Far Cry 5 (PC, Xbox One, PS4)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lare
  • Aloitettu Aloitettu
Onkos tässä uusimmassa miten paljon näitä edellisistä tuttuja shangri la yms pöllyissä suoritettavia alueita? Jokseenkin tuntunut turhalta täytteeltä, tai sitten en ole niin ymmärtänyt tarkoitusta täysin.
 
Tuli nyt modattua toi Vector .45 peliin. On se julma ase tässä. Ei juuri mitään recoilia ja tulinopeushan on tunnetusti ihan järkyttävä. :D

Tossa vähän omaa Vector gameplay videota. Keskivaiheilla vähän pelkkää juoksemista , mutta ei jaksanu editoida.

 
Tuli nyt modattua toi Vector .45 peliin. On se julma ase tässä. Ei juuri mitään recoilia ja tulinopeushan on tunnetusti ihan järkyttävä. :D

Tossa vähän omaa Vector gameplay videota. Keskivaiheilla vähän pelkkää juoksemista , mutta ei jaksanu editoida.



Aseen saa myös avattua kun pelaa 40 minuuttia arcadessa

Untitled.png
 
Näppärältä aseelta vaikuttaa Vector.
Ei kyllä pysty Arcadea pelaamaan 40min, että tuon sitä kautta unlockkais niin hirveä on tuo oli arcade kun testasin. :btooth:
Oliko tässä joku bugi olemassa, että yö ei vaihdu päiväksi? Tuntuu, että olen nyt viimeiset kerrat pelannut vain yössä. Tosin ei kyllä ole kovin pitkiä pätkiä kerennyt nyt pelaamaankaan, joten ei ole varmaan kerennyt vaan vaihtumaan päiväksi.
 
Viimeksi muokattu:
Pelasin tiistaina (suurimman osan ajasta seisoin jossain nurkassa) tuon 40minuuttia (+1minuuttia varmuuden vuoksi päälle) enkä löydä Vectoria mistään... :sori:
 
Näppärältä aseelta vaikuttaa Vector.
Ei kyllä pysty Arcadea pelaamaan 40min, että tuon sitä kautta unlockkais niin hirveä on tuo oli arcade kun testasin. :btooth:
Oliko tässä joku bugi olemassa, että yö ei vaihdu päiväksi? Tuntuu, että olen nyt viimeiset kerrat pelannut vain yössä. Tosin ei kyllä ole kovin pitkiä pätkiä kerennyt nyt
pelaamaankaan, joten ei ole varmaan kerennyt vaan vaihtumaan päiväksi.

Joo on semmonen bugi, että aika jämähtää. Itellä oli kanssa yhdessä vaiheessa aika pitkään ihan päivä, mutta aika lähti taas kulkemaan, ku pelasin jonkun juonitehtävän.
 
No niin, nyt jaksoi pelata tarinan viimeisen osion loppuun.

Vectoriin piti pelata kolme kertaa tuo puuduttava 40minuuttia, kun en toisellakaan kerralla ymmärtänyt että "toimenkuva" pitää käydä klikkaamassa aktiiviseksi, eikä aika lähde muuten automaattisesti juoksemaan.

Edit: Pelattu 55tuntia yhteensä. Toivottavasti DLC-paketti avaa vielä toisen mokoman.
 
Thanks for the tips. Vector hankittuna ja olisi jo aiemmin jos olisi tuon aktivoinnin tajunnut.
 
näinköhän tulevat dlc:t antaa muuttaa tarinan loppua...en lukenut mitään spolereita ennen pelaamista ja jossain puolessa välissä kun kuunteli radiota niin arvelinkin miten peli päättyy...
 
näinköhän tulevat dlc:t antaa muuttaa tarinan loppua...en lukenut mitään spolereita ennen pelaamista ja jossain puolessa välissä kun kuunteli radiota niin arvelinkin miten peli päättyy...
Voi olla hyvä ettei kuunnellut radiota. Itsellä tuli loppu ainakin puun takaa.
 
Entä jos kaikki olikin harhaa (pommit, armageddon yms.), sillä Joseph kaatoi tynnyreittäin huumeita maahan ennen tapahtumia. Lisärissä saari on taas ennallaan?
 
Peli kaatui eilen pariin kertaan kun oli noin 10-15min pelannut, aikaisemmin ei ole mokomaa tehnyt. Vasta alussa kun ei kerkee pelailemaan pahemmin, tuo vankila jeesauksen jälkeen alkoi.

Onko pelissä ollut kaatuilua yleisesti vai mistähän moinen?

Lämpöjä en seuraillut mutta tuskimpa siitä kiinni.
 
Kerran on tainnut itsellä kaatua ja sekin Arcade editorissa. Eli varsin vakaa on ollut tuon 30h+ pelaamisen aikana.
 
Peli kaatui eilen pariin kertaan kun oli noin 10-15min pelannut, aikaisemmin ei ole mokomaa tehnyt. Vasta alussa kun ei kerkee pelailemaan pahemmin, tuo vankila jeesauksen jälkeen alkoi.

Onko pelissä ollut kaatuilua yleisesti vai mistähän moinen?

Lämpöjä en seuraillut mutta tuskimpa siitä kiinni.

Itellä kanssa alkoi kaatuilla parin tunnin pelaamisen jälkeen. Otin näyttikseltä 20 MHz kelloja pois, niin ei ole enää kippaillut. Muut pelit toimii isommilla kelloill akyllä ilman ongelmia.
 
Peli kaatui eilen pariin kertaan kun oli noin 10-15min pelannut, aikaisemmin ei ole mokomaa tehnyt. Vasta alussa kun ei kerkee pelailemaan pahemmin, tuo vankila jeesauksen jälkeen alkoi.

Onko pelissä ollut kaatuilua yleisesti vai mistähän moinen?

Lämpöjä en seuraillut mutta tuskimpa siitä kiinni.

Mulla alkoi kaatuilee jossain 7 tunnin kohdalla. Peli jäätyy ja äänet toimii pari sekkaa sen jälkeen. Sit heittää työpöydälle. Olen laskenut kellotuksia, vaihdoin vanhemmat ajurit mutta ei apua.
 
Joo eli sekoilee muillakin. En ole pitänyt näyttiksiä ylikelloilla, tuskin alikellotus auttaa. Muistit toki 4000 mutta eipä kai sekään.

Voiskohan olla pätsiä odotettavissa.

Tosiaan työpöydälle kippaa suoraan pienen jäätymisen jälkeen.
 
Näyttää varmaan ihan kamalalta GTX 970M läppärillä. Tekishän tää mieli ostaa silti.
...ja ostin. Ihan mukavaltahan tää näyttää ja pyörii varsin sulavasti 1080p/normal-asetuksilla. Hyvin optimoitu tms. Tulee sen verran vähän pelailtua tämän tyyppisiä pelejä, että kontrollit oli heti hallussa (viimeksi varmaan koskenut controlleriin just far cry 4:n kanssa). Mikään craftailu ei kiinnosta missään muodossa, joten toivottavasti se on edelleen suht kosmeettinen ominaisuus. Varmaan viimeksi jossain kolmosessa kun oli aika pakotettu craftaamaan jotain animal repellenttejä. Jee:)
 
Muutamaan otteeseen olen nyt peliä pelannut, eikä se ole temmannut mukaansa oikeastaan ollenkaan. Pelimaailma on mielestäni todella ontuva. Uskonlahko, huumesodat, zombit ja musta magia ja hieman postapokalyptista maailmaakin on sotkettu kaikki samaan soppaan. Aiemmissa iteraatioissa mystinen osuus oli sentään erotettu omaksi maailmakseen ja omiksi tehtävikseen. Pelimaailman dynamiikka on luotu halvimmalla mahdollisella tavalla, eli ukkoja ilmestyy lyhyelläkin tienpätkällä tukuittain ja sitten nämä maagiset metamorfoosin kokevat eläimet ja "enkelit" vielä siihen päälle. Hitaat autot ja hitaat luodit ovat typeriä.

2/5 ja pelisarjan huonoin osa.
 
Itse aloin aikani kuluksi leikkimään tuolla map editorilla. Hitto kun tuon saisi täysin käyttöön. Nyt on sellaisia ärsyttäviä rajoituksia kartan koossa, ihmis ja ajoneuvomäärissä jne. Oli hauska tehdä mm saaria ja outoja vuoristo outposteja joihin pääsee vain lentäen tai laskuvarjolla joten niihin huomaamatta pääseminen on jo haaste itsessään. Tuossa kun pääsisi tekemään jotain semi isoa karttaa alusta loppuun. Lisänä tuli havaittua mm. tuulen, sateen ja muiden ilot. Pitää vielä ottaa kokeiluun painovoima modailut ja muut vastaavat. Saa aika yksityiskohtaisesti säädettyä sitä ja tätä.

Budget Limit Remover

Siitä vaan leikkimään ilma rajoitteita. :)
 
Eipä ole tullut viikkoon pelattua 5:sta, 33 tuntia takana.

Muutama päivä sitten katselin nämä videot kokonaisuudessaan läpi ja homma on selvä. Toi 5:n on todella rampautettu versio edellisistä kuten tässäkin threadissa jo muutamaan kertaan mainittu.

Ja itsekin mainitsin että hyvin optimoitu kun pyörii niin hyvin. No, tottakai optimointi ollut sitä että vähennetään grafiikkaa. Ihmekkös kun heikoimmillakin korteilla pyörii niin hyvin kun testit kaikkialla näyttää.

Aiemmin mulla ollut vain 4, jota en ole pariin vuoteen pelannutkaan. Mutta tässäpä katsomani videot, 2 on teknisesti niin paljon edellä 5:sta että videon mukaisesti oksat pois.



Ja tässä FC4 vs FC5. Säälittävää katsottavaa kun vertaa eroja kuinka paljon kehittyneempi 4:kin oli jo niin monin paikoin...

5:ssa äänet ihan paukkurauta tasoa jostain 15 vuoden takaa, ja maailmaan vaikutus aivan samalta aikakaudelta. :wtf:

Ostinkin 15min sitten Steamista Far Cry 2 Fortune's Editionin 9.99e ja se latautumassa. Joku graffa modi etsiä + SweetFX niin sitten varmasti Ok.
 
Viimeksi muokattu:
Ubisofti senkun karsii pelejänsä ja pelit myyvät enemmän vain.

Itseäni ei muuten haittaisi koska mitää hajoamis simulaattoria ole pelaamassakaan mutta noi aseden äänet kyllä kuulostaa pilipali aseilta nelosen jälkeen, se mikä ainakin fiilikseen vaikuttaa pelissä missä ammuttaan paljon.
 
Far Cry 5 Cracked

Eipä siinä kauaa mennyt. 19pvä vaikka oli viimeisen päälle Denuvot käytössä. AC: Origins kesti yllättäen paljon pidempään. Yli 3kk!

AC Originsissa olikin Denuvon päällä VMProtect. Hidasti murtamista mutta myös pelaamista. Virtuaalikonesuojaukset näyttävät olevan murrettavissa melko helposti. Jännä nähdä mitä todellista uutta keksivät seuraavaksi.
 
Far Cry 5 Cracked

Eipä siinä kauaa mennyt. 19pvä vaikka oli viimeisen päälle Denuvot käytössä. AC: Origins kesti yllättäen paljon pidempään. Yli 3kk!
Parhaimillaan denuvot murrettaan päivässä.
Minkä suojauksen murron piraatit oppivat murtamaan niin sitä nopeammin seuraavat pelit tulevat saataville:
Denuvo: Rise of the tomb raider on tultu paljon alas puolesta vuodesta(1pv-2vk)
VMP: Ass creed originsin 3kk oli nytten 20pv.

Eiköhän ubi keksi jonkun kolmanenkin suojauksen päälle tai sitten laucnhaisivat PC versiot puolen vuoden päästä konsoleista kunnolla optimoituina pelkän uplayn kera.
 
On tässäkin EAC- ja VMProtect-suojaukset.

Kas pahusta, niinpä olikin. Samat roskat mitä AC Originsissa. Hyvä ettei kestänyt tuon pidempään.

Parhaimillaan denuvot murrettaan päivässä.
Minkä suojauksen murron piraatit oppivat murtamaan niin sitä nopeammin seuraavat pelit tulevat saataville:
Denuvo: Rise of the tomb raider on tultu paljon alas puolesta vuodesta(1pv-2vk)
VMP: Ass creed originsin 3kk oli nytten 20pv.

Eiköhän ubi keksi jonkun kolmanenkin suojauksen päälle tai sitten laucnhaisivat PC versiot puolen vuoden päästä konsoleista kunnolla optimoituina pelkän uplayn kera.

ROTT kesti pitkään koska suojaus oli 64-bittinen eikä kunnollisia työkaluja murtamiseen ollut. Kun ne saatiin, homma lähti nopeasti käyntiin ja kun kokemus virtuaalikoneperusteisten suojausten murtamisesta kasvoi, uudetkin suojaukset murtuvat nopeammin.

Ja siis Far Cry 5:ssa on sekä Denuvo että VMProtect sen päällä. Hirveästi ei näytä auttavan tuo virtuaalikoneen laittaminen virtuaalikoneen päälle ja hidastusvaikutuskin on huomattava.
 
Vois tehdä benchmarkit aidolla ja tällä kräkätyllä. Veikkaan tosin että ei juuri eroa löydy. AC Originis ainakin virhemarginaalin sisään sama tulos.
 
Vois tehdä benchmarkit aidolla ja tällä kräkätyllä. Veikkaan tosin että ei juuri eroa löydy. AC Originis ainakin virhemarginaalin sisään sama tulos.
Koska suojausta ei poistettu vaan osittain ohitettiin niin siellä se taustalla silti on.

Denuvo ja denuvo poistetun(pelintekijän toimesta) pelien suorituskyky erot ovat olleet noin 1-5% joten vaikuttaa mutta ei niin murhaavasti kuten monet spekuloi.

_id1491406359_343178.jpg
 
Koska suojausta ei poistettu vaan osittain ohitettiin niin siellä se taustalla silti on.

Denuvo ja denuvo poistetun(pelintekijän toimesta) pelien suorituskyky erot ovat olleet noin 1-5% joten vaikuttaa mutta ei niin murhaavasti kuten monet spekuloi.

_id1491406359_343178.jpg

AC Origins on vähän eri asia koska siinä on kaksi suojausta päällekäin.

Tuo Doom vertaus ei oikein toimi koska siinä on voitu tehdä muitakin muutoksia kuin vain poistaa Denuvo.
 
AC Origins on vähän eri asia koska siinä on kaksi suojausta päällekäin.

Tuo Doom vertaus ei oikein toimi koska siinä on voitu tehdä muitakin muutoksia kuin vain poistaa Denuvo.
Joten lopullista tulosta emme tule koskaan tietämään.
Jos kingdom come deliverancessa olisi ollut denuvo niin sen paskan pyöriminen olisi laitettu sen syyksi eikä suinkaan koodareiden.
Shadow of war pyörii silkin pehmeästi vaikka on denuvo tai rise of tomb raider(siis cpu osalta)

Taas CPU hakkasi mass effecti anrdomedissa oli siinä denuvo tai ei, kesä päivityksessähän se pois otettiin.

Denuvo was behind 9/11

Mutta offi loppukoon minun osaltani tähän.

Edit: Ja sitten Watch dogs 2 on mahdoton cpu osalta vaikka ei ole kuin denuvo eikä VMP mukana.
 
näinköhän tulevat dlc:t antaa muuttaa tarinan loppua...en lukenut mitään spolereita ennen pelaamista ja jossain puolessa välissä kun kuunteli radiota niin arvelinkin miten peli päättyy...

Far Cry 5 DLC will add zombies, Martian spiders and a time-traveling trip to Vietnam

"Rather than expanding on Far Cry 5’s storyline with its first three pieces of DLC, Ubisoft is heading in a completely different direction. Dead Living Zombies will pit players against “hordes of the undead” in a “zombie-infested wasteland.” Hours of Darkness takes players to Vietnam, where they will do battle against the Viet Cong. Finally, Lost on Mars zips them into a spacesuit and drops them onto the red planet to fight against giant spiders."
 
Itse ainakin odotan kaikkia näitä suurella mielenkiinnolla. Ratkaisee aika pitkälle miten on toteutettu. Potentiaalia on paljon jos vain halutaan.
 
Noin 30min pystyi pelaamaan, sitte kaatui ja sen jälkeen parin minuutin välein. Hiukan ärsyttävää etten sanois.

Joskus tuo Uplay teki jonkun pitkä nimisen kansion jonnekin joka sotki koko konetta. Mitähän sontaa Ubisoft tähän on onnistunut työntämään.

Edit;

Myös CoD WWII kaatui. Ikinä moista tehnyt. Meinasin poistella Revo uninstallerilla ajurit ja laittaa uudelleen kun huomasin että oli myös vanhempia ajureita uusimpien lisäksi siellä. Kaikki pois ja uudet puhtaalla asennuksella sisään, varmaan mennyt pika-asennuksella viimeksi vaikka aina puhdasta suosinut.
Kattoo kui nykkäy kun kerkee testata.
 
Viimeksi muokattu:
Hauska peli, mutta vihollisten spawn rate on aika naurettava, et voi kävellä sataa metriä ilman että joku hyökkää kimppuun. Pystysköhän tuota jollain modauksella vähän säätämään? Itellä ei kyllä Automaattisten Tietojen Käsittelyn -taidot riitä moiseen. :rolleyes:
 
Putoaa mitä enemmän vapautat outposteja
Hyvä tietää. Alkoi kieltämättä jo vähän resittamaan vihulaisten parveilu. Teillä ei todellakaan voi kävellä yhtään ilman että auto ja mönkkäri huristaa sekunnissa kimppuun. Valitettavasti pitää allekirjoittaa täältä lukemani väitteet siitä, että vähän on menty ali siitä mistä aita... Onkohan Montana ilman sekopäälahkoakin niin vaarallinen että villisikalauma jyrää hengettömäksi jos ei ole valppaana :nb:

Vasta n. 10h peliä takana, mutta alkuinnostuksesta huolimatta on tarina jo jotenkin vähän lässähtänyt. Mutta mutta, ei tämä nyt mikään huono peli ole jos ei nyt kovin hyväkään. Ehdottomasti odotin jotain paljon parempaa tällä panostuksella ja hinnalla.
 
Ajurien uusiminen ei auttanut, 50min pelaamista ja eskimokäännöksen kautta työpöydälle :wtf:

Lautaus tosin taustalla mutta ei sekään saisi vaikuttaa.
 
Uudet ajurit tulleet, ilmeisesti SLI parannusta tähänkin, mutta myös kaatuiluun;

"[GeForce GTX 1060][Far Cry 5]: The game crashes after a few minutes of game play. [2096077]"

...Toivottavasti toimii myös 1080Ti:n suhteen.
 
Eipä ole kertaakaan kaatunut itsellä, onko @latee77 latee kellotettu kone/kortti?

Usein ylikellotus syy kaatumiseen ja sitten syytetään peliä/ajureita.

En siis sano että tässä tapauksessa on näin.
 
Eipä ole kertaakaan kaatunut itsellä, onko @latee77 latee kellotettu kone/kortti?

Usein ylikellotus syy kaatumiseen ja sitten syytetään peliä/ajureita.

En siis sano että tässä tapauksessa on näin.

Prossu kelloteltu, muttei tappiin, muisteilla sama. Ellei näillä uusimmilla ajureilla kaatuilu lopu niin kokeiltava ottaa prossulta kellot pois. Muisteihin en jaksasi kajota. Tai ottaa BIOSin tikulle muistiin että voi palauttaa kellot ellei ole siitä kiinni. Näyttiksiä en ole kellotellut.

Aika yleinen ongelma kun googlasin, en usko että kaikilla ollut kelloista kiinni, olis varmaan jo ratkennut ja noissa ajuripäivityksissä mainittu kyllä kaatuiluongelmakin joten vois kuvitella että vähän puginen juttu. Eikä tosiaan alkuunsa kaatuillut, alkoi vasta jonkusen tunnin edettyä.
 
Kauankohan menee, ennen ku joku tartuu tähän BS videoon... :D

Ei siinä, tyykkään kyllä pelistä ja ilolla pelailen, mutta onhan toi aikamoista BS:ää, että olisi jotenkin PC erityisesti tässä huomioitu. Tosta sais kyl hyvän mixin crowbatin FC2 vs FC5 videon kanssa... :D

 
Viimeksi muokattu:
Melkoista BS tosiaankin.
Tullut kokeiltua että 3440*1440 resollani siirryttäessä highlta > ultralle, näyttää se pelin oma muistinkulutus mittari vain 30Mb eroa. :facepalm:

Ei tossa pelissä mielestäni ole mitään mikä antaisi sille "Ultra" tason detailit kun vertaa esim. High asetukseen.

Varsinkin maanteiden niin usein surkeat yksityiskohdat jossain 10-50m päässä, luokattomat tekstuurit.
 
Kyllä tää videoiden mukaan aika "surkeillakin" kokoonpanoilla pyörii että tuossa mielessä alakerrassa tehty duunia mutta sitten todella tehokkaat kokoonpanot eivät erotu edukseen vs proo tai X konsolit.

Suorituskyvyltään tuntuisi olevan parempi kuin Origins vaikka samat kirotut suojaukset käytössä.
 
Kyllä tää videoiden mukaan aika "surkeillakin" kokoonpanoilla pyörii että tuossa mielessä alakerrassa tehty duunia mutta sitten todella tehokkaat kokoonpanot eivät erotu edukseen vs proo tai X konsolit.

Suorituskyvyltään tuntuisi olevan parempi kuin Origins vaikka samat kirotut suojaukset käytössä.

No onhan sitä optimoitu (Rapid packed math) ja poistettu fysiikoita, joten tottakai se pyörii paremmin. Ei tässä kuitenkaan ole erityisesti PC:tä mitenkään huomioon otettu. Tässäkin on edelleen pullonkauloja enginessä ja paikoin FPS putoaa alle 60:n vaikka CPU tai GPU ei ole lähelläkään 100%.

Jos olisi PC mielessä optimoitu, ei olisi tollasia ongelmia itse enginessä. Konsolit on 30FPS niin ei haittaa siellä noi.

AC originsissa on kuitenkin aika reippaasti enemmän NPC hahmoja kaupungeissa, joten ei ole oikein vertailukelpoinen.
 
No onhan sitä optimoitu (Rapid packed math) ja poistettu fysiikoita, joten tottakai se pyörii paremmin. Ei tässä kuitenkaan ole erityisesti PC:tä mitenkään huomioon otettu. Tässäkin on edelleen pullonkauloja enginessä ja paikoin FPS putoaa alle 60:n vaikka CPU tai GPU ei ole lähelläkään 100%.

Jos olisi PC mielessä optimoitu, ei olisi tollasia ongelmia itse enginessä. Konsolit on 30FPS niin ei haittaa siellä noi.

AC originsissa on kuitenkin aika reippaasti enemmän NPC hahmoja kaupungeissa, joten ei ole oikein vertailukelpoinen.
Ainakin nelosessa oli samat viat kun oli paljon tuhottuja vihollisen autoja niin jostain syystä fps romahti vaikka cpu tai gpu eivät ottaneet kiinni ja pari muuta samankaltaista ongelmaa tuli koettua ilman mitää näkyvää syytä.

Kolmosta en jaksa muistaa sen tarkemmin mutta lienee siinäkin ollut samat ongelmat.
Taitaa engine vaihtua varmaan vasta seuraavalla sukupolvella ja silloin ei varmaan edes lehdetkään heilu puissa kuhan pinta on ultra realistisen näköistä.

Edit: Eikös tässä vitosessa ole muuten valaistuksen kanssa kikkailtua enemmän kuin nelosessa tai kolmosessa?
 
En kamalasti ole pelannut paria aiempaa mutta tuntuu tosiaan että valaistus on selkeesti parempi. Ja vesi toki.

Onko plaseboa vai välillä Xboxin pelaamisesta johtuvaa, mutta tuntuu kuin nuo uudet ajurit olis tehnyt tästä sulavamman?

Kerkesin pelaamaan vaan 30min joten kaatuiluun ei osaa vielä vastata ajurien uusimisen jälkeen.
 
Meinasi mennä käpy bugiseen peliin, kun John Seedin lopputaistelussa piti ampua tyypin lentokone alas taivaalta, mutta John hyppäsi heti alkuunsa koneesta pois ja kone katosi jonnekin. Laskeuduin maahan hänen perässään mutta tyypistä oli tullut kuolematon, eli en saanut lopputaistelua vedettyä läpi mitenkään. Lopulta jouduin tappamaan itseni, jotta sain spawnattua lähtötilanteeseen, jossa John edelleen lenteli taivaalla koneellaan.

Ainoa vaan, etten sitten löytänyt itselleni vittu lentokonetta mistään. Alanurkassa luki "vihjeenä", että koneen löytää mistä vain hangaarista, mutta eipä niitä ollut niin John Seedin kotipesässä kuin Nick Rye'n lentokentälläkään. Lopulta löysin tolpan, josta sain ostettua itselleni vesitason, mutta siitä puuttuivat sitten aseet kokonaan. Ei helvetin helvetti.

Tein muutaman fast travel -loikan eri pisteiden välillä, jolloin John Seedin lentokentälle viimein ilmestyi uusi lentokone, mutta kun menin sen luokse, niin se räjähti paskaksi itsestään. Muutaman uuden fast travelin jälkeen sain sentään itselleni lentokoneen, mutta kun pari kertaa kuolin kesken mission, niin jouduin taas temppuilemaan saadakseni taas uuden lentokoneen – ja niistäkin pari räjähti itsestään kuten aiemmin.

1/5.
 
Viimeksi muokattu:
No onhan sitä optimoitu (Rapid packed math) ja poistettu fysiikoita, joten tottakai se pyörii paremmin. Ei tässä kuitenkaan ole erityisesti PC:tä mitenkään huomioon otettu. Tässäkin on edelleen pullonkauloja enginessä ja paikoin FPS putoaa alle 60:n vaikka CPU tai GPU ei ole lähelläkään 100%.
Omalla koneellani cpu usage näyttää olevan enimmäkseen yli 90 %. Far Cry 4:ssä se pyöri jossain 70 prosentin tienoilla. Eli peli lienee kevyempi näyttikselle ja raskaampi keskussuorittimelle.

Ympäristö on kyllä niin staattinen ja kuollut, että ihan tulee mieleen DirectX 8:n aikakausi 2000-luvun alkuvuosina, jolloin kai oli ensi kertaa mahdollista piirtää alkeellista kasvillisuutta maastoon. Se on yksi syy, miksi minulla on vaikeuksia kiinnostua Far Cry 5:stä. Nelosessa (ja Primalissa) grafiikat olivat "jumalaiset" ja se loi osaltaan fiilistä palata peliin kerta toisensa jälkeen.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 386
Viestejä
4 511 009
Jäsenet
74 359
Uusin jäsen
Sigma gooner

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom