Fallout 76

Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 313
Jotain luokkaa 4 tuntia valmiilla pelaajalla jolla fast travel waypointit pitkälti auki ympäri karttaa. Riippuu siis pelaajasta mutta reippaasti alle 10 tuntia. Sen sijaan maksimi reputation saaminen kummallekin kestää pitkään koska lopussa valitaan jompikumpi, ja sitten sille toiselle factionille sen reputationin grindaaminen tapahtuu päivittäisillä tehtävillä. Siis jos haluaa avata kaikki noi uudet jutut mitä voi craftata.
Kiitos!

Minä jo mietin että pitäiskö aloittaa alusta kun kuvittelin että tuossa olisi tullut hirveästi uutta tekemistä mutta taidan jatkaa tolla mun level 102 dudella johon en oo parin vuoteen koskenutkaan :D
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 690
Fallout 76 käynnistyy sit alapalkkiin, musiikit kyllä kuuluu. Jos klikkaat peliä alapalkista niin näyttö menee hetkeks mustaks kun peli yrittää fullscreen tilaan ja sit peli menee takas alapalkkiin musiikit soi yhä normaalisti. Kokeilin scan and repair se ei auta yhä tekee samaa. Eilen täs pelis kyl pelatessa rupes kävely tahmaa välillä jäi kiveen tai seinään jumiin ja kerran kaatu ihan randomisti. Tuntuu et mitä enemmän tätä pelaa sitä kummallisempia bugeja alkaa tulla vastaan.

EDIT: Toimiskohan tää F76 yhtään paremmin steamin kautta? Jos poistais Bethesda launcher version ja asentais steamista tän.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
999
Peliä nyt takana reilu 4 tuntia. En siis tähän tuotokseen ole koskenut pitkällä tikullakaan, ennen kuin peli tuli Steamiin ja tuli tuo uusi Wastelanders "megapäivitys" peliin. En ole katsonut juurikaan edes videoita, eli suoraan sanottuna en tiedä millainen peli on aikaisemmin ollut ja mitä kaikkea uutta tuo Wastelanders tähän oikein toi. Käytännössä olin vain tietoinen, että peli on saanut murskakritiikit, launchi ei sujunut kovinkaan hyvin ja lähes "kaikki" Fallout fanit vihasivat tätä peliä. Siksi skippasin tämän itsekin, kun olen pitänyt useista aiemmista Fallouteista, enkä halunnut pettyä pahasti ja maksaa siitä 60€.

Mutta nyt tosiaan tuli sitten ostettua, kun joku täällä vinkkasi että linkittämällä Bethesda Launcherin ja Steamin tämän saa ilmaiseksi myös sinne Steamiin Fallout 1, 2 ja Tacticsin kera. Ostin jostain avainkaupasta halvalla avaimen ja niinhän se tosiaan ilmestyi Steamiinkin sitten julkaisussa ihan luvatusti.

Ja täytyy kyllä sanoa, että olen tykännyt tähän mennessä todella paljon! Ihan maistuu vanhalta kunnon Falloutilta ja tulee sellaiset vibat, että onpas taas kiva tutkia uutta maailmaa kun edellisen Falloutin pelaamisesta on itselläni kuitenkin jo vuosia. Ei haittaa ollenkaan, että muitakin pelaajia näkyy maailmassa. He eivät tähän mennessä ole aiheuttaneet mitään ongelmia - tosin eipä heistä seuraakaan ole kummemmin ollut. Olen huudellut mikin kautta pelissä tervehdyksiä käytännössä kaikille näkemilleni pelaajille englanniksi, mutta tähän mennessä kukaan ei ole minulle vastannut yhtään mitään. En tiedä toimiiko pelin sisäinen puhesysteemi vai eikö pelaajat vain omista mikkejä. Pari pelaajaa on jotain moikka-emotea heilutellut mutta siinä se.

Muutama asia on jäänyt kuitenkin mietityttämään. Olen nyt vasta tasolla 7, enkä oikein täysin sisäistä tuota C.A.M.P. järjestelmää. Yhden tehtävän sain sieltä Waywardin baarimikolta, jota tehdessä oli pakko perustaa oma C.A.M.P. ja rakentaa joku kyltti. No, sen lykkäsin pystyyn ihan siihen baarin viereen ja suoritin kyseisen tehtävän, mutta tänään tullessani takaisin peliin tuli ilmoitus että minun C.A.M.P. lokaatio ei ollut saatavilla tällä serverillä. Haluanko vaihtaa serveriä vai liikuttaa C.A.M.Pin uuteen lokaatioon ilmaiseksi? Valitsin että haluan pysyä serverillä ja liikuttaa ilmaiseksi, kun en sinne tosiaan ollut oikein mitään kerennyt rakentaakkaan. Mutta siis minne se C.A.M.P kannattaa näin alkuvaiheessa perustaa? Keskelle metsää kauas kaikesta vai mielummin juurikin jonkun lokaation lähelle? Ja jos nyt innostun käyttämään paljon aikaa rakentamiseen, onko se tosiaan niin että kaikki rakentamani pysyy vain ja ainoastaan siinä yhdessä paikassa? Eli siis jos joskus myöhemmin haluan taas siirtää C.A.M.Piani, saanko mitään resursseja takaisin vai aloitanko käytännössä vain uuden C.A.M.Pin ihan tyhjästä? Vai siirtyykö myös jo kaikki valmiiksi rakentamani asiat mukana? Nyt en ole tästä syystä raaskinut vielä rakentaa mitään kummoisempaa, kun en tiedä tuhlaanko vain resurssejani ja mikä olisi hyvä paikka ensimmäiselle C.A.M.Pille.

Ja toinen mikä mietityttää on tuo FPS. Voiko olla oikeasti mahdollista, että tässä on FPS cäpätty 72:een? En löytänyt mistään asetuksista FPS:ään liittyviä säätöjä. Minulla on i7-9700k prossu ja GTX 2080 näyttis, eli peli pyörii täysillä asetuksilla varsin nätisti, mutta FPS ei vain nouse yli 72 missään tilanteessa. Ei edes sisätiloissa vaikka pelkkää seinää tuijottaisi, eli jonkinlainen cap tuossa selvästi on. Pystyykö sitä mitenkään ohittamaan?
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 313
No, sen lykkäsin pystyyn ihan siihen baarin viereen ja suoritin kyseisen tehtävän, mutta tänään tullessani takaisin peliin tuli ilmoitus että minun C.A.M.P. lokaatio ei ollut saatavilla tällä serverillä. Haluanko vaihtaa serveriä vai liikuttaa C.A.M.Pin uuteen lokaatioon ilmaiseksi? Valitsin että haluan pysyä serverillä ja liikuttaa ilmaiseksi, kun en sinne tosiaan ollut oikein mitään kerennyt rakentaakkaan. Mutta siis minne se C.A.M.P kannattaa näin alkuvaiheessa perustaa? Keskelle metsää kauas kaikesta vai mielummin juurikin jonkun lokaation lähelle? Ja jos nyt innostun käyttämään paljon aikaa rakentamiseen, onko se tosiaan niin että kaikki rakentamani pysyy vain ja ainoastaan siinä yhdessä paikassa? Eli siis jos joskus myöhemmin haluan taas siirtää C.A.M.Piani, saanko mitään resursseja takaisin vai aloitanko käytännössä vain uuden C.A.M.Pin ihan tyhjästä? Vai siirtyykö myös jo kaikki valmiiksi rakentamani asiat mukana? Nyt en ole tästä syystä raaskinut vielä rakentaa mitään kummoisempaa, kun en tiedä tuhlaanko vain resurssejani ja mikä olisi hyvä paikka ensimmäiselle C.A.M.Pille.
Joku muu voisi korjata kohtia mitkä muistan väärin kun on se pari vuotta kun viimeksi tuota pelasin.

"Mutta siis minne se C.A.M.P kannattaa näin alkuvaiheessa perustaa?" Tehokkainta varmaankin jos se on mahdollisimman kaukana muista fast travel mestoista kun sinne voi mennä fast travelilla niin pystyy sit nopeammin seikkailee ympäri maailmaa ton avulla, sinällään ei kai nyt syvällisempää merkitystä. Alussa mulla oli sen ekan "kaupungin" luona joen vieressä ja sit taisin siirtää sinne lentokentän luokse tms. ja nyt se on jossain ihan perseessä, taisi olla kun siellä oli hienot maisemat.

"Ja jos nyt innostun käyttämään paljon aikaa rakentamiseen, onko se tosiaan niin että kaikki rakentamani pysyy vain ja ainoastaan siinä yhdessä paikassa? Eli siis jos joskus myöhemmin haluan taas siirtää C.A.M.Piani, saanko mitään resursseja takaisin vai aloitanko käytännössä vain uuden C.A.M.Pin ihan tyhjästä? Vai siirtyykö myös jo kaikki valmiiksi rakentamani asiat mukana?" Jos en nyt ihan täysin väärin muista niin siinähän on se Blueprint ominaisuus jolla se voit tehdä sit just blueprintin sun nykyisestä C.A.M.P:sta, tai ainakin niistä osista mistä se paska nyt osaa tehdä blueprintin ja sitten sen avulla voit siirtää ne sun rakennelmat uudelle alueelle jos/kun siirrät sitä. Ja sit jos et käytä sitä blueprintia niin sitten toki pitää rakentaa alusta saakka uudelleen. En enää muista että vaatiko ne eri palikat (seinät, ovet jne.) jotain resursseja kun niitä rakentaa mut ei mun mielestä ollut mikään ongelma. Oon siis kahdesti tehnyt täysin erilaiset C.A.M.P:t eri mestoihin ja en käyttäny sitä blueprintiä niin toki sitten muutama tunti menee kun rakentelee ne takaisin.

Ja jos et pelaa erityisen RP henkisesti niin sitten en erityisemmin stressaisi tosta C.A.M.P:n sijainnista tai rakentelusta siinä alkuvaiheessa, lähinnä sen suhteen ei mun mielestä/muistaakseni nyt erityisen paljoa voi tehdä väärin että haittaisi tulevaisuudessa tai veisi sitten liikaa aikaa tms. korjata ne virheet.

"Ja toinen mikä mietityttää on tuo FPS. Voiko olla oikeasti mahdollista, että tässä on FPS cäpätty 72:een? En löytänyt mistään asetuksista FPS:ään liittyviä säätöjä. Minulla on i7-9700k prossu ja GTX 2080 näyttis, eli peli pyörii täysillä asetuksilla varsin nätisti, mutta FPS ei vain nouse yli 72 missään tilanteessa. Ei edes sisätiloissa vaikka pelkkää seinää tuijottaisi, eli jonkinlainen cap tuossa selvästi on. Pystyykö sitä mitenkään ohittamaan?" How to unlock your framerate in Fallout 76 Sun pitää käydä vaihtamassa sinne INI-tiedostoon toi linkin mukaisesti se iPresentInterval arvo niin sitten ei ole enää 72FPS capia. Minulla itselläni on Ryzen 1700 + 1070 näyttis ja nyt kun on G-Sync päällä niin näytön FPS mittarin mukaan ulkoilmassa FPS on jotain 80 ja sitten sisätiloissa (ainakin mun pienen C.A.M.P:n sisällä :D ) just jotain +120. 1440p + high asetukset käytössä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 747
En minäkään tiedä mihin uskaltaisin CAMP rakentaa. :confused2: Miten monta pelaajaa voi samalla serverillä olla?

Eikös toi FPS juttu ole yleensä ollut silleen näissä tätä ikivanhaa CreationEngineä käyttävissä peleissä että korkea FPS sekoittaa pelin fysiikat tjsp?
 

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 592
Muistelisin että PCgamerilla oli juttua silloin julkkarin aikoihin tosta fps:tä. Niin alle 144 jos pysyy,niin toimii. Siitä ylitte,niin sitten alkoi olemaan ongelmia tiirikoinnissa ja vissiin kompuutereiden käytössä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
51
Ja jos nyt innostun käyttämään paljon aikaa rakentamiseen, onko se tosiaan niin että kaikki rakentamani pysyy vain ja ainoastaan siinä yhdessä paikassa? Eli siis jos joskus myöhemmin haluan taas siirtää C.A.M.Piani, saanko mitään resursseja takaisin vai aloitanko käytännössä vain uuden C.A.M.Pin ihan tyhjästä? Vai siirtyykö myös jo kaikki valmiiksi rakentamani asiat mukana? Nyt en ole tästä syystä raaskinut vielä rakentaa mitään kummoisempaa, kun en tiedä tuhlaanko vain resurssejani ja mikä olisi hyvä paikka ensimmäiselle C.A.M.Pille.
CAMP siirtyy aina serverille samaan kohtaan jos siihen ei ole kukaan muu rakentanut, jos joku muu on rakentanut niin tulee tosiaan ehdotus että haluatko "Blueprintin" tai siirtyä muulle servulle jossa kukaan ei ole mahdollisesti rakentanut samalle alueelle missä sinun CAMP on. Blueprintillä tosiaan saa koko CAMPin periaatteessa matkaan siirrettyä muualle. Tosin jos kovin ison CAMPin on rakentanut niin ei mahdu välttämättä yhdelle "Blueprintille" koko CAMP.

En minäkään tiedä mihin uskaltaisin CAMP rakentaa. :confused2: Miten monta pelaajaa voi samalla serverillä olla?
Mitä väliä sillä on minne sen CAMP rakentaa, kun sitä ei voi kukaan toinen pelaaja edes tuhota.. Jos tahtoo hifistellä niin rakentaa lähelle vettä niin saa vedenpuhdistamot rakenneltua.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 837
Jos haluaa pitää yllä kauppaa niin kannattaa sijoittaa jonnekin lähelle paikkaa josta haalia materiaaleja ja jossa on lähellä quest hub. Ite olen varmaan useamman kympin tehnyt tiliä vending machinella. Samoin olisi hyvä löytyä viljelykelpoista maata.
Kyllä toisen tukikohdan voi sabotoida, riippuu valituista peliasetuksista tosin. Jos sijoittaa epäonnisesti niin mobit saattaa pistää paikat paskaksi myös.
Aluksi piilotin asumuksen mutta sitten lopulta rakensin normi talon näköisen asumuksen muiden talojen viereen kadun varteen.
Kun siirrät leiriä niin kaikki kama siirtyy rakennustilan tavaraluetteloon josta ne voi uudelleen käyttää. Itse en ole piirustuksia käyttänyt. Pitää varmaan kokeilla jossain vaiheessa. Oma hahmo 70+ tasolla. Käytännössä hahmo kehitys pysähtyy tasolle 50 ellei sitten wastelanders ole muuttunut tätä.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 684
Muistelisin että PCgamerilla oli juttua silloin julkkarin aikoihin tosta fps:tä. Niin alle 144 jos pysyy,niin toimii. Siitä ylitte,niin sitten alkoi olemaan ongelmia tiirikoinnissa ja vissiin kompuutereiden käytössä.
Pelin alussa monet toiminnot kuten juoksunopeus oli sidottu FPS:ään. Ja myös melee hyökkäysnopeus. Alunperin cap oli 60.

Oma hahmo 70+ tasolla. Käytännössä hahmo kehitys pysähtyy tasolle 50 ellei sitten wastelanders ole muuttunut tätä.
Yep 50 on efektiivinen maksimi tällä hetkellä. Tuossa tällä viikolla olleessa AMAssa oli mainittu että legendary perkit pitäisi saapua kesällä. Suurin piirtein, silloin per jokainen level 50 saa yhden tuollaisen kortin avattua, ja noi myös on yhteisiä kaikille hahmoille. Tosta ei ole kauhean tarkkaa kuvausta vielä ollut ja koska tuota on lykätty on voinut suunnitelmat hieman muuttua.

Miten monta pelaajaa voi samalla serverillä olla?
Maksimi on 32, tai ainakin tuota luokkaa. Viimeisemmät tuskinpa pääsevät normaalisti vaan pystyvät vain liittymään jonkun toisen kaverin serverille kun serveri alkaa täyttymään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
51
Kyllä toisen tukikohdan voi sabotoida, riippuu valituista peliasetuksista tosin. Jos sijoittaa epäonnisesti niin mobit saattaa pistää paikat paskaksi myös.
Jaa.. Tässä tosiaan on joku pacifist mode olemassa mikä pitää ottaa itse pois päältä :D No nyt alkaa pelit mennä mielenkiintoiseksi :D
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 313
Tuli pelattua nyt tuo Wastelander läpi ja kyllä minulla meni reilut 10h siinä päätarinassa (ne kaksi tehtävää). Tosin en nyt kiirehtinyt ihmeempää ja meni tovi opetella miten toi peli nyt toimikaan kun olin silloin pari vuotta sitten tehnyt omasta dudesta glass-cannonin ja sillä mutaatiolla että se hyppii jonnekin 4m korkeuteen koko ajan (ja myös hämmentävän usein se mutaatio toimi Power Armorin kanssa, tajusin vasta loppu puolella että se olikin bugi kun piti käyttää jetpackia sitten). Ei kyllä sinällään mitään ongelmia ollut vaikeuden suhteen, kerran kuolin tossa ally-tehtävän lopussa mutta muuten meni ihan jees.

Suosittelen kyllä ton pelaamista niille ketkä lopetti Fallout 76 pari vuotta sitten, mun mielestä tuossa näkee hyvin miten tuo peli olisi pitänyt olla jo alusta saakka eli ääninäyttely ja ihmiset mukana.

Ja jos nyt rehellisiä ollaan niin pelasin tänään toisen ally-tarinan (sen naisen) läpi ja olihan se ihan hämmentävän kauheata paskaa tarinan ja toteutuksen osalta. Siis esim. miten random tyyppejä ilmestyy "ilmasta" C.A.M.P:n tai vaikeata puhua sille ally-tyypille ennen kun se nyt lopettaa Skyrim tyylisen animaation. Ja piti kertaalleen poistaa se konsoli mun basesta että pystyin edes jatkaa noita ally-tehtäviä kun nainen ei osannut puhua enää mitään uutta. Sit konsoli vittuun - nainen katosi silmien edestä -> relog -> konsoli takaisin ja sitten taas nainen osasi kertoa ongelmistaan.

Mutta joo. Pelasin ennen tota Division 2:n yksinpelinä ja oli kyllä aika paljon järkevämpi kokemus kun tämä.

En siis missään nimessä väitä etteikö tota kannattaisi pelata ollenkaan, itsekin päädyin 107lvl niin on tuosta jossain kohtaan kyllä tullut tykättyä. Ehkä tiivistelmä tuosta em. sekoilusta voisi olla että jos olet Fallout fani niin kyllä tuo tarina kannattaa pelata läpi, vaikka paskahan se on.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 561
Muutaman tunnin edestä siis saatu jopa jotain ihan hyvääkin sisältöä tähän, näin parin vuoden odottelun jälkeen...

Hyvä ja rehellinen arvio FO76:n nykytilasta :

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.01.2020
Viestejä
286
Ei iskenyt toi uusi päivitys. Odotellaan siis pelaamista niin kauan, kunnes ilmaiseksi pääsee omalle servulle. En voi sietää toisia pelaajia Falloutissa
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 313
Ei iskenyt toi uusi päivitys. Odotellaan siis pelaamista niin kauan, kunnes ilmaiseksi pääsee omalle servulle. En voi sietää toisia pelaajia Falloutissa
Mitä tuossa sinulle on parempaa kun Fallout 4:ssa yksinpelinä ajateltuna, tai lähinnä miksi haluat tuota pelata yksinpelinä? Kysyn puhtaasti mielenkiinnosta, ite tuli pelattua tuota kymmeniä tunteja nyt ainakin, ja koko ajan yksinpelinä ja en kyllä lopulta tajua täysin että edes miksi edes niin paljoa. Ei ole kyllä tullut koskettua Fallout 4:n moneen vuoteen niin siinäkin lienee ne omat ongelmansa mitä vaan en muista.

Oi kumpa Fallout New Vegasista tulisi remastered versio niin elämä hymyilisi :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
846
Mitä tuossa sinulle on parempaa kun Fallout 4:ssa yksinpelinä ajateltuna, tai lähinnä miksi haluat tuota pelata yksinpelinä? Kysyn puhtaasti mielenkiinnosta, ite tuli pelattua tuota kymmeniä tunteja nyt ainakin, ja koko ajan yksinpelinä ja en kyllä lopulta tajua täysin että edes miksi edes niin paljoa. Ei ole kyllä tullut koskettua Fallout 4:n moneen vuoteen niin siinäkin lienee ne omat ongelmansa mitä vaan en muista.

Oi kumpa Fallout New Vegasista tulisi remastered versio niin elämä hymyilisi :)
Fallout 4 on läpikoluttu. Tässä on uutta maailmaa tutkittavana, siksi minä ainakin tästä nyt olen innostunut, vaikka en moninpelissä tykkää. Eipä toisaalta pahemmin ole muita pelaajia tullut vastaan.

Eka vastaan tullut kylä oli hyvin suunniteltu kaikkine nauhoineen, jotka kertoivat siellä asukeista ihmisistä. Se valitettavasti loppui lyhyeen. Tätä menoa kaipaisin lisää.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
339
Kerronpa nyt omia vaikutelmia pelistä,kun sitä nyt puolitoista kk pelannut hyvinkin intensiivisesti.
Kyllä nuo wastelanders npc.t toivat ns.elämää peliin,saisi kyllä olla monipuolisempia tehtäviä kuin nuo mitä nyt niiden tukikohdista saa,ehken vielä ole löytänyt kaikkia tehtäviä antavia hahmoja kartalta,tai suhteeni on vielä liian matala(neutral molemmilla).
Olen nyt levelillä 82,alku oli kyllä aika hankalaa alilevuisena,kun yleensä pelityylini on kaikkipaikat tonkiva ja aina törmäsi isomman tason mörköihin,nyt jo vähän helpottaa. Otin tuon 1st paketin ,että saisi mainata rauhassa malmia,varsinkin lyijyä patruunoihin tuolta poseidonin pihalta. Parikertaa yli 200 levuinen valloitti tuon workshopin ja vielä ampui mut . Yleensä kyllä julkisella servulla pelatessa en ole törmännyt kuin ystävällisiin pelaajiin.
Aikalailla tässä joutuu kiertämään samoja paikkoja ja keräämään materiaalia. Hahmostani olen tehnyt aika stealth sniper tyypin,cloack varusteilla pystyy hiipimään kyllä minkä tahansa mörön ohi huomaamatta,kun liikkuu hitaasti
Perk korttien kanssa joutuu kyllä liian paljon viettämään aikaa,kun niitä vaihtelee tilanteen mukaan ,voisi olla jokin resetointi mahdollisuus edes kerran,modihan on olemassa,millä pystyy tallettamaan pakan tilanteen mukaan,en ole koittanut. Reshade ohjelma auttoi tuohon graafiseen ilmeeseen aika paljon,sitä kun käyttää päälle ja pois,näkee kuinka hieman väritön tuo maailma on.
Oletteko lähettäneet jo nukeja noista siiloista ja oletteko tehneet sitä yksin,onko kovin vaikea tehtävä ?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 747
Atom shopin tavaroiden hinnat on aika järkyttäviä. :rolleyes:

250 atomia olen ilmaiseksi saanut pelaamalla. Ei tuolla paljoa hyödyllistä tavaraa näytä olevan myynnissä. Mutta ehkä voisin nuo atomit käyttää repair tai scrap kitteihin. Kumpaa suosittelette?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.01.2020
Viestejä
286
Mitä tuossa sinulle on parempaa kun Fallout 4:ssa yksinpelinä ajateltuna, tai lähinnä miksi haluat tuota pelata yksinpelinä? Kysyn puhtaasti mielenkiinnosta, ite tuli pelattua tuota kymmeniä tunteja nyt ainakin, ja koko ajan yksinpelinä ja en kyllä lopulta tajua täysin että edes miksi edes niin paljoa. Ei ole kyllä tullut koskettua Fallout 4:n moneen vuoteen niin siinäkin lienee ne omat ongelmansa mitä vaan en muista.

Oi kumpa Fallout New Vegasista tulisi remastered versio niin elämä hymyilisi :)
Itse olen vain sitä mieltä, että Fallout on yksinpeli. Tämä päivitys toi sitä tunnetta lisää kieltämättä, mutta edelleen multiplayer tuntuu kaikkialla menuja myöten. VATS on myös aika kuraa ymsyms. Ja kuitenkin niitä toisia pelaajia näkee ja niitten baseja.

Kyllä Fallout 4 pelaan paljon mielummin kuin tätä ainakin tällä hetkellä.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 313
Oletteko lähettäneet jo nukeja noista siiloista ja oletteko tehneet sitä yksin,onko kovin vaikea tehtävä ?
Soolosin yhden noista siiloista, en kyllä muista minkä (enkä tiedä että onko ne kaikki samanlaisia vaikeudeltaan) ehkä jossain lvl60-70 tienoilla arviolta. Oiskohan ollut että vielä lvl50 oli liian vaikea kun Power Armor ei ollut tarpeeksi hyvä tms. Tästä on siis muutamia vuosia aikaa mutta jos yhtään muistan oikein niin taisi olla ihan mahdotonta mun glass cannon dudella ilman power armoria ainakin mulle. Vittumaista puuhastelua se kyllä muistaakseni oli eikä todellakaan mikään läpijuoksu. Siihen aikaan toki ammuin sen suoraan Whitespringiin kun oli se "paras" mesta noille mutta ei kyllä enää, ei ollut muuta tekemistä kun farmata legendaarisia aseita siellä.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 313
Itse olen vain sitä mieltä, että Fallout on yksinpeli. Tämä päivitys toi sitä tunnetta lisää kieltämättä, mutta edelleen multiplayer tuntuu kaikkialla menuja myöten. VATS on myös aika kuraa ymsyms. Ja kuitenkin niitä toisia pelaajia näkee ja niitten baseja.

Kyllä Fallout 4 pelaan paljon mielummin kuin tätä ainakin tällä hetkellä.
Olen siis täysin samaa mieltä sinun kanssa, lähinnä mietin että kannattaako tuota Fallout 76 sinun hirveästi odotella parantuvan ikinä yksinpelin osalta. Ei siitä ikinä varmasti tule mitään vanhojen Falloutien kokemusta sen suhteen. Jos pari vuotta kesti tehdä tuota Wastelanderia niin eiköhän/toivottavasti tulee yksinpeli Fallout tässä lähivuosina kun tuskin tuota nyt kaikki tyypit ovat voineet olla tekemässä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
339
Itse olen vain sitä mieltä, että Fallout on yksinpeli. Tämä päivitys toi sitä tunnetta lisää kieltämättä, mutta edelleen multiplayer tuntuu kaikkialla menuja myöten. VATS on myös aika kuraa ymsyms. Ja kuitenkin niitä toisia pelaajia näkee ja niitten baseja.

Kyllä Fallout 4 pelaan paljon mielummin kuin tätä ainakin tällä hetkellä.
Minun mielestäni Vats on aika näppärä varsinkin nopeille ja pienemmäntason vihuille.nopeat heittolaukaukset maalattuihin vihuihin onnistuu nopeasti,varsinkin jos niitä on enemmän
 
Liittynyt
05.01.2020
Viestejä
286
Olen siis täysin samaa mieltä sinun kanssa, lähinnä mietin että kannattaako tuota Fallout 76 sinun hirveästi odotella parantuvan ikinä yksinpelin osalta. Ei siitä ikinä varmasti tule mitään vanhojen Falloutien kokemusta sen suhteen. Jos pari vuotta kesti tehdä tuota Wastelanderia niin eiköhän/toivottavasti tulee yksinpeli Fallout tässä lähivuosina kun tuskin tuota nyt kaikki tyypit ovat voineet olla tekemässä.
Niin ei sitä tiedä sitten että tuleeko tästä koskaan kunnon yksinpeliä. Mutta kun kuitenkin joskus laitoin tähän parikymppiä niin vähän toivon kipinä heräsi tuon päivityksen takia.

Katsotaan nyt siis tuleeko tästä vaikka niitä ilmaisia privaservuja edes tai pitääkö odotella vaan seuraavaa Fallouttia.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 747


Voi juma! :sclap: Hyvä että jatkavat pelin kehittämistä. Kaikkien pitäisi antaa tälle pelille uusi mahdollisuus.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396


Voi juma! :sclap: Hyvä että jatkavat pelin kehittämistä. Kaikkien pitäisi antaa tälle pelille uusi mahdollisuus.
Miten mä muistaakseni luin joskus erilaisia viestejä tästä pelistä sinulta ;)

Nyttehän tulee ilmainen viikonloppu tälle.


From Thursday, May 14 (starting at 12 pm EDT) to Monday, May 18 (ending at 12 pm EDT), you can download and play Fallout 76 without spending a penny. Meet the new human NPC factions, build yourself a nice base (or a crappy one), and maybe scarf down a few dozen pepperoni rolls while you're at it.



There's even some good news for people who already own Fallout 76, as the free weekend will also provide double XP for the duration. If you were planning a grind session for the near future, it'll only take you half as long this weekend.
Nytten olisi hyvä tilaisuus omatkin mielipiteeni heittää romukoppaan.
 
Liittynyt
30.03.2017
Viestejä
1 096
Voisihan tuota nyt kokeilla, ties vaikka olisivat saaneet jotain juttuja korjattua.

Nopean vilkaisun perusteella ainakin yksi asia ei ole muuttunut: tehtäviä ei sovi hamstrata liikaa.

f76ui.jpg
 

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 592
Voisihan tuota nyt kokeilla, ties vaikka olisivat saaneet jotain juttuja korjattua.

Nopean vilkaisun perusteella ainakin yksi asia ei ole muuttunut: tehtäviä ei sovi hamstrata liikaa.

Voihan niitä naksutella pipboystä pois päältäkin.. Ei itte tuu montaa tehtävää pidettyä aktiivisena samaan aikaan.
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
732
Annoin mahkun:

No, ekana oli tietty fps cap 48 päällä (en tiiä mistä ne tän lukeman kaivoi). Otin sen ini:stä pois ja kaikki oli pari sekkaa ok. Sit alko tulee tilanteita et WASD-komennot ei toiminu kuin sillon tällön eli ei päässy eteenpäin. Sain kuitenkin itteni sieltä vaultista ulos peruuttelemalla ja ulkona homma taas pelitti. Seuraaviin sisätiloihin mennessä sama homma jatku, ei toimi WASD näppäimet. Googlettelin että aina kun fps menee yli 200 ni tulee noit ongelmia. Voi vittu tää pelimoottori on kyllä niin sontaa. :D Se oli nopea testi se, en jaksa alkaa tappelee ja heittelee jostain nvidia panelista fps cappejä. Tiesin toki tän pelimoottorin paskuuden mut sentään tämmöstä ei oo aiemmin tullu vastaan, ne tiirikoinnit oli nelosessa probleema.
 
Liittynyt
30.03.2017
Viestejä
1 096
Bugeja tuntuu olevan vähemmän kuin ennen - siis paljon. Päätön NPC tuli juttelemaan, tekoäly pöljäilee, viholliset putoilevat lattian läpi, serveri reagoi välillä hitaasti. Rikkinäisyys on kuitenkin tasoa Fallout 4 eikä se pilaa pelikokemusta enää kokonaan.

Läpäisin ensimmäisen ison NPC-tehtäväketjun eli sen Wayward-saagan. Positiivinen yllätys! Mukana on valintoja ja taitotestejä aivan kuten roolipeleissä. Isoin yllätys oli kuitenkin dialogin taso, joka ylittää Fallout 3:n ja 4:n. En tiedä kuka uudet hahmot on kynäillyt, mutta Emil Pagliarulo ei ainakaan. Ehkä Falloutilla on sittenkin vielä toivoa?
 
Liittynyt
27.09.2017
Viestejä
856
Annoin mahkun:

No, ekana oli tietty fps cap 48 päällä (en tiiä mistä ne tän lukeman kaivoi). Otin sen ini:stä pois ja kaikki oli pari sekkaa ok. Sit alko tulee tilanteita et WASD-komennot ei toiminu kuin sillon tällön eli ei päässy eteenpäin. Sain kuitenkin itteni sieltä vaultista ulos peruuttelemalla ja ulkona homma taas pelitti. Seuraaviin sisätiloihin mennessä sama homma jatku, ei toimi WASD näppäimet. Googlettelin että aina kun fps menee yli 200 ni tulee noit ongelmia. Voi vittu tää pelimoottori on kyllä niin sontaa. :D Se oli nopea testi se, en jaksa alkaa tappelee ja heittelee jostain nvidia panelista fps cappejä. Tiesin toki tän pelimoottorin paskuuden mut sentään tämmöstä ei oo aiemmin tullu vastaan, ne tiirikoinnit oli nelosessa probleema.
Niin sä tiesit että tuossa on vsyncit sun muut tarkoituksella pakotettuna, otat sen pois käytöstä ja ihmettelet kun ei toimi oikein?

Enkä siis puolustele tuota moottoria, vanha paskahan se on mutta sille ei nyt voi mitään.
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
732
Niin sä tiesit että tuossa on vsyncit sun muut tarkoituksella pakotettuna, otat sen pois käytöstä ja ihmettelet kun ei toimi oikein?

Enkä siis puolustele tuota moottoria, vanha paskahan se on mutta sille ei nyt voi mitään.
Joo, tiesin mut en mää silti oo kohdannu mitään näin pahasti rikkovaa hommaa aiemmin vaik oon tahkonu F4:n melkein läpi ja Skyrimiä satoja tunteja ilman cappia (Ei toki kone ollu sillo niin hyvä kuin se nyt on et tulee tommoset fps:t.). Tää tällänen wasd-komentojen toimimattomuus tuli yllätyksenä ja lähinnä nauratti tajuta TAAS KERRAN kuinka paska moottori toi on vuodesta toiseen. Oletin ja toivoin et selviin jälleen pelkällä tiirikointi-ongelmilla joiden kans voi elää. Ei sen kummempaa. 48fps capilla en pysty pelaa koska alan voimaan fyysisesti pahoin 144hz monitorilla.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 313
Joo, tiesin mut en mää silti oo kohdannu mitään näin pahasti rikkovaa hommaa aiemmin vaik oon tahkonu F4:n melkein läpi ja Skyrimiä satoja tunteja ilman cappia (Ei toki kone ollu sillo niin hyvä kuin se nyt on et tulee tommoset fps:t.). Tää tällänen wasd-komentojen toimimattomuus tuli yllätyksenä ja lähinnä nauratti tajuta TAAS KERRAN kuinka paska moottori toi on vuodesta toiseen. Oletin ja toivoin et selviin jälleen pelkällä tiirikointi-ongelmilla joiden kans voi elää. Ei sen kummempaa. 48fps capilla en pysty pelaa koska alan voimaan fyysisesti pahoin 144hz monitorilla.
Mä kommentoissa tuossa joku kymmenkunta viestiä ylempänä kuinka tuon saa toimimaan G-Syncin kanssa normaalisti vaikka 144Hz näytöllä (kuten mulla on). Toki taisi olla että sua ei enää kiinnosta mutta suosittelen kyllä kokeilemaan niin saat ehkä paremman mielikuvan pelistä. Ja jos luet tota keskustelua niin ei toki minunkaan mielipide ole mikään yltiöpositiivinen.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 561
Tulipa itekkin testattua, kun ilmaseks sai koittaa. 6 levelille vedin hahmon ja muutamia niitä alun tehtäviä suoritin. Se kyllä riitti itelle tän pelin kanssa. On toi moottori vaan niin vanha ja kankea. Peli näyttää paikoin ihan mukiin menevältä, mutta välillä ihan pirun karseelle. Lisäksi FPS droppailee jatkuvasti, kun etenee tuolla. Ilmeisesti assettien streamaamisesta johtuu, mutta ei esim. FO4 tai skyrim tolla tavalla pätki. Välillä FPS myös droppaa, jos alueella enemmön rakennuksia ym. Esim se tivoli on hyvä esimerkki tuosta. GPU usage 40% ja CPU ei myöskään juuri yli 50% minkään ytimen osalta, ja silti FPS tuuhea 45...

Kombatti on mitä on ja reaaliaikainen VATS vie loputkin "mehut" siitä.

Positiivisena asiana itse tehtävät ja hahmot olin ihan mielenkiintosia, ja ajatella, että ne on vasta vähän aikaa sitten saatu peliin. Ilman noita tästä ei olisi kyllä mitään positiivista sanottavaa. Lisäksi noista npc hahmoista ja niiden antamista tehtävistä ei oo ilmeisesti ku 6-8 tunniksi pelattavaa...

En voi kyllä sanoa, että olisin ollu mitenkään yllättynyt. Tää olis voinu mennä 4v sitten jonain FO4:n multiplayer DLC:nä tms. Mutta omana kokonaisena pelinään ja 16 x the detail, hehkutuksinaan tää on melko onneton rävellys.
 
Viimeksi muokattu:

mxb

Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
194
Itsekin kokeilin nyt viikonloppuna. Neljä tai viisi tuntia jaksoi pelata kaverin kanssa, mutta se riittää tämän pelin osalta. Kuten yllä todettiin, peli tuntuu paikoittain todella kankealta ja esim. aseen unequippauksen mahdottomuus (eli ase pois ja nyrkit esiin) muuten kuin Pip-boyn kautta on jotain ihan käsittämätöntä. Ja kun kaverin kanssa mentiin tiiminä yhden rakennuksen sisälle suorittamaan tehtävää, vain hän eli team leader sai lopulta tehtävän suoritetuksi ja itse jouduin menemään jälkikäteen uudestaan yksin tekemään samat jutut, että sain tehtävän tehdyksi, vei lopunkin ilon hommasta. Ei kauheasti kannustanut pelaamaan yhdessä.

Sinällään peli voisi olla ihan mukiinmenevää viihdykettä muutamaksi tunniksi, mutta en tästä kyllä 10€ enempää maksaisi. Mielummin pelaan Fallout 4 lisää, josta pidin todella paljon, jos tulee palava halu pelata Fallouttia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
846
Itsekin kokeilin nyt viikonloppuna. Neljä tai viisi tuntia jaksoi pelata kaverin kanssa, mutta se riittää tämän pelin osalta. Kuten yllä todettiin, peli tuntuu paikoittain todella kankealta ja esim. aseen unequippauksen mahdottomuus (eli ase pois ja nyrkit esiin) muuten kuin Pip-boyn kautta on jotain ihan käsittämätöntä.
Eikös toi mene latausnappia eli oletuksena R:ää painamalla pohjassa?
 
Liittynyt
27.09.2017
Viestejä
856
Ei. Laittaa aseen piiloon, mutta kun painat hiiren nappia, tulee ase esiin eikä nyrkit, kuten olisin (alussa) toivonut.
Joo ei tuohon taida olla muita vaihtoehtoja kuin pipboiii, mutta näin ihan mielenkiinnosta miksi tällästä haluaisit / tarviit?
 

mxb

Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
194
Joo ei tuohon taida olla muita vaihtoehtoja kuin pipboiii, mutta näin ihan mielenkiinnosta miksi tällästä haluaisit / tarviit?
Tuossa pelin alussa olisi ollut ihan kiva, kun ei ollut panoksia. Suhteellisen nopeasti kuitenkin onneksi löytyi jotain melee asetta ja panoksia niin ei siitä suuria ongelmia koitunut. Lähinnä ihmetytti vain, että mitäs tämä tällainen touhu on.
 
Liittynyt
27.09.2017
Viestejä
856
Tuossa pelin alussa olisi ollut ihan kiva, kun ei ollut panoksia. Suhteellisen nopeasti kuitenkin onneksi löytyi jotain melee asetta ja panoksia niin ei siitä suuria ongelmia koitunut. Lähinnä ihmetytti vain, että mitäs tämä tällainen touhu on.
Joo ei parane ihmetellä liikaa tän kanssa, ei muuten ikinä kerkeä ihmetykseltään pelaamaan. Ite taisin maksaa aikoinaan tästä sen ~15e johonkin random cdkeyskauppaan, oon mä hupini saanu ja vieläkin välillä pelaan mutta en kyllä enempää olisi sijoittanut.
 
  • Tykkää
Reactions: mxb
Liittynyt
30.03.2017
Viestejä
1 096
Nonnih, ilmaisjakso lienee lopuillaan. On tää mielekkäämpi kokemus kuin vuosi sitten. Tehtävien tekemiseen tuli yllättäen enemmän motivaatiota, kun tehtävänantaja ei ole ruumis tai ylipirteä robotti. Peli tuntuu nykyään suorastaan keskinkertaiselta eikä umpisurkealta kuten aikoinaan. Bugejakin tulee vastaan vartin välein eikä joka minuutti, eikä yksikään niistä ollut kovin vakava.

Enpä tästä vieläkään mitään maksaisi, mutta tällä kertaa peliin käytetty aika ei ollut täysin hukkaan heitettyä. 76:sta irtosi ihan kelvollista viihdettä pariksi illaksi.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 747
Itse otin sen 1st aika alussa,kun aloittelin parikuukautta sitten. Katso postaukseni 1773
Ostin. :thumbsup: Tykkään farmata materiaaleja ja keräillä kaikenlaista tavaraa niin loppumaton säilö scrapille on aika tärkeä olla. :geek: Ja survival tent on kätevä myös. Atomejakin saa kivan määrän mutta Atom Shopin valikoima on aika huono. :thumbsdown:

Yli 80 tuntia pelannut soolona ja vasta 2 kertaa kuollut. Toiset pelaajat eivät ole koskaan hyökänneet kimppuuni. :oops: Power armorilla on kiva matkustaa ja jet pack siinä vielä niin voi vähän lentää myös. Valtava maailma jossa riittää tutkittavaa ja tekemistä sadoiksi ellei tuhansiksi tunneiksi. :thumbsup: Onhan toi pelimoottori tosi vanha mutta silti yleisesti ihan hienon näköinen grafiikka vaikka jotkut ympäristön tekstuurit ovat oksettavan rumia.Pieniä bugeja on siellä ja täällä mutta ei mitään pahaa bugia ole vielä tullut vastaan.

Onhan tää Fallout 4:sta parempi. :giggle:
 
Viimeksi muokattu:

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 561
Onhan tää Fallout 4:sta parempi. :giggle:
Toki ymmärrän että jotkut tykkää tästäkin pelistä, mutta toi on jo aika paksu väite...

Tässä pelissä ei ole yhtään osa-aluetta, joka olisi paremmin toteutettu, kun FO4:ssa. Tämä on Bugisempi, tylsempi, huonommin toimiva teknisesti jne.

Se, että pelissä on helvetisti "tekemistä" ja isompi kartta, ei ole mikään saavutus, kun suuri osa siitä tekemisestä on ihan pirun tylsää romun keräämistä, grindaamista ja tönkköä taistelua. Toki en ole ikinä käsittänyt MMORPG pelienkään suosiota muutenkaan, joten en todellakaan ole tämmöisen grindauspelin kohdeyleisöä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 547
Viestejä
4 165 966
Jäsenet
70 422
Uusin jäsen
Minibee

Hinta.fi

Ylös Bottom