F1 2025 - Britannian GP

Mitä onboardilta näin niin näkyvyys oli edelleen huono eikä tuollaisia äkkijarrutuksia pidä käsitellä yhtä löysin rantein kuin kuivalla radalla. Huonon näkyvyyden lisäksi myös jarrutusmatka pitenee. Vaikka olisin Piastrille toivonut voittoa niin rangaistus oli aiheellinen, mutta ehkä hieman liian kova.
 
Jälkimmäistä argumenttia en ihan ymmärrä. Onko se jotenkin enemmän OK pelleillä radalla, jolla turva-autoa vaativa tilanne on päällä kuin turva-auton ollessa poistumassa radalta?

Eikö se tässä tapauksessa vähän näin ole, konteksti ratkaisee. Kun turva-auto sammuttaa valot ja näinollen ilmoittaa poistuvansa radalta, kärkikuskista tulee letkan vetäjä ja kisa alkaa sillä hetkellä kun johtava auto painaa kaasun pohjaan, sen jälkeen ei enää jarrutella kesken suoran koska koko muu letka takana olettaa että nyt mennään. Toki ohituksia ei saa suorittaa ennenkö ohittaa viivan(tm), onko se nykyään Control Line vai millä nimellä.

Ei tietenkään saa pelleillä myöskään turva-auton takana, mutta Piastrin tempaus oli ainakin kontekstista johtuen vaarallisempi kuin Russellin. Bottas ja 2020 Mugello/Tuscan tulee mieleen, vaikka se hieman erilainen tilanne olikin. Tietyissä tilanteissa ei voi kikkailla määräänsä enempää tai alkaa sattumaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
281 660
Viestejä
4 839 339
Jäsenet
78 276
Uusin jäsen
wheelbite

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom