Forza Horizon 5 (Xbox, PC, Game Pass)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lare
  • Aloitettu Aloitettu
"Byääää! Peli ei anna minulle kaikkeahetimullenyt kultalusikalla!"
:facepalm:
Eli sun mielestä on ok että jotain autoja on käytännössä täysin mahdoton saada? Jos joku ostaa nyt peli niin ei pysty edes teoriassa saamaan kun se ekan seasonin pisteidenkeräilypaske on jo ollutta ja mennyttä. Ne tehtävät on muutenkin sellaisia että ei niitä kaikkia pysty kuin harvat läpäisemään.
 
Eli sun mielestä on ok että jotain autoja on käytännössä täysin mahdoton saada? Jos joku ostaa nyt peli niin ei pysty edes teoriassa saamaan kun se ekan seasonin pisteidenkeräilypaske on jo ollutta ja mennyttä. Ne tehtävät on muutenkin sellaisia että ei niitä kaikkia pysty kuin harvat läpäisemään.
Sen verran pakko tuohon liittyä, että joo jos nyt pelin hommaa niin ei tietenkään kaikkea noita saa kun AH:n kautta tai odottelemalla kunnes tulevat uudestaan. Suurin osa noista ei siellä paljoa maksa kun useaan otteeseen samoja autoja tullut kuitenkin. Ja noista tehtävistä.. ne on kyl aika helppoja ja pitäisi onnistua melkein kaikilta niiden suorittaminen. Eikä niitä kaikkia edes tarvitse suorittaa. Kerran tai kaksi muistaakseni virittelin autoa noita tehtäviä varten. Emäntä vielä peliä pelaa eikä tunnu vaikeuksia olevan vaikka ensimmäinen autopeli kyseessä ikinä. Toki on oppinut matkan varrella pelaamaan paremmin. Mutta kyllä noiden tehtävien tekeminen pitäisi onnistua 99% pelaajista.
 
Sen verran pakko tuohon liittyä, että joo jos nyt pelin hommaa niin ei tietenkään kaikkea noita saa kun AH:n kautta tai odottelemalla kunnes tulevat uudestaan. Suurin osa noista ei siellä paljoa maksa kun useaan otteeseen samoja autoja tullut kuitenkin. Ja noista tehtävistä.. ne on kyl aika helppoja ja pitäisi onnistua melkein kaikilta niiden suorittaminen. Eikä niitä kaikkia edes tarvitse suorittaa. Kerran tai kaksi muistaakseni virittelin autoa noita tehtäviä varten. Emäntä vielä peliä pelaa eikä tunnu vaikeuksia olevan vaikka ensimmäinen autopeli kyseessä ikinä. Toki on oppinut matkan varrella pelaamaan paremmin. Mutta kyllä noiden tehtävien tekeminen pitäisi onnistua 99% pelaajista.
En ole noita pahemmin pelin julkaisun jälkeen jaksanut edes yrittää kun silloin ainakin oli niin hemmetin vaikeita ettei jaksanut ajella samoja kisoja uudestaan.
 
En ole noita pahemmin pelin julkaisun jälkeen jaksanut edes yrittää kun silloin ainakin oli niin hemmetin vaikeita ettei jaksanut ajella samoja kisoja uudestaan.
Peli kun julkaistiin olivat himpun verran vaikeampia noi tehtävät. Näitä kuitenkin aika äkkiä nerffattiin sille tasolle, että nyt kyllä jokainen kaksi peukaloa omistava nuo pääsee läpi jos haluaa. Varsinkin viikoittainen Trial on ihan lasten leikkiä nykyään. Joku Trailblazer tehtävä voi olla semmoinen et pari kertaa joutuu yrittää, mutta kyllä nekin lopulta menee kun oikean reitin keksii. Ja edelleen.. ei näistä tarvitse kaikkia suorittaa per viikko jos kaiken haluaa.
 
Eli sun mielestä on ok että jotain autoja on käytännössä täysin mahdoton saada? Jos joku ostaa nyt peli niin ei pysty edes teoriassa saamaan kun se ekan seasonin pisteidenkeräilypaske on jo ollutta ja mennyttä. Ne tehtävät on muutenkin sellaisia että ei niitä kaikkia pysty kuin harvat läpäisemään.
Ne on palkintoautoja, palkinnot pitää ansaita pelaamalla. Ja ei, niitä ei ole "käytännössä täysin mahdoton saada". On vain vaikeampi saada.
Hyvä niin.

Ja yhdyn edelliseen, nuo Forzathon kisat nyt ei ole yleensä ottaen vaikeita. Tämä nyt ihan henkilökohtainen mielipide ja peilaten muihin valtavirran autopeleihin.
 
Ylipäätään tuollaiset rajatun ajan eventit on ihan hanurista yksinpeleissä ja saisi tämä trendi loppua. Kaikki pelin sisältö pitäisi olla pelattavissa koska vain.
 
Ylipäätään tuollaiset rajatun ajan eventit on ihan hanurista yksinpeleissä ja saisi tämä trendi loppua. Kaikki pelin sisältö pitäisi olla pelattavissa koska vain.
Käsittääkseni sen mitä asiaa joskus tutkin niin nämä eventti autot ovat vain extraa eivätkä ole olleet valmiina kun peli on julkaistu. Ovat siis matkan varrella äkkiä niitä tehneet lisää peliin. Car pass autoista en tiedä, mutta luulen et nekin on viikossa aina joku äkkiä väsännyt. Sen verran noissa uusissa autoissa ollut noita ulkoisia bugeja/glitchejä (mm.puskurit ja katto), että tuskinpa valmiina ovat olleet oottamassa kuukausikaupalla. Itse asian olen aatellut niin, että koko pelin kyllä saat kun julkkarissa ostat ja kaikki sen jälkeen on extraa jos jaksaa pelata vielä sen jälkeen kun "tarinan" on läpi pelannut. Ja itselle 90% noista "extra" autoista on ollut täysin turhia kun ei juuri se autotyyppi ole miellyttänyt. Sinne ne talliin menee pölyttymään :) kun tykkää pelata vanhoilla jenkkiraudoilla eikä niinkään uusilla super/hyper autoilla joita on ihan liikaa.
 
Toisaalta yksinpelissä olevat VAIN event kamat, vie ainakikin itsellä innon pelata koko peliä. Heti kun näen yksinpelin käyttävän FOMO psykologiaa, tulee mieleen Suomalainen "Pitätkää Tunkinne" Psykologia.
 
Toisaalta yksinpelissä olevat VAIN event kamat, vie ainakikin itsellä innon pelata koko peliä. Heti kun näen yksinpelin käyttävän FOMO psykologiaa, tulee mieleen Suomalainen "Pitätkää Tunkinne" Psykologia.
En nyt ihan ymmärrä miten tuo FOMO pätee tähän peliin. Voitko vähän selventää?
 
Sinne ne talliin menee pölyttymään :) kun tykkää pelata vanhoilla jenkkiraudoilla eikä niinkään uusilla super/hyper autoilla joita on ihan liikaa.
Tää on kyllä niin totta. Ei itseäkään kiinnosta taas yksi konseptihyperauto lisää. Niitä tavallisia autoja kaipailen vain edelleen.
Toisaalta yksinpelissä olevat VAIN event kamat, vie ainakikin itsellä innon pelata koko peliä. Heti kun näen yksinpelin käyttävän FOMO psykologiaa, tulee mieleen Suomalainen "Pitätkää Tunkinne" Psykologia.
Täysin samaa mieltä.
En nyt ihan ymmärrä miten tuo FOMO pätee tähän peliin. Voitko vähän selventää?
Juurikin tuo että laitetaan rajatun ajan eventtitauhkaa. Pelifirma yrittää "sitouttaa" pelaajan grindaamaan jatkuvasti peliä ettei vaan jää jotain saamatta. Suorastaan raivostuttava tapa. Tuo saa pelin vain tuntumaan pakkopullalta eikä sitä sitten tee mieli pelata ollenkaan.
 
Kyllä se on se ongelma oman pään sisällä, jos tuo on ongelma että joitain autoja saa vain tiettyjä asioita tekemällä. Aivan kuin jossain RPG:ssä saat miekan tekemällä jonkun tietyn questin.
Ei ainakaan itselläni ole pakko mitenkään kaikkea saada, nytkin lähes mitään ylimääräistä vaivaa näkemättä, tai ärsytystä, tallissa on 405 autoa. Virittelen melko paljoa osaa niistä ja silti rahaa on taskussa about 30milj, joten ei ole ongelma ostaa vaikka niitä 20milj autoja, koska tuota rahaakin tulee jatkuvasti lisää.
 
Kyllä se on se ongelma oman pään sisällä, jos tuo on ongelma että joitain autoja saa vain tiettyjä asioita tekemällä. Aivan kuin jossain RPG:ssä saat miekan tekemällä jonkun tietyn questin.
Ei ainakaan itselläni ole pakko mitenkään kaikkea saada, nytkin lähes mitään ylimääräistä vaivaa näkemättä, tai ärsytystä, tallissa on 405 autoa. Virittelen melko paljoa osaa niistä ja silti rahaa on taskussa about 30milj, joten ei ole ongelma ostaa vaikka niitä 20milj autoja, koska tuota rahaakin tulee jatkuvasti lisää.
Ongelma on siinä että niitä ei saa edes tekemällä.
 
Painoin "The Trial" namiskuukkelia ja siitä 14 minuutin päästä kurvailin tällä maaliman harvinaisimmalla Civicillä. Ei tämä nyt oikeesti ole niin vaikeaa. Turha noista on stressata, jos jäisikin joku auto saamatta. Niitä kuitenkin näyttää olevan se >630 kpl.

Kun hyppäsin tähän takaisin vähän pidemmän tauon jälkeen, niin olen katsonut että päivässä (illassa) saa tehtyä nuo kaikki weekly-himmelit. Eli ei voi sanoa että aikaakaan tarvitsisi koko viikkoa uhrata tälle yhdelle pelille.
 
Kun hyppäsin tähän takaisin vähän pidemmän tauon jälkeen, niin olen katsonut että päivässä (illassa) saa tehtyä nuo kaikki weekly-himmelit. Eli ei voi sanoa että aikaakaan tarvitsisi koko viikkoa uhrata tälle yhdelle pelille.
Hyvä sulle. Ei kyllä itseltä luonnistu.

Eipä tuo peli edes päästä pelaamaan koko Trialia. Mikä lie onkaan. Pitäisi jossain Hall of Famessa olla.
 
Viimeksi muokattu:
Joudunko alottaa alusta tämän jos ostan steamista. Microsoftin storesta pelatulla varmaan 100h takana.
 
Miksei autot voisi ilmestyä challengen jälkeen ostettavaksi kuten mikä tahansa auto tai vaihtoehtoisesti challenget jäisi suoritettavaksi ikuisiksi ajoiksi? Peli kiinnostaa niin vähän nykyisin että käyn vain silloin tällöin kruisailemassa päämäärättömästi ja kokeilemassa jotain toista autoa koska grafiikat ja autot sinänsä on hienoja. En suorita yhtään mitään ajastettua toimintaa ja on sääli, että tämä on pelintekijöiden keino yrittää saada pelaaja muistamaan pelin olemassaolo. Pointti, että uusia autoja on hauska testata, mutta sekään ei oikein casuaalille ole mahdollista nähtävästi. Syy palata peliin on entistä vähäisempi. Ainiin, yhyy kun on paska peli enkä saa kaikkea kultalusikalla vaan joutuisin aikatauluttamaan työn(kutsuttiin joskus pelaamiseksi/viihteeksi), jotta saisin haluamani.
 
Blueprintkilpailut, pelaajien itsesuunnittelemat radat ovat järjestään olleet melko epäloogisia, töksähteleviä ja pelimoottorin rajat ovat olleet selkeästi nähtävissä. Poikkeuksen ovat kuitenkin tehneet nämä kaksi viimeistä viikkokisojen rataa, joita on ajanut jopa ihan mielellään. Etenkin se viime viikkoinen.

Ensiviikolla pitäisi kait avautua uusia story-tehtäviä? Ilmeisesti jokin synttärijuhla kyseessä.
 
Blueprintkilpailut, pelaajien itsesuunnittelemat radat ovat järjestään olleet melko epäloogisia, töksähteleviä ja pelimoottorin rajat ovat olleet selkeästi nähtävissä. Poikkeuksen ovat kuitenkin tehneet nämä kaksi viimeistä viikkokisojen rataa, joita on ajanut jopa ihan mielellään. Etenkin se viime viikkoinen.

Ensiviikolla pitäisi kait avautua uusia story-tehtäviä? Ilmeisesti jokin synttärijuhla kyseessä.
Nuo viimeiset viikottaiset blueprintit on kyllä olleet hyviä. Niiden tekemiseen saa kyllä paljon uppoamaan aikaa kun joskus oon testannut jotain tehdä. Sehän niissä on "huono" ettei siellä objektikirjastossa ole aivan täydellistä vastinetta normaalille asfaltille, että saisi tehtyä kunnon ratoja. Sekin myös rajoittaa että aloituspaikkana pitää olla joku olemassa olevan kisan aloituspaikka.
 
Ilmeisesti DLSS&FSR-tuki ja RT-tuki tulee ajeluun/kisoihin seuraavassa päivityksessä! :kippis:

 
Jos ei uutta sisältöä peliin enää tule ja tällä tarkoitan muutakin kuin lelu-dlc:eitä, niin katseet täytynee siirtää pitkästä aikaa uuteen Forza Motorsportiin. Odotus taitaa senkin osalta olla tosin vielä melko pitkä.
 
Jos ei uutta sisältöä peliin enää tule ja tällä tarkoitan muutakin kuin lelu-dlc:eitä, niin katseet täytynee siirtää pitkästä aikaa uuteen Forza Motorsportiin. Odotus taitaa senkin osalta olla tosin vielä melko pitkä.
On sieltä se toinen lisäri tulossa, mutta teema on edelleen mysteeri.

 
Näin uudellekkin pelaajalle tuo ensimmäinen DLC oli kyllä loppujen lopuksi vähän pettymys. Tuli pelattua kisat ja suoritettua accoladet siitä, mutta sen jälkeen ei ole huvittanut mennä sinne hot wheelsin puolelle muuten vain ajelemaan. Eniten siinä ehkä ärsyttää se, että autoissa ei toimi samat tunet, vaan autot käyttäytyy hot wheelsin puolella hyvinkin eri tavalla.
 
On sieltä se toinen lisäri tulossa, mutta teema on edelleen mysteeri.


On varmasti mutta se on todennäköisesti samanlainen riman alitus kuin ensimmäinenkin. Naurettava wallride mainospätkä. Olisi sitten vedetty kunnon överiksi ja laitettu hyppyreitä ja tarkkuusloikkaa yms. niin olisi voinut edes yrittää hupailla.

Onko muuten turhempaa pelimuotoa tässä kuin drag race? Miksei sitä ole voitu rakentaa tyyliin nfs underground, jossa pitäisi osua vaihdot ja lähtö kohilleen? Silloin siinä olisi jotain imua.
 
Miksei sitä ole voitu rakentaa tyyliin nfs underground, jossa pitäisi osua vaihdot ja lähtö kohilleen? Silloin siinä olisi jotain imua.

Lapsille liika vaikeeta, ei pysty, ei kykene. :cautious:
 
Ai pitäisikö drag racessa olla jotkut keinotekoiset boostit/hyytymiset onnistumisen mukaan? Vaikeustaso tapissa niissä pitää lähdön ja vaihtamisen onnistua aika hyvin. No sama kumilankaomgelma niissäkin kai on. Ja lähdöthän tässä on ylipäänsä naurettavia kun ei näe mittareita/vaihdetta ja välttämättä ehdi edes nostaa kierroksia kun on niin vähän aikaa. Ja launch control löytyy ainakin osasta autoja, mutta sen käyttäminen ei oikein onnistu tuon UIn kanssa.
 
Ai pitäisikö drag racessa olla jotkut keinotekoiset boostit/hyytymiset onnistumisen mukaan? Vaikeustaso tapissa niissä pitää lähdön ja vaihtamisen onnistua aika hyvin. No sama kumilankaomgelma niissäkin kai on. Ja lähdöthän tässä on ylipäänsä naurettavia kun ei näe mittareita/vaihdetta ja välttämättä ehdi edes nostaa kierroksia kun on niin vähän aikaa. Ja launch control löytyy ainakin osasta autoja, mutta sen käyttäminen ei oikein onnistu tuon UIn kanssa.
Ei tässä mitään nitroja kaivattu. Nythän sitä voi automaatilla ajella nappi pohjassa ja aina voittaa. Pitäisi olla manuaalipakotus kytkimellä ja oikeast lähetysvalot eikä niiden mittarien tuominen kiihdytyskisojen ajaksi siihen näytölle varmasti olisi mahdoton tehtäväkään kehittäjille.
 
NHRA Drag race muuten oli ainakin vkl:na vapaasti kokeitavissa Xboxin game passissa/ultimatella.
 
Tuli nyt peli asennettua uudelleen, että testaan tuon uuden päivityksen ja kaiken mitä peliin tuli lisää. Aikamoinen pettymys kyllä on. DLSS ei montaa freimiä lisää anna verrattuna 4Xmsaa 1440p resolla ja kuva muuttuu quality asetuksella jo todella epätarkaksi. FSR antaa enemmän freimejä, mutta kuva edelleen tosi epätarkka. Ehkä nämä 4K resolla toimivat paremmin.

Ja DLAA.. voi voi. Paikallaan ollessa tuo on ehkä paras kuvanlaadun puolesta, mutta liikkeessä sitten kuva puuroutuukin jonkinverran ja suorituskykyyn tuolla onkin jo aikamoinen vaikutus. Odotin kyllä paljon enemmän.

Sitten vielä nuo RT heijastukset autossa. Pitää kyllä etsimällä etsiä, että eron huomaa. On siinä ero tietenkin, mutta ei iso extreme heijastuksiin verrattuna. Jotta eron kunnolla huomaa pitää olla periaattessa chromi maalaus autossa. Huomasin myös, että ne välillä näytti ihan mitä sattui. Oli nimittäin pari kertaa heijastuksena joku horizon festival lippu autossa vaikkei sellaista ollut lähelläkään missään. Konepellissä heijastukset eivät tunnu myöskään toimivan erilailla vaan edelleen sivuilla resoluutio pienenee.

Vielä myös huomasin, että bugejakin tuli lisää. Tekstuurit muuttuivat muutamassa minuutissa joko mustaksi tai sateenkaari väritykseksi vaikka käytössä oli 512.95 ajurit nvidialta. Valikot myös tökkivät nyt aika paljon.

Positiivista oli että, nyt hot wheels toimii re-bar päällä ilman nykimisiä.

Nämä nyt omat kokemukset tästä päivityksestä jotka halusin jostain syystä tänne muille laittaa.
Se tässä eniten pelottaa, että seuraava Forza Motorsport ei pääse näistä ongelmista eroon vaan ne ovat sitten siinäkin. Eri dev tiimihän siinä on joten toivotaan parasta.
 
Viimeksi muokattu:
Ja DLAA.. voi voi. Paikallaan ollessa tuo on ehkä paras kuvanlaadun puolesta, mutta liikkeessä sitten kuva puuroutuukin jonkinverran ja suorituskykyyn tuolla onkin jo aikamoinen vaikutus. Odotin kyllä paljon enemmän.

Sitten vielä nuo RT heijastukset autossa. Pitää kyllä etsimällä etsiä, että eron huomaa.
Samat havainnot nopeella kokeilulla. Jotkut yksityiskohdat, kuten esim. sähkölinjat näyttää rumalta liikkeessä DLAA:n kanssa. Noin muuten ero TAA:han on aika huomaamaton. Ghostaamista en oikein vielä testannut DLAA:n kanssa, TAA:lla sitä esiintyy joissain tilanteissa aika selvästi, mutta yleisellä tasolla kuitenkin sen verran vähän että olen käyttänyt mieluummin sitä kuin MSAA:ta.

Ja RT heijastukset tosiaan on kyllä ihan turhat pelatessa tässä pelissä, autojen heijastukset on tehty niin hyvin muutenkin ettei eroa oikein havaitse. Photo modeen varmaan ihan kiva lisä (jos niissä ei RT heijastuksia ollut jo aiemmin).
 
Uusimman päivityksen jälkeen alkanu vähän tökkimään peli ja pari kertaa kaatunutkin. Pitkän aikaa toimi hyvin tähän viimeisimpään päivitykseen asti. Tänään kun pelailin niin autosta hävisi puolet vinyyleistä, latausajat olivat selvästi pidempiä ja niiden aikana on nuo kaatumiset ja jumittamiset myös tapahtuivat.

Donut media story oli ajatukseltaan kyllä hyvä, mutta en tiedä opettaako tuo nyt loppujen lopuksi ketään autoa tuunaamaan.
 
Donut media story oli ajatukseltaan kyllä hyvä, mutta en tiedä opettaako tuo nyt loppujen lopuksi ketään autoa tuunaamaan.
Eihän siinä edes mitään varsinaisesti tarvinnut tuunata. Lätki pyydetyt osat autoon ja pärräsi loput kolme pätkää läpi.
 
Eihän siinä edes mitään varsinaisesti tarvinnut tuunata. Lätki pyydetyt osat autoon ja pärräsi loput kolme pätkää läpi.
Nimenomaan, ajatus tuosta päivityksestä oli etukäteen että nyt pelaajia opetetaan itse tuunaamaan autonsa ja sitten toteutus olikin jotain aivan muuta.
 
Itsekin huomasin, että peli ei enää pyöri yhtä hyvin kuin ennen. Nvidiakin viimein julkaisi ajurit jotka korjaa nuo sateenkaaritekstuurit, mutta hot wheels ei toimi enää rebar päällä vaan nykii tosi paljon. Prosessorilta nähtävästi peli vaatii nyt enemmän ainakin benchmarkin mukaan.
EDIT: Kyllä se hot wheels toimiikin rebar päällä. Oisko ollu jotain lagia sitten vaan aikasemmin.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä tuo Donut Story oli aivan turhake kaikinpuolin.

Saako muuten mistään mitenkään säädettyä niin että oletuspaikka olisi Mexico, eikä Hot Wheels? On melko rasittavaa aina siirtyä ensin takaisin Mexicoon.
 
Xboxilla se vasta juhlaa onkin, kun piirtoetäisyys on jotain muuta kuin PC:llä (pomppii kivasti kasvillisuus tyhjästä jne). Eihän se sitä peliä pilaa, mutta aina välillä syö imersiota.

Eniten pelissä ärsyttää AI:n logiikka. Törmäät vähän kaiteeseen mutkassa, ja eteesi tulee joku randomi sporttiauto, mikä sit kiihtyykiin nopeammin, kuin kantoraketti kiertoradalle lähtiessään. Ei ole mitään toivoa pysyä perässä, vaikka olisi Rimacin sähköpeli alla :rofl:
 
Kyllä tuo Donut Story oli aivan turhake kaikinpuolin.

Saako muuten mistään mitenkään säädettyä niin että oletuspaikka olisi Mexico, eikä Hot Wheels? On melko rasittavaa aina siirtyä ensin takaisin Mexicoon.
Meet sinne Mexicoon ja laitat siellä jonkun asunnon tai festivaalialueen kodiksi niin ei ala hot wheelsistä enää.
 
Näköjään tuon 10th anniversary seasonin jälkeen palauttivat viikottaisten tehtävien vaikeustason luokkaan "pitäkää tunkkinne". Ei mitään mahdollisuuksia taas voittaa noita kisoja.
 
Näköjään tuon 10th anniversary seasonin jälkeen palauttivat viikottaisten tehtävien vaikeustason luokkaan "pitäkää tunkkinne". Ei mitään mahdollisuuksia taas voittaa noita kisoja.
Nelivedoks kun muuttaa auton jolla haluaa mennä ne offroad kisat niin helpottuu kummasti
 
Näköjään tuon 10th anniversary seasonin jälkeen palauttivat viikottaisten tehtävien vaikeustason luokkaan "pitäkää tunkkinne". Ei mitään mahdollisuuksia taas voittaa noita kisoja.
Ainakin sitä trialia sai hakata parikertaa, kunnes meni läpi. Alkaa olemaan mielekkyys kaukana, kun ei ole taidoista kiinni, vaan tuurista mitkä nopat se kone heittää vastustajille.
 
Trial meni ekalla yrityksellä läpi, vaikka yhdellä pelaajalla olikin ns. Skill issue ja ei pysynyt tekoälyn mukana. Yllättävän hyvin pärjäsin ns. Powerbuild autolla tos trialis. Oikein mukavata ajaa C4(?) Corvetella, jossa reilut 900Hv ja katu renkaat alla, suorilla kaikista ohi ja mutkissa nuo meinaa saavuttaa.
Se C-luokan kulkineilla ajettava offroad oli ehkä vaikein näistä tämän viikon kisoista, mut meni sekin läpi F150 Lightning, jossa RB26, takaveto ja vakio renkaat.
 
Paria eri nelivedoksi muutettua autoa kokeilin enkä päässyt 5:ttä sijaa paremmaksi joten antaa olla. Ei tuossa ole mitään järkeä.
Ne Extreme E -sarjan autot on aika pirun kovia noissa cross country eventeissä. Vaikka häviäis vauhdis, mut kiihtyvyydessä, ja hallinnassa aika ykkösiä.

Edit: unohdin ne rajoitukset luokassa.
 
Voi kyllä sanoa, että tämän kauden/viikon PR stuntit ovat oikeasti haastavia, miljoonan pisteen drift zone ja 300m hyppy. Yllättäen molemmat meni Rimac Concept 2:lla läpi, kun muutaman yrityksen otti. Noi PR stuntit voi myös suorittaa alemman luokan autolla, ei tarvitse olla S2.
 
Voi kyllä sanoa, että tämän kauden/viikon PR stuntit ovat oikeasti haastavia, miljoonan pisteen drift zone ja 300m hyppy. Yllättäen molemmat meni Rimac Concept 2:lla läpi, kun muutaman yrityksen otti. Noi PR stuntit voi myös suorittaa alemman luokan autolla, ei tarvitse olla S2.
Ihan samaa mieltä että oli haastetta. Hyppyä kokeilin aika monesti, vauhtia on tarpeeksi mutta pitää osua hyppy aika nappiin että menee yli 300m. Drift Zone meni jollain formula drift autolla mitä en ollut aikaisemmin kokeillut. Itsellä ennätys tuolla zonella on ~1,045,000, mutta sai ensimmäisellä yrityksellä senkin läpi. Mä luulin että noihin tarvitsee sen S2 luokan auton, saisivat vähän tarkentaa tuota vaatimusta, kun ei viitsi alkaa kokeileen huvin vuoksi että toimiiko muilla.
 
Voi kyllä sanoa, että tämän kauden/viikon PR stuntit ovat oikeasti haastavia, miljoonan pisteen drift zone ja 300m hyppy. Yllättäen molemmat meni Rimac Concept 2:lla läpi, kun muutaman yrityksen otti. Noi PR stuntit voi myös suorittaa alemman luokan autolla, ei tarvitse olla S2.
Drift zonea piti tosiaan kokeilla kaksi kertaa - Formula Drift Mustang RTR:llä tuli tehtyä. Kulmaa piti saada vaan enemmän noihin luisuihin mitä ekalla vedolla ei ihan uskaltanut tehdä.
Toi 300m tein myös Rimacilla joka vaati parin kerran rewindin hinkkaamisen, että sai lähtökulman oikeaksi. Tuntui nappaavan nyppylästä kiinni pohjaan aika helposti, ja vei autoa lennossa katolleen.
 
Tuo miljoonan drift-haaste on vielä tekemättä, harmittavasti n. 30000 pistettä vajaaksi jäi paras yritys. Mutta jos sen saa tehdä noilla valmiiksi rakennetuilla S1-luisupulkilla, niin täytyypä kokeilla vielä kerran.

Tuohon 300m hyppyyn sellainen vinkki että mielestäni paras linja hyppyrille on viistosti vasemmalta pellon läpi, jolloin hyppy suuntautuu etuoikealle. Pellon läpi siksi että se varsinainen tienpätkä ennen hyppyriä on töyssyinen eikä hyppyrille saa oikein hyvin vauhtia. Pelto on tasaisempi. Rimacilla tuo onnistui helposti.
 
Jos ei uutta sisältöä peliin enää tule ja tällä tarkoitan muutakin kuin lelu-dlc:eitä, niin katseet täytynee siirtää pitkästä aikaa uuteen Forza Motorsportiin. Odotus taitaa senkin osalta olla tosin vielä melko pitkä.

Uusi Motorsport 8 pitäs tulla tossa Q2/2023 ettei nyt enää pitkä aika venailla..
 
Uusi Motorsport 8 pitäs tulla tossa Q2/2023 ettei nyt enää pitkä aika venailla..
Se on käytännässä tänä päivänä vähintään pari kvartaalia aina lisää näihin arvioihin, peli kuin peli. Tai pikemminkin se on se normi, josta aletaan ennakoimaan sitä todellista ilmestymispäivää.

Päivityksen jälkeen parit kaatumiset työpöydälle. Viikkotehtävistä perinteiseen tyyliin hakenut aina uudet autot. Uusin story oli täysin onneton tekele.
 
1M driftihaasteeseen pari vinkkiä:

1) Enemmän kulmaa ja vähemmän nopeutta kuin toisinpäin, ainakin itsellä se oli ratkaiseva juttu millä noustiin siitä +900K pisteiltä tarvittavaan 1M pisteeseen.
2) Jos tuntuu että formula driftillä ei saa riittävää kulmaa niin yksi vaihtoehto on kokeilla AWD luisutusta. Pari harjoitusvetoa kannattaa tehdä kun rattia pitää liikuttaa vähän eri tavalla kuin takavetoisella. Tässä on ihan hyvä tune tarjolla RTR Musseen


Täytyy sanoa, että ei kyllä tosiaan ihan helpolla tämä driftihaaste kyllä tullut vaikka mielestäni ihan ookoosti yleensä näissä pärjään.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 699
Viestejä
4 554 641
Jäsenet
75 047
Uusin jäsen
kakssataakolmesataa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom