Miulla kävi nyt sitten silleen että serkun penteles otti ja lahjotti mulle sen Privateer Starter paketin (jotain 100€). Myönnän että tuskin olisi tullut tähän peliin koskettua, vanhana Elite Dangerous ja Eve Online miehenä - koska ne vaan oli minusta ne ainoot oikeet.
Noh, voisko mielipide muuttua yhtään tän isommin. ... niinku
En ole näin immersiiviseen peliin koskenut sitten ties millon(kaan)! Se eka hetki kun lähdet liitelee aluksellasi Baijini pointin asemalta ja pistät kokan kohti Area 18 planeettaa ja tukikohtaa, vaikka sitten muulina rahtaamassa, ... mutta se eka hetki kun katsot planeettaa ja näät ne volumetriset pilvet leijuvan taivaalla ja maasto taustalla - laskeutumispaikkaa kohti lentäessä näät kun kaupunki avautuu pikkuhiljaa enemmän ja enemmän näkösälle.... EI lataustaukoja, alus menee sinne kunne käsket ja niin sieki, senkus laskeudut johki jordanian takametsille tai vaikka laskeutumisalustan vierelle ja lähet aluksestas ulos käpottelee.. tai EVA avaruudessa, kunhan muistaapi sen kypärän laittaa ennen ulostautumista
Kyllä tältä vanhalta pierulta leuka loksahti lattiaan ...
Siis mä oon kyllä aika konkari näissä space sim-genren räimeissä. Ihan 1984 alkuperäisestä David Brabenin ja Ian Bellin Elitestä lähtien, sitä sarjaa tullut 'jokunen' tunti hakattua, sittemmin pitkään Elite Dangerous. On tuota Chris Robertsin "muutamia" pelejä tullu maisteltuakin 'sopivasti'.
Eve Onlinea lätkytin menemään ainakin 10 vuotta kunnes peli-into meni kun valaat sai paksulla $$€€-lompakolla kaiken viidessä minuutissa ostettua - siis kaiken mihin itse käytti vuosia aikaa (skillien opettelut jne)....
Mutta siis Star Citizeniin verrattuna Elite Dangrousin universumi, niin mahtavan suuri kuin se onkin, se on vaan PLIISU ja kaikki on niin geneeristä, proceduraalisen generoinnin varjopuolia. Piän miltä SC tuntuu... Pistät aluksen menee kvanttiajolla ja lähet pilotin tuolista käpöttelee aluksesi sisällä, tai vaihdatte kaverin kanssa pilottia tms... Mielikuvitus rajana.
Bugeja on paljon SC:ssä kyllä ja toimimatonta tai uppohölmöä asiaa, mutta hyvältä näyttää. Pahin ongelma tässä vaiheessa tractor beamin kanssa. Kun teen muulin töitä siirtäen rahtia paikasta a paikkaan b ja saavuttuani hangariin lähden purkamaan lastia viidestä missiosta (joo mulla on MISC Freelancer MAX) niin eipä Tractor Beam lukittaudukaan niihin lootikoihin enää. Joskus auttanu Store/Retrieve alukselle, useimmiten ei. Ainoo keino päästä lastista eroon ollu Abandon tehtäville ja ajaa alus "ludicrous speed" manouverilla johonkin *POKS* kovaan. Onko tälle workaroundeja? Unequip-Equip multi tool, vaihda lisuke tractorista miinaporaan ja takasin? Tiputa multi tool lattialle ja nosta ylös? Auttaako noista mikään?
Itse pelaan Linux Mintillä (22.3) käyttäen sitä 'lug-helper' työkalua. Vaikka kone onkin aika reliikki niin yllättävän hyvin tämä mun 1080p resoluutiossa toimii Winen avulla. Mulla on siis laitteistona RTX2080 8GB, 32GB RAM ja i5-9400F (6+6 core), SSD toki. Oishan tähän kiva saada ihan natiivi likuspökäle ajettavaksi
Mie meen kattelee nyt pilviä Area 18 yllä <3