Nuka Worldia pelatessa vihdoinkin tajusin miten huono peli tämä on. Niin puuduttavaa tavarankeräämistä täynnä.
Taistelukaan ei ole kivaa.
Saavatkohan koskaan valmiiksi tuota New Vegasin tuomista tämän Nelosen enginelle.
Niin tylsää loottia täynnä tämä peli. Fallout 1 ja 2:ssa kun sai jonkun kivan armorin tai aseen niin oikein ääneen tuli huudettua "fuck yeah!" mutta eipä sellaista hetkeä tullut kertaakaan tässä nelosessa.
Niinpä.
Itsekin kun pelailin pelin läpi, vihulaisten kaatamiseen ei edes tarvinnut Power Armoria. Enkä edes lähelle mitään max-leveleitä ollut päässyt, mitä nyt jokaisen vastaantulleen questin koitin tehdä.
Pelasin very hardilla ja outoa koko vaikeusasteessa on vielä se, että alun jälkeen peli menee ihan liian helpoksi ja nopeasti. Vaikka käytin xbox-ohjainta pc:llä ammuskeluun, ilman vatsiakin.
Eli ne omat armorit lähinna lojui kotipesässä sitten ja välillä oikein ihmettelin, mitähän niillä oikein tekisi. Parit sceenshotit otin niiden kanssa ja seikkailinkin todeten että eipä niitä oikein tarvitse.
Omasta mielestäni, vaikka peli kuitenkin oli ihan hauska kokemus, kaikesta paistaa sellainen "Vanilla"- taso. Vaikken pidä mistään ultimaattisen vaikeista peleistä ja odota aina sellaista kokemusta, tässä olisi voinut olla paljon vaikeammat bossit, aseiden (hyvien ja harvinaisten) saaminen hankalampaa ynm, jotta onnistumisen kohdalla olisi kokenut hieman enemmän fiilistä. Nyt tuntui siltä että kaikki oli niin perhanan easy-going. Ja tiedän, se hardcore olisi kai ollut (?) mutta kyllä minä odotan että "Very hard" tarkoittaa jo tarpeeksi haastavaa kokemusta. Esimerkiksi Evil Within 2:sen pelasin "nightmarella" mikä voisi vastata samaa, ja se todella tuntui haasteelta ja onnistumisen fiilistä oli paljon.
On pakko jälkikäteen sanoa, että peli on kyllä aika lähellä keskinkertaista kuitenkin. Se on pirun "kiiltävä", maisema on hienot ja immersio mahtavaa.
Mutta pinnan alla on vain näennäinen roolipeli heppoisella juonella ja kaikkea on vain lisää yksinkertaistettu fallouttien sarjassa.
Kaipasin kunnon karma-systeemiä ja sitä, että keskustelut oikeasti johtaisi erilaisiin asioihin. Dialogiin oli saatu kaikenlaista kiukuttelua ja läpänheittoa mukavasti, mutta todellista
persoonallisuutta ja yhteyttä pelimailmaan omalla käytöksellään ei pahemmin ole. Ja se on sääli.
Pidin enemmän Fallout 3:sta vaikka samoja ongelmiahan siinäkin taisi olla.
Mutta sellainen mielikuva jäi, että siinä yritin edes pelata tiettyä roolia karmasysteemin vuoksi koska ainakin (joskus)
tuntui että sillä on merkitystä.