F1 Yleiskeskustelu

Oishan se mukavaa nähdä vähän meikäläisiäkin radalla vaikkei nyt palkintopalleista ajeliskaan.

Ainakin twitterin puolella puhuttiin silloin kun Doohan korvattiin Colapintolla, että hän saa saman määrän kisoja todistaakseen vauhtinsa. Doohan ajoi 6 kisaa ja Colapinto on nyt ajanut 5 kisaa, eli jos tuo paikkansa pitää että monoa tulee jos ei tuloksia tule niin Span kisassa nähtäisiin Bottas Alpinen ratissa :hmm:

Juu, tässä vedettiin mutkia suoraksi Bottaksen huhujen suhteen.
 
Tosin voi Bottasta harmittaa jos menee Escaladet yms työsuhde-autot ohi suun ja saa vaan "kämäisen" nyky-Alpine A110:n.
 
Briatore on niin arvaamaton ja kiero, että korkeintaan vuoden loppuun näyttöjä antamaan ja sitten kolmen vuoden lappu Cadillacille.
 
Ei taida Valtterilla olla paljon pelimerkkejä valkkailla, mikä nyt olis hyvä tai huono diili. Jos joku huolii - edes väliaikaisesti - niin juosten sinne, nöyränä ja kiitollisena kuten kunnon koiran kuuluukin.
 
Ei taida Valtterilla olla paljon pelimerkkejä valkkailla, mikä nyt olis hyvä tai huono diili. Jos joku huolii - edes väliaikaisesti - niin juosten sinne, nöyränä ja kiitollisena kuten kunnon koiran kuuluukin.
Taitaa löytyä sen verran jo pelimerkkejä, että ei loppu elämän aikana tarvitse tehdä mitään mikä ei huvita. Toki. jos ainoa tavoite on päästä ratin taakse, niin sitten kannattanee ottaa sellainen diili minkä saa.
 
Taitaa löytyä sen verran jo pelimerkkejä, että ei loppu elämän aikana tarvitse tehdä mitään mikä ei huvita. Toki. jos ainoa tavoite on päästä ratin taakse, niin sitten kannattanee ottaa sellainen diili minkä saa.
Käsittääkseni tällä hetkellä Valtteria ei huvittaisi olla ajamatta kilpaa F1:ssä ja sitä se kuitenkin tekee.
 
Vaikka Bottas pääsisi Alpinelle kurvaileen niin se ei kuitenkaan sellaisenaan pois sulje Cadillacin suhteen mitään mielestäni.
Toki silloin, jos on ihan paska Alpinella niin voi, mutta muuten ei.
 
Briatore on niin arvaamaton ja kiero, että korkeintaan vuoden loppuun näyttöjä antamaan ja sitten kolmen vuoden lappu Cadillacille.
Pysyisin kaukana Briatoresta, enkä allekirjoittaisi mitään "puolen vuodenkaan" sopimuksia. Tuosta pirusta on suomalaisilla jo karvaita kokemusta, kun Flavio enemmän tai vähemmän suoraan tuhosi oikeustaistelullaan Heikin uran.
 
Flavion kanssa varmasti, varsinkin aiemmin, kannatti olla väleissä. Kyllähän jollekin Alonsolle yms oli sitten paras manageri joka nuiji sopimukset yms läpi keinolla millä hyvänsä. Vähän kuin tuntisi jonkun mafia-tyypin ja siitä olisi hyötyä joissain tilanteissa, jos pitäisi vaikka hoitaa joku "keissi".
 
Tsunodan valinta olisi kyllä täysin käsittämätön veto. Kertoisi suoraan siitä että vain tuotu raha olisi syynä.
 
Tsunodan valinta olisi kyllä täysin käsittämätön veto. Kertoisi suoraan siitä että vain tuotu raha olisi syynä.
Mikä raha? Ei kai Tsunoda ole tuonut RB:llekään rahaa juuri muuten kuin Hondan kautta ja Honda tuskin maksaa kuskille paikkaa kilpailevaan talliin.
 
Kaipa hänellä japanista sponsseja/tarvittaessa on kun ainoa maansa kuski ykkösissä.
 
Italian Sky news väittää että Max ja Mersu käyneet oikeita keskusteluja.

Toki itsellä ei mitään hajua mitä tuolla koska kieli ei ole normaali.

edit. Alunperin oli AS:n foorumille tämän tiedon joku laittanut.
 
Viimeksi muokattu:
Italian Sky news väittää että Max ja Mersu käyneet oikeita keskusteluja.

Toki itsellä ei mitään hajua mitä tuolla koska kieli ei ole normaali.
"According to what was reported by our engine team, the negotiation between Max Verstappen and Mercedes would have come to life: the Dutchman would have said yes to Toto Wolff's offer, but a part of the Silver Arrows board has not yet given the OK at the arrival of the four-time world champion. Could a flashback be approaching?

Max Verstappen is close to joining Mercedesé. According to what was reported by our motoring team, the reigning World champion - who has a contract expiring in 2028 with Red Bull - he would have said yes to Toto Wolff's offer, who in recent times had said several times that he wanted to monitor the Dutchman's situation closely. However, there is still one obstacle to overcome: part of the Mercedes board would not yet have approved the decisive thrust, since, given the regulatory revolution which will come into force starting from 2026, the Silver Arrows could still have - regardless of the tandem of drivers - the best car on the grid.

And George Russell?​

If the negotiation were to come to fruition Verstappen would occupy George Russell's seat, currently in negotiations with Mercedes for a possible contract renewal of approximately 35 million euros, alongside Kimi Antonellié. The team is happy with the Englishman, as repeatedly reiterated by Toto Wolff, but the opportunity to take the Dutchman cannot fail to be considered. And here a domino effect would hit the drivers' market, with the same Red Bull, as well as potentially theAston Martin, at the window to ensure Russell's performance.'
 
Näköjään suomimedia myös tarttunut saapasmaan median täkyyn ja painaneet uutista sivuilleen.
 
F1:n omassa sovelluksessa, kun tuota Alpinen ja Bottaksen kuviota pohdittiin, oli sellainen käsitys, että Mersun moottorin odotetaan olevan vahvin tai hyvin lähellä vahvinta ensi vuonna. Ehkä se lisää Maxin mielenkiintoa tarkastella tilannetta, mikäli pitää paikkansa.
 
Eikös tuo Antonelli sopivasti kolannut Maxin pihalle, ettei se saa pisteitä ja voi hakea Meselle töihin.. :)
Pientä salaliittoteoriaa toki pitää vähän kehitellä.
 
Tsunodan valinta olisi kyllä täysin käsittämätön veto. Kertoisi suoraan siitä että vain tuotu raha olisi syynä.

Mitenkä niin? Tsunoda on hyvä kuski ja ihan ymmärrettävä että vaihtoehto, nuori kuski jolla alkaa kumminkin oleen jo hyvin kokemusta.
 
Jollain keinoilla Maxihan pitää saada Russelin taakse jotta pystyy purkamaan sopimuksen. Mutta Antonellin liike on kyllä aivan liian vaikea toteutettavaksi tarkoituksella :D Että kyllähän se on enemmänkin ehkä "onnellinen" yhteensattuma. Selkeästi myös Max ei ole ollenkaan niin pahoillaan, että hänet kolasi juuri Antonelli kuin olisi varmasti ollut monen muun tapauksessa. Jotenkin vähän huokuu Verstappenista sellainen epätyypillinen luovuttamismentaliteetti ja "ihan sama"-asenne, joka voisi tosissaan kieliä hänen Mersusiirtoaan ja tietää enemmän kuin me.
 
McLaren spessu livery British GP.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


IMG_0175.webp
 

Mervi Kalliolle propsit suoraan suomalaisittain esitetystä kysymyksestä.

Itsekin toivoisin Cadillacia. Siellä Bottaksen kyvyistä olisi eniten hyötyä ja päästä ottamaan isoa roolia jossain uudessa jännittävässä.
 
Jo toinen kesä putkeen tätä loputonta Bottas-spekulaatiota... x|

Tyylikkäästi unohtuu, että vaikka tyypillä olisi kuinka Kekemäinen habitus varikolla, kuskina on kokolaills keskinkertainen, riskitön, hajuton, ja mauton. Hyvin arka ohittamaan ja taistelemaan sijoista, lähdöissä ongelmia jne. Ja nämä ongelmat tuskin ainakaan ovat parantuneet tänä aikana, kun kuskinpaikka on uupunut. Vaikka varmastikin omalta osaltaan pystyy kokemuksensa kautta auttamaan tallia auton kehityksesssä, ei se hänestä tee nopeaa, rohkeaa, nälkäistä ja kehityskelpoista kisakuljettajaa.
 
Viimeksi muokattu:
Jo toinen kesä putkeen tätä loputonta Bottas-spekulaatiota... x|

Tyylikkäästi unohtuu, että vaikka tyypillä olisi kuinka Kekemäinen habitus varikolla, kuskina on kokolaills keskinkertainen, riskitön, hajuton, ja mauton. Hyvin arka ohittamaan ja taistelemaan sijoista, lähdöissä ongelmia jne. Ja nämä ongelmat tuskin ainakaan ovat parantuneet tänä aikana, kun kuskinpaikka on uupunut. Vaikka varmastikin omalta osaltaan pystyy kokemuksensa kautta auttamaan tallia auton kehityksesssä, ei se hänestä tee nopeaa, rohkeaa, nälkäistä ja kehityskelpoista kisakuljettajaa.
Tyylikkäästi tämä keskinkertaisuus jolla ongelmia joka osa-alueella on napannut F1:ssä vain 67 podiumia, 20 paalupaikkaa, voittanut 10 kisaa, ollut 2 kertaa MM-sarjassa kakkonen aikakaudella jolloin tallikaverinsa Hamilton oli kiistatta paras kuljettaja koko F1-sarjassa. Kummasti oli tämä keskinkertaisuus niitä harvoja, jotka Hamiltonin päihitti tuolloin ja kisasi tasapäisesti Hamiltonin kanssa. Joten onhan Vade aivan paska ja mitään ei osaa tämä keskinkertainen hajuton ja mauton viiksi-vallu. Kehtaakin vielä notkua varikolla muiden riesana lätsä päässä. Ai niin, ei taida yhtä menestynyttä kuskia olla tällä hetkellä vapailla markkinoilla, eikä oikein kisakuskienkaan joukossa radalla.
 
Viimeksi muokattu:
Tyylikkäästi tämä keskinkertaisuus joilla ongelmia joka osa-alueella on napannut F1:ssä vain 67 podiumia, 20 paalupaikkaa, voittanut 10 kisaa, ollut 2 kertaa MM-sarjassa kakkonen aikakaudella jolloin tallikaverinsa Hamilton oli kiistatta paras kuljettaja koko F1-sarjassa. Kummasti oli tämä keskinkertaisuus niitä harvoja, jotka Hamiltonin päihitti tuolloin ja kisasi tasapäisesti Hamiltonin kanssa. Joten onhan Vade aivan paska ja mitään ei osaa tämä keskinkertainen hajuton ja mauton viiksi-vallu. Kehtaakin vielä notkua varikolla muiden riesana lätsä päässä. Ai niin, ei taida yhtä menestynyttä kuskia olla tällä hetkellä vapailla markkinoilla, eikä oikein kisakuskienkaan joukossa radalla.
Tuolla mersulla ois nyt kuka vaan saavuttanut tuollaisia tuloksia. Kertaakaan edes pystynyt vakavasti haastaa Hamiltonia mestaruus taistossa
 
Vieläköhän Rubens kaivais ajohanskat naftaliinista ja hyppäis Cadillacin rattiin? Puhelin ainakin varmasti soi jatkuvasti. 68 podiumia, 14 paalupaikkaa, 11 GP voittoa ja 2 MM -sarjan 2. sijaa. On niitä harvoja, jotka päihitti Schumacherin ja kisasi tasapäisesti Schumacherin kanssa.
 
Felipe Massan puhelin kans on soinut taukoamatta. Todennäköisesti hyppää Cadillacin rattiin.

Startit269
Voitot11
Podiumit41
Paalupaikat16
Nopeimmat kierrokset15
Pisteet yhteensä1 167
 
Tuolla mersulla ois nyt kuka vaan saavuttanut tuollaisia tuloksia.
Paljonkos Bottakselle maksettiin tuolloin palkkaa? Oletan, että huomattavasti halvemmallakin olisi löytynyt joku kuka vaan ajelelemaan vastaavia tuloksia.. Vaikka Hamiltonin faija? Tai mutsi?
:sholiday:
 
Noh kävi miten kävi, niin ei Cadillac tai muukaan talli hyvää hyvyyttään kuskivalintojaan tee, eikä myöskään kuskin varikkopreesensin tai viiksien takia. Eikä jätä sen takia palkkaamatta, että joillekin kuskin kotimaisille kannattajille F1-uran jatko tuntuu vähän keljulta.

Varikolla on rohkeampia kuskeja, mutta on myös kolariherkempiä, huonompia renkaiden perään katsomisessa, kokemuksessa ja palautteessa. Jos kalusto on kunnossa, Bottas on edelleen ihan potentiaalinen vaihtoehto kun pisteistä ajetaan.

Siellä on onneksi aika monta muuta kuskia, jota voi kannustaa, jos sitä ei halua Bottaksen kohdalla tehdä.
 
Kyllähän Cadillacille Bottas voisi osua erittäin hyvinkin. Ei niinkää nopeutensa ansiosta, mutta onhan hän vähävirheinen jolla on paljon kokemusta mestaritallin toiminnasta. Pelkästään koko Cadillakin henkilöstön kouliminen tulee kestämään monta vuotta ja todnäk ajavat jämäsijoista pari vuotta. Eli Bottas ei romuttais autoa, mutta vois hyvinkin auttaa projektin starttaamisessa. Sitten kun alkaa olla paketti kasassa niin vaihdetaan tuloksentekokykyisempiin kuskeihin ja Bottas on luonnollisesti ikänsäkin puolesta eläkkeellä siinä vaiheessa.
 
Tyylikkäästi tämä keskinkertaisuus jolla ongelmia joka osa-alueella on napannut F1:ssä vain 67 podiumia, 20 paalupaikkaa, voittanut 10 kisaa, ollut 2 kertaa MM-sarjassa kakkonen aikakaudella jolloin tallikaverinsa Hamilton oli kiistatta paras kuljettaja koko F1-sarjassa. Kummasti oli tämä keskinkertaisuus niitä harvoja, jotka Hamiltonin päihitti tuolloin ja kisasi tasapäisesti Hamiltonin kanssa. Joten onhan Vade aivan paska ja mitään ei osaa tämä keskinkertainen hajuton ja mauton viiksi-vallu. Kehtaakin vielä notkua varikolla muiden riesana lätsä päässä. Ai niin, ei taida yhtä menestynyttä kuskia olla tällä hetkellä vapailla markkinoilla, eikä oikein kisakuskienkaan joukossa radalla.
Kaikki nuo tilastomerkinnät käytännössä ajalta, jolloin ajoi ylivoimaisella autolla, eli käytännössä kakkossija oli se minimi mikä vain piti ottaa. Nuo voitot Hamiltonista pääsääntöisesti kausien loppupuolelta, kun Kinkun mestaruus oli jo varmistunut, ja sitten joitakin voittoja kausien ihan ekoissa kisoissa, ennen kesätaukoa, jolloin Valen vauhti yleensä romahti Hamiin verrattuna.

Mersukauden jälkeen sitten ajeltu lähinnä ympyrää häntäpäässä. Toki kalusto ei ole ollut enää suorituskykyinen, mutta onko jollekin jäänyt Valesta jotenkin erityisen hyvän/taistelevan kuskin fiilis Mersuaikojen jälkeen?
 
Kaikki nuo tilastomerkinnät käytännössä ajalta, jolloin ajoi ylivoimaisella autolla, eli käytännössä kakkossija oli se minimi mikä vain piti ottaa. Nuo voitot Hamiltonista pääsääntöisesti kausien loppupuolelta, kun Kinkun mestaruus oli jo varmistunut, ja sitten joitakin voittoja kausien ihan ekoissa kisoissa, ennen kesätaukoa, jolloin Valen vauhti yleensä romahti Hamiin verrattuna.

Mersukauden jälkeen sitten ajeltu lähinnä ympyrää häntäpäässä. Toki kalusto ei ole ollut enää suorituskykyinen, mutta onko jollekin jäänyt Valesta jotenkin erityisen hyvän/taistelevan kuskin fiilis Mersuaikojen jälkeen?
Selvästi Suomen paras F1-kuski kuitenkin viime vuosina.
 
Valtteri oli kyllä aikoinaan Mercedekseltä nappirekry tuohon koiran rooliin Hamiltonin rinnalle ja hoitikin työnsä mallikkaasti. Otetaan kakkoskuskiksi nöyrä ja sopivan hidas suomalainen, joka ei turhia kitise vaan luottaa että ehkä se kova työ vielä joskus palkitaan. Tasaisen varmasti köröttelee sen täysin ylivoimaisen auton maaliin, jolloin melkeinpä väkisinkin on podiumilla tai ainakin lähellä. Tallia sinänsä ei kiinnosta vittujakaan, onko Valtteri 2., 4. tai vaikka 6. - kunhan merkkimestaruus tulee, Lewis saa voittaa henkilökohtaisen ja koira tyytyy rooliinsa.

Ongelma vaan tulee siinä vaiheessa, kun jollain keskikastin/häntäpään autolla pitäisi taistella kynsin ja hampain niistä viimeisistä pistesijoista, joista jokainen on elintärkeä kun yksi hyvä sijoitus saattaa nostaa tallia taulukossa pari-kolmekin pykälää. Siellä tuo turvallinen köröttely ja "annetaan muiden mennä ensin" -asenne ei toimikaan enää ihan yhtä hyvin.

Valtteri teki Mercedeksellä mitä piti, eikä siitä mitään häneltä pois. Eipä äkkiseltään tuu 2000-luvulta mieleen juuri muita merkittäviä koiria kuin Vale ja Rubens - ehkä Webber? Seurasin 2010-luvulla formulaa aika vaihtelevasti, välillä en laisinkaan, niin ei täysin hyvää käsitystä Webberin suorituksista ja asenteesta Sebin aisankannattajana. Uskaltaisin kuitenkin veikata, että Valtteri näistä kaikista tuon koiran roolin varmaan kaikkein nöyrimmin ja suurimmalla antaumuksella hoiti. Voidaan siis sanoa, että Valtteri on ollut paras koira F1:ssä vuosikymmeniin - meriitti kai sekin.

Mielestäni hyvä esimerkki koiran vastakohdasta ja aika suora vertailukohde Valtterille on Nico. Ei suostunut siihen koiran rooliin ikinä. Hamiltonin kanssa kolisi ja varmasti oli useampia viikonloppuja kun Toto ei päätä silitellyt ja kiitellyt hyvästä tiimipelaamisesta niin kuin kiitteli Valtteria myöhemmin. Tappeli muutaman vuoden mutta lopulta voitti Hamiltonin samalla kalustolla ja lopetti maailmanmestarina. Ainakin minä arvostan tuota paljon enemmän kuin Valtterin vuosien nöyrää tiimipelaajuutta ja koiran rooliin tyytymistä mutta kukin tyylillään.
 
Viimeksi muokattu:
Valtteri oli kyllä aikoinaan Mercedekseltä nappirekry tuohon koiran rooliin Hamiltonin rinnalle ja hoitikin työnsä mallikkaasti. Otetaan kakkoskuskiksi nöyrä suomalainen, joka ei turhia kitise vaan luottaa että ehkä se kova työ vielä joskus palkitaan. Tasaisen varmasti köröttelee sen täysin ylivoimaisen auton maaliin, jolloin melkeinpä väkisinkin on podiumilla tai ainakin lähellä. Tallia sinänsä ei kiinnosta vittujakaan, onko Valtteri 2., 4. tai vaikka 6. - kunhan merkkimestaruus tulee, Lewis saa voittaa henkilökohtaisen ja koira tyytyy rooliinsa.

Ongelma vaan tulee siinä vaiheessa, kun jollain keskikastin/häntäpään autolla pitäisi taistella kynsin ja hampain niistä viimeisistä pistesijoista, joista jokainen on elintärkeä kun yksi hyvä sijoitus saattaa nostaa tallia taulukossa pari-kolmekin pykälää. Siellä tuo turvallinen köröttely ja "annetaan muiden mennä ensin" -asenne ei toimikaan enää ihan yhtä hyvin.

Valtteri teki Mercedeksellä mitä piti, eikä siitä mitään häneltä pois. Eipä äkkiseltään tuu 2000-luvulta mieleen juuri muita merkittäviä koiria kuin Vale ja Rubens - ehkä Webber? Seurasin 2010-luvulla formulaa aika vaihtelevasti, välillä en laisinkaan, niin ei täysin hyvää käsitystä Webberin suorituksista ja asenteesta Sebin aisankannattajana. Uskaltaisin kuitenkin veikata, että Valtteri näistä kaikista tuon koiran roolin varmaan kaikkein nöyrimmin ja suurimmalla antaumuksella hoiti. Voidaan siis sanoa, että Valtteri on ollu paras koira F1:ssä vuosikymmeniin - meriitti kai sekin.

Mielestäni hyvä esimerkki koiran vastakohdasta ja aika suora vertailukohde Valtterille on Nico. Ei suostunut siihen koiran rooliin ikinä. Hamiltonin kanssa kolisi ja varmasti oli useampia viikonloppuja kun Toto ei päätä silitellyt ja kiitellyt hyvästä tiimipelaamisesta niin kuin kiitteli Valtteria myöhemmin. Tappeli muutaman vuoden mutta lopulta voitti Hamiltonin samalla kalustolla ja lopetti maailmanmestarina. Ainakin minä arvostan tuota paljon enemmän kuin Valtterin vuosien nöyrää tiimipelaajuutta ja koiran rooliin tyytymistä mutta kukin tyylillään.
Toto oli sinisilmäinen ja kuvitteli että tallissa voi olla kaksi tasa-arvoista kuskia (Lewis ja Nico). Onneksi auto oli täysin ylivoimainen niin isompaa vahinkoa ei tullut. Nicon lopetuksen jälkeen hänkin meni siihen mihin jokainen mestaruus talli f1-historiassa, 1. ja 2. kuski.
 
Viimeksi muokattu:
Toto oli sinisilmäinen ja kuvitteli että tallissa voi olla kaksi tasa-arvoista kuskia (Lewis ja Nico). Onneksi auto oli täysin ylivoimainen niin isompaa vahinkoa ei tullut. Nicon lopetuksen jälkeen hänkin meni siihen mihin jokainen mestaruus talli f1-historiassa, 1. ja 2. kuski.

Oletko sitä mieltä että 2. kuski on aina koira?
Kuten viestini aloitin, Valtteri oli Mercedekseltä nappirekry ja varmasti tallin kannalta parempi/helpompi kuin Nico. Ei liene sattumaa, että Lewis-Nico -vuosien jälkeen sinne haluttiin koira. :)

2. kuski ei ole aina koira. Koiralta vaaditaan erityistä nöyryyttä, jotta sopeutuu tilanteeseen ja hyväksyy sen, että niin kauan kuin talossa on isäntä, ei koiralla ole asiaa ulos kopista. Koiran olemassaolo vaatii myös sen isännän olemassaolon ja isännän aseman tallissa täytyy olla milteipä horjuttamaton (Michael, Lewis, Seb). Juuri kukaan F1 -kuski tuskin on raivannut tietään F1:een olemalla koira vaan lähtökohtaisesti lienevät erittäin kilpailuhenkisiä yksilöitä, joten oletettavasti tuo koiruus tuskin tulee siellä keltään luonnostaan vaan se opitaan vasta F1:ssä, jos ollaan oppiakseen. Kunnon koirat ovatkin harvassa, itse onnistuin nimeämään 2000-luvulta kaksi - ja ehkä mahdollisen kolmannen.
 
Valtteri oli kyllä aikoinaan Mercedekseltä nappirekry tuohon koiran rooliin Hamiltonin rinnalle ja hoitikin työnsä mallikkaasti. Otetaan kakkoskuskiksi nöyrä ja sopivan hidas suomalainen, joka ei turhia kitise vaan luottaa että ehkä se kova työ vielä joskus palkitaan. Tasaisen varmasti köröttelee sen täysin ylivoimaisen auton maaliin, jolloin melkeinpä väkisinkin on podiumilla tai ainakin lähellä. Tallia sinänsä ei kiinnosta vittujakaan, onko Valtteri 2., 4. tai vaikka 6. - kunhan merkkimestaruus tulee, Lewis saa voittaa henkilökohtaisen ja koira tyytyy rooliinsa.

Ongelma vaan tulee siinä vaiheessa, kun jollain keskikastin/häntäpään autolla pitäisi taistella kynsin ja hampain niistä viimeisistä pistesijoista, joista jokainen on elintärkeä kun yksi hyvä sijoitus saattaa nostaa tallia taulukossa pari-kolmekin pykälää. Siellä tuo turvallinen köröttely ja "annetaan muiden mennä ensin" -asenne ei toimikaan enää ihan yhtä hyvin.

Valtteri teki Mercedeksellä mitä piti, eikä siitä mitään häneltä pois. Eipä äkkiseltään tuu 2000-luvulta mieleen juuri muita merkittäviä koiria kuin Vale ja Rubens - ehkä Webber? Seurasin 2010-luvulla formulaa aika vaihtelevasti, välillä en laisinkaan, niin ei täysin hyvää käsitystä Webberin suorituksista ja asenteesta Sebin aisankannattajana. Uskaltaisin kuitenkin veikata, että Valtteri näistä kaikista tuon koiran roolin varmaan kaikkein nöyrimmin ja suurimmalla antaumuksella hoiti. Voidaan siis sanoa, että Valtteri on ollut paras koira F1:ssä vuosikymmeniin - meriitti kai sekin.

Mielestäni hyvä esimerkki koiran vastakohdasta ja aika suora vertailukohde Valtterille on Nico. Ei suostunut siihen koiran rooliin ikinä. Hamiltonin kanssa kolisi ja varmasti oli useampia viikonloppuja kun Toto ei päätä silitellyt ja kiitellyt hyvästä tiimipelaamisesta niin kuin kiitteli Valtteria myöhemmin. Tappeli muutaman vuoden mutta lopulta voitti Hamiltonin samalla kalustolla ja lopetti maailmanmestarina. Ainakin minä arvostan tuota paljon enemmän kuin Valtterin vuosien nöyrää tiimipelaajuutta ja koiran rooliin tyytymistä mutta kukin tyylillään.
Webber joutui tiputtamaan painoa useita kiloja, että sai autoa nopeammaksi ja pystyi haastamaan. Ei olleet missään vaiheessa samalla viivalla painojen suhteen. Sitten voidaan miettiä myös autojen runkoa, tuskin olisi Webber edes mahtunut Vettelin autoon.

Eihän Mersulla voinu sorsia sakemannia.
 
Viimeksi muokattu:
Onhan se hirveää kun miljardifirmat yms harkitsee Bottasta kuskiksi, kun täällä olisi niin paljon parempaa asiantuntija-tietoa että Valtteria ei saa koskaan päästää ajamaan mitään. Ehdottomasti pitäisi täältä Suomesta jonkun soitella noille pomoille, etteivät tee pahinta virhettä koskaan kun raukat eivät tiedä mitä tekevät.
 
Onhan se hirveää kun miljardifirmat yms harkitsee Bottasta kuskiksi, kun täällä olisi niin paljon parempaa asiantuntija-tietoa että Valtteria ei saa koskaan päästää ajamaan mitään. Ehdottomasti pitäisi täältä Suomesta jonkun soitella noille pomoille, etteivät tee pahinta virhettä koskaan kun raukat eivät tiedä mitä tekevät.

Totta. Monesti huomattu kuinka idiootteja ihmisiä f1 on täynnä.
 
Kunnon koirat ovatkin harvassa, itse onnistuin nimeämään 2000-luvulta kaksi - ja ehkä mahdollisen kolmannen.
Sergio Pérez, Valtteri Bottas, Mark Webber, Felipe Massa, Heikki Kovalainen, Giancarlo Fisichella, Rubens Barrichello.

Ja sitten vielä näiden "koirien" vastakohtia (nimenomaan kakkoskuskin roolissaan):

George Russell, Charles Leclerc, Max Verstappen, Fernando Alonso, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Nico Rosberg.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
289 586
Viestejä
4 961 194
Jäsenet
79 658
Uusin jäsen
tmkvl85

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom