Facebook - triidi

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 123
On alkanut viime aikoina ärsyttää se, kuinka Facebook tunkee feediin
1) AI-generoitua roskaa
2) Venäjän propagandaroskaa

Ja ilmeisesti se, että kommentoin molempiin negatiivisia kommenteja johtaa siihen, että "interaktioin niiden kanssa" => "pidän niistä" => facebook änkee niitä feediini enemmän.

Tämä facebookin asenne moderointiin on muutenkin todella typerä. Firma on toisaalta innokas bannaamaan kokonaan poliittisesti vääriä mielipiteitä esittäviä tahoja(että niitä ei pääse lukemaan vaikka niitä itse seuraisi), mutta silti se tunkee jatkuvasti tällaista roskaa ihmisten feediin vaikka ihmiset eivät itse tätä roskaa tuottavia tahoja seuraisi.

Mitä jos vaan vähän enemmän antaisivat ihmisten postata omaan statukseensa mitä haluavat, mutta eivät alkaisi levittää ja mainostaa sitä kyseenalaista sisältöä innokkaasti eteenpäin ihmisille, jotka eivät sitä halua seurata.



Ja lisäksi moderoinnin taso on muutenkin onneton, kun facebookin moderointiin raportoi esim hyvin selkeitä spämmibotteja tai feikkitunnuksia, melkein aina tulee AI-botilta "tarkastimme emmekä havainneet sisällössä mitään käyttöehtojemme vastaista".
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
2 690
"Ihmisiä jotka saatat tuntea" ja "kelat ja lyhyet videot" -nuo kun saisi pois. Mitään venäjäjuttuja en ole koskaan nähnytkään.

Mulla toki on tuo "
F.B. Purity v37.1.3 "

mutta en nyt ole senkään toiminnoista kaikista kärryilä, ja sitäkin voi haitata facen turha suomenkielisyys.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 630
Viestejä
4 206 984
Jäsenet
70 927
Uusin jäsen
enigtastic

Hinta.fi

Ylös Bottom