Far Cry 5 (PC, Xbox One, PS4)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lare
  • Aloitettu Aloitettu
Xbox One S alustana ja 37,5 gigsua kokoa.
Juuri kerkesin illalla lataamaan ennen kuin kello löi 00:00 ja pääsi suoraan pelaamaan.

Alun videot oli mahtipontiset ja hyvältä vaikuttaa. En ala spoilaamaan :D

Huomenna lisää!
 
Pistin Sonylle viime viikolla viestiä, että perun ennakkotilauksen. No eivät vastailleet mitään, sit kaverit yllytti ja oli itellä fiilis et jos tätä pelaan, se on julkaisupäivänä, ei myöhemmin enää sit.

No, pistin pelin illalla lataukseen ja eikö Sony vastaa 5min myöhemmin..se oli myöhäistä sit enää. :D

No, reilun 1,5h ensimaistiainen tuli otettua.
Ensinnäkin alun videot oli mulle liian pitkiä ja jotenkin turhia. Ja lopulta kun pelaamaan päästiin, sieltä tuli eteen täysin yhdentekeviä tehtäviä, jotka jo tutorialin aikana toisti itseään. Kuinka ollakaan, tutoriaali päättyy radiomastoon..Huoh. Miksi jengi haluaa tätä samaa copypastea vuodesta toiseen?

1: Tuhoa jokin lahkon rakennus, kulkuväline tms. Kohdetta vartioi 1-3 tyyppiä, jonka jälkeen posautat.

2: Lahkolla joku tyyppi vankina ja sitä hakataan. Tapa sitä vartioivat 2-5 tyyppiä, vapauta ja saa lisää tehtäviä auki.

3: Tee päätarinaa. Eli mene paikkaan missä on hiukan enemmän tyyppejä ja tapa kaikki, katso välivideo.

4: Eti kaikkea keräiltävää, jotka toki näkyy kartassa suoraan.

5: Kiipeä täysin turhaan radioantennin huipulle ja karttaan aukeaa uusi alue.

6: Toista samaa loppupelin.

Hieman kärjistetty, mutta silti. Käsittämätöntä ettei ole edes haluttu keksiä mitään järkevää uutta jo monipuolistettu.

Grafiikat: Mulla oli jotku ihme oletukset, että tää ois jotenkin jäätävän upea. Ja onhan tää kaunis. Vesi etenkin sai todellisen wau-efektin. Upein vesi missään pelissä koskaan.
Mutta ei se muutoin sit olekaan sen ihmeellisempi, kuin Wildlands. Suhteessa kartan kokoon, on hämmentävä miten upea juuri Wildlands on.
Tässä etenkin kasvot näyttää tönköiltä ja huulien liike on kamalaa välivideoiden ulkopuolella.
Lisäksi jostain syystä tutorialin aikana ollut sää oli sellainen, että mulla alkoi ihan tosissaan silmät sattumaan ja kirkkauden/usvan vuoksi ei myöskään kompassista erottanut mitään.

Pelattavuus: Tiedän ettei muut ole tästä samaa mieltä, mutta vaikka en käytännössä fps pelejä pelaile, niin Bf1 tuntui alusta asti luonnollisesta. Tässä taas tähtäyksestä ei tule mitään, liike tuntuu tosi hämärältä, enkä edes osaa sanoa miksi.

Kontrollit. Ubi kopioi pelistä toiseen kaiken..mutta miksi pitää sit näppäimet pistää eripaikkoihin. Wildlandsissa kiikarit tulee nuoli alas, tässä nuoli ylös. Ja kun menet vahingossa painamaan alas, heittääkin tässä kiven ja paljastut.
Wildlandsissa kranu L1:stä, tässä R1:stä jne..

Äänet: Jotenkin kaikkien puhe tulee jostain kaivosta, tai kaikukopasta. Lisäksi äänet ei istu yhtään puhujan naamaan, eikä sitä auta yhtään huulisynkan totaalinen missaaminen ja huulien kamala liike.

Aseet: ensinnäkin aseet on aivan munattomia, mutta ei niillä tunnu mihinkään osuvankaan.

Craftaus/loottiminen: En oikein pidä ideasta, että tässä craftaillaan ja myydään loottia jne. Lisäksi koko aloitussaaren loottimalla mulla oli rahaa 386..ammusten täyttäminen maksoin 380:iä, eikä tullut edes kranut jne täyteen.
Hyvin vahvasti vaikutti, että nopeasti on ammukset loppu, kun aseet on huonoja ja panoksia ei saa mistään...eli halutaan mikromaksuilla rahat pois..

Co-oppia en testannut, mutta luulin kahden pelaajan co-opiksi, niin yllätys olikin iso kun on mahdollisuus kutsua viisi kaveria mukaan.

Lopputulos on se, että tämä on vielä rikeämmin ubin vanhojen pelien kaltainen kuin luulin. Tämä toistaa itseään vielä pahemmin kuin Wildlands ja yksin tämä on ihan pakkopullaa parin tunnin jälkeen..melkein jo nyt, koska ubimaisuus puski överi räikeästi läpi.

Jos suinkin saan jonkun kaverin, tai kaksi ostamaan tän pelin, niin voin olla se hosti joka ei koskaan pelaa yksin. Pelataan vain porukalla yhdess läpi. Sellaiseen tää voi mennä. Wildlandsissa hiivitään ja sniputetaan, niin tämä olisi adhd vastapainoa sille.

Jälkeenpäin ajateltuna ei olisi kannattanut pistää lataukseen, vaan odottaa Sonyn rahojen palautusta.
En vain käsitä ihmisiä jotka jaksaa näin toistuvaa kaavaa pelata ylipäätään, saati sitten vuosikaupalla uudestaan ja uudestaan.
Ihminen on siitä tyhmä rotu että kun joku pelisarja uudistuu niin itketään vanhan ajan perään ja pelintekijät ihmeissään.
Tämä tapahtunut monen sarjan kohdalla.

Itselleni far cryit olleet open world shooter viihteitä joita ei liikaa markkinoilla ole mutta en kyllä tästä täyttä hintaa maksele ja muutenkin pelejä jonossa niin saavat rauhassa pätsäillä tätä.
 
Jaa, vaikea sanoa. Kahden pelaajan co-opista tässä on kokoajan ollut mun mielestä kyse, suuremmasta pelaajamäärästä kuullutkaan. Ja mikäli oikein luin noita arvosteluja, niin toi kahenkin pelaajan co-op on aika sillisotku kun tiettyjä tehtäviä ei voi pelata co-opissa, mikäli ne vaativat jotain erityiskamoja mitä saat pelin tarinan edetessä. Tuohon vielä lisäät sen, että se kutsuttu pelaaja on käytännössä pelkkä päälleliimattu ominaisuus jolla ei ole oikeuksia tehdä juurikaan mitään siinä pelissä (käynnistää tehtäviä, sivutehtäviä, aktiviteetteja jne.) + progressi ei tallennu molemmille niin onhan toi aika paskan kuulonen järjestelmä.
 
Kyllä se mulle aukes jo. Vegalla näyttää kulkevan ihan hulluna 1440p kaikki tapissa.
2018-03-27 (1).png
 
kahenkin pelaajan co-op on aika sillisotku kun tiettyjä tehtäviä ei voi pelata co-opissa, mikäli ne vaativat jotain erityiskamoja mitä saat pelin tarinan edetessä.
Ei herranen aika, miksi eivät vain voineet tehdä samanlaista co-oppia kuin Wildlandsissa oli? Tarkoitus oli pelata kaverin kanssa yhdessä läpi mutta eihän siinä ole mitään järkeä jos edes kaikkia tehtäviä ei pysty suorittamaan yhdessä :facepalm:
 
Tarkoitus oli pelata kaverin kanssa yhdessä läpi mutta eihän siinä ole mitään järkeä jos edes kaikkia tehtäviä ei pysty suorittamaan yhdessä :facepalm:
Kaikki ns. tehtävät voi pelata Cooppina, molempien pitää vain alun Tutorial suorittaa yksinään. Tutorialin jälkeenhän peli vasta alkaa kun on selitetty pelin "juoni".

Hyvinhän toi vielä pyörii 4-ytimisellä CPU:llakin, ULTRA:lla.
FC5_bench.jpg
 
The good news is that the entirety of the game’s campaign is playable in co-op, meaning you can bring your buddy along for the whole ride. It’s just two players, however, as you won’t be able to play with more than yourself and one friend.


Eli sama systeemi kuin Dying Light...
 
Nyt ei hyvältä näytä jos oikeasti 1,5h pelaamisen jälkeen tuntuu jo itseään toistavalta pakkopullalta :nb:. Noh, kertokaahan sitten muutkin jotain kokemuksia...
 
Jaa, vaikea sanoa. Kahden pelaajan co-opista tässä on kokoajan ollut mun mielestä kyse, suuremmasta pelaajamäärästä kuullutkaan. Ja mikäli oikein luin noita arvosteluja, niin toi kahenkin pelaajan co-op on aika sillisotku kun tiettyjä tehtäviä ei voi pelata co-opissa, mikäli ne vaativat jotain erityiskamoja mitä saat pelin tarinan edetessä. Tuohon vielä lisäät sen, että se kutsuttu pelaaja on käytännössä pelkkä päälleliimattu ominaisuus jolla ei ole oikeuksia tehdä juurikaan mitään siinä pelissä (käynnistää tehtäviä, sivutehtäviä, aktiviteetteja jne.) + progressi ei tallennu molemmille niin onhan toi aika paskan kuulonen järjestelmä.

En minäkään, enkä tosiaan koittanut. Mutta viisi slottia siellä oli ja jokaisessa löytyi invite player kohta.
 
Ei tule mitenkään yllätykseltä että peli on kuin kopio FC4/FC3 jne, mutta teema kiinnostaa ainakin itseäni. Oikeastaan jopa nautin suuresti FC4:stä pienen alkukankeuden jälkeen, samoin FC3:sta, Primal oli kyllä aika tuhnu. Eipä ole GamingDragonsista vielä avainta kuulunut.

Voipi silti olla että viiminen copypaste-FC jonka jaksaa pelata läpi, mutta katsotaan nyt ensin kun pääsee pelaamaan. ;)
 
En vain käsitä ihmisiä jotka jaksaa näin toistuvaa kaavaa pelata ylipäätään, saati sitten vuosikaupalla uudestaan ja uudestaan.
Älä korjaa jotain mikä ei ole rikki. Kaikki pelit eivät ole kaikkia varten, mutta Far Cry -pelien sinällään yksinkertainen kaava on kuitenkin suuren yleisön mieleen, joten turha siitä on liikaa lähteä poikkeamaan. Tätä halutaan lisää ja tätä tuodaan lisää.

Vaikka näissä hieman liikaa on kädestä pitelyä ja saman kaavan toistamista, niin pelaaminen itsessään on kuitenkin hauskaa. Eihän kukaan jaksaisi toistaa samaa kaavaa ollenkaan, jos se ei olisi hauskaa. Tämä pelisarja on open worldia niille, jotka haluavat vapautta, mutta kuitenkin kohtalaisen tiiviissä ja turvallisessa paketissa. Aika vähän näissä on pelatessa sellaisia varsinaisesti tylsiä hetkiä, jos pelistä ja sen mekaniikoista ylipäätään tykkää. Monissa muissa open worldeissa on aika paljon enemmän tyhjänpäiväistä samoilua ja ihmettelyä, joka ei ole kaikkien mieleen.

Itse tykkään monista "hardcore" -peleistä, mutta tykkään myös Far Cry -pelisarjasta. Minulle tämä edustaa sitä kevyempien pelien osastoa, jonka parissa on helppo rentoutua ja pitää hauskaa, jos haluaa pientä irtiottoa vakavammista peleistä tai moninpelaamisesta. Kun näistä peleistä ei hae jotain mitä ne eivät ole, niin näistä on kohtalaisen helppo nauttia.

En ole tätä vitosta vielä pelannut, mutta vaikuttaa siltä katsomieni videoiden perusteella, että muutoksissa edellisiin osiin nähden on menty oikeaan suuntaan.
 
Mutta kun noihin tehtäviin olisi helppo tehdä variaatioita ilman ettei levyt viihde rälläys menisi piloille.
Kartan aukasuun on mahdollista keksiä muutakin kuin radiotornit. Jne..

Ja kun sama kaava kopioidaan 5-6 pelisarjaan, niin en mä enää ymmärrä.
Ja sit taas Wildlandsissa esim kartat auottiin niitä tiedostoja valokuvaamalla. Ihan sama asia, eikä ärsyttänyt yhtään. Mut kiipeäminen jonnekin torniin kymmenen vuotta putkeen alkaa ottaa aivoon.

Ja ei siinä tosiaan jos tehtävät on samaa, mutta sillon täytyy olla niitä copypasteja enemmän kuin 3-4.
 
Kolmonen on edellinen Far Cry mitä pelannut niin ei siinä mielessä haittaa vaikka kuinka olisi nelosen tai primalin kopio...
 
Mutta kun noihin tehtäviin olisi helppo tehdä variaatioita ilman ettei levyt viihde rälläys menisi piloille.
Kartan aukasuun on mahdollista keksiä muutakin kuin radiotornit. Jne..

Ja kun sama kaava kopioidaan 5-6 pelisarjaan, niin en mä enää ymmärrä.
Ja sit taas Wildlandsissa esim kartat auottiin niitä tiedostoja valokuvaamalla. Ihan sama asia, eikä ärsyttänyt yhtään. Mut kiipeäminen jonnekin torniin kymmenen vuotta putkeen alkaa ottaa aivoon.

Ja ei siinä tosiaan jos tehtävät on samaa, mutta sillon täytyy olla niitä copypasteja enemmän kuin 3-4.
Siis eikö kartan aukaisu nimenomaan ole nyt tässä vitosessa tehty eri tavalla, kuin aiemmissa peleissä? Näin ainakin ymmärsin jostain videosta, mitä tulin katselleeksi.

Ainakin jossain ihan selvästi sanottiin, että mitään radiotorneja tai muitakaan kartan aukaisemiseen tarvittavia torneja tässä ei ole.
 
Siis eikö kartan aukaisu nimenomaan ole nyt tässä vitosessa tehty eri tavalla, kuin aiemmissa peleissä? Näin ainakin ymmärsin jostain videosta, mitä tulin katselleeksi.

Ainakin jossain ihan selvästi sanottiin, että mitään radiotorneja tai muitakaan kartan aukaisemiseen tarvittavia torneja tässä ei ole.

Ainakin tutoriaalin lopussa kiivetään ylikorkeaan radiomastoon, pistetään virrat, karttaan aukeaa juttuja. Sit äijä radipuhelimella sanoo et näitä torneja piisaa yllinkyllin. Eli pahalta näyttää.

Edit: Vai onko tää pelintekijöiden kettuilua itselleen ja jatkossa ei torneja ole?
 
Mielestäni tornit eivät paljasta maastoa kuten aikasemmin vaan liikkumalla maastoisssa saadaan mappia näkyvämmäksi. Näin sivusilmällä olin katsovinani sysopin riimistä.
 
Ihmiset pelaa täällä silmät ummessa ja vouhottaa foorumilla kuinka CO-OP on paska ja radiomastot pilaa pelin. Keskittykää ja pelatkaa nyt muutama tunti ennen kuin tulette huutelemaan ja sekoittamaan keskustelua.
 
No onhan Co-op surkeasti toteutettu, eikä voi edes tehdä eri saveja peliin, jotta vois cooppia ja yksinpeliä vetää erikseen.
Ja vaikka radiomastoja ei ole, ei peli muutu yhtä prosenttia paremmaksi..
 
No onhan Co-op surkeasti toteutettu, eikä voi edes tehdä eri saveja peliin, jotta vois cooppia ja yksinpeliä vetää erikseen.
Ja vaikka radiomastoja ei ole, ei peli muutu yhtä prosenttia paremmaksi..

Veikkaan että toi CO-OP on siksi tehty noin että peli on vaikeustasoltaan eri, pelataanko sitä yksin vai kaksin ja jos maailma ladataan heti alussa kaksin pelin mukaan ei sitä voi ladata enää yksin pelin mukaan vaan "pakotetaan" pelaamaan erikseen sitten yksinpelinä?

Mutta kerta se noin huono sun mielestä on niin älä osta, älä pelaa. ;)
 
No onhan Co-op surkeasti toteutettu, eikä voi edes tehdä eri saveja peliin, jotta vois cooppia ja yksinpeliä vetää erikseen.
Ja vaikka radiomastoja ei ole, ei peli muutu yhtä prosenttia paremmaksi..
Coopista samaa mieltä, edelleen tuntuu päälle liimatulta turhuudelta, joka on pelissä mukana vain sen takia, että voidaan mainostaa sen olevan siinä mukana.

Mutta hauska kommentti sulta radiomastoihin liittyen, kun juuri käytit tuossa yhden viestin pelkästään niiden moittimiseen - ja nyt kun niitä ei olekaan, niin sillä ei ole juuri mitään merkitystä? Tuntuu siltä, että yrität vain väkisin löytää jotain valittamisen aihetta, kun tämä tällaiseksi menee.
 
Veikkaan että toi CO-OP on siksi tehty noin että peli on vaikeustasoltaan eri, pelataanko sitä yksin vai kaksin ja jos maailma ladataan heti alussa kaksin pelin mukaan ei sitä voi ladata enää yksin pelin mukaan vaan "pakotetaan" pelaamaan erikseen sitten yksinpelinä?
Nyt en ihan ymmärtänyt? Tämähän on täysin Co-op, mutta kaveri ei saa pelin edistymistä itselleen. Eli en ihan ymmärtänyt pointtia.
Wildlandsissahan voit tehdä kaiken uusiksi jos kaveri ei oo niitä tehnyt. Näkyy tehtävä kartassa vaan eri värillä. En ymmärrä miksi tämä ei voi olla tässäkin.

Mutta kerta se noin huono sun mielestä on niin älä osta, älä pelaa. ;)
Ostettu ja pelattu jo viimeyönä ja yksin en enää pelaakaan, odotan et joku kaveri ostaa ja yritän tyytyä tuohon Co-oppiin mikä on tarjolla.

Ei peli itsessään huono ole. Ongelma onkin siinä, että samasta asiasta rahastetaan pelistä toiseen vuosia putkeen ja pelaajia aliarvioidaan. Ja just se, että se toisto on 3-4 variaatioilla, kun mahdollisuuksia olisi tehdä vaikka 10 erilaista tehtävää ja kierrättää niitä, mutta ei..

Ja se et tälläiselle 10v takaiselle kaavalle rakennettu peli saa 8-9 arvosanoja, kun se ei sitä ansaitse.
Tällä menolla ei pelit kehity ikinä mihinkään, jos jengi tyytyy vuodesta toiseen tähän samaan.
Se potentiaali olisi pienellä vaivalla helppo käyttää hyväksi, mutta raha ja mikromaksut menevät edelle ja porukka pelaa huumassa.

Tässä on runko yli ysin peliksi ja sisältö tekoälyineen, co-op toteutuksineen jää sinne 7- tasolle. Kyllä sitä pelaa, mutta ei mikään mestariteos ole.
 
Mutta hauska kommentti sulta radiomastoihin liittyen, kun juuri käytit tuossa yhden viestin pelkästään niiden moittimiseen - ja nyt kun niitä ei olekaan, niin sillä ei ole juuri mitään merkitystä? Tuntuu siltä, että yrität vain väkisin löytää jotain valittamisen aihetta, kun tämä tällaiseksi menee.
Tarkoitin siis sitä, että on se kartta toteutettu miten vain, ei se pelistä yhtään sen parempaa tee, kun sisältö on mitä on.

Ei se mun mielipidettä radiotorneista muuta ja hyvä jos niitä ei tuon jälkeen oikeasti ole.
Radiotornit olis ollut vain yks osa tota muuta soopaa, mutta kun niitä ei ole, ei se tuo mitään ”hei no kyl mä sit haluan pelata”-fiilistä.
 
Cd Projectilta itse odotan mullistavia asioita. Far Cryt ovat minulle simppelin hauskaa viihdettä kuten Steven Seagalin leffat. Nyt sattui hyvin, kun teema ja miljöö ovat erityisen mieluisat. Odotan helvetisti, että pääsee noihin maisemiin kaverin kanssa säätämään. Nyt lähtee. :)
 
Ensimmäinen Far Cry mitä pelaan koskaan ja pari tuntia nyt takana. Yllättävän haastavaa ampuminen, mutta hyvä vaan niin ei ole liian helppoa. Miellyttävän näköiset grafiikat ja pyörii sujuvasti tällä kokoonpanolla. Vähän on vielä vaan hakemista kontrollien ja pelituntuman kanssa.
 
Putosin sitten kentästä ulos. :facepalm:


Äänet kusee jostain syystä, tai toi tausta roska.
 
Viimeksi muokattu:
Tutoriaali ja pari ekaa pikkujuttua pelattuna, odottelen että kaveri hommaa pelin... mutta juu, Ghost Recon Wildlandsin erittäin toimivan tähtäilyn ja ammuskelun jälkeen tämän tähtäily ja liikkuminen tuntuu jotenkin tönköltä. Eikä tässä pääse edes makuuasentoon?

Johtuukohan tuo tuntuman ero pelkästään siitä, että on 1. persoonan näkökulmasta vs. Wildlandsin 3. persoonan (vaikka siinäkin tuli tähdätessä ikään kuin 1. persoonan näkövinkkeli), mutta vie hieman aikaa tottua tähän. Ajoneuvoja vielä edes kokeillu. Wildland oli kyllä toteutukseltaan aivan mahtava. Tämön on siis PS4:lla ja sen ohjaimella pelattuna.
 
Itselläkin nyt pari tuntia pelattuna. Ja itsellänikin kolmonen on viimeisin Far Cry mitä pelannut. Niin ei mitenkään toistolta tunnu aikaisempiin. Pitkä aika kun viimeksi edes pelannut kolmosta. Kivalta vaikuttaa ja juonikin vaikuttaa mielenkiintoiselta. Ja tosin nätin näköinen peli on kyllä.
 
Itselläkin nyt pari tuntia pelattuna. Ja itsellänikin kolmonen on viimeisin Far Cry mitä pelannut. Niin ei mitenkään toistolta tunnu aikaisempiin. Pitkä aika kun viimeksi edes pelannut kolmosta. Kivalta vaikuttaa ja juonikin vaikuttaa mielenkiintoiselta. Ja tosin nätin näköinen peli on kyllä.

Itse tarkoitin toistolla ainakin Ubisoftia ylipäätään.
Crew, AC, FC, Steep jne. käyttää kaikki täysin samaa kaavaa.
Ei siinä mitään olisikaan jos pelkästään yksittäinen sarja käyttäis samaa kaavaa parin vuoden väleil. Mutta pelitalon kaikki pelit monta kertaa vuodessa. Siksi on mulla ainakin niin kova ähky.
 
Itse tarkoitin toistolla ainakin Ubisoftia ylipäätään.
Crew, AC, FC, Steep jne. käyttää kaikki täysin samaa kaavaa.
Ei siinä mitään olisikaan jos pelkästään yksittäinen sarja käyttäis samaa kaavaa parin vuoden väleil. Mutta pelitalon kaikki pelit monta kertaa vuodessa. Siksi on mulla ainakin niin kova ähky.
Tämä on ihan totta. Itse pelaan Ubilta lähinnä Far Cryt ja Watch Dogsit, joiden kanssa saman kaavan toistaminen ei ole toistaiseksi mennyt yli.
 
Tutoriaali ja pari ekaa pikkujuttua pelattuna, odottelen että kaveri hommaa pelin... mutta juu, Ghost Recon Wildlandsin erittäin toimivan tähtäilyn ja ammuskelun jälkeen tämän tähtäily ja liikkuminen tuntuu jotenkin tönköltä. Eikä tässä pääse edes makuuasentoon?

Johtuukohan tuo tuntuman ero pelkästään siitä, että on 1. persoonan näkökulmasta vs. Wildlandsin 3. persoonan (vaikka siinäkin tuli tähdätessä ikään kuin 1. persoonan näkövinkkeli), mutta vie hieman aikaa tottua tähän. Ajoneuvoja vielä edes kokeillu. Wildland oli kyllä toteutukseltaan aivan mahtava. Tämön on siis PS4:lla ja sen ohjaimella pelattuna.

minusta wildlands oli aivan surkea pelattava mutta pelailenkin vain pc:llä-

tosiaan tässä ei ole torneja, vain se yksi vitsimielessä. minimappikin on kai poistettu?
 
Far Cry 5 sai arvosanansa – näin peli rankattiin maailmalla - Respawn.fi

Far Cry 5 on yksi kevään ja koko vuoden odotetuimmista avoimen maailman seikkailu/sikailupeleistä. Yhdysvaltain keskilänteen sijoittuva peli tuo mukanaan hyvin paljon Grand Theft Autoa.

Pelin arvosteluja paukkuu julki pitkin viikkoa. Tässä ensimmäiset, eilen embargon lauettua julkaistut numerot. Respawnin arvio julkaistaan aivan näillä näppäimillä.

Media ainakin ottanut hyvin vastaan suurimmalti osin.
Mutta varmaan voi hyvillä mielillä sanoa että jos far cryit tai ubimaisuus tulee korvista ulos niin tämä ei ole sinun pelisi.
 
No olisihan ne hemmetin iso miinus, mutta ei ne ole niin iso osa peliä, että se muuttaisi peliä mitenkään silti paremmaksi siten, että sit kaikki on hyvin..
Mutta jos lähtötilanne on se, että oletit niiden olevan pelissä mukana, jonka jälkeen selvisi ettei niitä olekaan, niin eikö se ole lähtötilanteeseen nähden tällä logiikalla hemmetin iso plussa?

Ei tässä kukaan ole väittänytkään, että tämän myötä kaiken pitäisi olla hyvin, mutta jos tämä yksittäinen asia voisi olla iso miinus, niin kai nyt yhtälailla sama asia voi olla iso plussa, jos se on hoidettu hyvin?
 
Itse uskon että tuossa on ainakin osittain syynä myös se, että arvostelijat ovat niin munatonta porukkaa etteivät edes uskalla esittää kritiikkiä tai antaa huonohkoja arvosanoja ettei vaan julkaisija suutu ja laita jollekin mustalle/kusipäälistalle.
 
Hyvin kyllä pyörii juu. Aamulla pikku pikatyypit ja benchi anto 3440*1440 resolla ja ultra asetuksilla minimiksi 71 FPS. On tässä varmaan raskaampiakin kohtia, mutta aika hyvälle näyttää juu.
 
Itse uskon että tuossa on ainakin osittain syynä myös se, että arvostelijat ovat niin munatonta porukkaa etteivät edes uskalla esittää kritiikkiä tai antaa huonohkoja arvosanoja ettei vaan julkaisija suutu ja laita jollekin mustalle/kusipäälistalle.
Tässä on paljon totuutta mukana, mutta itse en lähtisi suorilta syyllistämään arvostelijoita tästä paskasta. He tekevät vain työtään leipänsä eteen, mutta isot pelitalot sitten omalla toiminnallaan pakottavat arvostelijoita katsomaan heidän pelejään suopeammin. Jos et niin tee, niin siitä voi olla todella suurta haittaa, joka vaikeuttaa tai jopa estää arvostelijoiden työntekoa niin pahasti, että on vaikeampi saada sitä leipää pöytään.
 
Onpas yllättävän kevyt peli noinkin nätiksi. Tässä Ultra-asetuksilla UW 3440x1440 resolla.

8ePE6PZ.png
 
Viimeksi muokattu:
Mutta jos lähtötilanne on se, että oletit niiden olevan pelissä mukana, jonka jälkeen selvisi ettei niitä olekaan, niin eikö se ole lähtötilanteeseen nähden tällä logiikalla hemmetin iso plussa?

Ei tässä kukaan ole väittänytkään, että tämän myötä kaiken pitäisi olla hyvin, mutta jos tämä yksittäinen asia voisi olla iso miinus, niin kai nyt yhtälailla sama asia voi olla iso plussa, jos se on hoidettu hyvin?

Toki jos se on jotenkin täysin uudella hyvällä tavalla tehty. Tässä tapauksessa se olisi ollut iso miinus, mutta ilman sitä ei arvosana mun silmissä silti nouse, juuri sen takia, että ne olisi ollut kerran per alue, jolloin niitä ois tullu muutama eteen pelissä.

Tässä nyt hieman enempi pelaillut ja helpottui kummasti, kun sain sarjatulen pois aseesta.
Joskin pleikalla toi ohjaus on edelleen kamalaa, mut koitetaan tottua.
Mitä enemmän tässä nyt pelaa, sitä enempi täytyis kaveri saada messiin ja sitä enemmän tuntuu et ei oo edes haluttu panostaa sisältöön. Otetaan rahat pois ja mikromaksuilla loppu. Alkaa menee EA lätkäpelien uusimisen tasolle nää.

Kiva ois pelata rennompaa rellestystä yksinkin, mut nyt ei anna oikein mahdollisuuksia. Toivotaan et kaverin kanssa pelaten uppoaa.
 
Miten tässä muuten noi mikromaksut tehty?
Double expat ja muut herkut?
 
Tässä on paljon totuutta mukana, mutta itse en lähtisi suorilta syyllistämään arvostelijoita tästä paskasta. He tekevät vain työtään leipänsä eteen, mutta isot pelitalot sitten omalla toiminnallaan pakottavat arvostelijoita katsomaan heidän pelejään suopeammin. Jos et niin tee, niin siitä voi olla todella suurta haittaa, joka vaikeuttaa tai jopa estää arvostelijoiden työntekoa niin pahasti, että on vaikeampi saada sitä leipää pöytään.

Nimenomaan. Joka taas johtaa siihen suuntaan että yleistasolla arvostelut pitää ottaa vastaan varauksella eikä enää luottaa sokeasti siihen että ne olisivat puolueettomia.
 
Mikäs estää omenanraatoa pelaamasta yksin? Sekö, että pelissä on mahdollisuus pelata muiden tai NPC 'kavereiden' kanssa? Voi sitä kai silti yksinkin pelata?

Toi torneista itku oli kanssa verraton juttu, samoin se että valittaa Ubisoftin pelien olevan samaa tylsää paskaa ja sitten ostaa pelin ja jatkaa valitusta.:bored:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 146
Viestejä
4 487 996
Jäsenet
74 159
Uusin jäsen
kahvirommi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom