Final Fantasy VII Remake/Rebirth (02/24)

Final Fantasy VII Remakesta pidempi traileri ja pelikuvaa – ensimmäinen Midgariin sijoittuva osa on kuin "itsenäinen pelikokemus"

Jotenkin vaikuttaa, että kunnianhimoisuus on lähtenyt käsistä. Ensimmäinen osa sisältää siis vain Midgardin, joka on kuin ''itsenäinen pelikokemus''. Mielenkiintoista nähdä, miten ja milloin loppu tulee. Onko siellä sitten pätkitty reilusti vai miten mennään.
Oliskohan se kun paetaan midgarista?
Miten lienee jos viisi vuotta pyörittäneet midgraria niin varmaan ei ole open world vaan jollain pikamatkustus hommalla mennään, tyyliin FF10.
 
Final Fantasy VII Remakesta pidempi traileri ja pelikuvaa – ensimmäinen Midgariin sijoittuva osa on kuin "itsenäinen pelikokemus"

Jotenkin vaikuttaa, että kunnianhimoisuus on lähtenyt käsistä. Ensimmäinen osa sisältää siis vain Midgardin, joka on kuin ''itsenäinen pelikokemus''. Mielenkiintoista nähdä, miten ja milloin loppu tulee. Onko siellä sitten pätkitty reilusti vai miten mennään.
Mielenkiintoista nähdä kuinka maailma toteutetaan. Open World kokemusta kuitenkin on FFXV puolelta ja mantereet pelissä hyvin suppeita ja rajoitettuja.

Mitenkään tähtiin kirjoitettuakaan ei tietysti ole että kartta olisi samanlainen vaan muutoksia voi hyvin olla niin että pelit jaettu eri mantereille.

Mahdollinen ilma-alus tuottaisi ongelmia, midgar olisi älyttömän iso maailmankartalla. Voisikohan olla että mantereet ovat per peli ja mahdollisesti ilma alus toimisi kuten FFX eli valikko käytännössä. Midgar on sitten blokattu vuorilla että sinne ei edes pääse tai samaan tapaan kuin FFXV toteutettu.

Midgar siis blokattaisiin vuorien väliin ja se näkyy kaukaa jostain solasta tms. 2 pelissä mantereiden välillä voisi kulkea laivalla (junon-costa del sol). Mahdollisessa kolmannessa osassa ilma-aluksella valikkojen muodossa? Peli olisi siis semi-open world, mantereet aina omina alueina.
 
Viimeksi muokattu:
Näytti kyllä tylsältä neliön rämpytykseltä tuo taistelu. Saa varmaan jännetuppitulehduksen jostain bosseista. Ehkä sitten alelaarista alle 5 eurolla jos ei ole muitakin pelin osa-alueita pilattu.
 
Viimeksi muokattu:
Näytti kyllä tylsältä neliön rämpytykseltä tuo taistelu. Saa varmaan jännetuppitulehduksen jostain bosseista. Ehkä sitten alelaarista alle 5 eurolla jos ei ole muitakin pelin osa-alueita pilattu.
Onhan tuo iso parannus alkuperäiseen kun se on pelkkää X rämpytystä, tässä sentään on tuo ATB mittari jolloin voi valita vähän taktisemmin jotain muutakin. Alkuperäisessä bossit olivat aivan luokattomia, nyt olisi tilaisuus tehdä hieman haastavampia ja ainakin tuo ensimmäinenkin bossi näyttää haastavammalta kuin noh, mikään alkuperäisessä pelissä.
 
Tuo gameplay taisteluista ehkä hieman poistaa suurimpia pelkoja sen osalta. Ei näytä ihan niin hirveältä itselleni, mitä XV:n taistelu oli. Vaikeapa tuota on toisaalta vielä alkaa arvioimaan. Materiakin näytti jo videolla olevan.
 
Tuo gameplay taisteluista ehkä hieman poistaa suurimpia pelkoja sen osalta. Ei näytä ihan niin hirveältä itselleni, mitä XV:n taistelu oli. Vaikeapa tuota on toisaalta vielä alkaa arvioimaan. Materiakin näytti jo videolla olevan.
Systeemi näyttää juuri siltä jollaisen nykyaikaisen FF taistelusysteemin tulisi olla, "hybridi" nykyaikaisen arpg ja klassisen valikkopohjaisen taistelusysteemien välillä. Vuoropohjainen pelihän FF7 ei koskaan ole ollut.

Voi kun FFXV olisi toiminut enemmän tuolla tavalla.
 
Systeemi näyttää juuri siltä jollaisen nykyaikaisen FF taistelusysteemin tulisi olla, "hybridi" nykyaikaisen arpg ja klassisen valikkopohjaisen taistelusysteemien välillä. Vuoropohjainen pelihän FF7 ei koskaan ole ollut.

Voi kun FFXV olisi toiminut enemmän tuolla tavalla.
FFVII:hän oli melkein vuoropohjainen, eli aina kun olit tekemässä jotain niin aika pysähtyi. Tämän pystyi laittamaan menusta pois ja muuttamaan pelin nopeammaksi sekä samalla lisäämään lievästi vaikeustasoa mutta käytännössä ATB on vuoropohjainen.
 
FFVII:hän oli melkein vuoropohjainen, eli aina kun olit tekemässä jotain niin aika pysähtyi. Tämän pystyi laittamaan menusta pois ja muuttamaan pelin nopeammaksi sekä samalla lisäämään lievästi vaikeustasoa mutta käytännössä ATB on vuoropohjainen.
Itse tykkäsin eniten 10 järjestelmästä tuossa suhteessa kun siinä pystyi taktikoimaan pidemälle kun näki järjestyksen.

Seiskassa muuten se aika pysyähtyi silloin kuin menit magic/summon/item valikkoon mutta "päävalikossa" aika rullasi normin tapaan.

Tässä Remakessa näemmä taistella voi aseen kanssa mutta muut toiminnot vaativat sitten ATB:tä ja näemmä kahdessa eri osassa että toiset kuluttaa enemmän kuin toiset(?)
 
Kyllä vihut saavat vuoroja ihan normaalisti magic-valikkoa tms selatessa jos on active päällä. Ja kuka helvetti EI pelaa active päällä?
En itse muistanut tuota edes ollenkaan, olin täysin varma että pelisysteemi on juuri tuo ihan "oletuksena" että ei ole vuoroja tai miettimisaikaa ollenkaan.
 
Tässä vielä noi erot:
"Wait = Time stops during battle animations and while you're selecting something in the Item/Magic/Summon menu in battle.

Recommended = Time stops during battle animations.

Active = Time stops during Summons only."

Itse en muistanut edes tuota Recommendia, itse käyttänyt perus vihuissa activea ja sitten bosseissa wait tilaa.
 
On kyllä todella mielenkiintoista nähdä, miten loppupeli on rytmitetty ja episodien määrä. Midgard on siis yksinään ensimmäinen osa ja tuskin tähän nyt ihan mitään älytöntä episodimäärää laitetaan. Olisiko maksimissaan 4?

Alkufiilis on vähän nihkeä että pelkästään Midgardiin päästään ensi vuonna, mutta ei sitä tiedä, miten uusiksi siellä on laitettu.

Odotan innolla kyllä. :)
 
Ai sitä pettymyksen määrää, kun eka osa on pelattu ja joutuu jäädä odottamaan lisämateriaalia. Ns. jää muna pystyyn tulematta. :lol:
Niin no, vertaisin tätä Horizon: Zero Dawniin ja osittain myös God of Wariin. HZD etenkin jää cliffhangeriin vaikka tietty osa tarinaa onkin nyt loppu, sama varmasti tämän kanssa että on oikea loppukin (katsotaan jotain ison maailman auringonnousua moottoritien varrelta) mutta jatkoa on tiedossa.

En tiedä kuinka FF13 loppuu, onko siinä selvillä jo että jatkoa tiedossa?
 
Ehkä jotain tällasta? Näyttää kyl ikuisuusprojektilta...
Saattavat kyl aika reilusti jotenki tiivistää myös.

Act 1
Part 1: Midgar
Part 2: Kalm -> Cosmo canyon/Nibelheim
Part 3: Cosmo/Nibel -> Ancient City

Act 2
Part 1: Ancient city -> Hunt for huge materia
Part 2: Mideel -> Stop Hojo at Midgar cannon

Act 3
Part1: North crater
 
Devit eivät itsekkään tiedä monta osaa tulossa. :D

Trilogia toki kuulostaa miellyttävimmälle mutta saapa nähdä.

 
Jokanen osa 59,90€.
Ja osia on semmoset neljästä kuuteen. :lol:
Tällä vauhdilla nähdään sitten 2030 loppuosat.

Ennen tätä virallista remakea niin yksi alkuperäisen tekijätiimistähän sanoikin että FFVII tuottaminen nykyaikaisella grafiikalla(olikohan vuosi 2011/2 pelaajalehdessä) kestäisi sellainen vaatimattomasti 10v ja kestihän alkuperäisen suunnittelu/tekeminen 3v

PS1 aikakautena kun ei tuon grafiikan suhteen oltu niin kranttuja ja Cloud oli open worldissa vaatimattomasti kaupungin kokoinen jättiläinen.
 
Kieltämättä lapasesta lähti. Olisivat saaneet jo helvetisti sisältöä aikaiseksi, jos olisivat Midgarin (ei typoa) pitäneet järkevässä koossa suhteutettuna kaikkeen muuhun.

Midgar olisi ihan hyvin voinut olla aavistuksen putkimaisempi alue sisältäen tutoriaalit sekä tarinan johdatukset yms. Sitähän olisi voinut avata lisää myöhemmissä episodeissa sitten.
 
Tällä vauhdilla nähdään sitten 2030 loppuosat.

Ennen tätä virallista remakea niin yksi alkuperäisen tekijätiimistähän sanoikin että FFVII tuottaminen nykyaikaisella grafiikalla(olikohan vuosi 2011/2 pelaajalehdessä) kestäisi sellainen vaatimattomasti 10v ja kestihän alkuperäisen suunnittelu/tekeminen 3v

PS1 aikakautena kun ei tuon grafiikan suhteen oltu niin kranttuja ja Cloud oli open worldissa vaatimattomasti kaupungin kokoinen jättiläinen.

Itseäni ei kyllä oikeasti edes haittaisi, vaikka tässä kartta ja liikkuminen olisikin vanhan ajan open world tyyliin. Mutta aika varmasti olen tässä vähemmistöä. Peli kun muuten on nykyaikaistettu, niin eipä tuo ole edes vaihtoehtona.

Tietenkin tuossa tulisi myös ongelmia siinä, kuinka esimerkiksi taistelut toteutettaisiin. Kartalla satunnaistaistelut aika vaikeasti sopisivat tuohon, kun muualla niitä ei ole.
 
Itseäni ei kyllä oikeasti edes haittaisi, vaikka tässä kartta ja liikkuminen olisikin vanhan ajan open world tyyliin. Mutta aika varmasti olen tässä vähemmistöä. Peli kun muuten on nykyaikaistettu, niin eipä tuo ole edes vaihtoehtona.

Tietenkin tuossa tulisi myös ongelmia siinä, kuinka esimerkiksi taistelut toteutettaisiin. Kartalla satunnaistaistelut aika vaikeasti sopisivat tuohon, kun muualla niitä ei ole.
Ja toinen juttu on se että miten hemetissä toteutettaan Weaponit tuolla maailmassa kun niiden aika tulee, junoniin ja midgariin hyökkäykset tms. :btooth:

Satunaistaisteluita tässä ei kai ole vaan toteutus tapa on lähellä FFXV:tä ja varmaan summonitkin ovat lähellä sitä.
 
Ja toinen juttu on se että miten hemetissä toteutettaan Weaponit tuolla maailmassa kun niiden aika tulee, junoniin ja midgariin hyökkäykset tms. :btooth:

Satunaistaisteluita tässä ei kai ole vaan toteutus tapa on lähellä FFXV:tä ja varmaan summonitkin ovat lähellä sitä.

Toivottavasti end game pysyisi silti yhtä loistavana, mitä se alkuperäisessä oli. World map siihen kuitenkin aika vahvasti kuului. FFXV tuo ainakin mielestäni jäi aika vähäiseksi, eikä mitenkään hirveän kiinnostavaa. Taisin itse mennä kaikki sitä pisintä dungeonia lukuunottamatta.

Summonitkin siinä oli vähän erikoinen ratkaisu. En edes muista, että näinkö niitä kaikkia. Ilmeisesti jotkut tietyt ehdot piti täyttyä, jolloin ne saattoivat ilmestyä
 
Oon varmaan poikkeus kun toivoisin nimenomaan visuaalista mutta mahdollisimman alkuperäiselle uskollista remakea. Tästä kun ei taida olla edes mitään korkealle resouutiolle skaalautuvaa tullut ja viimeksi taisin pelailla PSP:llä. Etenkin lievästi juustotettava materiasysteemi oli huippua ja pelkään, että tuollaisessa ajan hengen mukaisessa semiareaaliaikaisessa taistelussa ei siitä paljoa jää. Slash-all / Contain :love:

Toivottavasti musiikit on vanhat Uematsun sävellykset kunnon orkesterisovituksina. Distant Worlds I & II hengessä.
 
Oon varmaan poikkeus kun toivoisin nimenomaan visuaalista mutta mahdollisimman alkuperäiselle uskollista remakea. Tästä kun ei taida olla edes mitään korkealle resouutiolle skaalautuvaa tullut
Final Fantasy 7's AI-upscaled graphics mod is now downloadable | PC Gamer

New character models
4-1551085179-1517580303.png
 
Oon varmaan poikkeus kun toivoisin nimenomaan visuaalista mutta mahdollisimman alkuperäiselle uskollista remakea. Tästä kun ei taida olla edes mitään korkealle resouutiolle skaalautuvaa tullut ja viimeksi taisin pelailla PSP:llä. Etenkin lievästi juustotettava materiasysteemi oli huippua ja pelkään, että tuollaisessa ajan hengen mukaisessa semiareaaliaikaisessa taistelussa ei siitä paljoa jää. Slash-all / Contain :love:

Toivottavasti musiikit on vanhat Uematsun sävellykset kunnon orkesterisovituksina. Distant Worlds I & II hengessä.

Kyllä, materia-systeemi on ollut kyllä yksi parhaista, jollei paras. Ja itse taisteluissa taas FFX on itselleni selkeä ykkönen. Pystyi tarkasti suunnittelemaan mitä tekee milläkin vuorolla. Tyyliin, vielä nyt ei tarvitse healata, kerkeän tekemään sen vielä tuossa ennen vihollisen vuoroa.

Sen takia ehkä nämä reaaliaikaiset eivät ole itseeni tehneet ikinä samanlaista vaikutusta. On kokoajan tunne, että ei pysty ihan täysin hallitsemaan taistelua, kun kaksi muuta touhuavat automaattisesti jotain muuta.

Mitä tuota gameplay videota katsoi, niin ainakin limit breakit näyttävät mukana olevan
 
Final Fantasy VII: Remake E3-ennakossa

Kokonaan uusittu versio Final Fantasy VII:stä on ollut työn alla jo vuosikausia, eikä valmista vain ole tullut. Hiljan saatiin viimeinkin tietää, että julkaisun on määrä tapahtua 3. maaliskuuta 2020. Gamereactor pääsi E3-messujen humussa testaamaan suljetun oven takana, miltä peli oikeasti näyttää ja tuntuu.


Final Fantasy VII: Remakessa tulee olemaan peräti kahden Blu-ray-levyn verran tavaraa. Yoshinori Kitasen mukaan jälkimmäisen levyn työstö on sekin jo hyvällä mallilla. Uusittu versio on tietenkin täysin ääninäytelty, ja itse dialogi näyttää pysyneen pitkälti samana kuin alkuperäisessä Final Fantasy VII:ssä. Tämän ansiosta myös alkuperäisen pelin silloin joskus pelanneet veteraanitkin tuntevat olonsa kotoisaksi.

Sama pätee musiikkiin, joka on sekoitus klassista sävelmää ja modernimpaa jytkettä. Musiikin sovittaminen on ollut haaste Kitaselle, sillä alkuperäisessä pelissä oli hyvin selkeät siirtymät taisteluiden ja maaston tutkimisen välillä. Musiikin vaihtuminen tilanteen mukaan on haluttu säilyttää ennallaan myös Remakessa.

Suurin muutos koskee ehkä taistelujärjestelmää. Klassinen vuoropohjainen taistelu on korvattu eräänlaisella puolireaaliaikaisella taistelulla. Tästä nähtiin jo merkkejä esimerkiksi pelissä Final Fantasy XV. Taisteluiden aikana toimintaa voi hidastaa katsellen menoa eri puolilta päätöksiä varten. Koin taistelumekaniikan erittäin tyydyttäväksi.

Kitase paljasti, että Cloudilla on pelissä erilaisia taktisia tiloja (tai "stance"-asentoja), joita siis ei julkisesti lehdistötilaisuudessa nähty lainkaan. Punisher Modessa hyökkäykset ovat tehokkaampia, mutta myös hitaampia verrattuna oletusarvoiseen Operative Modeen. Tämä erilaisten tilojen välillä vaihtelu ei rajoitu ainoastaan Cloudiin, ja vaikutukset toki vaihtelevat suuresti eri hahmojen kesken. Testatessani peliä itse kaikista erilaisista taistelun sävyistä ja vaihtoehdoista kärryille pääseminen osoittautui yllättävän vaikeaksi. Jonkin ajan ihmettelyn jälkeen paketti alkoi aueta, ja sitä myöten pelaaminen tuntua nautinnolliselta.

Kaiken kaikkiaan juuri sana nautinnollinen summaa parhaiten aikani Final Fantasy VII: Remaken parissa. Maaliskuussa 2020 sitten nähdään, miten lopulta kävi.
Ennakkomaistiaista.
 
Final Fantasy VII Remakesta uutta tietoa – tätä on luvassa ensi vuonna

Kuten jo aikaisemmin tiedettiin, ensimmäinen osa on kokonainen peli itsessään, vaikka se kattaakin vain tarinan alkuvaiheet Midgarin kaupungissa. Lisäsisältöä on siis oltava jonkun verran ja vaikka pelin päätarina on pysynyt samana, uusia tapahtumia ja skenaarioita on Nomuran mukaan lukemattomasti.

Uutena lisäyksenä tarinaan nähdään mystiset kohtalon vartijat (trailerillakin nähdyt mustat, sumumaiset olennot), jotka ilmestyvät sankarijoukolle kaikkialla pelimaailmassa. Nomura toivoo, että fanit osaavat arvostaa peliin tehtyjä lisäyksiä.

Peli sisältää myös alkuperäistä enemmän dialogia. Pelaajan vastaukset vaikuttavat siihen, miten kanssakäynti hahmojen välillä etenee ja uusien tapahtumien myötä myös mahdollisuuksia keskustella muiden pelimaailman asukkaiden kanssa on enemmän.

Taistelusysteemistä Nomura paljasti, että aika hidastuu pelaajan avatessa komentovalikon, jolloin tällä on enemmän aikaa tehdä ratkaisunsa. Taistelussa on pyritty stressittömyytteen ja siihen, että pelaaja olisi mahdollisimman uppoutunut sen tuoksinaan.

Pelaajat kohtaavat myös täysin uusia vihollisia, jotka on luotu pelkästään uusintaversiota varten. Jokaisella hahmolla on omat vahvuutensa taistelussa, joten kaikki eivät ole yhtä tehokkaita jokaista vihollistyyppiä vastaan.

Monien fanien iloksi Nomura vahvisti, että hupaisa Honey Bee Inn -kohtaus on pelissä mukana, joskin muokattuna. Nomura perusteli muokkauksia sillä, että kohtaus olisi alkuperäisessä muodossaan aiheuttanut fyysistä epämukavuutta.

Final Fantasy VII Remaken ensimmäinen osa julkaistaan PlayStation 4:lle 3. maaliskuuta 2020.
Honey Bee Inn on mukana :D
 


Jos noista kuvista jotain pystyi päättelemään niin remakessa saa vapaamat kädet pyöriä ympäri midgaria joten siinä mielessä ymmärettävää että jos eka osa sijoittuu pelkästään siihen koska toikin alue aika valtava näemmä.

Mutta taas mennään siihen jos midgari on jo noin iso ja midgari on vain yksi osa isoa maailmaa niin miten skaalaneet tuon sitten toisessa tai kolmanessa osassa.
 
Lainaan tänne ettei kuva ketju mene turhaksi offiksi.

Ainakin intro on sama, eniten tuossa itseä häiritsee että taustat ovat vähän turhankin suttuset, niitä kun ois vähän tekoälyllä terävöitetty niin häirittis vähemmän.
Seiskaan saa modeja missä on ne videot ja taustat paranettu juuri sillä AI:lla mutta itse en saanut steam versiota toimii niiden kanssa... Mutta tube pätkien perusteella oli hyvää jälkeä, kasin remasterissa parantivat ainoastaan hahmoja?
 
Vieläkin tökkii tuo reaaliaikainen taistelusysteemi. Ei mahda minkään.
 
Ei ilmeisesti tästäkään gameplaystä (TGS) ole versiota jossa ei olisi jotain turhaa commentaryä...?

Hyvältä kyllä näyttää!

Edit: Ei sitä oltu tänne vielä laitettukkaan:
 
Viimeksi muokattu:
Vieläkin tökkii tuo reaaliaikainen taistelusysteemi. Ei mahda minkään.
Joo ei se ole kaikille.

Tässä toisin attackit ovat realiaikaisia mutta magic/summonit kuluttuvat time baria ettei niitä sentää voi rämpyttää koko aikaan ja oletan että saa 15 tapaan taistelun stop tilaan missä voi suunnitella siirtoja.
 
Ja nytten selvisi sekin että Summon kaverit tulevat mukaan taistelemaan kentälle pelaajan avuksi:

Aikasemmin ne vain kävi tekee hirmu daman vihuille ja poistuivat, lukuunottamatta kymppiä missä Aenollilla pelattiin.

Edit: Miten lienee KOTR on toteutettu summonina :hmm:
 
Viimeksi muokattu:
Ja nytten selvisi sekin että Summon kaverit tulevat mukaan taistelemaan kentälle pelaajan avuksi:

Aikasemmin ne vain kävi tekee hirmu daman vihuille ja poistuivat, lukuunottamatta kymppiä missä Aenollilla pelattiin.

Edit: Miten lienee KOTR on toteututtu summonina :hmm:

Calling it now. Pelaamatta uskallan jo sanoa että tämän generaation paras peli.

Eilen alkoi muuten FF7 uudelleenpeluu. 11e on PS4 Storessa alessa nyt jos konsolille haluaa.
 
Calling it now. Pelaamatta uskallan jo sanoa että tämän generaation paras peli.

Eilen alkoi muuten FF7 uudelleenpeluu. 11e on PS4 Storessa alessa nyt jos konsolille haluaa.
Se vitutuksen määrä kun pakenet midgarista prätkällä ja Continue teksti tulee eteen.
Jos jollain ei ole tiedossa niin tämä remake ei siis sisällä kuin alun midgar osuuden mutta pelattavaa tuossakin näyttäisi olevan riittämiin.

Mietin vain sitä että miten se PS4(+mahdolliset muut alustat)->Seuraavalle genille on toteutettu.
Jos peli myy tarpeeksi ja tarina jatkuu niin saapi nähdä.
 
Se vitutuksen määrä kun pakenet midgarista prätkällä ja Continue teksti tulee eteen.
Jos jollain ei ole tiedossa niin tämä remake ei siis sisällä kuin alun midgar osuuden mutta pelattavaa tuossakin näyttäisi olevan riittämiin.

Mietin vain sitä että miten se PS4(+mahdolliset muut alustat)->Seuraavalle genille on toteutettu.
Jos peli myy tarpeeksi ja tarina jatkuu niin saapi nähdä.
Tämä kuullostaa lyhyeltä peliltä. 20h? Toiv ovat panostaneet, että Midgar kestäisi 100% pelaajille ainakin 50-60h. Saapi nähdä, hyvin sanottu.
 
Taisivat jossain sanoa että noin 40-50h, en jaksa nyt ettiä infoa mut mutu
 
Vähän utta pelikuvaa ei kovin ärsyttävällä selostuksella
 
Viimeksi muokattu:


Luin just aamulla uutisen että se Classicci laittaaa sun hahmot AI:lle ja ne vetää tätä uutta normaali taistelua ittekseen ja sä hallitset sit esineet ja taiat kun ATB palkki täyttyy.

Oiskohan ollu tää:
Final Fantasy 7 Remake classic mode isn't turn-based, it's auto battle
 
Joo ei ne pällistele paikallaan vihuen kanssa kuten alkuperäisessä, miten tuo eroa tuosta aikasemmasta niin sä et ohjaa cloudia ja rämpytä attack nappulaa mutta normi modessakin taiat ja summonit kuluttavat time baria.
 
Kuinkas tuo väistely taisteluissa? Ilmeisesti tuossa uudessa "normaalissa" modessa pystyy juoksentelemaan kaukanakin taistelusta tai kiertämään taakse. Pystyykö tuolla tavalla väistämään iskuja vai osuuko kaikki silti, kuten esimerkiksi Dragon questissa? Ottaakohan classic-modessa AI perusiskujen lisäksi hallinnan myös liikkumisesta. Tuolloin kuvittelisi, että hamot ottaisivat tuolla moodilla enemmän esim. AOE vahinkoa.

Jos taas liikkuminen pysyy itsellä hallinnassa myös classic-modessa, niin eihän tuo käytännössä eroa normaalista muuten, kuin tuon peruslyönnin näpytyksen osalta.
 
Kuinkas tuo väistely taisteluissa? Ilmeisesti tuossa uudessa "normaalissa" modessa pystyy juoksentelemaan kaukanakin taistelusta tai kiertämään taakse. Pystyykö tuolla tavalla väistämään iskuja vai osuuko kaikki silti, kuten esimerkiksi Dragon questissa? Ottaakohan classic-modessa AI perusiskujen lisäksi hallinnan myös liikkumisesta. Tuolloin kuvittelisi, että hamot ottaisivat tuolla moodilla enemmän esim. AOE vahinkoa.

Jos taas liikkuminen pysyy itsellä hallinnassa myös classic-modessa, niin eihän tuo käytännössä eroa normaalista muuten, kuin tuon peruslyönnin näpytyksen osalta.
Auto attack ja liikkuminen siirtyvät Classic modessa AI hoidettavaksi, pelaaja vain selaa valikkoja vähän kuin vanhassakin versiossa loppujen lopuksi.

Käsittääkseni tuossa on blockkaus ja Dodge, ainakin yhdessä taistelussa Cloud laittoi miekkansa suojaksi ja sitten pystyi väistelemään iskuja mutta sitä en tajunut katsoa että kuluttaako noi samalla Time Baria... luulisin että kuluttaa.
 
Tässä kohtaa (7 min) on englanniksi vähän avattu Classic modea (ilmeisesti ymmärtää japania jonkin verran tämä herra):


Samalla tapaa siis "vuoropohjainen" kuin alkuperäinen FF7 (joka ei oikeasti ole vuoropohjainen) eli kun ATB gauge on täynnä voit tehdä toimintoja. Liikkuminen (jota ei ollut alkuperäisessä), blokkaus ja dodge tapahtuvat automaattisesti (riippunee hahmon statseista kuinka hyvin blokkaa ja dodgee?).
Sama systeemi siis kuin FF7 paitsi että Attack on automaattinen toiminto jota hahmo tekee ATB gaugen ladatessa ja jotkin toiminnot vaativat useamman kuin yhden täyden ATB gaugen.

Edit: Lisäksi myös tuohon sen jälkeiseen Aps tappeluun liittyen luin että tuo Summon saadaan siksi että Cloudilla on Ifrit materia varustuksessaan, joka lataa Summon gaugea (jotenkin)
 
Viimeksi muokattu:
Se vitutuksen määrä kun pakenet midgarista prätkällä ja Continue teksti tulee eteen.
Jos jollain ei ole tiedossa niin tämä remake ei siis sisällä kuin alun midgar osuuden mutta pelattavaa tuossakin näyttäisi olevan riittämiin.

Mietin vain sitä että miten se PS4(+mahdolliset muut alustat)->Seuraavalle genille on toteutettu.
Jos peli myy tarpeeksi ja tarina jatkuu niin saapi nähdä.
Juuri tämän vuoksi ovat odotukset laskeneet itselläkin tästä aika pohjalukemiin. Tuntuu, että kaikki matsku, mitä tästä on tähän mennessä näytetty on pelkkää Midgaria ja suurin osa tuota ekaa pommitustehtävää. FF7 on kuitenkin paljon muutakin, kuin pelkkä Midgar. Tavallaan toivoisin, että olisivat vaan tehneet pelkän remasterin grafiikkapäivityksellä ja pienillä viilauksilla. Siihenkin, jos olisi käyttänyt edes puolet kehitysajasta, mitä tähän nyt on jo käytetty, niin olisi varmasti saatu paljonkin aikaan. Ehkä se suurin huoli on, että nyt tulee ulos vaan tyhmennetty ja karsittu versio yhdestä kaikkien aikojen laajimmasta konsolipelistä.

Toki tulen tämän hommaamaan, joten ei nyt heitetä vielä kirvestä kaivoon kokonaan.
 
Juuri tämän vuoksi ovat odotukset laskeneet itselläkin tästä aika pohjalukemiin. Tuntuu, että kaikki matsku, mitä tästä on tähän mennessä näytetty on pelkkää Midgaria ja suurin osa tuota ekaa pommitustehtävää. FF7 on kuitenkin paljon muutakin, kuin pelkkä Midgar. Tavallaan toivoisin, että olisivat vaan tehneet pelkän remasterin grafiikkapäivityksellä ja pienillä viilauksilla. Siihenkin, jos olisi käyttänyt edes puolet kehitysajasta, mitä tähän nyt on jo käytetty, niin olisi varmasti saatu paljonkin aikaan. Ehkä se suurin huoli on, että nyt tulee ulos vaan tyhmennetty ja karsittu versio yhdestä kaikkien aikojen laajimmasta konsolipelistä.

Toki tulen tämän hommaamaan, joten ei nyt heitetä vielä kirvestä kaivoon kokonaan.
Ennen kun tämä versio julkistettiin edes vuonna 2015 niin alkuperäisen ohjaaja tai joku kaveri sanoi että PS3/X360 ajan laadulla toteutettuna 1:1 suhteessa niin kestäisi kehitys sen 10v ja kun muistaa että alkuperäinenkin oli kehityksessä 3v(94->97)

Veikkaan että kun/jos part2 aikanaan tulee niin open world on karsittu pieniin osiin, jos mietit sitä että alkuperäisessä Cloud oli maailmankartalla kaupungin kokoinen ja alat sitten open worldiin vääntää realistisen näköistä midgaria ulkoapäin niin tehtävää ja maailman suhteuttaminen on valtava urakka.

Tuo edellä mainittu asia minua kiinnostaa eniten että miten toteutettu.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 399
Viestejä
4 489 786
Jäsenet
74 154
Uusin jäsen
Almedin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom