F1 Yleiskeskustelu

Doohan lähtökuopissa. The Race kertoo, että toista Alpinea kuskaa jo seuraavanssa kisassa Colapinto. The Race omaa hyvät lähteet, joten eiköhän vaihdos tule tapahtumaan jo seuraavaan kisaan.
 
Doohan lähtökuopissa. The Race kertoo, että toista Alpinea kuskaa jo seuraavanssa kisassa Colapinto. The Race omaa hyvät lähteet, joten eiköhän vaihdos tule tapahtumaan jo seuraavaan kisaan.
Enpäs ehtinyt edes tajuta, että Doohanilla on mennyt noin huonosti, mutta mikäs siinä. Ainahan voi sitten vaihtaa päittäin takaisin, jos Colapinto ei lunasta sitä potentiaalia, jota on osoittanut.
 
Colapinto kisakuskina Alpinella Imolassa :hmm:


Klikin säästämiseksi lainaus tekstistä:

"However, YPF president Horacio Marin gave an interview to Argentine broadcaster A24 this week and he was asked directly if Colapinto is going to race for Alpine in 2025.

I can't tell you that, Marin replied, laughing.

The interviewer then pressed harder, asking: When will he debut? In Miami?

Again, the YPF president laughed as he awkwardly explained that he couldn't say anything about it.

But as soon as the interview was over, and Marin believed his microphone was no longer broadcasting because music and an end-screen were on the monitor, he was heard to mutter to his interviewer: In Imola."

Tuossa vielä video ko. haastattelusta. Se onko tuo aito vaiko eikö niin paha sanoa mitään. Ainakin tuo lopussa oleva miehen ääni mikä sanoo 'en Imola' kuulostaa jotenki päälle leikatulta IMO



YPF on siis Argentiinalainen öljy-yhtiö ja Colapinton sponsori.


Tuonne kausiketjuun jo postasinkin tämän viime keskiviikkona. Harmi sinänsä kun nämä junnut tuntuu olevan tämmösiä "pelinappuloita" mitä voi surutta laittaa sivuun. Tosin kyllähän tuo Colapinto niissä muutamassa kisassa ihan hyvin pärjäs ja onhan tuo Doohanin suorittaminen ollu aika huonoa.

Doohan lähtökuopissa. The Race kertoo, että toista Alpinea kuskaa jo seuraavanssa kisassa Colapinto. The Race omaa hyvät lähteet, joten eiköhän vaihdos tule tapahtumaan jo seuraavaan kisaan.
 
Tallipäällikkö sai ainakin kenkää ja tilalle kukas muu kuin universumin kieroin ukko





Ellei linkit toimi niin

1746561700433.png
 
Tallipäällikkö sai ainakin kenkää ja tilalle kukas muu kuin universumin kieroin ukko




Oho. F1:n kaksi tuulisinta paikkaa taitaa olla Alpinen tallipäällikön ja Red Bullin kakkoskuljettajan paikat.. Eikös Flavio ole nyt peräti viides tallipäällikkö suhteellisen lyhyen ajan sisään?
 
Viimeksi muokattu:
FIA: "Lifetime ban"
Flavio: vain nauroi :cigar:
Tämän Flavion ja Pat Symondsin porttikiellon tosin kumosi Ranskan oikeus jo vuonna 2010, perusteena se kun kummankaan osallistuminen ei vaatinut mitään lisenssiä alunperinkään (vrt. kuskit). Eli paluu sen osalta olisi ollut mahdollinen jo kauan sitten. Usein on vihjailtu että FIA:n ja Flavion välillä olisi tämän jälkeen ollut joku sopimus jonka turvin se saatiin pysymään poissa kuvioista muutaman vuoden.
 
Tässä Top Gearin jutussa ei lajia seuraaville ole mitään uutta, eli nopeat kommentit saatu Bottakselta Miamissa mielenkiinnosta palata F1-kuskiksi joko Cadillacin tai muun tallin riveissä ja yhden virkkeen spekulaatiota Perezin mahdollisuuksista napata paikka jenkkitallista. Tuo vaan sai itseni miettimään, kun talleilla tuntuu välillä olevan suuri hinku parittaa nimenomaan konkari ja tulokas, eikä se aina huono ajatus olekaan (kuten Mersulla näemme), mutta jos olet aloittamassa uudessa lajissa täysin puhtaalta pöydältä, en ole ihan vakuuttunut, miksi kahden kokeneen kuskin kombo olisi niin huono valinta. Todennäköisesti saadaan jo alussa aika tehokkaasti palautetta, kehitysideoita sekä säästöjä jo sillä, että autot pysyy ehjinä kisasta toiseen. Toisen konkarinhan voi sitten helposti vaihtaa nuoreen, kun on vähän opittu.

Toisaalta suomalaisena fanina voi kysyä vähän kärsivällisyyttä seurata, millaista rämpimistä se uuden tallin toiminta ekat pari vuotta tuolla tulisi olemaan. Tätä ajatellen olisi kiinnostavampaa, jos jostain kykenevämmästä tallista jokin nykykuskeista alisuorituisi tarpeeksi, jotta Bottakselle avautuisi ns. valmis peti. No niin tai näin, niin suuria odotuksia ei kannata asettaa, sillä edelliselläkin kaudella piti kaiken olla varmaa ja kuitenkin kävi miten kävi.

 
En toivoisi Valelle enää Alfa Romeon kaltaista pestiä. Jos on vielä näytettävää, niin tapahtukoon kilpakykyisissä tiimeissä (kärkitiimeissä).
 
Carlos Sainz sr kuulemma miettii asettumistaan ehdolle FIAn johtoon. Tosin aika sama kuka tulisi, kunhan MBS saataisiin helkkariin.
 
En toivoisi Valelle enää Alfa Romeon kaltaista pestiä. Jos on vielä näytettävää, niin tapahtukoon kilpakykyisissä tiimeissä (kärkitiimeissä).
Eiköhän ne näytöt olisi pitänyt näyttää silloin Mersulla, kun oli se paras auto ja talli.
Ai niin unohdin, Toto suosi Hamiltonia ja sabotoi Bottaksen mahdollisuudet maailman mestaruuteen.
Bottas menee ihan mihin talliin vain, jos joku sen ottaa. Tuskin pääsee enää ajamaan F1:siin.
 
Toisaalta jos jonkun mielestä esim Caddyn pitäisi valita Mick jr B:n sijasta, niin olisi syytä henkilön tutkituttaa päänsä. Mick on täysin arvoton kisakuskina, älytöntä ettei ole heitetty jo kauan sitten pihalle noista ympyröistä.
 
Eiköhän ne näytöt olisi pitänyt näyttää silloin Mersulla, kun oli se paras auto ja talli.
Ai niin unohdin, Toto suosi Hamiltonia ja sabotoi Bottaksen mahdollisuudet maailman mestaruuteen.
Bottas menee ihan mihin talliin vain, jos joku sen ottaa. Tuskin pääsee enää ajamaan F1:siin.
Ei pitäisi varmaan enää tämmöisiin tarttua, mutta kyllähän se Bottas aika hyvät näytöt antoi, vaikka Suomessa sitä ei toisinaan arvostetakaan.
 
Eiköhän ne näytöt olisi pitänyt näyttää silloin Mersulla, kun oli se paras auto ja talli.
Ai niin unohdin, Toto suosi Hamiltonia ja sabotoi Bottaksen mahdollisuudet maailman mestaruuteen.
Bottas menee ihan mihin talliin vain, jos joku sen ottaa. Tuskin pääsee enää ajamaan F1:siin.
No en nyt sanoisi että mestaruuden olisi Hamiltonilta vienyt, mutta monta kisavoittoa ja podiumsijaa jäi saamatta kun Valtteri uhrattiin Hamiltonin vuoksi, esim. lukemattomia kertoja ajatettiin kuluneilla renkailla liian pitkään eikä tultu varikolle, jotta Hamilton saisi pienen hyödyn Valtterin toimiessa tulppana tms. Ja sitten ne tallimääräykset jotka näkyi paremmin katsojallekin asti.

Ja kisakuskeja kun valitaan niin siinä ratkaisee raha ja taustavoimat. Ei Suomalainen voi laittaa kampoihin Kiinalaisen tai Meksikolaisen tai Jenkin mukanaan tuomalle markkina-alueelle, tai isoille rahoituslaitoksille sponsoreina. Lehdistöhän sanoi että olisi lajille katastrofi jos joku Valtteri nobody voittaisi maailmanmestaruuden, verrattuna supersuosittuun Hamiltoniin.
 
Bottas-vihaajille varmaan katkeraa kun Gyntterin tapainen ammattilainenkin sitä mieltä että Caddyn kannattaisi VB valita.
 
Mä tykkään Gyntteristä, on jotenkin sympaattisella tavalla hauska ukko. Valtteria en vihaa vaikka munattomana luuserina pidänkin. Realistina oon sitä mieltä että on ihan oikein ja luonnollista, ettei varikon muurilta kummallekaan mitään oikeita töitä enää löytynyt.
 
Onhan se sääli että F1, jossa ei ole kuin ehkä 5000 ihmistä töissä, ja kaikki ne vihaa Bottasta. Voisiko f1 jotenkin pakottaa ottamaan Bottas töihin? Pitäisikö kysyä Trumppia apuun?
 
Onhan se sääli että F1, jossa ei ole kuin ehkä 5000 ihmistä töissä, ja kaikki ne vihaa Bottasta. Voisiko f1 jotenkin pakottaa ottamaan Bottas töihin? Pitäisikö kysyä Trumppia apuun?
Miksi kukaan vihaisi menestynyttä moottoriurheilijaa joka on myös kiva mies? Meneekö jollakulla esimerkiksi kateuden ja vihan tunteet sekaisin?
 
Miksi kukaan vihaisi menestynyttä moottoriurheilijaa joka on myös kiva mies? Meneekö jollakulla esimerkiksi kateuden ja vihan tunteet sekaisin?
Nimenomaan, ei tässä tiedä mitä on välillä lukemassa...En tosin tiedä mitä tolkkua jollain suomalaisnörtillä olisi kadehtia entistä formulakuskia, josko nykyisiäkään, harva noista hommista tykkäisi jos niihin joutuisi/pääsisi.
Onhan se vähän kuten Kimikin sanoi, ainoastaan ajaminen oli kivaa, ja senkin kivuus väheni joka vuosi. Ja siinäkin on helppoa ola Kimin kanssa samaa mieltä kun hän kumasteli entisten kuskien vaihtoehdotimuutta, eivät päse irti. Nicokin sanoi että lopettaa kun on mielummin perheensä kanssa, ja sitten kuitenkin piti tunkea joka toiseen kisaan paikalle...Kimiä on aika vaikea saada rahalla paikalle, ja vielä vähemmän ilmaiseksi ;-)
 
Nicokin sanoi että lopettaa kun on mielummin perheensä kanssa, ja sitten kuitenkin piti tunkea joka toiseen kisaan paikalle...
Jos pelkät kisaviikonloput käy varikolla patsastelemassa niin siinä jää aika paljon vielä aikaa perheelle. Pois jää kaikki ne simulaattoritestaukset, sponsoritilaisuudet ym. kissanristiäiset. Ja jälkimmäinen oli se miksi Kimi tykkäsi olla pienemmässä tallissa, isossa tallissa pitää olla jatkuvasti näytillä jossain juhlallisuudessa ja muutakin edustushommaa joka ei liity ajamiseen mitenkään. Ja lisäksi isot rajoitukset mitä vapaa-ajalla ylipäätään saa tehdä ja mitä ei, ja millainen pitää ulkonäkö olla.
 
Kimi tykkäsi olla pienemmässä tallissa, isossa tallissa pitää olla jatkuvasti näytillä jossain juhlallisuudessa ja muutakin edustushommaa joka ei liity ajamiseen mitenkään. Ja lisäksi isot rajoitukset mitä vapaa-ajalla ylipäätään saa tehdä ja mitä ei, ja millainen pitää ulkonäkö olla.

Niin no, Kimi nyt oli aikalailla erilainen vrt. muut. Eihän sillä kiinnostanu pätkääkään mitä rajoituksia talli asettaa, muistanet Ferrarilla ollessaan hän osallistu johonki "höntsä" moottorikelkka/-pyörä kisaan ja mursi ranteensa vaikka sopimuksessa sanottiin ettei tuommosta "extremeurheilua" saa harrastaa? Jossain haastattelussa taisi todeta tyyliin "ei minua kiinnosta mitä sopimuksessa lukee, teen vapaa-ajallani mitä halun". McLarenin aikoihin kun Ron Dennis oli isoherra oli tallilla tiukka pukeutumiskoodi, Kimi tuli aina varikolle pukeutuneena tyyliin shortseihin ja t-paitaan vaikka pukeutumiskoodin mukaan farkutkin oli kielletty(tämä nyt tulee omasta ulkomuistista, mutta joka tapauksessa siihen aikaan McLarenilla oli tiukka pukeutumiskoodi minkä näkösenä varikolle saa tulla).
 
Niin no, Kimi nyt oli aikalailla erilainen vrt. muut. Eihän sillä kiinnostanu pätkääkään mitä rajoituksia talli asettaa, muistanet Ferrarilla ollessaan hän osallistu johonki "höntsä" moottorikelkka/-pyörä kisaan ja mursi ranteensa vaikka sopimuksessa sanottiin ettei tuommosta "extremeurheilua" saa harrastaa? Jossain haastattelussa taisi todeta tyyliin "ei minua kiinnosta mitä sopimuksessa lukee, teen vapaa-ajallani mitä halun". McLarenin aikoihin kun Ron Dennis oli isoherra oli tallilla tiukka pukeutumiskoodi, Kimi tuli aina varikolle pukeutuneena tyyliin shortseihin ja t-paitaan vaikka pukeutumiskoodin mukaan farkutkin oli kielletty(tämä nyt tulee omasta ulkomuistista, mutta joka tapauksessa siihen aikaan McLarenilla oli tiukka pukeutumiskoodi minkä näkösenä varikolle saa tulla).

Eiköhän tuon Kimikin vaan vetänyt tuollaista roolia. Ei kannata uskoa kaikkea mitä haastatteluissa laukoi
 


Ei oo ollu mitään mainintaa täällä, että formula 1 youtube kanava näyttää 24h putkeen formulakilpailuja ja muita juttuja!
Just menossa 2008 Brasilian kilpailu.
Seuraavaks 2010 singapore highlights.
 
Viimeksi muokattu:
Yleensä innostuu uusista leffoista, mutta jostain syystä toi F1 leffa taas ei kinosta yhtään.
 
Onhan toi leffa sillee hauska kattoa, että ku kuvattu noissa kisoissa nykykuskien kanssa :D Mut ei kyl leffana kiinnosta ja tuli jo tuos trailerissakin keskityttyä vaa siihe ketä siel näkyy.
 
Jeps, Brad Pitt näyttää kyllä nuorekkaalta, tuollainen 50-v. Jos näyttäis edes nelikymppiseltä, vois tuossa juonessa olla pointtinsa. Nyt jää kyllä Driven -tasoiseksi viritelmäksi. Rush on täysin ylivoimainen leffa tästä lajista.
 
En usko että aivan niin typerä kuin Driven, mutta tyylillisesti Top Gun formula-autoilla on se mielikuva mikä trailereista on tullut (tätä en tarkoita kehuna), koska ohjaaja on siis sama ja tarinassakin sama "legenda palaa eläkkeeltä" juttu
 
jos tuota "legenda palaa eläkkeeltä" kulmaa hakivat, niin olisivat palkanneet Räikkösen päärooliin.
tai jos Kimi olisi liian nuoren oloinen, niin sitten vaikka Häkkinen.
 
Valtteri kertoilee, mitä, en tiedä koska maksullinen. Mutta otsikossa toki jotain.
”Elokuussa pitää tietää. Jos siihen mennessä ei ole paikkaa F1:ssä, sitten pitää kääntää katse muualle.”

Tuo muu on todennäköisesti Yhdysvallat, tarkemmin sanottuna Indy Car.

”Se olisi oikea vaihtoehto. Mutta jos lähden sinne, niin lähden täysillä. En menisi turistiksi. Tavoitteena olisi rakentaa uusi ura ja voittaa Indy 500 ja koko mestaruus. Mutta F1 on edelleen ykkönen mun mielessä.”
 
Jos oikeasti vetää myös ovaaleilla niin hattu pois. Kukaan nimimies ei ole suomesta vielä tuohon rohjennut. Keke kai sen ensin "pilasi" kun leimasi hullun hommaksi, liian vaaralliseksi yms.
 
Elokuuhan on kaiken lisäksi ihan nurkan takana, ei tarvitse kauaa pitää jännityksessä.
 
Pääsisi toki sitten McLauglinin kanssa puhumaan Supercarseistakin josko joskus haluaisi käydä kokeilemassa kisan-pari.
 
Valtterin elokuuhun odottelut ei ole koskaan päättyneet hyvin. Toisaalta olisihan tuo hemmetin mielenkiintoista, jos voisi seurata suomalaisen kuskin täyspainoista indy-uraa.
 
Kukas tuo Ola Kalenius kun istuu Mersun tallituolilla? Onko oikke suomalainen, et pakko lähtee torille? ;-) Meinaan nyt kunollaan oltu Borat...ei kun Bottaksen tyylin varassa suomilipulla...

Edith:Ola Källenius – Wikipedia

Ruottalaane Källenius, nöyrtynyt vähän kirjoitusasussa...
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
283 534
Viestejä
4 870 958
Jäsenet
78 674
Uusin jäsen
mikaeljt

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom