Fallout 76

Eli siis ennen kuin rupeen lyömään modeemiin piitahnaa ja kellottelemaan sitä (epäilee jo että nettiyhteys on pullonkaula) niin jotain vinkkejä oisko tarjolla?
Itselläni auttoi kun tajusi että peli oletuksena aukeaa täyden ruudun ikkunoituun tilaan, ei varsinaiseen kokoruudun tilaan. Löytyi jostakin pelin asetusten syövereistä. Vega 56 kuitenkin pyörittää kaikki asetukset tapissa peliä varsin sujuvasti 1440p resoluutiolla. Verkkoyhteys kyllä tökkii silloin tällöin mutta syy lienee palvelinpäässä koska xbx ei vastaavaa esiinny, vain PC puolella.
 
Resona mikä?
Yleensä jos ei ole koodista kyse ja eikä grafiikka asetukset vaikuta niin syypää on cpu mutta mitä testi videoita katsellut niin kyllä tämän pitäisi silti neljäytimelläkin pyöriä 50 yli?



Vertailua videota.

Edit: Sivuja taaksepäin joku muistaakseni valitti samasta aiheesta, sieltä voi käydä tutkimassa jos löytyisi ongelmiin ratkaisu tai käyttää googlea.

Low FPS Even on Low Settings : fo76


Ai niin, muistanutkaan enää että näähän piti confata käsin toimimaan :facepalm: Eli tämä muutos tonne auttoi jo kummasti iPresentInterval=0Frame katotaan vähän lisää kun kerkee ihmettelee asiaa enempi vai heiluuko tosta sitten banhammer? ;)

Joo ja 1440p kyseessä.

Itselläni auttoi kun tajusi että peli oletuksena aukeaa täyden ruudun ikkunoituun tilaan, ei varsinaiseen kokoruudun tilaan. Löytyi jostakin pelin asetusten syövereistä. Vega 56 kuitenkin pyörittää kaikki asetukset tapissa peliä varsin sujuvasti 1440p resoluutiolla. Verkkoyhteys kyllä tökkii silloin tällöin mutta syy lienee palvelinpäässä koska xbx ei vastaavaa esiinny, vain PC puolella.

Tuon vaihdoin jo aikasemmin muttei vaikutusta ollut. Tutkiskellaan asiaa ja infotaan tänne kun keksin ratkaisuja.
 
Itsellä nvidian asetuksissa oli open gl rendering autolla niin ei meinannu toimia kunnolla, sen ku vaihto nvidian kortiks niin alko toimimaan.
Ei varmaan monella ole myös integroitu näyttis käytössä niinkuin itselläni niin ei taida olla kaksinen korjaus.
 
Itsellä nvidian asetuksissa oli open gl rendering autolla niin ei meinannu toimia kunnolla, sen ku vaihto nvidian kortiks niin alko toimimaan.
Ei varmaan monella ole myös integroitu näyttis käytössä niinkuin itselläni niin ei taida olla kaksinen korjaus.

No tuokin, mut ei mitään kyllä virkannut taas mut pyörii kuitenkin jo ~75fps ultralla. Tän kanssa jo tulee toimeen eikä ole jetlaagia pelaamisen jälkeen ;) tai jotain

huomenna lissää ehkä..
 
Tässä yksi "guide" jonka avulla voi saada vanhemmallakin vehkeellä potkua peliin ja juurikin tuota merisairautta vähennettyä. :)

[PC] Fallout 76 - Optimization/Performance Tweaks (.ini Edits) : fo76

Jos ei onnistu noiden kanssa, niin minullle voi laittaa nuo configien sisällöt vaikka priva viestillä, niin säätelen ne kuntoon.

edit: ääh, tuolla resolla jos haluaapi pelata, niin ei minustakaan ole apua. Kokeile 1080p resoa, jos se tuntuu hyvältä niin pelaa sillä. Jos taas ihan hirviää paskaa omasta mielestä niin sitten rautaa päivitykseen.
 
Viimeksi muokattu:
Tän kanssa kyllä jaksa säätää yhtään enempiä. Ainakaan nyt. Jotenkin sellanen fiilis et Bethsedan ois päästettävä tää pelimötör eläkkeelle tai jotain eutanasiaa panis täytäntöön.

Yksin tota jaksa pelailla ollenkaan ja pojan kanssa menettelee mut, jotain puuttuu. Noh katellaan jos keksis jotain tekemistä tossa.
 
Tuoko tähän peliin yhtään mitää lisää pelata toisten kanssa? Oon nyt tätä hakannut yksin vähän vajaa 50leveliin, missään ei oikein vastusta ja bugeja on paljon.. Kuitenkin tätä tykkään pelata syystä x mitä en ole vielä keksin, mutta jos nyt keksis jonkun oikean syyn pelata tätä
 
Tuoko tähän peliin yhtään mitää lisää pelata toisten kanssa? Oon nyt tätä hakannut yksin vähän vajaa 50leveliin, missään ei oikein vastusta ja bugeja on paljon.. Kuitenkin tätä tykkään pelata syystä x mitä en ole vielä keksin, mutta jos nyt keksis jonkun oikean syyn pelata tätä
Ainakin ittelle uppoo kun on muutama kaveri matkassa, yksin ei tuu paljoa pelattua. Porukalla tehään lähinnä muutamalle pienempi levuselle kaverille tehtäviä ja juostaan eventeissä.

Nyt on oma lvl 197 ja peli kellossa rapeat 750h, niin nyt alkaa vähän jo puulta maistumaan. :D Nukea tosin ei ole vielä edes tullut laukaistua..
 
Ainakin ittelle uppoo kun on muutama kaveri matkassa, yksin ei tuu paljoa pelattua. Porukalla tehään lähinnä muutamalle pienempi levuselle kaverille tehtäviä ja juostaan eventeissä.

Nyt on oma lvl 197 ja peli kellossa rapeat 750h, niin nyt alkaa vähän jo puulta maistumaan. :D Nukea tosin ei ole vielä edes tullut laukaistua..

Eli periaatteessa ei tuo mitään lisää kavereiden kaa pelaaminen, pois lukien se perus paskanjauhaminen. Tätä on taas hakannut pari päivät ihan putkeen, mutta ei vaan keksi miksi
 
Eli periaatteessa ei tuo mitään lisää kavereiden kaa pelaaminen, pois lukien se perus paskanjauhaminen. Tätä on taas hakannut pari päivät ihan putkeen, mutta ei vaan keksi miksi
No ei oikeestaan tuo sen kummempaa lisää,paitti just toi paskanpuhuminen. Burrowsia ja mapin oikeeta alalaitaa tosin on kivempi porukassa huuhailla.
 
Bethesda on valaissut aina vain tarkemmin Fallout 76:n lähitulevaisuutta koskevaa sisältöaikataulua.

QuakeCon-yhteisötapahtumassa julkaisija vahvisti, että seuraava merkittävämpi sisältölisä peliin saadaan 20. elokuuta, jolloin raid-tehtävät saapuvat osaksi Fallout 76:n tarjontaa. Ensin luvassa on Vault 94:ään sijoittuvaa puuhastelua, mikä on suunniteltu neljän pelaajan kokemukseksi, vaikka teoriassa selviytymistä voi kokeilla harvemmallakin pelaajamäärällä. Useampiin pelikertoihin pelaajia rohkaistaan kolmen eri vaikeustason voimin.

Palkkioksi ensimmäisistä raid-tehtävissä on luvassa varsinkin uusi panssarisetti, jonka kokoamisesta luvassa on ylimääräisiä bonuksia pelaajille. Sosiaalisia hyötyjä luvataan niitäkin.

Työn alla yhtiöllä on jo myös lisää tehtäviä, jotka vievät raidaamaan aivan toisenlaiseen turvaholviin. Niidenkään ei pitäisi siintää aivan tavattoman kaukana tulevaisuudessa, vaikka tarkkaa julkaisuikkunaa Bethesda ei ole halunnut vielä vahvistaa.



Hieman pienempiä Fallout 76.een elokuussa odotettavia asioita ovat omien ryöstösaalien esittelyyn tarkoitetut vitriinit sekä mahdollisuus vaihtaa saamiensa perk-etujen kaksoiskappaleet niin sanotuiksi Overseer Ticketeiksi, joilla avata pystyy haluamiaan perk-etuja. Uusi supermutantti Grahmin tähdittämä viikon pituinen erikoistapahtuma käynnistyy sekin heti elokuun alussa ja tarjoaa mahdollisuuden ansaita kesän mukaan teemoitettuja esineitä.

Syyskuussa laajentumiset jatkuvat urbaanilla pelin battle royale -tilassa pelattavalla uudella Morgantown-kartalla ja hajanaisilla käytettävyysviilauksilla. Esimerkiksi erikoistapahtumiin osallistumista halutaan sujuvoittaa.

Marraskuussa onkin lopulta sitten viimeksi kesäkuun E3-messuilla rummutetun Wastelanders-sisällön aika, mikä tuo pelimaailmaan vihdoin keskustelupuilla varustettuja tekoälyhahmoja. QuakeConissa Bethesda kertoo, että hahmojen kanssa käytävät keskustelut muistuttavat rakenteeltaan enemmän Fallout 3:a kuin Fallout 4:ää.

Tukea yksityisille palvelimille luvataan yhä sitäkin. Sen kerrotaan saapuvan itse asiassa vielä "nopeammin kuin luulette".
Fallout 76:ssa lähdetään raidaamaan elokuussa – tältä näyttävät loppukesän sisältösuunnitelmat
 
Lopultakin löysin pelaajan vendorista aihion. Modasin siitä mieluisan. Olen edelleen sitä mieltä että Vampires kombat knife on lähitaistelussa paras. Vampires ei kiväärissä pääse niin eduksi, koska kiväärillä voidaan ampua matkan päästä. Vampires handmade on hyvä käyttö kivääri.

WhatsApp Image 2019-08-03 at 07.32.59.jpeg
 
Ihan pashaa noi legendaryt saamari, oon nyt pari kolme päivää ostellut vaan siltä vendorilta melee asetta kolmella tähdellä. Tulee jotain kävelykeppiä ja kaulinta, nekin heikoilla ominaisuuksilla.

Paras legendary oli joku hunting rifle kahdella tähdellä jotka olikin ihan ok, ainoa vaan että minä olin lvl 60+ ja ase lvl 20
 
Ihan pashaa noi legendaryt saamari, oon nyt pari kolme päivää ostellut vaan siltä vendorilta melee asetta kolmella tähdellä. Tulee jotain kävelykeppiä ja kaulinta, nekin heikoilla ominaisuuksilla.

Paras legendary oli joku hunting rifle kahdella tähdellä jotka olikin ihan ok, ainoa vaan että minä olin lvl 60+ ja ase lvl 20

Oon huomannut saman, sieltä Berkeley aseman kaivosmutantilta arpoo paskoja legendaryaseita vaan. sieltä linee paras ottaa vain yhden tähden legendaryja. Mikä olisi paras kunnon mörssäri modattuna?
 
Joo ei se lege vendori kovin kummosia kamoja anna. Paras mitä oon saanu on vissiin 3 tähden scout armor left leg, aseiden paino -20%,nyt en sen muita statseja muista ulkoo. Yhen railway riflenkin sen on jopa antanu,räjähtävät kudit,+30% ghouleille ja 50 damage resistance tähdätessä.
Omassa peliporukassa on melkeen kaikki alkanu käyttämään sanontaa: Jos sitä kävis Purveyn juttusilla pettymässä.. :D

Kivasti muuten tulee expaa nyt kun on Meat Week ja tupla expat tyrkyllä.
 
Joo ei se lege vendori kovin kummosia kamoja anna. Paras mitä oon saanu on vissiin 3 tähden scout armor left leg, aseiden paino -20%,nyt en sen muita statseja muista ulkoo. Yhen railway riflenkin sen on jopa antanu,räjähtävät kudit,+30% ghouleille ja 50 damage resistance tähdätessä.
Omassa peliporukassa on melkeen kaikki alkanu käyttämään sanontaa: Jos sitä kävis Purveyn juttusilla pettymässä.. :D

Kivasti muuten tulee expaa nyt kun on Meat Week ja tupla expat tyrkyllä.

Näillä perkeillä nyt menen, mut joku megamörssäri olis kiva rakentaa. On toi Vampires handmade kyllä hyvä työkalu. Toisena aseena lähitaisteluun on Vampires serrated combat knife. Olen käyttänyt Scrapper perkiä, rakentaa aseen alimmalla tasolla ja hajottaa. Sitten tulee uusia ominaisuuksia. Nyt on handmadessa melkein kaikki parhaimmat jo käytettävissä.

IMG_20190804_081106.jpg
 
Näillä perkeillä nyt menen, mut joku megamörssäri olis kiva rakentaa. On toi Vampires handmade kyllä hyvä työkalu. Toisena aseena lähitaisteluun on Vampires serrated combat knife. Olen käyttänyt Scrapper perkiä, rakentaa aseen alimmalla tasolla ja hajottaa. Sitten tulee uusia ominaisuuksia. Nyt on handmadessa melkein kaikki parhaimmat jo käytettävissä.

IMG_20190804_081106.jpg

Forestissa hiipien sniper perkit käytössä. Tänään kokeilin taas kerran MG-42 ja perkit sille käytössä. Kyllä se Vampires puukko on vain tappavin. X-01 prototype power armor American Patriot maalauksella ja Vampires lvl50 Golden Dagger puukko. Vampires handmade kaikilla mausteilla modattuna on aika herkku sniputella.
 
Forestissa hiipien sniper perkit käytössä. Tänään kokeilin taas kerran MG-42 ja perkit sille käytössä. Kyllä se Vampires puukko on vain tappavin. X-01 prototype power armor American Patriot maalauksella ja Vampires lvl50 Golden Dagger puukko. Vampires handmade kaikilla mausteilla modattuna on aika herkku sniputella.

Itellä kävi eilen kerrankin tuuri droppien kanssa ja sain two shot handmaden ja executioners bone clubin, ei tuo bone club varmasti paras ole mutta hauskan näkönen ja tarpeeks hyvä. Tuo hand made vielä pitäis modata/aukasya ne modit eka.

Ps. Se vendor jatkoi paskan myymistä, tuli taas vähän kävelykeppiä if not in combat legendarylla
 
All rise edelleen käytössä.
Kaikkee muutakin koittanu mut tuo itselle mieluisin.
Mukana myös yleensä pari tuliasetta.
ScreenShot8.png
 
Perkkejä, mutaatiot ja boosteja tossa.
Normisti ilman boosteja tekee vaihtelevasti 500-700 kun joka taposta nousee hetkellisesti damage.

No on tuo kuitenkin, mun se noin 300 damagee oli jo täydellä 2handed perkeillä.. Nnoo eiköhän tässä vielä kerkeä pelailemaan vaikka lomat loppu
 
Itellä kävi eilen kerrankin tuuri droppien kanssa ja sain two shot handmaden ja executioners bone clubin, ei tuo bone club varmasti paras ole mutta hauskan näkönen ja tarpeeks hyvä. Tuo hand made vielä pitäis modata/aukasya ne modit eka.

Ps. Se vendor jatkoi paskan myymistä, tuli taas vähän kävelykeppiä if not in combat legendarylla

Pipe reukkuja ja sontatalikoita kans.
 
Itellä kävi eilen kerrankin tuuri droppien kanssa ja sain two shot handmaden ja executioners bone clubin, ei tuo bone club varmasti paras ole mutta hauskan näkönen ja tarpeeks hyvä. Tuo hand made vielä pitäis modata/aukasya ne modit eka.

Ps. Se vendor jatkoi paskan myymistä, tuli taas vähän kävelykeppiä if not in combat legendarylla

Modasin Pelaajan vendorista ostamani Two Shotin käyttökivääriksi. Rento peli sniputella.

Two_shot.jpg
 
Pätsi 12 pukkaa:
We’re releasing Patch 12 today, which brings Vault 94, Display Cases, Nuclear Winter’s Choose Your Perks system, another large wave of bug fixes, and many additional improvements to Fallout 76.
Read on to catch the patch notes for today’s update.
PATCH HIGHLIGHTS
  • Prepare to Storm Vault 94: Assemble your team and get ready to take on our first instanced Vault Raid! Complete missions to find out what happened to Vault 94’s Dwellers and claim exciting rewards, like Plans to craft unique new Vault Armor sets.
    • Please Note: Vault 94 will open first on PC on August 20. We are currently planning to open Vault 94 on consoles in the next few days, provided there are no significant issues discovered following PC release.
  • Flaunt Your Collection: Show off the gear you’ve collected to everyone who visits your C.A.M.P. by constructing a few Display Cases.
  • Fill Your Pockets: We’ve increased the maximum number of Caps each character can hold to 30,000.
  • Rest Like You Mean It: Furniture, Instruments, and drinking from open water sources now require a long press so you don’t perform these actions by accident.
  • (Nuclear Winter) Choose Your Perks: Duplicate Perk Cards now award Overseer Tickets, which you can use to unlock Perk Cards you don’t already own.
  • (Nuclear Winter) Balance Changes: We’ve implemented a variety of balance and design updates for many Weapons and other items in Nuclear Winter.
PATCH VERSION
Download sizes for this update will be approximately 7 GB for consoles and 2 GB for PC.
  • PC: 1.2.2.9
  • PS4: 1.2.2.9
  • Xbox: 1.2.2.9
NEW VAULT RAID: VAULT 94
  • The opening of Vault 94 marks the arrival of our first Vault Raid, which is a challenging dungeon experience designed to be completed by a team of up to four level 50+ characters.
    • Vault 94 utilizes instancing technology, which will prevent players who are not on your team from affecting or interrupting your team’s experience.
    • Please note: We are currently planning to open Vault 94 first on PC starting today, August 20. If Vault Raids on PC run smoothly over the next couple of days, we will then open the Vault for consoles. If significant issues are discovered, we may further delay console release or disable the Raid on PC until we’ve implemented the necessary fixes.
  • Tune in to begin: Start a Vault Raid by listening to the Vault 94 Emergency Broadcast radio station.
  • Three missions to complete: Vault 94 features three different missions: Dead in the Water, Meltdown, and Washout.
    • Each mission lasts for one week, repeats every three weeks, and only one mission at a time will be available for play.
    • Vault 94 will become temporarily inaccessible for around three hours when one mission rotates to the next each week.
  • Three difficulty modes: You can choose Novice, Standard, or Expert mode every time you play a mission.
    • Novice mode is untimed. Standard and Expert mode have quest timers and feature more difficult encounters. More difficult modes also award better loot and more XP.
    • If time runs out or your entire team is downed, you will need to start the mission over.
  • Claim new rewards: Complete Vault 94 missions to earn XP, Caps, Improved Repair Kits, Legendary Scrips, crafting materials, and items, like Weapons, Armor, and Plans.
    • Completing a mission on any difficulty will also award Vault 94 Steel, which is used to craft unique new Vault Armor sets, which grant special bonuses to the wearer.
    • Vault Armor sets are awarded via Plans by completing Standard or Expert mode missions. Vault Armor can be crafted at Armor Workbenches.
    • Vault 94 Steel, Vault Armor, and Vault Armor Plans cannot be dropped, traded, or sold.
    • Vault mission rewards can be earned once per difficulty mode, per mission, per day.
  • Read our recent deep dive article on Fallout.com for even more details about Vault 94.
C.A.M.P. DISPLAY CASES
  • Display Cases are new C.A.M.P. objects that you can use to show off the Weapons, Magazines, Bobbleheads, and other items you’ve collected.
    • Use the new “Displays” tab in the C.A.M.P. Build menu found between “Stash Boxes” and “Floor Décor” to construct a variety of different displays.
  • Once built, you can assign items to your Displays directly from your Stash.
    • Items you assign will remain in the Stash, and a new icon will appear next to their names to indicate which items in the list are currently on display.
    • You can place up to 30 Displays at once, and each type of Display has a maximum number of items that can be assign to it.
  • Read our recent article on Fallout.com to learn more about Display Cases.
GENERAL
  • Atomic Shop: A standee has been added to the Berkeley Springs Train Station that can be activated to visit the Atomic Shop while playing in an Adventure or Survival Mode world.
  • Caps: Increased the maximum number of Caps per character from 25,000 to 30,000.
  • Grafton: The Grafton Fast Travel Point has been moved farther from the Grafton Train Station across the city’s east bridge.
ITEMS
  • Armor: All Enclave Scout Armor mods are always available for purchase at the Enclave Armory.
  • Ammo: Flamer Fuel can now be crafted using the Tinker’s Workbench.
  • Ammo: Doubled the Ultracite Ammo produced by all Ultracite Ammo Recipes and increased the non-Flux ingredient costs by roughly 50%.
  • Junk: Burnt Books and Magazines can now be scrapped and produce 1 Raw Cloth.
  • Power Armor: Jetpack Mods have been added for Ultracite and Raider Power Armor.
  • Weapons: Recon Scopes can no longer be used to mark other players.
PERK CARDS
  • Perk Card Packs: No longer award Perk Cards that only have a single rank.
    • Developer Note: This change is intended to safeguard against players receiving duplicate Perk Cards that cannot be ranked up. Specifically, the following Cards will no longer appear in Perk Card Packs: Aquaboy/Aquagirl, Awareness, Chemist, Curator, Dry Nurse, Escape Artist, Field Surgeon, Fortune Finder, Good Doggy, Green Thumb, Hacker, Expert Hacker, Master Hacker, Healing Hands, Last Laugh, Light Footed, Night Eyes, Pannapictagraphist, Percepti-bobble, Picklock, Expert Picklock, Master Picklock, Professional Drinker, Quack Surgeon, Radicool, Scrapper, Strange in Numbers, Travel Agent, and Woodchucker.
QUESTS AND EVENTS
CHARLESTON CAPITOL COURTHOUSE
  • We’ve reworked the interior layout and design of the Charleston Capitol Courthouse to better support the Key to the Past questline.
    • Key to the Past objectives in the Courthouse have not changed, but the updated space should provide a richer experience for those playing through the quest.
    • Several new Notes have been added, providing more lore to be discovered.
  • The Courthouse and the main Capitol Building have been split into two different interior cells, and enemy level ranges have been adjusted in both locations:
    • The Courthouse level range now matches the Top of the World.
    • The Capitol Building level range now matches The Mire region.
  • Please Note: The “Office of the Registrar” that must be accessed during the Recruitment Blues questline has been relocated from the Courthouse to the main Capitol Building
MORGANTOWN AIRPORT
  • We’ve made significant updates to Morgantown Airport’s exterior to further improve on early game questing experiences for new players.
    • Encounters in this area have been reworked to offer better combat experiences.
    • The Medical Hut has received layout and design updates to better support the Final Departure quest.
    • The Tentative Plans and Safe for Work Quests are now given by a Terminal located across from the Medical Hut.
    • The “Advanced Responder Training” entry has been removed from the Airport’s interior Terminal and the objective now appears automatically after completing Tentative Plans.
ADDITIONAL QUEST AND EVENT UPDATES
  • Collision Course: This Event no longer begins automatically when players enter the event area. Instead, players must choose to start Collision Course by firing a Flare from a new mortar that has been added to the Event location.
    • We’ve also made some consistency updates to the Collision Course objectives and improved the Vertibot’s pathing and delivery method when it drops off its cargo at the end of the Event.
  • Daily Quests: All Daily Quests now persist when logging out and back in. Additionally, some Dailies checkpoint your progress to make it easier to resume where you left off.
    • We’ve also substantially increased the Caps and XP awarded by many Daily Quests. Dailies are meant to be something fun to do every day, so the rewards have been increased to make them more enticing to complete.
    • Please Note: We are currently aware of an issue that prevents some Daily Quests in The Mire region from starting again after the first time you complete them. We are investigating and plan to address this in an upcoming update.
SOUND
  • Music: The existing music in the Atomic Shop has been replaced with three new tracks.
USER INTERFACE
  • Press and Hold Activators: Players must now hold down the “Activate” button to enter Furniture, start playing an Instrument, or to drink from an open water source. This has been implemented to reduce the likelihood of performing these actions by accident.
  • Quest Marker Descriptions: Quest markers that appear in the world now display objective text for the Quests they belong to.
    • You can enable or disable these objective descriptions, or adjust their display distance, using in the Display Settings menu.
  • Throwable Weapons Counter: The number of throwable weapons (grenades, mines, throwing knives, etc) the player has equipped now temporarily appears when un-holstering a weapon, or reloading ranged weapons, and disappears immediately when holstering a weapon.
NUCLEAR WINTER DESIGN CHANGES
CHOOSE YOUR PERKS SYSTEM

  • In response to community feedback, we’ve added the Choose Your Perks system to Nuclear Winter, which will give you more freedom to decide which Perk Cards you’d like to unlock.
    • Duplicate Perk Cards that you earn from Perk Card Packs now award a currency called Overseer Tickets.
    • Overseer Tickets can be redeemed in the Perk Menu to purchase Perk Cards of your choice that you do not already own.
    • The number of Overseer Tickets needed to unlock new Perk Cards varies from card to card.
  • Additionally, Perk Card Packs are now awarded at each new Overseer Rank you reach, rather than at varying intervals.
    • Perk Packs will be awarded retroactively for Overseer Ranks players reached prior to this change. These Perk Packs will be unlocked the next time the player ranks up.
  • Head to Fallout.com to learn more about these changes directly from ZAX!
DESIGN AND BALANCE
GENERAL
  • Terminals: The "Request Stimpak" Terminal option has been reworked and renamed "Request Aid Package"
    • Choosing this option now provides 3 Stimpaks, 1 Super Stimpak, 2 RadAway, and a random Serum. Previously, this option granted 4 Stimpaks or 2 Super Stimpaks.
    • Developer Note: Previously, this Terminal option was not as desirable as the others. Increasing how much Aid you receive and adding in RadAway and a Serum greatly increases the value of this choice. This also helps to boost the availability of RadAway.
  • Vault 51: Rebalanced the Overseer Rank requirements to access certain areas within Vault 51.
ITEMS
  • Fury: No longer applies a damage bonus to fist weapons or unarmed attacks.
  • RadAway: Greatly increased the effectiveness of RadAway.
    • Developer Note: RadAway wasn't as effective as it should be for how rare it is, so we've greatly increased its effect.
  • Quick Kits: Added a Staircase Quick Kit that you can use to traverse steep terrain or gain the high ground.
WEAPONS
  • Weapon Weights: Rebalanced weights of ranged weapons.
    • Developer Note: Weapon weights were inconsistent, and it was sometimes hard to tell exactly what was weighing you down the most. We've changed ranged weapon weight values to streamline them. Ranged weapon weights generally follow these principles:
    • Pistols: 5 lbs
    • Rifles, Shotguns, and Submachine Guns: 10 lbs
    • Heavy Weapons: 20 - 30 lbs
  • Automatic RAD Rifle: Slightly reduced recoil when firing the Automatic RAD Rifle.
  • Automatic Handmade Rifle: Increased the Ammo spawned with the weapon from 60 to 90.
  • Automatic Assault Rifle: Increased the Ammo spawned with the weapon from 60 to 90.
    • Developer Note: The Automatic Handmade and Assault Rifles are the only two weapons that use the 5.56 ammo type. We wanted to make sure players could actually use these weapons for more than a fight or two, since this ammo is rarer than others.
  • Combat Sniper Rifle: Reduced the Combat Sniper Rifle’s ammo capacity from 10 to 8.
  • Gatling Gun: Reduced the Gatling Gun’s accuracy at long range.
  • Lever Action Rifle: Increased the Lever Action Rifle’s reload speed and increased Ammo capacity from 5 to 8.
    • Developer Note: The basic Lever Action Rifle was underperforming compared to other weapons in its tier. These changes will help make it a more viable choice.
  • Minigun: Reduced the Minigun’s reload speed.
  • Tesla Rifle: Greatly reduced the Tesla Rifle’s area of effect range.
    • Developer Note: The Tesla gun's AoE attack was too powerful and too lenient, which made playing against it unfun. Reducing its AoE range will bring its power back down to a more manageable level.
USER INTERFACE
  • Match Summary: Added more visual fanfare for second and third place teams on match summary screens.
  • Perk Menu: Players can remain on the same screen when opening Perk Card Packs to open them more quickly.
BUG FIXES
ART AND GRAPHICS
  • Animation: Stimpak animations no longer fail to play when returning to Adventure or Survival Mode after a Nuclear Winter match.
  • Graphics: Flame visual effects now correctly appear while using a Power Armor Jetpack.
C.A.M.P., CRAFTING, AND WORKSHOPS
  • Blueprints: Fixed an issue that could cause objects to be stored individually rather than in a Blueprint if a player moved C.A.M.P. locations without first modifying anything in their C.A.M.P. during that play session.
  • Budget: Fixed an issue that could cause the C.A.M.P. Budget bar to briefly display an incorrect value upon opening the Build menu.
  • Bulb Signs: The Welcome Friends sign and Light Bulb Letters set are now easier to read when lit.
  • Greenhouse: Is now correctly marked as a premium item in the Build menu.
  • Locks: After lock on a door in a player’s C.A.M.P. has been picked, the lock will now be removed.
  • Mr. Fuzzy Ride: Character models no longer clip into the Mr. Fuzzy Ride when exiting the Ride.
  • Power: Fixed an issue in which correctly powered items sometimes did not receive power when they were placed or moved.
  • Power Armor Station: Fixed an issue that could allow players to move a Power Armor Station that was in use by another player.
  • Scrap: The "Scrap All Junk" button is now correctly disabled at Workbenches if the player does not have any Junk in their inventory that can be scrapped.
  • Statues: The Bronze and Iron versions of the Hero of the Wasteland Statue can now be correctly moved or stored after they have been built.
  • White Picket Fences: Increased the maximum amount of White Picket Fence objects that can be built in a C.A.M.P. from 16 to 32.
CHALLENGES
  • General: “Learn Cooking Recipes” and “Discover Location” that had already been completed by a player but did not progress correctly in the Challenges menu will now be marked completed and their rewards will be granted retroactively.
  • Weekly: The “Kill a Sheepsquatch” subchallenge for the “Kill Huge Creatures” Challenge can now progress properly when completed.
  • World: Many “Discover Location” Challenges now progress properly when completed.
  • World: Locations discovered via Quests now correctly count toward “Discover Location” Challenge progress.
  • World: The Chemist Possum Badge subchallenge to “Shoot a Yao Guai with a Syringer” now correctly completes after hitting a Yao Guai with any type of Syringer.
CREATURES
  • Brahmin: Now correctly take increased damage from headshots.
  • Corpses: Enemy corpses that contain no loot no longer display a loading symbol indefinitely in the transfer menu.
  • Corpses: Traveling Merchant corpses now correctly spawn as human corpses, rather than Deathclaw or other creature corpses.
  • Critters: Reduced Health for several critters, such as Chickens, that had more Health than low level creatures that can attack.
  • Flatwoods Monster: The Flatwoods Monster’s melee attacks now correctly deal damage to players.
  • Gulpers: Fixed an issue causing Gulpers to regenerate Health during combat.
  • Liberators: Can no longer turn into Goo Piles when destroyed.
  • Radtoads: Now have a more diverse pool of possible loot drops and have greater odds of awarding more loot the higher level they are.
  • Radtoads: Egg mines placed by a Radtoad can now be disarmed.
ITEMS
  • Loot: 2- and 3-star Legendary melee weapons that drop as loot no longer always spawn with the “+50% Limb Damage” attribute.
  • Armor: Updated the Antiseptic legendary armor attribute description to correctly list that it provides “+25% environmental disease resistance”, not “+25% Rad resistance.”
  • Cryolator: The Standard Stock mod no longer incorrectly states that it provides better recoil.
  • Exploit: Addressed an exploit that could cause issues affecting the Power Armor model.
  • Mods: The error message that appears when attempting to craft the Mothman Headlamp for Power Armor that lacks the Mothman Paint no longer displays placeholder text.
  • Sledgehammer: The “No Upgrade” Mod has been removed from the Sledgehammer.
  • The Purveyor: Fixed an issue in which unintended types of Combat Armor could be received from the Purveyor.
  • Treasure Maps: Corrected the title of Ash Heap Treasure Map #02, which was previously listed as #07.
  • Weapons: The Furious Legendary Weapon attribute now correctly applies increased damage output on consecutive hits against the same target.
MUTATIONS
  • Chameleon: Fixed an issue that could prevent the Stealth effect granted by the Chameleon Mutation from displaying correctly to other players.
PERFORMANCE AND STABILITY
  • Stability: Addressed an issue that could cause a crash when exiting to the Main Menu.
  • Stability: Fixed an issue that could cause a crash while waiting to join a Nuclear Winter match from the Main Menu.
  • Performance: Implemented an improvement for server performance.
QUESTS AND EVENTS
  • It’s a Trap: Fixed an issue that could prevent a Scorchbeast from reaching the Event area in The Mire.
  • Mission: Countdown: Players now correctly earn experience after completing each section of each Missile Silo, subject to the once-per-day Mission Quest limit.
  • The Order of the Tadpole: Trumpet sound effects at Camp Lewis now only play until the player speaks to Scout Leader Jaggy for the first time, and no longer play continuously.
  • Trick or Treat: Fixed an issue that could prevent progress from being saved correctly during the Trick or Treat Daily Quest.
  • Tadpole Swimming Test: Players now receive a quest marker instructing them where to find a Swimsuit if they attempted to start the Swimming Test without one.
  • Wolf in Sheep’s Clothing: The Quest marker to “Find and Recover Wolf’s Cache” now displays consistently while attempting to complete the objective.
USER INTERFACE
  • Atomic Shop: New items on the Featured page in the Atomic Shop now correctly display a “New” tag.
  • Controls: On PC, the game controls no longer become unresponsive after opening the Social menu while naming a character or renaming an item.
  • Hotkeys: On PC, pressing the “M” key to close the Map Menu now correctly closes submenus.
  • HUD: The experience bar no longer occasionally persists on-screen.
  • Legendary Exchange: When selling an item to a Legendary Exchange Machine, other legendary items in the player’s inventory list can no longer be highlighted if the sale confirmation prompt is visible.
  • Markers: Fixed an issue that could cause direction markers to appear incorrect in the Compass and on the Map after using an Emote.
  • Survival Mode: The “Top 3” leaderboard widget has been removed from the Map in Survival Mode to match previous changes that disabled Map highlights for the Top 3 ranked players in a Survival World.
  • Survival Mode: Removed mention of Map highlights for the Top 3 ranked players on the Survival Mode More Info page.
  • Vending: If a Vending Machine is stored or scrapped, the items it previously contained will no longer persist in the list of items for sale on the Map.
  • Water: Open water sources now correctly indicate whether they are Dirty or Toxic Water.
WORLD
  • Lucky Hole Mine: Fixed a number of Ore veins that were previously inaccessible.
NUCLEAR WINTER BUG FIXES
ART AND GRAPHICS
  • Animation: The Storm’s visual effects now animate correctly prior to the Storm’s first constriction during a match.
  • Graphics: Grasses beyond the Storm wall now correctly display burnt and ash visual effects.
  • Graphics: Smoke clouds and debris visual effects created by a Nuke blast are now more transparent and have more natural coloring.
C.A.M.P.
  • C.A.M.P.: The C.A.M.P. module now remains accessible after a Foundation placed underneath it has been removed.
  • Posters: The Nuclear Winter Poster Set is now double-sided.
COMBAT
  • Spawning: Players can no longer take Radiation damage while the spawn-in effect is active at the beginning of a match.
ITEMS
  • Power Armor: The descriptions for Power Armor Paints unlocked via Overseer Ranks now correctly indicate that they can be applied to all types of Power Armor.
  • Weapons: Fixed a number of weapons that had incorrect damage output following Patch 11.
PERK CARDS
  • Tenderizer: Adjusted description text to clarify how the Tenderizer Perk functions: "Targets take 20% more weapon damage for 10 seconds after an armed attack."
USER INTERFACE
  • HUD: Damage resistance numbers no longer disappear after picking up higher-quality Armor than the Armor the player had previously equipped.
  • HUD: Nuke “Blast Zone” indicators no longer hang on the edge of the screen after a player has left the area.
  • Match Summary: Fixed an issue in which Adventure Mode XP was displayed incorrectly on the Match Summary screen.
  • Match Summary: The edges of the background are no longer visible on end of match screens.
  • Perk Menu: Fixed an issue that could prevent the Perk Pack opening animation from appearing correctly.
  • Perk Menu: Opening the Perk Menu just as the Deployment Map appears no longer causes an “Unopened Perk Pack” prompt to appear on top of the Map.
WORLD
  • Activatable Objects: Fixed various in-world and C.A.M.P. objects that were not intended to be activatable during Nuclear Winter matches.
  • Nuclear Briefcases: Adjusted a Nuclear Briefcase spawn near Wixon Homestead that was previously inaccessible.
  • Vault 51: Made adjustments to collision in several locations within Vault 51.
  • Weapons: Removed an unintended Combat Knife spawn in a lodge in Helvetia.

Bethesda.net
 
Kerittiin eilen helpoimalla testaamaan Vault 94 raidia,reilu pari tuntia meni,mutta päästiin läpi. Oli se aika hapokasta menoa hetkittäin kun porukan lvl oli 220,183,90 ja 43 :vihellys: Olis ehkä ollu helpompaa,jos kaikki olisi olleet sen +50 suosituksen ylitte. Isoimmat vihut tais olla lvl95,muuta exp määrä mitä sai vihuista oli ihan naurettavaa. 1xp-36xp tais olla mitä huomasin siinä vääntämisen lomassa.

-Suurin osa vihuista oli ghouleja ja mirelurkkeja,joten niihin lämää tekevät aseet on aika kovaa kamaa ja aina kun voi, niin aseet korjaukseen. Kaikilla meni eilen omasta porukasta ainakin yks ase päreiksi. Panoksiakin meni helkutisti.
-Stimpackeja paloi kanssa reippaasti
-Puheyhteys on ihan pakollinen muutamassa kohdassa,esim kun pitää käynnistää reaktorit,niin yksi lukee ohjetta ja muut suorittaa. Väärän nappulan painaminen nollaa suorituksen.

Tosin selvittiin yhdellä vipellä,mikä tuli aika aikaisessa vaiheessa. Tais olla eka huone missä oli enempi sakkia,mutta mentiin ensi yrityksellä ehkä vähän takki auki,koska olihan se novice tasolla kuitenkin.. :D
 
Kun keräilee vaan materiaalia ja raaka-aineita niin kyllähän paras ase on Chicagon piano .45 kp. Tietysti commando perkit käytössä silloin. Vaul94 on ihan perse. Kävin siellä yksin ja lahtasin siitä ensimmäisestä altaasta kaikki MG42:lla. Ammusten tuhlausta. Lähdin pois.
 
Olispa itel saumaa vielä käyttää noin vaatimattomia aseita.

Nykyisin täytyy olla vähintään AAE assult rifle. Suurin osa aseita siis parempia. Pitkään kyllä käytin explosive 10mm subia, pidin sen kestävyydestä, tulinopeudesta ja kohtalaisesta tehosta. Ammukset halpoja ja koko homma painoi jotain 8 lbs, verrattuna modattu handmade >21 lbs.

Tässä uusin hankinta, todella yllätyin tuosta damagesta, samalla hahmolla bloodied combat rifle on jotain 150 damagea. Tuohon kun iskee sneak bonukset päälle niin ollaan jotain 1300-1500 luokkaa, bloodied on ihan järjettömän tehokas.

Wob7vFe.jpg
 
Olispa itel saumaa vielä käyttää noin vaatimattomia aseita.

Nykyisin täytyy olla vähintään AAE assult rifle. Suurin osa aseita siis parempia. Pitkään kyllä käytin explosive 10mm subia, pidin sen kestävyydestä, tulinopeudesta ja kohtalaisesta tehosta. Ammukset halpoja ja koko homma painoi jotain 8 lbs, verrattuna modattu handmade >21 lbs.

Tässä uusin hankinta, todella yllätyin tuosta damagesta, samalla hahmolla bloodied combat rifle on jotain 150 damagea. Tuohon kun iskee sneak bonukset päälle niin ollaan jotain 1300-1500 luokkaa, bloodied on ihan järjettömän tehokas.

Wob7vFe.jpg
 
Ite olen vanhan liiton Fallout pelaaja alkaen vuodesta 1998. Noi sun kiväärin damaget ei ole realismia. Joo, mutation, sneak perk ja adrenaline 5 tähteä. Voin minäkin ottaa kuvan aseesta kun perk korteilla on hetkellinen damage korkea. Eihän tuollaisessa dmg 1500 ole enää mitään järkeä, mitä siitä pelistä jää enää jäljelle pelattavaa? Minua ei kiinnosta mutaatiot eikä megapyssyt. Vähän päälle sata on hyvä tuhovoima automaattikiväärille. Ja, sitten on puukko. Muistaakseni melkein tuhat tuntia pelattu. Kohtahan tää peli täyttää vuoden.
 
Lainaan ketjua koska varmaan osa pelaneet Bethesdan kikkaarella tätä niin voiko siinä vaihtaa asennus sijaintia mitenkään kuten steamissa?

Omaan silmääni ei nytten osu.
Edit: Taitaa olla niin ettei sijantia voi erikseen muuttaa ohjelman kautta vaan pitää poistaa ja lataa uusiksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liekkö toimisi niin, että ensin kopsaat sinne uuteen paikkaan, sit poistat ja asennat uudestaan paikkaan jonne kopsasit, josko se osais haistaa datan ja vaan vetää Verify tjsp...
 
Liekkö toimisi niin, että ensin kopsaat sinne uuteen paikkaan, sit poistat ja asennat uudestaan paikkaan jonne kopsasit, josko se osais haistaa datan ja vaan vetää Verify tjsp...
Itseasiassa siirsin tiedostot toiseen paikkaan manusti ja sitten poistatin pelin mutta jostain syystä launcheri osasi poistaa toisestakin paikasta pelin ja uudelleen lataukseksi meni.
Käytin leikkausta niin olisi varmaan kopiointi ollut se homma ehkäpä.

Tässä tapauksessa ehkä niin että siirrät pelin toiselle kovolle ja sitten piuhat poikki.
Sitten poistat pelin launcherin kautta ja piuhat takas, aloitat lataamisen alusta keskeytäen sen ja siirrät toisesta paikasta olevat tiedostot uuteen sijantiin ja tarkistus=proofit.

Oppii uutta välillä.. Ehkä.
 
Minkä tahansa pelin voi siirtää käyttämällä symbolisia linkkejä(junction), tällöin vanha viittaus on linkki joka osoittaa uuteen sijaintiin niin etteivät ohjelmat havaitse mitään eroa.

CDkeyssä on ollut kuukausia hinta n. 15 euroa, nyt näköjään noussut muutaman euron. Aina välillä olen miettinyt että jos ostaisi toisen kopioin tavaran varastointia helpottamaan.(joo pelaan aivan vitusti)
 
Viimein sai ihan ok legendary meleen, ehkä tässä vois pikkuhiljaa alkaa yrittää jotain pyssyäkin.
IMG_20190913_174615-01.jpeg
 
Tipahtihan sielt lege Fixeri :)
Fallout 76 Screenshot 2019.09.14 - 14.10.47.39.png
Vähä enempi runtua tuunattuna,mut saishan sitä olla enempikin.. ;)
Fallout 76 Screenshot 2019.09.14 - 14.13.20.53.png
 
Mulla on tällä hetkellä kahdella hahmolla fixer plan. Murmur tarjoaa lähinnä single action revolveria ja muuta roskaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 274
Viestejä
4 487 361
Jäsenet
74 128
Uusin jäsen
semantic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom