Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eikös mies siirtynyt Formula E:n pariin?Heidfeld ei edes enää aja.
Edit. Ei ehkä kannata paljastaa
On se hyvä, että meidän "F1 tietäjä" tuo jatkuvasti antoisaa sisältöä näihin F1-ketjuihin. Olemme kiitollisuuden velassa tietämyksellesi. Oliko jotain niin salaista Mersun sisäpiirijuttua kuskivalintaan liittyen tai jotain muuta vastaavaa, että tulit katumapäälle?
PS. Aloitusketjuun voisit varmaan laittaa hieman jotain pohjustavaa asiasisältöä, esim. talli/kuljettajalistan ja lopullisen vahvistetun kisalistan (jälkimmäinen löytyy jo ketjusta mutta voisi se olla aloituksessa.)? Esimerkiksi tähän Mörön tyyliin: http://murobbs.muropaketti.com/threads/formula-1-kausi-2016.1266489/
Tuohan oli itsestään selvää viimeistään siinä vaiheessa kun Rosberg ilmoitti lopettavansa, ettei Hamiltonia tulla rankaisemaan - miksi rankaisist ainutta varmaa huippukuskiasi?Nyt Mersullakin myönnetään että Hamiltoni pelasi viimesessä kisassa ihan oikein: http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/...sti-virheen-hamilton-paasi-palkahasta/6206156
Pascal on tosiaan jo DTM-mestari, joten nupista tuskin jää kiinni. Wehrlein on loogisin valinta, mutta mistä näistä tietää. Tottakai olisi mahtavaa nähdä Valtteri tuossa autossa.On kyllä rohkea veto mersulta jos Wehrleinin ottavat toiseksi kuskiksi.Parhaimmillaan säästävät kymmeniä miljoonia ja silti voittavat valmistajien mestaruuden,mutta jos nuorukaisen nuppi ei kestä ja menee romuralliksi niin voi mennä mestaruus muille.Itse kyllä epäilen ettei mersu ota sitä riskiä.
Ei kumpikaan. Tuo paikka ei ole riittävä houkutin noille kahdelle tulla takaisin, yksi mestari ja yksi melkein mestari. Williamsilla ei ajeta varmasti ensi kaudellakaan tätä kautta kummemmista sijoituksista, joten mitään houkutinta ei ole. Siinä se olennaisin syy, miksi Williams ei halua päästää Valtteria ja miksi Pascal on se todennäköisin valinta. Ei ole ketään heittää Valtterin tilalle.Jos Bottas menee Mersulle niin kumpi tekee paluun Williamsille, Button vai Massa? Koska se on ihan varma että Williams ei ensikaudelle lähde ilman kokenutta kuljettajaa. (Kummankin eläkepäätös on periaatteessa sellainen että siihen saattoi vaikuttaa se että tallin puolelta sanottiin 'sinun autoa muuten ajaa ensi kaudella joku muu', eli jommankumman paluu ei olisi mikään maailman suurin ylläys.)
Pascal on tosiaan jo DTM-mestari, joten nupista tuskin jää kiinni. Wehrlein on loogisin valinta, mutta mistä näistä tietää. Tottakai olisi mahtavaa nähdä Valtteri tuossa autossa.
Asenneongelma F1-kuskilla? Ei tahdo kuunnella inssejä tai totella käskyjä?? Ennenkuulumatonta ja erittäin harvinaista. Ei tule mieleen montaakaan nykykuskia, joista voisi sanoa samaa.Wehrleinilla on asenneongelmia (oli jo DTM:ässäkin), se on varmasti osasyy miksi FI otti Oconin. Pascal ei tahdo kuunnella inssejä tai totella käskyjä. Tuo on jotain mitä Mersu ei ehkä arvosta.
Kuulostaa siltä että sopii täydellisesti Hamiltonin tallikaveriksiWehrleinilla on asenneongelmia (oli jo DTM:ässäkin), se on varmasti osasyy miksi FI otti Oconin. Pascal ei tahdo kuunnella inssejä tai totella käskyjä. Tuo on jotain mitä Mersu ei ehkä arvosta.
Valtterin olisi hyvä päästä urallaan eteenpäin, mutta ylivoimaisella mersulla (jos vielä on sääntöjen muuttuessa... ) mahdolliset hyvät sijoitukset tulisivat ns. ilmaiseksi. Huipulle nousemista arvostettaisiin enemmän jos hyvät sijoitukset tulisivat yllätyksenä.
Asenneongelma F1-kuskilla? Ei tahdo kuunnella inssejä tai totella käskyjä?? Ennenkuulumatonta ja erittäin harvinaista. Ei tule mieleen montaakaan nykykuskia, joista voisi sanoa samaa.
Kuulostaa siltä että sopii täydellisesti Hamiltonin tallikaveriksi
Vettelillä taisi olla myös saman suuntaista "ongelmaa".
Toki Kimi taitaa olla omaa luokkaansa muiden kuuntelemisessa. Itsehän ne sitä autoa joutuvat ajamaan.
Joo, toimi typerästi, mutta sitä sattuu. Niin kuskeille kuin insseille ja tallien johtohenkilöille. Jatkuvasti. Ei yhden virheen perusteella voi tehdä analyysiä miehestä. Varsinkin kun vastapainoksi on hyviäkin suorituksia.Toki monilla on samaa vikaa, mutta Pascal toimi noin typerässä tilanteessa, kun inssi käski sammuttamaan moottorin (moottoririkon välttämiseksi) ja pascal ei siihen meinannut millään suostua.
Tässä esimerkkiä: https://my.mixtape.moe/uaxuvb.mp4
Joo, toimi typerästi, mutta sitä sattuu. Niin kuskeille kuin insseille ja tallien johtohenkilöille. Jatkuvasti. Ei yhden virheen perusteella voi tehdä analyysiä miehestä. Varsinkin kun vastapainoksi on hyviäkin suorituksia.
Mutta pianhan se nähdään mitä Mersu on mieltä ja vain sillä on merkitystä.
Nuo nykyiset hybridi turbo moottorit on niin äly kalliita, että kannattaa tosiaan kuunnella pyyntöä sammuttaa moottori.
Rellun mukaan moottori ilman hybridiä, mutta kahdella turbolla maksaisi 7 miljoonaa euroa kappale.Tästä tuli mieleen, että paljon maksaa tehä nykyaikanen moottori vs v8 vs v10? Et onko halvempaa, kun halvempaa haluttiin(?).
Yksi F1-kriisin lähtökohdista on juuri voimayksikköjen järjettömän kova hinta, mikä kurittaa asiakastalleja rankalla kädellä. Red Bull ehdottaa ratkaisuksi poistaa nykymoottorien hybridijärjestelmät ja lisätä niihin toinen turbo. Renault'n laskelmien mukaan se maksaisi noin kolmasosan nykymoottorin hinnasta.
Nykyinen voimayksikkö maksaa eri arvioiden mukaan noin 21 miljoonaa euroa. Halvaksi se ei tule edes pudottamalla hinta puoleen.
http://www.iltalehti.fi/formulat/2014122318950709_fo.shtml
Aina kun teknologiaa monimutkaistetaan ja muutetaan, tulee lisäkustannuksia. Nykyiset koneet taitavat olla F1-sarjan historian kalleimpia kokonaisuuskustannuksiltaan.Tästä tuli mieleen, että paljon maksaa tehä nykyaikanen moottori vs v8 vs v10? Et onko halvempaa, kun halvempaa haluttiin(?).
http://www.ts.fi/urheilu/moottoriur...ms+hylkasi+Mercedeksen+tarjouksen+Bottaksesta
Mahtaa Valtsulla olla ensi vuonna korkea motivaatio ajella sijoista "ynnä muut" samalle tiimille, joka änkyrämäisyyttään on torpannut paikan Mersulle.
Vähän kuin tarjottaisiin sulttaanin virkaa, mutta ei sovi kun "kadunlakaisijan harjoittelujakso on kesken".
Rellun mukaan moottori ilman hybridiä, mutta kahdella turbolla maksaisi 7 miljoonaa euroa kappale.
Voimayksikkö, eli moottori, vaihdelaatikko, akku, hybridijärjestelmä. Eli kaikki moottoriin liittyvä. Vaatimattomat 21 miljoonaa euroa. Ilmeisesti kappaleelta. En oikein muista että montako tarvitaan yhden kauden aikana.
Tässähän on hyvät madollisuudet että Valtsusta tulee vielä Saloakin suurempi "jossiteltava" jos nyt Williamssin takia meni mahdollisuudet Relluun ja Mersuun ja sitten sopparin lopussa ei olekkaan enään mitään hyviä tallipaikkoja vapaana.
Eihän tuo ole vielä loppuun käsitelty,ensimmäinen tarjous on hylätty ja nyt lypsetään parempaa,toivottavasti näin.http://www.ts.fi/urheilu/moottoriur...ms+hylkasi+Mercedeksen+tarjouksen+Bottaksesta
Mahtaa Valtsulla olla ensi vuonna korkea motivaatio ajella sijoista "ynnä muut" samalle tiimille, joka änkyrämäisyyttään on torpannut paikan Mersulle.
Vähän kuin tarjottaisiin sulttaanin virkaa, mutta ei sovi kun "kadunlakaisijan harjoittelujakso on kesken".
Taitaa Valtsua kiinnostaa enemmän Kanadan uinnin MM-kisat, kuin joku jonninjoutava mersusiirto.Uhkailisin kyllä valtsuna vähän että jos ei siirto tapahdu niin force indiaa ei paljoa ensi kaudella estellä. Vaikka jos oikeasti niin tekisi voisi ura olla siinä, mutta kuitenkin.
Taitaa Valtsua kiinnostaa enemmän Kanadan uinnin MM-kisat, kuin joku jonninjoutava mersusiirto.
Kukaan kuljettaja ei kirjoittele sopimusasioista twitterissä mainitsemistasi syistä. Mutta en usko, että kuljettajan rooli sopimusneuvotteluissa on täysin olematon. Siksi toivon, että Vale on kartalla tilanteesta eikä jätä päätöksentekoa yksin Williamsille.Mitäs meinasit että Valtsu niihin kommentoisi varsinkin, kun on ainakin tällä hetkellä vielä williamssin sopparin alla.
Joo näihän se menee. Toisaalta Bottaksella on siellä Mika ja kumppanit hoitamassa asioita, niin voi ehkä olla vähän rauhallisemmin mielin kuin monet muut kuskit olisivat samassa tilanteessa (ottaen huomioon esim Mikan mersu kytkökset jne).Kukaan kuljettaja ei kirjoittele sopimusasioista twitterissä mainitsemistasi syistä. Mutta en usko, että kuljettajan rooli sopimusneuvotteluissa on täysin olematon. Siksi toivon, että Vale on kartalla tilanteesta eikä jätä päätöksentekoa yksin Williamsille.
Valtterina minulla olisi vaikeuksia keskittyä uintiin tällä hetkellä.