• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Feminismi ja sosiaalinen oikeudenmukaisuus

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 559
Ymmärsitkö nyt mistä asiassa on kyse? Voit saada viharikossyytteen jos satut olemaan sen verran rationaalinen henkilö että et halua harrastaa tätä sukupuolipronominipelleilyä joidenkin ihmisten kanssa. Ei se tietenkään suurinta osaa meistä koske mutta ei se sitä muuta että järjettömästä ja sananvapautta sortavasta asiasta kyse.

Onpas tosiaan valtavan tärkeä asia vastustettavaksi. Nyt kaikki barrikaadeille.


Ai niin, ei koske Suomea. Täällä vain maalaillaan miten huonoksi tilanne voikaan vielä mennä.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Ymmärsitkö nyt mistä asiassa on kyse? Voit saada viharikossyytteen jos satut olemaan sen verran rationaalinen henkilö että et halua harrastaa tätä sukupuolipronominipelleilyä joidenkin ihmisten kanssa. Ei se tietenkään suurinta osaa meistä koske mutta ei se sitä muuta että järjettömästä ja sananvapautta sortavasta asiasta kyse.

Homouden kriminalisoiminenkaan ei suurinta osaa ihmisistä koskettaisi mutta ei sekään ok olisi.
Ja tuon pronominipelleilyn voi helposti kiertää jättämättä kayttämättä mitään pronominia. Ei voi väärin tehdä siinä tapauksessa.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 023
Onpas tosiaan valtavan tärkeä asia vastustettavaksi. Nyt kaikki barrikaadeille.
Sinulle sananvapaus ei välttämättä ole tärkeä asia. Joillekkin toisille se on.

Varmaan jotain homouden kriminalisoinnin kumoamista vastustetiin samoilla ajatuksilla että ei ole mitenkään tärkeä asia tai suurta osaa koskettava.
 

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 559
Sinulle sananvapaus ei välttämättä ole tärkeä asia. Toisille se on.

On se. Lisäksi mulle on tärkeää se, ettei ihmisiä kiusata sen perusteella, millaisiksi he ovat sattuneet syntymään. (Turha sitten kommentoida tähän esim. pedofiliasta, jookos?)


Kanadan sydeemiin en ota sen kummemmin kantaa, kun en sitä paremmin tunne.
 

jeppe82

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.08.2017
Viestejä
693
Onpas tosiaan valtavan tärkeä asia vastustettavaksi. Nyt kaikki barrikaadeille.


Ai niin, ei koske Suomea. Täällä vain maalaillaan miten huonoksi tilanne voikaan vielä mennä.
Juu, ei mittään hättää. Ei mamuvyörynkään pitänyt olla mikään ongelma aikoinaan. Nyt viistoista vuotta myöhemmin herätään. Tyhmäähän se olisi ajatella yhtään tulevaisuutta.
 

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 559
Juu, ei mittään hättää. Ei mamuvyörynkään pitänyt olla mikään ongelma aikoinaan. Nyt viistoista vuotta myöhemmin herätään. Tyhmäähän se olisi ajatella yhtään tulevaisuutta.

Juu, ja naisten oikeudet, ne on menneet liian pitkälle. Jne.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 023
On se. Lisäksi mulle on tärkeää se, ettei ihmisiä kiusata sen perusteella, millaisiksi he ovat sattuneet syntymään. (Turha sitten kommentoida tähän esim. pedofiliasta, jookos?)
No hyvä. Sitten varmaan jaat ajatuksen että rationaalisesti ajatteleviksi ihmisiksi syntyneitä ja biologiasta jotain ymmärtäviä ihmisiä ei kiusata turhilla rangaistuksilla sen takia että he eivät halua lähteä tähän sjw pelleilyyn mukaan ja kannatat näiden sananvapautta.
 

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 559
No hyvä. Sitten varmaan jaat ajatuksen että rationaalisesti ajatteleviksi ihmisiksi syntyneitä ihmisiä ei kiusata turhilla rangaistuksilla sen takia että he eivät halua lähteä tähän sjw pelleilyyn mukaan ja kannatat näiden sananvapautta.

Laitas todisteita rationaaliseksi syntymisestä. Niin, ja luultavasti emme jaa samaa käsitystä rationaalisuudesta.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 253
Jos itse olisin vähemmistössä, yrittäisin kyllä mieluummin edistää asiaani jollain positiivisella tavalla muiden rankaisemisen sijasta, ihan vaan jo siksi että tuolla sakoilla jne. uhkailemalla saa lähinnä kaikki muut puolustuskannalle ja vastustamaan asiaa.
Siis ajattelet, että vähemmistöt eivät ole yrittäneet edistää asioitaan pehmeillä metodeilla vuosikymmenien ajan?
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 023
Laitas todisteita rationaaliseksi syntymisestä.
Älykkyys on ~ 90 % geeneistä peräisin jne. Toiseen sukupuoleen "syntyminen" on paljon heikommilla kantimilla jos väitetään että joku syntynyt toiseksi sukupuoleksi jos katsotaan vaikka kaksoistutkimuksia.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 748
On se. Lisäksi mulle on tärkeää se, ettei ihmisiä kiusata sen perusteella, millaisiksi he ovat sattuneet syntymään. (Turha sitten kommentoida tähän esim. pedofiliasta, jookos?)


Kanadan sydeemiin en ota sen kummemmin kantaa, kun en sitä paremmin tunne.
Millä lailla tässä nyt on ketään kiusattu?

Luulisin, että ihmiset jotka haluavat itsestään tiettyä määrettä käytettävän, ovat tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa jotka tätä määrettä osaavat jo käyttää ilman rangaistuksen uhkaakin. En minäkään pidä lähelläni ihmisiä, jotka käyttävät minusta lähinnä määrettä "vittupää".

Johonkin viralliseen rekisteriin oma laatikko "muut" on täysin okei niin kauan kunhan niitä ei ole sen 14000 kappaletta (ihan vaan koska se olisi niin saatanan vaikeaa ja jälleen kaikilla muilla menisi hermo) ja esimerkiksi virallisissa papereissa ja yhteyksissä on ok vaatia käyttämään mitä tahansa määrettä siinä vaiheessa kun vastapuoli on asiasta oletettavasti tietoinen.

Saman vaatiminen kaikilta ja kaikissa tilanteissa rangaistuksen uhalla ei ole mielestäni ok koska se luo turhaa vastarintaa ja negatiivisuutta itse asiaa kohtaan.

Uskoisin että mikäli nuo nimitykset vain hyväksyttäisiin niin pikkuhiljaa ne siirtyisivät luonnollisesti myös ihmisten käyttämään kieleen, toisin kuin pakottamalla.
 

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 559
Älykkyys on ~ 90 % geeneistä peräisin jne. Toiseen sukupuoleen "syntyminen" on paljon heikommilla kantimilla jos väitetään että joku syntynyt toiseksi sukupuoleksi jos katsotaan vaikka kaksoistutkimuksia.

Emme puhuneet tässä ÄO:sta. Älykkyys on käsite, jonka kuvaamiseen ÄO ei mitenkään riitä. Rationaalisuus taas on vielä aivan erillinen käsite. Sinun suussasi rationaalisuus taitaa vääntyä muotoon "ihmiset, jotka ajattelevat kuten minä (ja kuvittelevat olevansa rationaalisia)".
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 023
Emme puhuneet tässä ÄO:sta. Älykkyys on käsite, jonka kuvaamiseen ÄO ei mitenkään riitä. Rationaalisuus taas on vielä aivan erillinen käsite. Sinun suussasi rationaalisuus taitaa vääntyä muotoon "ihmiset, jotka ajattelevat kuten minä (ja kuvittelevat olevansa rationaalisia)".
Juujuu. No ei se sananvapaus sinulle kuitenkaan kovin tärkeä asia tunnu olevan jos sinusta on ok sakottaa ihmisiä sen takia että kutsuvat naisia naisiksi tai miehiä miehiksi.
 

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 559
Juujuu. No ei se sananvapaus sinulle kuitenkaan kovin tärkeä asia tunnu olevan jos sinusta on ok sakottaa ihmisiä sen takia että kutsuvat naisia naisiksi tai miehiä miehiksi.

En ole sanonut että on ok. Mutta mulkku käytös on mulkkua käytöstä (anteeksi karkea ilmaisu).
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 748
En ole sanonut että on ok. Mutta mulkku käytös on mulkkua käytöstä (anteeksi karkea ilmaisu).
Saanko kysyä, mitä sinä sitten oikein olet sanonut, kun se ei oikein teksteistäsi selviä. Onko se nyt ok sakottaa ihmisiä kanadan malliin vai ei?
 

jeppe82

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.08.2017
Viestejä
693
Lievä offtopic:

Mua on viime vuosien aikana ruvennut enemmän ja enemmän vituttamaan nykyihmisten pohjaton tyhmyys. Onko nykyään enemmän täysin normaalista elämästä vieraantuneita ihmisiä, vai onko niitä aina ollut sama määrä, mutta netti vääristää kun kaikki avohoitopotilaat saa mielipiteensä heti näkyviin tuhansille ihmisille?

Mitä tapahtui maalaisjärjelle? Miksi porukka ei enää ota vastuuta omasta elämästään ja valinnoistaan? Miksi mustaa pitää selitellä valkoiseksi ja valkoista mustaksi? Miksi faktoilla ei ole enää väliä?

Terveisin

 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 253
Jaa, kuka tälläisiä keinoja on vaatinut käyttämään? En minä ainakaan.
Hieno juttu :tup:

Tässäkin ketjussa esiintyvät enemmistön diktatuurin ja saneluoikeuden kannattajat.

(Eivät ole ehkä vielä sisäistäneet sitä, että jokainen kuuluu johonkin vähemmistöön, jossa on enemmistön armoilla)
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Lievä offtopic:

Mua on viime vuosien aikana ruvennut enemmän ja enemmän vituttamaan nykyihmisten pohjaton tyhmyys. Onko nykyään enemmän täysin normaalista elämästä vieraantuneita ihmisiä, vai onko niitä aina ollut sama määrä, mutta netti vääristää kun kaikki avohoitopotilaat saa mielipiteensä heti näkyviin tuhansille ihmisille?

Mitä tapahtui maalaisjärjelle? Miksi porukka ei enää ota vastuuta omasta elämästään ja valinnoistaan? Miksi mustaa pitää selitellä valkoiseksi ja valkoista mustaksi? Miksi faktoilla ei ole enää väliä?

Terveisin

Vastaus: Minäminäminä-ihmiset.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
1 165
Hieno juttu :tup:

Tässäkin ketjussa esiintyvät enemmistön diktatuurin ja saneluoikeuden kannattajat.

(Eivät ole ehkä vielä sisäistäneet sitä, että jokainen kuuluu johonkin vähemmistöön, jossa on enemmistön armoilla)
Sinulla on tainnut mennä nyt diktatuurin ja sananvapauden kannattajat sekaisin. Ei se ole mitään diktatuuria, että puhuu tietyllä tapaa. Kielen käytöstä riippuen se voi olla asiatonta, mutta diktatuuria se ei ole. Se on diktatuuria, että rangaistuksin pyritään pakottamaan puhumaan tietyllä tapaa. Tämä on hyvin verrannollinen siihen, kun Suomessa on tapa sanoa "hänen" sijasta "se", että valtio päättäisi tämän olevan ihmisoikeusloukkaus ja "sen" sijaan pitäisi sanoa "hän" tai jokin henkilön itse keksimä pronomini, koska syyt. Eli juurikin sitä sanelupolitiikkaa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 253
Sinulla on tainnut mennä nyt diktatuurin ja sananvapauden kannattajat sekaisin. Ei se ole mitään diktatuuria, että puhuu tietyllä tapaa. Kielen käytöstä riippuen se voi olla asiatonta, mutta diktatuuria se ei ole. Se on diktatuuria, että rangaistuksin pyritään pakottamaan puhumaan tietyllä tapaa. Tämä on hyvin verrannollinen siihen, kun Suomessa on tapa sanoa "hänen" sijasta "se", että valtio päättäisi tämän olevan ihmisoikeusloukkaus ja "sen" sijaan pitäisi sanoa "hän" tai jokin henkilön itse keksimä pronomini, koska syyt. Eli juurikin sitä sanelupolitiikkaa.
En kommentoinut pronominikeskusteluun, vaan vähemmistöjen oikeuksiin yleensä.

Diktatuurilla viittasin siihen, että vallan kahvaan päätyneet alkavat määrittää ja rajoittaa, kuinka ei-vallankahvassa olevat saavat ja eivät saa elää.
 

jeppe82

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.08.2017
Viestejä
693
En kommentoinut pronominikeskusteluun, vaan vähemmistöjen oikeuksiin yleensä.

Diktatuurilla viittasin siihen, että vallan kahvaan päätyneet alkavat määrittää ja rajoittaa, kuinka ei-vallankahvassa olevat saavat ja eivät saa elää.
Näinhän Suomessa ollaan eletty kokoajan? Päättäjät päättää ja muut vikisee.
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 631
Eikös toi Kanadan laki mene näin:
- olemassaoleva laki kieltää kiihottamisen kansanryhmää vastaan
- lisäys lisää sukupuoli-identiteetin listaan esimerkeistä rodun, seksuaalisen suuntautumisen jne lisäksi

Onko kukaan saanut sakkoja koska sanoo hyvä herra henkilölle joka pitää itseään naisena?

Se mitä JP sanoo kannattanee ottaa suolan kanssa
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 023
Eikös toi Kanadan laki mene näin:
- olemassaoleva laki kieltää kiihottamisen kansanryhmää vastaan
- lisäys lisää sukupuoli-identiteetin listaan esimerkeistä rodun, seksuaalisen suuntautumisen jne lisäksi

Onko kukaan saanut sakkoja koska sanoo hyvä herra henkilölle joka pitää itseään naisena?

Se mitä JP sanoo kannattanee ottaa suolan kanssa
Mistä tuon tulkinnan keksit? Uuden lain ongelmallinen pykälä on että siinä on jotain huttua "free to express gender"


Ai koska et pidä JP:n mielipiteistä?

Canadians Could Be Jailed or Fined for Using Incorrect Gender Pronouns

https://www.washingtonpost.com/news...y-demand-that-you-use/?utm_term=.9ebdc318500e
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 631
Unohdin laittaa linkin. Tässä: NOT REAL NEWS: No jail in Canada for misusing gender pronoun

Eihän tuossa ensimmäisessä linkissäsi edes puhuta vankilasta kuin otsikossa. Siltä varalta, että yksinkertaistukseni on suunnilleen oikea niin kenen mielestä siis transihmisiä kohtaan saa kiihottaa?

Edit. NYC on se New York joka on samannimisessä osavaltiossa, Yhdysvalloissa, eikö?
 
Viimeksi muokattu:

jeppe82

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.08.2017
Viestejä
693
Eikös toi Kanadan laki mene näin:
- olemassaoleva laki kieltää kiihottamisen kansanryhmää vastaan
- lisäys lisää sukupuoli-identiteetin listaan esimerkeistä rodun, seksuaalisen suuntautumisen jne lisäksi

Onko kukaan saanut sakkoja koska sanoo hyvä herra henkilölle joka pitää itseään naisena?

Se mitä JP sanoo kannattanee ottaa suolan kanssa
Tämä on kuitenkin täysin turhaa pitsinnypläystä, jota en halua Suomeen.
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 631
Suomen versio:
rodun, ihonvärin, syntyperän, kansallisen tai etnisen alkuperän, uskonnon tai vakaumuksen, seksuaalisen suuntautumisen tai vammaisuuden perusteella taikka niihin rinnastettavalla muulla perusteella,
Jos boldadun kohdan katsoo koskevan transihmisiä ollaan suunnilleen samoissa.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Ja suomessa persoonapronominit ovat jo valmiiksi sukupuolineutraaleja joten tuokaan ei ole ongelma.
Kyllä Suomeenkin vastaavia ongelmia saadaan, kun halutaan. Vaikkapa nykyäänkin muka pitäisi puhua naisoletetusta. Ja jos tää oletettu haluaakin itseään kutsuttavan mieheksi, niin sitten niin pitäisi tehdä.

Minua ei ainakaan kiinnosta tippakaan leikkiä tuota leikkiä.
 

jeppe82

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.08.2017
Viestejä
693
Suomen versio:

Jos boldadun kohdan katsoo koskevan transihmisiä ollaan suunnilleen samoissa.
Ei keskivertotallaajaa kiinnosta onko sulla penis vai vagina. Eikä niitä kiinnosta kenen kanssa harrastat seksiä. Eikä niitä kiinnosta oletko itsesi mielestä kissa, koira vai kenties sika. Kaikki olkoot juuri sitä mitä haluavat olla.

Minä ainakin kritisoin ainoastaan sitä ajatusta että koska tunnet olevasi koira, minunkin tulisi leikkiä että olet koira, jotten pahoita mieltäsi. Aikuisena ihmisenä en jaksa ruveta leikkimään mitään mielikuvitusleikkejä ihmisten kanssa joilla ei tunnu olevan kaikki inkkarit kanootissa.
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 631
Ei keskivertotallaajaa kiinnosta onko sulla penis vai vagina. Eikä niitä kiinnosta kenen kanssa harrastat seksiä. Eikä niitä kiinnosta oletko itsesi mielestä kissa, koira vai kenties sika. Kaikki olkoot juuri sitä mitä haluavat olla.

Minä ainakin kritisoin ainoastaan sitä ajatusta että koska tunnet olevasi koira, minunkin tulisi leikkiä että olet koira, jotten pahoita mieltäsi. Aikuisena ihmisenä en jaksa ruveta leikkimään mitään mielikuvitusleikkejä ihmisten kanssa joilla ei tunnu olevan kaikki inkkarit kanootissa.
No keskivertotallaaja ei luultavasti myöskään kiihota kansanryhmää kohtaan. Tuo pätkä on Suomen ajantasaisesta laista ymmärtääkseni
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Ei keskivertotallaajaa kiinnosta onko sulla penis vai vagina. Eikä niitä kiinnosta kenen kanssa harrastat seksiä. Eikä niitä kiinnosta oletko itsesi mielestä kissa, koira vai kenties sika. Kaikki olkoot juuri sitä mitä haluavat olla.

Minä ainakin kritisoin ainoastaan sitä ajatusta että koska tunnet olevasi koira, minunkin tulisi leikkiä että olet koira, jotten pahoita mieltäsi. Aikuisena ihmisenä en jaksa ruveta leikkimään mitään mielikuvitusleikkejä ihmisten kanssa joilla ei tunnu olevan kaikki inkkarit kanootissa.
Tätähän tuo on, lapsellisten ihmisten leikkejä. "Minä olen xyz ja siksi sinun on pakko kutsua minua sillä nimellä!"
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 631
Tätähän tuo on, lapsellisten ihmisten leikkejä. "Minä olen xyz ja siksi sinun on pakko kutsua minua sillä nimellä!"
”Minä olen syntynyt ominaisuudella x niin voitko olla yllyttämättä toisia väkivaltaan sen perusteella?”

Edit. Lisäsin ”sen perusteella”
 
Viimeksi muokattu:

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 559
Tätähän tuo on, lapsellisten ihmisten leikkejä. "Minä olen xyz ja siksi sinun on pakko kutsua minua sillä nimellä!"

Öö... meillähän on myös etunimet, kieltäydytkö käyttämästä niitäkin, jos nimi ei miellytä? Tai jos, herranjumala sentään, henkilö on vaihtanut nimeään? :eek:
 

jeppe82

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.08.2017
Viestejä
693
No keskivertotallaaja ei luultavasti myöskään kiihota kansanryhmää kohtaan. Tuo pätkä on Suomen ajantasaisesta laista ymmärtääkseni
En minä sitä tarkoittanutkaan, oli vain yleisesti asiaan liittyvää pohdintaa. Ehkä oli väärin lainata sua siinä kohtaa. :)
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 023
Jos se kiihottaminen kansanryhmää vastaan on sitä mistä sen tuomion nykyisellään saa kun heittää jonkun läpän tyyliin että "kaikki muslimit ei ole terroristeja mutta kaikki terroristit on muslimeita" niin väittäisin kyllä että keskivertotallaaja nimenomaan kiihottaa kansanryhmää vastaan tai ainakin hyvin iso osa keskivertotallaajista.
 

jeppe82

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.08.2017
Viestejä
693
Jos se kiihottaminen kansanryhmää vastaan on sitä mistä sen tuomion nykyisellään saa kun heittää jonkun läpän tyyliin että "kaikki muslimit ei ole terroristeja mutta kaikki terroristit on muslimeita" niin väittäisin kyllä että keskivertotallaaja nimenomaan kiihottaa kansanryhmää vastaan tai ainakin hyvin iso osa keskivertotallaajista.
No ei sitä nyt tollasesta mitään tuomiota saa.
 

jeppe82

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.08.2017
Viestejä
693
Hakkarainen sai sakot jostain vastaavasta. Tosin sanoi samassa yhteydessä että Suomeen ei tule ottaa yhtään muslimia tms ollessaan istuva kansanedustaja joka vaikuttanee
Ai niin, mähän unohdin kokonaan että meillähän on eri säännöt vähän riippuen siitä mitä kritisoi.
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 631
Ai niin, mähän unohdin kokonaan että meillähän on eri säännöt vähän riippuen siitä mitä kritisoi.
Kuten sanoin luulen että istuvalla kansanedustajalla on eri säännöt koska hän (neutraali hän) voi vaikuttaa näihin asioihin. Tässä juttu: Esitutkinta Teuvo Hakkaraisen kirjoituksista valmistui – epäillään kiihottamisesta kansanryhmää vastaan

Sai ilmeisesti pienemmät sakot kuin Ruohon pussaamisesta

Hakkarainen sai sakot kiihottamisesta kansanryhmää vastaan 20 päiväsakkoa

Teuvo Hakkaraiselle yli 3 000 euron sakot kansanedustajakollega Veera Ruohon pahoinpitelystä ja seksuaalisesta ahdistelusta
45
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 008
Viestejä
4 210 020
Jäsenet
71 003
Uusin jäsen
Pera L

Hinta.fi

Ylös Bottom