Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
´Joka vuosi ennen kauden alkua liikkuu huhuja oranssista McLarenista. Tai ainakin minusta tuntuu siltä.
Joka vuosi ennen kauden alkua liikkuu huhuja oranssista McLarenista. Tai ainakin minusta tuntuu siltä.
No, onhan tämä luonnollinen siirto, yllätyin vain, että Wihuri raskii kaivaa tarpeeksi massia...
Hienoa että suomalainen yritys pysyy mukana touhussa. Ja veikkaan että massia on saanut kaivaa kohtuu kasan, ei taida pikku rahalla irrota paikkaa tallin haalareista.
37 päivää enää ekoihin testeihin. Koskas ekat autojulkistukset pitäis olla?
Samat ajatukset. Varsinkin nettipuolella F1 on aivan lapsenkengissään. Kun vertaa vaikka MotoGP:n tarjoamaan striimauspakettiin, näyttää tämä F1:sen puolella oleva jokavuotinen kanavapakettien metsästys aika kivikautiselta.Mutta uskoisin silti, että on aika tuulettaa pölyt ullakolta ja kellarista...
Ristiriitaiset fiilikset Bernie syrjäytyksen suhteen.
Toisaalta on pitkään ollut tunne, että se muumio ei käy enää kaikilla sylintereillä, mutta samaan aikaan pelkään, että mahdolliset uudistukset lähtee niin lapasesta, että sama vaikka heti siirtyisi seuraamaan sähköformuloita.
Mutta uskoisin silti, että on aika tuulettaa pölyt ullakolta ja kellarista...
Ei varsinaisesti vielä mikään. Mutta eipä ne tälle tai varmaan vielä ensikaudellekaan kerkiä/pysty mitään isoja muutoksia tekemään.Mikä aiheuttaa sinulle pelkoa siitä, että uudistukset lähtisi lapasesta? Mikään mitä olen nähnyt liittyen uusiin omistajiin ei ainakaan omasta mielestäni viittaa siihen.
Rohkeita ohituksia halutaan lisää – F1-sääntöihin muutos
SPORT > F1 > UUTISET JULKAISTU 24.01.2017 22:12
Ferrarin Kimi Räikkönen ja Mercedeksen Nico Rosberg kävivät tiukan ohitustaistelun Malesian GP:ssä viime lokakuussa.imago/Crash Media Group/ All Over Press
F1-sarjassa voi tulevalla kaudella hakea vapaammin rohkeita ohituksia, sillä Kansainvälinen autoliitto FIA on päättänyt keventää ohitustilanteista jaettavia rangaistuksia.
FIA jakaa jatkossa rangaistuksia ainoastaan siinä tapauksessa, jos yksi kuljettaja on selvästi syyllinen ohitustilanteessa tapahtuneeseen kolariin. Viime kaudella nousi huoli siitä, että vähäisistäkin osumista jaettavat aika- ja lähtöruutusanktiot vähentävät kuljettajien halukkuutta yrittää ohituksia.
Uuden säännön myötä kisatuomarit saavat päättää itsenäisesti tutkivatko he kilpailujohtaja Charlie Whitingin heille raportoimat tilanteet. Tuomarit saavat myös päättää itsenäisesti mahdollisista rangaistuksista.
Lähde: motorsport.com
Veikkaan että tuo sääntömuutos koskee enemmänkin ohittajaa, tuoden enemmän rohkeampia ohitus yrityksiä. Ohitettavan ajolinjamuutokset ovat todella vaarallisia ja eihän kukaan uskaltaisi ohittaa jos puolustava auto saisi vaihdella linjaa niin paljon kuin haluaa.Viimekaudella minua vaivasi enemmän se, että säännöt eivät tuntuneet olevan samat kaikille kuljettajille. Kunhan vain saataisiin enemmän johdonmukaisuutta sääntöjen tulkitsemiseen. Tosin jos rangaistuksia aletaan jakamaan vain kolarin sattuessa, niin moni viime kauden epäselvä tilanne olisi jätetty kokonaan tutkimatta. Mutta saako tämän sääntömuutoksen myötä tehdä kiellettyjä ajolinjan muutoksia sijoituksensa puollustamiseen niin pitkään kun ei satu kolaria?
Veikkaan että tuo sääntömuutos koskee enemmänkin ohittajaa, tuoden enemmän rohkeampia ohitus yrityksiä. Ohitettavan ajolinjamuutokset ovat todella vaarallisia ja eihän kukaan uskaltaisi ohittaa jos puolustava auto saisi vaihdella linjaa niin paljon kuin haluaa.
Ei F1-sarja tarvitse löyhempiä säädöksiä, vaan johdonmukaisuutta niiden valvomisessa ja rangaistuskäytännöissä.
Harmi, viime kaudella oli jo vauhti parempaa kuin aikaisemmin.
Onko kukaan käynyt Malesiassa paikan päällä kisoja kattomassa?
Elä ny? Ihan tosi? Kokemuksia ja vinkkejä kaipailisinVarmasti.
Tuohan oli kätevä, kiitos!Seuraavasta linkistä kätevästi kaikki kisat (myös harjoitukset ja aika-ajot jos niin haluaa) omaan kalenteriin.
Formula One Calendar 2016: F1 dates and times for your calendar. Download or subscribe.
Oispa jo maaliskuu.
F1-pomo poistaisi siniset liputF1-sarjan kisoissa voitaisiin luopua sinisten lippujen käytöstä, puntaroi sarjan moottoriurheilujohtaja Ross Brawn.
Ei tarvis ainakaan kuunnella enää Vettelin "blue flags, blue flags" radioviestejä.
F1-pomo poistaisi siniset liput
Vois olla iha jees. Turha sääntö. Kisaa ne kaikki siellä ajaa, jäi kierroksella tai ei. Vois kuulua korkeintaan sarjaan "herrasmiesmäisyydet". Jos on oma taisto kesken, niin ei siinä huvita tilaa antaa, mut jos yksinään ajelee, niin ihan kohteliasta antaa tilaa.
Niin. Indycareissa ei ole sinisiä lippuja. Se käytännössä tarkoittaa vain sitä, ettei tarvitse hidastaa ja päästää ohi. Kierroksella jäävät ajavat omaa nopeuttaan, omia ajolinjojansa, eivätkä varsinaisesti peittele. Mutta eivät myöskään helpota ohitusta hidastamalla ja asettumalla sivuun. Ei kukaan viitsi omia kierrosaikojaan pilata peittelemällä, paitsi jossain ovaalikisoissa, joissa sillä kierroksella jäämisellä on suurempi arvo.Miksi sama henkilö pitäisi ohittaa useaan otteeseen? Jos se toinen on jäänyt kierroksella jälkeen ja siitä ollaan taas menossa ohi niin hieman typerää alkaa harrastamaan tuossa semmoista väkinäistä vääntöä. Tuskin kovin moni kuski kuitenkaan tuollaiseen edes ryhtyisi, pilaisi vain oman kisan taistelemassa jonkun kanssa kenen kanssa ei edes kisaa.
Ehkä OK, mutta riskinä on kaikenlainen kikkailu. Päästetään toinen edelle mutta hidastetaan toista, jne.
Autojen minimipainoa on nostettu vielä kuudella kilolla. Viime vuoden 702 kilosta ensin nostettiin 722 kiloon alunperin, nyt tulevan kauden autot siis painavat vähintään 728 kiloa.
Minimum car weight increased for 2017 F1 season
En muista. Auton paino "kisakunnossa", tankki tyhjänä.Tuokin ihan jees sääntömuutos, itseasiassa ihan loooginen, ku autojen paino kasvaa sääntöjen vuoksi. Olisko kuskit joutunut dieetille muuten? Eikö kuskikin kuulunut tuohon painoon?