Forza Horizon 5 (Xbox, PC, Game Pass)

Liittynyt
29.03.2021
Viestejä
170
Toimiiko peli nyt vihdoin ilman suurempia ongelmia? Varsinkin onlinen toimivuus kiinnostaa. Ajattelin huomenna ostaa, jos/kun Steamin alennusmyynti alkaa, mutta jos on edelleen keskeneräinen ja takkuileva tekele, niin odottelen uudempia päivityksiä.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 472
Toimiiko peli nyt vihdoin ilman suurempia ongelmia? Varsinkin onlinen toimivuus kiinnostaa. Ajattelin huomenna ostaa, jos/kun Steamin alennusmyynti alkaa, mutta jos on edelleen keskeneräinen ja takkuileva tekele, niin odottelen uudempia päivityksiä.
Eilen ku pelasin ni heitti kolmesti onlinesta sooloon. Edelleen mulla ainaki myös jumittaa moni kohta missä se lataa netistä jotain. Esim liveryitä autoa ostaessa. Saattaa peli välillä jumittaa siinä puolesta minuutista kahteen minuuttiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
845
Toimiiko peli nyt vihdoin ilman suurempia ongelmia? Varsinkin onlinen toimivuus kiinnostaa. Ajattelin huomenna ostaa, jos/kun Steamin alennusmyynti alkaa, mutta jos on edelleen keskeneräinen ja takkuileva tekele, niin odottelen uudempia päivityksiä.
Omalla kohdalla ei ensimmäisten viikkojen jälkeen ole ollut juuri mitään ongelmia pelin kanssa. Onlinesta tosiaan potki pois ennen korjaavia pätsejä mutta nyt toimii suht. hyvin itsellä. Ei myöskään muita jumituksia tai kaatumisia.
Prossuna 5600X ja näyttis 3080Ti
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 542
Xboxilla näyttää toimivan online varsin hyvin mitä useampaa peliä pelannut ilman ongelmia. Hauska peli tämä on ja niin pirun nättikin.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 239
Nättihän tämä on, mutta hemmetin pikselimössö merkkisavut häiritsee liikaa. Muuten olen ollut tyytyväinen peliin, ja jopa harkinnut siirtymistä 4k resoon tämän pelin takia.
 
Liittynyt
02.10.2018
Viestejä
79
Nättihän tämä on, mutta hemmetin pikselimössö merkkisavut häiritsee liikaa. Muuten olen ollut tyytyväinen peliin, ja jopa harkinnut siirtymistä 4k resoon tämän pelin takia.
Ne on kyllä ihmeellisiä, läheltä näyttää itellä ihan hyvältä tosin. Mutta aina ne katukisat tuntuu tosi oudoilta, ihme input lagia ja fps laskee myös
 
Liittynyt
26.01.2021
Viestejä
691
Laitetaanpa tänne kun oli itsellä paljon ongelmia pelin kaatumisen suhteen pc:llä. Nvidian ajuri kaatu ja palautu monta kertaa tunnissa ja rupesin yksittäin noita asetuksia muuttelee ja löysin ainakin itselle korjauksen vikaan. SSR ja Reflections asetukset kun puotti Ultralta Highlle niin nyt on pari päivää mennyt monen tunnin pelisessiot ilman mitään kaatumisia. En tiedä sit miksi näin on, mutta nyt toimii. Sama ongelma oli myös uudessa Halossa, piti Reflections asetus pistää pois päältä kokonaan, että peli lopetti kaatuilut. Molemmat pelit MS storesta.
 
Liittynyt
29.03.2021
Viestejä
170
Mitenköhän tässä pääsisi television mustista sivupalkeista eroon? Läppärini kuvasuhde on 16:10, ja yhdistetty Sonyn A80j oled-telkkariin, jossa kuvasuhde 16:9. Resoluutiolla 2560x1600 on mustat palkit tv:n sivuilla, kun taas resoluutiolla 2560x1440 palkit on sivujen lisäksi myös ylhäällä ja alhaalla. Kuvasuhteen säätöä en valikosta löytänyt. Esim. Gta 5:ssä resoluutiolla 2560x1440 kuva näkyy koko televisiolla, mutta Horizon 5:ssä ei millään resoluutiolla.

Osaako joku neuvoa miten palkeista pääsisi eroon? Asia on siksikin tärkeä, että oled-telkkarissa pidempi pelisessio nostaa riskiä kuvan kiinni palamiseen, jos osa pikseleistä on ns. staattisessa tilassa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.10.2018
Viestejä
79
Mitenköhän tässä pääsisi television mustista sivupalkeista eroon? Läppärini kuvasuhde on 16:10, ja yhdistetty Sonyn A80j oled-telkkariin, jossa kuvasuhde 16:9. Resoluutiolla 2560x1600 on mustat palkit tv:n sivuilla, kun taas resoluutiolla 2560x1440 palkit on sivujen lisäksi myös ylhäällä ja alhaalla. Kuvasuhteen säätöä en valikosta löytänyt. Esim. Gta 5:ssä resoluutiolla 2560x1440 kuva näkyy koko televisiolla, mutta Horizon 5:ssä ei millään resoluutiolla.

Osaako joku neuvoa miten palkeista pääsisi eroon? Asia on siksikin tärkeä, että oled-telkkarissa pidempi pelisessio nostaa riskiä kuvan kiinni palamiseen, jos osa pikseleistä on ns. staattisessa tilassa.
Ei mustan pitäisi oledissa haitata, sehän on ns sammuksissa mustilla alueilla?
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 893
Kokoelma kasvaa. Hulluutta? :rofl:

IMG_20211231_115801__01.jpg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
Oma kokoelma on vasta 350 autoa.
Harmi että eivät edelleenkään ole keksineet tähän mitään järkevää keinoa ajaa jokaisella autolla. Nyt autoja ropisee ympäriltä ja en usko että olen edes 50 eri autoa kokeillut. Tätä ei muuten mistään varmaan edes näe?
Kaipaisin siis esim autotalliin joka auton kohdalle kuvakkeen olenko autolla ajanut. Tai vielä parempi olisi jos joka auton kohdalla näkisi onko sillä voitettu esim 1 kilpaulu/luokka.
Muutenkin enemmän statseja/auto kaipaisi jotta näkisi just miten on ajeltu.
Autotalliin vielä lisäksi filtteri "näytä vain ajamattomat" niin varmasti valkkaisin niitä kisaan mentäessä.

FM7:ssa joskus tein niin että joka kisan ajoin eri autolla. Tässä oli hirveä homma kun piti käsin merkata pelin ulkopuolelle millä olin jo ajanut. Samalla sai tietty kerättyä kommentit että kannattaako autolla vielä ajaa toiste. Tuolta löyty yllättäviä helmiä välistä.
 

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 273
Oma kokoelma on vasta 350 autoa.
Harmi että eivät edelleenkään ole keksineet tähän mitään järkevää keinoa ajaa jokaisella autolla. Nyt autoja ropisee ympäriltä ja en usko että olen edes 50 eri autoa kokeillut. Tätä ei muuten mistään varmaan edes näe?
Kaipaisin siis esim autotalliin joka auton kohdalle kuvakkeen olenko autolla ajanut.
Kyllä auton kohdalla lukee "New", jos sitä ei ole vielä käytetty kertaakaan. Hakufiltterissä ei ole mahdollista sortata käyttämättömiä autoja, muistaakseni.
 

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 273
Kokoelma kasvaa. Hulluutta? :rofl:

Hyvä alku. Vaikeasti saatavien autojen keräily on itselleni se houkutteleva suola tässä. Kuten FH4:ssa tallissani oli kahta autoa lukuun ottamatta kaikki mahdolliset autot. Paria kuuluisaa PreOrder autoa ei vaan saanut mistään. :-(
 
Liittynyt
22.08.2021
Viestejä
6
Oma kokoelma on vasta 350 autoa.
Harmi että eivät edelleenkään ole keksineet tähän mitään järkevää keinoa ajaa jokaisella autolla. Nyt autoja ropisee ympäriltä ja en usko että olen edes 50 eri autoa kokeillut. Tätä ei muuten mistään varmaan edes näe?
Kaipaisin siis esim autotalliin joka auton kohdalle kuvakkeen olenko autolla ajanut. Tai vielä parempi olisi jos joka auton kohdalla näkisi onko sillä voitettu esim 1 kilpaulu/luokka.
Muutenkin enemmän statseja/auto kaipaisi jotta näkisi just miten on ajeltu.
Autotalliin vielä lisäksi filtteri "näytä vain ajamattomat" niin varmasti valkkaisin niitä kisaan mentäessä.

FM7:ssa joskus tein niin että joka kisan ajoin eri autolla. Tässä oli hirveä homma kun piti käsin merkata pelin ulkopuolelle millä olin jo ajanut. Samalla sai tietty kerättyä kommentit että kannattaako autolla vielä ajaa toiste. Tuolta löyty yllättäviä helmiä välistä.
Jokaisen auton kohdalta löytyy "car history", josta voi tarkistaa onko autolla ajettu, montako kisaa voitettu jne. muuta nippeliä. Tosin käytettyjen ja lahjaksi saatujen autojen kohdalla näkyy mitä edellinen omistaja autolla on tehnyt.
Olisi kyllä todella kätevää, mikäli olisi kuvake autotalissa onko ajettu ja nuo kilpailuluokka tiedot myös. Tehtäviä tekemällä ja accolade pointseja haalimalla tulee kyllä aika helposti ajettua monipuolisesti eri autoilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 120
Oma kokoelma on vasta 350 autoa.
Harmi että eivät edelleenkään ole keksineet tähän mitään järkevää keinoa ajaa jokaisella autolla. Nyt autoja ropisee ympäriltä ja en usko että olen edes 50 eri autoa kokeillut. Tätä ei muuten mistään varmaan edes näe?
Kaipaisin siis esim autotalliin joka auton kohdalle kuvakkeen olenko autolla ajanut. Tai vielä parempi olisi jos joka auton kohdalla näkisi onko sillä voitettu esim 1 kilpaulu/luokka.
Muutenkin enemmän statseja/auto kaipaisi jotta näkisi just miten on ajeltu.
Autotalliin vielä lisäksi filtteri "näytä vain ajamattomat" niin varmasti valkkaisin niitä kisaan mentäessä.

FM7:ssa joskus tein niin että joka kisan ajoin eri autolla. Tässä oli hirveä homma kun piti käsin merkata pelin ulkopuolelle millä olin jo ajanut. Samalla sai tietty kerättyä kommentit että kannattaako autolla vielä ajaa toiste. Tuolta löyty yllättäviä helmiä välistä.
Itse merkkaan nuo laittamalla jokaiselle kisassa käyttämälleni autolle jonkin uuden maalauksen ja teipit. Erottaa sitten siellä listassa että ahaa tuossa on joku animetyttö kyljessä eli sillä on jo kisattu.
 

Rudenorth

Tukijäsen
Liittynyt
14.06.2018
Viestejä
201
Onhan tämän pelin toimivuus parantunut merkittävästi päivitysten myötä :tup:. Enää tulee ihan satunnaisia nykimisiä onlinessä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 824
Mosler MT900 on aika kova peli. Menee kovaa ja sillä voi myös driftailla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 283
Plus se että vihdoin voisi samalla kertaa ostaa monia autoja.
Car collectionissa voit ostaa autoja napin painalluksella sillä edellytyksellä että ne on ostettavissa myös normaalisti.

Itsellä puuttuu enään 1,5 miljoonaa kalliimpia legendary autoja joita harvakseltaan tipahtelee wheel spinneistä. Ei ole jaksanut alkaa grindaamaan rahaa että ne saisi suoraan ostettua. Pitäisi tutustua autojen huutokauppaamiseen kun on kertynyt muutama ylimääräinen fe-autokin.

Nyt on muuten forzashopissa sesto fe 600 fp:llä, joka on kyllä hyvä diili.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
Jotenkin sellainen olo että toi huutokauppa on jotenkin rigged.
En voi uskoa, että kun huutokauppa on täynnä jotain perus rs-audia ja kaikkien hinnat on niin että kukaan ei ole tarjonnut niin kun tarjoat minimin menee homma eteenpäin kunnes aivan viime sekunnilla joku ostaa sen täydellä hinnalla pois. Autoja on kuitenkin tarjolla varmaan satoja ja mä koitin eilen ostaa ehkä 15-20 perus autoa huutokaupasta niin kaikille kävi samoin.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
737
Jotenkin sellainen olo että toi huutokauppa on jotenkin rigged.
En voi uskoa, että kun huutokauppa on täynnä jotain perus rs-audia ja kaikkien hinnat on niin että kukaan ei ole tarjonnut niin kun tarjoat minimin menee homma eteenpäin kunnes aivan viime sekunnilla joku ostaa sen täydellä hinnalla pois. Autoja on kuitenkin tarjolla varmaan satoja ja mä koitin eilen ostaa ehkä 15-20 perus autoa huutokaupasta niin kaikille kävi samoin.
Eikös tuo nyt aika pitkälti johdu siitä että nuo perus autot ostetaan periaatteella buy now siihen listan ensimmäiseen, joka taas on se muutaman sekunnin päästä sulkeutuva, sen enempää vaihtoehtoja tai hintoja katsomatta?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 824
millä autolla tän pääsee läpi?

siinä kisan lopussa on semmonen vesieste missä AI:t menee ohi oikealta ja vasemmalta, kun itse jää jumiin siihen veteen. Kokeillu jo montaa eri autotyyppiä, kaikilla sama juttu. RAIVOSTUTTAVAA

ei mitään enää

6x6 mersulla pääsi vedestä ongelmitta läpi:D
AI:lla vaan jotkut epäreilut apustukset päällä kun menee vaikka kolmipyöräsellä hirveetä kyytiä vesiesteestä...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 283
Ja tänään hinta on 300FP.
Ja pari muutakin legendary autoa taisi olla vieläkin halvemmalla eli 100fp. Noista saa hyvän hinnan huutokaupassa jollei muuten tarvitse.

Jos jotakuta muuta kiinnostaa autojen säätäminen itse niin löysin hyvän perusoppaan youtubesta SP4 nimiseltä tekijältä. Omat kokeilut ilman mitään oppaita on pikemminkin tehneet autoista huonompia kuin vakiona ja tämän avulla ainakin ensimmäinen C600 luokan dirt auto onnistui hyvin ja ensimmäisellä kokeilulla rivalsissa pääsi top 1% aikaan ja sai suoritettua seasonal speed trap haasteenkin ongelmitta.

Ihan mukava säätää autot itse eikä aina turvautua kokeilemaan muiden tekemiä setuppeja. Tää on oikeastaan ensimmäinen osa pelisarjassa missä tekee mieli mennä pintaa syvemmälle niin saa peliin enemmän tekemistä.

Varsinkin neuvot siitä että mitä päivitysosia kannattaa autoon ensimmäisenä valita, mitkä tuo eniten vastinetta yms. Osien jälkeen myös auton käyttäytymisellä oli eroa kuin päivällä ja yöllä kun sai myös säädöt tehtyä omaan ajotyyliin sopivaksi. Ilman säätöjä auto oli hyvin aliohjautuva ja hitaasti kiihtyvä.

Tässä video jos muitakin kiinnostaa:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
845
Ja pari muutakin legendary autoa taisi olla vieläkin halvemmalla eli 100fp. Noista saa hyvän hinnan huutokaupassa jollei muuten tarvitse.

Jos jotakuta muuta kiinnostaa autojen säätäminen itse niin löysin hyvän perusoppaan youtubesta SP4 nimiseltä tekijältä. Omat kokeilut ilman mitään oppaita on pikemminkin tehneet autoista huonompia kuin vakiona ja tämän avulla ainakin ensimmäinen D600 luokan dirt auto onnistui hyvin ja ensimmäisellä kokeilulla rivalsissa pääsi top 5% aikaan ja sai suoritettua seasonal speed trap haasteenkin ongelmitta.

Ihan mukava säätää autot itse eikä aina turvautua kokeilemaan muiden tekemiä setuppeja. Tää on oikeastaan ensimmäinen osa pelisarjassa missä tekee mieli mennä pintaa syvemmälle niin saa peliin enemmän tekemistä.

Varsinkin neuvot siitä että mitä päivitysosia kannattaa autoon ensimmäisenä valita, mitkä tuo eniten vastinetta yms. Osien jälkeen myös auton käyttäytymisellä oli eroa kuin päivällä ja yöllä kun sai myös säädöt tehtyä omaan ajotyyliin sopivaksi. Ilman säätöjä auto oli hyvin aliohjautuva ja hitaasti kiihtyvä.

Tässä video jos muitakin kiinnostaa:
Muuten ihan ok mutta omaan makuun ainakin aivan liian nopealla tahdilla käy kaiken läpi. Jos haluaa jotain ymmärtää ja sisäistää niin joutuu stoppailemaan tuon tuostakin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 283
Muuten ihan ok mutta omaan makuun ainakin aivan liian nopealla tahdilla käy kaiken läpi. Jos haluaa jotain ymmärtää ja sisäistää niin joutuu stoppailemaan tuon tuostakin.
Huomasin saman itse ja joka kohdassa pysäyttelinkin kun autoon säätöjä tein. Pitäis itselle kirjottaa tuosta joku yhteenveto siihen asti että oppii sen tekemään.

Pari muutakin vastaavanlaista on tubesta löytynyt, mutta tuon jaoin tänne kun siitä ainakin itselle oli paljon hyötyä.
 

Mustalaa

Lepakkona Ozzfesteillä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
512
Onkos muut havainnoinneet, että tekoälyn vaikeusasteella olisi eroja eri kisatyypeissä?

Mulla on katukisoissa (road ja street racing) selvä ja varma voitto above average -vaikeudella ja siitä yksi ylöspäin (highly skilled?) olen kärkikolmikossa tai voitan ja vääntöä palkintosijoista tapahtuu kisan viimemetreille asti. Kuitenkin dirt racingissä highly skilled kisaan sopivalla autolla on likipitäen mahdoton voittaa ja useimmiten kärkiviisikko painelee ihan omia vauhtejaan ilman mitään toivoa saada niitä kiinni? Above averagella sijoitun kärkikolmikkoon ja voittotaistelu menee kisan loppumetreille, eikä voitto ole mitenkään varmaa. Eikä ole väliä auton teholuokalla, ettei kyse ole pelkästään liian tehokkaasta autosta, joka ei pysy hanskassa. Vai olenko yksinkertaisesti vain luokattoman huono :btooth:? En muista, että FH3:ssa olisi ollut vastaavia haasteita vaan kisat tyypistä huolimatta olisi ollut keskenään vertaisia vaikeusasteeltaan.
 

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 273
Onkos muut havainnoinneet, että tekoälyn vaikeusasteella olisi eroja eri kisatyypeissä?

Mulla on katukisoissa (road ja street racing) selvä ja varma voitto above average -vaikeudella ja siitä yksi ylöspäin (highly skilled?) olen kärkikolmikossa tai voitan ja vääntöä palkintosijoista tapahtuu kisan viimemetreille asti. Kuitenkin dirt racingissä highly skilled kisaan sopivalla autolla on likipitäen mahdoton voittaa ja useimmiten kärkiviisikko painelee ihan omia vauhtejaan ilman mitään toivoa saada niitä kiinni? Above averagella sijoitun kärkikolmikkoon ja voittotaistelu menee kisan loppumetreille, eikä voitto ole mitenkään varmaa. Eikä ole väliä auton teholuokalla, ettei kyse ole pelkästään liian tehokkaasta autosta, joka ei pysy hanskassa. Vai olenko yksinkertaisesti vain luokattoman huono :btooth:? En muista, että FH3:ssa olisi ollut vastaavia haasteita vaan kisat tyypistä huolimatta olisi ollut keskenään vertaisia vaikeusasteeltaan.
Ihan samat havainnot olen tehnyt - ja tainnnut jo aiemminkin kirjoittaa, mutta itse Pro-tasolla voitan kohtuullisen säännöllisesti asfalttikisoissa, mutta dirt-kisoissa saa puristaa jo tosissaan ja cross-country kisoissa AI on ihan toivottoman kova. Joten cross country -kisat pelaan nykyään highly skilledillä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 120
Onkos muut havainnoinneet, että tekoälyn vaikeusasteella olisi eroja eri kisatyypeissä?

Mulla on katukisoissa (road ja street racing) selvä ja varma voitto above average -vaikeudella ja siitä yksi ylöspäin (highly skilled?) olen kärkikolmikossa tai voitan ja vääntöä palkintosijoista tapahtuu kisan viimemetreille asti. Kuitenkin dirt racingissä highly skilled kisaan sopivalla autolla on likipitäen mahdoton voittaa ja useimmiten kärkiviisikko painelee ihan omia vauhtejaan ilman mitään toivoa saada niitä kiinni? Above averagella sijoitun kärkikolmikkoon ja voittotaistelu menee kisan loppumetreille, eikä voitto ole mitenkään varmaa. Eikä ole väliä auton teholuokalla, ettei kyse ole pelkästään liian tehokkaasta autosta, joka ei pysy hanskassa. Vai olenko yksinkertaisesti vain luokattoman huono :btooth:? En muista, että FH3:ssa olisi ollut vastaavia haasteita vaan kisat tyypistä huolimatta olisi ollut keskenään vertaisia vaikeusasteeltaan.
Joo AI on ihan rikki tässä pelissä. AI:n menoon ei tunnu mitenkään vaikuttavan millaisella alustalla ajetaan tai millainen keli on. Menee kuin kiskoilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 283
Onkos muut havainnoinneet, että tekoälyn vaikeusasteella olisi eroja eri kisatyypeissä?

Mulla on katukisoissa (road ja street racing) selvä ja varma voitto above average -vaikeudella ja siitä yksi ylöspäin (highly skilled?) olen kärkikolmikossa tai voitan ja vääntöä palkintosijoista tapahtuu kisan viimemetreille asti. Kuitenkin dirt racingissä highly skilled kisaan sopivalla autolla on likipitäen mahdoton voittaa ja useimmiten kärkiviisikko painelee ihan omia vauhtejaan ilman mitään toivoa saada niitä kiinni? Above averagella sijoitun kärkikolmikkoon ja voittotaistelu menee kisan loppumetreille, eikä voitto ole mitenkään varmaa. Eikä ole väliä auton teholuokalla, ettei kyse ole pelkästään liian tehokkaasta autosta, joka ei pysy hanskassa. Vai olenko yksinkertaisesti vain luokattoman huono :btooth:? En muista, että FH3:ssa olisi ollut vastaavia haasteita vaan kisat tyypistä huolimatta olisi ollut keskenään vertaisia vaikeusasteeltaan.
Itse olen ainakin huomannut, että AI tulee kuminauhana perässä vaikka pelaisi helpommalla tasolla. Jostakin syystä eroa seuraavaan ei saa 10 sekuntia suuremmaksi. Välillä on tullut haettua joitakin erikoisia accoladeja kisoista ajamalla helpoimmalla tourist-tasolla ja siinä huomaa tuon kuminauhaefektin kaikista parhaiten.

Omalla kohdalla autovalinnalla ja teholuokalla tuntuu olevan suurikin merkitys siihen kuinka vaikea AI vastassa on. S1 luokka ja siitä ylöspäin vaikeutuu juuri ehkä sen takia että autoja on hankalampi hallita. A ja siitä alaspäin sujuu itsellä tällä hetkellä highly skilled/expertillä, joskus jopa pro:lla ja unbeatablella jos kaikki sujuu nappiin (takaisinkelausta käyttäen). Vaikeusluokan kasvaessa ainakin lähdöllä ja alulla on suuri merkitys, että pysyykö tarpeeksi lähellä kärkeä. Peesaaminen (drafting) auttaa yllättävän paljon, mutta jos yhtään kolaroi/hidastelee niin kärki pääsee jo alussa liian kauas karkuun. Puolessa välissä kisaa tietää suunnilleen, että onko kärkeä mahdollista saada kiinni/ohittaa ja voittaa kisa, koska AI kärjessä ei tee virheitä. Mitä vaikeampi vaikeustaso niin sitä lähemmäs maaliviivaa se ratkaisu yleensä menee.

En juurikaan ajele autoilla vakiona, niin varmasti silläkin on vaikutuksensa että kuinka hyvän setupin/tunen löytää autoon.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
737
Itse olen ainakin huomannut, että AI tulee kuminauhana perässä vaikka pelaisi helpommalla tasolla. Jostakin syystä eroa seuraavaan ei saa 10 sekuntia suuremmaksi. Välillä on tullut haettua joitakin erikoisia accoladeja kisoista ajamalla helpoimmalla tourist-tasolla ja siinä huomaa tuon kuminauhaefektin kaikista parhaiten.
Tuo johtunee, ainakin osittain, siitä että tekoäly ajaa kevyemmällä fysiikkamallinnuksella kun ne ovat tarpeeksi kaukana pelaajasta. Tätä ei sitten ole kompensoitu riittävästi ja tekoäly ajaa "liian kovaa" kunnes se on taas lähempänä pelaajaa ja tippuu takaisin normaaliksi. Tästä pyöri juuri jossain video jossa mentiin photo mode glitchin avulla katsomaan paikkaa missä tekoäly kiri epäilyttävän paljon vuoren päällä olevan hyppyrin jälkeen, no nehän ajoi vuorenhuipun/hyppyrin läpi ja ohittivat itse hypyn täysin.
 

RTR

Liittynyt
09.04.2021
Viestejä
596
Tuo on kyllä rasittavaa, en nyt äkkiseltään muista mikä kisa, mutta yhdessä hypätään suoraan isoon lammikkoon ja kaikki AI:t paahtavat suoraan ohi.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 824
Tuo on kyllä rasittavaa, en nyt äkkiseltään muista mikä kisa, mutta yhdessä hypätään suoraan isoon lammikkoon ja kaikki AI:t paahtavat suoraan ohi.
Joo muutama viesti takaperin mun viesti taisi koskea just tota kisaa. Suunnilleen mapin keskellä sijaitseva cross tjsp kisa.

AI:n autot viuhuu vasemmalta ja oikealta ohitse kun itse jää lähes paikoilleen siihen veteen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 356
Siksi itse lopettanut noiden CC:eiden ajamisen kokonaan, kun ensin FH4:een ja nyt sitten tähän sentään tuli että ovat omia sarjojaan eikä mukana joka sarjassa kisoina. Turhaan menettää hermojaan ja vaikka rikkoa jotain, kun voi fiilistella rennosti niitä muita kisoja ja jättää tälläiset ihmisten kiduttamiseen tarkoitetut sadistiset tekeleet sivuun.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
On tässä vähän AI:n kanssa vielä ongelmia, FH4:ssa voitti helposti kisan kuin kisan toiseksi vaikeinta (Pro) tekoälyä vastaan, tässä pitää jo pelata tosissaan että pärjää Expertillä Cross Countryssä. En silti mielestäni ole tullut toiseksi kuin kaksi kertaa.

Ihan eniten vituttaa startti, kun AI lähtee kiihdyttämään puoli sekuntia ennen omaa autoa.
 

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 273
Kuinka kauan teillä on mennyt latolöytö Ferrari 250 GTO:n valmistumiseen? Minulla edelleen kesken ja kun käy kurkkaamassa, niin sanoo että onnistuu pikana, mutta maksaa 44M crediittiä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 356
Itse odottelen myös sen Jaguar XJS-15;sta valmistumista. Pajalta varmaan lähti pojat lomille. Kindig Designinkin oli saanut nopeammin valmiiksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
Juu AI on aina sama, tähän ketjuun itsekkin sitä itkenyt. Eli samat havainnot kuin muilla, AI ajaa aina yhtä lujaa. Oli pinta (tai este) mikä tahansa niin vauhti ei hidastu.
Unbeatablella nykyään jo pärjää asfaltilla, mutta maastossa ei meinaa pärjätä vaikka tiputtaa 3 tasoa alaspäin.
Nyt onkin sitten ollut niin että mulla on aina toi heikompi vaikeustaso käytössä, koska kuten muutkin huomannut niin turha polttaa herneitä pelin ääressä. Asfalttikisat vaan on hieman tylsiä, vaikka mielestäni parhaimmat kisat onkin.
Ajelen kaikkia, koska pelissä ei ole oikein muuta sisältöä kuin viikkohaasteet joten teen niitä.

Tämän viikon co-op champ oli taas hyvä esimerkki... Ihan mageet sumuefektit yms. mutta pikkasen ärsyttävät kisassa kun ei oikein näe mihin tie menee. Sitten AI vetää täydellistä linjaa ilman näköestettä...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 356
Ën iminäkään "omissa" kisoissa edes sitä highly skillediä käytä, vain noissa fthoneissa jos haluaa saada jonkun auton tms.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
792
Nyt on muuten forzashopissa sesto fe 600 fp:llä, joka on kyllä hyvä diili.
Onko se nyt oikeasti hyvä diili kun puolella miljoonalla saa ostettua huutokaupasta tuota sestoa. No enpä tiedä mitä noilla forza pisteillä muuten tekee. Huutokaupan käyttö on kyllä ihan yhtä sontaa kuin ennenkin. Tai no semmosen parannuksen huomasin eilen, että välillä hyvällä tuurilla 2 listauksen ylintä autoa päivittyi sekunnin välein niin oli jopa mahdollista saada huutoja läpi.

Mutta todella ärsyttävää kun joutuu aina hakemaan takasin epäonnistuneiden huutojen tarjoukset. Ja kun laittaa auton myyntiin niin hinta tulee apteekista, eikä saa itse päättää. Joku botti pitäisi olla, että jaksaisi käyttää. Ja botilla tuolla tienaisi varmaan helposti miljardi credua päivässä. No mitäpä niillä tekisi.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
484
Ei varmana pysy pitkään 500k hintaluokassa tuo sesto, sitäkun ei saa taas kohta mistään
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 283
En kyllä muista millä hintaa tuota sestoa aikasemmin myytiin, mutta on se varmaan miljoonissa sitten kun sitä ei saa enään forzathon shopista. On tuo ihan hyvä ostaa fp:llä ja muuttaa myöhemmin rahaksi jos noille fp pojoille ei muuten tunnu käyttöä löytyvän.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 356
Onneksi tässä 5:ssa muutamat 4:n "mahdottomat" autot ovat halvempia. Eipä ole koskaan ollut mitään täyden 20Mijl ollut varaa ostaa missään Forzassa. Muuten tässä hölmöä että ihan kaupasta löytyvissä autoissa on monesti auctionin osta suoraan-hinta isompi kuin mikä arvo on.

Ja toki se ikuisuusongelma että huutohinnat ei lopussa päivity tarpeeksi ja on lottoa voittaako jonkun vai ei.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 577
Viestejä
4 191 319
Jäsenet
70 771
Uusin jäsen
jeppemiess

Hinta.fi

Ylös Bottom