Fallout 4

Tämä on taas näitä mistä perspektiivistä tätä katsoo. Ei niitä tarvitse, kyllä ne läpi pelaa ilmankin, mutta kun tiedetään että nuo pätsit korjaa satoja bugeja niin ei se nyt ainakaan huono idea ole nähdä pieni vaiva sen asentamiseen. Itse en edes harkitsisi koskevani yhteenkään Bethesdan peliin ilman pätsejä ja muita idioottimaisuuksia poistavia/parantavia modeja, jos siihen peliin meinasi laittaa kymmeniä tunteja elämästään niin miksei laittaisi sitä peliä parhaaseen mahdolliseen kuntoon.

Joskin tämä FO4 on kyllä kaiken näkemäni perusteella sellainen kikkare ettei yksikään modi sitä kyllä minun silmissä korjaa :darra:
Lähinnä vaan jos miettii et maksaako 10 euroa perus pelistä vai 20 euroa delsuista vaan pätsin takia, nii on sillä siinä vaiheessa merkitystä. Omasta kokemuksesta kaikki(siis ihan kaikki) Bethesdan Delsut on olleet aika pakkopullaa, joten silläkin silmällä miettisin, et onko se panoksen tuplaaminen se järkevin muuvi. Tämä siis täältä toisesta näkökulmasta aiheesta "onko delsut kannattavia".
 
Lähinnä vaan jos miettii et maksaako 10 euroa perus pelistä vai 20 euroa delsuista vaan pätsin takia, nii on sillä siinä vaiheessa merkitystä. Omasta kokemuksesta kaikki(siis ihan kaikki) Bethesdan Delsut on olleet aika pakkopullaa, joten silläkin silmällä miettisin, et onko se panoksen tuplaaminen se järkevin muuvi. Tämä siis täältä toisesta näkökulmasta aiheesta "onko delsut kannattavia".

Minun ratkaisuni on ollut jo Oblivionista lähtien odottaa että GOTY:n saa kympillä tai alle :tup:
 
Ihan vain mainintana: yhessäkää BGS:n pelissä en näitä pakollisia epäviralliseja pätsejä ole tarvinnut.
Riippuu minusta ihan siitä miten kovaksi masokistiksi itsensä tuntee. Se epävirallinen patch korjaa niin monta sataa bugia ja muuta ongelmaa, että minusta ei ole mitään järkeä alkaa pelaamaan ilman sitä.
 
Riippuu minusta ihan siitä miten kovaksi masokistiksi itsensä tuntee. Se epävirallinen patch korjaa niin monta sataa bugia ja muuta ongelmaa, että minusta ei ole mitään järkeä alkaa pelaamaan ilman sitä.
Tätä juuri tarkotan, en näihin "satoihin" bugeihin oo törmännyt. Nyt 21h aikana liekkö vielä yhteenkään. Skyrimistäkin tainnut jäädä mieleen joku 2 bugia(pää oli näkymätön, ja yks radiant quest ei toiminut). Fallout 3 ja New Vegas meniki sit ilman mitää kummempaa ongelmaa. Toki jotain fysiikkakepposia sattunut sillon tällön, mutta empä nyt näkis kympin arvoseks minkää pelin kohalla niitten korjaamista =P
 
Se noissa bugeissa onkin vähän salakavalaa kun osaa ei välttämättä edes huomaa ja joitakin saattaa jopa luulla tarkoitetuiksi ominaisuuksiksi. Aika usein monet bugit tulee huomattua vasta kun epävirallinen pätsi korjaa ne.

Onko muuten Fallout 4:ssä yhtä rikkinäistä tehtävää kuin Skyrimissa oleva "Blood on the Ice"?
 
Tätä juuri tarkotan, en näihin "satoihin" bugeihin oo törmännyt. Nyt 21h aikana liekkö vielä yhteenkään. Skyrimistäkin tainnut jäädä mieleen joku 2 bugia(pää oli näkymätön, ja yks radiant quest ei toiminut). Fallout 3 ja New Vegas meniki sit ilman mitää kummempaa ongelmaa. Toki jotain fysiikkakepposia sattunut sillon tällön, mutta empä nyt näkis kympin arvoseks minkää pelin kohalla niitten korjaamista =P
Aika ihme. Esimerkiksi Skyrimissä on useampi suht tärkeä tehtävä, jotka on varsin helppo saada räjähtämään jos ei tee kaikkea tasan oikealla tavalla (siis ilman tuota unofficial patchiä). Muun muassa se viimeinen tappelu Dragon Bornin kanssa yhdessä lisäreistä räjähtää aina jos se fiksi satsi ei ole asennettuna (logiikka jää jumiin koska tappelu on scriptattu alunperin niin kehnosti). Toisaalta minulla on Skyrimissa ja Fallout 4:ssä molemmissa yli 1000 tuntia kasassa, joten aikaa on ollut nähdäkin niitä bugeja.
 
Aika ihme. Esimerkiksi Skyrimissä on useampi suht tärkeä tehtävä, jotka on varsin helppo saada räjähtämään jos ei tee kaikkea tasan oikealla tavalla (siis ilman tuota unofficial patchiä). Muun muassa se viimeinen tappelu Dragon Bornin kanssa yhdessä lisäreistä räjähtää aina jos se fiksi satsi ei ole asennettuna (logiikka jää jumiin koska tappelu on scriptattu alunperin niin kehnosti). Toisaalta minulla on Skyrimissa ja Fallout 4:ssä molemmissa yli 1000 tuntia kasassa, joten aikaa on ollut nähdäkin niitä bugeja.
Tuhat tuntia & tuhat modia & since julkaisu vrt. 2v julkasusta, pari läpipeluuta, 1-10 pikkumodia. Ei mikää ihme jos kokee, et peli on buginen ku joka nurkan hinkkaa.

Skyrim tosiaan poikkeus et ostin 1kk päästä julkasusta ja pelannut sen 400h(3,5 läpipeluuta). Lisärit toki vain kerran ku olivat nii huonoja. Eipä näitä bethesdan juonikulkuja ja questeja voi muutenkaan kehua, et loppupeleissä näissä peleissä on vähän se ja sama jos joku questi jää näkemättä tai vaikka pääjuoni jäisi kesken. Itelle nää on lähinnä vaa tämmöstä tutkimusmatkailuhaahuilua. Varsinki tää nelonen on ollut aika ontto kokemus noin roolipelaamisen näkökulmasta. Kohta kahteen kulmaan kartassa kävelly alotuspaikasta ja aika vähän tullut keskustelua vastaan.
 
Oli ihan mielenkiinnosta pakko kaivaa epävirallisen pätsin logia, onko Fallout 4:ssa se eräs kuuluisa bugi. Ja kuinka ollakaan...

Unofficial Fallout 4 Patch: Version History
v1.0.1 (2016-05-06)

Item Fixes
Weapons dropped by NPCs who have been killed are never removed from the game world, which leads to save bloating and potentially running out of generated form IDs. Game setting iDeathDropWeaponChance has been set to 0 to prevent this. Weapons will still appear to fall away from the bodies, but clicking on them will instead open the corpse's inventory where you can then loot it. When the cell resets next and the bodies are removed, the weapons will get cleaned up with them, so you'll have plenty of time to return to loot a battlefield if need be. (Bug #20197) [Official Patch 1.6]

Ei hyvää päivää sentään. :facepalm: Virallinen pätsi 1.6 korjasi bugin ja siten korjaus poistettiin turhana epävirallisesta, mutta tuon bugin olemassaolo pitkään pelin julkaisun jälkeenkin on ihan käsittämätöntä. Bugi on ollut edellisissäkin peleissä, Skyrimissa se oli ehkäpä isoin ongelmien aiheuttaja 360- ja PS3-versioissa.
 
Olihan noissa peleissä muistaakseni ainakin se, että jos mosa muuttui tuhkaksi / plasmaksi niin sen jämiä ei koskaan poistettu pelistä. Ne kasat olivat pelissä alusta loppuun asti
 
Ostin tänään goty edition pleikalle kun lisäosia ei ole tullut vielä PC:llä pelattua, niin kämpillä vasta huomasin että takakannessa lukee hyvin pienellä präntillä: "contains voucher codes to download all the dlc add om content"... vmp..

Taidan viedä takaisin kauppaan.

Itse ostin dlc- paketin silloin kun FO4 julkaistiin, posti toi cd- levykotelon kokoisen pahvisen ohuen lirpakkeen joka sisälsi koodin. FA3 taisi olla näistä uusista ainoa jonka laajennukset myytiin ihan rehtinä fyysisenä tuotteena, itsekkin ne hankin mutta New Vegasin lisärit taisi jo olla ainoastaan digitaalisessa levityksessä. Ehkä ne sen GOTY- painoksessa tuli samassa paketissa.
 
Tuli ostettua season passi tähän kun sai jo alle 20€ ja asennukseen vielä HD tekstuurit. Aika muhkeen kokonen 93,1GT kaikkinensa. Onneks on tollanen parin teran sshd johon kyl mahtuu. Tekis mieli aloittaa aloittaa alusta sniper tyylisellä eli hieman korkeemmat perception ja agility alkuun.
 
Tullut asenneltua modeina erilaisia varusteita, joissa pitäisi olla jotain päälle/pois ominaisuuksia. Esimerkiksi aseessa tactical flashlight tai pimeänäkölaite, jossa pitäisi olla silmillä/otsalla asennot. En ole keksinyt vaan mitään tapaa kytkeä näitä toimintoja päälle tai pois. Onko näihin joku yleispätevä ohje?
 
Tullut asenneltua modeina erilaisia varusteita, joissa pitäisi olla jotain päälle/pois ominaisuuksia. Esimerkiksi aseessa tactical flashlight tai pimeänäkölaite, jossa pitäisi olla silmillä/otsalla asennot. En ole keksinyt vaan mitään tapaa kytkeä näitä toimintoja päälle tai pois. Onko näihin joku yleispätevä ohje?
Tuntuu riippuvan modin tekijästä. Joskus niissä on mukana joku esine jota käyttämällä pääsee konffaamaan ko. modin. Kannattaa katsoa modin omat ohjeet, koska niitä tietoja ei välttämättä muualta löydä.
 
Tuntuu riippuvan modin tekijästä. Joskus niissä on mukana joku esine jota käyttämällä pääsee konffaamaan ko. modin. Kannattaa katsoa modin omat ohjeet, koska niitä tietoja ei välttämättä muualta löydä.

Jaa, sieltähän se selkisi. Pitäisi tehdä joku "kemikaali", jonka voi toggleta jollain hotkey modilla ja silleen. Minä taas pelaan padilla joten eiköhän homma suju helpommin kun pistää tablettiin pipboy-appin ja pistää siitä vaan lasit pois kun ei ole pimeä.
 
Tämä menee vähän ohi, mutta toisaalta teemaan liittyen: Falloutista on tulossa sekä lautapeli (FFG) että figupeli eli miniatyyripöytäpeli (Modiphius) eli vähän warhammereiden tyylinen tai pikemminkin Necromundan, koska ei tarvi niin paljon miniatyyrejä.

Vissiin ensi vuoden puolella, seuraamme kumpaakin, kun kamu lupasi lautapelin ostaa ja minä paatuneena maalarina varmaan ostan ton figupelin.
 
Tuli ostettua season passi tähän kun sai jo alle 20€ ja asennukseen vielä HD tekstuurit. Aika muhkeen kokonen 93,1GT kaikkinensa. Onneks on tollanen parin teran sshd johon kyl mahtuu. Tekis mieli aloittaa aloittaa alusta sniper tyylisellä eli hieman korkeemmat perception ja agility alkuun.
Et sä niitä hd tekstureita tarvitse koska sun konees ei todennäköisesti pysty niillä sitä peliä pyörittämään.sama juttu niiden maksullisten modien kanssa eli vievät vain turhaa tilaa levyltä.Ei kaikilla ole vielä 2T ssd:tä vaan mennään jossain <500Gb paikkeilla.normaalina asennuksena toi taitaa viedä joku 50GB.
 
Et sä niitä hd tekstureita tarvitse koska sun konees ei todennäköisesti pysty niillä sitä peliä pyörittämään.sama juttu niiden maksullisten modien kanssa eli vievät vain turhaa tilaa levyltä.Ei kaikilla ole vielä 2T ssd:tä vaan mennään jossain <500Gb paikkeilla.normaalina asennuksena toi taitaa viedä joku 50GB.
En tiiä mitä ihmettä sä oot vetäny, mutta kyllä mun kirjojen mukaan 7700k ja gtx 1080 pyörittää vaikka mitä :confused:
 
En tiiä mitä ihmettä sä oot vetäny, mutta kyllä mun kirjojen mukaan 7700k ja gtx 1080 pyörittää vaikka mitä :confused:
No sulla sitten täyttyy ne vaatimukset jotka on.
  • Intel Core i7-5820K or better.
  • Nvidia GTX 1080 8GB or AMD Radeon RX 490 8GB.
  • 8GB+ of RAM.
ei kaikilla ole 540€ maksavaa gtx 1080:tä.i7-5820K näyttäisi myös maksavan n400€ ja emo+muistit+sdd+näyttö siihen päälle.pitäisi maksaa >1000€ että pystyt pelaamaan hd tekstureilla,ero on ilmeisesti vielä aika vähäinen.
 
Viimeksi muokattu:
No sulla sitten täyttyy ne vaatimukset jotka on.
  • Intel Core i7-5820K or better.
  • Nvidia GTX 1080 8GB or AMD Radeon RX 490 8GB.
  • 8GB+ of RAM.
ei kaikilla ole 540€ maksavaa gtx 1080:tä.i7-5820K näyttäisi myös maksavan n400€ ja emo+muistit+sdd+näyttö siihen päälle.pitäisi maksaa >1000€ että pystyt pelaamaan hd tekstureilla,ero on ilmeisesti vielä aika vähäinen.
Eikös nuo ollut jo alkuunsa yläkanttiin koko "vaatimukset".
En tiedä ovatko optimoineet sittemmin yhtään.
 
No sulla sitten täyttyy ne vaatimukset jotka on.
  • Intel Core i7-5820K or better.
  • Nvidia GTX 1080 8GB or AMD Radeon RX 490 8GB.
  • 8GB+ of RAM.
ei kaikilla ole 540€ maksavaa gtx 1080:tä.i7-5820K näyttäisi myös maksavan n400€ ja emo+muistit+sdd+näyttö siihen päälle.pitäisi maksaa >1000€ että pystyt pelaamaan hd tekstureilla,ero on ilmeisesti vielä aika vähäinen.
En omien kokeilujen perusteella ihan allekirjoittaisi noita vaatimuksia. Ainoat jotka noista on pakko olla on 8GB muisti näytönohjaimessa ja tietysti sama keskusmuistille.
 
Ei noissa vaatimuksissa ole mitään järkeä. GTX 1070 melkein idlasi ultra-asetuksilla, HD tekstuureilla ja 60 FPS lukituksella. VRAMia meni joku vähän yli 5GB ja prossukaan ei tässä pelissä hirveästi rasitu.
 
Olin juuri linkkaamassa "Best of the Ultra High Resolution DLC" modia nexuksesta mutta jostain syystä ylläpito on poistanut sen. :confused::confused2: Eikös Betheshdan textuuripaketti ole ilmainen joten mitenköhän toi sitten oli vastoin sääntöjä?

Käytättekö muuten kantoraja huijausta? Itse pelannut 159 tuntia jo 2550 carry weight huijauksen kanssa ja tulee usein mietittyä että olisiko sittenkin parempi pelata ilman kantoraja huijausta?

Ainakin Fallout 1 ja 2:ssa on kiva pelata ilman mitään kantoraja huijausta.
 
Ei noissa vaatimuksissa ole mitään järkeä. GTX 1070 melkein idlasi ultra-asetuksilla, HD tekstuureilla ja 60 FPS lukituksella. VRAMia meni joku vähän yli 5GB ja prossukaan ei tässä pelissä hirveästi rasitu.
Sulla FHD käytössä?
Käsittääkseni noi Ultra HD tekstuurit(ja vaatimukset) on tarkoitettu 4K resoluutiolle

 
Olin juuri linkkaamassa "Best of the Ultra High Resolution DLC" modia nexuksesta mutta jostain syystä ylläpito on poistanut sen. :confused::confused2: Eikös Betheshdan textuuripaketti ole ilmainen joten mitenköhän toi sitten oli vastoin sääntöjä?

Käytättekö muuten kantoraja huijausta? Itse pelannut 159 tuntia jo 2550 carry weight huijauksen kanssa ja tulee usein mietittyä että olisiko sittenkin parempi pelata ilman kantoraja huijausta?

Ainakin Fallout 1 ja 2:ssa on kiva pelata ilman mitään kantoraja huijausta.
No periaatteessahan tuolla ei oo mitään merkitystä muuta, ku että pakotettu sit ravaan kaupungissa vähän väliä myymässä roinetta ja rompetta pois ja ehkä vähän enemmän joutuu miettii et ottaako nyt microskooppeja vai abraxo cleanereita. Ilman tuo aspekti jää pois ja ymmärrän kyl hyvin jos ko. ravaamista ei jaksa. Tässä kuitenki aseet yms. on nii arvottomia, että varsinaista rahallista etua ei saa, ja ku myyjillä muutenki nii vähä rahaa, nii ei tuo nyt älyttömästi muuta pelistä mitää radikaalisti.
 
Sulla FHD käytössä?
Käsittääkseni noi Ultra HD tekstuurit(ja vaatimukset) on tarkoitettu 4K resoluutiolle


1080p on ja tuo 4K selittää kovat vaatimukset näyttikselle. Tosin prossuun resoluutio ei vaikuta ja tuo minimi i7 5820K on hieman yliampuva.
 
Sulla FHD käytössä?
Käsittääkseni noi Ultra HD tekstuurit(ja vaatimukset) on tarkoitettu 4K resoluutiolle



Jostain muistelisin lukeneeni että ne textuurit näyttäisi jo paremmalta FHD:llä. Mutta aivan järkyttävä tiedostokoko. Nexuksessa kerrottiin että Betheshda on surkeasti tehnyt tuon textuuripaketin. Harmi kun poistettiin se modi joka muutti tuon paketin koon 6 gigaan.

No periaatteessahan tuolla ei oo mitään merkitystä muuta, ku että pakotettu sit ravaan kaupungissa vähän väliä myymässä roinetta ja rompetta pois ja ehkä vähän enemmän joutuu miettii et ottaako nyt microskooppeja vai abraxo cleanereita. Ilman tuo aspekti jää pois ja ymmärrän kyl hyvin jos ko. ravaamista ei jaksa. Tässä kuitenki aseet yms. on nii arvottomia, että varsinaista rahallista etua ei saa, ja ku myyjillä muutenki nii vähä rahaa, nii ei tuo nyt älyttömästi muuta pelistä mitää radikaalisti.

Hmm hyvä pointti. :):geek::tup:
 
Jostain muistelisin lukeneeni että ne textuurit näyttäisi jo paremmalta FHD:llä. Mutta aivan järkyttävä tiedostokoko. Nexuksessa kerrottiin että Betheshda on surkeasti tehnyt tuon textuuripaketin. Harmi kun poistettiin se modi joka muutti tuon paketin koon 6 gigaan.
Ainakin ne ovat huomattavasti parempia jo 1440p resoluutiolla. Mutta vaatii tosiaan sen 8 gigaa muistia näytönohjaimeen. Ei toimi neljällä (testattu, nykii)
 
106h tuli kelloon ku tuli vedettyä nuo loppukähinät läpi The Instituten puolella. Jätin sit muut ratkasut pelaamatta, nii on ehkä syy käydä vetää jotku pikapelit sit parin vuoden päästä.

Vähän pettymys vaikka odotukset oli aiemmat Fallout kokemukset huomioiden aika matala. En tosin oo pelannut ku 20h, mutta todellla hitaasti lähtenyt käyntiin tää peli. Sen mitä paikkoja tutkinut nii perusalueen lisäksi vastaan on tullut lähinnä "settlementtejä", joiden ainoa funktio on "tee tehtävä, muututaan kavereiksi". Näiden turhuuksien lisäksi ehkä 3 NPC kontaktia jotka ei oo alottanut vihamielisenä. Muuten aika tyhjää, tyhjää ja tyhjää. Koska maailma on nii järjetön, nii vähä semmosena kävelysimulaattorina tää nyt on mennyt. Pitänee alkaa oikeesti puskee juonen perässä, jos tulis vaikka jotain tehtävääki eikä vaan kävellä paikasta toiseen. Selkeästi siinä muistuttaa enemmän F3 kuin New Vegasia. Muutenki pökkelömäinen animointi, keskustelut yms. tuottaa edelleen sen, että tällä pelisarjalla on suuri uskottavuusongelma. Nyt sekaan on viel heitetty jotain talonrakentelua, nii eipä mikää kovin huikea pelikokemus. Kuitenki bonuksena pakko nostaa, että tuo turhien itemien määrä on karsiutunut sillä, että nyt niitä voi purkaa ja rakentaa osiksi. Vanhoissa pysty ignooraan 90% tavaroista ja repairilla tekemään "loputtomasti" rahaa.
Jonkinlainen keräilynarkki sitä kuitenkin on, että tuonkin fiilistenjakamisen jälkeen tuli se 80h lisää kelloon. Pikkusen parempi fiilis jäi näin loppupeleissä ite pelistä, joskin paljolti tuli kuunneltua Yle Puheen änärijuttuja, musiikkia, katottua Mastercheffiä yms. samaan aikaan. Eli ei kyl ollut mitenkään mukaansa tempaava peli siinä mielessä. Tämäki peliaika jaottu 7 viikolle, nii ei mitenkää erityisen ahkeraa pelaamista omalta osalta.

Loppua kohdenhan tämä meni vähän naurettavankin helpoksi, jopa Bethesdan mittakaavalla. Loppurähinä meni käytännössä niin, että hyppäsin power armorilla vihujoukon keskelle ja napsuttelin kaikki kuoliaaksi etes kattomatta missä ne tarkalleen on. Joku oma ehkä kuoli siellä samalla.

Plussana kyl pakko sanoa, että siinä vaiheessa ku the Institute antoi itsensä ilmi, nii piti jopa pysähtyä ihan minuutiksi miettimään että kenen puolelle sitä asettuis ku oli siihen asti ajatellut, että mennään Instituteen sisälle ja ammun kaikki ja sen jälkeen Bossin luo ja ammun sielläki kaikki. Toisaalta kertonee jotain tarinaan sitoutumisesta ku Railroadi -porukan räjäyttäminen kahen kilon lihakimpaleiksi kolmessa sekunnissa ei tuottanut mitää tunnon tuskia, ja oon kuitenki pelaaja joka monesti pyrkii ns. pasifisti-ratkaisuihin, jos sellanen on.

Loppuajatuksena kuitenkin on se, että tämä peli täysin syrjäytti sen minimaalisen tarpeen pelata koskaan Fallout 3:sta, koska tämä on lähinnä tekstuuripäivitys sille, mutta todennäköisempää on, että jos Fallout kokemusta haluan, nii käynnistelen New Vegasin vielä kolmannen kerran sen sijaan, et tätä tökkisin kovin ahkerasti. Tämän kohdalla kävi iteasiassa niin, että kun läpäisyn jälkeen jaottelin tätä Steam libraryssa eri kategorioihin, nii hyvällä mielellä en tätä olis voinut RPG-peleihin laitella. Heitin sit tuonne action RPG peleihin, Dying lightin ja Borderlans 2 sekaan, joita tämä muistuttaa paljon enemmän.
 
Nuka Worldia pelatessa vihdoinkin tajusin miten huono peli tämä on. Niin puuduttavaa tavarankeräämistä täynnä. :tdown:Taistelukaan ei ole kivaa. :tdown: Saavatkohan koskaan valmiiksi tuota New Vegasin tuomista tämän Nelosen enginelle. :btooth:

Niin tylsää loottia täynnä tämä peli. Fallout 1 ja 2:ssa kun sai jonkun kivan armorin tai aseen niin oikein ääneen tuli huudettua "fuck yeah!" mutta eipä sellaista hetkeä tullut kertaakaan tässä nelosessa. :tdown:
 
Eilen tuli Ps4 Proolla pelattua tätä ja kokeilin huvikseen modeja. Laitoin flora overhaul modin, jota suositeltiin käytettäväksi Pro-mallilla. Tökki aivan helvetisti, kun puuta oli isketty joka nurkkaan. Mitähän järkeä tehdä tuollaisia modeja konsolille?

Muuten peli pyöri kyllä niin hyvin kuin konsolilla voi ja vissiin paremmalla resollakin on nykyään kuin julkaisussa perusmallilla.

Onhan tuo minulla pc:lläkin, mutta pelaanpa nyt pleikalla, kun kaverin kanssa hauska vaihdella kuvia kätevästi. :D
 
Nuka Worldia pelatessa vihdoinkin tajusin miten huono peli tämä on. Niin puuduttavaa tavarankeräämistä täynnä. :tdown:Taistelukaan ei ole kivaa. :tdown: Saavatkohan koskaan valmiiksi tuota New Vegasin tuomista tämän Nelosen enginelle. :btooth:

Niin tylsää loottia täynnä tämä peli. Fallout 1 ja 2:ssa kun sai jonkun kivan armorin tai aseen niin oikein ääneen tuli huudettua "fuck yeah!" mutta eipä sellaista hetkeä tullut kertaakaan tässä nelosessa. :tdown:

Niinpä.
Itsekin kun pelailin pelin läpi, vihulaisten kaatamiseen ei edes tarvinnut Power Armoria. Enkä edes lähelle mitään max-leveleitä ollut päässyt, mitä nyt jokaisen vastaantulleen questin koitin tehdä.
Pelasin very hardilla ja outoa koko vaikeusasteessa on vielä se, että alun jälkeen peli menee ihan liian helpoksi ja nopeasti. Vaikka käytin xbox-ohjainta pc:llä ammuskeluun, ilman vatsiakin.
Eli ne omat armorit lähinna lojui kotipesässä sitten ja välillä oikein ihmettelin, mitähän niillä oikein tekisi. Parit sceenshotit otin niiden kanssa ja seikkailinkin todeten että eipä niitä oikein tarvitse.

Omasta mielestäni, vaikka peli kuitenkin oli ihan hauska kokemus, kaikesta paistaa sellainen "Vanilla"- taso. Vaikken pidä mistään ultimaattisen vaikeista peleistä ja odota aina sellaista kokemusta, tässä olisi voinut olla paljon vaikeammat bossit, aseiden (hyvien ja harvinaisten) saaminen hankalampaa ynm, jotta onnistumisen kohdalla olisi kokenut hieman enemmän fiilistä. Nyt tuntui siltä että kaikki oli niin perhanan easy-going. Ja tiedän, se hardcore olisi kai ollut (?) mutta kyllä minä odotan että "Very hard" tarkoittaa jo tarpeeksi haastavaa kokemusta. Esimerkiksi Evil Within 2:sen pelasin "nightmarella" mikä voisi vastata samaa, ja se todella tuntui haasteelta ja onnistumisen fiilistä oli paljon.

On pakko jälkikäteen sanoa, että peli on kyllä aika lähellä keskinkertaista kuitenkin. Se on pirun "kiiltävä", maisema on hienot ja immersio mahtavaa.
Mutta pinnan alla on vain näennäinen roolipeli heppoisella juonella ja kaikkea on vain lisää yksinkertaistettu fallouttien sarjassa.
Kaipasin kunnon karma-systeemiä ja sitä, että keskustelut oikeasti johtaisi erilaisiin asioihin. Dialogiin oli saatu kaikenlaista kiukuttelua ja läpänheittoa mukavasti, mutta todellista
persoonallisuutta ja yhteyttä pelimailmaan omalla käytöksellään ei pahemmin ole. Ja se on sääli.

Pidin enemmän Fallout 3:sta vaikka samoja ongelmiahan siinäkin taisi olla.
Mutta sellainen mielikuva jäi, että siinä yritin edes pelata tiettyä roolia karmasysteemin vuoksi koska ainakin (joskus)
tuntui että sillä on merkitystä.
 
Viimeksi muokattu:
Minä olen pitänyt Fallout4:sen tiukasti sellaisena ''kasuaalina viihteenä'' ja nauttinut siten kyllä. Hauskaa pleikalla kaverin kanssa vaihdella huvittavia kuvia ym. Tarkempaa analyysia peli ei kovinkaan hyvin sitten kestä kuten tässä juuri ylhäällä on esitetty.
 
Bethesdan(ei kuitenkaan vain Bethesdan) pelien yks ongelma on kyl tuo sysipaska loottisysteemi. Tavaraa on tarjolla iha hemmetisti ja se noudattaa semmosta lineaarista käyrää, että tuskin koskaan löytää mitään mikä olis huomattavasti parempi kuin nykyinen pelin alun jälkeen. Toki craftaamalla voi sellaisen toteuttaa, mutta siinä kyl hajoaa se löytämisen jännitys kokonaan. Tässä oli kuitenki pikkusen jännitystä noiden affixien muodossa, että löytääkö jotain räjähysammuksella varustettua, toki sillä poikkeuksella että pelin ekojen tuntien aikana tuli vastaan kauppias joka kauppas räjähtävillä ammuksilla varustettua konepistoolia ja sen jälkee kaikki oliki helppoa.
 
Mites New Vegasin lootti? oliko hyvin tehty? Niin monta vuotta siitä kun pelasin etten oikein muista.
 
Mites New Vegasin lootti? oliko hyvin tehty? Niin monta vuotta siitä kun pelasin etten oikein muista.
Eipä oo jäänyt juuri mittää mielee vaikka reilu vuosi ku pelannut viimeksi. Tässä tais olla nii että DLC:t toi parempia pyssyjä ja periaatteessa jo repairin maxaamalla sai todella paljon parempia ku mitä sillä levelillä muuten ois pudonnut(ja loputtomasti rahaa jolla ostaa lisää parempia pyssyjä DLC-kaupasta). Jätin tosin delsut noin muuten pelaamatta uusintakierroksella. Jotenki aneemisia kauttaaltaan ton luutin suhteen nää Bethesdan pelit. Onhan esim. Skyrimissäkin tavaraa joka on jotenki uniikkia, mut jos sen uniikin lämä on jotain 200 ja oman ite pikkukylän pajassa rakennetun miekan lämä on 500 nii eipä mieti kahesti et dumppaako ton itemin korkeintaan johonki seinälle. Ei oo hirveesti jääny mitää erikoisia itemejä sieltäkää mielee, se joku nuija jolla piti lyödä munkkia hyvin etäisenä kuvana. Sen sijaan jostain 18v takasesta Baldur's Gate 2 muistaa edellee miekkojen ulkonäöt, nimiä ja statseja yms.
 
Mites New Vegasin lootti? oliko hyvin tehty? Niin monta vuotta siitä kun pelasin etten oikein muista.
Siellä oli muutama ase, jotka tuli jokaisella pelikerralla haettua mukaan, koska ne olivat varsin ylivoimaisia. Parhaat olivat varmaan YCS/186 ja holorifle. YCS:llä tappoi mosan kuin mosan kertaosumalla sneak shotilla ja holorifle teki tappiin viritettynä hyvällä käyttötaidolla järkyttävää tuhoa lähietäisyydeltä.
 
Bethesda tuo Fallout 4:n ilmaiskokeiluun PC:lle ja Xbox Onelle - Tilt

Jos sinulta on jäänyt henkilökohtaisesti kokematta Fallout 4, nyt siihen on avautumassa oiva tilaisuus.


Bethesda tuo nimittäin avoimen maailman toimintaroolipelinsa ilmaiskokeiluun Xbox Onelle sekä PC:lle.

Xbox One -pelaajat pääsevät nauttimaan ilmaisviikonlopusta heti tästä päivästä lähtien, aina seuraavaan sunnuntaihin saakka. PC-pelaajille samainen tilaisuus taas koittaa ensi viikon viikonloppuna.


Ilmaiskokeilun kylkeen on lyöty myös läjä oivia tarjouksia, niin emopelistä kuin sen lisäosistakin.

Lisää tarjouksista ja ilmaiskokeilusta luettavissa täältä.
 
Jesh, varastokovo kosahti ja jouduin asentamaan Wintoosan uusiksi.
Ja tietysti Steam cloud derppailee ja kaikki tallennukset kadonneet bittihelvettiin. FML :psmoke:

EDIT: Näköjään tallennukset olivatkin vielä tallella pilvessä, Steam vain ei osaa katsoa onko pilvessä mitään jos peliä ei ole vielä asennettu.
 
Viimeksi muokattu:
147h nyt lasissa eikä päätarinassa ole vielä päässyt edes Institute vierailulle asti.
Nuka World tuli nyt paukutettua loppuun, seuraavana tähtäimessä Far Harbor.
 
Voi mennä vielä aika kauan ennen kuin tuo modi julkaistaan. Kyseessä on kuitenkin tavallaan kokonaisen pelin uudelleenluonti, Fallout 4:sta käytetään lähinnä vain moottori. Ja kaikki sisältö on käsin kokonaan uusiksi, Bethesda kun ei salli minkään pelinsä datan käyttöä sellaisenaan toisessa pelissä eli esim. tekstuureja, ääniä, ym. ei saa ottaa New Vegasista ja käyttää modissa.

Vertailuksi sopii Skywind eli Morrowindin uudelleenluonti Skyrimiin. Vaikka projekti onkin edennyt, on se silti yhä kesken monen vuoden jälkeenkin.
 
Joko kaikki tehdään kokonaan uusiksi tai sitten annetaan projektin kuolla. Se on valitettava fakta. Kun materiaalia ei voi sellaisenaan siirtää pelistä toiseen, vaihtoehtoja ei ole.
 
Onko ideoita mikä saa pelin rysähtämään varoittamatta ja ilman virheitä työpöydälle? Käytössä muutama kama creation clubista ja jonkin verran modeja, jotka tosin eivät muuta peliä kovinkaan suuresti.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 391
Viestejä
4 489 679
Jäsenet
74 152
Uusin jäsen
CyberBoi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom