• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:00 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

F1-kausi 2020

Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
3 607
Ei hemmetti. Huomenna alkaa jo talvitestit. Eiköhän Autosportin sivuilla olet taas hyvä liveseuranta. :thumbsup:
Kimi pääsee radalle vasta kun sponsorikuski Kubica käy ensin romuttamassa auton.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 696
Cmore Max kanavalla talvitesteistä juttua ke-pe klo 22:45 - 23:00. Niki Juusela ja Ossi Oikarinen äänessä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 027
Kokonaista 15 min? Oho. Ja 60% tuosta ajasta on mainoksia. On se kiva kun C More omistaa oikeudet Suomessa niin ei saa vieläkään F1 TV:tä...
Järjetöntä touhua kun kuitenkin nuo lentävät tuonne paikan päälle. Vaikeeta pistää vaan kamera kuvaamaan varikkoa ja siihen sivuun sitten selostaa havaitsemiaan huomioita. Koota siitä sitten muutaman tunnin lähetyksen.
 

rewind

Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
915
Aika kovalla tahdilla Bottas aloittaa, 1.22 jo taulussa muutaman kierroksen jälkeen. Verrokkina viime vuoden kisan ekojen harkkojen parhaat pyöri siellä 1.18 nurkilla.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
525
Matalissa 1:18 pyöri viime vuoden ekan testipäivänkin nopeimmat ajat.

Eiköhän ne jotain 1:14-15 parhaat aika-ajotestit tule olemaan tänä vuonna.
 

rewind

Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
915
Renault näyttää todella tylsältä, olisivat laittaneet enemmän keltaista.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
303
On Skyn mukaan vain Renaultin testiväritys.

Finally: Our first look at the new Renault RS20 in the flesh!
Livery aside - which is a testing special so we understand - the front of the car looks rather more svelte than last year, doesn't it?


 

rewind

Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
915
Bottas jo 1.17.8 kovalla renkaalla ja Williams 1.19.3 :woot: (tosin pehmeällä). Viime vuoden aika-ajoissa paras Williams 1.19.0.

EDIT: Perez vetää jo nyt 0,5s kovempaa kuin viime vuoden aika-ajoissa.
 
Viimeksi muokattu:

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 067
Kubica ajelee Alfalla vielä paskemmin kuin viime vuonna Williamsilla. :darra:
 

rewind

Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
915
Racing Point ilmeisesti aika suora kopio Mersun viime kauden autosta. Aamupäivän perusteella ei ainakaan huonompaan suuntaan olla menty.

 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 253
Kimi oli tänään jäätelöllä ja Clecle veti kisasimua heti alkuunsa, että Vettel voi vetää pari pressikierrosta huomenna?
Siinä taitaa olla päivän saldo.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 067
Harmi ettei näy renkaiden kovuuksia. Esim toi Russellin aika oli tehty muistaakseni punaisella Compound 4:llä eli käytännössä supersoftilla kun muiden ajat oli medium-hard osastoa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
3 607
Ilmeisesti aika lailla ilman teknisiä ongelmia pystyvät tallit vetämään tämän kauden ekat testit, kun ei ole mitään isoja muutoksia. Toivottavasti myös Kimi tänään. On kyllä pieni pelko perseessä, että Alfa on tämän kauden hitain auto.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 067
Jaa kappas, huono muistini ei pettäny taaskaan. :interested:
Tuon valossa toi Russellin aika ei näytäkään ihan niin huonolta, toivotaan nyt ettei ole vaan joku hetkellinen juttu vaan siellä olis oikeasti löydetty vauhtia. Itelle ehkä suurin mielenkiinnon aihe tulevalla kaudella, sitä rämpimistä oli vaan todella surkeeta kattoa. :(
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
303
Mersulla aika mielenkiintoinen innovaatio. Hamilton vetää suoralla rattia itseään kohti ja säätä sillä ilmeisesti renkaiden aurauskulmaa.


 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 209
Mersulla aika mielenkiintoinen innovaatio. Hamilton vetää suoralla rattia itseään kohti ja säätä sillä ilmeisesti renkaiden aurauskulmaa.


Joo, tossa vielä giffiä itse toiminnasta (Scarbsin twiittiin vastaus)


Monet väittää, että ei rikkois mitään sääntöä vaikka kuvittelis, että tossa jousitukseen kosketaan.. edit: tai no ei periaatteessa.
 
Viimeksi muokattu:

nandroid

Team Nandroid
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
169
Mersun vuoro kikkaila. Viime vuonnahan oli puhe Ferrarin poltoaine jujusta
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 209
Alfa piilotteli vauhtiaan. Räikkönen viimeiselle sektorille jarrutteli pari kertaa ja pysy häntäpäässä :) ...
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 027
Luulis että tuo on yhtälailla jousituksen säätämistä ajon aikana joka on laitonta. Camber kulma muuttuu joten eikö tuo ole yhtälailla jousitusta.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 209
Luulis että tuo on yhtälailla jousituksen säätämistä ajon aikana joka on laitonta. Camber kulma muuttuu joten eikö tuo ole yhtälailla jousitusta.
Ei camper vaa auraus (toe). Kääntyy ne renkaat rattia kääntämällä, niin miksei sit aurauskin olisi mahdollista rattia työntämällä/vetämällä :p Yhtä vähän jousitusta säädetään. Yllä myös juttua, että FIA:n kanssa ollut jo keskustelua ja pitäis olla ok. Ei tota kukaan (asiantuntija) vielä laittomaksi ole väittänyt
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
303
Aurauskulman muutos voi myös aiheuttaa ajokorkeuden nousua etupäässä, joka vähentäisi ilmanvastusta. Sillä on F1 nopeuksissa todennäköisesti paljon suurempi vaikutus, kuin vierintävastuksen pienentymisellä. Jokatapauksessa mielenkiintoinen innovaatio mersulta ja hauska seurata kuinka järjestelmä toimii ja tullaanko sitä kieltämään.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 209
Siinähän kieltävät renkaiden kääntämisen ratilla. :).
Veikkaan, että sallivat ratin liikuttamisen vain sillä akselilla, miten se tavanomaisesti kääntyy? Kukaan ei ole edes ajatellut, että sitä voisi muutenki liikuttaa? :D Mut tämäkin vasta varmaan ensikaudeksi.

edit: toki, jos tuo jollain perusteella vaaralliseksi luokitellaan, niin olisiko sit mahdollista kieltää suoraan?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
303
En ymmärrä, miten millätavoin?
Ripustuksethan on säädetty siten, että keulan ajokorkeus tippuu ohjauskulman kasvaessa, joka saa auton kääntymään paremmin hitaisiin mutkiin. Ilmeisesti tällä DAS järjestelmällä haettaisiin mahdollisesti myös päinvastaista vaikusta suorille. Jos ajattelee, että pyöränkulman kasvaminen tiputtaa ajokorkeutta, kuten tuolla videolla esitetään niin aurauskulman tai toe out:in pienentymisen voisi kuvitella nostavan keulaa. Miten se tarkalleen ottaen tapahtuu niin en osaa sanoa, mutta F1technical foorumilla on tällaista pohdittu.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 209
Jokatapauksessa, aina hauskaa tällaiset, ku joku keksii jotain ihan uutta :thumbsup: Lajin suola. Toiset sit kopioi, jos järkeväksi näkee. Tää vaikuttaisi loppupeleissä olevan aika yksinkertainen systeemi, mut varmasti aiheuttais keulaan rakenteellisia muutoksia ja sitä myöden uudet törmäystestit jne.

edit: puhumattakaan siitä miten tota hyödynnetään mahd. hyvin. Siinä on kuskeilla ja insseillä ihmeteltävää. Vaikuttaa ajo-ominaisuuksien lisäksi rengaskulumaan ja lämpöihin.
 
Viimeksi muokattu:

rewind

Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
915
Toisen testipäivän ajat:

2020day2.JPG


Räikkösen veto C5-kumeilla, eli kaikkein pehmeimmillä.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
603
Voisin veikata että punainen - pehmeä, keltainen - keskikova, harmaa - kova, tuohon suuntaan tai se super pehmeä, pehmeä yms
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
995
Ei tuo Alfan PR-kierros kyllä kautta ajatellen kauhean hyvää lupaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 591
Viestejä
4 185 268
Jäsenet
70 772
Uusin jäsen
PaulusKaita

Hinta.fi

Ylös Bottom