• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Feminismi ja sosiaalinen oikeudenmukaisuus

Tuosta jätit pois loppulainauksen. Vertasin siinä, että miten tavallista on, että miehet jauhaa omista eritteistään. Mutta jonkun naisen yksittäinen "taideteos" aiheuttaa järkytystä.
Miten usein miehet jauhavat omista eritteistään Suomen itsenäisyyspäivän vastaanotolla? Kun miettii aikaa ja paikkaa niin ei toi ole mikään taideteos vaan tapa vetää itseensä huomiota ja tappouhkauksia somet ja sähköpostit täyteen muilta kohtalotovereilta joilta on jäänyt samalla tavalla henkinen kasvu teini-iässä kesken.

Miten usein miehet jauhavat omista eritteistään Suomen itsenäisyyspäivän vastaanotolla? Kun miettii aikaa ja paikkaa niin ei toi ole mikään taideteos vaan tapa vetää itseensä huomiota ja tappouhkauksia somet ja sähköpostit täyteen muilta kohtalotovereilta joilta on jäänyt samalla tavalla henkinen kasvu teini-iässä kesken.
Puhuiko tuo kantola siis omista eritteistään siellä juhlissa? Tappouhkauksia taitaa naisille lähettää pääasiassa miehet.

Puhuiko tuo kantola siis omista eritteistään siellä juhlissa? Tappouhkauksia taitaa naisille lähettää pääasiassa miehet.
Ainoat tappouhkaukset mitä mä olen saanut, on tullut naisilta. Tai no nykyään pitää sanoa naisoletetuilta kai. Puukotuksilla ja turpaan vetämisisillä uhkailua oon saanu enemmän miesoletetuilta.
Ja enemmän eritteistään ainakin mun lähipiirissä on puhuneet naiset. Ei sillä että mua häiritsisi tollaset puheet, mutta ihan huomiona vaan.
Miehet puhuu snadisti enemmän mulkustaan kuin naiset pimperostaan. Veikkaan että siihenkin liittyy enemmänkin se että kun monesti puheissa käy se ettei naiselle käy pieni tms. Nää on näitä omien kuplien juttuja, junou? Lähipiiri vaikuttaa siihen omaan mielipiteeseen melko radikaalisti, varsinkin jos se on ihan lapsuudesta lähtösin, siihen vielä päälle jotain netistä lukemia juttuja joita pitää faktana.

Ei vaan linnanjuhliin tollainen asu ei kuulu niin en ymmärrä miten siihen liittyy tuttaviesi eritejutut jos et puhunut linnanjuhlista. Kyse on peruskäytöstavoista ja kunnioituksesta ensinnäkin Suomen itsenäisyyspäivää ja toisekseen niitä linnanjuhlia ja kutsun lähettäjää kohtaan. En ylipäätään ymmärrä miksi linnanjuhliin osallistumisesta tulee tehdä jokin taiteellinen tai sukupuolinen kannanotto. Jos ei niitä juhlia kunnioita niin jäisin itse silloin osallistumatta. Noh, kukin tyylillään.

Edit: niin ja tappouhkauksien lähettelijöiden sukupuolijakaumasta voit olla ihan oikeassa. Yhtä säälittävää se on sukupuolesta riippumatta.

Viimeksi muokattu:
Nuo joidenkin feministien tempaukset/taideteokset ei kyllä itseäkään oikein kiinnosta. Mutta toisaalta huvittaa miten joitakin järkyttää jos joku nainen tuo sellaista esiin. Koska miehille taas on tyypillistä jatkuvasti jauhaa alapäästään ja eritteistään. Harvemmin kuulee naisten puhuvan mitään ellei ole tosi pahat menkkakivut tms.
No jos tuttavapiirissäsi miesväki tyypillisesti jatkuvasti jauhaa alapäästään ja eritteistään, niin ehdottaisin hankkimaan vähän tasokkaampaa seuraa. Omassa tuttavapiirissäni kun sellainen ei ole mitenkään tyypillistä, enkä sen laitamillakaan ole sellaiseen juuri törmännyt.

Vähän yleisemmin näissä feministien tempauksissa ja argumentoinnissa ihmetyttää, minkä ihmeen takia sitä "voimaantumista" tai mitä ikinä sitten haetaankaan siitä, että etsitään jonkinlainen mahdollisimman paljon sikailevan miehen stereotypia ja sitten otetaan se ikään kuin esikuvaksi että näin mekin naisina voimaannutaan kun sikaillaan oikein kunnolla "koska miehetkin on sikoja". Ja sitten uhriudutaan niin maan perusteellisesti kun normaaleilla aivoilla ajattelevat miehet eivät arvosta niitä tempauksia. Itsenäisyyspäivän juhla on jotain, minkä keskipisteenä ei ylipäätään ole se "minä minä minä, katsokaa minua ja kuunnelkaa minun mielipiteitä/julistusta/"arvojani" ja huomatkaa kun tässä olen MINÄ!1!". Ja sen takia puoliväkinäinen huomiohuoraus hassun näköisellä puvulla mille on annettu semituhma nimi ei välttämättä ole se millä saavutetaan ihmisiä oman kuplan ulkopuolelta.

Statistiikka

Viestiketjuista
294 451
Jäsenet
80 706
Uusin jäsen
henrylillvis

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom