Forza Horizon 5 (Xbox, PC, Game Pass)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lare
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt on näemmä car passiin tullut näkyviin seuraavat 5 tms autoa. Ihan hauskoina tulossa Mazda 323 GT-R ja MG:n v8-versio jonka Top gearkin testaili kauan sitten.
 
Viimeksi muokattu:
Juu, mulla ainakin auto resetoituu usein kun pelin käynnistää. Ei silti joka kerta. Ehkä eilinen patch korjannut tätä, tulevaisuus kertoo.

Sain nyt eilen sitten tehtyä sen "Win an open" haasteen drifteissä. Pakko se oli luopua hauskuudesta ja mennä "kerää maksimipisteet" -moodilla. Willys jeeppi ja siihen joku drift 1gear -tune. Neliveto, nastarenkaat yms. eli aika villit setit pitää olla että on hyvä "driftaamisessa". Tällä sitten sai heti sen 20-30% enemmän pistettä kuin takavetoisella ja toisen 3 kisan turnauksen voitinkin. Tylsää että joutuu ajamaan tuollaisella kuralla että pärjää!
 
Ajelin eilen 2 sarjaa openia ja kyllä se voittaminen vaikeaa on. Kerran taisin tulla toiseksi. Sama tyyppi taisi voittaa 5/6. Eli joku huippuauto ja tunsi radatkin varmaan.

Itseä eniten kyllä häiritsee muut autot kun ne näyttää menevän mutkat mitä sattuu linjoja sladissa renkaat savuten peittäen kaiken näkyvyyden. Eikä ne varmaan oikeasti edes aja niin. Kisojen alussa tuntuu olevan aina hirveä lagi. Ajoin yhdessä kisassa ekaan mutkaan viidentenä ja kaikki muut näytti ajavan mutkan pitkäksi ja sitten ne vaan olikin menossa karkuun. Pitäisi vaan olla täysin välttämättä niistä muista.
 
Kuulostaa että sinulla verkon nopeudessa haasteita. Mulla teki samaa 10mbps 4g:llä. Nyt 600mbps 5G:llä ja nyt autot menee niin kuin ne ehkä oikeasti menevät.

Tuo savun määrä renkaista on kyllä ärsyttävä, hirveä pilvi tulee kun autot ajaa ihan normisti mutkan läpi ilman sladia.
 
Tuossa uudessa päivityksessä oli ilmeisesti poistettu monesta autosta super wheelspinni tai vähennetty 2 -> 1 spinnien määrä, ettei skill pointseilla voi enään farmata niitä. Tässä koko lista redditistä kopioituna:

The update today has "Rebalanced some Car Mastery tables to remove exploit loops. This will refund player’s Skill Points on any affected cars." Which cars were affected? I got about 690 points refunded, but I haven't had a chance to check every car. I didn't use any Willy's/Cayman/Firebird loops, and I've never auctioned or deleted a car that had points applied, so there must be a lot of cars that lost their points.

In summary, it looks like most autoshow cars with super wheelspins either lost the perk, or double super wheelspins were replaced with a single.

Many cars now have more skill perks, however, and all used points are refunded, so you have an opportunity to re-perk your cars, which gives more XP, and potentially additional spins if the double super perk was replaced with a single.

Edit: I also spun all my banked super wheelspins, which was only 18. I sold all the car rewards except a Tankpool FE, got 2 horns, 1 pair of shoes, and an overall average of 248K CR per spin. So they're still worthwhile.

Found Changes

1926 Bugatti Type 35C: reduced to single super wheelspin

1930 Bentley Blower 4.5: reduced to single super wheelspin

1939 Auto Union Type D: reduced to single super wheelspin

1965 Shelby Daytona Coupe: reduced to single super wheelspin, may have had perk tree change (credit to Atomikka)

1967 Lamborghini Miura: reduced to single super wheelspin

1970 Chevrolet Camaro: lost super wheelspin

1973 Porsche Carrera RS: Changed credit reward from 100K to 75K, super wheelspin still in the tree

1986 MG Metro 6R4: top right corner perk reduced from 3 super wheelspins to 1

1987 Pontiac Firebird Trans Am GTA: lost super wheelspin

1993 Toyota Baja T100 (u/nixorbo): perk tree reset, now contains more perks. May have had super wheelspin in top row, now just a wheelspin.

2002 Koenigsegg CC8S: lost double super wheelspin, but has more perks in the tree

2007 Ferrari 430 Scuderia: lost super wheelspin (credit to u/sbear37, who cracked the code on changes to super wheelspins)

2008 Dodge Viper SRT10 ACR: Lost super wheelspin

2009 Ferrari 458 Italia: Lost super wheelspin

2013 McLaren P1: reduced to single super wheelspin

2013 Audi R8 V10 Plus 5.2: lost double super wheelspin (credit to u/ragemix)

2015 Porsche Cayman GTS: lost super wheelspin

2015 BMW i8: lost super wheelspin

2015 McLaren 570S: lost super wheelspin

2016 Audi R8 V10 Plus: lost super wheelspin

2016 Zenvo TS1: 2 super wheelspins reduced to 1

2017 Ferrari 812 Superfast: 2 super wheelspins replaced with 1 wheelspin

2017 Nissan GTR: lost super wheelspin

2017 Koenigsegg Agera RS: double super wheelspin reduced to single

2018 Ferrari Portofino: lost double super wheelspin

2018 Saleen S1: lost super wheelspin

2018 Lamborghini Huracan Performante: lost super wheelspin

2018 McLaren 720S Coupe: lost super wheelspin

2019 Ferrari 488 Pista: lost super wheelspin

2019 Aston Martin Valhalla Concept - double super spin reduced to single

2019 Rimac Concept Two: double super reduced to single

Mercedes Tankpool FE (u/memisterzz): what changed? Still has super wheelspin in 2nd row

Not affected

1987 Pontiac Trans Am GTA FE: still has 2 super wheelspins

1953 Chevrolet Corvette FE: Still has super wheelspin

2015 Koenigsegg One:1 still has 2 super wheelspins in addition to a single wheelspin

2015 Mercedes Tankpool FE still has a super wheelspin 75K CR in the 2nd row

2019 Bugatti Divo still has 2 super wheelspins in addition to a single wheelspin

2019 Zenvo TSR-S still has 2 super wheelspins in addition to a single wheelspin

Tähän mennessä noihin käytetyt skill pointsit saa automaattisesti takaisin. Katsoin itseltä niin aikaisemmin oli n.400 ja nyt on 1299. Ilmeisesti tuota ylärajaakin nostettu, eikös see aiemmin ollut 999?
 
Tuossa uudessa päivityksessä oli ilmeisesti poistettu monesta autosta super wheelspinni tai vähennetty 2 -> 1 spinnien määrä, ettei skill pointseilla voi enään farmata niitä. Tässä koko lista redditistä kopioituna:

The update today has "Rebalanced some Car Mastery tables to remove exploit loops. This will refund player’s Skill Points on any affected cars." Which cars were affected? I got about 690 points refunded, but I haven't had a chance to check every car. I didn't use any Willy's/Cayman/Firebird loops, and I've never auctioned or deleted a car that had points applied, so there must be a lot of cars that lost their points.

In summary, it looks like most autoshow cars with super wheelspins either lost the perk, or double super wheelspins were replaced with a single.

Many cars now have more skill perks, however, and all used points are refunded, so you have an opportunity to re-perk your cars, which gives more XP, and potentially additional spins if the double super perk was replaced with a single.

Edit: I also spun all my banked super wheelspins, which was only 18. I sold all the car rewards except a Tankpool FE, got 2 horns, 1 pair of shoes, and an overall average of 248K CR per spin. So they're still worthwhile.

Found Changes

1926 Bugatti Type 35C: reduced to single super wheelspin

1930 Bentley Blower 4.5: reduced to single super wheelspin

1939 Auto Union Type D: reduced to single super wheelspin

1965 Shelby Daytona Coupe: reduced to single super wheelspin, may have had perk tree change (credit to Atomikka)

1967 Lamborghini Miura: reduced to single super wheelspin

1970 Chevrolet Camaro: lost super wheelspin

1973 Porsche Carrera RS: Changed credit reward from 100K to 75K, super wheelspin still in the tree

1986 MG Metro 6R4: top right corner perk reduced from 3 super wheelspins to 1

1987 Pontiac Firebird Trans Am GTA: lost super wheelspin

1993 Toyota Baja T100 (u/nixorbo): perk tree reset, now contains more perks. May have had super wheelspin in top row, now just a wheelspin.

2002 Koenigsegg CC8S: lost double super wheelspin, but has more perks in the tree

2007 Ferrari 430 Scuderia: lost super wheelspin (credit to u/sbear37, who cracked the code on changes to super wheelspins)

2008 Dodge Viper SRT10 ACR: Lost super wheelspin

2009 Ferrari 458 Italia: Lost super wheelspin

2013 McLaren P1: reduced to single super wheelspin

2013 Audi R8 V10 Plus 5.2: lost double super wheelspin (credit to u/ragemix)

2015 Porsche Cayman GTS: lost super wheelspin

2015 BMW i8: lost super wheelspin

2015 McLaren 570S: lost super wheelspin

2016 Audi R8 V10 Plus: lost super wheelspin

2016 Zenvo TS1: 2 super wheelspins reduced to 1

2017 Ferrari 812 Superfast: 2 super wheelspins replaced with 1 wheelspin

2017 Nissan GTR: lost super wheelspin

2017 Koenigsegg Agera RS: double super wheelspin reduced to single

2018 Ferrari Portofino: lost double super wheelspin

2018 Saleen S1: lost super wheelspin

2018 Lamborghini Huracan Performante: lost super wheelspin

2018 McLaren 720S Coupe: lost super wheelspin

2019 Ferrari 488 Pista: lost super wheelspin

2019 Aston Martin Valhalla Concept - double super spin reduced to single

2019 Rimac Concept Two: double super reduced to single

Mercedes Tankpool FE (u/memisterzz): what changed? Still has super wheelspin in 2nd row

Not affected

1987 Pontiac Trans Am GTA FE: still has 2 super wheelspins

1953 Chevrolet Corvette FE: Still has super wheelspin

2015 Koenigsegg One:1 still has 2 super wheelspins in addition to a single wheelspin

2015 Mercedes Tankpool FE still has a super wheelspin 75K CR in the 2nd row

2019 Bugatti Divo still has 2 super wheelspins in addition to a single wheelspin

2019 Zenvo TSR-S still has 2 super wheelspins in addition to a single wheelspin

Tähän mennessä noihin käytetyt skill pointsit saa automaattisesti takaisin. Katsoin itseltä niin aikaisemmin oli n.400 ja nyt on 1299. Ilmeisesti tuota ylärajaakin nostettu, eikös see aiemmin ollut 999?

Siis ymmärränkö oikein, että ne farmaajat sai nyt spinnipalkintojen lisäksi hullun kasan skillpointseja ja muut ei saa mitään. Paitsi jatkossa huonommat palkinnot. Mikähän järki taas.
 
Siis ymmärränkö oikein, että ne farmaajat sai nyt spinnipalkintojen lisäksi hullun kasan skillpointseja ja muut ei saa mitään. Paitsi jatkossa huonommat palkinnot. Mikähän järki taas.
Noinhan taisi käydä viime kerrallakin kun sen willys jeepin hyväksikäyttöä estettiin.

Ite käytän noita skill pointseja sitä mukaa kun niitä kertyy, ei ole tarvinnut erikseen farmata niitä. Muutenhan ne menis hukkaan jos saavuttaa sen 999 kun ei enempää voi kerryttää.

Super 7:ssakin on nähnyt kerran niitä 30s skill point farmikisoja, taitaa olla melko suosittuja.
 
Noinhan taisi käydä viime kerrallakin kun sen willys jeepin hyväksikäyttöä estettiin.

Ite käytän noita skill pointseja sitä mukaa kun niitä kertyy, ei ole tarvinnut erikseen farmata niitä. Muutenhan ne menis hukkaan jos saavuttaa sen 999 kun ei enempää voi kerryttää.

Super 7:ssakin on nähnyt kerran niitä 30s skill point farmikisoja, taitaa olla melko suosittuja.
Kuinka monta tuhatta tuntia pitää pelissä olla takana että saa tuollaiset määrät skill pointeja?
 
Itse en saanut yhtäkään skill pojoa takaisin :confused:. Ja näköjään joku uusi bugikin tullut kun autossa ei saanut vaihdetta päälle kotoa lähtiessä, piti käyttää peli pausella että lähti toimimaan.
 
Itse en saanut yhtäkään skill pojoa takaisin :confused:. Ja näköjään joku uusi bugikin tullut kun autossa ei saanut vaihdetta päälle kotoa lähtiessä, piti käyttää peli pausella että lähti toimimaan.
En ymmärrä millä perusteella niitä pointseja takaisin jaettaisiin? Hyötyhän niistä on kuitenkin saatu.
 
Itsellä oli tullut 59, tosin ei sitten ole hajuakaan että mistä autoista palautui.
 
Kuinka monta tuhatta tuntia pitää pelissä olla takana että saa tuollaiset määrät skill pointeja?
Forzan statseista kun katson niin 183h olen ajanut, ansainnut 204 miljoonaa cr ja 6350 skill pointsia. Periaatteessa kun ajelee autoilla joista on ne skill treet avattu kokonaan, niin noita skill pointsejakin saa sitä helpommin ja lisäksi on vielä forza edition autot joissa on eri skill boosteja.
 
Ja varsinkin jos driftaa paljon niin nuo skill pojot on täynnä jo muutamassa tunnissa. Kerran se tulivuoren drift zone alas niin saa jo helposti sen 10 pojoa muutamassa minuutissa. Perus kisoissa nyt ei paljoa tule.
 
Näyttäisi saaneen n. 500 skill pointsia kolmeen varttiin grindaamalla tiettyjä blueprinttejä.
Mjaah. Eli ei normaalilla pelaamisella. En ole edes viitsinyt katsoa mistä tässä nuo blueprintit löytyy. Pelaan virallista contentia.
Ja varsinkin jos driftaa paljon niin nuo skill pojot on täynnä jo muutamassa tunnissa. Kerran se tulivuoren drift zone alas niin saa jo helposti sen 10 pojoa muutamassa minuutissa. Perus kisoissa nyt ei paljoa tule.
Omasta puolesta driftausta vaativat asiat voisi poistaa kaikista peleistä. Sellaista pelleilyä kaipaaville voisi tehdä erilliset pelit jotka on vain driftausta.
 
Mjaah. Eli ei normaalilla pelaamisella. En ole edes viitsinyt katsoa mistä tässä nuo blueprintit löytyy. Pelaan virallista contentia.

Omasta puolesta driftausta vaativat asiat voisi poistaa kaikista peleistä. Sellaista pelleilyä kaipaaville voisi tehdä erilliset pelit jotka on vain driftausta.
FE Sestolla tykittelee aavikolla / vuoriston reunamilla välillä käsijarrulla käännellen saa kans aika nopeasti skill pointseja, kurvailee kaktuksia kumoon ja ottaa pomppuja vuoren rinteessä niin pisteitä ropisee. Skill songien aikaan vielä nopeampaa. Toinen vaihtoehto on ajella motaria päästä päähän esim FE Paganilla tai FE Mersulla joissa speed boost skill. Kannattaa ne skill treet aukoa ko. kamppeista niin SP:tä sataa ovista ja ikkunoista.
 
FE Sestolla tykittelee aavikolla / vuoriston reunamilla välillä käsijarrulla käännellen saa kans aika nopeasti skill pointseja, kurvailee kaktuksia kumoon ja ottaa pomppuja vuoren rinteessä niin pisteitä ropisee. Skill songien aikaan vielä nopeampaa. Toinen vaihtoehto on ajella motaria päästä päähän esim FE Paganilla tai FE Mersulla joissa speed boost skill. Kannattaa ne skill treet aukoa ko. kamppeista niin SP:tä sataa ovista ja ikkunoista.
Meh. Ei kiinnosta tuollainen grindaus. Tulisi nyt vain oikeasti sisältöä tähän peliin. Ei ole juurikaan julkaisun jälkeen tehnyt mieli pelata kun pelissä ei ole mitään tekemistä.
 
Meh. Ei kiinnosta tuollainen grindaus. Tulisi nyt vain oikeasti sisältöä tähän peliin. Ei ole juurikaan julkaisun jälkeen tehnyt mieli pelata kun pelissä ei ole mitään tekemistä.
Forza horizonit aina olleet tuollaisia, että tekeminen loppuu aika nopeasti ellei sitä itse hakemalla hae esim online kisoista tms.
 
Ja varsinkin jos driftaa paljon niin nuo skill pojot on täynnä jo muutamassa tunnissa. Kerran se tulivuoren drift zone alas niin saa jo helposti sen 10 pojoa muutamassa minuutissa. Perus kisoissa nyt ei paljoa tule.
Viritetyllä Peel P50:sellä car masterty täysillä saa ilmeisesti kerättyä pojoja melko nopeaan.

Mitä tulee farmaamiseen, niin itselleni on täysin sama miten kukin rahaa/pointseja/wheelspinnejä tekee. Ei tässä enää ole kuin nuo weeklyt ja niissä menee se pari tuntia eikä itseäni juuri tulevat dlc:t nappaa, koska pelko on, että ne ovat luokkaa Lego ja muuta hihiluokkaa. Online on täynnä sikailijoita, huijareita ja lagailijoita, niin ei sekään innosta. Myöskään niissä monthly rivaleissa tai ylipäätään missään rankingrunkussa ei ole pointtia, koska huijareita on niin paljon.
 
Itse olen pelannut FH2,FH3 ja FH5 ja mielestäni kaikissa loppuu tekeminen jos ei väkisin pelaa jotain online kisoja koko ajan. Jotenkin kaipaisin horizoneihin jotain kunnon ”career” systeemiä.
1,2 ja 3 nimenomaan oli jonkinlaista careeria ja siksi niissä oli mielekästä tekemistä. FH4:ssä sitten heitettiin roskiin se ja hommasta meni maku kun ei ollut enää mitään päämäärää hommalla.
 
Ihan riittävästi on tekemistä tässä kun tekee aina ne weekly challenget.
Jotka tekee muutamassa tunnissa :). Riittää kun tekee tarvittavat että saa kaikki unlockattua, ei tarvii edes tehdä kaikkia. Sen jälkee voikin olla taas viikon pelaamatta. FH2 ja FH3 kaltaisia pidempia tarinoita ikävä niin riitti pelaaminen ja mielenkiinto. Tämän FH 4.5 suhteen tarinalliset hommat aivan liian helppoja ja nopeesti avattavat adventure hommat vei mielenkiinnon ihan liian nopeasti. Silti on joka torstai palattava tekemään weeklyt.
 
Ite on tullu kyllä aika paljon pelailtua. Melkein joka päivä jos aikaa on ollu niin kaveriporukalla kisoja ajettua. Ei oo kyllä alkanu tympimään yhtään vaikka mitään päämäärää ei oikeestaan olekaan. Eikä kyllä omasta mielestä peli semmosta tarviikaan. Autojen tuunaus ja lempparikisojen parissa vierähtää edelleen tunteja ihan hetkessä. Voi toki olla jos ittekseen pelailis vaan niin alkais puuduttaa, mutta 3-4 hengen convoyssa aika rientää tosi nopeasti.
 
Ite on tullu kyllä aika paljon pelailtua. Melkein joka päivä jos aikaa on ollu niin kaveriporukalla kisoja ajettua. Ei oo kyllä alkanu tympimään yhtään vaikka mitään päämäärää ei oikeestaan olekaan. Eikä kyllä omasta mielestä peli semmosta tarviikaan. Autojen tuunaus ja lempparikisojen parissa vierähtää edelleen tunteja ihan hetkessä. Voi toki olla jos ittekseen pelailis vaan niin alkais puuduttaa, mutta 3-4 hengen convoyssa aika rientää tosi nopeasti.
Sillon kun yksikseen pelailee niin kaipailisi parempaa "horizon life" kokemusta, eli serverillä saisi olla paljon enemmän porukkaa. Tällä hetkellähän samalla serverillä voi olla +60 pelaajaa, mutta jostakin syystä pelaajat näkevät vain 12 lähimpänä olevaa kartalla/maailmassa. Tuon kokoisella kartalla tuntuu melko yksinäiseltä ajella enimmän osan ajasta. Solo puolella meno on ihan erilaista kun AI liikennettä ja drivatareja pyörii koko ajan paljon ympärillä. Harvemmin myöskään randomeiden kanssa tulee tehtyä mitään, mutta joskus tulee niidenkin kanssa mentyä convoyhin ja driftailtua ympäri karttaa. Kommunikointi randomeiden kanssa on vaan vähän vaikeaa kun tarjolla on vaan pari lausetta mitkä on horizon linkkiin asettanut.

Open racing on myös tynkä kokemuksena, kun autoluokkaa tai kisatyyppiä ei pääse itse valitsemaan. Ilmeisesti FH4:ssa oli joku ranked modekin joka on tästä uusimmasta jostain syystä jätetty pois?

Parhaiten solona pelatessa on saanut ajan kulumaan kun ottaa jonkun uuden auton kokeiluun ja hioo sen tuunausta niin kauan että se on hyvä johonkin classiin ja kisatyyppiin. Tällä tavoin muodostuu itsellekin todella laaja valikoima autoja millä sitten ajella kaikenlaisia kisoja ja monesti löytyy sellaisia joilla on oikeasti ilo ajella kauemmankin aikaa. Ehkä se kun ei ole pelannut aikaisempia forzia paljoakaan, takaa sen että suurin osa autoista on itselle ihan uusia kokemuksia pelisarjassa.
 
Matchmakingin puute on kyllä ihan älyttömän typerä asia. Eipä juuri kiinnosta availla sitä race menua kunnes löytyy mieleinen kisa. Siksi olenkin pääasiassa ajanut rivalsia, varsin palkitsevaa tuunata itse auto ja ajaa sillä maailman top 1000 joukkoon.
 
Eilen illalla sain 226/226 pistettä 4 viikon seasonista. Tulipahan sekin tavoite saavutettua. Tästä lähtien voi sitten keskittyä vain mielenkiintoisiin jos on jotain järkeviä autoja tarjolla.
Autotkin käy vähiin kun 531 autoa näytti olevan tallissa. Eli aika harvinaisia/kalliita on loput puuttuvat.
 
Nii ois mullakin 226/226 pistettä, mut ei hyväksy tuota Valle de las Ranas valokuvausta. Joten pistettä vaille prkl. Tein tosin tiketin Forzan supportiin toissa päivänä.
 
Mulla yllättäen se kuvan otto toimi ekasta. Fast travellasin siihen polulle sen multiplayer ikonin viereen, samantien kamera esiin ja räpsy. Kelpasi...
 
Parhaiten solona pelatessa on saanut ajan kulumaan kun ottaa jonkun uuden auton kokeiluun ja hioo sen tuunausta niin kauan että se on hyvä johonkin classiin ja kisatyyppiin.
Tämä vaatisi että ymmärtää jotain autoista. Itse en tajua hölkäsen pöläystä joten menen pelin automaattisella osien laittamisella että saa max pojot siihen classiin.
 
Tämä vaatisi että ymmärtää jotain autoista. Itse en tajua hölkäsen pöläystä joten menen pelin automaattisella osien laittamisella että saa max pojot siihen classiin.

Kannattaa ennemmin tuunata sieltä Find tuning setups vai mikä olikaan, missä on pelaajien tekemät tunet. Saa paljon paremmat setupit kuin automaatilla. :)
 
Katsoo alkuun vaikka jonku videon noista tuunauksista ja mitä esim. bump stiffness tarkoittaa. Sitten sitä onkin huomattavasti helpompaa säätää ja kokeilla, että mikä toimii. Palikat valitsee sen mukaan, haluaako maksimit tehoa, maksimit pitoa vai vähä molempia.
Se automaatti homma on vähä typerä, kun se ei ymmärrä swappien päälle, ja renkaat se kusee aina.

Automaagi tarjosi:
1643887053447.png


VS minä itse valitsin (ilman conversioita)

1643887361105.png
 
Katsoo alkuun vaikka jonku videon noista tuunauksista ja mitä esim. bump stiffness tarkoittaa. Sitten sitä onkin huomattavasti helpompaa säätää ja kokeilla, että mikä toimii. Palikat valitsee sen mukaan, haluaako maksimit tehoa, maksimit pitoa vai vähä molempia.
Se automaatti homma on vähä typerä, kun se ei ymmärrä swappien päälle, ja renkaat se kusee aina.

Automaagi tarjosi:
1643887053447.png


VS minä itse valitsin (ilman conversioita)

1643887361105.png
Eipä kyllä kiinnosta yhden puolivillaisen pelin takia alkaa opetteleman tuollaisia.
 
Hiton päivitys rikko pelin omalta osalta. Ei meinaa päästä alkuvalikosta pidemmälle ja kun pääsee peli kaatuu hetken päästä.. pfff... luulin et kun viime päivitys asian korjasi ettei tuo tulisi enää takaisin, mutta näinpä sit kävi. Usko alkaa mennä mennä tähän nykypäivän peliteollisuuteen. Noh.. seuraavaa päivitystä odotellessa sit.
 
"Ilmaisilla" pisteillä ostettu Super wheelspinnejä ja nyt on 506 autoa tallissa. Ei puuttuisi kuin kuutisenkymmentä autoa enää. :rofl:
 
Eilen kun käynnistin pelin, niin latasi jonkun 12GB pätsin. Sen jälkeen peli kaatui 3 kertaa 4h session aikana. Ennen pätsiä ei olut kaatunut kertaakaan 15h aikana. 2 kertaa kaatui ajaessa ja 1:n kerran karttaruudussa.
 
On tämä peli kyllä uskomatonta ripulia. Ei yhdistä millään Xbox Liveen (niin kuin sitä PC:llä johonkin edes tarvitsisi) eikä sen takia pääse edes aloittamaan koko peliä. Pitäkööt tunkkinsa.
 
Joo minullakin meni vaan paskemmaksi kyllä päivityksestä. Ei ole kaatunut, mutta pari kertaa jumittunut vaan täysin. Ja tietysti päivityksen lataus alkoi vasta kun olisi alkanut pelaamaan, vaikka kone on always on tilassa.

Ja huutokaupan paskuus tuli taas kivasti silmille eilen kun vahingossa tuplaklikkasin ok:ta ja auto meni suoraan reiluun alihintaan myyntiin. Näytöllä näkyy se varoitus, että 60 aikaa päivää periä rahat tai kalusto. Vaihtoehtona OK ja OK do not show again, eikä mitään perumisia. Ja aloitettua huutokauppaa ei saa näköjään mitenkään peruttua. On se nyt saatana., jos autoa vaihtaessa pitää painaa 5 kertaa ok ja pyydellään anteeksi, mutta autoa myydessä se menee suorilta ilman mitään.

Matchmakingista vasta itkua saisikin aikaan. Käsittämätöntä sontaa. Ensin pitää odottaa 0-3min, että saa 10 sekunnin aikaikkunan käynnistää matchmaking. Jos erehdyt kuselle tai jääkaapille ja 10 sec ruutu kerkee mennä niin onnea uuteen 3min. Voisi edes tulla joku ääni siitä notifikaatiosta. Tämän jälkeen kestää satunnainen aika 0-2min ennen kuin ruutuun lävähtää eventin nimi ja siirryt johonkin. Sitten voit taas ajaa jossain skutsissa ja kestää 0-2min, että se alkaa OIKEASTI ladata sitä eventtiä. Ja se usein vielä epäonnistuu. Ilmeisesti nämä odotusajat riippuu siitä onko pelaajia saatavilla vai ei. Viikon Trial kyllä toimii yleensä aika hyvin kun sitä koko ajan ilmeisesti porukkaa pelaisi, mutta viikon peruskisojen ajaminen coopina tai pvp:nä tuntuu onnistuvan 20% kerroista ja kun yrittäminen kestää aina sen 10 min niin ei helvetissä kukaan halua edes yrittää.

/rant. Ja kohta taas vedetään.
 
On muuten ärsyttävää kun Series X:llä kysyy nyt joka kerta alussa että "portugali saatavana, haluatko päivittää", uskokaa jo että en. Siis toimii muuten mutta tuo alku panee vihaksi.
 
Näinpä!
Sama ominaisuus oli ensimmäisen kuukauden, sitten hävisi joka käynnistyksestä kysymys "Portugali saatavana, haluatko päivittää?". Nyt viikko sitten ilmestyi takaisin ja tosiaan joka käynnistyksessä peli jää tuohon odottamaan kuittausta! Typerää kun ei edes kerrasta usko.
 
Nyt peli lähti toimimaan, mutta eihän tuota voi pelata, syy: pelin äärimmäisen rasittava ja luotaantyöntävä bilevouhotus yhdistettynä välivideoihin, joita ei voi skipata. En selvästi kuulu kohderyhmään :rofl2:
 
Kaatuilut loppui, kun asensi uusimman NVIDIA:n ajurin.

Semmonen ärsyttävuus tässä kyllä on, että tiessä näkyy aina välillä semmosia hentoja raitoja. Tuntuu, että ne riippuvat vähän valaistus/sääolosuhteista. Välillä ne pikkiraidat tiessä näkyy hyvinkin selvästi ja välillä ei näy ollenkaan. Tuo siis kaikill aajeureilla, mitä olen koittanut. Ainoa bugi tähän mennessä on tuo pisarien "jäätyminen" lisnssiin jolloin ne on koko ajan siinä, vaikka vaihtaa sisäkuvaan. Jopa cut sceneissä näkyy tipat linssissä.
 
Kaatuilut loppui, kun asensi uusimman NVIDIA:n ajurin.

Semmonen ärsyttävuus tässä kyllä on, että tiessä näkyy aina välillä semmosia hentoja raitoja. Tuntuu, että ne riippuvat vähän valaistus/sääolosuhteista. Välillä ne pikkiraidat tiessä näkyy hyvinkin selvästi ja välillä ei näy ollenkaan. Tuo siis kaikill aajeureilla, mitä olen koittanut.
Villi arvaus, mutta onko sinulla kenties joku tosi ison reson näyttö korkeilla virkistystaajuuksilla? Eli olisiko kyseessä DSC:n aiheuttama grafiikkahäire?

 
Villi arvaus, mutta onko sinulla kenties joku tosi ison reson näyttö korkeilla virkistystaajuuksilla? Eli olisiko kyseessä DSC:n aiheuttama grafiikkahäire?


3440*1440 144Hz. En ole missään muusa pelissä noita kyllä huomannu.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 920
Viestejä
4 560 926
Jäsenet
75 065
Uusin jäsen
Winter

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom