Jahas. Mulla nykii edelleen vaikka in-game overlay ja HD paketti raksittu pois. Pitää varmaan kokeilla sitten tuota.Itsellä stutterointi katosi tyystin kun nappasin 5950X SMT pois päältä eli prossulla 16 ydintä käytössä 32 säikeen sijaan.
Jahas. Mulla nykii edelleen vaikka in-game overlay ja HD paketti raksittu pois. Pitää varmaan kokeilla sitten tuota.Itsellä stutterointi katosi tyystin kun nappasin 5950X SMT pois päältä eli prossulla 16 ydintä käytössä 32 säikeen sijaan.
Ite löysin sellaisen ratkaisun että heti peliin pääsyn (1st person/3rd person näkymässä) jälkeen käyttää peliä sen asetuksista windowedissa ja sitten taas full screen. Poistaa iteltä stutterin siltä sessiolta.Jahas. Mulla nykii edelleen vaikka in-game overlay ja HD paketti raksittu pois. Pitää varmaan kokeilla sitten tuota.
No eipä tuosta muistista mitään hyötyä ole kun asetukset tapissa tämä käyttää muistia ehkä 7GB HD tekstuureilla. Saman asian ajaisi myös 3080-ohjainn.Jaahas, kaikenlaista teknistä murhetta tässäkin pelissä. Melkein harmittaa todeta, että minä en ole löytänyt viiden pelitunnin aikana yhtäkään ongelmaa vielä...tai no, pelin fps limitteri ei pysy päällä, mutta kun sen saa ajuristakin, niin ei jaksa siitä meteliä nostaa.
Itellä tosin grafiikkalaskimena RTX 3090, jossa on tuo massiivinen 24GB muisti. Ajurina Nvidia Studio ajuri vieläpä, jota ei ole tälle pelille edes optimoitu, kun tuon kehitys kulkee jäljessä peliajureihin nähden.
Niinpä. Mulla nyt kuitenkin peli toimii ilman stutterointia ja kaatumisia, joita tässä ketjussa on valiteltu, ja pelin tekijä on ilmoittanut pelille suuremman näyttömuistintarpeen HD-tekstuureille kuin 7GB. Mene ja tiedä. Koneeni ei varsinaisesti ole pelikoneena, joten en nyt ole tässä suosittelemassa 24GB jättimuistia kenellekään varmuuden vuoksi.No eipä tuosta muistista mitään hyötyä ole kun asetukset tapissa tämä käyttää muistia ehkä 7GB HD tekstuureilla. Saman asian ajaisi myös 3080-ohjainn.
Eipä ollut itsellä ainakaan VRAM:sta microstutterointi kiinni, (5950X, 3090 suprim x, 32Gb 3733Mhz cl16) ja kun prossulla oli SMT päällä niin tökki pirusti. SMT off suorilla ytimillä butter smoothiaNiinpä. Mulla nyt kuitenkin peli toimii ilman stutterointia ja kaatumisia, joita tässä ketjussa on valiteltu, ja pelin tekijä on ilmoittanut pelille suuremman näyttömuistintarpeen HD-tekstuureille kuin 7GB. Mene ja tiedä. Koneeni ei varsinaisesti ole pelikoneena, joten en nyt ole tässä suosittelemassa 24GB jättimuistia kenellekään varmuuden vuoksi.
Tästähän löytyy netistä juttua että 3080 VRAM ei riitä vaan osa HD tekstuureista latautuu puutteellisesti. En tiedä onko jo patchattu ja toimineeko kuitenkin.No eipä tuosta muistista mitään hyötyä ole kun asetukset tapissa tämä käyttää muistia ehkä 7GB HD tekstuureilla. Saman asian ajaisi myös 3080-ohjainn.
Itsellä samat fiilikset, lisäisin vielä.No niin, läpi meni. Puolivälin jälkeen piti jo alkaa väkisinpelaamaan.
- Pelimoottori jostain vuosikymmenen takaa.
- Apulaislemmikit hyödyttömiä. Muutamia kokeilin hyödyntää, mutta enemmän haitaksi olivat.
- Samat halvatun puhelut pyörivät toistolla, jos jotain tehtäviä on auki.
- Respawn-bugi. Olisi varmaan ollut vielä tylsempi ilman tätä.
- Bicho-homo ärsytti suunnattomasti.
- Lähes suora kopio viimeisimmästä Just Causesta.
- Mitäänsanomaton loppu.
Onneksi en periaatteessa maksanut pelistä, kun se tuli prossun kylkiäisenä vuosi sitten. Far Cry 7, jos sellaista tulee, pitää miettiä kokonaan uusiksi. Ei mene enää tämä kaava.
Nähtäväksi jää, käynnistyykö peli vielä Danny Trejon tai Greg Brykin houkuttelemana, mutta en ala season passiin mitään 40 euroa laittamaan.
Total Kills 3032
Headshot kills 2379
Pelkkää AP ammuksia ja headshotteja niin sillä pysyy järjissään. Itse en paljoa jaksanut vaatteita vaihtaa koska se marksman vaatteet oli niin OP, headshotin jälkeen aina ammus takasin.En ole paljon pelannut mutta tuo vaatteiden ja luotien kanssa pelleily on kyllä todella hanurista
Mitähän tossa on ajateltu kun on tommonen systeemi tehty? Miks ei vaan voi olla selkeää kykypuuta.
Joku bugi, ei pysy päällä ei.Mikähän on että Fidelity FX ei pysy päällä? Saa joka kerta pelin käynnistyttyä sen täppää päälle..
Ärsyttävin ettet voinut vaihtaa kuteja lennosta, vaikka koko arsenaali oli aina mukana.En ole paljon pelannut mutta tuo vaatteiden ja luotien kanssa pelleily on kyllä todella hanurista
Mitähän tossa on ajateltu kun on tommonen systeemi tehty? Miks ei vaan voi olla selkeää kykypuuta.
Ainakin itsellä oli savet menny ubisoftin pilveen. Ja itse kun yritin korjata nii alko lataamaa 25gb uudestaan joten raakasti poistin koko paskan ja alusta asti asensin uusiksi. Ja oli myös mustaa ruutua täällä.Jos poistan pelin ja asennan uudestaan, niin menetänkö tallennukseni mihin kohtaan olen pelissä jäänyt? Tänään tuli päivitys josta seurasi, ettei peli enään käynnistynyt, vaan jämähti mustaan ruutuun. Pelitiedostojen tarkistus auttoi ja se löysi vioittuneita tiedostoja ja latasi n. 15 gigaa tavaraa uudestaan. No nyt peli toimii, mutta fps tippui sieltä 90-110 tuonne 60-70 tuntumiin ja gpu usage todella alas joten ajattelin kokeilla asentaa koko pelin uudestaan.
Tuo mustaan ruutuun jämähtäminen tuon hotfixin asentumisen jälkeen vaikuttaisi olevan monilla ongelma ubisoftin foorumeiden perusteella.
Kannattaa ottaa varmuuskopiot tallenuksista kaiken varalta.Jos poistan pelin ja asennan uudestaan, niin menetänkö tallennukseni mihin kohtaan olen pelissä jäänyt? Tänään tuli päivitys josta seurasi, ettei peli enään käynnistynyt, vaan jämähti mustaan ruutuun. Pelitiedostojen tarkistus auttoi ja se löysi vioittuneita tiedostoja ja latasi n. 15 gigaa tavaraa uudestaan. No nyt peli toimii, mutta fps tippui sieltä 90-110 tuonne 60-70 tuntumiin ja gpu usage todella alas joten ajattelin kokeilla asentaa koko pelin uudestaan.
Tuo mustaan ruutuun jämähtäminen tuon hotfixin asentumisen jälkeen vaikuttaisi olevan monilla ongelma ubisoftin foorumeiden perusteella.
Samaa yritin mutta en ainakaan löytänyt sellaista asetusta. Liekkö jollain conffi tiedoston puukotuksella mahdollista saada? Täysin typerä veto mielestäni tuo 3rd person veivaus noissa leireissä. Itselle ei mitään motion sickenessiä tule mutta en muuten ole 3rd personista koskaan oikein tykännyt ja tässä olisi luontevampaa vaan pitää koko ajan sama kuvakulma, pl. noi välivideot.Patriotas Peak Camp saavutettu jota pitäis kehittää ja nyt iski tenkkapoo. Saako tota 3rd person kuvakulmaa muutettua mitenkään 1st personiin. Iski alta minuutin aika paha motion sickness päälle. Muuten menee ok toi 1st person kuvakulma kun ottanut kamera efektit pois/minimiin ja fov 110. Ihan idioottimaista että yht äkkiä campissa vaihtuu kuva 3rd personiin. Onneks on tää kuukauden kokeilu ubisoft+ niin ei menettänyt heti 60€ tästä.
Kokeiles muuten eheyttää pelintiedostot.Ei vittu näitä nykyajan pelejä, tulee päivitys mikä vain rikkoo pelin ja nyt ei käynnisty ollenkaan![]()
Kyllä itse olen parissa tehtävässä kuollut aika monta kertaa. Toki Free Roam tilassa on helpompaa, jos sniikkailee menemään sopivilla varusteilla. Ja ei toki eläimet ole samanlailla kokoajan kimpussa tai muutkaan vihut, mutta se on minun mielestä hyvä asia.Tää on helpoin Far Cry mitä on tullut pelattua.
Vihut kuolee luodista päähän, enää ei tartte paskanjäykkänä kulkea metsässä peläten eläimiä ja pikkupomot tippuu korkeintaan kahdella lippaalla.
Ei vaan oo mitää tunnelmaa kun kuolemattomana saa kulkea.
Oon itekki kuollu pari kertaa, mutta ei tätä vaikeaksi voi millään mittapuulla sanoa.Kyllä itse olen parissa tehtävässä kuollut aika monta kertaa. Toki Free Roam tilassa on helpompaa, jos sniikkailee menemään sopivilla varusteilla. Ja ei toki eläimet ole samanlailla kokoajan kimpussa tai muutkaan vihut, mutta se on minun mielestä hyvä asia.
Itse olen melkein nyt kokonaan yhden alueen hoitanut ja aloittanut toista jo. Peliaikaa on varmasti lähemmäksi 20tuntia. Mutta uskallan jo sanoa että on ollut tähän mennessä vuoden viihdyttävin peli itselle. Oikeasti pitkään olen nauranut videopelin huumorille oikeasti. Ja peliä on muutenki tosi hauska pelata. Toki ubikaava paistaa läpi tässäkin, mutta kuitenkin on Far Cry peli kyseessä, joten miksi toimivaa kaavaa nyt liikaa muuttaa. Toki uudistuksia on aika runsaasti ja kaikki ovat hyviä. Esimerkiksi juuri edellisten osien ärsyttävyyksiä on vähennetty. Kaikki on jotenkin vaivattomampaa ja sulavampaa.
Toki jos tätä liikaa kerralla pelaa, niin tulee ähky nopeasti mutta itse yleensä kuitenkin vaan pystyn pelaa sen Max pari tuntia kerralla ajan puutteen takia, niin sellaisiin settiin tämä peli toimii kyllä tosi hyvin
Sanoisin että tuohon pisteeseen asti tämä oli minustakin "ihan viihdyttävää", mutta kun ne seuraavat alueet "on ihan samanlaista" (joo maisemissa eroa) niin käytännössä pelaat 3x "samat jutut" eli alkaa toistamaan itseään. Lisäksi oma rankkikasvaa suhteessa sotilaisiin niin jokainen taistelu on käytännössä entistä helpompi, eikä tässä vielä kaikki, sillä tuossa kohtaa peliä on jo oikeastaan kaikki "tarvittavat" aseet ja upgradet niin homma ei etene enää oikeastaan mihinkään, ketä kiinnostaa joku hikinen revolveri tai joku muu hernepysyy.Itse olen melkein nyt kokonaan yhden alueen hoitanut ja aloittanut toista jo. Peliaikaa on varmasti lähemmäksi 20tuntia. Mutta uskallan jo sanoa että on ollut tähän mennessä vuoden viihdyttävin peli itselle. Oikeasti pitkään olen nauranut videopelin huumorille oikeasti. Ja peliä on muutenki tosi hauska pelata. Toki ubikaava paistaa läpi tässäkin, mutta kuitenkin on Far Cry peli kyseessä, joten miksi toimivaa kaavaa nyt liikaa muuttaa. Toki uudistuksia on aika runsaasti ja kaikki ovat hyviä. Esimerkiksi juuri edellisten osien ärsyttävyyksiä on vähennetty. Kaikki on jotenkin vaivattomampaa ja sulavampaa.
Tässähän kuolee todella helposti kun sopivasti kohdalle osuu, esim. ase esillä niin sotilas autonratissa "panikoi" ja ajaa sun yli -> henki pois kerrasta. Joku pääsee selustaan tai jopa kahdelle eri puolen, osumaa tulee mutta ei mitään hajua että mistä (siitä bonusta että spottaamattomat vihut on kyllä aika piilossa puskissa, kutia vaan tulee jostain) -> henki lähtee ristitulessa aikas helposti. Kypäräpäinen konekiväärityyppi suolaa kanssa hetkessä jos pääsee ihan puskista yllättämään. Healaaminen on aivan liian tehokasta erityisesti kun vihutkin kohteliaisuudesta on sen aikaa ampumatta tai ainakaan ammukset eivät tee vahinkoa.Oon itekki kuollu pari kertaa, mutta ei tätä vaikeaksi voi millään mittapuulla sanoa.
Aiemmissa Far Cry peleissä oli todella kuumottavaa hyökätä "koviin" baseihin alkupelissä. Jos viholliset huomasivat niin tuli minuuttien kamppailu ja jatkuva healaaminen. Nyt millä tahansa pilalla kerran päähän, niin henki pois.
Aseet on todella hauskoja ja monipuolisia, saa nähdä miten tästä liikutaan fc 7 suuntaan.
Ubin launcherilla oleva version päivitys ollut kun 18GB, eikä se uudelleen niitä HD tekstuureja alkanut latailemaan, tiiä sitten miksi tiltti on sen erikseen maininnut tuola. Erikseen ne piti latailla kyllä silloin kun pelin asenteli ekaa kertaa.![]()
Far Cry 6 -päivitys on suurempi kuin peruspeli – vie mottipäisen määrän tilaa kovalevyltä - Tilt.fi
Far Cry 6 on saanut päivityksen, joka on melkoinen möhkäle. Kokoa esimerkiksi pelin pc-päivityksellä on 54 gigaa. Mikäli haluaa mukaan HD-tekstuurit, kokoa tulee lisää 47 gigaa. PS5-päivityksellä on kokoa valtavat 90 gigaa. Tämä on enemmän kuin pelin alkuperäinen koko. PS4:llä päivityksen koko...www.tilt.fi
Tää on jo aikamoinen suoritus et pätsi isompi ku peli
Päivitys näyttäis ton korjaavan:Omat pelaillut loppu nyt kun peli jäi deathloopiin, hahmo kuolee välittömästi syntymisen yhteydessä eikä PS5:llä pysty noita autosaveja palauttamaan. Tosi jees.
Fixed an issue that could cause a looping death and loading screen situation when an autosave was made while the player was dying