F1-kausi 2020

rewind

Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
917
Lyödääs ketju tulille ensi kautta varten.

F1 2020 - Tallit ja kuljettajat

  • Mercedes - Mercedes
    • 44 Lewis Hamilton
    • 77 Valtteri Bottas
  • Ferrari - Ferrari
    • 5 Sebastian Vettel
    • 16 Charles Leclerc
  • Red Bull Racing - Honda
    • 23 Alexander Albon
    • 33 Max Verstappen
  • McLaren - Renault
    • 4 Lando Norris
    • 55 Carlos Sainz
  • Renault - Renault
    • 3 Daniel Ricciardo
    • 31 Esteban Ocon
  • AlphaTauri (ex-Toro Rosso) - Honda
    • 10 Pierre Gasly
    • 26 Daniil Kvyat
  • Racing Point - Mercedes
    • 11 Sergio Pérez
    • 18 Lance Stroll
  • Alfa Romeo - Ferrari
    • 7 Kimi Räikkönen
    • 99 Antonio Giovinazzi
  • Haas - Ferrari
    • 8 Romain Grosjean
    • 20 Kevin Magnussen
  • Williams - Mercedes
    • 63 George Russell
    • 6 Nicholas Latifi

F1 2020 - Autojen julkistukset
11.2. Ferrari - Reggio Emilia, Italy
12.2. Renault - France
12.2. Red Bull - Milton Keynes, UK
13.2. McLaren - Woking, UK
14.2. AlphaTauri - Salzburg, Austria
14.2. Mercedes - Silverstone, UK
17.2. Racing Point - Mondsee, Austria
17.2. Williams - Grove, UK
19.2. Haas - Barcelona, Spain
19.2. Alfa Romeo - Barcelona, Spain


F1 2020 - Kisakalenteri

19-21.2. PRE-SEASON TEST 1, Barcelona
26-28.2. PRE-SEASON TEST 2, Barcelona
CAN - AUSTRALIA, Melbourne
CAN - VIETNAM, Hanoi
CAN - CHINA, Shanghai
CAN - NETHERLANDS, Zandvoort
CAN - MONACO, Monte Carlo
CAN - AZERBAIJAN, Baku
CAN - CANADA, Montreal
CAN - FRANCE, Le Castellet
CAN - SINGAPORE, Singapore
CAN - JAPAN, Suzuka
CAN - UNITED STATES, Austin
CAN - MEXICO CITY, Mexico City
CAN - BRAZIL, Sao Paulo
5.7. AUSTRIA, Spielberg
12.7. AUSTRIA, Spielberg
19.7. HUNGARY, Budapest
2.8. GREAT BRITAIN, Silverstone
9.8. GREAT BRITAIN, Silverstone
16.8. SPAIN, Barcelona
30.8. BELGIUM, Spa-Francorchamps
6.9. ITALY, Monza
13.9. ITALY, Mugello
27.9. RUSSIA, Sochi
11.10. GERMANY, Nurburgring
25.10. PORTUGAL, Portimao
1.11. ITALY, Imola
15.11. TURKEY, Istanbul
29.11. BAHRAIN, Sakhir
6.12. BAHRAIN, Sakhir
13.12. ABU DHABI, Yas Island
 
Viimeksi muokattu:
Rellun jämiä Williamsille:
Lähde: F1-kriisitallin johto vahvistumassa – "Jos se ottaa aikaa, olkoon niin"
Ei kait Paddy Lowe ihan lapanen ollut, mutta ei kukaan tee ihmeitä nollaresuilla.
Entinen Renaultin F1-tallin tekninen päällikkö Nick Chester on yhdistetty ensi vuodeksi Williamsin johtotehtäviin, kertoo Motorsport.

Lähde: F1-kriisitallin johto vahvistumassa – "Jos se ottaa aikaa, olkoon niin"
Entinen Renaultin F1-tallin tekninen päällikkö Nick Chester on yhdistetty ensi vuodeksi Williamsin johtotehtäviin, kertoo Motorsport.


Chester työskenteli Renault'lla tallin historian eri vaiheissa ja tehtävissä aina vuosituhannen vaihteesta lähtien.

Renault on aloittanut "teknisen uudelleenjärjestelyn" heikosti sujuneen kauden päätteeksi. Talli jäi viime vuonna valmistajien MM-sarjassa neljänneksi. Päättyneellä kaudella sijoitus heikentyi pykälän samalla, kun se hävisi McLarenille, jolle Renault toimii moottorin toimittajana.

Chesterin ja entisen aerodynamiikkaosaston johtajan Peter Machin jätettyä Renault talli palkkasi Williamsin entisen aerodynamiikan vastaavan Dirk de Beerin Machin tilalle.

Williams on niin ikään tutkinut pettymykseen päättyneitä viime kausia ja autossa ilmenneitä heikkouksia. Tallin tekninen pääjohtaja Paddy Lowe jäi tehtävästään sivuun vuoden 2019 alussa ja erosi virallisesti tehtävästään muutamaa kuukautta myöhemmin.

Lowen lähtö on jättänyt Williamsin vaille tekniikan vastaavaa johtajaa. Ilman Lowea talli on nojannut henkilökunnan kokeneeseen kaartiin ja sen tekniseen johtajuuteen. Motorsport kertoo nyt Chesterin olevan tietojensa mukaan yksi vahvoista ehdokkaista tehtävään. Talli itse ei suostunut kommentoimaan väitettä.

Tallin apulaistallipäällikkö Claire Williams kertoi kauden jälkeen, ettei Williams kiirehdi teknisen johtajan nimeämisessä.

– Tallin vanhempi tekninen ryhmä muodostaa tehokkaan tiimin ja olen varma siitä, mitä he tekevät, Williams sanoi Motorsportille Abu Dhabissa.

– He ovat erittäin rauhallisia yksilöitä, he tietävät mitä on kunnianhimo, he tietävät tavoitteemme ja he tekevät kaiken voitavan käytettävissä olevilla resursseilla. Mutta olemme aina sanoneet, Lowen lähdöstä lähtien, haluamme tehdä tallin kannalta oikean ratkaisun. Jos se ottaa aikaa, olkoon niin, Williams linjasi.

upload_2019-12-17_21-14-52.gif
 
Vanhoja videoita, mutta onko tuohon Zandvoortin rataan mahdollisesti tehty mitään muutoksia kevään jälkeen? Todella kapea rata eikä tunnu olevan ohituspaikkoja kuin pääsuoralla.



 
Vanhoja videoita, mutta onko tuohon Zandvoortin rataan mahdollisesti tehty mitään muutoksia kevään jälkeen? Todella kapea rata eikä tunnu olevan ohituspaikkoja kuin pääsuoralla.

Viimeiseen mutkaan rakennetaan 18 asteen kallistusta ja muualle rataa ollaan tekemässä joitain pienempiä muutoksia. Oikeassa kuitenkin olet ettei tuolla juuri ohituspaikkoja ole eikä rata kapeutensa vuoksi sovellu juuri muutenkaan F1:lle.

F1-kuskit saavat ajettavakseen hämmästyttävän mutkan – katso kuvat
 
Kimi Räikkösen F1-tallista kantautui huolestuttavia uutisia

Ei hemmetti. Toivottavasti ei ole Williamsin kohtalo edessä. Suunnittelua pitää tehdä uudestaan autoon.

Williams on suunnitellu auton uusiksi viimeksi varmaan ennen Bottasta :D Mitä itse juttuun, niin enpä ton perusteella huolestuis. Varmasti osataan auto tehdä, niin että se menee läpi, niinkuin joka vuosi, mut painoon toki voi sit vaikuttaa, jos isommin pitää korjata.

edit: vaihteeksi ärsyttää noi otsikoinnit. Otsikossa se on "Räikkösen talli" ja ekassa kappaleessa se on "Räikkösen edustama talli". Räikkösen tallilla vois viitata ennemminki motocrossiin.. mut nää on näitä. Joskus uutinen liittyy ehkä moottoriuhreiluun, mut jutussa ei edes mainita Räikköstä :D
 
Viimeksi muokattu:
Viimeiseen mutkaan rakennetaan 18 asteen kallistusta ja muualle rataa ollaan tekemässä joitain pienempiä muutoksia. Oikeassa kuitenkin olet ettei tuolla juuri ohituspaikkoja ole eikä rata kapeutensa vuoksi sovellu juuri muutenkaan F1:lle.

F1-kuskit saavat ajettavakseen hämmästyttävän mutkan – katso kuvat

Tuosta oli vissiin huolta, että miten renkaat kestää ton, ku ei yhdelle kisalle mitää spessu-renkaita tehdä. En muista mistä tämä muistu mieleen.
 
Tuosta oli vissiin huolta, että miten renkaat kestää ton, ku ei yhdelle kisalle mitää spessu-renkaita tehdä. En muista mistä tämä muistu mieleen.
Samaa muistelen että on jossain ollut epäilyksiä renkaiden suhteen. Ilmeisesti rengaspaineet pitää olla korkeammat.
 
Joko tällä kaudella Kimillä riittää kymmenen parhaan joukkoon kokonaispisteissä?
 
Tämä Pirelli on kyllä kanssa kasa paskaa joka täytyisi pitää kaukana urheiluautoista.

Tallit päättivät yksimielisesti, että pidetään samat renkaat.

edit: Uutisessa mainittiin, että tallit eivät olleet uusiin renkaisiin tyytyväisiä. En muista tuollaisesta olleen mainintaa. Fakta on se, että ens kauden jälkeen tulee uudet säännöt ja kulukatot(?), niin helpompi ens kaudelle suunnitella autoa vanhan rengasdatan perusteella ja jää enempi paukkuja suunnitella -21 autoa. Välikausi.. todella paljon kuskien soppareitaki katkolla.
 
Tällä hetkellä tiedossa olevat autojen julkistukset:

Ferrari 11.2.
Renault 12.2.
McLaren 13.2.
AlphaTauri 14.2.
Mercedes 14.2.
 
Toivottavasti Williams saisi nyt edes vähän humpan juonesta kiinni, ei ilkeäisi enää kattella sitä rämpimistä.. :(
 
Williams voisi ihan tosissaan miettiä myös sitä että mitä jos Claire laitettaisiin sivuun. Ei ole kauhean kaunista katseltavaa tallin taso nykyään, eikä kyllä hänen aikanaan liiemmin.
 
Williams voisi ihan tosissaan miettiä myös sitä että mitä jos Claire laitettaisiin sivuun. Ei ole kauhean kaunista katseltavaa tallin taso nykyään, eikä kyllä hänen aikanaan liiemmin.

Salo jossain lähetyksessä sano jotain tyyliin, että Claire on onnistunu ottamaan sinne talliin täysin vääriä ihmisiä jatkuvasti päättämään asioista. Ihmeen pitkään se on siellä saanu ollakin.

Jossain lähetyksessä oli vielä puhetta, että vaikka williamsilla on mersun moottorit, niin ne on aina halunnu tehä vaihdelaatikon ite ja se on ollu kanssa ongelma pitkään. En tiiä tekeekö ne vieläkin sen vaihdelaatikon ite ja kuinka iso jarru se on sille autolle.
 
Mersu tarjosi muutama vuosi sitten Paddy Loven hopeatarjottimella Valtterista. Tämäkin saatiin tunaroitua.
 
Motorsport Italian artikkeli Ferrarin taktiikasta:
The Cavallino team could adopt a development strategy during the two testing sessions in Barcelona: in the first round the car of the presentation of Reggio Emilia will debut, while in the second you will see the aerodynamic package of the Australian GP.

Experience teaches. Ferrari will carry out the same strategy that Mercedes adopted with the W10 last year.

The Red which will be shown on 11 February will be the car that will carry out the first winter test session in Barcelona from 19 to 21 February, while the car that will take to the track in Catalunya from 27 to 29 February will be the one that the Scuderia will debut in Australian GP, first race of the 2020 world championship.

As the world champion team had done in 2019, the Cavallino team thought it well to stop the aerodynamic development at some point to be ready for the presentation vernissage.

It will be a version that we could define as standard, useful to evaluate its consistency and reliability rather than performance, while the SF90 had made its debut in Spain in a configuration that was already equipped with the package that then ran (disappointing) in Melbourne .

The Maranello technicians will be able to assess whether the mechanical parts will meet the expectations of the 671 signed project and whether the tires will adapt to this revised and corrected Ferrari after the problems that emerged in 2019.

The real Rossa, therefore, can only be evaluated in the second winter testing session, when the most advanced aerodynamic package will make its debut and only then will it be possible to understand in the comparison with Mercedes and Red Bull if the single-seater will have the downforce necessary to be the protagonist on all tracks in the world.

As had happened for the silver arrow last year, the changes that will be seen will not be the result of data collection in the first week of testing, but the introduction of what should be the definitive aerodynamic appearance for the opening race .

This would have left more time in the wind tunnel to the staff directed by David Sanchez to develop concepts to increase vertical thrust without penalizing aerodynamic efficiency.
 
Tällä hetkellä tiedossa olevat autojen julkistukset:

Ferrari 11.2.
Renault 12.2.
McLaren 13.2.
AlphaTauri 14.2.
Mercedes 14.2.
Nyt on loputkin tiedossa:
Red Bull 12.2.
Racing Point 17.2.
Williams 17.2.
Haas 19.2.
Alfa Romeo 19.2.

Viikko ekaan julkistukseen ja pari viikkoa testeihin, niin se on talvitauko taas kohta taputeltu :tup:
 
Oisko nää Haasin kuvat vielä rendereitä?
Sponssit ja oikeat värit sitten julkkarissa.
 
Tässä Iltiksen Ferkku uutinen:
Tässä on Ferrarin uusi F1-auto! Sebastian Vettel löysi heti eron viime kauteen – katso kuvat
Hitto, että miten aina vaan sapettaa tuo etusiiven säleikkö, toivottasti ensi vuoden sääntöihin sitä ois rajattu!

2e7bf1f75a263eafa8d5d04f534cb04014fa21247139a321dd3304f90238190b.jpg


Tässä on Ferrarin uusi F1-auto! Sebastian Vettel löysi heti eron viime kauteen – katso kuvat

Tänään klo 20:08 (muokattu klo 20:54)
Tulevan kauden Ferrarissa on enemmän mustaa väriä kuin viime kaudella.

Charles Leclerc (vasemmalla), Mattia Binotto ja Sebastian Vettel poseerasivat uuden Ferrarin kanssa.
Charles Leclerc (vasemmalla), Mattia Binotto ja Sebastian Vettel poseerasivat uuden Ferrarin kanssa.

Charles Leclerc (vasemmalla), Mattia Binotto ja Sebastian Vettel poseerasivat uuden Ferrarin kanssa. Handout
Ferrari esitteli tiistaina kauden 2020 autonsa Reggio Emilian kaupungissa Italiassa.
SF1000-nimeä kantavan auton alareunassa on aikaisempaa enemmän mustaa. Maalipinta on melko matta.
Tässä on Ferrarin uusi F1-auto.
Tässä on Ferrarin uusi F1-auto.

Tässä on Ferrarin uusi F1-auto. Handout

Jos kuva ei näy, voit katsoa sen tästä.
Uuden auton nimi tulee Ferrarin juhlakaudesta, sillä talli saa ensi kaudella tuhat F1-kisaa täyteen.
– Meistä on oikein juhlia saavutusta tällä nimellä. Auto saattaa näyttää melko samalta kuin viime vuonna, mutta paljon on muutettu. Monokokki on tiiviimmin pakattu, tallipomo Mattia Binotto sanoi tilaisuudessa.
Sebastian Vettel kehui uutta Ferraria vuolaasti.
– Pidän autosta paljon. Tästä voi nähdä eron viime kauden autoon. Kaikki on pakattu tiiviimmin. Fiksu ratkaisu. Auto on punaisempi kuin viime vuonna
– En malta odottaa, että pääsen ajamaan tätä. Se on mukavampaa kuin vain katseleminen, Vettel sanoi.


Jos kuvat eivät näy, voit katsoa ne tästä.
Kauden 2020 auton julkistus juuri Reggio Emiliassa ei ole sattumaa, sillä kyseisessä paikassa esiteltiin Italian nykyinen lippu vuonna 1797. Ferrari halusi kunnioittaa tallin italialaisia juuria ja lipun punaista väriä.
Binotto siteerasi tallin perustaja Enzo Ferraria, jonka ajatuksen mukaan kun lasta pyytää piirtämään auton, hän piirtää aina punaisen auton.
– Meillä on sama tunne, kun teemme auton. Vuoden suunnittelun ja kehittämisen jälkeen esittelemme sen koko maailmalle. Kilpailu on DNA:ssamme. Ferrari on aina ollut F1:ssä.
Hulppea julkistus
Julkistus tehtiin alunperin 1700-luvun alkupuoliskolla rakennetussa Teatro Vallissa. Nykyinen teatteri on 1850-luvulta.
Katsomo oli täynnä Ferrarin lippuja ja lakanoita. Paikalla olivat kaikki 350 tallin työntekijää.
Tilaisuudessa nähtiin sinfoniaorkesteri, elektronista musiikkia, kuoro ja tanssiesityksiä.

Jos kuva ei näy, voit katsoa sen tästä.
Formuloiden ensimmäiset talvitestit käydään Barcelonassa 19.–21. helmikuuta. Toiset testit ajetaan 26.–28. helmikuuta.
Lehtitietojen mukaan Ferrari aikoo tuoda ensimmäisiin testeihin melko yksinkertaisen auton. Talli aikoo ottaa mallia viime kauden Mercedeksestä ja vaihtaa käytännössä kaikki aero-osat jälkimmäiselle testiviikolle.
 
Ferrari oli kyllä aivan viimekauden maaleissa, tosin eihän punaisilla paljon ole pelivaraa, kun pitää olla punaista.
Kovasti odotellaan talvitestejä, jotta näkisi vähän mihin suuntaan vehkeitä on tehty.

eDit: Tosin eipä tuo mersunkaan peli ole paljoa muuttunut näiden vuosien aikana. :D
 
Kärkitallit julkaisee minor update versioita 2019 kauden autoista ja kohta taas ihmetellään miksi se Mersu menee niin kovaa.
 
Aikamoinen bargeboard hässäkkä Ferrarilla kyllä jo autossaan. Tällä kaudella taidetaan taas yrittää maksimoida ilmanohjaimien määrä. Ensi kaudella sitten vähän eri näköistä, kun niiden määrää on rajoitettu.
a2.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Aika pitkältihän noi on ihan pelkistettyjä malleja ennen testejä. Mersukin riisuttu ihan kokonaan kaikesta ylimääräisestä:

image.jpg



Eikös tämä mersu ole vielä viime kauden auto. Esitellään vain väritystä. Auton julkaisu 14.2
 
Ja sieltä se tuli:


Huhtikuun puoliväliin suunniteltu Kiinan F1-osakilpailu on peruttu koronavirusepidemian johdosta. Kisa oli määrä ajaa 19. huhtikuuta kauden neljäntenä osakilpailuna.
FIA vahvisti eri medioissa esillä olleen tiedon kilpailun perumisesta keskiviikkona iltapäivällä julkaisemassaan tiedotteessa.
Viranomaiset olivat jo aiemmin suosittaneet kaikkien Kiinassa järjestettävien urheilutapahtumien perumista, ja FIA hyväksyi tämän suosituksen yhdessä Formula One Groupin kanssa.

Koronavirustartuntoja on todettu tähän mennessä noin 45 000, näistä lähes kaikki Kiinassa. Kuolintapauksia on todettu noin 1 100.
Kiinan F1-osakilpailun asemapaikkana toimiva Shanghai sijaitsee noin 800 kilometrin päässä Wuhanin kaupungista, josta koronavirus on lähtenyt leviämään.
Kisalle yritetään etsiä uutta ajankohtaa, mutta tehtävä ei ole helppo, sillä kaudella 2020 on ohjelmassa 22 osakilpailua, enemmän kuin koskaan ennen.

Yhtenä vaihtoehtona on väläytelty sitä, että marraskuun viimeiselle sunnuntaille päivättyä kauden päätöskisaa Abu Dhabissa siirrettäisiin eteenpäin, ja Kiinan GP ottaisi sen paikan marraskuun 29. päivältä.

Melkoista hätävarjelun liioittelua sanon ma.
 
Hyvä että toistaiseksi peruivat tuon kisan. Katsotaan sitä moottoriurheilua Kiinassa sit kun tilanne viruksen suhteen tuolla on parempi. Hölmöintähän ois jos joku tallien henkilökunnasta kuolis pahimmassa tapauksessa tuon takia, niin tärkeetä ei edes F1 ole.
 
Hyvä että toistaiseksi peruivat tuon kisan. Katsotaan sitä moottoriurheilua Kiinassa sit kun tilanne viruksen suhteen tuolla on parempi. Hölmöintähän ois jos joku tallien henkilökunnasta kuolis pahimmassa tapauksessa tuon takia, niin tärkeetä ei edes F1 ole.

No höpöä. Jos toi kisa olis ajettu vaikka parin viikon päästä Wuhanissa, niin tilanne olis täysin toinen.
Mutta 2 kuukauden päästä koko virus on unohdettu jo aikapäivää sitten. Mark my words.
 
No höpöä. Jos toi kisa olis ajettu vaikka parin viikon päästä Wuhanissa, niin tilanne olis täysin toinen.
Mutta 2 kuukauden päästä koko virus on unohdettu jo aikapäivää sitten. Mark my words.
2 kuukautta on lyhyt aika tällaisissa epidemioissa, jos tartuntaa ei saada heti rajattua (eikä siltä näytä). Itse veikkaan, että tauti jyllää tuolloin entistä laajemmalla alueella, mutta ei ole ehkä yhtä vaarallinen kuin tällä hetkellä. Joka tapauksessa ei kannata ottaa riskiä, koska myöhäisestä perumisesta tulisi paljon suuremmat tappiot.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 599
Viestejä
4 493 216
Jäsenet
74 265
Uusin jäsen
NiuNau

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom