F1-kausi 2020

Matalissa 1:18 pyöri viime vuoden ekan testipäivänkin nopeimmat ajat.

Eiköhän ne jotain 1:14-15 parhaat aika-ajotestit tule olemaan tänä vuonna.
 
Renault näyttää todella tylsältä, olisivat laittaneet enemmän keltaista.
 
On Skyn mukaan vain Renaultin testiväritys.

Finally: Our first look at the new Renault RS20 in the flesh!
Livery aside - which is a testing special so we understand - the front of the car looks rather more svelte than last year, doesn't it?


 
e552472b-58d1-4037-9ede-ddf9b916daf9_800.jpg


Aikamme gladiaattorit. :)
 
Bottas jo 1.17.8 kovalla renkaalla ja Williams 1.19.3 :woot: (tosin pehmeällä). Viime vuoden aika-ajoissa paras Williams 1.19.0.

EDIT: Perez vetää jo nyt 0,5s kovempaa kuin viime vuoden aika-ajoissa.
 
Viimeksi muokattu:
Racing Point ilmeisesti aika suora kopio Mersun viime kauden autosta. Aamupäivän perusteella ei ainakaan huonompaan suuntaan olla menty.

74d487e4-a211-492d-8f22-e5f7c3db2c02_800.jpg
 
Kimi oli tänään jäätelöllä ja Clecle veti kisasimua heti alkuunsa, että Vettel voi vetää pari pressikierrosta huomenna?
Siinä taitaa olla päivän saldo.
 
Harmi ettei näy renkaiden kovuuksia. Esim toi Russellin aika oli tehty muistaakseni punaisella Compound 4:llä eli käytännössä supersoftilla kun muiden ajat oli medium-hard osastoa.
 
Ilmeisesti aika lailla ilman teknisiä ongelmia pystyvät tallit vetämään tämän kauden ekat testit, kun ei ole mitään isoja muutoksia. Toivottavasti myös Kimi tänään. On kyllä pieni pelko perseessä, että Alfa on tämän kauden hitain auto.
 
Jaa kappas, huono muistini ei pettäny taaskaan. :interested:
Tuon valossa toi Russellin aika ei näytäkään ihan niin huonolta, toivotaan nyt ettei ole vaan joku hetkellinen juttu vaan siellä olis oikeasti löydetty vauhtia. Itelle ehkä suurin mielenkiinnon aihe tulevalla kaudella, sitä rämpimistä oli vaan todella surkeeta kattoa. :(
 
Mersulla aika mielenkiintoinen innovaatio. Hamilton vetää suoralla rattia itseään kohti ja säätä sillä ilmeisesti renkaiden aurauskulmaa.


 
Mersulla aika mielenkiintoinen innovaatio. Hamilton vetää suoralla rattia itseään kohti ja säätä sillä ilmeisesti renkaiden aurauskulmaa.



Joo, tossa vielä giffiä itse toiminnasta (Scarbsin twiittiin vastaus)
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Monet väittää, että ei rikkois mitään sääntöä vaikka kuvittelis, että tossa jousitukseen kosketaan.. edit: tai no ei periaatteessa.
 
Viimeksi muokattu:
Mersun vuoro kikkaila. Viime vuonnahan oli puhe Ferrarin poltoaine jujusta
 
Alfa piilotteli vauhtiaan. Räikkönen viimeiselle sektorille jarrutteli pari kertaa ja pysy häntäpäässä :) ...
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
DAS taitaa olla talvitestien kuumin puheenaihe.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

 
DAS taitaa olla talvitestien kuumin puheenaihe.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.



DAS? Sekö sen nimi nyt sit on? :D edit: Ah, "dual-axis steering"
 
Viimeksi muokattu:
Luulis että tuo on yhtälailla jousituksen säätämistä ajon aikana joka on laitonta. Camber kulma muuttuu joten eikö tuo ole yhtälailla jousitusta.
 
Luulis että tuo on yhtälailla jousituksen säätämistä ajon aikana joka on laitonta. Camber kulma muuttuu joten eikö tuo ole yhtälailla jousitusta.

Ei camper vaa auraus (toe). Kääntyy ne renkaat rattia kääntämällä, niin miksei sit aurauskin olisi mahdollista rattia työntämällä/vetämällä :p Yhtä vähän jousitusta säädetään. Yllä myös juttua, että FIA:n kanssa ollut jo keskustelua ja pitäis olla ok. Ei tota kukaan (asiantuntija) vielä laittomaksi ole väittänyt
 
Aurauskulman muutos voi myös aiheuttaa ajokorkeuden nousua etupäässä, joka vähentäisi ilmanvastusta. Sillä on F1 nopeuksissa todennäköisesti paljon suurempi vaikutus, kuin vierintävastuksen pienentymisellä. Jokatapauksessa mielenkiintoinen innovaatio mersulta ja hauska seurata kuinka järjestelmä toimii ja tullaanko sitä kieltämään.
 
Siinähän kieltävät renkaiden kääntämisen ratilla. :).

Veikkaan, että sallivat ratin liikuttamisen vain sillä akselilla, miten se tavanomaisesti kääntyy? Kukaan ei ole edes ajatellut, että sitä voisi muutenki liikuttaa? :D Mut tämäkin vasta varmaan ensikaudeksi.

edit: toki, jos tuo jollain perusteella vaaralliseksi luokitellaan, niin olisiko sit mahdollista kieltää suoraan?
 
Viimeksi muokattu:
En ymmärrä, miten millätavoin?
Ripustuksethan on säädetty siten, että keulan ajokorkeus tippuu ohjauskulman kasvaessa, joka saa auton kääntymään paremmin hitaisiin mutkiin. Ilmeisesti tällä DAS järjestelmällä haettaisiin mahdollisesti myös päinvastaista vaikusta suorille. Jos ajattelee, että pyöränkulman kasvaminen tiputtaa ajokorkeutta, kuten tuolla videolla esitetään niin aurauskulman tai toe out:in pienentymisen voisi kuvitella nostavan keulaa. Miten se tarkalleen ottaen tapahtuu niin en osaa sanoa, mutta F1technical foorumilla on tällaista pohdittu.
 
Jokatapauksessa, aina hauskaa tällaiset, ku joku keksii jotain ihan uutta :thumbsup: Lajin suola. Toiset sit kopioi, jos järkeväksi näkee. Tää vaikuttaisi loppupeleissä olevan aika yksinkertainen systeemi, mut varmasti aiheuttais keulaan rakenteellisia muutoksia ja sitä myöden uudet törmäystestit jne.

edit: puhumattakaan siitä miten tota hyödynnetään mahd. hyvin. Siinä on kuskeilla ja insseillä ihmeteltävää. Vaikuttaa ajo-ominaisuuksien lisäksi rengaskulumaan ja lämpöihin.
 
Viimeksi muokattu:
Toisen testipäivän ajat:

2020day2.JPG


Räikkösen veto C5-kumeilla, eli kaikkein pehmeimmillä.
 
Voisin veikata että punainen - pehmeä, keltainen - keskikova, harmaa - kova, tuohon suuntaan tai se super pehmeä, pehmeä yms
 
autbarfp2.JPG


Räikkösen aika hyper/ultra/super soft renkailla. Mitä nyt kuulemma lähinnä Monacossa käytetään.
 
Ei tuo Alfan PR-kierros kyllä kautta ajatellen kauhean hyvää lupaa.
 
Heikoltahan alfan vauhti kyllä vaikuttaa. Pari kymppää nopeampi kun perez pari pykälää kovemmilla kumeilla.
 
Noo.. ei nyt vielä heitetä kirvestä kaivoon. Eiköhän se Alfa ole siellä missä viime vuonnakin, vähän Williamsia parempi..

Mutta, mites saataisiin kauden kestävä "Kimi, One more Year" -tyylinen meemi aikaiseksi?
 
Vaikka kuinka olisikin ollut "PR-kierros", niin ei siellä välttämättä olla otettu kaikkia tehoja irti. Kaikki tuolla testeissä sandbaggailee.

Australiassa nähdään vasta realistinen tilanne. :tup:
 
Pitkien vetojen kierrosajat ja lähinnä rengaskukuma ne totutusti on jotain kertoneet. Onkohan noista jo jossain tarkempaa analyysiä vai tuleeko vasta tämän päivän jälkeen?
 
1Bottas
mercedes.png
Mercedes1m15.732s
Bottas pisti sellaisen kierroksen tauluun. Rataennätykset paukkuu tällä kaudella.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 394
Viestejä
4 929 176
Jäsenet
79 355
Uusin jäsen
Erkki69

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom