- Liittynyt
- 18.02.2017
- Viestejä
- 2 106
Eilen tuli demo pelattua pariin kertaan läpi.
Visuaalisesti peli on upea ja samalla kuitenkin riittävän uskollinen alkuperäiselle teokselle. Demossa oli muutamia kohtia, joissa kuva näytti pehmeältä, mutta se johtui todennäköisesti juuri siitä että kyseessä oli demo. Uskoisin lopulliseen versioon näiden korjaantuvan. Hahmot oli toteutettu hienosti.
Musiikit olivat aivan loistavat ja tutut nostalgiset melodiat saivat hymyn huulille.
Taistelumekaniikalle en ihan vielä syttynyt. Alkuperäisen pelin sopivan rauhallinen vuoropohjainen systeemi toimi omalla kohdalla paremmin. Uudessa versiossa on nyt jatkuvaa räiskettä ja rätinää ja ympärillä tapahtuu koko ajan jotain, joten välillä oli hankala pysyä mukana että mitä tapahtuu ja missä tapahtuu, ja miten pitäisi reagoida. Hahmojen edestakaisin vaihtamiseen ja näiden aseiden/kykyjen hyödyntämiseen erilaisia vihollisia vastaan varmaankin tottuu kun peliä pelaa enemmän, mutta parin ekan tunnin aikana se ei vielä itselleni mennyt kunnolla selkärankaan.
Taistelumekaniikat olivat myös huomattavasti monimutkaistuneet alkuperäisestä, ja melkein ohjaimen jokainen nappi tekee jotain ja lisäksi on erilaisia näppäinyhdistelmiä, kun napit loppuvat kesken. En tiedä, ehkä olen vain tullut vanhaksi kun pidin alkuperäisen pelin yksinkertaisen toimivista taistelumekaanikoista enemmän. Tämä uusi taistelumekaniikka muistuttaa paljon FF XV:n taistelumekaniikkaa, josta en pitänyt yhtään.
Ylivoimaisesti huonoimpana puolena demossa omalta kohdalta oli se, että kamera oli aivan liian lähellä hahmoa jopa kauimmaisella kamera 3-asetuksella. Oli hankala saada kokonaiskuvaa visuaalisesti hienosti toteutetusta pelialueesta ja ympärillä olevista asioista. Piti monta kertaa ihan pysähtyä ja käännellä kameraa ympäriinsä, että näki pelihahmoa ympäröivän pelialueen kunnolla ja että mihin päin pitää mennä sekä olisiko lähistöllä jotain tutkimisen arvoisia salakäytäviä tai piilopaikkoja.
Myös kamera-ajot, -kulmat ja leikkaukset dialogin ja välivideoiden aikana oli tehty liian lyhyinä ja poukkoilevina, jolloin peliin tuli sellainen rauhaton ADHD-fiilis. Vähän kuin jossain huonossa Michael Bay-elokuvassa; vähän järkeä, paljon rytinää, räiskettä ja kamerakulmia on ainakin sata erilaista.
Alkuperäisessä pelissä pelimaailmassa liikkuessa kamera oli koko ajan riittävän kaukana, jolloin siihen aikaan komeat taustagrafiikat ja pelimaailman laajuus tuli hienosti esille. Nyt tuntui kun peliä katselisi koko ajan zoomattuna liian lähelle.
Myös vanhan pelin taisteluiden aikainen kameranäkymä static-asetuksella oli itselle mieluisa, kun fokus oli itse taistelussa eikä rauhattomassa ympäriinsä poukkoilussa. Demon asetuksissa taisi tosin olla joku camera responsivity-säätö, johon en vielä perehtynyt. Kenties sillä tuota kameran käyttäytymistä saisi hieman rauhoitettua, eli tässä on myös mahdollinen user error olemassa.
Kokonaisuutena kuitenkin tykkäsin demosta ja toivon että valmiissa pelissä noita kamera-asetuksia olisi enemmän tarjolla, lähinnä että kameran saisi vietyä hieman kauemmas pelihahmosta. Peli tulee ehdottomasti ostettua digitaalisena heti julkaisupäivänä, mutta ei tuolla PSN storen 69,95€ hinnalla.
Täytyy kyllä näin vanhempana pelaajana sanoa, että kun pääsee pelaamaan kuukauden sisään nuoruuden merkittävien pelien Resident Evil 3:n remakea sekä Final Fantasy VII:n remakea, niin what a time to be alive.
Visuaalisesti peli on upea ja samalla kuitenkin riittävän uskollinen alkuperäiselle teokselle. Demossa oli muutamia kohtia, joissa kuva näytti pehmeältä, mutta se johtui todennäköisesti juuri siitä että kyseessä oli demo. Uskoisin lopulliseen versioon näiden korjaantuvan. Hahmot oli toteutettu hienosti.
Musiikit olivat aivan loistavat ja tutut nostalgiset melodiat saivat hymyn huulille.
Taistelumekaniikalle en ihan vielä syttynyt. Alkuperäisen pelin sopivan rauhallinen vuoropohjainen systeemi toimi omalla kohdalla paremmin. Uudessa versiossa on nyt jatkuvaa räiskettä ja rätinää ja ympärillä tapahtuu koko ajan jotain, joten välillä oli hankala pysyä mukana että mitä tapahtuu ja missä tapahtuu, ja miten pitäisi reagoida. Hahmojen edestakaisin vaihtamiseen ja näiden aseiden/kykyjen hyödyntämiseen erilaisia vihollisia vastaan varmaankin tottuu kun peliä pelaa enemmän, mutta parin ekan tunnin aikana se ei vielä itselleni mennyt kunnolla selkärankaan.
Taistelumekaniikat olivat myös huomattavasti monimutkaistuneet alkuperäisestä, ja melkein ohjaimen jokainen nappi tekee jotain ja lisäksi on erilaisia näppäinyhdistelmiä, kun napit loppuvat kesken. En tiedä, ehkä olen vain tullut vanhaksi kun pidin alkuperäisen pelin yksinkertaisen toimivista taistelumekaanikoista enemmän. Tämä uusi taistelumekaniikka muistuttaa paljon FF XV:n taistelumekaniikkaa, josta en pitänyt yhtään.
Ylivoimaisesti huonoimpana puolena demossa omalta kohdalta oli se, että kamera oli aivan liian lähellä hahmoa jopa kauimmaisella kamera 3-asetuksella. Oli hankala saada kokonaiskuvaa visuaalisesti hienosti toteutetusta pelialueesta ja ympärillä olevista asioista. Piti monta kertaa ihan pysähtyä ja käännellä kameraa ympäriinsä, että näki pelihahmoa ympäröivän pelialueen kunnolla ja että mihin päin pitää mennä sekä olisiko lähistöllä jotain tutkimisen arvoisia salakäytäviä tai piilopaikkoja.
Myös kamera-ajot, -kulmat ja leikkaukset dialogin ja välivideoiden aikana oli tehty liian lyhyinä ja poukkoilevina, jolloin peliin tuli sellainen rauhaton ADHD-fiilis. Vähän kuin jossain huonossa Michael Bay-elokuvassa; vähän järkeä, paljon rytinää, räiskettä ja kamerakulmia on ainakin sata erilaista.
Alkuperäisessä pelissä pelimaailmassa liikkuessa kamera oli koko ajan riittävän kaukana, jolloin siihen aikaan komeat taustagrafiikat ja pelimaailman laajuus tuli hienosti esille. Nyt tuntui kun peliä katselisi koko ajan zoomattuna liian lähelle.
Myös vanhan pelin taisteluiden aikainen kameranäkymä static-asetuksella oli itselle mieluisa, kun fokus oli itse taistelussa eikä rauhattomassa ympäriinsä poukkoilussa. Demon asetuksissa taisi tosin olla joku camera responsivity-säätö, johon en vielä perehtynyt. Kenties sillä tuota kameran käyttäytymistä saisi hieman rauhoitettua, eli tässä on myös mahdollinen user error olemassa.
Kokonaisuutena kuitenkin tykkäsin demosta ja toivon että valmiissa pelissä noita kamera-asetuksia olisi enemmän tarjolla, lähinnä että kameran saisi vietyä hieman kauemmas pelihahmosta. Peli tulee ehdottomasti ostettua digitaalisena heti julkaisupäivänä, mutta ei tuolla PSN storen 69,95€ hinnalla.
Täytyy kyllä näin vanhempana pelaajana sanoa, että kun pääsee pelaamaan kuukauden sisään nuoruuden merkittävien pelien Resident Evil 3:n remakea sekä Final Fantasy VII:n remakea, niin what a time to be alive.