- Liittynyt
- 30.03.2017
- Viestejä
- 1 157
Katsoin gameplay-videon tuubistilta, jonka mielipiteitä vielä eilen arvostin. Tiesin että se luultavasti sattuisi sieluun, mutta piti saada varmistus.
Siis ei herraisä mitä paskaa tämä on. Odotin pahinta enkä pettynyt. Fallout 76 on kuin oman perheenjäsenen zombi: näyttää pintapuolisesti entiseltä rakkaalta, mutta aivot ovat mädäntyneet, sisus tyhjä ja sen kanssa oleskelu tuottaa vain tuskaa. Tämä on äärimmäisen surullista. Videota katsoessa tuli tippa linssiin.
Ennustus: Fallout 76 tulee olemaan kaikkien aikojen menestynein ja rahaa tuottavin Fallout. Sen takaavat sarjan maine ja pelkkää nelosta pelanneet uusfanit, mutta varsinkin peliin ympättävät mikromaksut. Bethesda saa pelistä rutosti rahaa ja muistaa kyllä merkata ylös, millainen peli on tuottoisin. Arvatkaa miltä Fallout 5 tulee näyttämään?
Kaikkien SPECIAL alkaa ykkösestä, eli pelimekaanisesti hahmonluonti on poistettu. Mikäpä siinä. Ei näitä enää kukaan voi väittää roolipeleiksi.
Fallout 4:n vihattu dialogipyörä on poistettu ja korvattu tyylikkäällä emoji-pyörällä. Kuka väittää, ettei Bethesda kuuntele asiakkaitaan? Enää ei tarvitse osata edes lukea!
Kaikki NPC:t ovat kuolleita, vaikka äskettäin pystyssä oli selvästi vielä jonkunasteinen sivilisaatio. Ehkä selitys on olemassa, ehkä ei. Fallouttien paras puoli ovat aina olleet NPC:iden asuttamat kaupungit täynnä mielenkiintoista porukkaa ja monipuolisia questeja. Jopa Fallout 4:ssä oli pari tällaista. Eipä näköjään enää.
Kommunistirobotteja. Tämä osa Bethesdan Fallouteista on aina ärsyttänyt. Perinteiset Falloutit syyttivät ydintuhosta sotaa ja ihmisluontoa itsessään, Bethesda taas kommunisteja. Liberty Prime nauratti vain ensimmäiset kaksi minuuttia, eikä peltipönttöä olisi pitänyt päästää jatko-osaan. (Jos Fallout 76:ssa olisi tarina, löisin vetoa että robotti on taas ympätty mukaan. Voi se nytkin olla siellä.) Toisaalta ongelma on sama kuin Assassin's Creedeissä - en osaa sanoa onko tekijöiden asenne pitkälle vietyä satiiria vai vakavalla naamalla tehty tunarointi.
Supermutantti? Länsi-Virginiassa vuonna 2102? Miksipä ei? Ehkä pelissä voi törmätä myös kaikkien suosikki Three Dogiin - tai ainakin hänen radiokanavaansa, koska eläviä NPC:itä ei ole.
Hahmonkehityksessä käytetään loottilaatikoita. Nauroin ääneen tuolle. Peli on hulvaton parodia itsestään, jos osaa ottaa sen oikealla asenteella.
Fallout 4:n tyylistä askartelua riittää. Se on positiivinen asia ettei kaikkia reseptejä näe heti. Toisaalta kamoihin on lyöty tasorajoitukset. Se tuurilla tai nokkeluudella löydetyistä huippukamoista pelin alku- tai keskivaiheessa.
Kartta on iso. Ihan kiva. Romuarkeologiasta pitävät varmaan tykkäävät.
Kaupankäynnissä pelaajien välillä kamojen hintaa ei saa itse päättää, ellei ole panostanut karismaan. (syvä huokaus)
Se on hyvä että reilusti itseä korkeatasoisempia vihuja pystyy tappamaan taktikoimalla.
Peli pätkii ja nykii ja tekstuurit ovat suttuisia. Jotakuta varmaan haittaa. Minua ei, tuo on pelin ongelmista pienin.
Fallout 4:n vihattu dialogipyörä on poistettu ja korvattu tyylikkäällä emoji-pyörällä. Kuka väittää, ettei Bethesda kuuntele asiakkaitaan? Enää ei tarvitse osata edes lukea!
Kaikki NPC:t ovat kuolleita, vaikka äskettäin pystyssä oli selvästi vielä jonkunasteinen sivilisaatio. Ehkä selitys on olemassa, ehkä ei. Fallouttien paras puoli ovat aina olleet NPC:iden asuttamat kaupungit täynnä mielenkiintoista porukkaa ja monipuolisia questeja. Jopa Fallout 4:ssä oli pari tällaista. Eipä näköjään enää.
Kommunistirobotteja. Tämä osa Bethesdan Fallouteista on aina ärsyttänyt. Perinteiset Falloutit syyttivät ydintuhosta sotaa ja ihmisluontoa itsessään, Bethesda taas kommunisteja. Liberty Prime nauratti vain ensimmäiset kaksi minuuttia, eikä peltipönttöä olisi pitänyt päästää jatko-osaan. (Jos Fallout 76:ssa olisi tarina, löisin vetoa että robotti on taas ympätty mukaan. Voi se nytkin olla siellä.) Toisaalta ongelma on sama kuin Assassin's Creedeissä - en osaa sanoa onko tekijöiden asenne pitkälle vietyä satiiria vai vakavalla naamalla tehty tunarointi.
Supermutantti? Länsi-Virginiassa vuonna 2102? Miksipä ei? Ehkä pelissä voi törmätä myös kaikkien suosikki Three Dogiin - tai ainakin hänen radiokanavaansa, koska eläviä NPC:itä ei ole.
Hahmonkehityksessä käytetään loottilaatikoita. Nauroin ääneen tuolle. Peli on hulvaton parodia itsestään, jos osaa ottaa sen oikealla asenteella.
Fallout 4:n tyylistä askartelua riittää. Se on positiivinen asia ettei kaikkia reseptejä näe heti. Toisaalta kamoihin on lyöty tasorajoitukset. Se tuurilla tai nokkeluudella löydetyistä huippukamoista pelin alku- tai keskivaiheessa.
Kartta on iso. Ihan kiva. Romuarkeologiasta pitävät varmaan tykkäävät.
Kaupankäynnissä pelaajien välillä kamojen hintaa ei saa itse päättää, ellei ole panostanut karismaan. (syvä huokaus)
Se on hyvä että reilusti itseä korkeatasoisempia vihuja pystyy tappamaan taktikoimalla.
Peli pätkii ja nykii ja tekstuurit ovat suttuisia. Jotakuta varmaan haittaa. Minua ei, tuo on pelin ongelmista pienin.
Siis ei herraisä mitä paskaa tämä on. Odotin pahinta enkä pettynyt. Fallout 76 on kuin oman perheenjäsenen zombi: näyttää pintapuolisesti entiseltä rakkaalta, mutta aivot ovat mädäntyneet, sisus tyhjä ja sen kanssa oleskelu tuottaa vain tuskaa. Tämä on äärimmäisen surullista. Videota katsoessa tuli tippa linssiin.
Ennustus: Fallout 76 tulee olemaan kaikkien aikojen menestynein ja rahaa tuottavin Fallout. Sen takaavat sarjan maine ja pelkkää nelosta pelanneet uusfanit, mutta varsinkin peliin ympättävät mikromaksut. Bethesda saa pelistä rutosti rahaa ja muistaa kyllä merkata ylös, millainen peli on tuottoisin. Arvatkaa miltä Fallout 5 tulee näyttämään?