvan kun kokeilin Fritz!Boxia suoraan kämpän jakokaapista Telesten jakajan / vahvistimen kautta.

Nyt AVM aspasta ihmettelevät onko tuossa TV-rasiakytkennässä jotain outoa, kun heidän quick manualissa on kuva, missä TV/Radio -rasiassa punaisella nuolella opastetaan työntämään datasplitteri rasiakannen ruuviaukkoon :D Onko toi siis jokin oikeaoppinen rasia, missä on keskellä tuollainen pieni reikä? Vai onko sakemanni itsekään nyt perillä hommasta.

kytkentä.jpg
 
Mulle tuli nyt kyllä vähintäänkin typerä olo. AVM pisti viestiä ja kysyi miten olen kytkenyt kaapelit, voisinko lähettää heille kuvan. Laitoin kuvan sekä TV-rasiasta Tratecin TV/Data -splitterin kanssa, sekä kuvan kun kokeilin Fritz!Boxia suoraan kämpän jakokaapista Telesten jakajan / vahvistimen kautta.

Nyt AVM aspasta ihmettelevät onko tuossa TV-rasiakytkennässä jotain outoa, kun heidän quick manualissa on kuva, missä TV/Radio -rasiassa punaisella nuolella opastetaan työntämään datasplitteri rasiakannen ruuviaukkoon :D Onko toi siis jokin oikeaoppinen rasia, missä on keskellä tuollainen pieni reikä? Vai onko sakemanni itsekään nyt perillä hommasta.

kytkentä.jpg

Saattaahan tollasia rasioita jossain päin maapalloa olla mutten suomessa ole nähnyt kuin kahta erimallia. :facepalm:
 
Tuli nyt napsastua vielä kuva kuinka meille tulee tuo kaapeli.
20190126_162016.jpg
Tuo vahvistimeen tuleva siis joka tulee maassa operaattorilla. Lähtevä jakautuu tuosta huoneisto a ja b. Huoneistoissa sitten oma jako boksi josta makkarit ja olohuoneen seinä rasiaan.
 
Paikallinen kaapeli-TV asentaja kävi isännöitsijän toimesta mittailemassa talojakamon ja kämpän. Yllättys yllätys, ettei paluusignaalin mittausvehkeitä löytynyt. KTV verkossa näytti olevan kaikki erinomaisesti. Tähtiverkko kyseessä, joten sekin hyvä. Keskikarvat kaapelivedoissa kunnossa. Ei keksinyt, missä vika voisi olla. Ei päästy tekemään ping-testiä hänen mittareilla ja vanhalla Thomsonilla, kun operaattori oli ilmoittamatta viime perjantaina deaktivoinut vanhan modeemin CM MACin ilmoittamatta asiasta minulle, vaikka oltiin sovittu, että CM MAC pidetään aktiivisena Fritz!Boxin rinnalla kunnes Fritz saadaan toimimaan.

Operaattori ilmeisesti ainoa taho, kenellä koko kaupungissa löytyy paluusignaalin mittauslaitteet. Operaattorilta kysyin asiaa, voisiko mittauksen tulla tekemään, mutta ei oikein halukkuutta tuntunut olevan, sanottiin vain että ainakin alueen runkoverkko ja naapureiden yhteydet näyttävät heidän pisteiltä hyvälle. On kyllä jumalauta puuduttavaa hommaa. Epäilevät, ettei Fritz osaisi käsitellä heidän config-pakettia - vaikka Eurodocsis 3.0 yhteensopiva vehje on kysymyksessä. Laitevalmistaja taas sanoo, että kaikki on kuten pitääkin ja pitäisi toimia.
 
Mulle tuli nyt kyllä vähintäänkin typerä olo. AVM pisti viestiä ja kysyi miten olen kytkenyt kaapelit, voisinko lähettää heille kuvan. Laitoin kuvan sekä TV-rasiasta Tratecin TV/Data -splitterin kanssa, sekä kuvan kun kokeilin Fritz!Boxia suoraan kämpän jakokaapista Telesten jakajan / vahvistimen kautta.

Nyt AVM aspasta ihmettelevät onko tuossa TV-rasiakytkennässä jotain outoa, kun heidän quick manualissa on kuva, missä TV/Radio -rasiassa punaisella nuolella opastetaan työntämään datasplitteri rasiakannen ruuviaukkoon :D Onko toi siis jokin oikeaoppinen rasia, missä on keskellä tuollainen pieni reikä? Vai onko sakemanni itsekään nyt perillä hommasta.

kytkentä.jpg

Saattaahan tollasia rasioita jossain päin maapalloa olla mutten suomessa ole nähnyt kuin kahta erimallia. :facepalm:

Sain tänään AVM:ltä taas sähköpostia:

As far as we can see on your photos, you do not have any multimedia socket. Such is a requirement for using the FRITZ!Box FRITZ!Box 6590 Cable as shown on the picture of the quick guide:

It is absolutely necessary to connect the FRITZ!Box to the "Data" socket, or as shown in setup B via an adapter (with the small middle socket being "Data"). It will not be possible to get the FRITZ!Box working with it only connected to the "TV" socket!

Please ask your ISP to implement such a multimedia socket with a "Data" socket and test the behaviour again. I am sure that all will be working then, else please report back so that we may cotinue our resaerch.

Kind regards,
AVM Support

Eli nyt ne väittävät, ettei TV-pistokkeen puolelta TV/Data -splitterillä oikeasti saa toimimaan kyseistä laitetta - kuten muut kaapelimodeemit..
 
Fritz!Boxin kuva:
fritzbox6590.jpg

Thomson TCW770:
thomsontcw770.jpg

Fritz!Box löytää tasan tuota yhtä kanavaa. Fritz!Boxin suomifoorumilla sanottiin, että kuvissa näkyy ihan liikaa downstreamin vahvistusta ja upstreamilla taas liian vähän ja upstream olisi ihan katkaisurajalla. Thomsonilla ei edes ole yksi kanava lukittunut.
Fritzboxin kuva on koostettu useammasta kuvakaappauksesta, löytää tasan tuon yhden kanavan eikä muita.
 
Aika outo kyllä kun kerralla löytää yhden kanavan. Tuota kuvaa kun kattoo niin on löytänyt kummiskin 3 eri kanavaa molempiin suuntiin ilmeisdsti vaan eri kerroilla.
 
Aika outo kyllä kun kerralla löytää yhden kanavan. Tuota kuvaa kun kattoo niin on löytänyt kummiskin 3 eri kanavaa molempiin suuntiin ilmeisdsti vaan eri kerroilla.

Juu, nimenomaan. Nuo on aina löytynyt hetkittäin eri aikaan, mistä vaan oon ottanut kuvakaappauksen ja liittänyt yhdeksi kuvaksi.
 
Tulikos tähän mitään lopputulemaa ?

@gratnak Olisi kiinnostava tietää alkoi toimimaan kun itsekkin pitäisi käyttää TV/Data -splitteriä.

No, nyt on sellainen tilanne, että FritzBox on selvityksessä spesialistilla, kuka on alueen kaapeliverkon suunnitellut ja "rakentanut" paikalliselle operaattorille Ciscon järjestelmään. Vielä ei siis ole selvyyttä, mutta on muskelia millä selvitetään asiaa. Palaan asiaan tuonnempana, jahka itsekin viisastun. Kiva että operaattori vihdoin myönsi, ettei oma osaaminen riitä ja konsultoidaan ammattilaisia.
 
Itselläni oli FritzBox 6490 Telian verkossa. Laite toimi erinomaisesti pari kuukautta. Kunnes ei enään noussut verkkoon. Telian huoltoukko kävi mittaamassa asunnon rasiat, tasot ok. Ja hänen technicolorilla toimi heti. Hän soitti "hotlinella" telian tekniselle puolelle, ja he eivät nähneet kyseistä laitetta verkossa enään ollenkaan. Pyysin huoltoukon kysymään, että onko muun merkkiset laitteet bannattu, kun lakkasi toimimasta?? Hän kysyi sen, mutta vastaus oli jotenkin hiukan outo. Minulle jäi sellainen maku asiasta, että pyrkivät myymään sitä omaa technicoloria. Ja muut laitteet saa toimia hetken, ja sit helppo syyttää laitetta kun ei nousekkaan verkkoon. Sain toki Verkkokaupasta rahat takaisin. Mutta vaihdan tämän technicolorin jossain vaiheessa tuohon 6590 malliin.
 
@gratnak onko homma kuukaudessa edennyt?

Ei valitettavasti ole. Ilmeisen kinkkinen tapaus on ollut. Tosin veikkaan, että tämä homma olisi jo hoitunut, jos olisi ainoa tapaus, jota kyseinen spesialisti selvittää. Pientä hiillostusta pitänee jo harkita, kun olisi mukava saada laitteet omaan käyttöön ja Thomson kaappiin pahan päivän varalle.
 
Löytyykö muilla tuo ohjelmistopäivitysmahdollisuus valikoista Fritz!Boxseista?
Itselläni 6590 Cablesta ei löydy jostain syystä. Kokeiltu tehdasresetiä ja Suomen lisäksi vaihtaa "other" ja Saksa regioonaksi.
Tällä hetkellä on ajossa 6.84 ja sanoo olevansa ajantasalla.

Verkkokaupasta ostettu reipas vuosi sitten ja DNA:n kaapeliliittymä käytössä. En jaksa muistaa onnistuiko päivitys (löytyikö valikkoa) käyttöönoton aikoihin.
Viittaisi siis tuohon kaapelitarjoajan boksi vaihtoehtoon.
Knowledge Base
 
Ei valitettavasti ole. Ilmeisen kinkkinen tapaus on ollut. Tosin veikkaan, että tämä homma olisi jo hoitunut, jos olisi ainoa tapaus, jota kyseinen spesialisti selvittää. Pientä hiillostusta pitänee jo harkita, kun olisi mukava saada laitteet omaan käyttöön ja Thomson kaappiin pahan päivän varalle.

Sain maanantaina Fritz!Box 6591 Cablen Telian kaapeliverkkoon ja nyt on täysin samat ongelmat päällä. Vanha Cisco EPC3928 toimii niin hyvin kuin tuo Cisco nyt vaan voi toimia (toimii, mutta kerran viikossa vetää linjan poikki), mutta tämä Fritz!Box ei löydä yhtään kanavaa. Telian asiakaspalvelija sanoi, että he ovat kuulleet muutamilta asiakkailta vastaavanlaisia ongelmia, mutta noin yleisesti pitäisi kyllä toimia ihan hyvin. Jatkan vielä vianselvitystä heidän kanssa, mutta jos ei muu auta, niin pitää palauttaa modeemi Verkkokauppa.comiin.

Löytyykö muilla tuo ohjelmistopäivitysmahdollisuus valikoista Fritz!Boxseista?
Itselläni 6590 Cablesta ei löydy jostain syystä. Kokeiltu tehdasresetiä ja Suomen lisäksi vaihtaa "other" ja Saksa regioonaksi.
Tällä hetkellä on ajossa 6.84 ja sanoo olevansa ajantasalla.

Verkkokaupasta ostettu reipas vuosi sitten ja DNA:n kaapeliliittymä käytössä. En jaksa muistaa onnistuiko päivitys (löytyikö valikkoa) käyttöönoton aikoihin.
Viittaisi siis tuohon kaapelitarjoajan boksi vaihtoehtoon.
Knowledge Base

Omassa 6591 mallissa on Update valikko ja muilla forumeilla on tullut vastaan samoja viestejä, eli jos tuota valikkoa ei näy, niin sinulla on kaapelitoimittajan ylläpitämä laite.
 
Löytyykö muilla tuo ohjelmistopäivitysmahdollisuus valikoista Fritz!Boxseista?
Itselläni 6590 Cablesta ei löydy jostain syystä. Kokeiltu tehdasresetiä ja Suomen lisäksi vaihtaa "other" ja Saksa regioonaksi.
Tällä hetkellä on ajossa 6.84 ja sanoo olevansa ajantasalla.

Verkkokaupasta ostettu reipas vuosi sitten ja DNA:n kaapeliliittymä käytössä. En jaksa muistaa onnistuiko päivitys (löytyikö valikkoa) käyttöönoton aikoihin.
Viittaisi siis tuohon kaapelitarjoajan boksi vaihtoehtoon.
Knowledge Base

Tuon sai päivitettyä normi malliksi ohjeella jonka tännekin linkannut. Toimi ainakin omaan 6490 ja sisässä uusin fritz os
 
Tuon sai päivitettyä normi malliksi ohjeella jonka tännekin linkannut. Toimi ainakin omaan 6490 ja sisässä uusin fritz os

Ohjeet löyty, vielä kun jostain löytyisi kansainvälinen softa tolle 6590:lle niin voisi testailla. En tiedä onko vaan käyttäjässä, mutta tuntuu olevan hankala löytää pelkkää imagea tuolta Avm:n sivuilta jossa olisi softa ja lataa tästä.
 
Ohjeet löyty, vielä kun jostain löytyisi kansainvälinen softa tolle 6590:lle niin voisi testailla. En tiedä onko vaan käyttäjässä, mutta tuntuu olevan hankala löytää pelkkää imagea tuolta Avm:n sivuilta jossa olisi softa ja lataa tästä.
en sata varma mutta muistaakseni tuon sai sillai ajettua jos joku jolla 6590 ottaa backupin omastaan ja ajaa sen sun omaan.
 
en sata varma mutta muistaakseni tuon sai sillai ajettua jos joku jolla 6590 ottaa backupin omastaan ja ajaa sen sun omaan.

Availin support-keikan AVM:lle. Verkkokauppa.comista ei ole kuulunut mitään, varmaan 1kk sitten laitoin heille kyselyä.
 
Availin support-keikan AVM:lle. Verkkokauppa.comista ei ole kuulunut mitään, varmaan 1kk sitten laitoin heille kyselyä.

Ja vaihtoon menee laite. Eivät AVM:llä löytäneet syytä. Eli seuraavaksi Verkkiksen palautusprosessia testailemaan.
 
Jäi vähän epävarmaksi tuo Fritz!Boxin toimintaa niin laitoin vain DNA:n kaapelimodeemin siltaavaksi ja hommasin pari kappaletta Tp-link Deco M5 tukiasemaa. Eniten harmittaa miksi en tehnyt tätä aiemmin :facepalm: tämän jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia verkossa. Toki ei asennus ei mennyt ihan 15 minuutissa, kun piti saada noin kolmekymmentä laitetta takaisin verkkoon.
 
Sain maanantaina Fritz!Box 6591 Cablen Telian kaapeliverkkoon ja nyt on täysin samat ongelmat päällä. Vanha Cisco EPC3928 toimii niin hyvin kuin tuo Cisco nyt vaan voi toimia (toimii, mutta kerran viikossa vetää linjan poikki), mutta tämä Fritz!Box ei löydä yhtään kanavaa. Telian asiakaspalvelija sanoi, että he ovat kuulleet muutamilta asiakkailta vastaavanlaisia ongelmia, mutta noin yleisesti pitäisi kyllä toimia ihan hyvin. Jatkan vielä vianselvitystä heidän kanssa, mutta jos ei muu auta, niin pitää palauttaa modeemi Verkkokauppa.comiin.

Omassa 6591 mallissa on Update valikko ja muilla forumeilla on tullut vastaan samoja viestejä, eli jos tuota valikkoa ei näy, niin sinulla on kaapelitoimittajan ylläpitämä laite.

Ja vaihtoon menee laite. Eivät AVM:llä löytäneet syytä. Eli seuraavaksi Verkkiksen palautusprosessia testailemaan.

Hoi, kanssaeläjät! Joko Fritzien ongelma on ratkennut - onko laitteissa vikaa vai kotimaisissa operaattoreissa? Itselläni mennyt paikallisen operaattorin tutkinnoissa jo 6kk (Fritz siellä testaamossa..)
 
Hoi, kanssaeläjät! Joko Fritzien ongelma on ratkennut - onko laitteissa vikaa vai kotimaisissa operaattoreissa? Itselläni mennyt paikallisen operaattorin tutkinnoissa jo 6kk (Fritz siellä testaamossa..)

Verkkokauppa.com vaihtoi modeemini uuteen. Päivitys-valikko löytyi uudesta modeemista ja kaikki on toiminut sen jälkeen moitteettomasti.
 
Hoi, kanssaeläjät! Joko Fritzien ongelma on ratkennut - onko laitteissa vikaa vai kotimaisissa operaattoreissa? Itselläni mennyt paikallisen operaattorin tutkinnoissa jo 6kk (Fritz siellä testaamossa..)

Telian mukaan modeemin löytämä signaali on liian heikko (myös vahvistimen kanssa), joten se ei suostunut luomaan yhteyttä (ps. Telian asiakaspalvelusta saa huonointa mahdollista palvelua, esimerkkinä kysyin päivitystä 7 päivää sitten avattuun tukipyyntöön ja asiakaspalvelujan vastaus oli, että "mikä keikka ?", johon minä sitten, että "se numerolla xxxxx", johon taas asiakaspalvelija vastasi, että "niin tuo, mitä siitä?").
Sitä tutkittiin 13 päivää, ja koska linja ei noussut Fritzillä, mutta nousi kyllä vanhalla Ciscolla, niin päädyin perumaan yhteyden ja palauttamaan modeemin. Vaihtoehtoisesti olisi pitänyt hyväksyä asentajan käynti (ja maksaa se mahdollinen 100€ "turhakäynti" kustannus ja kun ei ole mitään muuta kuin huonoja kokemuksia Sonerasta / Teliasta, niin en lähtenyt edes yrittämään).

Elisan VSDL yhteys (30/5) on toiminut loistavasti (vakaa kuin kallio, verrattuna vanhaan Soneran/Telian kaapelin, joka meni 2 kertaa viikossa poikki), joten pysyttelen nyt määräajan loppuun tässä yhteydessä.
 
Telian mukaan modeemin löytämä signaali on liian heikko (myös vahvistimen kanssa), joten se ei suostunut luomaan yhteyttä (ps. Telian asiakaspalvelusta saa huonointa mahdollista palvelua, esimerkkinä kysyin päivitystä 7 päivää sitten avattuun tukipyyntöön ja asiakaspalvelujan vastaus oli, että "mikä keikka ?", johon minä sitten, että "se numerolla xxxxx", johon taas asiakaspalvelija vastasi, että "niin tuo, mitä siitä?").
Sitä tutkittiin 13 päivää, ja koska linja ei noussut Fritzillä, mutta nousi kyllä vanhalla Ciscolla, niin päädyin perumaan yhteyden ja palauttamaan modeemin. Vaihtoehtoisesti olisi pitänyt hyväksyä asentajan käynti (ja maksaa se mahdollinen 100€ "turhakäynti" kustannus ja kun ei ole mitään muuta kuin huonoja kokemuksia Sonerasta / Teliasta, niin en lähtenyt edes yrittämään).

Elisan VSDL yhteys (30/5) on toiminut loistavasti (vakaa kuin kallio, verrattuna vanhaan Soneran/Telian kaapelin, joka meni 2 kertaa viikossa poikki), joten pysyttelen nyt määräajan loppuun tässä yhteydessä.

Melko erikoiselta kuulostaa omaan korvaani. Vaikuttaa enempi siltä, ettei hommaa ole jaksettu / tahdottu tai osattu hoitaa. Täälläkin homma kesti 6kk (!!!) ja informointi homman etenemisestä oli tasan nolla. Minkäänlaista tietoa ei saanut missään vaiheessa, aluksi asiaa hoitaneelta kaverilta sain utelemalla vähän tiedonmuruja, mutta en sen enempää. Lopulta laite oli jo viikko sitten saatu toimimaan, muttei minkäänlaista ilmoitusta ollut tullut itselleni. BLC oli saanut viime viikolla ratkaistua FritzBox 6590:n arvoituksen ja saanut laitteen toimimaan. Mitään infoa en ole vielä saanut, miksi laite on saatu toimimaan. Pirun hyvä modeemi kyllä, selkeällä UI:lla ja hyvillä ominaisuuksilla. Vielä kun BLC saisi omat nopeutensa toimimaan kuten pitää. Pitäisi olla 200/50, mutta heilahtelee 40-160 / 15-20, todella epävakaata (kuten aina).

PS. pistän viestiä jahka ja jos saan selville, mistä asia kiikasti - jos siitä olisi muillekin apua.
 
Nyt 6kk odottelun jälkeen Fritz!Box on linjoilla, mutta taattua yhteyslaatua on taas luvassa, eikä ainakaan tämän päivän aikana ole saatu yhteyttä operaattorin toimesta vakaaksi. Nopeudet heittelee rajusti. Osaakohan joku sanoa, näkyykö Fritzin statistiikassa mitään outoa?

faaaaaa.png faaaaaaaaa.png faaaaaaaaaaaaa.png faaaaaaaaaaaaaaaaa.png
 
Nyt 6kk odottelun jälkeen Fritz!Box on linjoilla, mutta taattua yhteyslaatua on taas luvassa, eikä ainakaan tämän päivän aikana ole saatu yhteyttä operaattorin toimesta vakaaksi. Nopeudet heittelee rajusti. Osaakohan joku sanoa, näkyykö Fritzin statistiikassa mitään outoa?

faaaaaa.png faaaaaaaaa.png faaaaaaaaaaaaa.png faaaaaaaaaaaaaaaaa.png

Itsellä 100/10 yhteys ja 22 kanavaa downstream ja 5 kanavaa upstream.

Onhan testattu toisella kaapelilla?
 
Itsellä 100/10 yhteys ja 22 kanavaa downstream ja 5 kanavaa upstream.

Onhan testattu toisella kaapelilla?

Ei ole vielä testattu toisella kaapelilla, kun näköjään operaattori oli ottanut varakaapelin itselleen Fritz!Boxin paketista. Viimeksi talvella väittivät, että tämän enempää ei tarvitse kanavia ollakaan. Silloinkin näkyi sama määrä kanavia, mutta modeemi ei noussut linjoille. Aiempaan lisätäkseni, että homman hoitamisessa kesti BLC:llä 7kk, ei 6kk kuten aiemmin virheellisesti kirjoitin.
 
Tuleva signaali vaikuttaisi olevan ihan ok, mutta modeemin lähettämä vaimenee liikaa, todennäköisesti siksi vain yksi lähetyskanava käytössä.
 
Onko muilla Fritzboxit lopettaneet toimintansa Telian verkossa, Telian päivitysten jälkeen?
 
9460 malli lakkasi toimimasta maanantaina Hyvinkäällä, Telian mukaan olivat vaihtaneet kytkimen juurikin maanantaina. Paikallisesta Telia-kaupasta oli yllättäen haettu kaikki testilaitteet lainaan, oliskohan näitä samoja laitteita useampiakin kylällä :) AVM:n tukeen on supporttikeissi auki.
 
9460 malli lakkasi toimimasta maanantaina Hyvinkäällä, Telian mukaan olivat vaihtaneet kytkimen juurikin maanantaina. Paikallisesta Telia-kaupasta oli yllättäen haettu kaikki testilaitteet lainaan, oliskohan näitä samoja laitteita useampiakin kylällä :) AVM:n tukeen on supporttikeissi auki.
Selvittelyn jälkeen juurikin näin. Osalle fritzbox -laitteiden omistajalle ehdotettu lainalaitteen hakua. Vieläkin tekninen tuki saattaa ihmetellä, että "Miten meillä on jotain vikaa, jos teillä on modeemi rikki?"
Nyt on toiselta paikkakunnalta haettu lainalaite ja soittopyyntö kunnes fritz!box.
 
Fritz!Box 6490 Hyvinkäällä, neljättä päivää ei saa yhteyttä muodostettua. Sitä ennen toimi 1.5 vuotta ongelmitta. Minullakin supporttikeissi auki AVM kanssa. Hyvinkäällä oli jotain huoltotöitä menossa juuri, olisiko 20.10.2019 alkaen ja loppumassa kohta. Haiskahtaa jonkinlaiselta yhteensopivuusongemalta, tai muulta lapsukselta joka alkanut näistä huototöistä. Tai voihan tämä olla ihan vaan yhteensattumakin.

Mulle onnistuivat myymään Technicolorin CGA2121 laitteen ensiavuksi, mutta olishan se kiva saada Fritz!Box takaisin toimintaan.
 
Vaikutti siltä, että Telialla ei ole edes ajatusta saada Fritz!boxeja toimimaan, kun Teknisen tuen kanssa juttelin.
 
En ihmettelisi, vaikka olisivat tahallaan sotkeneet jotain, jotta saisivat omia rojujaan myytyä. :smoke:
 
Fritz!Box 6490 Hyvinkäällä, neljättä päivää ei saa yhteyttä muodostettua. Sitä ennen toimi 1.5 vuotta ongelmitta. Minullakin supporttikeissi auki AVM kanssa. Hyvinkäällä oli jotain huoltotöitä menossa juuri, olisiko 20.10.2019 alkaen ja loppumassa kohta. Haiskahtaa jonkinlaiselta yhteensopivuusongemalta, tai muulta lapsukselta joka alkanut näistä huototöistä. Tai voihan tämä olla ihan vaan yhteensattumakin.

Mulle onnistuivat myymään Technicolorin CGA2121 laitteen ensiavuksi, mutta olishan se kiva saada Fritz!Box takaisin toimintaan.

Toi Technicolor CGA2121 vaikuttais olevan aivan uskomaton kasa p**kaa. Takaisin lähtee heti kun Fritzit saadaan kuntoon. Surullista miten ilmeisesti ainot vähän kelvollisempi laite (Fritz!Box) ryssitään yhteensopimattomaksi, ja sitten myydään tällaista.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 653
Viestejä
4 480 435
Jäsenet
73 964
Uusin jäsen
poppi75

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom