Fallout 4

Ensimmäisenä voisit koittaa kokonaan ilman modeja, kaatuileeko vielä
 
Ei mitään järkeä. Melkoisen osa modeista vaatii GOTYn eli jo pelkästään tuon takia ei pelkkään peruspeliin kannata tyytyä.
Eipä noista modeista nyt kymppiä kannata maksaa jos edelliset falloutit ei oo lempipelejä kautta aikojen.
 
Epävirallinen pätsi on erittäin suositeltava ja se vaatii kaikki delsut.
 
Ootteko pelannut VR:nä?

Tullut pelattua FO4 läpi, eihän se tarinallisesti kovin ihmeellinen ollut, mutta VR kanssa voisi napostella samoilla uusiks :think:

Tuli kateltua gamespotin video aiheesta, hurraata ei tullut.
Ja vieläpä alennuksessakin 40€ :beye:
Toista täyttä hintaa en maksa, ~20€ ois ok.
 
Eipä noista modeista nyt kymppiä kannata maksaa jos edelliset falloutit ei oo lempipelejä kautta aikojen.

Kyllä niistä kannattaa koska niiden kanssa pelistä tulee muutamaa kertaluokkaa parempi. Tietysti jos tarkoituksella haluaa pelata paskempaa peliä ja sitten tehdä siitä paskuudesta ketjun räbään niin...
 
Toki. Eri asia onko siinä sitten järkeä hajottaa päätä bugittavien tehtävien, skriptien, ym. takia kun kaiken sen voisi estää yksinkertaisella modilla.
Eiköhä täsä pelissä hajoa pää johonki muuhun ku epävirallisen pätsin puutteeseen.
 
Ootteko pelannut VR:nä?

Tullut pelattua FO4 läpi, eihän se tarinallisesti kovin ihmeellinen ollut, mutta VR kanssa voisi napostella samoilla uusiks :think:

Tuli kateltua gamespotin video aiheesta, hurraata ei tullut.
Ja vieläpä alennuksessakin 40€ :beye:
Toista täyttä hintaa en maksa, ~20€ ois ok.

Juu. Ihan jees on VR:nä. Aika sika hinta joo (etenkin niille joilla jo pelkkä FO4), eikä VR-versiossa DLC:eitä. Vissiin modaamalla sais otettua käyttöön, ei ole vielä tullut kyllä kokeiltua.
 
Ihmeen paljona itkua kyllä tästäkin pelistä. Kertaalleen pelasin läpi julkkarissa, enkä kyllä muihin peleihin siinä samalla koskenutkaan, oli sen verran kova. Kaikki lisärit hakkasin läpi myös heti kun julkastiin. Modeja ja epävirallisia pätsejä ei juurikaan ollut tarjolla edes vielä tuon alkuperäsen läpipeluun aikoihin, enkä jäänyt kaipaamaankaan. Totta kai niitä bugejakin oli paikoin kuten aina tällaisissa massiivisissa avoimen maailman peleissä. Vain idiootti olettaisi että niitä ei ole. Tarinasta ainakin itse tykkäsin ja loottikin oli ihan tarpeeksi ihmeellistä.

FO1, 2, 3 ja NV on tullut myös pelattua läpi moneen kertaan, eiköhän tämäkin mene uudelleenpeluuseen tässä lähivuosina taas.

NV vs 4 tuntuu paljon olevan laitettu vastakkain, oma mielipide tästä on aika pitkälti semmonen notta NV voittaa tarinassa, 4 kaikessa muussa. Jos siis tosiaan NV:n saisi pyörimään 4:n moottorin päällä niin olisi melkosta kultaa tarjolla.
 
Se on niin muodikasta haukkua Bethesdan tuotoksia että ei siinä kaikki kerkeä sitä itse peliä katsoa. Itse olen kanssa tykännyt kaikista FO peleistä ja hyvin sai tämän nelosen pelattua ilman epävirallista pätsiäkin tai yhtään modia
 
On siellä ihan oikeasti syitäkin haukkua. Jos esim. miljardi kertaa raportoituja bugeja ei korjata, on firma laiska. Olen erittäin hämmästynyt, että Bethesda vaivautui Fallout 4:ssa sentään sen tallennusbloattibugin korjaamaan, sen olemassaolo on ollut tiedossa ainakin Oblivionin julkaisusta asti, Fallout 4 oli vain ensimmäinen peli, jossa se korjattiin.

Oikeastaan ainoa hyvä ominaisuus Fallout 4:ssa on taistelu. Muilla osa-alueilla on menty alas. Lähes kaikki RPG-elementit dumpattu, UI on hirveä, jne. Kaiken lisäksi yksi turhimmista lisäyksistä eli settlementtien rakentaminen on aivan liian isossa osassa.
 
On siellä ihan oikeasti syitäkin haukkua. Jos esim. miljardi kertaa raportoituja bugeja ei korjata, on firma laiska. Olen erittäin hämmästynyt, että Bethesda vaivautui Fallout 4:ssa sentään sen tallennusbloattibugin korjaamaan, sen olemassaolo on ollut tiedossa ainakin Oblivionin julkaisusta asti, Fallout 4 oli vain ensimmäinen peli, jossa se korjattiin.

Oikeastaan ainoa hyvä ominaisuus Fallout 4:ssa on taistelu. Muilla osa-alueilla on menty alas. Lähes kaikki RPG-elementit dumpattu, UI on hirveä, jne. Kaiken lisäksi yksi turhimmista lisäyksistä eli settlementtien rakentaminen on aivan liian isossa osassa.
Tämän takia SIM settlements (ja kaikki sen lisärit) on yksi tärkeimmistä modeista mitä kaikkien pitäisi käyttää.
Vanilla settlement systeemi on niin köykäinen että oksat pois. SIM settlements päälle niin NPC:t osaavat itse rakentaa massiivisia kyliä, kunhan vain pistät jonkin NPC:n johtamaan rakentelua.

Sen minä olisin kehittäjiltä ymmärtänyt että vain Sanctuary olisi ollut "hiekkalaatikko" mihin pitää itse räpeltää jotain rakennuksia. Mutta kun näitä hiekkalaatikoita on niin tuhottomasti ettei kenelläkään riitä pinna rakentaa niitä itse valmiiksi, ja näin rakentelusta tulee helposti karseaa pakkopullaa.
 
Viimeksi muokattu:
En tiedä mitä tuosta rakentelustakin niin älyttömästi itketään, kun ei sitä tarvitse nyt ihan kauheasti pakosti vääntää. Itsellä jäänyt rakentelut aika minimiin ja pääasiassa aika on kulunut maailman tutkiskeluun ja tehtävien tekemiseen, kuten kaikissa bethesdan peleissä tähänkin asti.
Näkisin sen rakentelun vaan mahdollisena lisäoptiona, jos tykkää näperrellä.
 
Aika eeppisiä rakennelmia jotku tehneet mitä YouTubesta katsonut.
Olisi ihan siistiä, jos noita valmiita layoutteja voisi ladata jostain. Itse en ole sen enempää jaksanut rakennella, kuin vesipumput vetee ja jonkin verran defuja kuntoon.

Peli tosin vieläkin pelaamatta läpi, yli vuoteen ei ole juuri tullut pelattua.
Olen pelissä siinä vaiheessa, että pitäisi tehdä päätöksiä factionin suhteen.
New Vegas tuli pelattua läpi yhdeltä istumalta, mutta tähän saman mekaniikan yms pyöritykseen on tullut hieman ähky.
 
Aika eeppisiä rakennelmia jotku tehneet mitä YouTubesta katsonut.
Olisi ihan siistiä, jos noita valmiita layoutteja voisi ladata jostain. Itse en ole sen enempää jaksanut rakennella, kuin vesipumput vetee ja jonkin verran defuja kuntoon.

Peli tosin vieläkin pelaamatta läpi, yli vuoteen ei ole juuri tullut pelattua.
Olen pelissä siinä vaiheessa, että pitäisi tehdä päätöksiä factionin suhteen.
New Vegas tuli pelattua läpi yhdeltä istumalta, mutta tähän saman mekaniikan yms pyöritykseen on tullut hieman ähky.
SIM settlements mahdollistaakin juuri sen että voit luoda sekä jakaa omia "City Plan" layoutteja.

Nexukseen vain hakuun "City Plan". Työkalut noiden tekemiseen julkaistiin vasta viime kuussa jonka takia valikoima ei ole vielä paisunut kovin suureksi, tosin vakionakin modi sisältää lähes kaikille settlementeille yhden city planin.
EDIT: Nexus näköjään lisännyt noille ihan oman Modi kategorian: Fallout 4 Nexus - Mods and community
 
Viimeksi muokattu:
Toimiiko modit VR version kanssa? Vai pitääkö olla juuri sille versiolle modit.
 
:confused2: Missasit siis käytännössä koko pelin.

No ehkä ei ihan yhdeltä istumalta, kun pelitunteja tuli yli 80h.
Mutta siten, että en muita pelejä pelannut välissä ja parissa viikossa läpäisin.
Eli new vegas koukutti ihan erilailla kuin tämä.
Eihän tämän uusimman tarina mikään mestariteos ole.
 
Toimiiko modit VR version kanssa? Vai pitääkö olla juuri sille versiolle modit.
Ainakin skyrim tapauksessa VR modeille on omansa ja näyttävästi myös Fallout 4:lle:
Fallout 4 Nexus - Mods and community

How To Install And Use Mods With Skyrim VR On PC - UploadVR

Unfortunately, Bethesda is not offering official mod support on Skyrim VR or Fallout 4 VR, but that isn’t stopping fans from tinkering anyway. As expected, it didn’t take long for the internet to figure out how to mod Skyrim VR, so we’re going to break it down for everyone that wants to do something magical like enhance the dragons in their Skyrim VR playthrough. Tyriel Wood posted this video over on Reddit, which was then summarized by Reddit user -Chell.
 
Minä pelasin julkaisussa läpi ja nyt uudestaan kaikkien lisäosien kanssa. Pääsin Nuka Worldiin ja sitten loppui mieleinkiinto, jälleen.
Joko pelaat paskiaista, mitä et siis voi itse pelissä tehdä, koska siellä ne raiderit ampuu aina ekaksi. Tai sitten tapat kaikki. Onpas mielenkiintoiset vaihtoehdot, sitten kun päätät pelata paskiaista niin pitää alkaa vetään juokse ees ja taas tehtäviä siellä commonwealthissa. Joo kiitos, ei kiitos. Oli kyllä sellanen matto alta homma koko vitun Nuka World että ei tee edes mieli pelata koko peliä enää. Jääkööt siis paremmaksi haukuttu Far Harbour välistä. Ei en vain jaksa juosta mitään helvetin pakollisia valloitus tehtäviä kun samaan aikaan pääpelissä pitäisi leikkä minutemania ja kaikkien kaveria, kun se pääpeli ei ymmärrä että nuka worldin jälkeen ollaan raidereita.

Kyllä osaa tämä peli pettää kerta toisensa jälkeen. New Vegasissa sentään saattoi olla oikeasti alusta asti ns. paha ja liittyä vaikka raidereihin. Mutta minua vituttaa yli kaiken tuo tapa millä Fallout 4 on tehty täysin ehdottomaksi. Se on vai yksi reitti mikä sinulle annetaan ja sitä sinun on sitten mentävä, muutoin jää sisältö täysin kokematta tai sitä mahdollisuutta ei edes anneta.
 
Taisi uusimma Fallout VR:n (beta?) päivityksen myötä tulla parempi rifti ja WMR tuki.
 
Outoa kamaa nuo Creator Clubin tuotteet:

Hellfire power armoriin ei kannata pultata lentoreppua, koska se reppu asemoituu pari metriä sen powerarmorin sivuun
Modular Military Backpack toimii sinänsä, mutta näyttää tappavan sen kiinalaisen häivepanssarin häiveominaisuudet (graafinen efekti näkyy, mutta mosat huomaavat sinut todella herkästi)
Prototype gauss rifle on pahuksen ikävä käyttää ilman modeja, koska sitä pitää veivata joka laukauksen jälkeen ja siinä on graafisia bugeja
Doom BFG näyttää komealta, mutta ammukset maksavat omaisuuksia ja ase vaikuttaa munattomalta siihen verrattuna mitä sillä sai Doomissa aikaan. Raketinheittimellä samat tapot saa halvemmalla.
Chinese Stealth Armor tuntuu toimivan kuten pitääkin
TransDOGrifier tuntuu toimivan ja sen mukana olevat uudet skinit koiralle ovat ihan siistejä
 
En tiedä mitä tuosta rakentelustakin niin älyttömästi itketään, kun ei sitä tarvitse nyt ihan kauheasti pakosti vääntää. Itsellä jäänyt rakentelut aika minimiin ja pääasiassa aika on kulunut maailman tutkiskeluun ja tehtävien tekemiseen, kuten kaikissa bethesdan peleissä tähänkin asti.
Näkisin sen rakentelun vaan mahdollisena lisäoptiona, jos tykkää näperrellä.
On rakentelusta hyötyäkin eli saa ne tykit jokaiseen settlementtiin ja kun farmaat purified wateria niin sulla ei ole ongelmia rahasta yms.
 
Tein pienen virheen ja jatkoin vielä sopivasti eteenpäin, että sopivat tapahtumaa edeltävät savet ovat n.20h aiemmin.

Menin sitten jysäyttämään Danselta aivot pellolle questissa missä selvis että se on synth. Koin ettei ole vaihtoehtoja, ja halusin myös dramatiikkaa tappamalla parhaan apuhahmon. Ärsyttää kyllä yllättävän paljon jälkikäteen kun youtubesta selvisi miten Dansen olisi saanut jopa komentajaksi oikeaa polkua menemällä. :(

Vaihtoehtoisten loppujen näkeminen on aika työlästä. Peli ei mainosta liikaa että olet nyt menossa yhtä selvää polkua ja muut ovet sulkeutuvat.
 
Onko tähän semmoista Radio/musiikkimodia, jossa olisi vähintään parin tunnin verran blues/jazz-sisältöä?
Edellisissä 3-d Fallouteissa alkoi hieman vituttamaan ne kaikki kaksi biisiä, mutta en silti jaksanut asentaa vastaavaa modia.

Mitäs muuta ns. pakollista modia tuohon tarvitsee? Siis semmoisia, jotka säilyttävät pelin mahdollisimman alkuperäisenä, mutta korjaavat mahdolliset ärsyttävät puutteet/typeryydet?

Entä saako nuo nappien bindaukset korjattua jotenkin? Pelaan nuolinäppäimistä, mutta esim. tiirikointi ei toimi niistä vaan tuosta default WASD-paskasta.

Ihmetyttää myös hieman, että miksi peli lataa 20 sekuntia, kun siirtyy esim. jostain rakennuksesta ulos. Peli SSD:llä ja prossun käyttö jotain max. 60%.
Myös näyttiksen osalta joku jarru päällä. Jotain 80 % kuormittaa maksimissaan, vaikka tuolla HD7950 paskalla pitäisi olla tapissa koko ajan.
Näyttiksen muistia käyttää maksimissaan 2,3 gigaa (1440p) ja rammiakaan ei yli 8 gigan saa menemään vaikka taustalla kaikkea sontaa auki.
Muistit perushitaat DDR3 1600:t mutta tuskin se noin kevyessä pelissä pitäisi jarruttaa.
Pelkkä pikainen harjoittelu/testaus kyseessä, kun rauta vaihtuu kohta, mutta eiköhän nuo ongelmat siirry seuraavaankin kokoonpanoon.
Ihmeellisen hyvin tuo silti pyörii SER-raudallakin. FO3 ja NV tykkäsi välillä stutteroida, mutta lienee hieman vammainen pelimoottori.
 
Viimeksi muokattu:
Juu meinaa tää ilman modeja tykkiraudallaki tiputtaa paikoittain alle 60fps, että saa vaan toivoa seuraavan TES/FO:n olevan jo pikkuhiljaa uudella pelimoottorilla.
 
Moottori voisi myös sellainen, ettei peli myöskään hajoa kun menee yli tuon 60fps. ;)

Uusi moottori olisi varmasti kiva, mutta vaatimukset täyttävää vaihtoehtoa voi olla todella vaikea löytää. Moottorin on sovelluttava isoihin ja avoimiin tiloihin, pelin modaus on oltava helposti ja monipuolisesti (elinehto näille peleille), oltava monessa mielessä dynaaminen (tätä on vaikeampi selittää), jne. Moottoreita löytyy vaikka minkälaisia, mutta vaatimusten täyttyminen onkin sitten eri asia.
 
Pöh, ei mitään uutta moottoria tarvita, nykyisen moottorin puutteet ja rajotteet vaan pitää hyväksyä ja oppii elämään niiden kanssa.
 
Melko rasittava raakile.
1440p resolla lukitsee fps:n puoleen virkistystaajuudesta eli tässä tapauksessa 37 fps.
Ei auta ini-puukotukset, V-syncin räplääminen eikä mikään. Ini-tiedostoista on säädetty siten, että ruudun pitäisi päivittyä niin nopeasti kuin rauta sietää.
1080p:llä lukittu 75 fps (pois lukien latausruudut) eikä enempää tosin tarvitsekaan. Melko hyvillä asetuksilla pyörii minimissään 68 fps ja miltei aina tasainen 75 fps.
Ehkä pitää tyytyä tähän.
Ei tarvitse ainakaa tätä viritystä varten uutta näyttistä ostaa.
Liikaa vitutusta aiheuttavia ominaisuuksia sekä jotain helvetin turhaa rakentelua.
Mutta kai tuon kerran jaksaa läpi koluta.

Kymmenien sekuntien latausajat korjautuivat Load Acceleratorilla.
Automatically disable VSYNC at loading screen to reduce the load time
It can be expected to shorten the significant load time under SSD environment.
(Under HDD environment does not seem to have much effect)

Notice
- Please use at your own risk.
- Sometimes also do not work well by the environment.
- GPU load at the loading screen will be higher.

How to Apply
- Place [D3D11.dll] and [LoadAccelerator.ini] files to the folder that contains the Fallout4.exe.
- When disabled VSYNC at loading screen in the game, the indicator [->>] in the lower right corner of the screen will be displayed.

* If you have change vsync option on GPU driver settings, Please cancel this (control by the application)
* If you have change vsync option in Fallout4Prefs.ini, Please return to original (iPresentInterval = 1)

When this does not work
Determining conditions the load screen may be different depending on the environment.
If this does not work, please try to change the settings in the following procedure.

1) Edit [LoadAccelerator.ini], rewrite the following contents
ShowState = false to ShowState = true
ShowFPS = false to ShowFPS = true
-This ensures that FPS and STATE value is displayed in the lower right corner of the screen.
2) Start the game, and then check the STATE value at load screen.
3) Edit [LoadAccelerator.ini] again. Change the TargetState value to STATE value checked in step 2.

Apply with ENB
1) rename the [d3d11.dll] of this file. (e.g. [la_d3d11.dll]), then place the renamed DLL.
2) Edit [enblocal.ini], rewrite the following contents
EnableProxyLibrary = false to true
InitProxyFunctions = false to ture
ProxyLibrary = [renamed DLL Name(e.g. la_d3d11.dll)]
and
EnableFPSLimit=true to false
* Even when FPSLimit in ENB is enabled, load time is reduced, but reduction becomes little.

ChangeLog
Version 1.6
- Implement: ”Core Affinity" control in loading.
- Added several optional functions. (see comments in ini file)
Version 1.5
-Improve the loading screen detection.
-Add some entries in ini file.
Version 1.4
-Add FPS limit option (in Loading / in game) (see LoadAccelerator.ini)
Version 1.3
-Fixed CTD issue in windows10
Liekö johtuu tuosta tuo fps-lukko, mutta sen verran yleinen vaiva tuntuu olevan, että tuskin.
 
Viimeksi muokattu:
Ei ollut kyl itellä tuota ongelmaa 3440x1440 100hz ruudulla. FPSt heilu jossain 60-90 välillä suurimman osan ajasta. Syncci tais olla mallia V.
 
Melko hyvillä asetuksilla pyörii minimissään 68 fps ja miltei aina tasainen 75 fps.
Ehkä pitää tyytyä tähän.
Suosittelen kyllä lukitsemaan ruudunpäivityksen 60 niin ei tule ongelmia. Ainakin fysiikat saattaa sekoilla ja mahdollisesti jotkut questit bugata jos fps heiluu yli 60:n.
 
Suosittelen kyllä lukitsemaan ruudunpäivityksen 60 niin ei tule ongelmia. Ainakin fysiikat saattaa sekoilla ja mahdollisesti jotkut questit bugata jos fps heiluu yli 60:n.
Tähänkään en kumma kyllä törmännyt vaikka siis ruudunpäivitys useimmiten huiteli lähempänä 90 ku 60. Tuota nopeutumistakaan ei kyllä silminnähden huomannut. Mutta tosiaan hyvä mainita, että vaara on olemassa.

Skyrimin fysiikat bugaili paljon enemmän 60fps ku tämä ~80.
 
Suosittelen kyllä lukitsemaan ruudunpäivityksen 60 niin ei tule ongelmia. Ainakin fysiikat saattaa sekoilla ja mahdollisesti jotkut questit bugata jos fps heiluu yli 60:n.
Siis mitä helvettiä? Haluan pelata tätä 75 Hz:n näytölläni mahdollisimman sulavasti ja pelimoottori paskoo pelin sen takia? Toisaalta en edes ihmettele.
No seotkoon jos haluaa. Minä haluan pelata 75 fps:llä.
Lukitsin maksimit sataan, jottei turhaan pyörittele latausruudussa 250 fps:ää. En tiedä miten tuo vaikuttaa tuohon lautausongelmaan, mutta ei se ainakaan tuon takia hidastellut enempää.

Vitosta odolellessa...
 
Siis mitä helvettiä? Haluan pelata tätä 75 Hz:n näytölläni mahdollisimman sulavasti ja pelimoottori paskoo pelin sen takia? Toisaalta en edes ihmettele.
No seotkoon jos haluaa. Minä haluan pelata 75 fps:llä.
Lukitsin maksimit sataan, jottei turhaan pyörittele latausruudussa 250 fps:ää. En tiedä miten tuo vaikuttaa tuohon lautausongelmaan, mutta ei se ainakaan tuon takia hidastellut enempää.

Vitosta odolellessa...
Toi on peruja ihan 2002 asti olevasta pelimoottorista, siihen maailman aikaan ei kai uskottu olevan järkeä yli 60fps kokemuksille.

 
Alkuunhan tuossa jäi jumiin niihin tietokoneisiin yli 60fps, alt+f4 pääsi pois.
Kai sitä jotenkin pätsättiin, itse suosiolla pelasin 60fps ettei peli hajoa 100h kohdalla niin ettei pääse läpi :)
 
Toi on peruja ihan 2002 asti olevasta pelimoottorista, siihen maailman aikaan ei kai uskottu olevan järkeä yli 60fps kokemuksille.



Enpä ole pelejä seuraillut ja olen olettanut, että nelosessa on uusi moottori eikä mitään Morrowind-päivitystä.
No ei sentään ole kellotajuuteen sidottu nopeus, kuten joissain varhaisissa DOS-peleissä, joten huimaa kehitystä.
Toivotaan, että seuraavassa on hieman tuoreempi moottori. Ja mielellään semmoinen joka toimii ilman, että pelaajien tarvitsee kehitellä vuosia siihen korjauksia.

Pikaisen testin perusteella tuo 60 fps kelvannee ja bonuksena saa säätää grafiikkanuppeja kireämmälle (Tämä siis 1080p:llä).
Onhan se tuokin aika sulavan näköistä, kun fps ei droppaile vaan se pysyy 60:ssä kuin naulittuna.
Pyöritän peliä tuhnulla HD7950:llä, jossa tällä hetkellä maltilliset 1080 Mhz kellot, kunnes jaksan viritellä jäähyn tappokelloille.
Tosin tuon pelin kanssa ei tule lämpöjen kanssa ongelmia, kun nykyisillä ihan näteillä asetuksillakin GPU:n kuorma on suurimman osan ajasta 60-80 % ja lämmöt ihan mitättömät.
 
Viimeksi muokattu:
Toivotaan, että seuraavassa on hieman tuoreempi moottori. Ja mielellään semmoinen joka toimii ilman, että pelaajien tarvitsee kehitellä vuosia siihen korjauksia.
Uudesta moottorista kirottu hyvin tiivisti:
Moottori voisi myös sellainen, ettei peli myöskään hajoa kun menee yli tuon 60fps. ;)

Uusi moottori olisi varmasti kiva, mutta vaatimukset täyttävää vaihtoehtoa voi olla todella vaikea löytää. Moottorin on sovelluttava isoihin ja avoimiin tiloihin, pelin modaus on oltava helposti ja monipuolisesti (elinehto näille peleille), oltava monessa mielessä dynaaminen (tätä on vaikeampi selittää), jne. Moottoreita löytyy vaikka minkälaisia, mutta vaatimusten täyttyminen onkin sitten eri asia.

En löydä enää sitä uutista vuodelta 2011 kun porukka valitti miksi betsha ei vaihtanut jo pelimootoria ja sitten jotain unreal enginen kehittäjää haastateltiin niin kaveri sanoi suoraan että parempaa grafikkaa, onnistuu kyllä mutta noin muokattavissa olevaa ei saada millään.

Toki kuvittelisi Betshan kokoisella firmalla olevan sellainen koodari armeja varastosssa että uuden moototrin kehittäminen yhtä monipuoliseksi modaus näkökulmasta onnistuisi ja siten olisi historiaa nämä vanhan enginen kiroukset.
 
Pelejä kuten tätäkin myydään ja pelataan enimmäkseen konsoleilla ja tuollainen yli 60fps vaatii jo pc-raudaltakin jotain niin ei varmaan yksinkertaisesti kannata kehittää noin pienelle kuluttajamäärälle parempaa moottoria. Esim pc:lle Fallout 4 myi 1,2 miljoonaa steamissa ekat 24h. Koko julkaisun tulos oli taas 12 miljoonaa peliä ekat 24h, joten eipä siinä tarvi paljoa Bethesdan miettiä mihin panostaa ensimmäisenä.
 
Pelejä kuten tätäkin myydään ja pelataan enimmäkseen konsoleilla ja tuollainen yli 60fps vaatii jo pc-raudaltakin jotain niin ei varmaan yksinkertaisesti kannata kehittää noin pienelle kuluttajamäärälle parempaa moottoria. Esim pc:lle Fallout 4 myi 1,2 miljoonaa steamissa ekat 24h. Koko julkaisun tulos oli taas 12 miljoonaa peliä ekat 24h, joten eipä siinä tarvi paljoa Bethesdan miettiä mihin panostaa ensimmäisenä.
All time unit sales näyttää 14 miljoonaa ja steamspy että olisi Owners: 5,000,000 .. 10,000,000

Global Fallout all time unit sales 2018 | Statistic
 
Juu aika jännä että melkein koko myynti on tehty ekana päivänä, luulin että konsolimyynnit olis ainakin n. 20 miljoonaa.
 
Ei moottori ole kyllä ainoa ongelma tässä, tarinan kirjoittaminen kun ei tunnu onnistuvan betsiltä.
Fo3:ssa etsitään isää ja fo4:ssa poikaa...geez.
Antais nyt vaan obsidianin kirjoittaa kunnon fo tarina.
Siten pystyisi antamaan moottori ongelmat osittain anteeksi.

ps. Josko New Vegas modi olis semmonen että saisi avaamaan FO4 vielä. Jos koskaan valmistuu...
 
Viimeksi muokattu:
Pelejä kuten tätäkin myydään ja pelataan enimmäkseen konsoleilla ja tuollainen yli 60fps vaatii jo pc-raudaltakin jotain niin ei varmaan yksinkertaisesti kannata kehittää noin pienelle kuluttajamäärälle parempaa moottoria. Esim pc:lle Fallout 4 myi 1,2 miljoonaa steamissa ekat 24h. Koko julkaisun tulos oli taas 12 miljoonaa peliä ekat 24h, joten eipä siinä tarvi paljoa Bethesdan miettiä mihin panostaa ensimmäisenä.
Toki, konsolit vie, varsinkin PS4, mutta konsolipelien myynnit on raskaasti etupainotteisia kun taas PC:llä myynti jakaantuu tasaisemmin pitkälle aikavälille.

YncVWNR.jpg
 
Siis mitä helvettiä? Haluan pelata tätä 75 Hz:n näytölläni mahdollisimman sulavasti ja pelimoottori paskoo pelin sen takia? Toisaalta en edes ihmettele.
No seotkoon jos haluaa. Minä haluan pelata 75 fps:llä.
Lukitsin maksimit sataan, jottei turhaan pyörittele latausruudussa 250 fps:ää. En tiedä miten tuo vaikuttaa tuohon lautausongelmaan, mutta ei se ainakaan tuon takia hidastellut enempää.

Vitosta odolellessa...
Ja pahin on, että se sekoaminen ei välttämättä heti näy. Siinä vaiheessa kun itse huomaat, että save on sekaisin, niin se on saattanut olla sitä jo monen pelitunnin ajan.

Ja koko homma on tosiaan sen peruja, että joku valopää pelimoottorin suunnittelija sai älynväläyksen, että moottorin fysiikat on sidottu ruudunpäivitysnopeuteen. Se toimi niin kauan kuin pelikoneet olivat niin mopoja, että se 60fps ei ylittynyt. Nykyään sillä saa pelin nurin / sekoamaan hetkessä jos pelin laittaa pyörimään niin lujaa kuin alla oleva rauta vain sallii. Ja sama ongelma vaivaa kaikkia samalla enginellä olevia pelejä kuten esim Skyrimia.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 391
Viestejä
4 489 679
Jäsenet
74 152
Uusin jäsen
CyberBoi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom