F1 Yleiskeskustelu

Toto sanoo kohta bye George ja welcome Max

IMG_0179.jpeg
Voisi samalla Bottas ostaa jonkun liehittelypuskan Markolle, niin nähtäisiin brittiäissuomalainen kaksikko Red Bullilla ensi vuonna.
 
Miten Hornerin pois potkiminen auttaa Verstappenia pysymään tallissa?
Koska jos toinen vaihtoehto oli potkia Maxin isukki pois, kun ilmeisesti eivät ehkä enää Britannian incidentin jälkeen mahdu samaan talliin, ja isukki kuuluu kuitenkin tallin pieneen sisäpiiriin. Ja voihan se olla että Maxilla on ihan samat mielipiteet Hornerista kuin isällään, on vaan pitänyt mölyt pois julkisuudesta.
 
Jotenkin tuntuu että tää on joku Red Bullin viimeinen ”Hail Mary” yritys pitää Verstappen tiimissä.
Ei ole vaan Horner olisi potkittu jo salasuhde skandaalin aikana. Siellähän oli ns. Jos:n aka Mateschitzin porukka (Itävaltalaiset) ja Hornerin aka Chalermin porukka (Thaimaalaiset) vastakkain. Itävaltalaiset halusi kenkiä Hornerin pihalla, Thaimaalaiset ei.
Molemmilla on 49% omistus tallista MUTTA Chalerm Yoovidhyan henkilökohtainen 2% omistus käänsi päätösvallan Thaimaalaisille eli Chalermille.

Nyt tämä Chalermin 2% henkilökohtainen omistus on myyty ja Horner menetti Chalermin suojan -> potkut.


Maxin lähtö on vaan normaali "rotat jättää laivan" jatkumoa.
 
Viimeksi muokattu:
Täyttä showpaskaahan tuo nykyään on, urheilullisuus jäi kun jenkit osti sarjan.
Ei se pelkkää showpaskaa ole, mutta kyllähän Liberty on tehnyt F1:stä enemmän viihdebrändin kuin urheilusarjan. Sprintit, kuljettajaesittelyt ja USA-meininki on silmänkarkkia uusille katsojille, mutta vanhalle fanille se näyttää päälleliimatulta teatterilta. Silti radalla Verstappenin, Lando Norrisin ja kumppanien tekeminen on ihan oikeaa kilpa-ajoa – ei se ajaminen ole kadonnut, se on vaan piilotettu kaiken PR-kuorrutuksen alle.
 
No kyllähän pitkälti tästä on kyse (F1 revenue)
1752393917431.png

Että tässä mielessä Liberty on tietenkin tehnyt hyvää duunia omistajana. Eikä mua henk. koht haittaa ns. oheistoiminta tai ns. showpaska kunhan sitä ei tehdä urheillullisuuden kustannuksella.
Sprintit on ok, kuljettajaesittelyt ok ym. Varsinkin paikanpäällä olijoille nää on ihan kivaa lisää viikonloppuun.

Toki soisin vähemmän arabiomistusta ja kaikki kiroilu/alkoholikiellot on ihan pelleilyä sekä se, että sheikkejä ja sukulaisia vaille tyhjille katsomoille ajetaan huviajoja ja esim Spa:n sopparit vaakalaudalla jne.
Ihan varmasti jenkkeihin kannattaa panostaa ja varmasti siellä on potentiaalisesti isoin kasvupotentiaali, vaikka tietty olis kiva ku kisat tulis meille sopivampina ajankohtina tai sitten lauantai-iltaisin.
 
No kyllähän pitkälti tästä on kyse (F1 revenue)
1752393917431.png

Että tässä mielessä Liberty on tietenkin tehnyt hyvää duunia omistajana. Eikä mua henk. koht haittaa ns. oheistoiminta tai ns. showpaska kunhan sitä ei tehdä urheillullisuuden kustannuksella.
Sprintit on ok, kuljettajaesittelyt ok ym. Varsinkin paikanpäällä olijoille nää on ihan kivaa lisää viikonloppuun.

Toki soisin vähemmän arabiomistusta ja kaikki kiroilu/alkoholikiellot on ihan pelleilyä sekä se, että sheikkejä ja sukulaisia vaille tyhjille katsomoille ajetaan huviajoja ja esim Spa:n sopparit vaakalaudalla jne.
Ihan varmasti jenkkeihin kannattaa panostaa ja varmasti siellä on potentiaalisesti isoin kasvupotentiaali, vaikka tietty olis kiva ku kisat tulis meille sopivampina ajankohtina tai sitten lauantai-iltaisin.
Samaa mieltä. Sitten mietin sitä, että jos nyt jenkkihuomion takia tai sen ansiosta lajia johonkin suuntaan kehitetään, niin jotenkin jenkkiyleisöä miettiessä tulee mieleen, ettei sitä ehkä tylsempään suuntaan haluta kehittää. Nyt ensi kaudelle autot ja renkaat pienenee, mikä saattaa johtaa siihen, että nähdään vähän enemmän ohituksia.

En mäkään siis mitenkään väkisin halua, että urheilun kustannuksella synnytetään täysin keinotekoisia kisatilanteita, mutta onneksi noi tulevat muutokset ei sitä tarkoita.
 
Viimeksi muokattu:
Ite oon mieltänyt aina F1.set eurooppalaisten lajiksi
No eihän se ikuisesti niin voi olla kun köyhä maanosa eikä eurooppalaiset kisajärjestäjät lado sellaista nippua rahaa pöytään kuin moni muu, vaan ratsastetaan juuri perinteillä.

Samaa mieltä. Sitten mietin sitä, että jos nyt jenkkihuomion takia tai sen ansiosta lajia johonkin suuntaan kehitetään, niin jotenkin jenkkiyleisöä miettiessä tulee mieleen, ettei sitä ehkä tylsempään suuntaan haluta kehittää. Nyt ensi kaudelle autot ja renkaat pienenee, mikä saattaa johtaa siihen, että nähdään vähän enemmän ohituksia.

En mäkään siis mitenkään väkisin halua, että urheilun kustannuksella synnytetään täysin keinotekoisia kisatilanteita, mutta onneksi noi tulevat muutokset ei sitä tarkoita.
2026 regulaatiot on kyllä todella oikeaan suuntaan. Autot pitää ehdottomasti saada pienemmiksi ja vähemmän aerodynaamisiksi ja palata pidemmällä tähtäimellä sitä kautta tehokkaampiin moottoreihin kun auto hidastuu muista syistä saman verran
 
Mitäs jengi sanoo siihen jos Ferrari kenkii Vasseurin ja ottaa Horner tilalle?
Onhan Horner tämänhetkisen gridin menestynein tallipäällikkö, sanoisin että vaikuttavampi historia jopa kuin Toto Wolffilla, joten kysyntää varmasti riittää. Eri asia on se, että haluaako Horner sitten Ferrarille ja muuttaa Italiaan.

Olisikohan Aston Martinilla paikka auki :hmm:
 
Mitäs jengi sanoo siihen jos Ferrari kenkii Vasseurin ja ottaa Horner tilalle?
Ferrari voisi kerrankin malttaa hieman ja olla vaihtamatta tallipäällikköä muutaman vuoden välein. Yllä olevan tavoin en usko Fredin olevan se ongelma eivätkä nuo tulokset nyt mitenkään merkittävän huonoja ole peilaten Ferrarin viimeisen 15 vuoden menestykseen. Mieluummin Horner vaikka Cadillacille tai Alpinelle. Varmasti jossain jatkaa tallipäällikön hommia, jos vain oma kiinnostus riittää.
 
Ferrarin kulttuuri on sellainen, että yksi Horneri ei auta siellä mitään. Jotenkin omaan silmään tuon tallin ongelmat on ihan muualla kuin kuskeissa tai tallipäälikössä.

En tiedä mikä siellä on ongelma, ja vielä sellainen ettei sitä voisi päällikkö yrittää ratkoa. Jos se ongelma on sijainti, niin se ehkä tekemätön paikka, tai siis muutto ei ehkä vaihtoehto, ennemmin tyydytään siihen mitä tuolla onnistuu.

Jos omistajat ongelma, niin Horner , olisko osa ratkaisua, vai ihan tuhoontuomittu.

Ilmeisesti teknisessä mielessä sijainnissa ja ympäristössä ei ongelmaa, ei kai tuolla nyt joku AY , ym liikkeet ole ongelma.
 
Jos Max siirtyy Mersulle niin on kyllä kiinnostavaa seurata miten Russellin käy tai jos se on Antonelli joka lähtee niin joka tapauksessa tuo muuttaa kuskimarkkinoita aika paljon ja voi myös vaikuttaa Bottaksen asemaan. Jos tuo Red Bullilta vapautuva paikka täytetään junioreilla niin siinä on tavallaan yksi tallipaikka vähemmän jäljellä muille kuskeille.
 
Jos Max siirtyy Mersulle niin on kyllä kiinnostavaa seurata miten Russellin käy tai jos se on Antonelli joka lähtee niin joka tapauksessa tuo muuttaa kuskimarkkinoita aika paljon ja voi myös vaikuttaa Bottaksen asemaan. Jos tuo Red Bullilta vapautuva paikka täytetään junioreilla niin siinä on tavallaan yksi tallipaikka vähemmän jäljellä muille kuskeille.
Antonelli lähtee vain Toton kuolleen ruumiin yli, tuskin silloinkaan. Red Bull:n on pakko saada kokenus ns. ykköskorin kuski. Kuka on vapaana, noh Russell, ei muita.
 
Joo, tämän veivaamisen takia Russell ei ole saanut jatkoja Totolta, joka koittaa kalastaa Maxin mersulle. Käytännössä RB julistaa seuraavan viikon aikana Russelin sopimuksen, jos Mercedes ja Max laittavat nimet paperiin.
 
Toto on kyllä isoissa ongelmissa, jos Max päätyisi jatkamaan ensi kaudella Red Bullilla nähdäkseen sääntömuutosten jälkeiset voimasuhteet.

Russella ei varmasti taipuisi tässä tilanteessa yhden vuoden sopimukseen ja Antonellia tuskin halutaan laittaa lainalle pienempään talliin kun on ajanut jo kaksi kautta Mercedeksellä.
 
Totohan on näemmä väkivaltainen mulkku. Näin oikeuttaa Räikkösen pahoinpitelynki:
– Olimme FIA:n palkintogaalassa vuonna 2018.

– Yksi F1-kuljettajista loukkasi Georgea siitä, kuinka hän oli voittanut F2-luokan maailmanmestaruuden.

– Minun täytyi läimäistä häntä. Siten asia oli hoidettu.
voi voi, Räikkönen vähä pahasti sano, nii isukki tulee ja läimäsee kasvoille. Kertoo vieläpä ylpeenä tosta.
ORF Sportin haastattelija sanoi Wolffille, että tämä selkeästi antaa tiimillensä kaiken tukensa.

– Ehdottomasti. Annan tiimilleni ja perheelleni kaikkeni. Jos on tarpeellista, puolustan heitä ja pidän heidät turvassa.
Jos noin pienestä rupee "riehuun", nii on kyl ongelmia pään sisällä..

Räikkönenhän on videoiden perusteella ollut melko vekkulilla tuulella, eikä varmasti pahalla ole "loukannut" :D e: ehkäpä mennyt suomalainen kuiva sarkasmihuumori ohi.

 
Viimeksi muokattu:
Saakeli jos Cadillac olisi ottanut mersun koneet alkuun niin Bottas olisi ollu varmaan saman tien varma. Nyt Ferrarin takia tuollaista arpomista.
 
Hyvältä vaikuttaa, kunhan vielä muutamat huhut näkee niin voi pitää jo todennäköisempänä. Yleensä ne kyllä aika tihentyen lisääntyy, jos oikeasti ollaan näin pitkällä.
 
Joka tapauksessa jos pärjää ok Perezinkin kanssa niin jatkosopparitkin, eri tiimeihinkin, ovat edelleen sitten mahdollisuus..
 
Autosportin foorumilla joku laittoi tälläisen "Rosberg and Brundle both congratulating Bottas on his new Cadillac seat for 2026 on the grid today. He laughed it off uncomfortably, but it certainly looked like it’s an open secret and he’ll be there next year"
 
Autosportin foorumilla joku laittoi tälläisen "Rosberg and Brundle both congratulating Bottas on his new Cadillac seat for 2026 on the grid today. He laughed it off uncomfortably, but it certainly looked like it’s an open secret and he’ll be there next year"
Tuossa.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Ferrari ja Vasseur tehnee monivuotisen jatkosopparin.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Ei pitäisi olla kahta sanaa, että Villähteen Viiksiveikko tulee alistamaan Checoa. Perez todennäköisesti vetänyt viinaa kaksin käsin iskän uima-altaalla, samaan aikaan kun Valtteri on pitänyt itsestään huolta ja tahkonnut Mersun simulaattoria.
 
Ei pitäisi olla kahta sanaa, että Villähteen Viiksiveikko tulee alistamaan Checoa. Perez todennäköisesti vetänyt viinaa kaksin käsin iskän uima-altaalla, samaan aikaan kun Valtteri on pitänyt itsestään huolta ja tahkonnut Mersun simulaattoria.
Tekeekö Mansellit? Eli ei mahdu ohjaamoon niin tallin pitää tehdä isompi auto.

Caddyllä olisi hulluutta olla ottamatta heitä molempia. Molemmilla on tietotaitoa viimeisen 10 vuoden dominointi autoista.
 
Saisi olla jo pikkuhiljaa joku taho oikeassa. On sitten tulos mikä tahansa, meille suomalaisille kuitenkin äärettömän raskasta tämä välitilassa oleminen ja minkään tietämättömyys.

Onhan tässsä taas sen verran tuota soutamista ja huopaamista ollut että ehkä itsekin korkkaan kaljan kun asia varmistuu, varmaan moni muukin.
 
Viimeksi muokattu:
Saisi olla jo pikkuhiljaa joku taho oikeassa. On sitten tulos mikä tahansa, meille suomalaisille kuitenkin äärettömän raskasta tämä välitilassa oleminen ja minkään tietämättömyys.

Onhan tässsä taas sen verran tuota soutamista ja huopaamista ollut että ehkä itsekin korkkaan kaljan kun asia varmistuu, varmaan moni muukin.
Veikkaan, että VB myös korkannut.
 
Toivottavasti ei ole uutisankka. Kyllähän viime kaudellakin uutisoitiin "käytännössä varmasta" jatkopestistä, mutta mitä kävikään.
Minulla ei ole katsojatilastoja, mutta kaikella oletuksella F1:sten suosio on tällä kaudella laskenut suomikuskin puuttuessa. Ja varmasti se nousee taas, jos ja kun Bottas ensi kaudella Cadillacilla ajaa.
 
Saisi olla jo pikkuhiljaa joku taho oikeassa. On sitten tulos mikä tahansa, meille suomalaisille kuitenkin äärettömän raskasta tämä välitilassa oleminen ja minkään tietämättömyys.

Onhan tässsä taas sen verran tuota soutamista ja huopaamista ollut että ehkä itsekin korkkaan kaljan kun asia varmistuu, varmaan moni muukin.
Varmasti helpottaa kun bottas kyntää jämäsijoja tv-kuvien ulkopuolella
 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 378
Viestejä
4 928 540
Jäsenet
79 352
Uusin jäsen
Kalax

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom