F1 Yleiskeskustelu

On varmasti jo ennestään lähtenyt 2. ruususta. Eli tuo varikolta lähtö oli se uusin juttu.

Screenshot_2025-11-24-15-43-26-597_com.opera.browser.jpg
Ok hämäs tuo "just become" mikäs olis viitannu Vegasiin. Aika hyvä statsi kieltämättä.
 
Ilmeisesti tälläinen statsi nykyään totta(?)

"Max Verstappen has just become the driver who has finished on the podium from the most different positions in the history of Formula 1 P1, P2, P3, P4, P5, P6, P7, P8, P9, P10, P14, P15, P16, P17, P18, P20 and the Pit Lane"
Vielä ois muutama jäljellä, että sais koko suoran :D Hauska tilasto.
 
Adrian Neweystä tehtiin sitten Aston Martinin tallipäällikkö kaudesta 2026 eteenpäin.

1764181605752.png


Jotain juorujahan oli liikenteessä nyt tällä viikolla, että Horner on käyny neuvotteluita tallipäällikön roolista Aston Martinilla. Jotenki uskon, että tuo heppu on tallipäällikkö ja jos pitää median eteen mennä niin siellä on joku toinen henkilö kertomassa miten kisa meni jne. Vähän semmonen kuva jääny itellä RB:n vuosista ettei ihan mahottomasti viihdy kameroiden edessä, ainakin itellä.

Jotenkin hullulta mun päähän tämä kuulostaa kun kyseessä kuitenki suunniteluvelho joka on aina suunnitellu autot ja ollu siellä "takapiruna" touhuamassa ja nyt sitten johtaa koko tallia.
 
Adrian Neweystä tehtiin sitten Aston Martinin tallipäällikkö kaudesta 2026 eteenpäin.


Jotenkin hullulta mun päähän tämä kuulostaa kun kyseessä kuitenki suunniteluvelho joka on aina suunnitellu autot ja ollu siellä "takapiruna" touhuamassa ja nyt sitten johtaa koko tallia.
Niin tuo on vähän tuollainen kuin software-firma jossa firman/alan paras koodari onkin sitten hulppealla palkalla johtajan roolissa. En usko että toimii kovin hyvin.
 
Niin tuo on vähän tuollainen kuin software-firma jossa firman/alan paras koodari onkin sitten hulppealla palkalla johtajan roolissa. En usko että toimii kovin hyvin.

Piti tuohon omaan postaukseen myös lisätä tämä, että kaverin tehtävä on ollu koko uran ajan ainoastaan auton suunnittelu. Nyt sitten lyödään TP:n rooliin niin väkisin(?) se näkyy ajassa mitä käyttää suunnittelupöydän ääressä.

Niinhän muuan Kimi Räikkönen tainnu mainita ueasti, että hän on tullut ajamaan ja kaikki media yms. on ihan turhaa ajan hukkaa.

Ehkä tästä kehittyy vähän McLarenin nykyinen tilanne. Moni kuvittelee(ihan oma otanta omasta lähipiiristä jotka seuraa F1 periaatteella kiva katsoa) Zak Brownin olevan TP kun häntä näytetään niin paljon mediassa ja antaa haastatteluja kisan jälkeen kun todellisuudessa se onkin Stella.
 
On todella yllätys, mutta tarkoitanee että tulee pr-vastaava, joka hoitaa smäidänpuhumisen. Ja horner tuskin suostuu pelkästään siihen ;-)
 
Aika outo valinta oli kyllä, tuleeko nyt toinen suunnittelija vzi Chapmanin tms hengessä kaikki langat omissa käsissä. Vai oliko tuo sellainen "vielä ennen kuolemaa tallipäälliköksikin"-tyyppinen keissi.

Maailma näemmä myös sitä mieltä että tämä olisi vain paikko siihen huhtikuuhun asti jolloin Horner taas vapaa näihin toisten tallien johtohommiin.
 
Viimeksi muokattu:
F1-News.eu heittänyt huhuja ilmoille ja uutisoi saamiensa tietojen perusteella, että Charles Leclerc on tehnyt esisopimuksen Aston Martinin kanssa. Leclerc:n sopimus Ferrarin kanssa ulottuu vuoteen 2029 mutta F1-Newsin mukaan hän saa irtautua sopimuksestaan ensi kauden kolmen ensimmäisen osakilpailun aikana, mikäli Fefen tuorein luomus ei osoittaudu kilpailukykyiseksi.
 
F1-News.eu heittänyt huhuja ilmoille ja uutisoi saamiensa tietojen perusteella, että Charles Leclerc on tehnyt esisopimuksen Aston Martinin kanssa. Leclerc:n sopimus Ferrarin kanssa ulottuu vuoteen 2029 mutta F1-Newsin mukaan hän saa irtautua sopimuksestaan ensi kauden kolmen ensimmäisen osakilpailun aikana, mikäli Fefen tuorein luomus ei osoittaudu kilpailukykyiseksi.

Tuossahan nyt ei kyllä mitään järkeä ole lähteä ekan kolmen kilpailun jälkeen tallista, jos nyt ei aio välivuotta pitää. Tai toki jos tämmönen "esisopimus" tehty ja Aston Martin ajattaa jotain junnua harjoitus mielessä pari kisaa.
 
Tuossahan nyt ei kyllä mitään järkeä ole lähteä ekan kolmen kilpailun jälkeen tallista, jos nyt ei aio välivuotta pitää. Tai toki jos tämmönen "esisopimus" tehty ja Aston Martin ajattaa jotain junnua harjoitus mielessä pari kisaa.

Jänne sopimus, kaksi talloa joutuu miettimään kaksi kuskia kaudelle, Aston Martin tarvii kuskin koko kaudeksi, joku jonka heittää pihalle jos Ferrati epäonnistuu.
Ferrarille ehkä helpompi, luottavat onnistumiseen, mutta jo epäonnistuu niin he tarvii yhden hyvä kuskin, tosin ei se nykyinen kakkoskuskikaan nyt nini varma juttu ole.
Leclercille ferrarin heikkous olisi pettymys, mutta pääsisi heti alussa hyppään pois, seuraavaan projektiin. vs että koko kauden kituuttelisi romulla ja vasta sen jälkeen.

Onko tuossa kuitenkin mitään uskottavaa ?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
293 405
Viestejä
5 016 602
Jäsenet
80 489
Uusin jäsen
zentiv

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom