Fallout 4

Ainakin nexusmods sanoo että yli 60fps edelleen rikkoo pelin, itse pelaillut 60fps lukittuna. Mutta ilmeisesti sinulla toimii ok ?

Kyllä minun nähdäkseni, toki voi olla, että se tekee suuremman todennäköisyyden just noille jumiin jäämisille esimerkiksi, mutta pelinopeus ja dialogi on ihan normaalisti (nämä meni ennen sekaisin ainakin jos fps oli yli 60)

Ja minä en siis tehnyt mitään temppuja, peli pyöri ihan vakiona 120 fps max mikä suorastaan yllätti.
 
Siis eihän se näytä "toimivan 120fps ok" jos kerta on juuri noita ongelmia joita tulee kun fps on yli 60?

Kannattaa vaan nyt suosiolla rajottaa se.
 
Siis eihän se näytä "toimivan 120fps ok" jos kerta on juuri noita ongelmia joita tulee kun fps on yli 60?

Kannattaa vaan nyt suosiolla rajottaa se.

Siis ei ole noita ongelmia. Ennen next gen päivitystä FO4 meni tuolla tavalla sekaisin jos fps oli yli 60.

Tuota terminaalien / power armorin bugittamista tapahtuu myös 60 fps ihan samalla tavalla, jos on tapahtuakseen.
 
Siis ei ole noita ongelmia. Ennen next gen päivitystä FO4 meni tuolla tavalla sekaisin jos fps oli yli 60.

Tuota terminaalien / power armorin bugittamista tapahtuu myös 60 fps ihan samalla tavalla, jos on tapahtuakseen.

En ole 120fps ruudunpäivitysnopeudella kokeillut, mutta 60fps ei ole ollut yhtään bugitusta vielä. Noh tämä kelpaa minulle, käypähän GPU:kin viileämpänä näin kesällä.
 
Siis ei ole noita ongelmia. Ennen next gen päivitystä FO4 meni tuolla tavalla sekaisin jos fps oli yli 60.

Tuota terminaalien / power armorin bugittamista tapahtuu myös 60 fps ihan samalla tavalla, jos on tapahtuakseen.
Ei ole noita "bugeja" ollut kertaakaan minulla kun pelannut lukitulla 60 FPS päivityksenkin jälkeen...
Aina kun on lukenut noista ongelmista, niin peliä on ajettu yli 60 FPS ja korjaantunut kun ovat kokeilleet lukita sen. Jotkut sitten on halukkaita kärsimään noista ongelmista (ja ties mistä muista ei niin näkyvistä) sujuvamman ruudunpäivityksen takia. Pelin engine on syypää tuohon ja joitakin modejakin on sitä lieventämään, mutta varmin tapa on tuo 60 FPS pelaaminen.
 
Ok, kokeilen nyt 60 fps lukolla pääseekö kokonaan eroon hankaluuksista. Kumma kun vakio max fps on nostettu 120 kuitenkaan korjaamatta ongelmia kunnolla. Tai no, tietäen Bethesdan ei ole kumma, xd
Tai ainakin muistelen, että ennen peli pyöri 60 fps vakiona, ja samalla lailla sattui näitä terminaaleihin yms. jumittamisia.

Itselle tuo satunnainen terminaaliin tai power armoriin jumittaminen ei ole niinkään ongelma, jos sillä saa fps:n tuplattua, mutta peli kaatuu epäsäännöllisen säännöllisesti kerran parissa tunnissa noin, tuosta mielellään pääsisin eroon.
Pelaan nyt 60 fps lukolla Load Accelerator käytössä ja vsync pois päältä, jotta viivettä olisi vähemmän. Katotaan loppuuko kaatuilut.

(Kokeilin jo ilman load acceleratoria ja kaatui silti eli syypää lie 120 fps.
Event viewerissä on koodi 0xc0000409 ja viallinen moduuli ucrtbase.dll, joka ilmeisesti on osa .NET runtimeä, mitkä viittaa softabugiin nekin)
 
Viimeksi muokattu:
Ok, kokeilen nyt 60 fps lukolla pääseekö kokonaan eroon hankaluuksista. Kumma kun vakio max fps on nostettu 120 kuitenkaan korjaamatta ongelmia kunnolla. Tai no, tietäen Bethesdan ei ole kumma, xd
Tai ainakin muistelen, että ennen peli pyöri 60 fps vakiona, ja samalla lailla sattui näitä terminaaleihin yms. jumittamisia.

Itselle tuo satunnainen terminaaliin tai power armoriin jumittaminen ei ole niinkään ongelma, jos sillä saa fps:n tuplattua, mutta peli kaatuu epäsäännöllisen säännöllisesti kerran parissa tunnissa noin, tuosta mielellään pääsisin eroon.
Pelaan nyt 60 fps lukolla Load Accelerator käytössä ja vsync pois päältä, jotta viivettä olisi vähemmän. Katotaan loppuuko kaatuilut.

(Kokeilin jo ilman load acceleratoria ja kaatui silti eli syypää lie 120 fps.
Event viewerissä on koodi 0xc0000409 ja viallinen moduuli ucrtbase.dll, joka ilmeisesti on osa .NET runtimeä, mitkä viittaa softabugiin nekin)
Mulla on käytössä F4se loader ja high fps physics fix , pyörii 100-120fps suurimman osan ajasta eikä ole kaatumisia tai muitakaan erikoisia bugeja ollut, samoilla modeilla pelasin viime vuoden puolella ja nyt latasin niistä vaan päivitetyt versiot että toimii uusimman steam version kanssa eikä 3 tunnin aikana ole ollut ongelmia. Pelaisin muuten vanillana 60fps mutta ne jäätävän pitkät latausajat pilaa pelin ihan kokonaan niin tuo fps fix poistaa sen ongelman
 
Mulla on käytössä F4se loader ja high fps physics fix , pyörii 100-120fps suurimman osan ajasta eikä ole kaatumisia tai muitakaan erikoisia bugeja ollut, samoilla modeilla pelasin viime vuoden puolella ja nyt latasin niistä vaan päivitetyt versiot että toimii uusimman steam version kanssa eikä 3 tunnin aikana ole ollut ongelmia. Pelaisin muuten vanillana 60fps mutta ne jäätävän pitkät latausajat pilaa pelin ihan kokonaan niin tuo fps fix poistaa sen ongelman

On olemassa modi joka avaa fps lukon lataustaukojen ajaksi.
 
On olemassa modi joka avaa fps lukon lataustaukojen ajaksi.
Senhän tuo high physics fps fix tekeekin? Sitähän tarkoitin että sen takia sitä käytän pelkästään kun mulle riittäisi pelissä se 60fps ihan hyvin. Se 60fps lukko vaan tekee lataustauoista niin pitkiä että hamuaa puhelinta jo käteen odotellessa niin se on liian kauan
 
Senhän tuo high physics fps fix tekeekin? Sitähän tarkoitin että sen takia sitä käytän pelkästään kun mulle riittäisi pelissä se 60fps ihan hyvin. Se 60fps lukko vaan tekee lataustauoista niin pitkiä että hamuaa puhelinta jo käteen odotellessa niin se on liian kauan
Load accelerator on simppeli modi, joka korjaa latausajat, eikä tarvii asennella noita lisäskriptejä...
 
Onhan nuo latausajat ihan persiistä, voi rauhassa käydä vessassa ja keittää kahveet, kun peli lataa ulkomaailmaa... kokeilin tuota load acceleratoria mutta rupes peli kaatuilemaan tai ainakin hyppimään Windowsin työpöydälle, niin otin pois. En jaksa noita muita modeja alkaa säätämään, olkoon. Ihme, ettei BGS:ää ole yhtään kiinnostanut asiaan tarttua? :btooth:

Kyllä tässä pelissä edelleen on kovasti imua maailman, tekemisen ja löytämisen suhteen mutta onhan tämä teknisesti jo auttamattoman kökkö. Ilmestyessään se ei ihmeemmin vaivannut mutta aika on ajanut ohi monessa asiassa, eikä vähiten pelin enginen osalta. Fallout 5 saakin olla ihan eri peli...jos joskus tulee. Ei ole hirveästi luottoa kyllä Bethesdaan enää (Starfield).
 
Pari-kolme tuntia nyt takana 60 fps + load accelerator, ei bugeja tai kaatumisia.

Jos kiinnostaa niin load accelerator on seuraavasti:
Ingame fps = 60
Loading fps (molemmat) = 500
CoresInLoading = 0 (käytä pelin vakiota)
PresentInterval = -1 (vsync pois päältä kokonaan)

Seison korrektoituna 120 fps suhteen

Komppaan myös yllä mainittua, tämä peli on petollisen addiktoiva edelleen.
Just nirhin muromiehen eli Kellogsin ja aseissa alkaa olla potkua ja muutenkin questit tuntuu tässä kohdin mielenkiintoisilta.

Kohta Far Harboria kohti ja sieltä wanha kunnon Old Reliable, ou jees...
 
Viimeksi muokattu:
Itsekin ostin tämän GOTY version steamista parisen viikkoa sitten tarjouksesta ja vajaat 20h takana Rog Allyn kanssa. Eilen asensin myös tuon load acceleratorin, joka on selvästi auttanut latausaikoihin. ini-tiedostoa en ole conffannut. Mutta ehkä tällä kertaa voisin yrittää tuon far harbourinkin pelata läpi, kun se aikoinaan jäi kesken PS4:llä. Mahtava peli edelleen, vaikka vuodet on jo tämänkin kohdalla vierinyt.
 
Onko toi load accelerator siis oletuksena tuollaisilla asetuksilla vai muutitko noi asetukset käsin ini kautta?

Muutin käsin, oletuksena oli jotain muuta.
Tosin listasin hieman väärin, alla kopioituna .ini tiedostosta:

Koodi:
;** FPS limit in LoadingScreen and in Game.(0: Nolimit)
;** When you use the FPS limit in loading, GPU load will decrease, but loading time increases.
;** The optimum InLoading value depends on the environment.(350 seems good on my PC)
FPSLimitInGame = 60
FPSLimitInLoading = 500
FPSLimitInBlackLoading = 500

;** SyncInterval value of "IDXGISwapChain::Present".see https://msdn.microsoft.com/library/bb174576(v=vs.85).aspx
;** -1:No override
SyncIntervalInGame = 0
SyncIntervalInLoading = 0

;** Number of cores using during Black Loading Screen.This is effective for "Long Black Loading" issue.
;** -1:No Control
NumOfCoresInBlackLoading = -1

Kehuin tosin liian nopsaan, tänään tuli taas kaatuminen työpöydälle ja samalla virheellä. No, varmaan 4..5 tuntia meni kaatumatta niin ei nyt ihan täysi katastrofi
 
Ei ole pitkään aikaan tullut pelattua PC:llä mitään mutta tätä on jo pitkään tehnyt mieli pelata. Gamepassissa tämä olikin ja sieltä sitten latautumaan. Pelin aloitus olikin sitten yhtä jotain muuta kuin odotin.

Äänet ei toimineet lainkaan, muutakuin alkuvideossa. Pitkän googlettelun yms. sain ne toimimaan, sitten nopea testi ja pääsin takaisin vanhalle kodille. Siihen se sitten kaatuikin kun puhuin lentävälle robotille. En jaksanut enempää.

Tänään tarkoitus olisi ainakin se pakollinen modi asennella, toivottavasti sen jälkeen helpottaa. Jos noin tunnin aikana jo kaksi tällaista bugia tullut vastaan niin ei montaa kertaa jaksaisi katsella tällaista.
 
Ei ole pitkään aikaan tullut pelattua PC:llä mitään mutta tätä on jo pitkään tehnyt mieli pelata. Gamepassissa tämä olikin ja sieltä sitten latautumaan. Pelin aloitus olikin sitten yhtä jotain muuta kuin odotin.

Äänet ei toimineet lainkaan, muutakuin alkuvideossa. Pitkän googlettelun yms. sain ne toimimaan, sitten nopea testi ja pääsin takaisin vanhalle kodille. Siihen se sitten kaatuikin kun puhuin lentävälle robotille. En jaksanut enempää.

Tänään tarkoitus olisi ainakin se pakollinen modi asennella, toivottavasti sen jälkeen helpottaa. Jos noin tunnin aikana jo kaksi tällaista bugia tullut vastaan niin ei montaa kertaa jaksaisi katsella tällaista.
Jos on RTX kortti, niin launcherissa asetuksista ota ""weapon decals" pois päältä, se aiheuttaa kaatumisen pelin alussa...
 
Onhan sellainen kortti juu. Täytyy näpätä pois!

Huomasin tuossa äsken ettei game pass-versioon kuulukaan dlc:t eikä näköjään saa unofficial patchia toimimaan ilman niitä!
 
Gamepass vähän niinkuin aikoinaan oli pelien demot.
Siellä kokeillaan peliä ja sitten ostetaan Steamista.
Pelannut Game Pass:sta yli 100 peliä läpi ja muutoin pelannut toisen lisää mutten ole joutunut ostamaan yhtäkään niistä vielä. Lisäsisältöä kyllä muutamaan peliin. On myös ollut pelejä Game Pass:ssa jotka ovat sisältäneet kaikki lisäsisällöt.
 
Huomasin tuossa äsken ettei game pass-versioon kuulukaan dlc:t eikä näköjään saa unofficial patchia toimimaan ilman niitä!

En usko, että toimisi Game Pass eli Microsoft Store version kanssa muutenkaan, koska Store sovellukset on UWP muotoa eikä perinteistä Win32:sta (tiedostorakenne erilainen).
E: no jaa, mainitaan, että tuki löytyy Xbox Onelle myös, toiminee UWP:n kanssa siis

Lisäksi en tiedä onko ko. patch edes päivitetty next-gen versiolle?
E: ilmeisesti on päivitetty.

Itsellä jäi tämä peli jälleen kesken, kävi samalla lailla kun viimeksi, loppui vain into jatkaa.
Jos asennan joskus uusiksi niin koitan edes Far Harborin läpäistä kokonaan.
 
Viimeksi muokattu:
En usko, että toimisi Game Pass eli Microsoft Store version kanssa muutenkaan, koska Store sovellukset on UWP muotoa eikä perinteistä Win32:sta (tiedostorakenne erilainen).
E: no jaa, mainitaan, että tuki löytyy Xbox Onelle myös, toiminee UWP:n kanssa siis

Lisäksi en tiedä onko ko. patch edes päivitetty next-gen versiolle?
E: ilmeisesti on päivitetty.

Itsellä jäi tämä peli jälleen kesken, kävi samalla lailla kun viimeksi, loppui vain into jatkaa.
Jos asennan joskus uusiksi niin koitan edes Far Harborin läpäistä kokonaan.

Itsellä kevään/kesän aikana tullut Rog Allylla kellotettua tähän mennessä reilut 47h. Level taisi olla tällä hetkellä 31 paikkeilla ja päätarinassa viimeisin suoritettu quest taisi olla "Institutionalized". Tarkoitus on mennä loppuun joko Railroadilla tai Institutella. Far Harboriin ajattelin lähteä vasta, kun kaikki muut isoimmat questit oon saanut pelattua läpi.
 
Vartin päästä julkaistaan

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Kokeilin tuota Fallout Downgraderia käynnistää, niin se kysyy ensin asennussijainnin (Steam-versio) ja sitten se pyytää kirjautumaan sisään steamiin tuossa asennusohjelmassa... rupesi mieitytttämään, että onkohan tuo ihan turvallista?
 
Tulee kyllä vähän it's all so tiresome -fiilikset noista ohjeista manuaaliseen downgreidaukseen...:shifty:
 
Siis tarviiko tää ton GOTY version vai toimiiko tavallisessa Fallout 4:ssä?
 
Siis tarviiko tää ton GOTY version vai toimiiko tavallisessa Fallout 4:ssä?
Joko FO4 ja kaikki DLC:t (poislukien HD Textures) tai GOTY.
A requirement for you to play and install Fallout: London is for you to own
Fallout 4 and all of its DLCs or the Game of the year edition on GOG or Steam.
(Fallout 4 – High Resolution Texture Pack is not a requirement)
 
It's alive.

20240725215026_1.jpg


Olipahan projekti. FO4 ladattu kolmesti, asennus, manuaalinen downgrade ja London (GOG rekisteröinti). Ja päälle vielä MO2 profiilin luonti, minimimodeilla. Tosin aika suoraviivaiset ohjeet, eikä oikeastaan mitään ongelmia vielä ole näkynyt.

1.png
 
Pitänee asetustiedostoa vähän enemmän muokkailla mikäli steamissä olevia keskustaluviestejä uskoo, muuten kaatuilee Fallout 4 London mod. Omallakohdalla melkein heti alussa asemalla piljetti porttien luona ensimmäisen kerran puhdas pelin itsestaan sammuminen, kun tausta musiikki rupesi soimaan.
 
Pitänee asetustiedostoa vähän enemmän muokkailla mikäli steamissä olevia keskustaluviestejä uskoo, muuten kaatuilee Fallout 4 London mod. Omallakohdalla melkein heti alussa asemalla piljetti porttien luona ensimmäisen kerran puhdas pelin itsestaan sammuminen, kun tausta musiikki rupesi soimaan.
Ettei vaan olisi RTX kortti koneessa? Silloin launcherista asetuksista "weapon decals" kokonaan pois päältä...
 
Pitänee London kyllä kokeiluun ottaa jahka ehtii. Jos edes vähänkään löytyisi sitä ns. Fallout-fibaa.
 
Aika bugiselta vaikuttaa itsellä, violetinvärisiä tekstuureja siellä täällä (puuttuvia?), pari panssaroitua poliisia niin, että näkyi vaan pää ja panssarit, ukko meinaa tarttua tosi herkästi ahtaissa paikoissa (joita on aika paljon ainakin yhdessä paikassa), ilmeisesti pari otusta putos tekstuurien läpi alemmalle tasolle -- niin ja kun menee workbenchiin jotain modaamaan, niin ei pääsekään pois koko penkistä, siihen juuttuu, eikä voi kun lopettaa pelin.

En tiedä, menikö sitten asennuksessa jotain pieleen, tein manuaalisen downgreidin ja asensin Lontoon. Periaatteessa muuten on toiminut vakaasti.:asif:
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Aika bugiselta vaikuttaa itsellä, violetinvärisiä tekstuureja siellä täällä (puuttuvia?), pari panssaroitua poliisia niin, että näkyi vaan pää ja panssarit, ukko meinaa tarttua tosi herkästi ahtaissa paikoissa (joita on aika paljon ainakin yhdessä paikassa), ilmeisesti pari otusta putos tekstuurien läpi alemmalle tasolle -- niin ja kun menee workbenchiin jotain modaamaan, niin ei pääsekään pois koko penkistä, siihen juuttuu, eikä voi kun lopettaa pelin.

En tiedä, menikö sitten asennuksessa jotain pieleen, tein manuaalisen downgreidin ja asensin Lontoon. Periaatteessa muuten on toiminut vakaasti.:asif:
Onko sulla High Resolution Texture DLC-asennettuna? Ton on sanottu konfliktoivan FOLONin kanssa, aiheuttaen tekstuuriongelmia.
 
Onko sulla High Resolution Texture DLC-asennettuna? Ton on sanottu konfliktoivan FOLONin kanssa, aiheuttaen tekstuuriongelmia.
Se onkin jännä, kun olen laittanut sen pois steamin dlc hallinnasta mutta se takas päällä kun käy myöhemmin tarkistamassa. Pitäis vissiin asenmuskansiosta deletoida sen tiedostot?
 
Se onkin jännä, kun olen laittanut sen pois steamin dlc hallinnasta mutta se takas päällä kun käy myöhemmin tarkistamassa. Pitäis vissiin asenmuskansiosta deletoida sen tiedostot?
Joo poistamalla kaikki DLCUltraHighResolution tiedostot pitäisi poistaa ongleman.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Alustavasti sanoisin, että FO:London on Enderalin luokkaa modina. Ääninäyttely loistavaa, maailma, hahmot, tehtävät, c&c, monivalinnat, roolipelaaminen hyvää. Miinusta tekstuureista jotka ovat heikkoja, ja paikoitellen todella huonoja. Ja asennusvaikeus on iso miinus jollei ole kokemusta modaamisesta. Olisi pitänyt julkaista omana pelina, eikä vain modina.
 
Joo poistamalla kaikki DLCUltraHighResolution tiedostot pitäisi poistaa ongleman.

Itse asíassa, kun kuikuilen noita tiedostoja steamapps/common/´fallout4/data-kansiossa, niin ei siellä kyllä ole tuommoista DLCUltraHighResolution-nimistä tiedostoa... on kyllä muita tiedostoja, joiden nimessä esiintyy sana 'texture', puuttusko sitten joku noista?:confused:

Noita on esim. Fallout4 - Textures1.ba2 ja siitä ylöspäin aina numeroon Fallout4 - Textures9.ba2 saakka. Ja sitten on London-osastoa LondonWorldSpace - Textures1.ba2 ja siitä numerot juokseen LondonWorldSpace - Textures13.ba2 saakka. Noista ei ainakaan välistä mitään puutu.

Mutta tämä nyt on arvailua. Tuolla Folon-discordissa tämä purple/pink texture -ongelma ei juuri saa huomiota, monet kyllä kyselee tuosta. Mutta vastaus on lähinnä asenna kaikki uudestaan.
 
Itse asíassa, kun kuikuilen noita tiedostoja steamapps/common/´fallout4/data-kansiossa, niin ei siellä kyllä ole tuommoista DLCUltraHighResolution-nimistä tiedostoa... on kyllä muita tiedostoja, joiden nimessä esiintyy sana 'texture', puuttusko sitten joku noista?:confused:

Noita on esim. Fallout4 - Textures1.ba2 ja siitä ylöspäin aina numeroon Fallout4 - Textures9.ba2 saakka. Ja sitten on London-osastoa LondonWorldSpace - Textures1.ba2 ja siitä numerot juokseen LondonWorldSpace - Textures13.ba2 saakka. Noista ei ainakaan välistä mitään puutu.

Mutta tämä nyt on arvailua. Tuolla Folon-discordissa tämä purple/pink texture -ongelma ei juuri saa huomiota, monet kyllä kyselee tuosta. Mutta vastaus on lähinnä asenna kaikki uudestaan.
Joo saattaa olla mennyt jossain vaiheessa pieleen asennuksessa, itse en ole huomannut ko. tekstuuriongelmia. Saisivat kyllä päivittää FOLONin NG aikaan ja muuttaa asennusta yksinkertaisemmaksi, jotta ei tarvitsisi mitään downgradeja tehdä. Käyttävät tekosyynä, että NG:ssä on joku ylitsepääsemätön bugi. Noh onko se sitten pahempi, kuin asennushelvetti, jonka moni mokaa ja valittaa siitä discordissa... Monet suosittelluista modeistakin voi asentaa väärin, kun eivät ole versioita erikseen maininneet.
 
Itselläni peli kaatui työpöytään vähän väliä junan jälkeen.
Asensin uudelleen, ei vaikutusta. Kokeilin niitä näitä ohjeita, kaatuilu jatkui. Tämän korjauksen jälkeen peli ei ole kaatunut kertaakaan (pari tuntia pelasin).
Ja peli pitää käynnistää tuosta f4se_loader exestä.

 
Itsellä kaatunut 6 tunnin aikana kerran, ja sekin taisi johtua MCM-modista. Eli tarkkana kannattaa olla asennuksien kanssa, ohjeet ainakin pari päivää sitten olivat vähän sinne päin. Nämä modit (versiot) ainakin todennut toimiviksi.

1.png
 
Itsellä kaatunut 6 tunnin aikana kerran, ja sekin taisi johtua MCM-modista. Eli tarkkana kannattaa olla asennuksien kanssa, ohjeet ainakin pari päivää sitten olivat vähän sinne päin. Nämä modit (versiot) ainakin todennut toimiviksi.

1.png

Itsellä peli alkoi kaatumaan koko ajan enemmän ja enemmän, sen juna matkan jälkeen.. asensin buffout modin ja kaatuminen loppui kuin seinään. Valittaa käynnistäessä väärästä versiosta, mutta toimii silti täydellisesti..

modi:
How to fix Fallout: London crashes
 
Joko normaali FO4 on tämän pätsin jälkeen pelattavassa kunnossa? Eli uskaltaisi muutamalla modilla aloittaa alusta?

Edit: Ei näköjään edes käynnisty, vaan kaatuu saman tien :cigarbeye:

Edit2: Käynnistyy kun ei koske hiireen ollenkaan ennen alkuvideota, muuten kaatuu :facepalm:

Näköjään tuo Unofficial patch päivittynyt, eiköhän tätä uskaltaisi taas jauhaa, pari pikkumodia tuon lisäksi niin ei haitanne.
 
Viimeksi muokattu:
MO2 Discordista voi nyt ladata FOLON pluginin, jolla voi ladata modeja suoraan molemmista FO4 ja FOLON Nexus-sivuista. Ei ehtinyt mukaan uusimpaan 2.5.2 versioon.

For existing instances you need change in "ModOrganizer.ini" the "gameName=Fallout 4" to "gameName=Fallout 4 London" and the "nxmhandler.ini" the "1\games="fallout4" to "1\games="fallout4,fallout4london". And put the plugin in the "plugins" directory.
 
Tästä haluaisi tykätä, mutta jessus että on buginen, epälooginen, vaikea ja tasosuunnittelu on kyllä todella surkea. FO4:ssä lootattavaa riitti välillä niin että immersio kärsi, mutta Londonissa kaikki paikat ovat kyllä niin tyhjiä että pahaa tekee. Thamesfolkin viemäri on sellainen sokkelo, sushi käy kimppuun, ovi thamesfolkin marketplaceen oli kyllä piilotettu niin hyvin että oli pakko katsoa youtubesta apua. Ovien väritys sotii täysin FO4:n värikoodausta vastaan yms. 6h takana irvistellen.
 
Tästä haluaisi tykätä, mutta jessus että on buginen, epälooginen, vaikea ja tasosuunnittelu on kyllä todella surkea. FO4:ssä lootattavaa riitti välillä niin että immersio kärsi, mutta Londonissa kaikki paikat ovat kyllä niin tyhjiä että pahaa tekee. Thamesfolkin viemäri on sellainen sokkelo, sushi käy kimppuun, ovi thamesfolkin marketplaceen oli kyllä piilotettu niin hyvin että oli pakko katsoa youtubesta apua. Ovien väritys sotii täysin FO4:n värikoodausta vastaan yms. 6h takana irvistellen.
Reilu 30 tuntia takana, ja oikeastaan täysin eri mieltä. Mielestäni tässä yhdistyy kaikkien Fallouttien parhaat puolet, kolmosen tasosuunnittelu, nelosen engine ja New Vegasin monivalintatehtävät. Ymmärrän kyllä jos Thamestown aiheutti ärräpäitä, mutta mielestäni kuitenkin hienosti suunniteltu paikka. Sokkeloita saakin sisältyä peleihin. "Tunnel Cough" paikkoihin kun pääsee, niin on niin jumalattoman tunnelmallista. On tämä sen verran kovempi kuin nelonen, että tuskin koskaan siihen tulee enään palattua. TTW kuitenkin hoitaa muiden osien pelaamista päällä. Bugeja kyllä pelissä vielä on, muttei mitään ylitsepääsemätöntä ole vielä vastaan tullut.
 
Joko normaali FO4 on tämän pätsin jälkeen pelattavassa kunnossa? Eli uskaltaisi muutamalla modilla aloittaa alusta?

Edit: Ei näköjään edes käynnisty, vaan kaatuu saman tien :cigarbeye:

Edit2: Käynnistyy kun ei koske hiireen ollenkaan ennen alkuvideota, muuten kaatuu :facepalm:

Näköjään tuo Unofficial patch päivittynyt, eiköhän tätä uskaltaisi taas jauhaa, pari pikkumodia tuon lisäksi niin ei haitanne.
Saitko toimiin, yks asia ainakin mikä monella aiheuttaa kaatumisia on tuo weapon depris fix, jos sulla on RTX kortti. Löytyy pelin launcherin asetuksista, eli weapon depris pois päältä ja myös modi on nexuksessa.

Itellä erikoisempi kysymys ja varmaan menee suoraan FO4 veteraaneille. Eli mulla on automatron DLC ja pelaan pre-next gen versiota yhä, jossain vaiheessa jos innostuu tuota londonia vois myös kokeilla.

No siinä automatronissa on tuollainen "Eyebot Pod" rakennus, josta voi laittaa tuollaisen eyebotin ettimään tavaraa itelle, esim missileitä, mini nukeja, scrap aineksia yms.
Siinä on nyt outo bugi ja muistelen että joskus ollu ennemminkin, eli se ei eti tiettyä tavaraa aina vaan ilmoittaa virhetekstin ruudulle, omassa pelissä olen pistäny etsimään mini nukeja ja missileitä.
Mutta löysin maastosta pelin alkupuolella ton eyepodin ja pistin sen etsimään missileitä, ja nyt rakensin sen omaan tukikohtaan ja se ei lähde etsimään enää missileitä, kaikkea muuta kyllä.
No selvittelin, että se aiempi eyepodi jonka löysin maastosta glitchaa jotenkin ja pitää ton missilehaun varattuna, piti jonkun aikaa etsiä ja löysin paikan missä se oli ja se eyepodi oli vieläkin siellä maastossa eikä ollut kadonnut, kuten yleensä pitäs kun tarpeeksi kauan pysyttelee pois alueelta ja se resettaa.
Olen kyllä ettiny ne kaikki tavarat mitä se on koskaan hakenu, mutta jostain syystä toi missilehaku jonka ihan ekana pistin hakeen jää nyt jumiin, enkä voi millään uudella podilla tuota ettiä, vaikka purkaisin ja rakentaisin uuden.

Yritin ettiä tätä pikkuongelmaa redditistä ja FO4 wikistä, mutta sieltä ei löytynyt oikein mitää ratkaisua ja toi maastossa oleva ylimääräinen eyepodi ei katoa mihinkään vaikka pitäs.
No ei iso ongelma, mutta en vaan saa tuota poistettua, ja vähän hankala esittää tämä glitch.

E: muutenkin tuo automatron bugittaa paljon, ne robotit hukkaa rakennetut osat ja palaa defaultiksi ihan randomisti tietyn ajan kuluttua, vähän ärsyttävä.
Samoin kun sen questiputken aloittaa, kaikki random encounterit lakkaa toimimasta ja korvautuu noilla roboteilla, eli ennenkuin sen aloittaa kannattaa yrittää etsiä esim noi legendary vendorit.


Eli siis löysin eka ton jury rigged podin, ja myöhemmin rakensin oman ja toi eka löydetty jury-rigged pod ei katoa maastosta vaikka sen pitäs.

E2: no höh erikoinen ratkaisu, pistin sen ekana löytyneen jury rigged podin etsimään tavaraa jota hirveästi ei enää tarvi tässä tapauksessa componenteista adhesive ja se podi minkä rakensin etsii nyt ihan normaalisti missileitä nukeja yms, mutta ei toiminu componenteille. ton ilmeisesti saa console komennolla "disable" myös pois, mutta se voi jäädä silti saveen bugina.
 
Viimeksi muokattu:
Kun tätä kaikkea seuraa niin en vain jaksa käsittää että minkä helvetin takia jengi jaksaa vääntää näiden haistan paskan mutta silti jaksan yritellä +10h kikkailla jotain modia toimimaan samaan aikaan kun pelin tekijä trollaa jollain ikiaikaisella paskalla moottorilla?

Tuo pelimoottori oli kuollut jo f3 jälkeen... Ja se olisi kuluttajien puolesta pitänyt todeta ostamatta yhtään sen jälkeen julkaistua sontaa, mutta kun modaaminen.... Päästäkää jo tuo saakelin raato hautaansa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 277
Viestejä
4 925 810
Jäsenet
79 339
Uusin jäsen
saveltaja

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom