Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eilen ku pelasin ni heitti kolmesti onlinesta sooloon. Edelleen mulla ainaki myös jumittaa moni kohta missä se lataa netistä jotain. Esim liveryitä autoa ostaessa. Saattaa peli välillä jumittaa siinä puolesta minuutista kahteen minuuttiin.Toimiiko peli nyt vihdoin ilman suurempia ongelmia? Varsinkin onlinen toimivuus kiinnostaa. Ajattelin huomenna ostaa, jos/kun Steamin alennusmyynti alkaa, mutta jos on edelleen keskeneräinen ja takkuileva tekele, niin odottelen uudempia päivityksiä.
Omalla kohdalla ei ensimmäisten viikkojen jälkeen ole ollut juuri mitään ongelmia pelin kanssa. Onlinesta tosiaan potki pois ennen korjaavia pätsejä mutta nyt toimii suht. hyvin itsellä. Ei myöskään muita jumituksia tai kaatumisia.Toimiiko peli nyt vihdoin ilman suurempia ongelmia? Varsinkin onlinen toimivuus kiinnostaa. Ajattelin huomenna ostaa, jos/kun Steamin alennusmyynti alkaa, mutta jos on edelleen keskeneräinen ja takkuileva tekele, niin odottelen uudempia päivityksiä.
Ne on kyllä ihmeellisiä, läheltä näyttää itellä ihan hyvältä tosin. Mutta aina ne katukisat tuntuu tosi oudoilta, ihme input lagia ja fps laskee myösNättihän tämä on, mutta hemmetin pikselimössö merkkisavut häiritsee liikaa. Muuten olen ollut tyytyväinen peliin, ja jopa harkinnut siirtymistä 4k resoon tämän pelin takia.
Ei mustan pitäisi oledissa haitata, sehän on ns sammuksissa mustilla alueilla?Mitenköhän tässä pääsisi television mustista sivupalkeista eroon? Läppärini kuvasuhde on 16:10, ja yhdistetty Sonyn A80j oled-telkkariin, jossa kuvasuhde 16:9. Resoluutiolla 2560x1600 on mustat palkit tv:n sivuilla, kun taas resoluutiolla 2560x1440 palkit on sivujen lisäksi myös ylhäällä ja alhaalla. Kuvasuhteen säätöä en valikosta löytänyt. Esim. Gta 5:ssä resoluutiolla 2560x1440 kuva näkyy koko televisiolla, mutta Horizon 5:ssä ei millään resoluutiolla.
Osaako joku neuvoa miten palkeista pääsisi eroon? Asia on siksikin tärkeä, että oled-telkkarissa pidempi pelisessio nostaa riskiä kuvan kiinni palamiseen, jos osa pikseleistä on ns. staattisessa tilassa.
Kuvasuhteen säätöä en valikosta löytänyt.
Settingsin alta löytyy erikseen audio, video ja sound, mutta ei ”display and sound”. Pc-versiosta kyse. En siis löydä tuota adjust kohtaa.Settings -> Display and Sound -> Screen (Adjust the aspect ratio and viewable screen area)
Kyllä auton kohdalla lukee "New", jos sitä ei ole vielä käytetty kertaakaan. Hakufiltterissä ei ole mahdollista sortata käyttämättömiä autoja, muistaakseni.Oma kokoelma on vasta 350 autoa.
Harmi että eivät edelleenkään ole keksineet tähän mitään järkevää keinoa ajaa jokaisella autolla. Nyt autoja ropisee ympäriltä ja en usko että olen edes 50 eri autoa kokeillut. Tätä ei muuten mistään varmaan edes näe?
Kaipaisin siis esim autotalliin joka auton kohdalle kuvakkeen olenko autolla ajanut.
Hyvä alku. Vaikeasti saatavien autojen keräily on itselleni se houkutteleva suola tässä. Kuten FH4:ssa tallissani oli kahta autoa lukuun ottamatta kaikki mahdolliset autot. Paria kuuluisaa PreOrder autoa ei vaan saanut mistään. :-(
Jokaisen auton kohdalta löytyy "car history", josta voi tarkistaa onko autolla ajettu, montako kisaa voitettu jne. muuta nippeliä. Tosin käytettyjen ja lahjaksi saatujen autojen kohdalla näkyy mitä edellinen omistaja autolla on tehnyt.Oma kokoelma on vasta 350 autoa.
Harmi että eivät edelleenkään ole keksineet tähän mitään järkevää keinoa ajaa jokaisella autolla. Nyt autoja ropisee ympäriltä ja en usko että olen edes 50 eri autoa kokeillut. Tätä ei muuten mistään varmaan edes näe?
Kaipaisin siis esim autotalliin joka auton kohdalle kuvakkeen olenko autolla ajanut. Tai vielä parempi olisi jos joka auton kohdalla näkisi onko sillä voitettu esim 1 kilpaulu/luokka.
Muutenkin enemmän statseja/auto kaipaisi jotta näkisi just miten on ajeltu.
Autotalliin vielä lisäksi filtteri "näytä vain ajamattomat" niin varmasti valkkaisin niitä kisaan mentäessä.
FM7:ssa joskus tein niin että joka kisan ajoin eri autolla. Tässä oli hirveä homma kun piti käsin merkata pelin ulkopuolelle millä olin jo ajanut. Samalla sai tietty kerättyä kommentit että kannattaako autolla vielä ajaa toiste. Tuolta löyty yllättäviä helmiä välistä.
Itse merkkaan nuo laittamalla jokaiselle kisassa käyttämälleni autolle jonkin uuden maalauksen ja teipit. Erottaa sitten siellä listassa että ahaa tuossa on joku animetyttö kyljessä eli sillä on jo kisattu.Oma kokoelma on vasta 350 autoa.
Kaipaisin siis esim autotalliin joka auton kohdalle kuvakkeen olenko autolla ajanut. Tai vielä parempi olisi jos joka auton kohdalla näkisi onko sillä voitettu esim 1 kilpaulu/luokka.
Muutenkin enemmän statseja/auto kaipaisi jotta näkisi just miten on ajeltu.
Autotalliin vielä lisäksi filtteri "näytä vain ajamattomat" niin varmasti valkkaisin niitä kisaan mentäessä.
FM7:ssa joskus tein niin että joka kisan ajoin eri autolla. Tässä oli hirveä homma kun piti käsin merkata pelin ulkopuolelle millä olin jo ajanut. Samalla sai tietty kerättyä kommentit että kannattaako autolla vielä ajaa toiste. Tuolta löyty yllättäviä helmiä välistä.
Car collectionissa voit ostaa autoja napin painalluksella sillä edellytyksellä että ne on ostettavissa myös normaalisti.Plus se että vihdoin voisi samalla kertaa ostaa monia autoja.
Eikös tuo nyt aika pitkälti johdu siitä että nuo perus autot ostetaan periaatteella buy now siihen listan ensimmäiseen, joka taas on se muutaman sekunnin päästä sulkeutuva, sen enempää vaihtoehtoja tai hintoja katsomatta?Jotenkin sellainen olo että toi huutokauppa on jotenkin rigged.
En voi uskoa, että kun huutokauppa on täynnä jotain perus rs-audia ja kaikkien hinnat on niin että kukaan ei ole tarjonnut niin kun tarjoat minimin menee homma eteenpäin kunnes aivan viime sekunnilla joku ostaa sen täydellä hinnalla pois. Autoja on kuitenkin tarjolla varmaan satoja ja mä koitin eilen ostaa ehkä 15-20 perus autoa huutokaupasta niin kaikille kävi samoin.
Ja tänään hinta on 300FP.Nyt on muuten forzashopissa sesto fe 600 fp:llä, joka on kyllä hyvä diili.
Ja pari muutakin legendary autoa taisi olla vieläkin halvemmalla eli 100fp. Noista saa hyvän hinnan huutokaupassa jollei muuten tarvitse.Ja tänään hinta on 300FP.
Ja pari muutakin legendary autoa taisi olla vieläkin halvemmalla eli 100fp. Noista saa hyvän hinnan huutokaupassa jollei muuten tarvitse.
Jos jotakuta muuta kiinnostaa autojen säätäminen itse niin löysin hyvän perusoppaan youtubesta SP4 nimiseltä tekijältä. Omat kokeilut ilman mitään oppaita on pikemminkin tehneet autoista huonompia kuin vakiona ja tämän avulla ainakin ensimmäinen D600 luokan dirt auto onnistui hyvin ja ensimmäisellä kokeilulla rivalsissa pääsi top 5% aikaan ja sai suoritettua seasonal speed trap haasteenkin ongelmitta.
Ihan mukava säätää autot itse eikä aina turvautua kokeilemaan muiden tekemiä setuppeja. Tää on oikeastaan ensimmäinen osa pelisarjassa missä tekee mieli mennä pintaa syvemmälle niin saa peliin enemmän tekemistä.
Varsinkin neuvot siitä että mitä päivitysosia kannattaa autoon ensimmäisenä valita, mitkä tuo eniten vastinetta yms. Osien jälkeen myös auton käyttäytymisellä oli eroa kuin päivällä ja yöllä kun sai myös säädöt tehtyä omaan ajotyyliin sopivaksi. Ilman säätöjä auto oli hyvin aliohjautuva ja hitaasti kiihtyvä.
Tässä video jos muitakin kiinnostaa:
Huomasin saman itse ja joka kohdassa pysäyttelinkin kun autoon säätöjä tein. Pitäis itselle kirjottaa tuosta joku yhteenveto siihen asti että oppii sen tekemään.Muuten ihan ok mutta omaan makuun ainakin aivan liian nopealla tahdilla käy kaiken läpi. Jos haluaa jotain ymmärtää ja sisäistää niin joutuu stoppailemaan tuon tuostakin.
Ihan samat havainnot olen tehnyt - ja tainnnut jo aiemminkin kirjoittaa, mutta itse Pro-tasolla voitan kohtuullisen säännöllisesti asfalttikisoissa, mutta dirt-kisoissa saa puristaa jo tosissaan ja cross-country kisoissa AI on ihan toivottoman kova. Joten cross country -kisat pelaan nykyään highly skilledillä.Onkos muut havainnoinneet, että tekoälyn vaikeusasteella olisi eroja eri kisatyypeissä?
Mulla on katukisoissa (road ja street racing) selvä ja varma voitto above average -vaikeudella ja siitä yksi ylöspäin (highly skilled?) olen kärkikolmikossa tai voitan ja vääntöä palkintosijoista tapahtuu kisan viimemetreille asti. Kuitenkin dirt racingissä highly skilled kisaan sopivalla autolla on likipitäen mahdoton voittaa ja useimmiten kärkiviisikko painelee ihan omia vauhtejaan ilman mitään toivoa saada niitä kiinni? Above averagella sijoitun kärkikolmikkoon ja voittotaistelu menee kisan loppumetreille, eikä voitto ole mitenkään varmaa. Eikä ole väliä auton teholuokalla, ettei kyse ole pelkästään liian tehokkaasta autosta, joka ei pysy hanskassa. Vai olenko yksinkertaisesti vain luokattoman huono ? En muista, että FH3:ssa olisi ollut vastaavia haasteita vaan kisat tyypistä huolimatta olisi ollut keskenään vertaisia vaikeusasteeltaan.
Joo AI on ihan rikki tässä pelissä. AI:n menoon ei tunnu mitenkään vaikuttavan millaisella alustalla ajetaan tai millainen keli on. Menee kuin kiskoilla.Onkos muut havainnoinneet, että tekoälyn vaikeusasteella olisi eroja eri kisatyypeissä?
Mulla on katukisoissa (road ja street racing) selvä ja varma voitto above average -vaikeudella ja siitä yksi ylöspäin (highly skilled?) olen kärkikolmikossa tai voitan ja vääntöä palkintosijoista tapahtuu kisan viimemetreille asti. Kuitenkin dirt racingissä highly skilled kisaan sopivalla autolla on likipitäen mahdoton voittaa ja useimmiten kärkiviisikko painelee ihan omia vauhtejaan ilman mitään toivoa saada niitä kiinni? Above averagella sijoitun kärkikolmikkoon ja voittotaistelu menee kisan loppumetreille, eikä voitto ole mitenkään varmaa. Eikä ole väliä auton teholuokalla, ettei kyse ole pelkästään liian tehokkaasta autosta, joka ei pysy hanskassa. Vai olenko yksinkertaisesti vain luokattoman huono ? En muista, että FH3:ssa olisi ollut vastaavia haasteita vaan kisat tyypistä huolimatta olisi ollut keskenään vertaisia vaikeusasteeltaan.
Onkos muut havainnoinneet, että tekoälyn vaikeusasteella olisi eroja eri kisatyypeissä?
Tuo johtunee, ainakin osittain, siitä että tekoäly ajaa kevyemmällä fysiikkamallinnuksella kun ne ovat tarpeeksi kaukana pelaajasta. Tätä ei sitten ole kompensoitu riittävästi ja tekoäly ajaa "liian kovaa" kunnes se on taas lähempänä pelaajaa ja tippuu takaisin normaaliksi. Tästä pyöri juuri jossain video jossa mentiin photo mode glitchin avulla katsomaan paikkaa missä tekoäly kiri epäilyttävän paljon vuoren päällä olevan hyppyrin jälkeen, no nehän ajoi vuorenhuipun/hyppyrin läpi ja ohittivat itse hypyn täysin.Itse olen ainakin huomannut, että AI tulee kuminauhana perässä vaikka pelaisi helpommalla tasolla. Jostakin syystä eroa seuraavaan ei saa 10 sekuntia suuremmaksi. Välillä on tullut haettua joitakin erikoisia accoladeja kisoista ajamalla helpoimmalla tourist-tasolla ja siinä huomaa tuon kuminauhaefektin kaikista parhaiten.
Ja joet/lätäköt. Oman auton vauhti tyssää jonnekin 60km/h niin AI päästelee 200km/h läpi.Tuo kyllä syö miestä etenkin cross country kisoissa, kun AI vetelee aitojen läpi hidastumatta
Tuo on kyllä rasittavaa, en nyt äkkiseltään muista mikä kisa, mutta yhdessä hypätään suoraan isoon lammikkoon ja kaikki AI:t paahtavat suoraan ohi.
Nyt on muuten forzashopissa sesto fe 600 fp:llä, joka on kyllä hyvä diili.
Nyt on muuten forzashopissa sesto fe 600 fp:llä, joka on kyllä hyvä diili.