• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Ruoka Fazer Storen herkut ota 3 maksa 2 - edullisin veloituksetta (MyFazerilaisille)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Acta
  • Aloitettu Aloitettu
Itse en ainakaan mistään petoksesta tiedä. Halusin ostaa lapsille 15€ Fazerin lahjakortit ja samalla 5kg pastilleja, joista niin pitävät ja näköjään verkkokaupassa oli joku tarjous, kun pastillit tulivat ilmaiseksi :hmm:
Ja aivan huomaamattasi käytit koodin jolla 3:sta tuotteesta saa edullisimman veloituksetta. Koodin saatuasi et mitenkään voinut tietää siihen liittyviä ehtoja, kolme tuotetta vain sattumalta osui koriisi
 
Mieltäni en pahoittanut ja uteliaisuudesta testasin myös juuri mainitun 150€ ksylitolipastillit ilmaiseksi kikan ihan uteliaisuudesta mutta en kuitenkaan tilannut koska mielestäni se olisi ollut epärehellistä toimintaa. Joka tästä koittaa kiillottaa moraalisesti hyväksyttävää kertoo varmaan kyseisen ihmisen persoonallisuudesta aika paljon.
 
Korjasivatko juuri koodin? Täällä lukee "Ostoskorisi sisältö ei täytä etukoodin MYF-3FOR2 vaatimuksia" kun testailen
 
Mieltäni en pahoittanut ja uteliaisuudesta testasin myös juuri mainitun 150€ ksylitolipastillit ilmaiseksi kikan ihan uteliaisuudesta mutta en kuitenkaan tilannut koska mielestäni se olisi ollut epärehellistä toimintaa. Joka tästä koittaa kiillottaa moraalisesti hyväksyttävää kertoo varmaan kyseisen ihmisen persoonallisuudesta aika paljon.
Samaa mieltä, mutta tilauksen tai parin tekemisessä ja sen hiljaisessa seurannassa luottaen herraamme jeesukseen kristukseen en näe mitään väärää.
 
Hyvä se on saada kirjoihin ja kansiin, että tässä tapauksessa menee foorumin rajan "tarjousten"/hintavirheiden hyödyntämisessä. Sampan puolentoista tonnin näyttöjä voi toki tilata kolmen huntin kappalehintaan samalla pari kolme ja viedä asian kuluttaja-asiamiehelle, kun näyttöjä ei lähetetä, mutta joku muutama kympin säästö suklaasta myyjän virheen takia on totaalisen haram.
 
Hyvä se on saada kirjoihin ja kansiin, että tässä tapauksessa menee foorumin rajan "tarjousten"/hintavirheiden hyödyntämisessä. Sampan puolentoista tonnin näyttöjä voi toki tilata kolmen huntin kappalehintaan samalla pari kolme ja viedä asian kuluttaja-asiamiehelle, kun näyttöjä ei lähetetä, mutta joku muutama kympin säästö suklaasta myyjän virheen takia on totaalisen haram.

Eiköhän tässä ole enemmän kyse virheen tyypistä.

Hintavirhe on periaatteessa kaupan virhe jota jotkut kaupat käyttivät hyväkseen. Taitaa olla osittain Gigantin ansioita että lakiin on tullut hintavirhesäännöt. Heillä oli paljon tarjouksia joista tuotetta ei sitten kaupassa löytynyt vaan myytiin toinen tuote kun saatiin asiakas houkuteltua kauppaan.

Tässä tapauksessa taas on selvä virhe koska tekstissä sanotaan ettei koske lahjakortteja ja sanotaan että halvin tuote on ilmainen eikä suinkaan kallein. On selvää että lain mukaan kaupalla ei tässä tapauksessa ole velvollisuutta toimittaa tuotetta koska virhe on ilmeinen.
 
Se että kaupan puolella tapahtuu vahinko. Ja asiakas laittaa tilauksen menemään ja katsoo mitä tilaukselle tapahtuu ei tee henkilöstä epärehellistä. Jos noita lahjakortteja lähtee käyttämään/myymään eteenpäin on asia tietenkin eri.

Menee omasta mielestä vähän samaan kategoriaan kuin että kaupan kassa unohtaa piipata jonkun hihnalla olleen tuotteen ja asiakas huomaa sen itse kuitista jälkikäteen tai että jonkun tilauksen yhteydessä joku ylimääräinen tuote on eksynyt pakettiin eikä sitä omatoimisesti lähde kauppaan ilmoittelemaan.
 
Hyvä se on saada kirjoihin ja kansiin, että tässä tapauksessa menee foorumin rajan "tarjousten"/hintavirheiden hyödyntämisessä. Sampan puolentoista tonnin näyttöjä voi toki tilata kolmen huntin kappalehintaan samalla pari kolme ja viedä asian kuluttaja-asiamiehelle, kun näyttöjä ei lähetetä, mutta joku muutama kympin säästö suklaasta myyjän virheen takia on totaalisen haram.
Ei se, vaan loputon määrä tavaraa tuolla loopilla. Vaikka harva siihen varmaan lähtikin. Syynä on myös todennäköinen huono lopputulos. Yhden, arvokkaankin, tavaran voi mahtavalla tuurilla saada ilmaiseksi. Kahtakymmentä eivät takuulla ala lähettämään. Eikä sitä voi enää laittaa ostajan hyvän tahdon piikkiin mitenkään.
 
Se että kaupan puolella tapahtuu vahinko. Ja asiakas laittaa tilauksen menemään ja katsoo mitä tilaukselle tapahtuu ei tee henkilöstä epärehellistä. Jos noita lahjakortteja lähtee käyttämään/myymään eteenpäin on asia tietenkin eri.

Menee omasta mielestä vähän samaan kategoriaan kuin että kaupan kassa unohtaa piipata jonkun hihnalla olleen tuotteen ja asiakas huomaa sen itse kuitista jälkikäteen tai että jonkun tilauksen yhteydessä joku ylimääräinen tuote on eksynyt pakettiin eikä sitä omatoimisesti lähde kauppaan ilmoittelemaan.
En tiedä mikä sitten on epärehellisyyttä, jos ei se, että yrittää tietoisesti hyväksikäyttää toisen virhettä/vahinkoa, olkoonkin se toinen osapuoli elinkeinonharjoittaja. Jotenkin tällä palstalla yleinen moraalikäsitys ei tunnu pätevän silloin, kun vastapuoli on jokin yritys.

"Joka, hankkiakseen itselleen tai toiselle oikeudetonta taloudellista hyötyä taikka toista vahingoittaakseen, erehdyttämällä tai erehdystä hyväksi käyttämällä saa toisen tekemään tai jättämään tekemättä jotakin ja siten aiheuttaa taloudellista vahinkoa erehtyneelle..." Näinhän se rikoslaissakin petos määritellään.
 
...tarkistelevat tilaajien tietoja, että kuuluvatko oikeasti fazerin klubiin vai ei...
 
Kyllähän tuo kikkailu täyttää lievän petoksen tunnusmerkit, se kannattaa jokaisen pitää mielessä.
 
Kyllähän tuo kikkailu täyttää lievän petoksen tunnusmerkit, se kannattaa jokaisen pitää mielessä.
No joo, mutta turha sillä on täällä ketään pelotella.. Tietysti eri asia jos tilauksia on tehnyt tietoisesti vaikka ~yli 10kpl
 
Onko muut laittanu viestiä, että haluaa perua tilauksen. Vois melkeen laittaa oma-aloitteisesti. Harmi ku ei oo suoraa nappia peruuttamiseen..
 
En tiedä mikä sitten on epärehellisyyttä, jos ei se, että yrittää tietoisesti hyväksikäyttää toisen virhettä/vahinkoa, olkoonkin se toinen osapuoli elinkeinonharjoittaja. Jotenkin tällä palstalla yleinen moraalikäsitys ei tunnu pätevän silloin, kun vastapuoli on jokin yritys.

"Joka, hankkiakseen itselleen tai toiselle oikeudetonta taloudellista hyötyä taikka toista vahingoittaakseen, erehdyttämällä tai erehdystä hyväksi käyttämällä saa toisen tekemään tai jättämään tekemättä jotakin ja siten aiheuttaa taloudellista vahinkoa erehtyneelle..." Näinhän se rikoslaissakin petos määritellään.
Onko se esim. epärehellistä jos saa Switchin 90% alennuksella tai Disney+an vuodeksi yhdellä kuukausimaksulla? Molemmathan olivat myöskin selkeitä virheitä. Itse yhdistän epärehellisyyden valehteluun tai asioiden vääristelyyn, tässä tapauksessa tilaus on tehty fazerin omien sivujen kautta, koodin kanssa joka on ollut kaikkien myFazer asiakkaiden käytettävissä. Siellä selvästi ei olla tehty "koodaukset" kunnolla, mikä sitten on mahdollistanut tämän (2 lahjakorttia + muu tuote).

Kieroahan se on tässä tapauksessa yrittää saada tuote huomattavalla alennuksella, mutta 30€ lahjakorteilla ei ole sama asia kuin 30€ käteistä.

Jotta asiassa voisi katsoa olevan hyväksikäyttöä Fazerin pitäisi ensin hyväksyä tilaus, pakata tuote ja sitten postittaa se. Ja onko se silloin enää hyväksikäyttöä jos Fazer päättää hyväksyä tilauksen? Jossei Fazer hyväksy sitä he vetoavat virheeseen, lahjakortit mitätöidään ja rahat palautetaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän tuo kikkailu täyttää lievän petoksen tunnusmerkit, se kannattaa jokaisen pitää mielessä.

Lievän petoksen tunnusmerkit, jos sattuu löytämään verkkokaupasta porsaanreiän/bugin, jota voi hyödyntää kuka tahansa tahattomasti ilman mitään koodi-injektointi- tai hakkerointikikkailua? Älkää nyt viitsikö.

Fazer voi luultavasti perua/korjata nämä tilaukset vedoten kampanjaehtoihin, mutta lievään petokseen vaadittaisiin jo jonkinlaista motiivia tienata virheellä. Turhaa kuumotella sellaisia, jotka tilaa päiväkotilaisille vuoden (tai ehkä useammankin :D) ksylitolipastillit ja muutamat lahjakortit siihen kylkeen.

Ja ei, en ole millään tavalla osallisena tässä sekoilussa. Kunhan vain ihmettelen, kun aina mahdollisiin hinta- ja kampanjavirheketjuihin joku tulee päivittelemään "ette saa mitään, turhaan vaivaatte kauppiasta", "helvetin kiirastulessa palatte" tai "poliisi ottaa yhteyttä".
 
Viimeksi muokattu:
En tiedä mikä sitten on epärehellisyyttä, jos ei se, että yrittää tietoisesti hyväksikäyttää toisen virhettä/vahinkoa, olkoonkin se toinen osapuoli elinkeinonharjoittaja. Jotenkin tällä palstalla yleinen moraalikäsitys ei tunnu pätevän silloin, kun vastapuoli on jokin yritys.
Yritykset ja erityisesti jälleenmyyjät eivät missään nimessä harrasta edellä mainittua? Meillä tuskin olisi 10000 sivua säännöksiä ja lakeja, jos yritykset omaisivat moraalin. Fazer on viimeisen 5 vuoden aikana, joaka ikinenen vuosi takonut keskimäärin 50 miljoonaa tulosta, että ei voisi vähempää kiinnostaa.
 
Yritykset ja erityisesti jälleenmyyjät eivät missään nimessä harrasta edellä mainittua? Meillä tuskin olisi 10000 sivua säännöksiä ja lakeja, jos yritykset omaisivat moraalin. Fazer on viimeisen 5 vuoden aikana, joaka ikinenen vuosi takonut keskimäärin 50 miljoonaa tulosta, että ei voisi vähempää kiinnostaa.
Tuloksen määrälläkö se valitaan, saako kaupasta varastaa vai ei?

Samalla logiikalla voisin Prismasta ostaa design-paistinpannun ja kattilan (ovh 200€) ja vetää ne itsepalvelukassasta läpi banaaneina. Enhän minä tyhmänä kuluttajan voinut tietää miten kassaa käytetään, ja S-ryhmä muutenkin takoo satojen miljoonien voittoa vuosittain suoraan selkänahastani.
 
Tuloksen määrälläkö se valitaan, saako kaupasta varastaa vai ei?

Samalla logiikalla voisin Prismasta ostaa design-paistinpannun ja kattilan (ovh 200€) ja vetää ne itsepalvelukassasta läpi banaaneina. Enhän minä tyhmänä kuluttajan voinut tietää miten kassaa käytetään, ja S-ryhmä muutenkin takoo satojen miljoonien voittoa vuosittain suoraan selkänahastani.
No nyt on kyllä hieman kaukaa haettua :D
 
Tuloksen määrälläkö se valitaan, saako kaupasta varastaa vai ei?

Samalla logiikalla voisin Prismasta ostaa design-paistinpannun ja kattilan (ovh 200€) ja vetää ne itsepalvelukassasta läpi banaaneina. Enhän minä tyhmänä kuluttajan voinut tietää miten kassaa käytetään, ja S-ryhmä muutenkin takoo satojen miljoonien voittoa vuosittain suoraan selkänahastani.
Varastaa? Maksoin kassalla ihan tasan sen summan mitä Fazer tuotteistaan veloitti. Nyt on aika kaukaa haettu ja ontuva vertaus. Jos siinä itsepalvelukassalla on myyjä, joka auttaa minua syystä tai toisesta ja vetää vahingossa muovipussin hinnan sen 200€ kattilan sijasta, ja itse huomaan vasta kotona, niin en minä ole mitään varastanut. Varastaminen ei tietenkään ole oikein, mutta suurten yritysten omista virheistä en ainakaan mitään omantunnon tuskaa saa.
 
Jopas täällä keskustelu hiiltyy, ja mietitään onko kyse ihan varkaudesta tai petoksesta.

Ilmeisesti fazer ei oo tänään saanut vielä päätettyä mitä tilauksille tekee, kun ei oo kuulunut että kenenkään tilauksia ois lähetetty tai peruttu.
 
Yritykset ja erityisesti jälleenmyyjät eivät missään nimessä harrasta edellä mainittua? Meillä tuskin olisi 10000 sivua säännöksiä ja lakeja, jos yritykset omaisivat moraalin. Fazer on viimeisen 5 vuoden aikana, joaka ikinenen vuosi takonut keskimäärin 50 miljoonaa tulosta, että ei voisi vähempää kiinnostaa.
Ne samat säännökset ja lait muuten suoraan määrittelevät, että osakeyhtiön tehtävä on tehdä voittoa omistajille.. :)

Ja vaikka tuolla huuhaahuttuset muita läskiksi haukkuvatkin eivätkä lieväksi petokseksi toimintaa suostukkaan myöntämään, niin jos nuo tuotteet tuolla ketjun alkupäässä huomatulla kikkailulla saisi, tietäen käyttävänsä hyväksi virhettä, tunnusmerkistön se täyttäisi. Jos ei, jäisi yritykseksi, joka ei ole rangaistava.

Jotkin skenaariot voi toki jälkikäteen selittää tyhmyydellään - keskustelun taso huomioiden se monen kohdalla olisi uskottavaakin - mutta ei kaikkea. Eikä sitä kerrota siksi, että peloteltaisiin tai olisi edes todennäköistä, että kukaan juttua tekisi, vaan siksi, että voidaan hieman kyseenalaistaa ihmisten moraalikäsityksiä. Ja melko poskellaan ne näköjään keskiverto foorumilla huutelijalla tuntuu olevan.

Onneksi osa osasi iloita ja hyötyä siitä tarjouksesta, mitä alunperin on asiakkaille tarjottu. Toivottavasti muiden perseily ei aiheuta näihin tilauksiin ylimääräisiä haasteita tai viiveitä. Muutoin keskustelu on mennyt niin off-topiciksi ja öyhötykseksi, etten sitä omalta osaltani jatka tämän pidemmälle.
 
Aina se on sama laulu, kun johonkin verkkokauppaan lipsahtaa vähän parempi tarjous. Joillain on hirveä tarve tulla kertomaan, että on hintavirhe ja tuotteita ei tule koskaan saamaan. Toki tää petosjuttu on nyt ihan uusi twisti.

Edit. Tuonne vaan vinkkiä niin saadaan tämäkin asia selvitettyä: Nettivinkki - Poliisi
 
Ne samat säännökset ja lait muuten suoraan määrittelevät, että osakeyhtiön tehtävä on tehdä voittoa omistajille.. :)

Ja vaikka tuolla huuhaahuttuset muita läskiksi haukkuvatkin eivätkä lieväksi petokseksi toimintaa suostukkaan myöntämään, niin jos nuo tuotteet tuolla ketjun alkupäässä huomatulla kikkailulla saisi, tietäen käyttävänsä hyväksi virhettä, tunnusmerkistön se täyttäisi. Jos ei, jäisi yritykseksi, joka ei ole rangaistava.

Jotkin skenaariot voi toki jälkikäteen selittää tyhmyydellään - keskustelun taso huomioiden se monen kohdalla olisi uskottavaakin - mutta ei kaikkea. Eikä sitä kerrota siksi, että peloteltaisiin tai olisi edes todennäköistä, että kukaan juttua tekisi, vaan siksi, että voidaan hieman kyseenalaistaa ihmisten moraalikäsityksiä. Ja melko poskellaan ne näköjään keskiverto foorumilla huutelijalla tuntuu olevan.

Onneksi osa osasi iloita ja hyötyä siitä tarjouksesta, mitä alunperin on asiakkaille tarjottu. Toivottavasti muiden perseily ei aiheuta näihin tilauksiin ylimääräisiä haasteita tai viiveitä. Muutoin keskustelu on mennyt niin off-topiciksi ja öyhötykseksi, etten sitä omalta osaltani jatka tämän pidemmälle.
Olen maksanut 90€ kuudesta 15€ (90€ yhteensä) lahjakortista, joita en ole edes lunastanut. Miitään ilmaisia tuotteita en ole saanut. Missä on nyt tapahtunut petos?
 
Varastaa? Maksoin kassalla ihan tasan sen summan mitä Fazer tuotteistaan veloitti. Nyt on aika kaukaa haettu ja ontuva vertaus. Jos siinä itsepalvelukassalla on myyjä, joka auttaa minua syystä tai toisesta ja vetää vahingossa muovipussin hinnan sen 200€ kattilan sijasta, ja itse huomaan vasta kotona, niin en minä ole mitään varastanut. Varastaminen ei tietenkään ole oikein, mutta suurten yritysten omista virheistä en ainakaan mitään omantunnon tuskaa saa.
Tämä vertaus nyt on ihan sysipaska :D Enemmänkin niin, kaverisi on kertonut, että kun menet ostamaan tuotetta X, mene itsepalvelukassalle, sen hinta on jostain syystä 200e sijaan 10e. Vai väitätkö, että et tilatessasi huomannut, että kallein tuote tulee ilmaiseksi? Itselleni on ihan sama tilasiko porukka tuolta vai ei, mutta ei nyt kannata itselleen ja muille alkaa valehtelemaan.
 
Fazer voi luultavasti perua/korjata nämä tilaukset vedoten kampanjaehtoihin, mutta lievään petokseen vaadittaisiin jo jonkinlaista motiivia tienata virheellä.
Niin, kuinka virhettä hyödyntää voisi olla merkittävä tekijä. Kuluttajan ei tarvitse, mielestäni ja tuskin lainkaan mukaan, tarkkailla jatkuvasti myyjän toiminnan virheettömyyttä sekä välittömästi ilmoittaa siitä.

Joiltakin voisi mennä ihan rehellisesti ohi että sai väärän tuotteen ilmaiseksi jos tilauksessa oli 2* 15 € lahjakortit ja niiden lisäksi esim. parinkympin suklaarasia. Mutta jos tilauksessa on esim. 4* 2* 15 € lahjakortit ja neljä 50-60 € hupparia, niin selvä yritys hyödyntää virhettä, IMHO.

Joskus bensapumpussa oli ollut väärä hinta ja sille jonotettiin yöllä. Joku lehti oli kysynyt kuluttaja-asioihin erikoistuneelta lakimieheltä, tämä sanoi ettei kuluttajakaan voi olla tyhmä, vaan väärä hinta täytyy ymmärtää. Kyse oli muistaakseni voisiko perästä tulla lisäveloituksia. Ei ihan sama asia, mutta aina vastuu ei ole vain myyjällä.
 
Olen maksanut 90€ kuudesta 15€ (90€ yhteensä) lahjakortista, joita en ole edes lunastanut. Miitään ilmaisia tuotteita en ole saanut. Missä on nyt tapahtunut petos?
Ei todennäköisesti missään. Viestisi mukaan maksoit kaikesta täyden hinnan muutenkin, eikö tarjous toiminut? :)

Lähinnä kyseenalaistaisin ketjutusta, kalliimpien vaatekappaleiden hankinnan yrittämistä lisäämällä kylkeen lahjakortteja, jolloin kassalla hinta mitä sattuu jne. Tilanteet, joissa koetetaan siis hakea merkittävämpää hyötyä virheen avulla.

Eikai kolme lahjakorttia kahden hinnalla eroa taloudellisestikaan kolmen vastaavan hintaisen muun tuotteen hankkimisesta. Niillä korteilla vain siirretään varsinaista tuotteen hankintaa tuonnemmaksi.
 
Tämä vertaus nyt on ihan sysipaska :D Enemmänkin niin, kaverisi on kertonut, että kun menet ostamaan tuotetta X, mene itsepalvelukassalle, sen hinta on jostain syystä 200e sijaan 10e. Vai väitätkö, että et tilatessasi huomannut, että kallein tuote tulee ilmaiseksi? Itselleni on ihan sama tilasiko porukka tuolta vai ei, mutta ei nyt kannata itselleen ja muille alkaa valehtelemaan.
Eihän siitä ole edes kyse tiedettiinkö todellinen hinta/hintavirhe, tai ainakaan en ole huomannut kenenkään vänkäävän siitä, vaan vastaamassani viestissä asia rinnastettiin varastamiseen. Ihan ilmiselvä hintavirhe/bugi, mutta se on ihan Fazerin päätettävissä lähettävätkö ilmaiset tuotteet.
 
Aina se on sama laulu, kun johonkin verkkokauppaan lipsahtaa vähän parempi tarjous. Joillain on hirveä tarve tulla kertomaan, että on hintavirhe ja tuotteita ei tule koskaan saamaan. Toki tää petosjuttu on nyt ihan uusi twisti.
Nyt ei ole lipsahtanut perinteinen hupsis eli väärä hinta nettiin, vaan verkkokaupasta on löydetty bugi/porsaanreikä jolloin verkkokauppa on toiminut toisin kuin tekstin mukaan sen olisi pitänyt toimia. Eli porsaanreikää hyödyntämällä halvimman tuotteen sijaan ilmaiseksi onkin annettu kalliimpi tuote jne. Tää on vähän eri asia kuin hintavirhe. Ja lisäksi täälläkin on väitetty että on tilattu isompia määriä, ja jopa jälleenmyyntiin eli selvä hyötymistarkoitus. Mutta tuskinpa Fazer näistä oikeusjuttuja alkaa vääntämään, mutta pointti on että tällaisen verkkokaupasta löytyneen bugin/haavoittuvuuden hyödyntäminen (lukee toisin mutta toimii toisin) on ihan eri asia.
 
Ei todennäköisesti missään. Viestisi mukaan maksoit kaikesta täyden hinnan muutenkin, eikö tarjous toiminut? :)

Lähinnä kyseenalaistaisin ketjutusta, kalliimpien vaatekappaleiden hankinnan yrittämistä lisäämällä kylkeen lahjakortteja, jolloin kassalla hinta mitä sattuu jne. Tilanteet, joissa koetetaan siis hakea merkittävämpää hyötyä virheen avulla.

Eikai kolme lahjakorttia kahden hinnalla eroa taloudellisestikaan kolmen vastaavan hintaisen muun tuotteen hankkimisesta. Niillä korteilla vain siirretään varsinaista tuotteen hankintaa tuonnemmaksi.
Siitä tyhmyydestä, kun mainitsit edellisessä viestissäsi, niin ehkä olisi ollut syytä perehtyä miten tämä bugi edes toimi. Lahjakortiti maksettiin ihan ovh kassalla ja kylkiäiseksi saa ehkä yhden minkä tahansa tuotteen.
 
Huhhuh, kauhea mayhem saatu aikaiseksi viestistä jonka laitoin ihan huumorimielessä. Toki tiedossa oli että foorumin kovimmat tarjoushaukat laittavat niitä kuuluisia ”lottoarpoja” vetämään. Pahoittelut omasta puolestani jos tämä sekoilu vaikuttaa jotenkin niihin oikeisiin tilauksiin.
 
Ihan mielenkiinnosta kysymys teille jotka tilasivat paljon tätä hyödyntäen. Mitä ajattelit kun laitoit tilausta sisään? Optimistisesti kyllä se fazer lähettää merikontillisen tavaraa tonnin tappiolla vai ihan vittuillessaan kun ei mee kuitenkaan läpi?
Omani laskelmoin vähän silleen, että fazer vois hyvää hyvyyttään/vahingossa jopa lähettää tuotteet. Näissä kikkailuissahan ois tietty paras, ettei kukaan vetäis hommaa näkyvästi yli, mutta aina vissiin löytyy yksi.
 
Siltä varalta että vielä joltain jäi epäselväksi, niin se loputtoman ketjutuksen skenaariohan ei sentään pitänyt paikkansa, koska lahjakorteilla ei voi tuollakaan maksaa uusia lahjakortteja.

Itselleni ne fanituotteet saati kilokaupalla ksylitolipastilleja ei olleet niin kiinnostavia, että olisin tilannut mitään, vaikka hetkisen harkitsinkin.
 
Jos siinä itsepalvelukassalla on myyjä, joka auttaa minua syystä tai toisesta ja vetää vahingossa muovipussin hinnan sen 200€ kattilan sijasta, ja itse huomaan vasta kotona, niin en minä ole mitään varastanut. Varastaminen ei tietenkään ole oikein, mutta suurten yritysten omista virheistä en ainakaan mitään omantunnon tuskaa saa.
Sulla ei siis ole mitään käsitystä kassalle mennessä paljonko päivän ostoksien suuruusluokka on? Et huomaa kuin vasta kotona jos myyjä skannasikin vahingossa kattilan koodin kahdesti, siitä sentään käyt valittamassa?

Ihan hyvä jokaisen miettiä sanoisiko kattilan väärästä hinnasta jos myyjä tai kassakone sen olisi hinnoitellut. Omat ostokset on sen kokoiset yleensä että 200 € tuotteen puuttumisen tai tuplaamisen huomaisi heti.
 
Sulla ei siis ole mitään käsitystä kassalle mennessä paljonko päivän ostoksien suuruusluokka on? Et huomaa kuin vasta kotona jos myyjä skannasikin vahingossa kattilan koodin kahdesti, siitä sentään käyt valittamassa?

Ihan hyvä jokaisen miettiä sanoisiko kattilan väärästä hinnasta jos myyjä tai kassakone sen olisi hinnoitellut. Omat ostokset on sen kokoiset yleensä että 200 € tuotteen puuttumisen tai tuplaamisen huomaisi heti.
Itse asiassa ei, tai riippuu täysin millä kokoonpanolla ostokset tehdään. Yksin käydessä +-20€ pysyn kärryillä lopullisesta hinnasta, eli siinä tapauksessa mahdollisesti huomaisin. En silti edelllenkään ymmärrä miten tämä liittyy asiaan? Ei kukaan ole täällä kiistänyt hintavirhettä/bugia.
 
Pari vuotta sitten Fazerilla oli 130v kampanja, että jos osti mistä vaan 40€ Fazerin tuotteita (vaikka Prismasta leipää) niin sai 30€ lahjakortin tai 45€ tuotepaketin.

Kysyin sitten suoraan Fazerin asiakaspalvelusta, että jos ottaa sen lahjakortin, käyttää sen heidän verkkokaupassa, niin saako vielä tuon 45€ boksin. Vastasivat kombottamisen olevan mahdollista ja tuotteet tuolloin tuli.
 
Ilmoitelkaa, jos saatte ilmaiset hupparit ja xylitol karkit. Ite tilasin vaan 3 festive boxia, mutta niistäkään ole tullut mitään muuta kuin tilausvahistus.
 
Ihan turha offtopic ulina tästä, oman elämänsä Harvey Specterit kokoontuneet tänne.
Ne ketkä saivat tilattua onnea, mikäli tilausta ei peruta vaan lähetetään! Fazer tekee vuosittain +30m€ liikevoittoa jos joku sai nyt pari pastillia tai hupparin ei ole keneltäkään pois.
mikäli fazerin verkkokauppa ei peru tilauksia case closed.

Tässä huomaa niin saatanan hyvin että suomalainen on valmis maksamaan satasen ettei naapuri saa viittäkymppiä. :smoke:
 
Saisi kyllä suklaat jo tulla. Vieläkin vituttaa se Samsungin monitoritarjouksen missaus niin tulisi edes vähän parempi mieli konvehteja mutustaessa pantteri uikkarit jalassa :sori:
Juurikin näin. Jollei huomenna kuuluu niin boikotti jatkuu ja pitää käydä ostamassa maraboun suklaata tilalle😅
 
Varastaa? Maksoin kassalla ihan tasan sen summan mitä Fazer tuotteistaan veloitti. Nyt on aika kaukaa haettu ja ontuva vertaus. Jos siinä itsepalvelukassalla on myyjä, joka auttaa minua syystä tai toisesta ja vetää vahingossa muovipussin hinnan sen 200€ kattilan sijasta, ja itse huomaan vasta kotona, niin en minä ole mitään varastanut. Varastaminen ei tietenkään ole oikein, mutta suurten yritysten omista virheistä en ainakaan mitään omantunnon tuskaa saa.
Tämä analogia toimisi vain, jos verkkokaupan virheen olisi huomannut vasta tuotteet tilattua ja maksettua, mutta siitähän ei ole tässä tapauksessa kyse.
 
Tämä analogia toimisi vain, jos verkkokaupan virheen olisi huomannut vasta tuotteet tilattua ja maksettua, mutta siitähän ei ole tässä tapauksessa kyse.
Olet oikeassa. Oma mielikuvitus ei lyhyessä ajassa riittänyt mihinkään järkevävämpään. Joku keksikööt halutessaan parempi tarina, mutta varastamiseen tämä ei liity mitenkään.
 
Olet oikeassa. Oma mielikuvitus ei lyhyessä ajassa riittänyt mihinkään järkevävämpään. Joku keksikööt halutessaan parempi tarina, mutta varastamiseen tämä ei liity mitenkään.
Mäkkärillä on tarjous että apin kautta saa 3 tuotetta 2 hinnalla. Joku kesähessu on hoitanu tarjouksen koodauksen ja koodannut että lahjakortti on aina kallein tuote vaikka näin ei ole. Ostat kaksi halpaa lahjakorttia ja tosi kalliin Wagyū-hampurilaisen jonka tilaat autokaistalle.

Ajat autollasi autokaistalle ja mäkkärin pihvinpaistaja katsoo tilausta ja ihmettelee miten tämä kallis hampurilainen voi olla ilmainen. Pihvinpaistaja keskustelee esimiehen kanssa kokonaisen päivän että mitäs tehdään. Eivät tiedä mitä tehdä niin herättävät Ronald Mcdonaldin henkiin kysyäkseen apua. Tässä herätyksessä kestää myös tovi.

Sillä välin muut asiakkaat jotka ovat ostaneet 3 BigMac ateriaa 2 hinnalla mutta eivät saa tilauksiaan koska heidän edessä autokaistalla on 20 muuta jotka ovat tehneet samanlaisen tilauksen kun sinä. BigMacheput ovat ärsyyntyneitä tilanteesta ja osa huutaa että soittakaa poliisit ja heivatkaa Wagyūmiehet vankilaan.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
278 164
Viestejä
4 791 178
Jäsenet
77 711
Uusin jäsen
J3rb4

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom