Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei toimi eiKorjasivatko juuri koodin? Täällä lukee "Ostoskorisi sisältö ei täytä etukoodin MYF-3FOR2 vaatimuksia" kun testailen
Samaa mieltä, mutta tilauksen tai parin tekemisessä ja sen hiljaisessa seurannassa luottaen herraamme jeesukseen kristukseen en näe mitään väärää.Mieltäni en pahoittanut ja uteliaisuudesta testasin myös juuri mainitun 150€ ksylitolipastillit ilmaiseksi kikan ihan uteliaisuudesta mutta en kuitenkaan tilannut koska mielestäni se olisi ollut epärehellistä toimintaa. Joka tästä koittaa kiillottaa moraalisesti hyväksyttävää kertoo varmaan kyseisen ihmisen persoonallisuudesta aika paljon.
Olihan 3 tuotetta korissa?Korjasivatko juuri koodin? Täällä lukee "Ostoskorisi sisältö ei täytä etukoodin MYF-3FOR2 vaatimuksia" kun testailen
Hyvä se on saada kirjoihin ja kansiin, että tässä tapauksessa menee foorumin rajan "tarjousten"/hintavirheiden hyödyntämisessä. Sampan puolentoista tonnin näyttöjä voi toki tilata kolmen huntin kappalehintaan samalla pari kolme ja viedä asian kuluttaja-asiamiehelle, kun näyttöjä ei lähetetä, mutta joku muutama kympin säästö suklaasta myyjän virheen takia on totaalisen haram.
Ei se, vaan loputon määrä tavaraa tuolla loopilla. Vaikka harva siihen varmaan lähtikin. Syynä on myös todennäköinen huono lopputulos. Yhden, arvokkaankin, tavaran voi mahtavalla tuurilla saada ilmaiseksi. Kahtakymmentä eivät takuulla ala lähettämään. Eikä sitä voi enää laittaa ostajan hyvän tahdon piikkiin mitenkään.Hyvä se on saada kirjoihin ja kansiin, että tässä tapauksessa menee foorumin rajan "tarjousten"/hintavirheiden hyödyntämisessä. Sampan puolentoista tonnin näyttöjä voi toki tilata kolmen huntin kappalehintaan samalla pari kolme ja viedä asian kuluttaja-asiamiehelle, kun näyttöjä ei lähetetä, mutta joku muutama kympin säästö suklaasta myyjän virheen takia on totaalisen haram.
En tiedä mikä sitten on epärehellisyyttä, jos ei se, että yrittää tietoisesti hyväksikäyttää toisen virhettä/vahinkoa, olkoonkin se toinen osapuoli elinkeinonharjoittaja. Jotenkin tällä palstalla yleinen moraalikäsitys ei tunnu pätevän silloin, kun vastapuoli on jokin yritys.Se että kaupan puolella tapahtuu vahinko. Ja asiakas laittaa tilauksen menemään ja katsoo mitä tilaukselle tapahtuu ei tee henkilöstä epärehellistä. Jos noita lahjakortteja lähtee käyttämään/myymään eteenpäin on asia tietenkin eri.
Menee omasta mielestä vähän samaan kategoriaan kuin että kaupan kassa unohtaa piipata jonkun hihnalla olleen tuotteen ja asiakas huomaa sen itse kuitista jälkikäteen tai että jonkun tilauksen yhteydessä joku ylimääräinen tuote on eksynyt pakettiin eikä sitä omatoimisesti lähde kauppaan ilmoittelemaan.
No joo, mutta turha sillä on täällä ketään pelotella.. Tietysti eri asia jos tilauksia on tehnyt tietoisesti vaikka ~yli 10kplKyllähän tuo kikkailu täyttää lievän petoksen tunnusmerkit, se kannattaa jokaisen pitää mielessä.
No joo, mutta turha sillä on täällä ketään pelotella.. Tietysti eri asia jos tilauksia on tehnyt tietoisesti vaikka ~yli 10kpl
Onko se esim. epärehellistä jos saa Switchin 90% alennuksella tai Disney+an vuodeksi yhdellä kuukausimaksulla? Molemmathan olivat myöskin selkeitä virheitä. Itse yhdistän epärehellisyyden valehteluun tai asioiden vääristelyyn, tässä tapauksessa tilaus on tehty fazerin omien sivujen kautta, koodin kanssa joka on ollut kaikkien myFazer asiakkaiden käytettävissä. Siellä selvästi ei olla tehty "koodaukset" kunnolla, mikä sitten on mahdollistanut tämän (2 lahjakorttia + muu tuote).En tiedä mikä sitten on epärehellisyyttä, jos ei se, että yrittää tietoisesti hyväksikäyttää toisen virhettä/vahinkoa, olkoonkin se toinen osapuoli elinkeinonharjoittaja. Jotenkin tällä palstalla yleinen moraalikäsitys ei tunnu pätevän silloin, kun vastapuoli on jokin yritys.
"Joka, hankkiakseen itselleen tai toiselle oikeudetonta taloudellista hyötyä taikka toista vahingoittaakseen, erehdyttämällä tai erehdystä hyväksi käyttämällä saa toisen tekemään tai jättämään tekemättä jotakin ja siten aiheuttaa taloudellista vahinkoa erehtyneelle..." Näinhän se rikoslaissakin petos määritellään.
Ei täytä.Kyllähän tuo kikkailu täyttää lievän petoksen tunnusmerkit, se kannattaa jokaisen pitää mielessä.
Kyllähän tuo kikkailu täyttää lievän petoksen tunnusmerkit, se kannattaa jokaisen pitää mielessä.
Yritykset ja erityisesti jälleenmyyjät eivät missään nimessä harrasta edellä mainittua? Meillä tuskin olisi 10000 sivua säännöksiä ja lakeja, jos yritykset omaisivat moraalin. Fazer on viimeisen 5 vuoden aikana, joaka ikinenen vuosi takonut keskimäärin 50 miljoonaa tulosta, että ei voisi vähempää kiinnostaa.En tiedä mikä sitten on epärehellisyyttä, jos ei se, että yrittää tietoisesti hyväksikäyttää toisen virhettä/vahinkoa, olkoonkin se toinen osapuoli elinkeinonharjoittaja. Jotenkin tällä palstalla yleinen moraalikäsitys ei tunnu pätevän silloin, kun vastapuoli on jokin yritys.
Tuloksen määrälläkö se valitaan, saako kaupasta varastaa vai ei?Yritykset ja erityisesti jälleenmyyjät eivät missään nimessä harrasta edellä mainittua? Meillä tuskin olisi 10000 sivua säännöksiä ja lakeja, jos yritykset omaisivat moraalin. Fazer on viimeisen 5 vuoden aikana, joaka ikinenen vuosi takonut keskimäärin 50 miljoonaa tulosta, että ei voisi vähempää kiinnostaa.
No nyt on kyllä hieman kaukaa haettuaTuloksen määrälläkö se valitaan, saako kaupasta varastaa vai ei?
Samalla logiikalla voisin Prismasta ostaa design-paistinpannun ja kattilan (ovh 200€) ja vetää ne itsepalvelukassasta läpi banaaneina. Enhän minä tyhmänä kuluttajan voinut tietää miten kassaa käytetään, ja S-ryhmä muutenkin takoo satojen miljoonien voittoa vuosittain suoraan selkänahastani.
Varastaa? Maksoin kassalla ihan tasan sen summan mitä Fazer tuotteistaan veloitti. Nyt on aika kaukaa haettu ja ontuva vertaus. Jos siinä itsepalvelukassalla on myyjä, joka auttaa minua syystä tai toisesta ja vetää vahingossa muovipussin hinnan sen 200€ kattilan sijasta, ja itse huomaan vasta kotona, niin en minä ole mitään varastanut. Varastaminen ei tietenkään ole oikein, mutta suurten yritysten omista virheistä en ainakaan mitään omantunnon tuskaa saa.Tuloksen määrälläkö se valitaan, saako kaupasta varastaa vai ei?
Samalla logiikalla voisin Prismasta ostaa design-paistinpannun ja kattilan (ovh 200€) ja vetää ne itsepalvelukassasta läpi banaaneina. Enhän minä tyhmänä kuluttajan voinut tietää miten kassaa käytetään, ja S-ryhmä muutenkin takoo satojen miljoonien voittoa vuosittain suoraan selkänahastani.
Ne samat säännökset ja lait muuten suoraan määrittelevät, että osakeyhtiön tehtävä on tehdä voittoa omistajille..Yritykset ja erityisesti jälleenmyyjät eivät missään nimessä harrasta edellä mainittua? Meillä tuskin olisi 10000 sivua säännöksiä ja lakeja, jos yritykset omaisivat moraalin. Fazer on viimeisen 5 vuoden aikana, joaka ikinenen vuosi takonut keskimäärin 50 miljoonaa tulosta, että ei voisi vähempää kiinnostaa.
Olen maksanut 90€ kuudesta 15€ (90€ yhteensä) lahjakortista, joita en ole edes lunastanut. Miitään ilmaisia tuotteita en ole saanut. Missä on nyt tapahtunut petos?Ne samat säännökset ja lait muuten suoraan määrittelevät, että osakeyhtiön tehtävä on tehdä voittoa omistajille..
Ja vaikka tuolla huuhaahuttuset muita läskiksi haukkuvatkin eivätkä lieväksi petokseksi toimintaa suostukkaan myöntämään, niin jos nuo tuotteet tuolla ketjun alkupäässä huomatulla kikkailulla saisi, tietäen käyttävänsä hyväksi virhettä, tunnusmerkistön se täyttäisi. Jos ei, jäisi yritykseksi, joka ei ole rangaistava.
Jotkin skenaariot voi toki jälkikäteen selittää tyhmyydellään - keskustelun taso huomioiden se monen kohdalla olisi uskottavaakin - mutta ei kaikkea. Eikä sitä kerrota siksi, että peloteltaisiin tai olisi edes todennäköistä, että kukaan juttua tekisi, vaan siksi, että voidaan hieman kyseenalaistaa ihmisten moraalikäsityksiä. Ja melko poskellaan ne näköjään keskiverto foorumilla huutelijalla tuntuu olevan.
Onneksi osa osasi iloita ja hyötyä siitä tarjouksesta, mitä alunperin on asiakkaille tarjottu. Toivottavasti muiden perseily ei aiheuta näihin tilauksiin ylimääräisiä haasteita tai viiveitä. Muutoin keskustelu on mennyt niin off-topiciksi ja öyhötykseksi, etten sitä omalta osaltani jatka tämän pidemmälle.
Tämä vertaus nyt on ihan sysipaskaVarastaa? Maksoin kassalla ihan tasan sen summan mitä Fazer tuotteistaan veloitti. Nyt on aika kaukaa haettu ja ontuva vertaus. Jos siinä itsepalvelukassalla on myyjä, joka auttaa minua syystä tai toisesta ja vetää vahingossa muovipussin hinnan sen 200€ kattilan sijasta, ja itse huomaan vasta kotona, niin en minä ole mitään varastanut. Varastaminen ei tietenkään ole oikein, mutta suurten yritysten omista virheistä en ainakaan mitään omantunnon tuskaa saa.
Niin, kuinka virhettä hyödyntää voisi olla merkittävä tekijä. Kuluttajan ei tarvitse, mielestäni ja tuskin lainkaan mukaan, tarkkailla jatkuvasti myyjän toiminnan virheettömyyttä sekä välittömästi ilmoittaa siitä.Fazer voi luultavasti perua/korjata nämä tilaukset vedoten kampanjaehtoihin, mutta lievään petokseen vaadittaisiin jo jonkinlaista motiivia tienata virheellä.
Ei todennäköisesti missään. Viestisi mukaan maksoit kaikesta täyden hinnan muutenkin, eikö tarjous toiminut?Olen maksanut 90€ kuudesta 15€ (90€ yhteensä) lahjakortista, joita en ole edes lunastanut. Miitään ilmaisia tuotteita en ole saanut. Missä on nyt tapahtunut petos?
Eihän siitä ole edes kyse tiedettiinkö todellinen hinta/hintavirhe, tai ainakaan en ole huomannut kenenkään vänkäävän siitä, vaan vastaamassani viestissä asia rinnastettiin varastamiseen. Ihan ilmiselvä hintavirhe/bugi, mutta se on ihan Fazerin päätettävissä lähettävätkö ilmaiset tuotteet.Tämä vertaus nyt on ihan sysipaskaEnemmänkin niin, kaverisi on kertonut, että kun menet ostamaan tuotetta X, mene itsepalvelukassalle, sen hinta on jostain syystä 200e sijaan 10e. Vai väitätkö, että et tilatessasi huomannut, että kallein tuote tulee ilmaiseksi? Itselleni on ihan sama tilasiko porukka tuolta vai ei, mutta ei nyt kannata itselleen ja muille alkaa valehtelemaan.
Nyt ei ole lipsahtanut perinteinen hupsis eli väärä hinta nettiin, vaan verkkokaupasta on löydetty bugi/porsaanreikä jolloin verkkokauppa on toiminut toisin kuin tekstin mukaan sen olisi pitänyt toimia. Eli porsaanreikää hyödyntämällä halvimman tuotteen sijaan ilmaiseksi onkin annettu kalliimpi tuote jne. Tää on vähän eri asia kuin hintavirhe. Ja lisäksi täälläkin on väitetty että on tilattu isompia määriä, ja jopa jälleenmyyntiin eli selvä hyötymistarkoitus. Mutta tuskinpa Fazer näistä oikeusjuttuja alkaa vääntämään, mutta pointti on että tällaisen verkkokaupasta löytyneen bugin/haavoittuvuuden hyödyntäminen (lukee toisin mutta toimii toisin) on ihan eri asia.Aina se on sama laulu, kun johonkin verkkokauppaan lipsahtaa vähän parempi tarjous. Joillain on hirveä tarve tulla kertomaan, että on hintavirhe ja tuotteita ei tule koskaan saamaan. Toki tää petosjuttu on nyt ihan uusi twisti.
Siitä tyhmyydestä, kun mainitsit edellisessä viestissäsi, niin ehkä olisi ollut syytä perehtyä miten tämä bugi edes toimi. Lahjakortiti maksettiin ihan ovh kassalla ja kylkiäiseksi saa ehkä yhden minkä tahansa tuotteen.Ei todennäköisesti missään. Viestisi mukaan maksoit kaikesta täyden hinnan muutenkin, eikö tarjous toiminut?
Lähinnä kyseenalaistaisin ketjutusta, kalliimpien vaatekappaleiden hankinnan yrittämistä lisäämällä kylkeen lahjakortteja, jolloin kassalla hinta mitä sattuu jne. Tilanteet, joissa koetetaan siis hakea merkittävämpää hyötyä virheen avulla.
Eikai kolme lahjakorttia kahden hinnalla eroa taloudellisestikaan kolmen vastaavan hintaisen muun tuotteen hankkimisesta. Niillä korteilla vain siirretään varsinaista tuotteen hankintaa tuonnemmaksi.
Sulla ei siis ole mitään käsitystä kassalle mennessä paljonko päivän ostoksien suuruusluokka on? Et huomaa kuin vasta kotona jos myyjä skannasikin vahingossa kattilan koodin kahdesti, siitä sentään käyt valittamassa?Jos siinä itsepalvelukassalla on myyjä, joka auttaa minua syystä tai toisesta ja vetää vahingossa muovipussin hinnan sen 200€ kattilan sijasta, ja itse huomaan vasta kotona, niin en minä ole mitään varastanut. Varastaminen ei tietenkään ole oikein, mutta suurten yritysten omista virheistä en ainakaan mitään omantunnon tuskaa saa.
Itse asiassa ei, tai riippuu täysin millä kokoonpanolla ostokset tehdään. Yksin käydessä +-20€ pysyn kärryillä lopullisesta hinnasta, eli siinä tapauksessa mahdollisesti huomaisin. En silti edelllenkään ymmärrä miten tämä liittyy asiaan? Ei kukaan ole täällä kiistänyt hintavirhettä/bugia.Sulla ei siis ole mitään käsitystä kassalle mennessä paljonko päivän ostoksien suuruusluokka on? Et huomaa kuin vasta kotona jos myyjä skannasikin vahingossa kattilan koodin kahdesti, siitä sentään käyt valittamassa?
Ihan hyvä jokaisen miettiä sanoisiko kattilan väärästä hinnasta jos myyjä tai kassakone sen olisi hinnoitellut. Omat ostokset on sen kokoiset yleensä että 200 € tuotteen puuttumisen tai tuplaamisen huomaisi heti.
Juurikin näin. Jollei huomenna kuuluu niin boikotti jatkuu ja pitää käydä ostamassa maraboun suklaata tilalleSaisi kyllä suklaat jo tulla. Vieläkin vituttaa se Samsungin monitoritarjouksen missaus niin tulisi edes vähän parempi mieli konvehteja mutustaessa pantteri uikkarit jalassa![]()
Tämä analogia toimisi vain, jos verkkokaupan virheen olisi huomannut vasta tuotteet tilattua ja maksettua, mutta siitähän ei ole tässä tapauksessa kyse.Varastaa? Maksoin kassalla ihan tasan sen summan mitä Fazer tuotteistaan veloitti. Nyt on aika kaukaa haettu ja ontuva vertaus. Jos siinä itsepalvelukassalla on myyjä, joka auttaa minua syystä tai toisesta ja vetää vahingossa muovipussin hinnan sen 200€ kattilan sijasta, ja itse huomaan vasta kotona, niin en minä ole mitään varastanut. Varastaminen ei tietenkään ole oikein, mutta suurten yritysten omista virheistä en ainakaan mitään omantunnon tuskaa saa.
Olet oikeassa. Oma mielikuvitus ei lyhyessä ajassa riittänyt mihinkään järkevävämpään. Joku keksikööt halutessaan parempi tarina, mutta varastamiseen tämä ei liity mitenkään.Tämä analogia toimisi vain, jos verkkokaupan virheen olisi huomannut vasta tuotteet tilattua ja maksettua, mutta siitähän ei ole tässä tapauksessa kyse.
Mäkkärillä on tarjous että apin kautta saa 3 tuotetta 2 hinnalla. Joku kesähessu on hoitanu tarjouksen koodauksen ja koodannut että lahjakortti on aina kallein tuote vaikka näin ei ole. Ostat kaksi halpaa lahjakorttia ja tosi kalliin Wagyū-hampurilaisen jonka tilaat autokaistalle.Olet oikeassa. Oma mielikuvitus ei lyhyessä ajassa riittänyt mihinkään järkevävämpään. Joku keksikööt halutessaan parempi tarina, mutta varastamiseen tämä ei liity mitenkään.
Tästä ei ole kyse. Koodin piti olla voimassa 16.5. asti, mutta raporttien mukaan se ei toimi enää 14.5. Lisäksi tilaukset ei ilmeisesti ole lähteneet liikkeelle, kyllä kai siellä normaalisti pakataan joka arkipäivä.Tässä huomaa niin saatanan hyvin että suomalainen on valmis maksamaan satasen ettei naapuri saa viittäkymppiä.![]()