Forza Horizon 5 (Xbox, PC, Game Pass)

Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 006
Tänään päivityksessä lisäsivät TAA:n PC pelaajille. Näyttää aika karmealta. Ghostingia ihan älyttömästi ja kuva muutenkin sumea.
Ite en kyllä ghostingia havainnut vaikka yritin etsiä. Ehkä olen puusilmä sen suhteen.

Omaan silmään toi TAA näyttää hyvältä, kun MSAA:lla shimmeröi ikävästi ja tästä päästään TAA:lla eroon.

edit: nyt kun uudestaan katon niin joo, kyllä tuossa haamuja on nähtävissä
 
Liittynyt
13.06.2019
Viestejä
268
Joo onneksi sai englannin kielen takaisin. Pelasin huvikseen erän eliminaattoria suomiteksteillä ja yläkulman drivers left -teksti oli suomennettu että "kuljettajat lähtivät!" :D
 
Liittynyt
26.01.2021
Viestejä
690
Ite en kyllä ghostingia havainnut vaikka yritin etsiä. Ehkä olen puusilmä sen suhteen.

Omaan silmään toi TAA näyttää hyvältä, kun MSAA:lla shimmeröi ikävästi ja tästä päästään TAA:lla eroon.

edit: nyt kun uudestaan katon niin joo, kyllä tuossa haamuja on nähtävissä
Joo se tuossa hyvä puoli on että kasvillisuus näyttää paremmalta. Eniten häiritsee tuo tekstuurien suodatus. Mulla ei ainakaan TAA:n kanssa toimi juuri ollenkaan eli pari metriä eteenpäin autosta vaan näkyy tarkasti ja muuten on sumeaa. Msaa:n kanssa toimii normaalisti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 273
Tuntuu arcademuoto "air" puuttuva ainakin tällä hetkellä rotaatiosta. Puolitoista tuntia odotellut, että saisi tuon tämän viikon treasure huntin tehtyä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
122
Ei paljoa lohduta että sen arcaden saa tehtyä kun arkkua ei löydy vihjeen paikalta, sama bugi näyttää koskevan monia muitakin
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 274
Tuntuu arcademuoto "air" puuttuva ainakin tällä hetkellä rotaatiosta. Puolitoista tuntia odotellut, että saisi tuon tämän viikon treasure huntin tehtyä.
Tätä on kyllä tapahtunut useamminkin kun itse olen yrittänyt saada joskus niitä arcadeen liittyviä accoladeja tehtyä, niin tarvittavia arcadeja ei olekaan kartalle missään vaiheessa ilmestynyt. Drift arcade tuntuu aina löytyvän mutta tuo air ja chaos vaihtelevasti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
122
Näyttää bugi koskevan ilmeisesti vain PC versiota, vanhalla Xboxilla kun meni kartalla näkyvään paikkkaan niin arkku löytyi kiven takaa. PC:llä sama kohta oli tyhjä
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 274
Näyttää bugi koskevan ilmeisesti vain PC versiota, vanhalla Xboxilla kun meni kartalla näkyvään paikkkaan niin arkku löytyi kiven takaa. PC:llä sama kohta oli tyhjä
Periaatteessa tuon bugin voi sitten kiertää PC:llä jos pelaa pelin pilviversiota gamepassin kautta.
 

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 263
Onkos kellään muulla ongelmia onlinen kanssa? Käynnistettäessä updatesien haku kestää, synccaus kestää ja jos sattuu pääsemään peliin saakka niin online-pelaaminen on käytännössä mahdotonta.

Vastaavia ongelmia on ollut ennen satunnaisesti, mutta nyt parin päivän ajan peli on ollut käytännössä pelikelvoton.

Näyttää että "kaikki on ok, hajaantukaa!"
Edit. PC-versiosta kyse.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 274
Onkos kellään muulla ongelmia onlinen kanssa? Käynnistettäessä updatesien haku kestää, synccaus kestää ja jos sattuu pääsemään peliin saakka niin online-pelaaminen on käytännössä mahdotonta.

Vastaavia ongelmia on ollut ennen satunnaisesti, mutta nyt parin päivän ajan peli on ollut käytännössä pelikelvoton.

Näyttää että "kaikki on ok, hajaantukaa!"
Edit. PC-versiosta kyse.
Viime viikolla tuli näitä satunnaisia connection lost -ilmoituksia ja heitti pari kertaa horizon openista ulos. Tänään toimi pätkimättä koko 2 tuntia mitä pelasin.
 
Liittynyt
26.01.2021
Viestejä
690
Onkos täällä kellään mitään ideoita heitellä tai vinkkejä antaa, että miksi pc:llä peli tuppaa kaatuilemaan? Tän ongelman kanssa oon paininut julkaisusta asti ja alkaa jo tympimään sen verran, että en taida tuota hot wheels lisäriä ostaa jos en tuota kuntoon saa. Ongelma siis on, että peli satunnaisesti yleensä latausruudun jälkeen jähmettyy hetkeksi ja työpöytä kutsuu. Tapahtumienvalvonta ilmoittaa, että näytönohjaimen ajuri kaatui ja palautui. Kaikki stockina paitsi xmp päällä. Forza ainoa ohjelma jossa näitä ongelmia on.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 281
About vajakki tunteroinen jäljellä kunnes Hwheels ulkona. Tulee julkaisu-striimikin tuubista sitten.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 893
About vajakki tunteroinen jäljellä kunnes Hwheels ulkona. Tulee julkaisu-striimikin tuubista sitten.
Steamissa nyt ladattavissa. Kokoa pätsillä 19.2gb. Kohta kokeilemaan! :comp:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 281
Joo, kyllä se Series X:lläkin oli sitten heti pätsinä, H5 päivittyi myös isolla pätsillä.
 

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 263
Mitenkään liittymättä uuteen lisäriin, tuli vastaan ilmeisesti bugi, mutta hyödyllinen sellainen. Car collectionin kaikki prize unlockit oli uudelleen poimittavissa. Eli joka automerkillä josta olin unlockannut prize unlockit, niin ne pystyi käydä napsuttelemassa uudestaan parempaan talteen.

Tuli mm. aika monta ylimääräistä onnenpyörää. :thumbsup:
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 309
Täällä DLC kaatuu juuri samassa kohdassa aina. En pääse siis tuota Hot Wheelsin "introa" läpi.
Näyttisajuri päivitetty, asennuksen eheys tarkistettu...

Vielä ei netistä löydy tietoa että onko muilla samaa.

E: Asetukset veri lou, niin toimii.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 281
Höh, ei ollut itsellä Series X:llä. Siis nuo uudelleen poimittavat unlockit.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.04.2017
Viestejä
534
Mulla on nyt kaks kertaa kaatunu kesken random ajelun aikana tuolla hotwheels mapilla ja tipuin kartan läpi ajellessa siellä ihan pohjalla ison vesiputouksen luona.

Onko muut huomannu samaa että tekoälyä vastaan kilpaillessa ensimmäinen AI menee aina ihan älyttömän kovaa? Nyt jotenkin tässä dlc tuo ero kasvaa ensimmäisen ja loppu porukan välille aivan törkeen suureks. Jos ajaa kisassa kakkosena niin saa ajella rauhassa omaa kisaa.
 

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 263
Onko muut huomannu samaa että tekoälyä vastaan kilpaillessa ensimmäinen AI menee aina ihan älyttömän kovaa? Nyt jotenkin tässä dlc tuo ero kasvaa ensimmäisen ja loppu porukan välille aivan törkeen suureks. Jos ajaa kisassa kakkosena niin saa ajella rauhassa omaa kisaa.
Niin tekee. Noissa dlc:n offroad-kisoissa (B ja A luokka) meinasi jäätyä käpy kun AI:n kärkiauto meni ihan omaa vauhtia, itselläni ei ollut mitään jakoja toiseksi vaikeimmalla vaikeustasolla. Piti ottaa toinen lähestymistapa maastoautojen rakentamiseen, joten konsultoin seuraavaa herrasmiestä:


Joten powerbuild on päivän sana. Pois neliveto ja veitsentarkka ohjattavuus ja neliveto. Tilalle vanha kunnon Jeep Trailcat, takavetoswappi ja tuplaturbokisakone. Laiskoille valmis A-luokan tune tässä: 250 382 119

Tällä meni helposti offroad-kisat, stuntit ja driftit.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 274
Onko muut huomannu samaa että tekoälyä vastaan kilpaillessa ensimmäinen AI menee aina ihan älyttömän kovaa? Nyt jotenkin tässä dlc tuo ero kasvaa ensimmäisen ja loppu porukan välille aivan törkeen suureks. Jos ajaa kisassa kakkosena niin saa ajella rauhassa omaa kisaa.
Ihan samaa huomasin. Normaalisti on pärjännyt pro-tasolla hyvin, nyt oli koko ajan kolmas kun muutaman kerran B-luokassa kokeili aiemmin hyväksi todetuilla ralli- ja offroad autoilla. Sitten kun pudotti expert-tasolle niin meni yleensä kärkeen siinä 10-20% kohdalla kisaa eli ero on melkoinen tuolla AI:lla. A luokassa taas sai nostaa takas pro-tasolle.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 443
Pari tuntia tätä uutta yrityshistoriikkka taitaa kyllä riittää omalta osalta.
Tuo Hot Wheels -historiikki oli kyllä storyssä aika myötähäpeää herättävää tavaraa. Kuulosti heti siltä että siellä on Hot Wheelsin isot herrat halunneet päästä esittelemään yritysstrategiaa ja pistäneet näppinsä peliin repliikkien käsikirjoituksienkin laatimisessa.

No ei silti, on tämä kyllä ihan hauskaa ADHD-mättöä taas. Muutamassa kohdassa missä magneettiradassa on kunnon "barrel roll" meinaa parin kaljan jälkeen tulla jo huvipuistomaista pahoinvointia kun viilettää 350km/h siitä läpi 70"-töllöstä pelaten. :sclap:
 
Liittynyt
26.01.2021
Viestejä
690
Omaan pelin ja nvidian ajurin kaatuiluun löysin viimeinkin ratkaisun jolla peli ei ole kaatunut kertaakaan enää. Jotain on pielessä joko itse pelissä tai nvidian ajurissa kun jos tuota pelin sisäistä puolen virkistystaajuuden fps cappia käyttää v-syncin ja g-syncin kanssa niin ajuri kaatuu silloin tällöin. Huomasin myös, että näytön g-sync tällöin bugaa eikä toimi vaan näytön virkistystaajuus pysyy 144hz vaikka fps tippuisi alle tuon 72fps. Mutta jos pelin fps capin laittaakin 144 muuttamatta mitään muuta g-sync toimii taas eikä peli enää kaadu. Eli jokin on pakko olla perseellään pelin fps capin ja v-syncin kanssa jos g-sync on päällä joka aiheuttaa sit kaatumisia. Pitää vielä testailla mitä tapahtuu jos g-syncin ottaa kokonaan pois päältä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 281
Mitenkään liittymättä uuteen lisäriin, tuli vastaan ilmeisesti bugi, mutta hyödyllinen sellainen. Car collectionin kaikki prize unlockit oli uudelleen poimittavissa. Eli joka automerkillä josta olin unlockannut prize unlockit, niin ne pystyi käydä napsuttelemassa uudestaan parempaan talteen.

Tuli mm. aika monta ylimääräistä onnenpyörää. :thumbsup:
Nyt oli yllättäen itselläkin tuo. Onkohan mitään käsitystä mikä tuon laukaisee? Jos vaikka voisi aiemman GT7-bugin tapaan lypsää.
 

Waldo

Niin elämä kuin videopelitkin tunteella.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 341
Nyt oli yllättäen itselläkin tuo. Onkohan mitään käsitystä mikä tuon laukaisee? Jos vaikka voisi aiemman GT7-bugin tapaan lypsää.
Täällä oli ainakin siinä kohtaan kun tuli tää Hot Wheels auki, en sitten tiedä pystyykö ton toistamaan jotenkin. Noh, ei sinänsä kyllä ole tarvetta ku rahaa joku 27 miljoonaa ku tuli tehtyä hilloa Porsche & Super wheelspinni Car Masterysta ja parin muunkin auton kautta samate. :rofl2:
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 468
En tiedä mitä tapahtui, mutta peli herjaa ettei mun tallennus toimi tms vastaavaa. Error koodi: e:47-0 (pc:llä pelaan)

Olen yrittänyt poistaa appdatan kautta saven. Sit se vetää varmaan 20min synkronoinnin, mutta ei auta.

Oon korjannut pelin, palauttanut sen winukan sovelluksien kautta. Oon poistanut Xbox sovelluksen, asentanut pelin kolmesti uusiksi. Enkä keksi mitä enää tekisin.
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 273
Ovatko muut saaneet tehtyä tuon weeklyn: the future is bright? Rimacilla pitäisi ajella mutta ei vaan mitään tapahdu.
 
Liittynyt
26.01.2021
Viestejä
690
En tiedä mitä tapahtui, mutta peli herjaa ettei mun tallennus toimi tms vastaavaa. Error koodi: e:47-0 (pc:llä pelaan)

Olen yrittänyt poistaa appdatan kautta saven. Sit se vetää varmaan 20min synkronoinnin, mutta ei auta.

Oon korjannut pelin, palauttanut sen winukan sovelluksien kautta. Oon poistanut Xbox sovelluksen, asentanut pelin kolmesti uusiksi. Enkä keksi mitä enää tekisin.
Löysitkö ratkaisua tähän? Mulla nyt valittaa jotain et too many saves eikä peli enää käynnisty vaan palaa työpöydälle. Kokeillut myös aikalailla kaiken mahdollisen.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 468
Löysitkö ratkaisua tähän? Mulla nyt valittaa jotain et too many saves eikä peli enää käynnisty vaan palaa työpöydälle. Kokeillut myös aikalailla kaiken mahdollisen.
En muuta kuin tämän, eli ei auta kuin odottaa fixiä:


Saves


  • Saves - Some players are getting a "Too Many Saves" error message when interacting with liveries and tunes. (Date Added:02.25.22)
  • Saves - Players may receive a save error message (E:104f-0, E:106f-0, E:107f-0, E:1043-0, E:136f-0, e:306f-0, E:1047-0, e:1045-0, E:10cf-f, E:107D-0, E:116f-0, E:116f-0, E:47,e:108f-f, e:1007-0, e:100f-0, e:1005-0, e:1007-19, e:102f-0, E:104d-0, E:103f-0, E:112f-0, E:132f-0, e:1005-19, E:100f-18) (Date Updated: 07.14.22)
 
Liittynyt
26.01.2021
Viestejä
690
Peli viimeinkin toimi pari päivää ihan normaalisti, kunnes nyt sitten latasi tallennuksen jostain varmaan 2-3 kuukauden takaa.. huoh. Pelin kanssa vierähtänyt melkein 600 tuntia vaikka ollut alusta asti ties kuinka paljon ongelmia, mutta nyt kyllä oli viimenen niitti. On niin järkyttävän rikkinäinen tekele ainakin pc versio. Pelin bugilistakin vaan kasvaa ajan myötä. On ollut kyllä turhauttavin pelikokemus miesmuistiin tämä vaikka peli mielestäni on erittäin hyvä silloin kun toimii. Mutta ei tällaista pitäisi tapahtua enää tässä vaiheessa pelin ikää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
830
Peli viimeinkin toimi pari päivää ihan normaalisti, kunnes nyt sitten latasi tallennuksen jostain varmaan 2-3 kuukauden takaa.. huoh. Pelin kanssa vierähtänyt melkein 600 tuntia vaikka ollut alusta asti ties kuinka paljon ongelmia, mutta nyt kyllä oli viimenen niitti. On niin järkyttävän rikkinäinen tekele ainakin pc versio. Pelin bugilistakin vaan kasvaa ajan myötä. On ollut kyllä turhauttavin pelikokemus miesmuistiin tämä vaikka peli mielestäni on erittäin hyvä silloin kun toimii. Mutta ei tällaista pitäisi tapahtua enää tässä vaiheessa pelin ikää.
Itsellä taas melkolailla päinvastaiset kokemukset.
Toki alussa oli sitä että yhteys katkeili online -sessioihin ja muuta pientä. Muuten ei ole tainnut edes kaatua kuin muutaman hassun kerran.
Kumman alustan versio sulla on käytössä, Steam vai MS store?
 
Liittynyt
26.01.2021
Viestejä
690
Itsellä taas melkolailla päinvastaiset kokemukset.
Toki alussa oli sitä että yhteys katkeili online -sessioihin ja muuta pientä. Muuten ei ole tainnut edes kaatua kuin muutaman hassun kerran.
Kumman alustan versio sulla on käytössä, Steam vai MS store?
Välillä ollut, että peli toimii moitteetta viikkoja kunnes tullut sitten muutaman viikon aika aina perään, että ei toimi laisinkaan. MS store versio kyseessä. Muut pelit sun muut ongelmitta kyllä toimii, mutta tämä ei sit millään halua toimia muutamaa viikkoa enempää kerralla.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 309
Ei Steam versiossa mitään ongelmia, lukuunottamatta onlineshaibaa joka ei itseäni edes kiinnosta.

E: Olipas, HW DLC ei toiminut suoraan vaan piti laskea grafiikka-asetikset lowille, ja intro ajaa läpi niin, muuten kaatui.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
515
@Retale Mulla bugasi tuo klubi jostain syystä eikä näkynyt enää IOT tägiä Gamertagin edessä. Erosin klubista ja laitoin uutta join requestia ('Jeunas'). Jos raaskit hyväksyä.

edit: tjaa mulla saattaa olla tilin yksityisyysasetuksissakin jotain häikkää, joka estää tuon. Pitää nekin käydä läpi jossain vaiheessa...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 980
@Retale Mulla bugasi tuo klubi jostain syystä eikä näkynyt enää IOT tägiä Gamertagin edessä. Erosin klubista ja laitoin uutta join requestia ('Jeunas'). Jos raaskit hyväksyä.

edit: tjaa mulla saattaa olla tilin yksityisyysasetuksissakin jotain häikkää, joka estää tuon. Pitää nekin käydä läpi jossain vaiheessa...
Käyn huomenna aamupäivän aikana viimeistään katsomassa ja varmistamassa kutsun :)
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
55
Eikös joskus näkynyt klubinporukka kaverilistoilla?
Siis, että tuloslistalla näkyi klubin porukkaa? Nyt näkyy pelkästään boxin kaverit
 

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 263
Tämän viikon Forzathonin Trialissa on nyt tarjolla yksi kaikkein vaikeimmin löydettävistä autoista, eli 2016 Honda Civic Coupe.
Jos kyseinen yksisarvinen ei ole tuttu, niin auto on ollut vain kerran myynnissä Forzathon kaupassa kaudella 1 (arvatkaa, kuka ei tajunnut ostaa sitä tuolloin...) ja kerran Super 7 palkintona. Ja tuurilla huutokaupassa. Mistään muualta autoa ei ole voinut saada, tähän saakka.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 069
Tämän viikon Forzathonin Trialissa on nyt tarjolla yksi kaikkein vaikeimmin löydettävistä autoista, eli 2016 Honda Civic Coupe.
Jos kyseinen yksisarvinen ei ole tuttu, niin auto on ollut vain kerran myynnissä Forzathon kaupassa kaudella 1 (arvatkaa, kuka ei tajunnut ostaa sitä tuolloin...) ja kerran Super 7 palkintona. Ja tuurilla huutokaupassa. Mistään muualta autoa ei ole voinut saada, tähän saakka.
Onpa typerää. Käytännössä mahdoton siis saada kaikkia autoja.
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 273
Onpa typerää. Käytännössä mahdoton siis saada kaikkia autoja.
Ei likimainkaan mahdotonta. Itsekin ostin tuon Civicin aikoinaan AH:sta ja myöhemmin se tuli vielä palkintona. Omalla kohdalla puuttuu autoista enää nuo tällä viikolla saatavat.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 281
Plus autot jotka saisi moninpelistä mahdottomia esim minulle, koska en koskaan näissä pelaa mitään moninpeliä. Toki niitä joskus valuu myyntiin mutta ne jotka pysyvät 20M hinnassa ovat nekin mahdottomia koskaan ei tule olemaan sellaista rahaa autoon käyttää. Alkaa vähän olla joka pelissä mennyt älyttömyyksiin autojen saannin vaikeus, Horizon nykyään, GT:n puolella sitten hinnat sellaisia ettei kukaan pysty hankkimaan suurta osaa autoista etc.
 
Liittynyt
26.01.2021
Viestejä
690
Peliä en ole hetkeen pelannut, mutta mielestäni se kyllä antaa kaiken just heti jos vaan jaksaa tunnin kaks viikossa pelata. Eri asia sit noi oikealla rahalla saatavat autot mitkä tulee ohjaimen mukana tai ostamalla kynsilakkaa jenkeistä XD.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 350
Viestejä
4 158 026
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom