Telian mukaan modeemin löytämä signaali on liian heikko (myös vahvistimen kanssa), joten se ei suostunut luomaan yhteyttä (ps. Telian asiakaspalvelusta saa huonointa mahdollista palvelua, esimerkkinä kysyin päivitystä 7 päivää sitten avattuun tukipyyntöön ja asiakaspalvelujan vastaus oli, että "mikä keikka ?", johon minä sitten, että "se numerolla xxxxx", johon taas asiakaspalvelija vastasi, että "niin tuo, mitä siitä?").
Sitä tutkittiin 13 päivää, ja koska linja ei noussut Fritzillä, mutta nousi kyllä vanhalla Ciscolla, niin päädyin perumaan yhteyden ja palauttamaan modeemin. Vaihtoehtoisesti olisi pitänyt hyväksyä asentajan käynti (ja maksaa se mahdollinen 100€ "turhakäynti" kustannus ja kun ei ole mitään muuta kuin huonoja kokemuksia Sonerasta / Teliasta, niin en lähtenyt edes yrittämään).
Elisan VSDL yhteys (30/5) on toiminut loistavasti (vakaa kuin kallio, verrattuna vanhaan Soneran/Telian kaapelin, joka meni 2 kertaa viikossa poikki), joten pysyttelen nyt määräajan loppuun tässä yhteydessä.