Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ihminen on siitä tyhmä rotu että kun joku pelisarja uudistuu niin itketään vanhan ajan perään ja pelintekijät ihmeissään.Pistin Sonylle viime viikolla viestiä, että perun ennakkotilauksen. No eivät vastailleet mitään, sit kaverit yllytti ja oli itellä fiilis et jos tätä pelaan, se on julkaisupäivänä, ei myöhemmin enää sit.
No, pistin pelin illalla lataukseen ja eikö Sony vastaa 5min myöhemmin..se oli myöhäistä sit enää.
No, reilun 1,5h ensimaistiainen tuli otettua.
Ensinnäkin alun videot oli mulle liian pitkiä ja jotenkin turhia. Ja lopulta kun pelaamaan päästiin, sieltä tuli eteen täysin yhdentekeviä tehtäviä, jotka jo tutorialin aikana toisti itseään. Kuinka ollakaan, tutoriaali päättyy radiomastoon..Huoh. Miksi jengi haluaa tätä samaa copypastea vuodesta toiseen?
1: Tuhoa jokin lahkon rakennus, kulkuväline tms. Kohdetta vartioi 1-3 tyyppiä, jonka jälkeen posautat.
2: Lahkolla joku tyyppi vankina ja sitä hakataan. Tapa sitä vartioivat 2-5 tyyppiä, vapauta ja saa lisää tehtäviä auki.
3: Tee päätarinaa. Eli mene paikkaan missä on hiukan enemmän tyyppejä ja tapa kaikki, katso välivideo.
4: Eti kaikkea keräiltävää, jotka toki näkyy kartassa suoraan.
5: Kiipeä täysin turhaan radioantennin huipulle ja karttaan aukeaa uusi alue.
6: Toista samaa loppupelin.
Hieman kärjistetty, mutta silti. Käsittämätöntä ettei ole edes haluttu keksiä mitään järkevää uutta jo monipuolistettu.
Grafiikat: Mulla oli jotku ihme oletukset, että tää ois jotenkin jäätävän upea. Ja onhan tää kaunis. Vesi etenkin sai todellisen wau-efektin. Upein vesi missään pelissä koskaan.
Mutta ei se muutoin sit olekaan sen ihmeellisempi, kuin Wildlands. Suhteessa kartan kokoon, on hämmentävä miten upea juuri Wildlands on.
Tässä etenkin kasvot näyttää tönköiltä ja huulien liike on kamalaa välivideoiden ulkopuolella.
Lisäksi jostain syystä tutorialin aikana ollut sää oli sellainen, että mulla alkoi ihan tosissaan silmät sattumaan ja kirkkauden/usvan vuoksi ei myöskään kompassista erottanut mitään.
Pelattavuus: Tiedän ettei muut ole tästä samaa mieltä, mutta vaikka en käytännössä fps pelejä pelaile, niin Bf1 tuntui alusta asti luonnollisesta. Tässä taas tähtäyksestä ei tule mitään, liike tuntuu tosi hämärältä, enkä edes osaa sanoa miksi.
Kontrollit. Ubi kopioi pelistä toiseen kaiken..mutta miksi pitää sit näppäimet pistää eripaikkoihin. Wildlandsissa kiikarit tulee nuoli alas, tässä nuoli ylös. Ja kun menet vahingossa painamaan alas, heittääkin tässä kiven ja paljastut.
Wildlandsissa kranu L1:stä, tässä R1:stä jne..
Äänet: Jotenkin kaikkien puhe tulee jostain kaivosta, tai kaikukopasta. Lisäksi äänet ei istu yhtään puhujan naamaan, eikä sitä auta yhtään huulisynkan totaalinen missaaminen ja huulien kamala liike.
Aseet: ensinnäkin aseet on aivan munattomia, mutta ei niillä tunnu mihinkään osuvankaan.
Craftaus/loottiminen: En oikein pidä ideasta, että tässä craftaillaan ja myydään loottia jne. Lisäksi koko aloitussaaren loottimalla mulla oli rahaa 386..ammusten täyttäminen maksoin 380:iä, eikä tullut edes kranut jne täyteen.
Hyvin vahvasti vaikutti, että nopeasti on ammukset loppu, kun aseet on huonoja ja panoksia ei saa mistään...eli halutaan mikromaksuilla rahat pois..
Co-oppia en testannut, mutta luulin kahden pelaajan co-opiksi, niin yllätys olikin iso kun on mahdollisuus kutsua viisi kaveria mukaan.
Lopputulos on se, että tämä on vielä rikeämmin ubin vanhojen pelien kaltainen kuin luulin. Tämä toistaa itseään vielä pahemmin kuin Wildlands ja yksin tämä on ihan pakkopullaa parin tunnin jälkeen..melkein jo nyt, koska ubimaisuus puski överi räikeästi läpi.
Jos suinkin saan jonkun kaverin, tai kaksi ostamaan tän pelin, niin voin olla se hosti joka ei koskaan pelaa yksin. Pelataan vain porukalla yhdess läpi. Sellaiseen tää voi mennä. Wildlandsissa hiivitään ja sniputetaan, niin tämä olisi adhd vastapainoa sille.
Jälkeenpäin ajateltuna ei olisi kannattanut pistää lataukseen, vaan odottaa Sonyn rahojen palautusta.
En vain käsitä ihmisiä jotka jaksaa näin toistuvaa kaavaa pelata ylipäätään, saati sitten vuosikaupalla uudestaan ja uudestaan.
Co-oppia en testannut, mutta luulin kahden pelaajan co-opiksi, niin yllätys olikin iso kun on mahdollisuus kutsua viisi kaveria mukaan.
Saatavilla: 27.maaliskuuPC versio aukeaa klo. 07:00?
Ei herranen aika, miksi eivät vain voineet tehdä samanlaista co-oppia kuin Wildlandsissa oli? Tarkoitus oli pelata kaverin kanssa yhdessä läpi mutta eihän siinä ole mitään järkeä jos edes kaikkia tehtäviä ei pysty suorittamaan yhdessäkahenkin pelaajan co-op on aika sillisotku kun tiettyjä tehtäviä ei voi pelata co-opissa, mikäli ne vaativat jotain erityiskamoja mitä saat pelin tarinan edetessä.
Kaikki ns. tehtävät voi pelata Cooppina, molempien pitää vain alun Tutorial suorittaa yksinään. Tutorialin jälkeenhän peli vasta alkaa kun on selitetty pelin "juoni".Tarkoitus oli pelata kaverin kanssa yhdessä läpi mutta eihän siinä ole mitään järkeä jos edes kaikkia tehtäviä ei pysty suorittamaan yhdessä
Jaa, vaikea sanoa. Kahden pelaajan co-opista tässä on kokoajan ollut mun mielestä kyse, suuremmasta pelaajamäärästä kuullutkaan. Ja mikäli oikein luin noita arvosteluja, niin toi kahenkin pelaajan co-op on aika sillisotku kun tiettyjä tehtäviä ei voi pelata co-opissa, mikäli ne vaativat jotain erityiskamoja mitä saat pelin tarinan edetessä. Tuohon vielä lisäät sen, että se kutsuttu pelaaja on käytännössä pelkkä päälleliimattu ominaisuus jolla ei ole oikeuksia tehdä juurikaan mitään siinä pelissä (käynnistää tehtäviä, sivutehtäviä, aktiviteetteja jne.) + progressi ei tallennu molemmille niin onhan toi aika paskan kuulonen järjestelmä.
En minäkään, enkä tosiaan koittanut. Mutta viisi slottia siellä oli ja jokaisessa löytyi invite player kohta.
Älä korjaa jotain mikä ei ole rikki. Kaikki pelit eivät ole kaikkia varten, mutta Far Cry -pelien sinällään yksinkertainen kaava on kuitenkin suuren yleisön mieleen, joten turha siitä on liikaa lähteä poikkeamaan. Tätä halutaan lisää ja tätä tuodaan lisää.En vain käsitä ihmisiä jotka jaksaa näin toistuvaa kaavaa pelata ylipäätään, saati sitten vuosikaupalla uudestaan ja uudestaan.
Siis eikö kartan aukaisu nimenomaan ole nyt tässä vitosessa tehty eri tavalla, kuin aiemmissa peleissä? Näin ainakin ymmärsin jostain videosta, mitä tulin katselleeksi.Mutta kun noihin tehtäviin olisi helppo tehdä variaatioita ilman ettei levyt viihde rälläys menisi piloille.
Kartan aukasuun on mahdollista keksiä muutakin kuin radiotornit. Jne..
Ja kun sama kaava kopioidaan 5-6 pelisarjaan, niin en mä enää ymmärrä.
Ja sit taas Wildlandsissa esim kartat auottiin niitä tiedostoja valokuvaamalla. Ihan sama asia, eikä ärsyttänyt yhtään. Mut kiipeäminen jonnekin torniin kymmenen vuotta putkeen alkaa ottaa aivoon.
Ja ei siinä tosiaan jos tehtävät on samaa, mutta sillon täytyy olla niitä copypasteja enemmän kuin 3-4.
Siis eikö kartan aukaisu nimenomaan ole nyt tässä vitosessa tehty eri tavalla, kuin aiemmissa peleissä? Näin ainakin ymmärsin jostain videosta, mitä tulin katselleeksi.
Ainakin jossain ihan selvästi sanottiin, että mitään radiotorneja tai muitakaan kartan aukaisemiseen tarvittavia torneja tässä ei ole.
se kyllä sanoo että älä pelkää en laita sinua kiipeilemään. Ja tämä on ainoa torniAinakin tutoriaalin lopussa kiivetään ylikorkeaan radiomastoon, pistetään virrat, karttaan aukeaa juttuja. Sit äijä radipuhelimella sanoo et näitä torneja piisaa yllinkyllin. Eli pahalta näyttää.
se kyllä sanoo että älä pelkää en laita sinua kiipeilemään. Ja tämä on ainoa torni
No onhan Co-op surkeasti toteutettu, eikä voi edes tehdä eri saveja peliin, jotta vois cooppia ja yksinpeliä vetää erikseen.
Ja vaikka radiomastoja ei ole, ei peli muutu yhtä prosenttia paremmaksi..
Coopista samaa mieltä, edelleen tuntuu päälle liimatulta turhuudelta, joka on pelissä mukana vain sen takia, että voidaan mainostaa sen olevan siinä mukana.No onhan Co-op surkeasti toteutettu, eikä voi edes tehdä eri saveja peliin, jotta vois cooppia ja yksinpeliä vetää erikseen.
Ja vaikka radiomastoja ei ole, ei peli muutu yhtä prosenttia paremmaksi..
Nyt en ihan ymmärtänyt? Tämähän on täysin Co-op, mutta kaveri ei saa pelin edistymistä itselleen. Eli en ihan ymmärtänyt pointtia.Veikkaan että toi CO-OP on siksi tehty noin että peli on vaikeustasoltaan eri, pelataanko sitä yksin vai kaksin ja jos maailma ladataan heti alussa kaksin pelin mukaan ei sitä voi ladata enää yksin pelin mukaan vaan "pakotetaan" pelaamaan erikseen sitten yksinpelinä?
Ostettu ja pelattu jo viimeyönä ja yksin en enää pelaakaan, odotan et joku kaveri ostaa ja yritän tyytyä tuohon Co-oppiin mikä on tarjolla.Mutta kerta se noin huono sun mielestä on niin älä osta, älä pelaa.
Tarkoitin siis sitä, että on se kartta toteutettu miten vain, ei se pelistä yhtään sen parempaa tee, kun sisältö on mitä on.Mutta hauska kommentti sulta radiomastoihin liittyen, kun juuri käytit tuossa yhden viestin pelkästään niiden moittimiseen - ja nyt kun niitä ei olekaan, niin sillä ei ole juuri mitään merkitystä? Tuntuu siltä, että yrität vain väkisin löytää jotain valittamisen aihetta, kun tämä tällaiseksi menee.
Itselläkin nyt pari tuntia pelattuna. Ja itsellänikin kolmonen on viimeisin Far Cry mitä pelannut. Niin ei mitenkään toistolta tunnu aikaisempiin. Pitkä aika kun viimeksi edes pelannut kolmosta. Kivalta vaikuttaa ja juonikin vaikuttaa mielenkiintoiselta. Ja tosin nätin näköinen peli on kyllä.
Tämä on ihan totta. Itse pelaan Ubilta lähinnä Far Cryt ja Watch Dogsit, joiden kanssa saman kaavan toistaminen ei ole toistaiseksi mennyt yli.Itse tarkoitin toistolla ainakin Ubisoftia ylipäätään.
Crew, AC, FC, Steep jne. käyttää kaikki täysin samaa kaavaa.
Ei siinä mitään olisikaan jos pelkästään yksittäinen sarja käyttäis samaa kaavaa parin vuoden väleil. Mutta pelitalon kaikki pelit monta kertaa vuodessa. Siksi on mulla ainakin niin kova ähky.
Tutoriaali ja pari ekaa pikkujuttua pelattuna, odottelen että kaveri hommaa pelin... mutta juu, Ghost Recon Wildlandsin erittäin toimivan tähtäilyn ja ammuskelun jälkeen tämän tähtäily ja liikkuminen tuntuu jotenkin tönköltä. Eikä tässä pääse edes makuuasentoon?
Johtuukohan tuo tuntuman ero pelkästään siitä, että on 1. persoonan näkökulmasta vs. Wildlandsin 3. persoonan (vaikka siinäkin tuli tähdätessä ikään kuin 1. persoonan näkövinkkeli), mutta vie hieman aikaa tottua tähän. Ajoneuvoja vielä edes kokeillu. Wildland oli kyllä toteutukseltaan aivan mahtava. Tämön on siis PS4:lla ja sen ohjaimella pelattuna.
No onhan Co-op surkeasti toteutettu, eikä voi edes tehdä eri saveja peliin, jotta vois cooppia ja yksinpeliä vetää erikseen.
Ja vaikka radiomastoja ei ole, ei peli muutu yhtä prosenttia paremmaksi..
Media ainakin ottanut hyvin vastaan suurimmalti osin.Far Cry 5 on yksi kevään ja koko vuoden odotetuimmista avoimen maailman seikkailu/sikailupeleistä. Yhdysvaltain keskilänteen sijoittuva peli tuo mukanaan hyvin paljon Grand Theft Autoa.
Pelin arvosteluja paukkuu julki pitkin viikkoa. Tässä ensimmäiset, eilen embargon lauettua julkaistut numerot. Respawnin arvio julkaistaan aivan näillä näppäimillä.
- Eurogamer – No score
- The Guardian – 3/5
- USgamer – 4.5/5
- Destructoid – 7.5
- GamesBeat – 85/100
- GamesRadar+ – 4/5
- Game Informer – 7.5
- GameSpot – 9
- Metro – 8
- IGN – 8.9
- Press Start – 9
- Worth Playing – 8.5
- Wccftech – 9.1
- CGMagazine – 9
- We Got This Covered – 4.5/5
- Windows Central – 5/5
- COGconnected – 90/100
- Hobby Consolas – 93/100
- VGN – 9.2
- Respawn.fi 90 % – “Sarjan paras osa”
Just... Ja äsken se oli vielä ihan hirvä miinus...
Mutta jos lähtötilanne on se, että oletit niiden olevan pelissä mukana, jonka jälkeen selvisi ettei niitä olekaan, niin eikö se ole lähtötilanteeseen nähden tällä logiikalla hemmetin iso plussa?No olisihan ne hemmetin iso miinus, mutta ei ne ole niin iso osa peliä, että se muuttaisi peliä mitenkään silti paremmaksi siten, että sit kaikki on hyvin..
Tässä on paljon totuutta mukana, mutta itse en lähtisi suorilta syyllistämään arvostelijoita tästä paskasta. He tekevät vain työtään leipänsä eteen, mutta isot pelitalot sitten omalla toiminnallaan pakottavat arvostelijoita katsomaan heidän pelejään suopeammin. Jos et niin tee, niin siitä voi olla todella suurta haittaa, joka vaikeuttaa tai jopa estää arvostelijoiden työntekoa niin pahasti, että on vaikeampi saada sitä leipää pöytään.Itse uskon että tuossa on ainakin osittain syynä myös se, että arvostelijat ovat niin munatonta porukkaa etteivät edes uskalla esittää kritiikkiä tai antaa huonohkoja arvosanoja ettei vaan julkaisija suutu ja laita jollekin mustalle/kusipäälistalle.
Mutta jos lähtötilanne on se, että oletit niiden olevan pelissä mukana, jonka jälkeen selvisi ettei niitä olekaan, niin eikö se ole lähtötilanteeseen nähden tällä logiikalla hemmetin iso plussa?
Ei tässä kukaan ole väittänytkään, että tämän myötä kaiken pitäisi olla hyvin, mutta jos tämä yksittäinen asia voisi olla iso miinus, niin kai nyt yhtälailla sama asia voi olla iso plussa, jos se on hoidettu hyvin?
Tässä on paljon totuutta mukana, mutta itse en lähtisi suorilta syyllistämään arvostelijoita tästä paskasta. He tekevät vain työtään leipänsä eteen, mutta isot pelitalot sitten omalla toiminnallaan pakottavat arvostelijoita katsomaan heidän pelejään suopeammin. Jos et niin tee, niin siitä voi olla todella suurta haittaa, joka vaikeuttaa tai jopa estää arvostelijoiden työntekoa niin pahasti, että on vaikeampi saada sitä leipää pöytään.