Forza Horizon 5 (Xbox, PC, Game Pass)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lare
  • Aloitettu Aloitettu
Mutta todella ärsyttävää kun joutuu aina hakemaan takasin epäonnistuneiden huutojen tarjoukset. Ja kun laittaa auton myyntiin niin hinta tulee apteekista, eikä saa itse päättää. Joku botti pitäisi olla, että jaksaisi käyttää. Ja botilla tuolla tienaisi varmaan helposti miljardi credua päivässä. No mitäpä niillä tekisi.
Ei pääsisi kyllä bottikaan päivässä miljardiin, edes täysin optimaalisilla ostoilla ja myynneillä. Siellä on 25 auton myyntilimitti vuorokaudessa. Mutta ilman bottejakin on kyllä suht helppoa tehdä kymmeniä miljoonia päivässä jos jaksaa välillä käydä etsimässä halvalla myytäviä autoja.

En kyllä muista millä hintaa tuota sestoa aikasemmin myytiin, mutta on se varmaan miljoonissa sitten kun sitä ei saa enään forzathon shopista. On tuo ihan hyvä ostaa fp:llä ja muuttaa myöhemmin rahaksi jos noille fp pojoille ei muuten tunnu käyttöä löytyvän.
~2 miljoonaan se oli tasoittunut, en muista oliko karvan alle vai yli mutta käytännössä 2. Ihan alussa niistä sai ~6 miljoonaa mutta auction house on rauhoittunut aika paljon senimmäisisitä viikoista ja suurin osa selkeistä hintakuplista on hävinnyt.
 
Onneksi tässä 5:ssa muutamat 4:n "mahdottomat" autot ovat halvempia. Eipä ole koskaan ollut mitään täyden 20Mijl ollut varaa ostaa missään Forzassa. Muuten tässä hölmöä että ihan kaupasta löytyvissä autoissa on monesti auctionin osta suoraan-hinta isompi kuin mikä arvo on.

Ja toki se ikuisuusongelma että huutohinnat ei lopussa päivity tarpeeksi ja on lottoa voittaako jonkun vai ei.
Nelosessa kun aikoinaan kämmäsivät ja antoivat sen 200wheelspinniä niin sen jälkeen oli vara ostella muutama 20millinkin kosla. Empä kyllä ole vitosessakaan säästellyt, ja 10milliä taitaa olla tällähetkellä rahaa.
 
En kyllä muista millä hintaa tuota sestoa aikasemmin myytiin, mutta on se varmaan miljoonissa sitten kun sitä ei saa enään forzathon shopista. On tuo ihan hyvä ostaa fp:llä ja muuttaa myöhemmin rahaksi jos noille fp pojoille ei muuten tunnu käyttöä löytyvän.

kai tuota jatkossakin saa spinnistä?
 
Millä ootte tän suorittanu?

1641442843232.png


edit: nevermind, ostin Scout 800A, laitoin siihen kaikki moottoriupgradet kiinni, ja isoimman korinkevennyspaketin niin johan meni läpi.
 
Viimeksi muokattu:
Millä ootte tän suorittanu?

1641442843232.png


edit: nevermind, ostin Scout 800A, laitoin siihen kaikki moottoriupgradet kiinni, ja isoimman korinkevennyspaketin niin johan meni läpi.
En edes yritä noita. FH4:ssäkin jo olivat ihan mahdottomia. Tässä ne viikottaiset kisatkin on hemmetin hankalia kiitos rikkinäisen AI:n. Ja koska pelissä ei ole muutakaan sisältöä niin jäänyt alun jälkeen pelaamatta.
 
En edes yritä noita. FH4:ssäkin jo olivat ihan mahdottomia. Tässä ne viikottaiset kisatkin on hemmetin hankalia kiitos rikkinäisen AI:n. Ja koska pelissä ei ole muutakaan sisältöä niin jäänyt alun jälkeen pelaamatta.
Ne viikottaiset championshipit on lukittu highly skilled tasolle, joten ei ne ole liian vaikeita. Viikottainen trial (unbeatable) taas riippuu hyvin paljon tiimikavereista, että voittaako sitä vai ei.
 
Ne viikottaiset championshipit on lukittu highly skilled tasolle, joten ei ne ole liian vaikeita. Viikottainen trial (unbeatable) taas riippuu hyvin paljon tiimikavereista, että voittaako sitä vai ei.
Triali unbeatableja vastaan on kyllä aina ihan perseestä, ei voi kun ihmetellä miten paskoja +200levusetkin voi olla ajamaan :facepalm:
 
Triali unbeatableja vastaan on kyllä aina ihan perseestä, ei voi kun ihmetellä miten paskoja +200levusetkin voi olla ajamaan :facepalm:
Ajoin varmaan 15 kertaa ite kolmen parhaan joukkoon parissa kisassa ennen kuin löytyi tiimi, jossa voitti. Toi nopeushaaste taas oli ihan helppo ja taisin ajaa sen jollain vakiolla autolla. Tai ainakin valmiina tallissa olevalla. Ei ne nyt mitään mahdottomia ole.
 
Ne viikottaiset championshipit on lukittu highly skilled tasolle, joten ei ne ole liian vaikeita. Viikottainen trial (unbeatable) taas riippuu hyvin paljon tiimikavereista, että voittaako sitä vai ei.
FH4:ssä ne oli ok mutta tässä tuo highly skilled on pirun haastava. Aiemmissa peleissä pelasin expert AI:ta vastaan.
Triali unbeatableja vastaan on kyllä aina ihan perseestä, ei voi kun ihmetellä miten paskoja +200levusetkin voi olla ajamaan :facepalm:
Ei se level kerro mistään muusta kuin montako tuntia peliin on joku upottanut.
 
Itel ei ainakaan oo ollut mitään ongelmia vetää noita viikottaisia kisoja ja stuntteja läpi. Jotain speedzoneja joutunut toki sahaamaan useita kertoja, mutta ei kaiken tartte olla kerrasta läpi, aika iso osa on sitäkin.
Trialia kerran koittanut ja läpi meni silloin. Yli sata tuntia käyttänyt ja paska oon ajamaan edelleen.
 
Tulipahan kaikki bonus boardsit etsittyä. Viimeisissä joutui hieman lunttaamaan netistä jotta löytyi, mutta onpahan tehty! :kippis:

Tämän viikon weeklyt oli kyllä helppoja. Kummatkin reward-autot napattu jo pois. :)
 
Itsellä meni juuri hermo #25 Bronco trailblazeriin. Melkein elite lensi seinään. Päädyin sammuttamaan konsolin kesken pelin.

Kolmannella yrityksellä meni, autoa piti kyllä virittää moottorin osalta. ja vaihtaa se 3-vaihteinen loota 6-vaihteiseks. Kaikkia pomppuja pitää välttää kuin ruttoa koska ne syö aikaa, eli seuraa sitä hiekkatietä ja lopussa sitten asfalttia pitkin ja melkein pystyseinää mäkeä lopuksi ylös..

1641503653573.png
 

Liitteet

  • 1641503654468.png
    1641503654468.png
    5,1 MB · Luettu: 3
Mä pistin vaan jonkun ison moottorin ja saiko siihen vielä suuttimet vaihdettua niin tuli raja vastaan. 3 vaihteinenkin siis riittää vaikka hölmö onkin. Mutta se on ehkä parempi että auto ei kulje kuin 210kmh koska pomput suodattuu tällöin hyvin ja voi vaan antaa mennä.

Itse kiersin vähän vasemmalta, suoraan jos menee osuu kivikasoihin ja siihen kuivuneen joen upotukseen missä joutuu mutkittelemaan. Eli hieman vasemmalta, hana pohjassa niin että osuu ennen maalia olevan sillan väärälle puolelle Y risteyksen haarakohtaan, siitä kun kääntää kohti maalia niin voi jatkaa hanapohjassa kunnes mäessä sitten loikataan kunnolla ja viimeiset 20m ajetaan 1. vaihteella 10kmh. Tällä tavalla aikaa jäi vielä yli 33sec. Olisi jäänyt enemmän jos en olisi tuossa vikassa pompussa onnistunut pyöräyttämään autoa.

Neljännellä yrityksellä tuo meni kun vaan ekan kerran jälkeen tajusi laittaa lisää tehoa autoon ja sen jälkeen löysi sopivan reitin. Mielestäni ihan kiva että ei ole perus trailblazeri missä suoraa täysiä ajamalla voittaa aina.
 
Tän viikon Triali oli kyllä yllättävän helppo viime viikon kaamean Hoonigan S900:n jälkeen. Tiimiin tuli pari perinteistä idioottia jotka kolaroivat tahallaan tiimikavereita, eikä auttanut I'm on your team -viestien heittelykään. Tuli vaan lollia ja racing is funia takaisin. Mutta AI ajeli kärkikuskia lukuunottamatta niin hitaasti että kunhan vaan antoi idioottien kaahailla itsekseen edessä niin tiimi sai silti sijat 3-7 ekaan kisaan ja 2-6 tokaan, joten kahdella kisalla läpi. Trialien tiimikavereita katsoessa joku 25% pelaajakannasta täytyy olla joko sinipuna-värisokeita tai aivovammaisia... Ja aina löytyy Trialista se joku perässävedettävä joka tuo joka kisasta 0 pistettä. :rolleyes: Jos ei olis 10 seasonipojoa/eksklu-autoja näistä saatavissa niin jättäisin kyllä tekemättä. Onneks nyt oli sentään Trialin autovalikoima sellainen että selvisi tyhmemmälläkin tiimillä.

Sen sijaan tuo uus trailblazer oli mukavan haastava. Meni jokunen harjoittelukerta ennenku keksi reitin, piristävä muutos siihen että vaan paahdetaan suorinta reittiä peltojen halki. Selvisin 32 sekkaa kellossa jäljellä ajamalla kuivaa joenuomaa pitkin ja viime hetkillä mäkeä ylös. Joenuoma näyttää kartalla mutkittelevalta, mutta siinä on silti "tien" ympärillä reippaasti tyhjää hiekkapintaa että pääsee ajamaan lähes suoraan. Meni vielä autolla ilman upgradeja, mutta piti kyllä rewindata jokusen kerran että joenuomaan osui kaasu pohjassa alun alamäen jälkeen posauttamatta kivikasoihin, ja lopussa että löysi oikean kohdan kiivetä mäki ylös ilman että auto otti ilmaa.
 
Itse en kyllä pitänyt tuota trailblazeria mitenkään haastavana. Auto oli täysin vakio ja ekalla meni, tosin eipä jäänyt montaa sekuntia pelivaraa. Viime viikon triali oli hirveetä kuraa. Ajoin 8 kertaa ykkössijalle mutta silti hävittiin joka kerta kun tiimi ajaa ties mihin suohon ja puuhun :D. Tämän viikon trialia en ole vielä ehtinyt pelata, mutta ainakin pitäisi olla vähän rauhallisempaa kun on B-luokassa.

Tämän viikon unlimited offroad seasonal championshippiin Jeep Trailcat on muuten erinomainen. Kokeilin sitä ihan huvikseni ja voitin jokaisen kisan tyyliin 10 sekuntin etumatkalla. Ei vaatinut edes tuunausta ollenkaan.
 
Tän viikon Triali oli kyllä yllättävän helppo viime viikon kaamean Hoonigan S900:n jälkeen.
*Naps*
Ja aina löytyy Trialista se joku perässävedettävä joka tuo joka kisasta 0 pistettä. :rolleyes: Jos ei olis 10 seasonipojoa/eksklu-autoja näistä saatavissa niin jättäisin kyllä tekemättä. Onneks nyt oli sentään Trialin autovalikoima sellainen että selvisi tyhmemmälläkin tiimillä.
Mä olin viime viikolla se perästävedettävä tollo :whistling: Otin tallista Cossun, jonka välityksiä en tajunnut muuttaa, joten siitä loppui kulku n. 250 km/h kohdalla. :sori: Onneksi tiimikaverit sillä kertaa oli ihan kelpoja ja että kolmannessa kisassa loppu oli tiukkaa syheröä, jossa sain pari AI:tä kiinni ja vaaka kallistui just nippanappa meidän tiimin puolelle.

Mutta joo noin muuten pysyttelen erossa noista randomlobbykisoista. Viikoittainen triali nyt tulee ajettua, mutta ei vapaaehtoisesti yhtään enempää.

On siinä iso kontrasti kun vertaa kisoja, jossa kaikki tuntee toisensa, (Failracen filming crew):



kisoihin, joissa aula on täynnä jotain random-tolloja:
 

Minusta taas tuntuu, että kaikki on ihan helvetin hyviä kun ajaa randomien kanssa jotain perus kisaa. Onko kaikilla sitten joku ladattu optimoitu setup vai osaako ne radat ulkoa. Itse otan fiiliksellä jonkun kivan auton ja ajan ehkä kahden viimeisen kanssa kisaa. Yksin pärjää kuitenkin ihan hyvin unbeatablella, jos ajaa max a luokan autoilla.
 
Pääsin tuossa uudessa trailblazerissa maailman 217. sijalle (sis. paljon huijareita) Hoonigan RS200:lla, helposti saisi vielä sekunnin pari optimoitua kun vaan jaksaisi yrittää. Joku pistäköön paremmaksi :D.
trailblazer.png
RS200.png
 
Tokalla yrityksellä läpi toi weekly trailblezu stockki autolla, aika 25,1 ja risat.
 
Minusta taas tuntuu, että kaikki on ihan helvetin hyviä kun ajaa randomien kanssa jotain perus kisaa. Onko kaikilla sitten joku ladattu optimoitu setup vai osaako ne radat ulkoa. Itse otan fiiliksellä jonkun kivan auton ja ajan ehkä kahden viimeisen kanssa kisaa. Yksin pärjää kuitenkin ihan hyvin unbeatablella, jos ajaa max a luokan autoilla.

Enemmistö kyllä ajaa viritetyllä autolla. Eli ostettu viritysosaa autoon sen verran että pisteraja hipoo classin rajaa.

Tosin silti toiset autot on jo lähtökohtasesti huonompia eli kyllä autovalinnalla on väliä.
 
Pääsin tuossa uudessa trailblazerissa maailman 217. sijalle (sis. paljon huijareita) Hoonigan RS200:lla, helposti saisi vielä sekunnin pari optimoitua kun vaan jaksaisi yrittää. Joku pistäköön paremmaksi :D.
trailblazer.png
RS200.png

Pitihän se koittaa parantaa. Aikaa jäi 51.781 sekuntia. :tup:

IMG_20220108_133811.jpg


Sai kyllä aika lentävä runi olla, että sai paremmaksi. :rofl:
 
Kokeilkaas huviksenne. Miten tämän muka saa vedettyä 3 tähden aikaan?
Tuo on aika haastava, mutta ihan mahdollinen, itsellä meni muutama yritys. V10 Story Scene 95 unbeatablella taas on oikeasti mahdoton, AI ajaa kovempaa kuin maailmanennätys :D
 
Kokeilkaas huviksenne. Miten tämän muka saa vedettyä 3 tähden aikaan?


Ihan paskapuhetta tuo että pitää auton olla samassa kuvassa patsaan kanssa. Itse ajoin auton just ja just hyväksytyn alueen sisälle, camera modella lentelin niin että patsas näkyi ja kuvasin. Helposti 3 tähteä.
 
Iltaa,miten tämä ratin kans toimii? Parannusta on tullu edelliseen kai? Polttelis testata muttei kapula kädessä.
 
Iltaa,miten tämä ratin kans toimii? Parannusta on tullu edelliseen kai? Polttelis testata muttei kapula kädessä.
Hyvin toimii. Itsellä käytössä G923. Alkuun sai hakea säätöjä jonkin verran. Onhan se kapulalla helpompaa mutta fiilis on eri vetää pitkää sladia tai tiukkaa asfalttikisaa ratilla.
 
Ihan paskapuhetta tuo että pitää auton olla samassa kuvassa patsaan kanssa. Itse ajoin auton just ja just hyväksytyn alueen sisälle, camera modella lentelin niin että patsas näkyi ja kuvasin. Helposti 3 tähteä.

Tällä kikalla yleensä meneekin helposti, mutta esim siitä yhdestä Storystä se missä ajetaan sillä pickupilla sinne puron päätyyn tms, jaksoin ~6 kertaa kokeilla, ja luovutin.
 
Jotenkin oon niin kyllästynyt tähän jo, soloa 71h takana ja kaikki talot ostettu, kaikki kilpailut, storyt pelattu 3tähteä ja tietysti kovimmat/parhaimmat autot lähestulkoon (387 autot) tallissa.

Mitähän sitten?
 
Jotenkin oon niin kyllästynyt tähän jo, soloa 71h takana ja kaikki talot ostettu, kaikki kilpailut, storyt pelattu 3tähteä ja tietysti kovimmat/parhaimmat autot lähestulkoon (387 autot) tallissa.

Mitähän sitten?

Kaikki accoladet saavutettu ?

Itsellä niiden tekeminen jäljellä enää.

Taino jos jaksaisi niin kaikkien kisojen Rivalssit jokaisessa luokassa :D
 
Jotenkin oon niin kyllästynyt tähän jo, soloa 71h takana ja kaikki talot ostettu, kaikki kilpailut, storyt pelattu 3tähteä ja tietysti kovimmat/parhaimmat autot lähestulkoon (387 autot) tallissa.

Mitähän sitten?
Itse aloin myös keräilemään noita accoladeja, mutta sielläkin on aika puuduttavaa suorittamista joidenkin kohdalla. Se mikä tempaisi peliin takaisin mukaan oli kun opetteli tekemään autoille itse tuneja. Viikkohaasteissakin menee enemmän aikaa kun etsii ja tunettaa niihin autoja. Esim tämän viikon trialiin sai käyttää aikaa että oppi tekemään sadekeliin sopivan tunen autolle, mutta siitä saa mukavan onnistumisen tunteen kun saa tehtyä niin hyvän tunen autolle että sillä voittaa AI kuskit unbeatable tasollakin helposti. Myös noita rivalseja on tullut suoritettua ja nekin on sujuneet paremmin omilla säädöillä. Tuolla tavalla on myös löytänyt paljon uusia autoja joilla tykkää ajaa kun aikaisemmin luotti vain niihin muutamiin tiettyihin autoihin joilla oli tottunut ajamaan. Nyt on pelitunteja takana 223h ja edelleen kiinnostaa palata pelin pariin, ottaa uusi auto alle ja löytää sille parhaat säädöt tiettyyn luokkaan.
 
Beat any Rivals Ghost ei mene itsellä läpi. Kokeiltu useaa Horizon Rivalsia ja showcase Rivalsia. Muilla samaa ongelmaa?
 
Jotenkin oon niin kyllästynyt tähän jo, soloa 71h takana ja kaikki talot ostettu, kaikki kilpailut, storyt pelattu 3tähteä ja tietysti kovimmat/parhaimmat autot lähestulkoon (387 autot) tallissa.

Mitähän sitten?
Miten oot jaksanu edes noin paljon grindata? Uskomattoman ontto ja tylsä peli kun ei ole mitään tavoiteltavaa tai mielekästä sisältöä.
 
Miten oot jaksanu edes noin paljon grindata? Uskomattoman ontto ja tylsä peli kun ei ole mitään tavoiteltavaa tai mielekästä sisältöä.
Tätä kuule ihmettelen itsekkin suuresti, nyt vaan tuli mitta täyteen koko pelin kanssa.
 
Onko nää Rival kisat rikki? En ymmärrä miten huonommalla ajalla voittaa? Ihan selvästi tulin perässä maaliin, enkä edellä.

1641854191855.png
 
Mitäs tää voi tarkoittaa? Toisen sikailua vai mitä? En ole koskaan pelannut rivalsia.
Yleisin on tosiaan törmäys seinään, mutta myös rewindin tai resetin käyttö tai checkpointin missaaminen aiheuttaa kierroksen merkkaamisen likaiseksi.
 
Toisinaan ainakin cross country puolella riittää myös huono laskeutuminen hypystä esim. hiukan liikaa nenä edellä
 
Viimeksi muokattu:
Eikös online ole vastaus tässä? Siellähän haastetta riittää rajattomasti. Itseäni ei juuri mitkään pelit nykyisin kiinnosta kuin oikeita vastustajia vastaan.
Miten se online tuo peliin yhtäkkiä jotain tavoitteita ja sisältöä? Samoja tusinakisoja sielläkin ajetaan tai pelleilymoodeja.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 906
Viestejä
4 482 121
Jäsenet
74 028
Uusin jäsen
Karski85

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom