F1 Yleiskeskustelu



Hämiltonin lookki vaihtunut, kejut, heebenit ja räppärihabitus kummisetä kuosiin. Kuvan asettelussa symboliikkaa. Saakohan enää pitää kohta noita korvakorujakaan. Ihankuin ilmeestä henkisi sellainen "save me please".
 


Hämiltonin lookki vaihtunut, kejut, heebenit ja räppärihabitus kummisetä kuosiin. Kuvan asettelussa symboliikkaa. Saakohan enää pitää kohta noita korvakorujakaan. Ihankuin ilmeestä henkisi sellainen "save me please".

Paree voittaa mestaruus. Kimi teki niin heti ekalla mahdollisuudella ja sen jälkeen sai kasvattaa pitkät hiukset.

Noh, autohan siltä sitten kuitenkin vietiin alta ennen aikojaan. Hamilton pelaa tässä uhkaröyhkeää ja rutikuivaa yhtä aikaa.
 


Hämiltonin lookki vaihtunut, kejut, heebenit ja räppärihabitus kummisetä kuosiin. Kuvan asettelussa symboliikkaa. Saakohan enää pitää kohta noita korvakorujakaan. Ihankuin ilmeestä henkisi sellainen "save me please".

Voi olla pieni loikkaus ajattelussa, mutta ehkäpä Hämikselle alkaa aukeamaan se kulttuuriero, mikä Mäkillä ja Mekkerillä on vs. italiaanojen mañana meininki...
 
Voi olla pieni loikkaus ajattelussa, mutta ehkäpä Hämikselle alkaa aukeamaan se kulttuuriero, mikä Mäkillä ja Mekkerillä on vs. italiaanojen mañana meininki...
Italialaisilla ei ole lainkaan mañanameininki, vaan päinvastoin tekemisen kulttuuri on siellä hyvin hierarkinen ja täsmällinen. Jokainen pyrkii tekemään tehtävänsä hyvin, mutta äärimmäisen täsmällisesti oman boksinsa sisällä. Minkäänlainen tasojen ja tehtävien välinen kommunikaatio ei kuulu kulttuuriin joka osittain selittää toistuvat varikkosekoilut.
 
Viimeksi muokattu:
Italialaisilla ei ole lainkaan mañanameininki, vaan päinvastoin tekemisen kulttuuri on siellä hyvin hieararkinen ja täsmällinen. Jokainen pyrkii tekemään tehtävänsä hyvin, mutta äärimmäisen täsmällisesti oman boksinsa sisällä. Minkäänlainen tasojen ja tehtävien välinen kommunikaatio ei kuulu kulttuuriin joka osittain selittää toistuvat varikkosekoilut.
Ai, se on niinpäin, toki ei helpota ymmärtämään sekoiluja :D
 
Italialaisilla ei ole lainkaan mañanameininki, vaan päinvastoin tekemisen kulttuuri on siellä hyvin hierarkinen ja täsmällinen. Jokainen pyrkii tekemään tehtävänsä hyvin, mutta äärimmäisen täsmällisesti oman boksinsa sisällä. Minkäänlainen tasojen ja tehtävien välinen kommunikaatio ei kuulu kulttuuriin joka osittain selittää toistuvat varikkosekoilut.
Ennen oli asiat jopa niin hienosti, jos moottorista otettiin kunnon huipputehot niin se oli loistava ja eivät moottoripuolella kuunnelleet ollenkaan palautetta miten se on liian ylävireinen ajokelvoton paska. Hienot oli tehot, mutta käyttöalue liian kapea.
 
IMG_9023.jpeg


Päheen värinen kypärä Hamiltonilla :cool:
 
Mikähän juttu tuo on, että nykyään kuskeilla on noita kypäriä varmaan sadalla eri kuosilla per kausi. Autojen värit vaihtelee kisasta toiseen jne. Ennen olikin helppo seurata, kun kypärästä ja autosta tunnisti kuskin heti. Puna-valkoinen auto ja kypärän keltainen pääväri kun alkoi näkymään, niin heti tiesi että Sennahan se sieltä on tulossa. Nykyään pitää selostajan kertoa tai nimen lukea ruudussa, että tietää kuka on kyseessä.
 
Mikähän juttu tuo on, että nykyään kuskeilla on noita kypäriä varmaan sadalla eri kuosilla per kausi. Autojen värit vaihtelee kisasta toiseen jne. Ennen olikin helppo seurata, kun kypärästä ja autosta tunnisti kuskin heti. Puna-valkoinen auto ja kypärän keltainen pääväri kun alkoi näkymään, niin heti tiesi että Sennahan se sieltä on tulossa. Nykyään pitää selostajan kertoa tai nimen lukea ruudussa, että tietää kuka on kyseessä.
Nykyään pitää olla jatkuvasti jotain uudistusta ja pöhinää, menee muuten hommat liian tylsiksi joidenkin mielestä.

Itsehän sallisin vain Monacoon erityisväritykset, muuten mentäisiin samoilla koko kausi.
 
Mikähän juttu tuo on, että nykyään kuskeilla on noita kypäriä varmaan sadalla eri kuosilla per kausi. Autojen värit vaihtelee kisasta toiseen jne. Ennen olikin helppo seurata, kun kypärästä ja autosta tunnisti kuskin heti. Puna-valkoinen auto ja kypärän keltainen pääväri kun alkoi näkymään, niin heti tiesi että Sennahan se sieltä on tulossa. Nykyään pitää selostajan kertoa tai nimen lukea ruudussa, että tietää kuka on kyseessä.
2000-luvulla olllut kuskeilla teemakypärät. Paitsi oli joku aikakausi jolloin se oli rajattu.

Kyllähän nuo nimet on satunnais ja ei-fani katsojia varten. Avaa Moto GP lähetys niin alat arvostamaan nimiä ja seuranta helpottuu pirusti.
 
Itse en ymmärrä miten ykkösissä ei ole saatu pakoksi sitä kuskin nimeä halon sisäreunassa. Esim indyssä kaikilla nimi siinä, ei tarvitse incar kuvasta arpoa että kukas tämä nyt sitten, ennen kuin siis muuten selviää.
 
Mikähän juttu tuo on, että nykyään kuskeilla on noita kypäriä varmaan sadalla eri kuosilla per kausi. Autojen värit vaihtelee kisasta toiseen jne. Ennen olikin helppo seurata, kun kypärästä ja autosta tunnisti kuskin heti. Puna-valkoinen auto ja kypärän keltainen pääväri kun alkoi näkymään, niin heti tiesi että Sennahan se sieltä on tulossa. Nykyään pitää selostajan kertoa tai nimen lukea ruudussa, että tietää kuka on kyseessä.


Eikös jokaisella tiimillä oo eri väriset tarrat ainakin scoopeissa eri kuljettalla? Esim hamiltonin tunnisti aina siitä että ne oli neonväriset, aivan sama mikä livery muuten oli autossa.
 
Viimeksi muokattu:
Niin että miksi FIA ei määrää sitä pakolliseksi.
Vaikka syy olisi laiskuus, niin turvallisuus tai inklusiivisuus on perusteena. Ehkä ainoa järjellinen syy on se, että F1 on perinteisesti kuitenkin ollut tiimeille merkittävää nimenomaan oman brändinsä esilletuomisessa, ja kuskilla on siinä kokonaisuudessa vähäisempi rooli. FIA ei välttämättä halua kontrolloida tätä aspektia, sillä jokainen tiimi on mukana omien taloudellisten intressiensä vuoksi. Urheilullisesta näkökulmasta voidaan helposti ajatella, että kuljettajan nimen näkyminen kamerassa auttaa oman suosikin tunnistamisessa, mutta missä määrin se voidaan monetisoida - vrt. sponsorin näkyminen nimen sijaan. Se on kai se kynnyskysymys. Verstappenin ja Hamiltonin nimen näkyminen voi luoda hyvää virtaa markkinoinnillisesti, mutta hekin ovat sopimuksissaan alistettu tiimin pääsponsoreiden käytettäväksi.

Halon kaari on markkinateknisesti erittäin näkyvä osa, ja se, että Liberty Media sai virtuaaliset grafiikkansa siihen päälle on yhtä lailla markkinaehtoinen muutos. He luulevat saavansa siitä hyötyä, mutta eivät ymmärrä, että amerikkalainen pelleily ei kiinnosta eurooppalaisia.

Long story short, tuosta palstasta taistelee moni taho, ja satunnainen tiettyä kuljettajaa fanittava katsoja on tässä bottom-tier.
 
Eikös jokaisella tiimillä oo eri väriset tarrat ainakin scoopeissa eri kuljettalla? Esim hamiltonin tunnisti aina siitä että ne oli neonväriset, aivan sama mikä livery muuten oli autossa.
Näin on. Kaikista muista kuvakulmista näkee kumpi auto on kyseessä, mutta jos näkymä on kypärän takaa halon yli, niin siitäpä ei näekään, ellei talli itse ole jotain tunniustetta haloon tai ratin yläosaan laittanut.
 
Näin on. Kaikista muista kuvakulmista näkee kumpi auto on kyseessä, mutta jos näkymä on kypärän takaa halon yli, niin siitäpä ei näekään, ellei talli itse ole jotain tunniustetta haloon tai ratin yläosaan laittanut.
no siinä ei auta kun olla tarkkana reeneistä lähtien että mikä kypärä on omalla kuskilla, tossa tilanteessa jos ei lähetyksessäkään lue nimeä. Eikai sitä muu kun tosi fani tunnista jokasen kuskin kypärät. Nykyään semmosta sillisalaattia yleensä eikä lue enää marlboro niin vaikea hahmottaa muutenkaan. Itelleni riittänyt ainakin nuo scoopin huomiovärit 99%:sesti
 
no siinä ei auta kun olla tarkkana reeneistä lähtien että mikä kypärä on omalla kuskilla, tossa tilanteessa jos ei lähetyksessäkään lue nimeä. Eikai sitä muu kun tosi fani tunnista jokasen kuskin kypärät. Nykyään semmosta sillisalaattia yleensä eikä lue enää marlboro niin vaikea hahmottaa muutenkaan. Itelleni riittänyt ainakin nuo scoopin huomiovärit 99%:sesti

Puhutaanko tässä nyt tuosta "t-cam" eli siitä kamerasta joka on roll-hoopin yläpuolella kiinni?

1737650414730.png


Roll-hoop on siis tuo aukko missä on ilmanottoaukko moottorille jne. ja tuo suojaa kuskia eikä mene rikki jos auto on "katollaan".

Joskus aikoinaanhan tuon t-camin väri merkkas myös tallin ykköskuskia. Musta oli ykköskuskilla ja keltainen kakkoskuskilla, tai se oli enemmän tapa talleilla eikä mikään sääntö tietenkään.
 
Puhutaanko tässä nyt tuosta "t-cam" eli siitä kamerasta joka on roll-hoopin yläpuolella kiinni?

1737650414730.png


Roll-hoop on siis tuo aukko missä on ilmanottoaukko moottorille jne. ja tuo suojaa kuskia eikä mene rikki jos auto on "katollaan".

Joskus aikoinaanhan tuon t-camin väri merkkas myös tallin ykköskuskia. Musta oli ykköskuskilla ja keltainen kakkoskuskilla, tai se oli enemmän tapa talleilla eikä mikään sääntö tietenkään.
Juurikin tuosta. Käsittääkseni on ihan säännöissä että tuo täytyy olla. Tallit saa itse päättää millä meriiteillä sen antaa.
IMG_4737.jpeg
 
Mikähän juttu tuo on, että nykyään kuskeilla on noita kypäriä varmaan sadalla eri kuosilla per kausi. Autojen värit vaihtelee kisasta toiseen jne. Ennen olikin helppo seurata, kun kypärästä ja autosta tunnisti kuskin heti. Puna-valkoinen auto ja kypärän keltainen pääväri kun alkoi näkymään, niin heti tiesi että Sennahan se sieltä on tulossa. Nykyään pitää selostajan kertoa tai nimen lukea ruudussa, että tietää kuka on kyseessä.
ja jos kertoja on juusela niin osumatodennäköisyys alle 10% (sille oikealle nimelle).
 

Statistiikka

Viestiketjuista
265 668
Viestejä
4 601 316
Jäsenet
75 680
Uusin jäsen
latevaa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom