F1-kausi 2020

Asiaa sivuten, olympialaistenkin kohtaloa saataneen jännätä.
Tällä hetkellä näyttää kyllä pahasti siltä, että kesällä ei paljon yleisötapahtumia järjestetä.. Veikkaan myös, että esimerkiksi Liigan pudotuspelit jää kesken. Runkosarja ehkä ehditään pelata alta pois. Ehkä.
 
Zandvoorti etenee, toivottavasti tänä vuonna päästään tuonne:
Tältä näyttää ensimmäinen kierros uudella Hollannin GP:n radalla – katso video
Vaikuttaa paremmalta kuin keskiverto katurata, mutta ei tuo mitenkään älyttömän leveältä vaikuttanut.

Uuteen uskoon laitetulta radalta löytyy nyt muun muassa kaarenevia mutkia.
Ei juku, kaarenevia mutkia! :hammer:

Tältä näyttää ensimmäinen kierros uudella Hollannin GP:n radalla – katso video
Tuukka Hyttinen
24.02.2020 09:58


Kierroksesta remontoidun Zandvoortin radan ympäri julkaistiin auton ohjaamosta käsin kuvattu video.
Autourheilun kuninkuusluokka palaa tulevalla kaudella Hollantiin ensimmäistä kertaa vuosikymmeniin.
F1:n paluuseen on valmistauduttu rakentamalla perinteikästä Zandvoortin moottorirataa uuteen uskoon.
Rataa on remontoitu jopa 12,6 miljoonalla punnalla. Uuteen uskoon laitetulta radalta löytyy nyt muun muassa kaarenevia mutkia.
Uudelta Zandvoortin radalta ei ole vielä aiemmin nähty videomateriaalia kuljettajan näkökulmasta kuvattuna. Nyt sellaista olisi tarjolla hollantilaislähteeltä. Katso video ylhäältä tai tämän linkin takaa.
 
Heitän omia veikkauksia kaudesta 2020, niin voin tulla sitten kauden jälkeen kattoo mitkä osu kohalleen tai osuko mikään.

Mersu voittaa tallimestaruuden.
Bottas voittaa kuskimestaruuden. :woot:
Ferrari ja Redbull taistelee kakkospaikasta ja Redbull on toinen.
Verstappen voittaa 5 kilpailua.
Vetteillä menee kasetti lopullisesti sekasin kun Leclerc on useemmin nopeempi. Sen takii ferrari jää kolmanneks, kun siellä sählätään ja kisaillaan liikaa keskenään.
Kimin paras sijoitus on 4.
Salaa toivon, että Mclaren ottaa yhden yllätysvoiton... mutta renaultin moottori on kyllä kokokauden sellanen roska, että tuskin voittaa kuitenkaan.
Realistisempi yllätysvoittaja on sitten Albon.
-
-
Willimas on viiminen.

Saatan lisätä veikkauksia, kun tulee mieleen.
 
Heitän omia veikkauksia kaudesta 2020, niin voin tulla sitten kauden jälkeen kattoo mitkä osu kohalleen tai osuko mikään.

Mersu voittaa tallimestaruuden.
Bottas voittaa kuskimestaruuden. :woot:
Ferrari ja Redbull taistelee kakkospaikasta ja Redbull on toinen.
Verstappen voittaa 5 kilpailua.
Vetteillä menee kasetti lopullisesti sekasin kun Leclerc on useemmin nopeempi. Sen takii ferrari jää kolmanneks, kun siellä sählätään ja kisaillaan liikaa keskenään.
Kimin paras sijoitus on 4.
Salaa toivon, että Mclaren ottaa yhden yllätysvoiton... mutta renaultin moottori on kyllä kokokauden sellanen roska, että tuskin voittaa kuitenkaan.
Realistisempi yllätysvoittaja on sitten Albon.
-
-
Willimas on viiminen.

Saatan lisätä veikkauksia, kun tulee mieleen.
Omia veikkauksia:
Mersu voittaa tallimestaruuden, mutta Mersu ei ole yhtä ylivoimainen kuin viime kaudella.
Hamilton voittaa kuskimestaruuden, Bottas saa jälleen noin 75% Hamiltonin pistesaaliista.
Red Bull toinen, Ferrari jää hiukan jälkeen.
Kimiä nähdään vain harvoin kymmenen parhaan joukossa.
 
Olisi hienoa nähdä Bottas mestarina tänä vuonna mutta ikävä kyllä tämä on mahdotonta niin kauan kun Hamilton kykenee ajamaan. Sen verran kova rattimies ja tallin täysi tuki
 
Vähän laimeiksi jäi tän päivän ajelut.

fi2020d4.PNG
 
Miten niin jäi? Siellähän ajellaan vielä monta tuntia. Aamupäivä vasta takana. Räikkönen ja Bottas vasta päässeet irti.
 
Pystyykö näitä seuraamaan jostain? Cmore kyllä löytyy mutta ainakin viimeksi oli jopa vartin setti per testipäivä lähetystä...
 
Miten niin jäi? En kyllä tiedä, mitä muuta kuin laimeutta nämä testipäivät voisi olla. :think:
Miten niin jäi? Siellähän ajellaan vielä monta tuntia. Aamupäivä vasta takana. Räikkönen ja Bottas vasta päässeet irti.
Niin tosiaan, takanahan oli vasta aamupäivän ajelut. :facepalm:

No mutta laimeudella tarkoitin lähinnä kierrosaikoja, asiaan saattaa tulla kyllä parannus iltapäivän sessiossa.
 
Wednesday times
PosDriverCarTimeGapLaps
1Robert KubicaAlfa Romeo/Ferrari1m16.942s-53
2Max VerstappenRed Bull/Honda1m17.347s0.405s84
3Sergio PerezRacing Point/Mercedes1m17.428s0.486s84
4Daniil KvyatAlphaTauri/Honda1m17.456s0.514s61
5Pierre GaslyAlphaTauri/Honda1m17.540s0.598s25
6Alexander AlbonRed Bull/Honda1m17.550s0.608s29
7Lewis HamiltonMercedes1m17.562s0.620s89
8Lance StrollRacing Point/Mercedes1m17.787s0.845s43
9Valtteri BottasMercedes1m18.100s1.158s90
10Sebastian VettelFerrari1m18.113s1.171s84
11Daniel RicciardoRenault1m18.214s1.272s53
12Carlos Sainz Jr.McLaren/Renault1m18.221s1.279s46
13Charles LeclercFerrari1m18.244s1.302s80
14Nicholas LatifiWilliams/Mercedes1m18.300s1.358s48
15George RussellWilliams/Mercedes1m18.535s1.593s59
16Romain GrosjeanHaas/Ferrari1m18.670s1.728s107
17Lando NorrisMcLaren/Renault1m18.826s1.884s57
18Kimi RaikkonenAlfa Romeo/Ferrari1m19.515s2.573s51
19Esteban OconRenault1m21.542s4.600s74
 
Kubicasta maailmanmestari! :rofl:
Eiku, nii joo, sehän on vaan teskikuski...

Harvaa kiinnosti huippukierros tänään, mutta Ocon vaikuttaa silti hitaalta. Tosin ohjelmasta ei tietoa.
 
Kahtelin tässä koostetta eilisestä niin eikös sermit kielletty pilttuun edestä? Red bullilla tuollaiset ainakin oli edessä.
 
Ja Gio romuttanut Alfan. ":thumbsup:"
12:07 Speaking of whom, Giovinazzi has had an accident at Turn 3/4 section. Rear of the car is damaged.

edit. Alfa on kyllä kuskipuolelta hyvissä kantimissa. "Eläkeiässä" oleva entinen mestari. Yksikätinen Kubica ja Giovinazzi taitaa olla Heikki Kovalaistakin huonompi kisakuski. Ei kovin pitkäjänteistä tulevaisuuden suunnittelua harrasteta tallissa.
 

42419269eaba8c0c0639218b14c5343f.jpg


Ihan mielenkiinnolla odotan tuoko noi kallistetut mutkat mitään lisäarvoa kisaamiseen. Toivottavasti radan kapeus ei osoitu ongelmaksi.

En ehtinyt googlettaa mutta onko tiedossa minkälainen "layout" rataan tulee ja muuttuuko paljon alkuperäisestä? Hämärä muistikuva että jossain ohimennen oli maininta tuosta.
 
Ihan mielenkiinnolla odotan tuoko noi kallistetut mutkat mitään lisäarvoa kisaamiseen. Toivottavasti radan kapeus ei osoitu ongelmaksi.
Kallistuksen johdosta mutka pitäisi onnistua ajaa DRS auki ja saada sitä kautta pidennettyä "suoraa". Helpottaa ohittamista mikä on silti varmasti hyvin vaikeaa tuolla rännissä.
 
Thursday times
PosDriverCarTimeGapLaps
1Sebastian VettelFerrari1m16.841s-145
2Pierre GaslyAlphaTauri/Honda1m17.066s0.225s139
3Lance StrollRacing Point/Mercedes1m17.118s0.277s130
4Nicholas LatifiWilliams/Mercedes1m17.313s0.472s160
5Lando NorrisMcLaren/Renault1m17.573s0.732s113
6Max VerstappenRed Bull/Honda1m17.738s0.897s31
7Valtteri BottasMercedes1m17.985s1.144s47
8Esteban OconRenault1m18.013s1.172s37
9Kevin MagnussenHaas/Ferrari1m18.225s1.384s111
10Alexander AlbonRed Bull/Honda1m18.393s1.552s61
11Daniel RicciardoRenault1m18.395s1.554s59
12Antonio GiovinazziAlfa Romeo/Ferrari1m19.670s2.829s92
13Lewis HamiltonMercedes1m22.425s5.584s14
Ei se Mersullakaan aina kaikki toimi. Hamilton ei montaa kierrosta pystynyt ajamaan. Williamsin Lafiti ihan mukava kierrosmäärä/aika.
 
Toivotaan nyt todella ettei nuo Williamsin ajat ole vaan jotain olosuhteiden tuomia vaan kuvastavat oikeasti suorituskyvyn kasvua.
Toivotaan myös ettei tuo korona nyt vaikuta kauden alkuun, olisi todella sääli jos tuon takia aletaan pistämään kalenteria enemmänkin uusiksi.
 
Alfa tuntuu olevan hitain keltaisia ( compound 3 ) renkaita käyttävä talli testeissä ja se ei liene hyvä merkki.
Mutta totuudenhan me näeme jo kahden viikon päästä. ...toivottavasti.
 
Magnussen Haas:lla näyttäisi olevan hitaampi... mutta ei se hurraahuutoja luonnollisesti aiheuta ;)

edit: ja tosiaan yllättäen Williams näyttäisi ainakin testeissä olevan parantamassa otettaan verrattuna edelliseen kauteen...
 

En jaksa pasteta turhaa sisältöä tollasen klikkiotsikon takaa:

Tl;dr GP ajetaan.

Mutta mutta

"
It was Qatar's decision to quarantine Italian citizens for 14 days on arrival in the country that prompted MotoGP to call off its race there.



Struggles for Italian staff could prompt an unprecedented situation where teams like Ferrari and AlphaTauri cannot get enough personnel to races to run their teams, while other outfits are all good to go.

"
 
Vittu mitä tuubaa tuo Drive to survive.

Ensiluokkaisen hieno "arvio".

Ensimmäinen kausi oli ainakin 5/5 enkä jaksa uskoa että tämä kakkonen olis sen huonompi kun mukana on nyt Ferrari ja Mersukin. En ole vielä nähny mutta tarkotus oli katella lähiaikoina.
 
Pidin ensimmäisestä kaudesta.

Tätä uutta olen huomannut kelaavani eteenpäin, kun keskitytään kuljettajien ja tiimien tarinoihin enemmän kuin siihen mitä kisoissa ja niiden yhteydessä ja taustalla tapahtuu.

Melko pitkäpiimäiseltä vaikuttaa ainakin muutaman ensimmäisen jakson perusteella.
 
Ensiluokkaisen hieno "arvio".

Ensimmäinen kausi oli ainakin 5/5 enkä jaksa uskoa että tämä kakkonen olis sen huonompi kun mukana on nyt Ferrari ja Mersukin. En ole vielä nähny mutta tarkotus oli katella lähiaikoina.

Ei mitään uutta viime kauteen, seurataan Haassia, Renaultia ja Red Bullia, välillä Steiner kiroilee ja haukkuu Grosjeanin, "jee". Muutenkin todella poukkoileva ohjaus ja siihen päälle jenkeille suunnattu hehkutus.
 
Jos testeistä vetää johtopäätöksiä niin ei taida olla Alfalla mitään jakoja pisteille ainakaan kauden alkupuoliskolla, pahimmassa tapauksessa taistelevat Williamsin kanssa jumbo sijasta.
 
Jos testeistä vetää johtopäätöksiä niin ei taida olla Alfalla mitään jakoja pisteille ainakaan kauden alkupuoliskolla, pahimmassa tapauksessa taistelevat Williamsin kanssa jumbo sijasta.

Jos testeistä vetää johtopäätöksiä, niin Williams ei välttis jumbosijalla ole.
 
Tämä oli sitä mieltä että Williams on edelleen jumbosijalla, saapa nähä että kuin hyvin pitää ennustukset paikkaansa.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Maxi vetää kierroksen uusitulla Zandvoortilla. Autona 2012 Red Bull.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Maxi vetää kierroksen uusitulla Zandvoortilla. Autona 2012 Red Bull.

Hyvä etteivät ole lananneet nurmialueita asvaltilla, jospa saataisiin vähän toimintaa sitä kautta.
 
Brawn julistaa:
Formula 1 -johtaja: ”Kolme ensimmäistä osakilpailua suunnitellusti”
Ausseja ei varmaan enää ehdikään perua, mutta entä seuraavat?

Formula 1 -johtaja: ”Kolme ensimmäistä osakilpailua suunnitellusti”

6.3.2020 - 23:11:42


f1_2018_australia.jpg

Formula 1 -organisaation toimitusjohtaja Ross Brawn sanoo, ettei F1 aio ylireagoida koronaviruksen uhkaan.
F1-kausi 2020 alkaa viikon kuluttua Australian Melbournesta.
- Koronaviruksen aiheuttama tilanne on haastava kaikille. Urheilulajillemme on taattava paras mahdollinen turvallisuus, mutta kohtuuttomia riskejä emme voi ottaa, Brawn sanoi perjantaina yleisötilaisuudessa.
- Jos kaikki bisnes suljettaisiin, riskit olisivat vielä koronavirustakin suuremmat. Reagoida silti pitää. Esimerkiksi kaikki tallit minimoivat matkustavan henkilökunnan määrän.
Brawn korosti, että ainakin kolme ensimmäistä osakilpailua toteutetaan suunnitellusti. Tilannetta seurataan kuitenkin hetki hetkeltä.
Koronaviruksen leviämisuhan takia useita urheilutapahtumia on peruttu tai lykätty. Osa tapahtumista on toteutettu ilman yleisöä: näin tehdään muun muassa hiihtolajien maailmancupviikonlopussa Holmenkollenilla.
 
Oishan ne voitu perua mutta rahaa on upotettu.
Australian valtio kielsi matkustamisen iraninista/etelä koreasta ja samalla rajoitti italiasta tulevia.

Epäilen että ensi sunnuntain kisan jälkeen todennäköisesti Italiasta kielletään kaikki lennot australiaan.


Jos tästä Australiasta tulee tämän kauden ainoa osakilpailu niin tuleeko sen voittajasta sitten 2020 kauden mestari? :D
 
Viimeksi muokattu:
Kypärien väritysrajoitukset on poistettu:

"The rule was originally introduced to help the public identify drivers more easily. However it was unpopular with many competitors who liked to change their designs on a regular basis, such as Daniel Ricciardo and Sebastian Vettel.


The rule stated: “In order for drivers to be easily distinguished from one another whilst they are on the track, the crash helmet of each driver must, with the exception of one event of the driver’s choice, be presented in substantially the same livery at every event during a championship season.

“A change to helmet livery will also be permitted if a driver changes team during a championship season.”


The teams agreed to drop the rule, and that decision was officially approved today by the WMSC, who noted that “unrestricted variations to driver helmet designs between races” will henceforth be allowed."
FIA drops rule restricting F1 helmet design changes
 
Zandvoort voi olla kyllä aika nihkeä kisa. Ratana ihan hieno, mutta formuloilla tuo layout ja radan kapeus on vaan sellanen että tuolla ei käytännössä ole yhtään paikkaa jossa voisi ohittaa. Eli kunnon possujunaa tiedossa.
 
Oli kyllä kuolleena syntynyt idea koko kypärävärien rajoitus.
Itse en muista muiden kuin Häkkisen ja Räikkösen kypärävärit.
Muiden kanssa opettelin sen että kumpi on tallin ykköskuljettaja ja kumpi on kakkonen, sitten vaan katsomalla siitä ilmanottoaukon yläpuolelta olevan kameran väristä onko kyseessä tallin ykkös vai kakkoskuljettaja.

Toki jos nuo autojen numerot erottuu tarpeeksi selvästi (riippuu tallin värityksestä), niin silloin tulee opeteltua nuo numerot, muuten menen tuolla musta/keltainen kamera systeemillä.

Joten tuo koko kypärän väritys on kuljettajan erottamisen kannalta aika yhdentekevä.
 
Zandvoort voi olla kyllä aika nihkeä kisa. Ratana ihan hieno, mutta formuloilla tuo layout ja radan kapeus on vaan sellanen että tuolla ei käytännössä ole yhtään paikkaa jossa voisi ohittaa. Eli kunnon possujunaa tiedossa.
Kyllä. Itse rataa simulla kisanneena, touring car-tyyppisillä autoillakin, se on aika paska rata kunnon kilvanajoon. Eikä ne kallistukset juuri auta F1-kisaa parantamaan.
 
Oli kyllä kuolleena syntynyt idea koko kypärävärien rajoitus.
Itse en muista muiden kuin Häkkisen ja Räikkösen kypärävärit.
Muiden kanssa opettelin sen että kumpi on tallin ykköskuljettaja ja kumpi on kakkonen, sitten vaan katsomalla siitä ilmanottoaukon yläpuolelta olevan kameran väristä onko kyseessä tallin ykkös vai kakkoskuljettaja.

Toki jos nuo autojen numerot erottuu tarpeeksi selvästi (riippuu tallin värityksestä), niin silloin tulee opeteltua nuo numerot, muuten menen tuolla musta/keltainen kamera systeemillä.

Joten tuo koko kypärän väritys on kuljettajan erottamisen kannalta aika yhdentekevä.
Nii ja nykyisten halo autojen myötä sitä kypärää enää juuri sieltä näe kauempaa tv kuvissa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 399
Viestejä
4 929 373
Jäsenet
79 355
Uusin jäsen
Erkki69

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom