Fallout 4

Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 219
Otin tämän pelin PS4-version aikoinaan talteen siitä kokoelmasta joka oli jaossa PS5 ostajille, mikä se nyt olikaan nimeltään. Plussatilaukseni on edelleen tasolla "Essential" ja näytti kovasti siltä, ettei PS5-versiota saa ilmaiseksi ladattua.

Mutta onnistuipa siltikin, pikkaisen vaan mutkikas oli tie perille. Jos joku muu painii asian kanssa vielä, niin tällä ohjeella onnistuin: Reddit - Dive into anything
Loistavaa tää toimi.. Olipa hyvin piiloitettu PS5 versio :)
 

AsiJu

Premium-jäsen
Liittynyt
09.04.2024
Viestejä
107
Aloin uudelleen pelata tätä alusta ja täytyy sanoa, että kun nyt ekaa kertaa PC:llä näki itse livenä tämän next gen version, niin kyllä tälle jotain on tehty.

Esim. varjot on selvästi parempilaatuiset ainakin Ultra asetuksella kuin ennen ja hahmot ei näytä ihan niin muovisilta kuin ennen, ylipäätään peli näyttää paremmalta.

Ei ole "next gen" ei, mutta päivityksenä 2015 pelille ihan ok.
Näkyy myös pyörivän 120 fps asti nyt vakiona eikä sekoa niinkuin alunperin, Bostonin keskustaa lukuun ottamatta fps myös pysyy korkeana enimmäkseen.

Onhan tässä vielä wanhaa kunnon jankia myös, weapon debris asetus kaataa pelin, edelleen, latausajat on joskus melkoiset ja edelleen sidottu fps:ään, terminaalille mennessä hahmo jumittaa joskus paikalleen ja pakko ladata talletus, peli kaatuu toisinaan... että ihan taattua Bethesda laatua on, xd.

Load Accelerator modi toimii onneksi edelleen.

Rupesin pelaamaan FO4 ihan vaan halusta pelata se läpi uudelleen, mutta nollaodotuksilla tämä next gen update olikin ihan positiivinen kokemus.
 
Liittynyt
07.12.2016
Viestejä
35
Ei ole "next gen" ei, mutta päivityksenä 2015 pelille ihan ok.
Näkyy myös pyörivän 120 fps asti nyt vakiona eikä sekoa niinkuin alunperin, Bostonin keskustaa lukuun ottamatta fps myös pysyy korkeana enimmäkseen.
Ainakin nexusmods sanoo että yli 60fps edelleen rikkoo pelin, itse pelaillut 60fps lukittuna. Mutta ilmeisesti sinulla toimii ok ?

Modituki on aika sekaisin tuon päivityksen jälkeen, haluaisin jonkun asepaketin joka olisi edes jotenkin pelin tunnelmaan soveltuva, eli ei moderneja aseita, onko jotain toimivaa joka ei vaadi järjetöntä säätämistä ?
 

AsiJu

Premium-jäsen
Liittynyt
09.04.2024
Viestejä
107
Ainakin nexusmods sanoo että yli 60fps edelleen rikkoo pelin, itse pelaillut 60fps lukittuna. Mutta ilmeisesti sinulla toimii ok ?
Kyllä minun nähdäkseni, toki voi olla, että se tekee suuremman todennäköisyyden just noille jumiin jäämisille esimerkiksi, mutta pelinopeus ja dialogi on ihan normaalisti (nämä meni ennen sekaisin ainakin jos fps oli yli 60)

Ja minä en siis tehnyt mitään temppuja, peli pyöri ihan vakiona 120 fps max mikä suorastaan yllätti.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 387
Siis eihän se näytä "toimivan 120fps ok" jos kerta on juuri noita ongelmia joita tulee kun fps on yli 60?

Kannattaa vaan nyt suosiolla rajottaa se.
 

AsiJu

Premium-jäsen
Liittynyt
09.04.2024
Viestejä
107
Siis eihän se näytä "toimivan 120fps ok" jos kerta on juuri noita ongelmia joita tulee kun fps on yli 60?

Kannattaa vaan nyt suosiolla rajottaa se.
Siis ei ole noita ongelmia. Ennen next gen päivitystä FO4 meni tuolla tavalla sekaisin jos fps oli yli 60.

Tuota terminaalien / power armorin bugittamista tapahtuu myös 60 fps ihan samalla tavalla, jos on tapahtuakseen.
 
Liittynyt
07.12.2016
Viestejä
35
Siis ei ole noita ongelmia. Ennen next gen päivitystä FO4 meni tuolla tavalla sekaisin jos fps oli yli 60.

Tuota terminaalien / power armorin bugittamista tapahtuu myös 60 fps ihan samalla tavalla, jos on tapahtuakseen.
En ole 120fps ruudunpäivitysnopeudella kokeillut, mutta 60fps ei ole ollut yhtään bugitusta vielä. Noh tämä kelpaa minulle, käypähän GPU:kin viileämpänä näin kesällä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 319
Siis ei ole noita ongelmia. Ennen next gen päivitystä FO4 meni tuolla tavalla sekaisin jos fps oli yli 60.

Tuota terminaalien / power armorin bugittamista tapahtuu myös 60 fps ihan samalla tavalla, jos on tapahtuakseen.
Ei ole noita "bugeja" ollut kertaakaan minulla kun pelannut lukitulla 60 FPS päivityksenkin jälkeen...
Aina kun on lukenut noista ongelmista, niin peliä on ajettu yli 60 FPS ja korjaantunut kun ovat kokeilleet lukita sen. Jotkut sitten on halukkaita kärsimään noista ongelmista (ja ties mistä muista ei niin näkyvistä) sujuvamman ruudunpäivityksen takia. Pelin engine on syypää tuohon ja joitakin modejakin on sitä lieventämään, mutta varmin tapa on tuo 60 FPS pelaaminen.
 

AsiJu

Premium-jäsen
Liittynyt
09.04.2024
Viestejä
107
Ok, kokeilen nyt 60 fps lukolla pääseekö kokonaan eroon hankaluuksista. Kumma kun vakio max fps on nostettu 120 kuitenkaan korjaamatta ongelmia kunnolla. Tai no, tietäen Bethesdan ei ole kumma, xd
Tai ainakin muistelen, että ennen peli pyöri 60 fps vakiona, ja samalla lailla sattui näitä terminaaleihin yms. jumittamisia.

Itselle tuo satunnainen terminaaliin tai power armoriin jumittaminen ei ole niinkään ongelma, jos sillä saa fps:n tuplattua, mutta peli kaatuu epäsäännöllisen säännöllisesti kerran parissa tunnissa noin, tuosta mielellään pääsisin eroon.
Pelaan nyt 60 fps lukolla Load Accelerator käytössä ja vsync pois päältä, jotta viivettä olisi vähemmän. Katotaan loppuuko kaatuilut.

(Kokeilin jo ilman load acceleratoria ja kaatui silti eli syypää lie 120 fps.
Event viewerissä on koodi 0xc0000409 ja viallinen moduuli ucrtbase.dll, joka ilmeisesti on osa .NET runtimeä, mitkä viittaa softabugiin nekin)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2020
Viestejä
40
Ok, kokeilen nyt 60 fps lukolla pääseekö kokonaan eroon hankaluuksista. Kumma kun vakio max fps on nostettu 120 kuitenkaan korjaamatta ongelmia kunnolla. Tai no, tietäen Bethesdan ei ole kumma, xd
Tai ainakin muistelen, että ennen peli pyöri 60 fps vakiona, ja samalla lailla sattui näitä terminaaleihin yms. jumittamisia.

Itselle tuo satunnainen terminaaliin tai power armoriin jumittaminen ei ole niinkään ongelma, jos sillä saa fps:n tuplattua, mutta peli kaatuu epäsäännöllisen säännöllisesti kerran parissa tunnissa noin, tuosta mielellään pääsisin eroon.
Pelaan nyt 60 fps lukolla Load Accelerator käytössä ja vsync pois päältä, jotta viivettä olisi vähemmän. Katotaan loppuuko kaatuilut.

(Kokeilin jo ilman load acceleratoria ja kaatui silti eli syypää lie 120 fps.
Event viewerissä on koodi 0xc0000409 ja viallinen moduuli ucrtbase.dll, joka ilmeisesti on osa .NET runtimeä, mitkä viittaa softabugiin nekin)
Mulla on käytössä F4se loader ja high fps physics fix , pyörii 100-120fps suurimman osan ajasta eikä ole kaatumisia tai muitakaan erikoisia bugeja ollut, samoilla modeilla pelasin viime vuoden puolella ja nyt latasin niistä vaan päivitetyt versiot että toimii uusimman steam version kanssa eikä 3 tunnin aikana ole ollut ongelmia. Pelaisin muuten vanillana 60fps mutta ne jäätävän pitkät latausajat pilaa pelin ihan kokonaan niin tuo fps fix poistaa sen ongelman
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 387
Mulla on käytössä F4se loader ja high fps physics fix , pyörii 100-120fps suurimman osan ajasta eikä ole kaatumisia tai muitakaan erikoisia bugeja ollut, samoilla modeilla pelasin viime vuoden puolella ja nyt latasin niistä vaan päivitetyt versiot että toimii uusimman steam version kanssa eikä 3 tunnin aikana ole ollut ongelmia. Pelaisin muuten vanillana 60fps mutta ne jäätävän pitkät latausajat pilaa pelin ihan kokonaan niin tuo fps fix poistaa sen ongelman
On olemassa modi joka avaa fps lukon lataustaukojen ajaksi.
 
Liittynyt
24.10.2020
Viestejä
40
On olemassa modi joka avaa fps lukon lataustaukojen ajaksi.
Senhän tuo high physics fps fix tekeekin? Sitähän tarkoitin että sen takia sitä käytän pelkästään kun mulle riittäisi pelissä se 60fps ihan hyvin. Se 60fps lukko vaan tekee lataustauoista niin pitkiä että hamuaa puhelinta jo käteen odotellessa niin se on liian kauan
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 319
Senhän tuo high physics fps fix tekeekin? Sitähän tarkoitin että sen takia sitä käytän pelkästään kun mulle riittäisi pelissä se 60fps ihan hyvin. Se 60fps lukko vaan tekee lataustauoista niin pitkiä että hamuaa puhelinta jo käteen odotellessa niin se on liian kauan
Load accelerator on simppeli modi, joka korjaa latausajat, eikä tarvii asennella noita lisäskriptejä...
 
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
748
Onhan nuo latausajat ihan persiistä, voi rauhassa käydä vessassa ja keittää kahveet, kun peli lataa ulkomaailmaa... kokeilin tuota load acceleratoria mutta rupes peli kaatuilemaan tai ainakin hyppimään Windowsin työpöydälle, niin otin pois. En jaksa noita muita modeja alkaa säätämään, olkoon. Ihme, ettei BGS:ää ole yhtään kiinnostanut asiaan tarttua? :btooth:

Kyllä tässä pelissä edelleen on kovasti imua maailman, tekemisen ja löytämisen suhteen mutta onhan tämä teknisesti jo auttamattoman kökkö. Ilmestyessään se ei ihmeemmin vaivannut mutta aika on ajanut ohi monessa asiassa, eikä vähiten pelin enginen osalta. Fallout 5 saakin olla ihan eri peli...jos joskus tulee. Ei ole hirveästi luottoa kyllä Bethesdaan enää (Starfield).
 

AsiJu

Premium-jäsen
Liittynyt
09.04.2024
Viestejä
107
Pari-kolme tuntia nyt takana 60 fps + load accelerator, ei bugeja tai kaatumisia.

Jos kiinnostaa niin load accelerator on seuraavasti:
Ingame fps = 60
Loading fps (molemmat) = 500
CoresInLoading = 0 (käytä pelin vakiota)
PresentInterval = -1 (vsync pois päältä kokonaan)

Seison korrektoituna 120 fps suhteen

Komppaan myös yllä mainittua, tämä peli on petollisen addiktoiva edelleen.
Just nirhin muromiehen eli Kellogsin ja aseissa alkaa olla potkua ja muutenkin questit tuntuu tässä kohdin mielenkiintoisilta.

Kohta Far Harboria kohti ja sieltä wanha kunnon Old Reliable, ou jees...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.09.2023
Viestejä
54
Itsekin ostin tämän GOTY version steamista parisen viikkoa sitten tarjouksesta ja vajaat 20h takana Rog Allyn kanssa. Eilen asensin myös tuon load acceleratorin, joka on selvästi auttanut latausaikoihin. ini-tiedostoa en ole conffannut. Mutta ehkä tällä kertaa voisin yrittää tuon far harbourinkin pelata läpi, kun se aikoinaan jäi kesken PS4:llä. Mahtava peli edelleen, vaikka vuodet on jo tämänkin kohdalla vierinyt.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 711
Ingame fps = 60
Loading fps (molemmat) = 500
CoresInLoading = 0 (käytä pelin vakiota)
PresentInterval = -1 (vsync pois päältä kokonaan)
Onko toi load accelerator siis oletuksena tuollaisilla asetuksilla vai muutitko noi asetukset käsin ini kautta?
 

AsiJu

Premium-jäsen
Liittynyt
09.04.2024
Viestejä
107
Onko toi load accelerator siis oletuksena tuollaisilla asetuksilla vai muutitko noi asetukset käsin ini kautta?
Muutin käsin, oletuksena oli jotain muuta.
Tosin listasin hieman väärin, alla kopioituna .ini tiedostosta:

Koodi:
;** FPS limit in LoadingScreen and in Game.(0: Nolimit)
;** When you use the FPS limit in loading, GPU load will decrease, but loading time increases.
;** The optimum InLoading value depends on the environment.(350 seems good on my PC)
FPSLimitInGame = 60
FPSLimitInLoading = 500
FPSLimitInBlackLoading = 500

;** SyncInterval value of "IDXGISwapChain::Present".see https://msdn.microsoft.com/library/bb174576(v=vs.85).aspx
;** -1:No override
SyncIntervalInGame = 0
SyncIntervalInLoading = 0

;** Number of cores using during Black Loading Screen.This is effective for "Long Black Loading" issue.
;** -1:No Control
NumOfCoresInBlackLoading = -1
Kehuin tosin liian nopsaan, tänään tuli taas kaatuminen työpöydälle ja samalla virheellä. No, varmaan 4..5 tuntia meni kaatumatta niin ei nyt ihan täysi katastrofi
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 410
Viestejä
4 283 071
Jäsenet
71 663
Uusin jäsen
basicbobo

Hinta.fi

Ylös Bottom