F1-kausi 2025

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tohelo
  • Aloitettu Aloitettu
No tämä! Juuri hetki sitten Hondalta sanottiin että Yuki on nyt omillaan, ja nyt sitten täyskäännös ja huhujen mukaan 8 numeroinen summa tiskiin jotta Yuki saadaan Red Bullille.
Yuki:n taustajoukot on heilutellut rahapaalia jo aiemmin mutta Red Bull ei katsonut. Nyt parissa kisassa ovat tainneet tajuta että ovat 3-4 talli joten Yukin jenit alkanut kiinnostamaan.
 
Nyt myös BBB uutisoi "varmana" tietona omiin lähteisiin vedoten.


No katsellaan. Siinä onki sitte RB ihmeissään jos/kun Yuki korvaa Lawsonin ja tulos on yhtä huono. Siinä kohtaa varmasti on jo peiliin katsomisen paikka tallin isokenkäsimmillä.
 
Nyt myös BBB uutisoi "varmana" tietona omiin lähteisiin vedoten.


No katsellaan. Siinä onki sitte RB ihmeissään jos/kun Yuki korvaa Lawsonin ja tulos on yhtä huono. Siinä kohtaa varmasti on jo peiliin katsomisen paikka tallin isokenkäsimmillä.
Ehkä meneekin niin, että Yuki floppaa Maxin rinnalla ja Lawson ajelee ihan joitain pistesijoja, jolloin Red Bull vaihtaakin Lawsonin takaisin kehuen comebackin tehnyttä itsetuntoa.
 
Nyt myös BBB uutisoi "varmana" tietona omiin lähteisiin vedoten.


No katsellaan. Siinä onki sitte RB ihmeissään jos/kun Yuki korvaa Lawsonin ja tulos on yhtä huono. Siinä kohtaa varmasti on jo peiliin katsomisen paikka tallin isokenkäsimmillä.
Olisi pitänyt katsella peiliin jo kauan sitten, mutta kun oli ylivoimainen auto niin pärjäsivät pelkästään Max varassa.Jokainen täysijärkinen olisi tajunnut ettei ylivoima ikuisesti kestä.
 
Siitä se lähtee, vetelee vaan sitten sellaiset ajat tauluun että Osku ja Lando alkaa tuntea painetta takanaan.
 
Bottas testailee vuoden 2023 McLarenia Barcelonassa, jotta on tarvittaessa paremmin sinut tallin kaluston kanssa.

Nyt on Bottas löytänyt hillotolppansa. Sen sijaan, että ajaa joukon perällä, enää ei tarvitse edes ajaa ja pääsee silti nauttimaan kisahuumasta. Paras tapa eläköityä. Osoittaa myös sen, että olemalla mukava ei ainakaan polta siltoja. Jos sieltä joku mahdollisuus näiden varamiesjärjestelyjen kautta vielä tuleekin, en epäile hetkeäkään etteikö Bottas saisi kelpo suorituksen aikaan.
 
Varamiesten ykkönen! Ties vaikka olisi jo McLarenilla tiedossa joku viikonloppu, kun kisakuski on estynyt. Suunniteltu leikkausoperaatio, mummon hautajaiset tms. :)
 
Nyt on Bottas löytänyt hillotolppansa. Sen sijaan, että ajaa joukon perällä, enää ei tarvitse edes ajaa ja pääsee silti nauttimaan kisahuumasta. Paras tapa eläköityä. Osoittaa myös sen, että olemalla mukava ei ainakaan polta siltoja. Jos sieltä joku mahdollisuus näiden varamiesjärjestelyjen kautta vielä tuleekin, en epäile hetkeäkään etteikö Bottas saisi kelpo suorituksen aikaan.
Ja nyt kun Bottas on kolmen tallin varamies ja gridillä on älytön läjä näitä uusia nuoria, todennäköisyydet päästä kisaan on varmaan suunnilleen niin suuret kuin ne voisi varakuskilla olla. Eli mahdollisuudet rähinälle ja murtumille on kohdillaan, jolloin sitä varamiestä kysytään.
 
Tai jos vaikka Kimi mokaa niin että Toto haluaa rangaistuksena pitää vaikka yhden kisan sivussa, niin tuollaisiinhan Valtteri sitten on valmiina siellä kypärä kädessä.
 
Lisäselvitystä kuskien vaihtoon:
Ensin Tsunoda hylätään Hondan toimesta ja heti peri perään:
Autosportin mukaan japanilainen auto- ja moottorijätti Honda vauhditti Tsunodan siirtoa Red Bullin ykköstalliin kymmenellä miljoonalla eurolla.
Red Bull talleineen on vaihtamassa moottoria Fordiin ensi kaudeksi, joten voisiko kyseessä olla Hondan viimeinen rypistys?
Kuluvan F1-kauden seuraava osakilpailu kaasutellaan Japanissa, joten Honda ja Tsunoda pääsevät pian ”kotikentälleen”.
 
Nyt tätä uusinta Drive to Survivea katsoessa kyllä vähän huvittaa, miten Red Bull on viime vuonna Lawsonin napatessa ollut niin itsevarmana ja luottavaisena nälkäisestä nuoresta kuskista, muttei nykytiedon valossa ollutkaan niin luottavainen, että katselisi kahta kisaa pidemmälle uutuuskuskin otteita.

Luotto taas siihen, että toi talli katsoisi ikinä peiliin, on aika vähissä.
 
Noniin, nyt onkin mielenkiintoista seurata ajaako Lawson sitten paremmin RB:llä kuin Tsunoda Red Bullilla. Näkee onko se ollut autosta vai miehestä kiinni.
Kun katsoo tuota RB:n kakkoskuskin paikkaa niin onhan se selvä että ei tuota autoa osaa kukaan muu ajaa hyvin kuin Max. Siellä on kuitenkin käynyt jo kokeilemassa Gastly-Albon-Perez-Lawson, ja kaikilla ollut suuria vaikeuksia päästä sisään autoon.
Mitä olen ymmärtänyt/lukenut niin Max tykkää ajaa autolla joka on todella etupainotteinen, ja sen takia perä lähtee helposti irti jos ei siihen ole tottunut. Esimerkiksi tämän takia Lawson joutui melkein jokaisessa mutkassa nostamaan liikaa kaasua, että perä pysyy aisoissa.
Niinkuin Albon joskus sanoi "Se on sama asia kun koittaisi käyttää tietokonetta hiirellä jonka senssi on laitettu 100%".
 
Markohan nyt nimitellyt löydyksi nyrkkeilijäksi Lawsonia, eli viime vuonna ensin oli kova mutta sitten jo hiipui ja itseluottamus sai iskuja. Että olisi pitänyt nähdä miehen käyrä.
 
Kun katsoo tuota RB:n kakkoskuskin paikkaa niin onhan se selvä että ei tuota autoa osaa kukaan muu ajaa hyvin kuin Max. Siellä on kuitenkin käynyt jo kokeilemassa Gastly-Albon-Perez-Lawson, ja kaikilla ollut suuria vaikeuksia päästä sisään autoon.
Mitä olen ymmärtänyt/lukenut niin Max tykkää ajaa autolla joka on todella etupainotteinen, ja sen takia perä lähtee helposti irti jos ei siihen ole tottunut. Esimerkiksi tämän takia Lawson joutui melkein jokaisessa mutkassa nostamaan liikaa kaasua, että perä pysyy aisoissa.
Niinkuin Albon joskus sanoi "Se on sama asia kun koittaisi käyttää tietokonetta hiirellä jonka senssi on laitettu 100%".
Niin siis tarkoitin tuossa että RB = Racing Bulls, ja Red Bull = Red Bull. Jos nyt käy niin että Lawson onkin Tsunodan edellä tuloslistalla swapin jälkeen niin sitten se ainakin on selvää ettei sitä Red Bullia pysty ajamaan kukaan muu kuin Max.
 
Nyt tätä uusinta Drive to Survivea katsoessa kyllä vähän huvittaa, miten Red Bull on viime vuonna Lawsonin napatessa ollut niin itsevarmana ja luottavaisena nälkäisestä nuoresta kuskista, muttei nykytiedon valossa ollutkaan niin luottavainen, että katselisi kahta kisaa pidemmälle uutuuskuskin otteita.

Luotto taas siihen, että toi talli katsoisi ikinä peiliin, on aika vähissä.
Täysin samat mietteet kun eilen loppujaksoja katsoin, kauhea hehkutus oli ja pannukakkuhan siitä tuli
 
Kuvitteliko joku oikeasti että Perezin vauhdin hiipuminen johtui siitä että hän unohti miten painetaan kaasu pohjaan eikä siitä että Bullin ylivoiman hiipuessa hänen autoon panostettiin vähemmän ja vähemmän.
 
Nyt on Bottas löytänyt hillotolppansa. Sen sijaan, että ajaa joukon perällä, enää ei tarvitse edes ajaa ja pääsee silti nauttimaan kisahuumasta. Paras tapa eläköityä. Osoittaa myös sen, että olemalla mukava ei ainakaan polta siltoja. Jos sieltä joku mahdollisuus näiden varamiesjärjestelyjen kautta vielä tuleekin, en epäile hetkeäkään etteikö Bottas saisi kelpo suorituksen aikaan.
Uskoisin, että Bottas kuitenkin hamuaa sitä kuskinpaikkaa ensi kaudeksi Cadillacille. Cadillac taisi jo etukäteen ilmoitellakin, että olisi toiselle kuskinpaikalle joku kokenut kuski tavoitteena.
 
Red Bull:n kuskivalinnat

  1. Sebastian Vettel (2009-2014)
  2. Mark Webber (2007-2013)
  3. Daniel Ricciardo (2014-2018)
  4. Max Verstappen (2016-nykyään)
  5. David Coulthard (2005-2008)
  6. Christian Klien (2004-2006)
  7. Sebastien Bourdais (2008)
  8. Robert Doornbos (2005-2006)
  9. Pierre Gasly (2019-2020)
  10. Alexander Albon (2019-2020, 2022)
  11. Sergio Pérez (2021-2024)
  12. Nyck de Vries (2023)
  13. Liam Lawson (2025-nykyään)
  14. Daniil Kvyat (2015-201)
10/14 pelkkiä huteja. Kannattaisiko katsoa peiliin?
Neljätoista vuotta, neljällä eri kuskilla tallimestaruus, vai mitä tarkoitat.
Kuusi tallimestaruutta. liuta kakkos ja kolmosijoja, oliko yksi neljäskin sija.

Ferrarilla , oliko kymmenkunta kuskia tuona aikana, ei yhtään mestaruutta, oli sentäs jokunen kakkostila, kutostilakin taisi olla.
 
Kuusi tallimestaruutta. liuta kakkos ja kolmosijoja, oliko yksi neljäskin sija.

Ferrarilla , oliko kymmenkunta kuskia tuona aikana, ei yhtään mestaruutta, oli sentäs jokunen kakkostila, kutostilakin taisi olla.
Kimi Räikkönen voitti Ferrarilla maailmanmestaruuden enkä koskaan ennen ole tajunnut, että siitä on kohta kulunut jo kaksi vuosikymmentä. Ite oon välissä vanhentunut noin neljä vuotta. Ei voi tajuta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
273 022
Viestejä
4 712 433
Jäsenet
76 955
Uusin jäsen
S8TES

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom