Final Fantasy VII Remake/Rebirth (02/24)

Ennen kun tämä versio julkistettiin edes vuonna 2015 niin alkuperäisen ohjaaja tai joku kaveri sanoi että PS3/X360 ajan laadulla toteutettuna 1:1 suhteessa niin kestäisi kehitys sen 10v ja kun muistaa että alkuperäinenkin oli kehityksessä 3v(94->97)

Veikkaan että kun/jos part2 aikanaan tulee niin open world on karsittu pieniin osiin, jos mietit sitä että alkuperäisessä Cloud oli maailmankartalla kaupungin kokoinen ja alat sitten open worldiin vääntää realistisen näköistä midgaria ulkoapäin niin tehtävää ja maailman suhteuttaminen on valtava urakka.

Tuo edellä mainittu asia minua kiinnostaa eniten että miten toteutettu.
Kyllä, mm. tuota itsekin mielenkiinnolla odotan. Tuonkin takia remaster olisi ollut kaikille helpompi vaihtoehto, kuin remake. Tarkoitan siis tässä tapauksessa kokonaisvaltaisempaa remasteria, kuin mitä esim. FF8:sta nyt tuli ulos. Siinähän mm. bittikarttataustat ovat samaa suttua, kuin ennenkin ja hahmomallit on vain päivitetty. Varmasti olisi ollut työsarkaa kehittäjillä siinäkin, jos olisi vääntänyt FF7:stä kunnollisen remasterin ja bittikarttataustat uusiksi HD-tasolle. Nyt on otettu sellainen urakka työn alle, että ei tuo tuskin voi mitenkään lunastaa siihen jo asetettuja, osin kohuuttomankin suuria odotuksia.
 
Joo, mutta jokaisessa FF-pelissä tähän mennessä on ollut se mahdollisuus, että mennään sinne open world, levutetaan sankarit kunnolla ja käydään tappamassa superbosseja, vaikka Emerald Weapon FF7:ssä..

Nyt ei tässä ole niitä tulossa kuitenkaan, kun peli jatkuu sitten siitä loppukohdasta jatko-osan merkeissä. Taitaa olla ensimmäinen FF-putkijuoksu?

Minulla ja yhdellä japanilaisella oli 120h FFX:ssä opiskelukiireiden keskellä, eikä se kampanja kestänyt kuin tuosta joku 22h..
 
Selvennystä Materia-systeemiin ja uusia still-kuvia pelistä:
 
Viimeksi muokattu:
Final Fantasy 7 Remakessa uusia pomoja, entistä lutuisempia chocoboita ja moogleja

PlayStation Blog on julkaissut uusia kuvia Final Fantasy VII Remakesta. Niissä kipinät lentävät, chocobot pörhistelevät höyheniään ja moogle on pehmoisempi kuin koskaan. Alla niistä poimintoja.

Eurogamer kertoo lisäksi, että Square Enix on paljastanut peliin tulevan uusia hahmoja ja pomovastuksia. Samalla vahvistettiin myös, että toinen osa FFVII Remakesta on jo työn alla.

Final Fantasy 7 Remakessa uusia pomoja, entistä lutuisempia chocoboita ja moogleja

Final Fantasy VII Remake sai mojovan satsin uusia kuvia – jatko-osan kehitys etenee jo

Tulisit jo :sori:
 
Tämähän kerrottiin jo heti kun peli ensimmäisen kerran esiteltiin sanamuodolla "launches first on PlayStation 4" tms.

Pitää nyt rauhassa katsoa mille laitteelle hankkii, kun kaikki mahdolliset vaihtoehdot hyllystä kuitenkin löytyy. :tup:

Nonyt se on ainakin varmaa. :happy:

Otsikon voisi päivittää. :vihellys:
 
PS5:llä tätä 3.3.2020 :hungry: :love:
giphy.gif
 
Pelko perseessä että tää ei voi täyttää odotuksia. Onneksi ei kiinnosta enää PS4:ään ryhtyä joten ei menee omalle heti hankittavien listalle siinäkään mielessä.

Onko jo tietoa, että tuleeko tarinan jatkot DLC:nä vai omina peleinään? Mahtaako olla joku hahmon siirto vai lähdetäänkö jokaiseen episodiin jostain vakiotasolta, tietyt materiat inventoryssa jne?
 
Onko jo tietoa, että tuleeko tarinan jatkot DLC:nä vai omina peleinään?
Mä veikkaan että seuraava osa ei tule enään PS4/nykyiselle sukupolvelle vaan ihan oma "part 2"
Tuosta olen aikasemminkin kysynyt mutta ei taida olla tietoa miten voit jatkaa tarinaa, uudet aseet ja materiaalit levelit?

Puhumattakaan siitä että saako tämä koskaan jatkoa jos ei menesty kuten pääpamput odottaa, Squerella muutenkin viime vuosina ollut liian isot odotukset peleilleen.

Suurin kysymysmerkki jatkosta onkin miten ovat toteutttaneet ulkomaailman.
ja jos part 1 midgar on about 50h pelikokemus niin mitä perke***tä on loppupeli kun siellä varsinaisesti tarina alkaa vasta saada kierroksia kelloonsa.
 
Suurin kysymysmerkki jatkosta onkin miten ovat toteutttaneet ulkomaailman.
ja jos part 1 midgar on about 50h pelikokemus niin mitä perke***tä on loppupeli kun siellä varsinaisesti tarina alkaa vasta saada kierroksia kelloonsa.

Samat fiilikset. Ei kiinnosta nyky FF-mekaniikoilla joku urbaani putkijuoksu kun oma FF-kokemus tapasi aueta sillä hetkellä kun moottoripyöräajojahti loppui ja pääsi overworld-kartalle.

FFVII pääjutut ovat tunnelma, musiikki, pelimekaniikka ja tietysti juoni. Tunnelma voi onnistua, musiikki toivottavasti orkesterille sovitettua Uematsun alkuperäistä, pelimekaniikka luultavasti failaa ja juoni on jo tuttu.
 
Mä veikkaan että seuraava osa ei tule enään PS4/nykyiselle sukupolvelle vaan ihan oma "part 2"
Tuosta olen aikasemminkin kysynyt mutta ei taida olla tietoa miten voit jatkaa tarinaa, uudet aseet ja materiaalit levelit?

Puhumattakaan siitä että saako tämä koskaan jatkoa jos ei menesty kuten pääpamput odottaa, Squerella muutenkin viime vuosina ollut liian isot odotukset peleilleen.

Suurin kysymysmerkki jatkosta onkin miten ovat toteutttaneet ulkomaailman.
ja jos part 1 midgar on about 50h pelikokemus niin mitä perke***tä on loppupeli kun siellä varsinaisesti tarina alkaa vasta saada kierroksia kelloonsa.
Mitenhän käy tallennusten jos PS4:llä maaliskuussa aloittaa ja pelaatkin seuraavan osan pc:llä vuoden parin kuluttua? Vai ovatko nämä sittenkin aivan erillisiä pelejään jokainen osa.

Pelille on takuulla järjettömän kovat odotukset ja pelin tekemiseen käytetään hurjasti rahaa. Varmasti tuo on yksi syy päästää peli myöhemmin monialustaiseksi koska myyntilukujen on pakko olla korkeita ensimmäisestä osasta lähtien.

Ja tuo open world osio tulee olemaan mielenkiintoinen miten aikovat toteuttaa. Peli tulee epäonnistumaan jos koko paketti kuljetaan putkessa. Pelin suola oli se maailman tutkiminen ja tavaroiden etsiminen sekä Chocobon kasvatus huikean tarinan ohella.
 
Ja tuo open world osio tulee olemaan mielenkiintoinen miten aikovat toteuttaa. Peli tulee epäonnistumaan jos koko paketti kuljetaan putkessa. Pelin suola oli se maailman tutkiminen ja tavaroiden etsiminen sekä Chocobon kasvatus huikean tarinan ohella.

Sehän tässä huolestuttaakin, että FFVII avoimen maailman voi pelillisesti juonen kärsimättä toteuttaa aika lyhyinäkin kaistaleina näennäisesti laajaa putkijuoksumetsää tai peltoa. Kartalla ei koskaan joutunut itse juonen takia ihmeemmin ramppaamaan mutta sitten ne kätketyt materiat, chocobojen farmaus, grindaus, weaponit jne. vaatikin paljon vapaata sekoilua.
 
Mitenhän käy tallennusten jos PS4:llä maaliskuussa aloittaa ja pelaatkin seuraavan osan pc:llä vuoden parin kuluttua? Vai ovatko nämä sittenkin aivan erillisiä pelejään jokainen osa.

Pelille on takuulla järjettömän kovat odotukset ja pelin tekemiseen käytetään hurjasti rahaa. Varmasti tuo on yksi syy päästää peli myöhemmin monialustaiseksi koska myyntilukujen on pakko olla korkeita ensimmäisestä osasta lähtien.

Ja tuo open world osio tulee olemaan mielenkiintoinen miten aikovat toteuttaa. Peli tulee epäonnistumaan jos koko paketti kuljetaan putkessa. Pelin suola oli se maailman tutkiminen ja tavaroiden etsiminen sekä Chocobon kasvatus huikean tarinan ohella.
No kun tämä koko ensimmäinen peli on vain sielä kaupungissa niin turha odotella mitään maailman tutkimista
 
Viimeksi muokattu:
Laitetaan nyt tämä tänne, uskoisin että pelin faneja kiinnostaa:

Tuosta linkin takaa löytyy siis kokonainen soittolista.

Enrico Delana-niminen Youtube-käyttäjä on tehnyt alkuperäisen FF VII-pelin soundtrackista nykyaikaisia, melko eeppisiä versioita. Mukava fiilistellä noita biisejä, kun remaken musiikit tulee olemaan luultavasti jotain tätä tasoa. :)

Samalta kaverilta löytyy biisejä myös muista FF-peleistä.
 


Uutta videota mutta mielestäni kaikki osuudet on nähty.

kun remaken musiikit tulee olemaan luultavasti jotain tätä tasoa.
Tuossa ylläolevassa videossa ainakin vanhoja biisejä on remasteroitu mutta silti tunnistaa ne.

Saapi nähdä mitä One Winged Angelille tehty, onko otettu advent childista vaiko jotain muuta, tuota tuskin tulemme tietämään kyllä ihan pariin vuoteen.
 
Nytten on päivitetyt musiikit julkaistu:




(main theme kyllä hieno)






Ainakin jos kuunteli näitä viisuja niin peli ei ainakaan tule musiikkeihin kaatumaan, musiikithan olleet ainakin PS1 aikakautena yksi tärkeimmistä asioista ja onneksi näiden biisien perusteella se asia on kunnossa.
(Myönnän että kuuntelen näitä vahvan nostalgia lasien läpi!)

Edit: Tässä suora linkki videolistaan:
Klik!
 
Demo gameplaytä:


En nyt kokonaan spoilannut mutta pitihän se vähän vilkuilla. Ainut asia mistä en pidä että random krääsää voi miekalla hakkailla rikki ja niistä saa joskus jotain kamaa. Tyhmän näköstä tollainen huitominen eikä hauskaa mutta tuntuu että pitää tehdä ettei missaa jotain
 
Jos pelkkä midgar on moista tykitystä ja puhuttaan kuitenkin vain about 20-30% niin mitä se loppu peli on muissa osissa:btooth:

tenor.gif

Veikkaan että hyvä jos peli on kokonaisena julkastu edes PS5 loppupäässä, vähän kyllä pelkään vieläkin että "open worldia" on jotenkin saksittu ja mennään vain suoraan toisiin kohteisiin.

Edit: Itseäni ei nytten haitanut kun näki tuosta kun suurinpiirtein tietää miten homma menee menemään mutta tämän hahmon paljous yllättänyt videoissa vs orginaali:
Sephirothiahan ei nähnyt paljoa orginaali versiossa midgradin osuuksissa mutta tässä se on enemmän läsnä mitä videoita katsonut
Omaan makuun ehkä liian paljon esillä, alkuperäisessä luotiin "mysteriaa" sen hahmon ympärillä
 
Viimeksi muokattu:
Sephirothiahan ei nähnyt paljoa orginaali versiossa midgradin osuuksissa mutta tässä se on enemmän läsnä mitä videoita katsonut
Omaan makuun ehkä liian paljon esillä, alkuperäisessä luotiin "mysteriaa" sen hahmon ympärillä

Ymmärrän mitä tarkoitat, mutta toisaalta FF7 on pelaajille sen verran tuttu että tuskin kovin monelle vaikka FF7 ei olisi pelannutkaan Sepiroth on enää mysteerinen hahmo. Ehkä parempi luoda jotain uutta ja mielenkiintoista kuin yrittää tehdä liian uskollista versiota alkuperäisestä. Lähes kaikille juoni kokonaisuudessaan on tuttu joten sitä uutta ja jännää pitää lisätä sinne väleihin.
 
Ymmärrän mitä tarkoitat, mutta toisaalta FF7 on pelaajille sen verran tuttu että tuskin kovin monelle vaikka FF7 ei olisi pelannutkaan Sepiroth on enää mysteerinen hahmo. Ehkä parempi luoda jotain uutta ja mielenkiintoista kuin yrittää tehdä liian uskollista versiota alkuperäisestä. Lähes kaikille juoni kokonaisuudessaan on tuttu joten sitä uutta ja jännää pitää lisätä sinne väleihin.
Tässä tapauksessa mietin lähinnä uusia pelaajia, sepistä ripoteltiin niitä näitä eteen.

Spoilaa juonta kun päästään midgarista pois ja cloud kertoo satua:
muistan kun sephiroth oli tasolla 50 siinä tarinassa ja kaikki materiaalit masterilla, se jo loi sellaista pientä pelkoa kaveria kohtaan ja mietti että toivottovasti ei kaveria vastaan joudu taistelee
 

Square Enix on kaatanut uuden satsin Final Fantasy VII Remake -kuvia internetiin kaikkien analysoitavaksi.

Useampi kuva koostuu taas toiminnallisemmista otoksista, joissa varsinkin Tifa ja Cloud pääsevät näyttämään erilaisia kykyjään ja aseistustaan. Aikansa valokeilassa saavat kuitenkin yhtälailla Carbunclen ja Cactuarin kaltaiset juuri vahvistetut summot-otukset (molemmat ennakkotilausetuja) sekä muutamat läheisemmät silmäykset Hojoon ja Red XIII:een.

Sivutehtävistäkin on hieman vihjailtu. Tutkiskelemaan päästään tätä kautta muun muassa Materia-kykyjä, kadonneita kaveritilanteita sekä tietysti rottaongelmia – onhan kyseessä kuitenkin roolipeli.

Kuvat ovat klikattavissa auki ohessa. Edellinen traileri pelistä nähtiin aiemmin tammikuussa.

Final Fantasy VII -uusioversioiden sarjan käynnistävä Final Fantasy VII Remake ilmestyy PS4:lle huhtikuun 10. päivä. Peli on ainakin vuoden ajan alustan yksinoikeus.

Mietinkin että ihan tarinana ei ei tuo midgar osuus kestä 50h vaan lisätehtävien turvin.

quest2.jpg


Itse tarinalle luulen pituutta olevan noin 15-20h verran.
 
Intro:



Helvetin jees kuinka uskollinen alkuperäiselle! :tup:


Joo, siitä hetkestä kun se on täysin vanhan päivitetty versio. Alkupuoliskosta olisi muutamia tunnistettavia kohteita (Shinra HQ, leikkikenttä) lukuunottamatta ollut vaikea edes päätellä, mistä pelistä kyse.
 
Toivottavasti pelimaailma on yhtä yksityiskohtainen kuin trailerissa.

Joskus aikoja sitten jossain trailerissa näkyi vilauksia vihollisista ja ne oli todella uskollisesti tehty alkuperäisen mukaan. Jotkit viholliset tulevat olemaan kyllä mielenkiintoisia jos uskollisuus on samalla tasolla.
 
Onkohan peli mahdettu tehdä tosiaan enemmän todellisen oloiseksi kun alkuperäisessähän on todella vahva "otherworldy" meininki? Tuollainen, että ihmiset elää elämäänsä kadun varressa ja lapset pyöräilee on jotenkin ihan out of place omiin muistoihini. FFVII oli täynnä outoja hahmoja jumittamassa siellä täällä, varmasti paljolti ajan teknisistä rajoituksistakin johtuen ja keskellä maailmanloppua lapset pulkkaili jossain siellä pohjoisessa :D
 
keskellä maailmanloppua lapset pulkkaili jossain siellä pohjoisessa :D
Olikohan muuten että Cosmo Canyonissa ainoastaan mainittiin jotain tulevasta mutta ei muissa, merkittävin muutos itse pelissä taiskin olla että open world teema muuttui kun se meteoriitti ilmestyi taivaalle.
 
Normaalia elämää kuvattiin jonkin verran alkuperäisessä. Mitä nyt tulee mieleen niin lapsia pyöri slummeissa, Costa del Solissa, siellä pohjoisessa kuten sanoit. Junossa muistaakseni näkyi jotain pick uppien tyylisiä autoja ajelevan kaduilla. Pääasiassa kyllä joka kaupungissa tuntui jengi notkuvan jossain baarissa. Junossa niitä taisi olla jopa useampi. Olisiko jossain kaupungissa jopa ollut animoituja lapsia leikkimässä?

Pääasiassa kaikki kyllä vain seisoivat paikallaan. Ehkä taustoissa oli jotain rekvisiittaa kuvaamassa normaalia elämää välillä, mutta etupäässä nekin tuntuivat olevan jotain sotavehkeiden romuja tai vastaavaa.
 
Tänään on demo tullut Playstation Storeen ladattavaksi. Sisältää ensimmäisen luvun remakesta.
Se olikin puolentoista tunnin kunnon action pläjäys. Uusi taistelumekaniikka omasta mielestä ihan menevä, oli kyllä bossissa aika hyvin hukassa napit ja nopeesti tuli ymmärrettyä, että pelkällä neliönapin naputuksella ei pärjää. Ei voi sanoa, että putkeen meni kun käytin yli 10kpl potioineita:lol:
Läpi kuitenkin menin ja vaikka tunnelma olikin kova niin toivottavasti kuitenkin ei ole koko peli noin läpi juoksua/putkea vaikkakin ollaan vain Midgarissa. Mielenkiinnolla odotan millaisia questeja ja maailmaa kehittävät tähän ekaan osaan. Ostettua tämä kuitenkin tulee =)
 
Aivan käsittämättömän upea demomaistiainen. Täyttä tykitystä alusta loppuun ja alkuperäisen pelin kokeneena kaikki eteni tutulla kaavalla mutta modernilla ulkoisella habituksella. Kyllä tätä kannatti yli 20v odottaa. Tule jo huhtikuun 10 :drool:
 
Mites jos ei ole koskaan pelannut aikaisemmin yhtään Final Fantasyä niin pääseekö tähän kärryille kuinka? Demo latautumassa juuri.
 
Se olikin puolentoista tunnin kunnon action pläjäys. Uusi taistelumekaniikka omasta mielestä ihan menevä, oli kyllä bossissa aika hyvin hukassa napit ja nopeesti tuli ymmärrettyä, että pelkällä neliönapin naputuksella ei pärjää. Ei voi sanoa, että putkeen meni kun käytin yli 10kpl potioineita:lol:
Läpi kuitenkin menin ja vaikka tunnelma olikin kova niin toivottavasti kuitenkin ei ole koko peli noin läpi juoksua/putkea vaikkakin ollaan vain Midgarissa. Mielenkiinnolla odotan millaisia questeja ja maailmaa kehittävät tähän ekaan osaan. Ostettua tämä kuitenkin tulee =)
Käytitkö Classic-modea? Latasin juuri demon, niin pitää illan aikana pelailla tuo läpi.

Katselin digitaalisen version hintaa PSN storesta ennakkotilausmielessä ja näköjään hintalappuna on 69,99€. Hyi helvetti mitä hintoja. :wtf:

Onko joku ostanut jostain muualta halvemmalla? Vai pitääkö ostaa jostain eri maan storesta tms? Ja nimenomaan digitaalinen versio hakusessa.
 
Mites jos ei ole koskaan pelannut aikaisemmin yhtään Final Fantasyä niin pääseekö tähän kärryille kuinka? Demo latautumassa juuri.
Pääsee kärryille vaikka demo onkin aika toiminnan täytteinen. Tässä pelissä on aivan oma tarinansa jota tullaan remakessa avaamaan vielä laajemmin kuin alkuperäisessä.
 
Käytitkö Classic-modea? Latasin juuri demon, niin pitää illan aikana pelailla tuo läpi.

Katselin digitaalisen version hintaa PSN storesta ennakkotilausmielessä ja näköjään hintalappuna on 69,99€. Hyi helvetti mitä hintoja. :wtf:

Onko joku ostanut jostain muualta halvemmalla? Vai pitääkö ostaa jostain eri maan storesta tms? Ja nimenomaan digitaalinen versio hakusessa.
Normal modea käytin. Täytyypi koittaa mennä classicilla. Se on samalla easy..
 
Tässä pelissä on aivan oma tarinansa jota tullaan remakessa avaamaan vielä laajemmin kuin alkuperäisessä.
Jessie, Bigss ja Wedgen tarinoita tullaan avaamaan enemmän.
(Näin olin lukevani joskus)

Itselläni ei ole kiire pelaamaan tätä kunnes jos/kun kaikki osat ovat ilmestyneet ja tähän menee todnäköisesti vuosia.

Toisin jos ovat tehneet kuten Capcom teki Resident evil 2 ja Resident Evil 3 uusintajulkaisujen kanssa että olivat lähes samaan aikaan kehityksessä niin voikin nopeammin ilmestyä seuraava osa kuin odottaa se ~5v
 
Olipahan nostalgia trippi. :love: Yllättävän vaikeeta oli pomo taistelussa tai sit en oikein hallinnut uutta peli mekaniikkaa vielä.
Onhan tämä pakko ostaa kunhan julkaistaan.
 
Näin FFVII kaikkien aikojen parhaana yksinpelinä pitävälle demo oli.. Eeppinen. Puolet ajasta oli ihokarvat pystyssä. Musiikit klassisia mutta päivitetty ajan tasalle, hahmot aivan käsittämättömän hienosti mallinnettu ja paikatkin ihan siistejä. Ainut oli tuo taistelu, pidin alkuperäisen mekaniikkaa JRPG parhaimmistona, mutta tämä reaaliaikainen oli vähän sähellystä.. Tai sitten en vaan osannut.

Ehkä jotain vetovoimasta kertoo etten edes muista milloin viimeksi olen demoa testannut millään pelikoneella.
 
Taistelu vaatii tottumista kyllä ennen kuin se on jotain muuta kuin sähellystä. Loparissa ainakin itsellä oli välillä homma aivan hukassa. Jäi kuitenkin fiilis, että siitä tulee lennokasta ja siistiä kunhan oppii sekä saa taikoja ym. enemmän.

Proolla ainakin peli rullasi hyvin. Oi, musiikit!
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 399
Viestejä
4 489 786
Jäsenet
74 154
Uusin jäsen
Almedin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom