Fallout 4

Systeemilevynä ssd toki on mutta 12mb yhteydellä ei innosta latailla 400gb pelejä uudelleen, ellei niitä saisi suoraan siirrettyä levyjen välillä . Olen ymmärtänyt että se saattaa olla ongelmalista. Ja ei, parempaa yhteyttä ei tänne omakoti / rivari alueelle saa.
Data tiedostot noissa sen tilan vievät. Tein itse sen joskus niin, että kun olin asennellut uuden kovon peleille ja Steamin sinne pistin sen lataamaan niitä pelejä muutaman minuutin. Sen jälkeen sammutin sen steamin, kopioin data tiedostot edellisestä asennuksesta uuteen (siis en kokonaisia hakemistoja) ja steam uudelleen käyntiin. Ainakin minulla se tarkisti mitä oli ladattu eli siis kopioitu ja jatkoi siitä. Säästi aikaa suht mukavasti. Ja tein tuon siis peli kerrallaan. Toki jos laitat useamman latautumaan kerralla, niin tulee vähemmän säätämistä.
 
  • Use Steam's "Backup and Restore Games" to backup them
  • Uninstall/Delete Local Content of those games
  • Restore, it will let you choose which directory to install
  • Select your HDD
 
Kymysys tuosta epävirallisesta pätsistä:

http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/4598/?

DO NOT extract the contents of the BA2 files into your Data folder as loose files, or let your mod manager peform an equivalent function on the contents of the file. Doing so will cause things to load in the wrong order and break the game. Fallout 4 is intended to load BA2 files alongside their ESM/ESP files. Circumventing this causes issues which we will not provide support for. If you insist on going against this advice, you will receive no support for the problems you generate as a result of this.

Eli siis..?

Ja muutenkin, kannattaako tuota asentaa vai tuleeko vain lisää ongelmia?
 
Toinen kysymys Unofficial Patchiin liittyen; Estääkö achievementtein saamisen? Eli tarviiko Achievement Enablerin ja sitä kautta F4SE asentaa myös?
 
Toinen kysymys Unofficial Patchiin liittyen; Estääkö achievementtein saamisen? Eli tarviiko Achievement Enablerin ja sitä kautta F4SE asentaa myös?
Kaikki modit estävät nuo Steam saavutukset. Sinänsä typerä idea, koska tuo Unofficial korjaa ziljoona bugia huijausten sijasta
 
Voisko joku vielä valaista tuon Pätsin asennusta? Eikö onnistu suoraan NMM:n kautta? Pitääkö noi ba2 filut heittää manuaalisesti eri kansioon?
 
Voisko joku vielä valaista tuon Pätsin asennusta? Eikö onnistu suoraan NMM:n kautta? Pitääkö noi ba2 filut heittää manuaalisesti eri kansioon?
Käy hakemassa se Unofficial ihan Bethesdan oman systeemin kautta. Silloin ei tarvitse säätää mitään
 
Voisko joku vielä valaista tuon Pätsin asennusta? Eikö onnistu suoraan NMM:n kautta? Pitääkö noi ba2 filut heittää manuaalisesti eri kansioon?
Asenna suoraan NMM:llä, toimii aivan hyvin. Ite ainakin inhoan tuota bethesdan sivua niin, että vältän sitä kuin ruttoa. :smoke:
 
Asenna suoraan NMM:llä, toimii aivan hyvin. Ite ainakin inhoan tuota bethesdan sivua niin, että vältän sitä kuin ruttoa. :smoke:
No asensin NMM:llä ja katsoin mitä filuja se heitti Data folderiin niin näkyi olevan ainakin joku ba2 tiedosto?

"DO NOT extract the contents of the BA2 files into your Data folder as loose files, or let your mod manager peform an equivalent function on the contents of the file."

Ei kyllä hajua mitä toi loose files tarkoittaa..
 
hajoittaako toi jotain?.Kannattaa asentaa myös toi "Improved Textures" mod,ne pelin mukana tulevat texturit on käsittääkseni laadultaan parempia->isompia kuin mitä se peli näyttää ja toi pienensi niitä eli pienemmän texturet->nopeampi.load accelerator ei taida nopeuttaa latausaikoja normi hdd:llä mutta ton improved texturesin pitäisi nopeuttaa.Better Shadows ini tweakin pitäisi nopeuttaa peliä myös ja god raysin laadun laskeminen nopeuttaa lisää.
Ei hajoita mitään, ihan vaan koska se poistaa ton vsyncin ainoastaan latausruudussa, joten pelin normaalitoiminta ei muutu. Tän tyyppiset "modit" ei edes poista saavutuksia steamissa. Kyllä load accelerator normikovollakin auttaa, ainakin veljenpojan koneella muutos oli aika isokin ihan tuoreessa Fo4:n asennuksessa. Mut täytyy vielä ehdotella tota tekstuuripakkia ja kokeilla ehkä jossain välissä itsekin, vaikka omat latausajat on kyllä jo ihan hyvät.
 
Pelaileeko joku muu täällä Frostia? On semihaastava alkuperäiseen survivaliin nähden :cool:
 
Helppoahan tuo pelien siirtäminen paikasta toiseen kunhan steamistä tehnyt toisen kirjaston ensiksi toiselle levylle. Kopioi vaan pelikansion toiselle asemalle saman polun alle kuin se oli jonka jälkeen uninstall steamistä ja uusi asennus uudelle asemalle jolloin steam vain tarkistaa että pelitiedostot löytyvät jo.

Toki jos haluaa vielä jonkun erillisen backupin niin voi käyttää tuota backup/restore systeemiä muutenhan tuo vie vaan turhaa aikaa.
 
Sori jos ja kun OT, mutta ärsyttävä äänibugi ps4 versiossa itsellä. Eli ihan kuin joku radiokanava yrittäis kuulua muutaman sekunnin välein ja siihen menee kyllä hermot.

Tähän tyyliin:
Random radio static constantly :: Fallout 4 General Discussions

"So im having some trouble with random radio static appearing over and over again with maybe 3-4 seconds pause. It is not there when i have my Pip-boy up or pause the game, it has not helped to restart, fast-travel, sleep or anything i can think of."

Se siis tulee toimintaäänistä, ei radiosta. Yrittänyt pipboyta, ladata, nukkua, aseita, pukeutua... Jotain nuijaa ja kivääriä mulla ei ole varmaan koskaan ollutkaan mitä nuo arveli että jäisi joku latausääni päälle ikuisesti että vaikea testata. Ja sitä Gaus asetta etsin lentokoneen alta niin ei siellä mitään ollut. Lvl joku 30 tjsp.
 
Fallout 4 saa tarkemmat tekstuurit ensi viikolla. Bethesda julkaisi uudet laitesuositukset tuolle, jotka ovat kyllä aivan järjettömät:

  • Windows 7/8/10 (64-bit OS required)
  • Intel Core i7-5820K or better
  • GTX 1080 8GB/AMD Radeon RX 490 8GB
  • 8GB+ Ram
Onkohan 4K-suositus? Sekään tosin ei selitä tuota prosessorin vaatimusta...
 
Miten tekstuurit vaatii enemmän prossutehoa? Tai edes näytönohjaintehoa? Muistiahan ne vain on tavannut vaatia.
 
Miten tekstuurit vaatii enemmän prossutehoa? Tai edes näytönohjaintehoa? Muistiahan ne vain on tavannut vaatia.
Varmaan se on enemmän sitä luvattua 1440 tukea varten. Mitä isompi reso sen enemmän CPU huutaa.

Mutta kuka kiinnitti huomiota siihen, että laitteistosuosituksessa on julkaisematon AMD:n kortti?
 
Varmaan se on enemmän sitä luvattua 1440 tukea varten. Mitä isompi reso sen enemmän CPU huutaa.
Mitä pienempi reso, sitä enemmän CPU "huutaa". Resoluutio ei vaikuta prossun kuormaan ollenkaan, ainoastaan näytönohjaimen kuormaan. Prossun kuorma nousee, mitä enemmän ruutuja sen pitää näyttikselle toimittaa, ja resoluution noustessa näyttis rupeaa rajoittamaan (ellei kyseessä ole FX-4300 ja GTX 1080 skenaario...), jolloin prossun ei tarvi tehdä niin paljoa työtä.
 
Fallout 4 saa tarkemmat tekstuurit ensi viikolla. Bethesda julkaisi uudet laitesuositukset tuolle, jotka ovat kyllä aivan järjettömät:

  • Windows 7/8/10 (64-bit OS required)
  • Intel Core i7-5820K or better
  • GTX 1080 8GB/AMD Radeon RX 490 8GB
  • 8GB+ Ram
Onkohan 4K-suositus? Sekään tosin ei selitä tuota prosessorin vaatimusta...


Missä on kerrottu että ensiviikolla? Itse löydän vain tietoa että ensiviikolla mahdollisesti kertovat julkaisu ajankohdan.
 
Mitä pienempi reso, sitä enemmän CPU "huutaa". Resoluutio ei vaikuta prossun kuormaan ollenkaan, ainoastaan näytönohjaimen kuormaan. Prossun kuorma nousee, mitä enemmän ruutuja sen pitää näyttikselle toimittaa, ja resoluution noustessa näyttis rupeaa rajoittamaan (ellei kyseessä ole FX-4300 ja GTX 1080 skenaario...), jolloin prossun ei tarvi tehdä niin paljoa työtä.
Fallout 4 tuntuu olevan CPU rajoitteinen peli. Tuo Gamebryo ei taida olla kovin hyvin optimoitu. Ja noissa lupauksissa mainittiin pidempi piirtoetäisyys, joka taas merkitsee sitä, että CPU:n pitää laskea enemmän sälää per ruutu (ok, ei liity suoraan resoon, mutta CPU kuormaan kuitenkin).
 
Missä on kerrottu että ensiviikolla? Itse löydän vain tietoa että ensiviikolla mahdollisesti kertovat julkaisu ajankohdan.
Heti ensimmäisessä lauseessa: Next week, we’re rolling out new updates for both Fallout 4 and Skyrim Special Edition across Xbox One, PlayStation 4, and PC.
 
Fallout 4 tuntuu olevan CPU rajoitteinen peli. Tuo Gamebryo ei taida olla kovin hyvin optimoitu. Ja noissa lupauksissa mainittiin pidempi piirtoetäisyys, joka taas merkitsee sitä, että CPU:n pitää laskea enemmän sälää per ruutu (ok, ei liity suoraan resoon, mutta CPU kuormaan kuitenkin).
Gamebryo on aina tuntunut ainakin itsestä vähintäänkin epämääräisesti optimoidulta. Se, että onko vika optimoijissa vai onko itse engine vaan niin rajoittunut loppujen lopuksi että sitä ei tuon paremmin saada optimoitua en tiedä. Kovasti on itellä ollu toiveena, että ottasivat ja tekisivät ihan puhtaalta pöydältä uuden enginen itselleen seuraaviin peleihin vaikka se tulisikin viemään hyvän tovin.
 
Gamebryo on aina tuntunut ainakin itsestä vähintäänkin epämääräisesti optimoidulta. Se, että onko vika optimoijissa vai onko itse engine vaan niin rajoittunut loppujen lopuksi että sitä ei tuon paremmin saada optimoitua en tiedä. Kovasti on itellä ollu toiveena, että ottasivat ja tekisivät ihan puhtaalta pöydältä uuden enginen itselleen seuraaviin peleihin vaikka se tulisikin viemään hyvän tovin.
Se ei käsittääkseni ole häävisti säikeistetty, mikä kertoo aika hyvin ongelman ytimen. Itse asiassa koko engine on minusta vanhentunut. Seuraava peli saisi tulla jo DX12 versiona ja tukea vähintään neljää corea. Wikipedian mukaan Gamebryon uusin versio on vuoden 2012 alusta eli alkaa olla jo hyvin ikääntynyt. Toki Bethesda on sitä hiukan tekohengittänyt, mutta mahdottomia sille ei voi tehdä.
 
Mitä isompi reso sen enemmän CPU huutaa.

Ihan päinvastoin. Isompi resoluutio ei vaikuta mitenkään kohottavasti CPU:n käyttöön. Se voi tosin alentaa CPU:n tarvetta, kun FPS on matalampi näytönohjaimen tehojen rajoittaessa menoa, ja CPU:n ei tarvitse valmistella yhtä montaa framea sekunnissa kuin pienemmällä resoluutiolla.
 
Se ei käsittääkseni ole häävisti säikeistetty, mikä kertoo aika hyvin ongelman ytimen. Itse asiassa koko engine on minusta vanhentunut. Seuraava peli saisi tulla jo DX12 versiona ja tukea vähintään neljää corea. Wikipedian mukaan Gamebryon uusin versio on vuoden 2012 alusta eli alkaa olla jo hyvin ikääntynyt. Toki Bethesda on sitä hiukan tekohengittänyt, mutta mahdottomia sille ei voi tehdä.
No niin, näin olin jota kuinkin käsittänyt mutten ollut aivan varma asiasta niin en viitsinyt alkaa puhumaan yksityiskohdista. Eli tosiaan uuden enginen vääntäminen olisi erittäin hyvä ratkaisu tässä vaiheessa niin saataisiin nykyajan ominaisuudet käyttöön. Varmasti näkyisi huomattavana parannuksena kaikilla osa-alueilla. DX12 tuella, kunnollisella säikeistyksellä jne. varustetulla enginellä tehty Fallout 5 tai Elder Scrolls 6 ois varmasti melko nannaa.
 
No niin, näin olin jota kuinkin käsittänyt mutten ollut aivan varma asiasta niin en viitsinyt alkaa puhumaan yksityiskohdista. Eli tosiaan uuden enginen vääntäminen olisi erittäin hyvä ratkaisu tässä vaiheessa niin saataisiin nykyajan ominaisuudet käyttöön. Varmasti näkyisi huomattavana parannuksena kaikilla osa-alueilla. DX12 tuella, kunnollisella säikeistyksellä jne. varustetulla enginellä tehty Fallout 5 tai Elder Scrolls 6 ois varmasti melko nannaa.
Gamebryo ei ole Bethesdan tekemä
 
Gamebryo ei ole Bethesdan tekemä
Mutta Fallout 4:n käyttämä Creation engine on Bethesdan itse tehty muokkaus gamebryosta. Vaikka niissä on samanlaisuuksia hyvin syvällekin asti, ei voi sanoa, että F4 käyttäisi gambryoa. Niissä on kuitenkin sen verta paljon eroavaisuuksia. Jos tuolle linjalle mentäisiin, niin sitten voitaisiin sanoa Fallout 4:n toimivan NetImmersellä.
 
Mutta Fallout 4:n käyttämä Creation engine on Bethesdan itse tehty muokkaus gamebryosta. Vaikka niissä on samanlaisuuksia hyvin syvällekin asti, ei voi sanoa, että F4 käyttäisi gambryoa. Niissä on kuitenkin sen verta paljon eroavaisuuksia. Jos tuolle linjalle mentäisiin, niin sitten voitaisiin sanoa Fallout 4:n toimivan NetImmersellä.
Kuten aiemmin totesin, niin onhan Bethesda sitä muokannut. Tulos näyttää paremmalta kuin alkuperäisellä Gamebryolla ja tukee joitain uusia kikkoja, mutta ei se silti tee siitä modernia. Koko engine pitäisi uusia tekohengityksen sijasta.
 
Tekstuuripäkkiä enemmän kyllä haluaisin korjauksia 60FPS ongelmaan. Mutta ehkä kaikkea ei voi saada. Tosin ehkä tämän teksture-packin myötä 60 fps raja ei tule ylittymään muutoinkaan. :)
 
Tekstuuripäkkiä enemmän kyllä haluaisin korjauksia 60FPS ongelmaan. Mutta ehkä kaikkea ei voi saada. Tosin ehkä tämän teksture-packin myötä 60 fps raja ei tule ylittymään muutoinkaan. :)
Veikkaan, että tuo olisi jo korjattu jos olisi pystytty. Voi vaatia enginen vaihdon huonoimmillaan.
 
No niin, high res pack saa tulla. Steamillä on nyt 500GB lisää leikkikenttää.
 
Aloitin pari päivää sitten taas pelaamaan vuoden tauon jälkeen ja nyt taas alkaa muistua varsin vahvasti uudestaan miksi tämä jäi silloin kesken. Bugit on onneksi liiskattu, mutta noille järjettömiä määriä kuritusta kestäville supermutanteille ym. vastaaville legendary/uniikki vihuille ei ole tehty mukaan. Todella "hauskaa" ampua tuunatulla .308 sniper riflellä jotain paskamutanttia kymmeniä kertoja päähän saamatta hengiltä. Ja se ampuu takaisin raketteja jotka tietysti tappaa kerrasta tai kahdesta. Oikeastaan se on sama mikä vihollinen sattuu kunhan alue on oikea ja sattuu huono spawni-onni niin pelin alun yhdestä .38 pipe-pistolin raapaisusta kuoleva bloatfly palaa kostamaan haudan takaa 10000x hipareilla ja damagella. Sitten sitä lentävää loputtomasti osumia kestävää pikkupaskaa tiputtelemaan... Huoh.
Itse todennut, että ainoa tapa "korjata" tämä peli on "all the perks" modi ja jottei ihan OP touhuksi mene niin hard vaikeustaso. Sain ainakin itse kohtuu maukkaan läpipeluun aikaiseksi. :)
 
Lähes jokaisen "rpg:n" ongelma, alussa joka rottaa saa mäiskiä vartin, mutta leveliä kun tulee niin ei tarvi pysähtyä edes tappelemaan kun ohimennessä kajauttaa megamonsteria kaaliin.
Kyllähän tässä sai alussa kärvistellä kun itsekin vaikeimmalla vaikeustasolla jollain lvl5 ukkelilla meni puoli-iltaa jonkun mutanttimajan tyhjäykseen.
Sitten lvl70+ niin jonkun deathclawin tai behemothin kohdalla joutuu edes vauhtia hidastamaan.
 
Jos yhä pelaatte Fallouttia, ettekä ole survivalia kokeillut, niin kokeilkaa nyt ihmeessä.

Vaikka pelaisit koko peliä ensimmäistä kertaa, niin pelaa ihmeessä survivalilla. Ainoa hieman nihkeä asia on se jatkuvan sänkyjen etsiskely, mutta
muuten koko peli herää henkiin aivan uudella tavalla. Perkit joita et 100% varmuudella ikinä ottaisi normipeluussa mukaan tulevat hyödyllisiksi ja
juokset kirjaimellisesti nukacola huuruissa läpi yön, jotta adrenaliini pysyy ylhäällä :D

Itseltäni jäi Fallout kesken loputtomien bugien takia ja nyt innostuin sen taas aloittamaan kun huomasin kasan dlceitä jotka olin saanut season passin mukana.
Peli tuntuu aivan uudelta ja survivali on se way to go. Ja niille jotka ajattelee "10000x päähän = no dmg", niin ei se niin mene. Survivalilla teet enemmän dmg vihuihin, kuin very hardilla. Lisäksi survivalissa on se adrenaliini buffi joka antaa +5% dmg per rankki ja stackkaa 10 kertaa.

Plus huumenukacolahuuruis kaatuu kovimmatkin karjut ;D
 
Jos yhä pelaatte Fallouttia, ettekä ole survivalia kokeillut, niin kokeilkaa nyt ihmeessä.

Vaikka pelaisit koko peliä ensimmäistä kertaa, niin pelaa ihmeessä survivalilla. Ainoa hieman nihkeä asia on se jatkuvan sänkyjen etsiskely, mutta
muuten koko peli herää henkiin aivan uudella tavalla. Perkit joita et 100% varmuudella ikinä ottaisi normipeluussa mukaan tulevat hyödyllisiksi ja
juokset kirjaimellisesti nukacola huuruissa läpi yön, jotta adrenaliini pysyy ylhäällä :D

Itseltäni jäi Fallout kesken loputtomien bugien takia ja nyt innostuin sen taas aloittamaan kun huomasin kasan dlceitä jotka olin saanut season passin mukana.
Peli tuntuu aivan uudelta ja survivali on se way to go. Ja niille jotka ajattelee "10000x päähän = no dmg", niin ei se niin mene. Survivalilla teet enemmän dmg vihuihin, kuin very hardilla. Lisäksi survivalissa on se adrenaliini buffi joka antaa +5% dmg per rankki ja stackkaa 10 kertaa.

Plus huumenukacolahuuruis kaatuu kovimmatkin karjut ;D
En jaksanut sitä jatkuvaa syömistä ja juomista. Sen sijaan asensin Deadly Raiders of Commonwealth ja Deadly Gunners of Commonwealth modit. Niiden kanssa meno muistuttaa jo kunnon sotaa kun mosaa hönkii päälle joka suunnasta. Ja vaikeustasona very hard
 
Viimeksi muokattu:
Ehkä päivityksessä on jotain muutakin mukana kuin pelkät tarkemmat tekstuurit.
 
Pidempi piirtoetäisyys eli CPU joutuu laskemaan paljon enemmän kamaa.
Grafiikka päivitykset koskivat ainoastaan Pro pätsiä, eikä PC.

Pelin PlayStation 4 Pro -versioon on tarkoitus tuoda myöhemmin myös uusi päivitys, joka parantaa muun muassa Fallout 4:n valaisuefektejä ja lisää muita visuaalisia parannuksia.

Edit: Nääh, eihän tuo ennen tuota tekstuuri pakettiakaan pyörinyt 60fps:
 
Viimeksi muokattu:
Grafiikka päivitykset koskivat ainoastaan Pro pätsiä, eikä PC.
Kun tarkemmin tuota ilmoitusta katsoo, niin pitää paikkansa. Harmi, olisin toivonut samaa PC:lle, koska se piirtoetäisyys ei silläkään minusta aina riitä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 402
Viestejä
4 489 882
Jäsenet
74 154
Uusin jäsen
Almedin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom